Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

NadavRally

כתבה מדאיגה על משפרי רכבים (אל דאגה, לא על עליית מחירי החסה)

שימו לב! השרשור הזה בן 3580 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אתה מדבר שטויות. גם לבעלי גיפים באים הביתה (היה לא מזמן כמה מקרים אחרי שהם עשו שינוי מסויים בסדנא מסויימת שאני לא אפרט) וגם אותם עוצרים בכביש (מנסיון של חבר שהיה לו גיפ משופר).

 

 

תתפלא אך החיים שלהם יותר קלים,

חבל שכמו שאצלם יש יח ג'יפים וחברים רבים שמתנדבים או בעלי ג'יפים כך השוטרים (ויש) שיש להם רכבים משופרים לא באים לטובת העניין ונותנים מהכיוון שלהם קצת היגיון.

 

 

נראה לי שפשוט צריך להצטרף אליהם וע"י כך להכניס קצת הגיון בריא בראש החולה .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:shock:


דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי דווקא נהגי הראלי עם המספר הצהוב הם הלא חוקיים בינינו :)

 

זה לא לדיון הזה אבל בניגוד למה שקורה בגיפים , חלק גדול מהמכוניות שהורדו מהכביש הם חוקיות לחלוטין וכשרות למהדרין.

 

הבעייה שהמשטרה בבירור עוברת על החוק ואין אף גוף שיתמודד מולה משפטית ועל כן כל "משפר" מתמודד עפ"י עומק כיסו.

למזלנו/רעתנו הורידו עכשיו כמה מהחברה הבוגרים יותר ובעלי האמצעים שתקווה יגיעו לתקדים משפטי.

 

בגדול אם נתעלם לרגי מפרוייקטים כגון הוספת טורבו למנוע אטמוספירי שהנם לא חוקיים בעליל , רובכם יגלו שהם חוקיים לגמרי.

 

עפ"י החוק מותר להתקין ברכב חלק תחליפי אשר יועד ע"י היצרן לאותו הדגם ונושא אישור של מכון התקנים ומשרד התחבורה במקרים בהם הוא נחוץ

 

ובוא נבין לאן זה מתפרש :

  • מתלים -
    כל המתלים ומערכות ה Coilover הנמכרות ע"י היבואנים בארץ כשרות וחוקיות למהדרין ונושאות תו תקן. אי לכך במידה ומורידים מישהו על מערכת מתלים זו עבירה על החוק ויחד איתו צריך להוריד עוד 500,000 כלי רכב שקנו מערכות מתלים תחליפיות במוסך המקומי והמורשה שלהם.
  • מערכות פליטה -
    למרות שבוחנים אוהבים להוריד על מערכות פליטה גם כאן עולה שאלה חוקית מעניינת. מי שנוסע עם דוד מרעיש מאוד וללא ממיר , כמובן שאינו חוקי. אבל , חלק גדול ממערכות הפליטה שנמכרות בארץ הנן של יצרן תחליפי המייצר אותן לרכב הספציפי , נושאות תו תקן וכוללות ממיר קטליטי ספורטיבי. מערכות אלו עומדות בכל תקני הפליטה והרעש העולמיים והישראלים ובדיקה מהירה ע"י ניידת איכות הסביבה תוכיח שאין סיבה להורדה , ושוב, אם מורידים מישהו על זה צריך גם להוריד עוד 300-400,000 רכבים יחד איתו.
  • מערכות יניקה -
    עוד נושא אהוב על הבוחנים. כאן הטענה היא שביטול בית האוויר המקורי והתקנת "פילטר פתוח" הנה שינוי מבני לרכב. אולם , כפי שהוכח משפטית , לא זאת הייתה כוונת המחוקק וגם כאן אני משוכנע שניתן להילחם משפטית. יש כאן עוד פרטים אבל נשמור אותם למי שיגיע לבית משפט.
  • שיפורים פנימיים במנוע -
    כאן אין שום סממנים חיצוניים לפעולה ועל המשטרה לתקוף את הנושא דרך הוכחת העלאת הספק. אני טרם נתקלתי בתיק משטרתי שבו השוטר לקח אוטו לדיינו מכוייל ושם הוכיח משהו. מה עוד שברוב הרכבים ה"משופרים" אפשר לשנות את ההספקים ע"י שתי לחיצות כפתור.

איפה רכבי הראלי נופלים - שחלקם עדיין מסתובב עם לוחיות זיהוי צהובות וטסט בתוקף. וכמובן שהתקנת Roll Cage הנה שינוי מבנה.

 

וחזרה לנושא המשטרה, אני חושב שכולנו אפסים מוחלטים. הורידו חברים ומכרים שלנו מהכביש ואנחנו עסוקים בעיקר בלבכות על המשטרה והגורל המר שלנו. לדעתי , צריך להתאגד מאחורי אותם אלו שהורדו וכקבוצה לסייע להם בייצוג משפטי הולם ופעם אחת ולתמיד להבהיר לכל הנוגעים בדבר שאי אפשר לאכוף חוק איך שבא.

 

ולאחר כל הדברים האלה , אני רוצה להוסיף שאני דווקא מבין את רצון המשטרה, שכן יש הרבה מאוד מכוניות "משופרות" שכן מסוכנות ולא מאוזנות ללא שיפורי שלדה , מתלים ובלמים. אבל אני לא מסכים עם דרך הפעולה שלהם ודווקא המשפרים "הכבדים" אליהם הם נטפלים לאחרונה הם הקהל האחראי ביותר בעל המכוניות הבטוחות ביותר.

 

ולסיכום קצר ובנושא אחר. קיבלתי מידע ממספר מקורות שנציגי המשטרה מחפשים אותי בעקבות פרוייקט שהיה מתוכנן לאוטו שלי. אני מעולם לא הסתתרתי ולא מסתתר מאף אחד , משום שברור שאתם קוראים פורום זה אנא פנו אליי בהודעה פרטית ואשמח להפגש עמכם.


Leon Cupra 2009

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק מה שהעלתי בדיונים עם ישה לא פעם.

בפועל לי אין דרך לדעת האם בולמים תחליפיים של באלנו קיבלו אישור מכון התקנים או/ו משרד התחבורה כדי לדעת להשוות חוקיותם מול בולמים של TEIN או KW.

 

הרבה יותר קל להתנפל על רכב שיש בו בולמים ירוקים/אדומים/צהובים/כחולים ודוד פליטה מבריק.

כן נראה טוב או לא נראה טוב - תאנה שאין לזה אישור יצרן תמיד עובדת.

ומחלקה טכנית של יבואן בחיים לא תתן לזה אישור - מה מעשמם להם שם כדי להגדיל ראש ולחקת אחריות?........


let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין‏ ‏שום‏ ‏צורך‏ ‏באישור‏ ‏יבואן‏ ‏הרכב

כל‏ ‏חלק‏ ‏תחליפי‏ ‏באישור‏ ‏נכון‏ ‏התקנים‏ ‏ומשרד‏ ‏התחבורה‏ ‏במידת‏ ‏הצורב‏ ‏חוקי‏ ‏

לחלוטין

 

האם‏ ‏אתה‏ ‏חוש‏ ‏שכל‏ ‏יבואן‏ ‏חלקים‏ ‏משיג‏ ‏או‏ ‏צריך‏ ‏להשיג‏ ‏אישור‏ ‏יבואן‏ ‏‏?‏


Leon Cupra 2009

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כבר שאלתי פעם ולא קיבלתי תשובה - איך מקבלים אישור למשהו סטנדרטי ו-"פשוט" כמו קיט יניקה של K&N או סט מתלים של MAZASPEED?

שניהם נוצרו עבור דגם רכב ספציפי ולא משהו אוניברסאלי.


let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כבר שאלתי פעם ולא קיבלתי תשובה - איך מקבלים אישור למשהו סטנדרטי ו-"פשוט" כמו קיט יניקה של K&N או סט מתלים של MAZASPEED?

שניהם נוצרו עבור דגם רכב ספציפי ולא משהו אוניברסאלי.

 

 

מי שברשותו רישיון סחר לחלקי חילוף של משרד התחבורה יודע היטב !

 

האם מה שהוא מוכר מורשה או לא ! השאלה איזה אינפורמציה מקבל הלקוח !

 

אם בולמים בצבע סגול הגיעו במסגרת אישור משרד התחבורה לא יעזור לשום שוטר ושום בוחן !

 

נכון זה מעצבן לקבל הורדה על מוצר חוקי אבל עדיין לא נתקלתי כיבואן במוצר שלא חזר לכביש במידה וסופק רישיון יבוא למוצר מאושר משרד התחבורה.

 

 

 

 

לגבי מכוניות ראלי עם מספר צהוב ? יש כאלה ? אולי בודדים, עדיין לא מכיר מי שנוסע עם רכב ראלי בכביש.

 

בעקבות החוק למכוניות מירוץ יהיה רישיון והמכוניות המשופרות עדיין ישארו לא חוקיות


יובל מלמד

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא הבנתי.

מה אתה אומר - שיבאון בעל רשיון לסחר בחלקי חילוף אמור לדאוג לאישור עבור חלק X?

1. אני מאוד סקרן לדעת במה זה כרוך - תוכל לפרט?

2. האם זה אומר שאני בתור צרכן פרטי לא יכול להביא מחו"ל SWAY BAR של מאזדה-ספיד ולהתמש בו כי בתור אדם פרטי לא אוכל לקבל אישורים?

 

נ.ב. מה עם רפי? עבר לאופנעים? :oops:


let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מי שברשותו רישיון סחר לחלקי חילוף של משרד התחבורה יודע היטב !

 

האם מה שהוא מוכר מורשה או לא ! השאלה איזה אינפורמציה מקבל הלקוח !

 

אם בולמים בצבע סגול הגיעו במסגרת אישור משרד התחבורה לא יעזור לשום שוטר ושום בוחן !

 

נכון זה מעצבן לקבל הורדה על מוצר חוקי אבל עדיין לא נתקלתי כיבואן במוצר שלא חזר לכביש במידה וסופק רישיון יבוא למוצר מאושר משרד התחבורה.

 

 

 

 

לגבי מכוניות ראלי עם מספר צהוב ? יש כאלה ? אולי בודדים, עדיין לא מכיר מי שנוסע עם רכב ראלי בכביש.

 

בעקבות החוק למכוניות מירוץ יהיה רישיון והמכוניות המשופרות עדיין ישארו לא חוקיות

 

 

יובל , לך התור יבואן מורשה משרד התחבורה מותר לייבא ולמכור מוצר כזה או אחר

לנו בתור צרכנים מותר לקנות ממך (כי המוצר הוא חוקי ויובא בצורה חוקית )

אבל לנו אסור להרכיב !אני מכיר כמה וכמה אנשים שהחליפו פנסים קדמיים או אחוריים

הפנסים יובאו ארצה בצורה חוקית לחלוטין (ע"י יבואן מורשה), נמכרו ללקוח בצורה חוקית והורדן מהכביש

בטענה לפנס לא חוקי (לפנס יש תקן TUV יחד עם אישור משרד התחבורה ומכון התקנים הישראלי)

ובמשפט הם לא יצאו זכאים אפילו לא קרוב (ולמקרה שעובר לך בראש אז לא, לא היה קסנון)

 

אז מה ? אז הרכב חזר לכביש אבל בעל הרכב עדיין נאלץ להיפרד מאלף שקל קנס ואי אילו שעות עבודה

שביזבז על כל הסיפור

 

ואני לא רוצה בכלל להתחיל לדבר על פילטרים פתוחים שמיובאים ארצה בצורה חוקית בתור פילטר אויר חליפי אוניבסלי

עם אישור משרד התחבורה ומכון התקנים הישראלי ומה ? הורדות על ימין ועל שמאל

 

זה לא חדש שמוצרים בעלי רישיון יבוא למוצר מאושר משרד התחבורה מורכבים על רכבים ומקבלים הורדות

אגב, אחת המכוניות שהורדו מהכביש בסיבוב הראשון זו מכונית שכל חלק וחלק שהורכב עליה מגובה באישורי משרד התחבורה

ומכון התקנים כולל מנוע שאושר בעמדה מספר 1 בכדת וכדין בלי קומבינות ובלי כלום

זה עזר לו משהו ? הבן אדם קיבל הורדה מהכביש עם דוח באורך הגלות וזימון לדין

עכשיו תענה לי בכנות , בהנחה שהכל אצלו חוקי (והכל חוקי ! ) אתה חושב שהוא ייצא זכאי ? בכנות

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אחת המכוניות שהורדו מהכביש בסיבוב הראשון זו מכונית שכל חלק וחלק שהורכב עליה מגובה באישורי משרד התחבורה

ומכון התקנים כולל מנוע שאושר בעמדה מספר 1 בכדת וכדין בלי קומבינות ובלי כלום

זה עזר לו משהו ? הבן אדם קיבל הורדה מהכביש עם דוח באורך הגלות וזימון לדין

עכשיו תענה לי בכנות , בהנחה שהכל אצלו חוקי (והכל חוקי ! ) אתה חושב שהוא ייצא זכאי ? בכנות

 

הוא לא יצא זכאי, אלא אם כן יש לו הרבה זמן, כח וכסף לנהל דיונים בבית משפט.

אם תריץ חיפוש בתקדין עם השם שלי תראה מקרה מאוד דומה שהיה לי לפני הרבה שנים( עם ג'יפ) :wink:

אחרי שניים שלושה דיונים בבית משפט,לא היה לי זמן וכח להמשיך עם זה, השופט רצה לשלוח אותי להביא כל מיני אישורים ממשרד הרישוי, אמרתי לו שאני לא הולך להביא לו שום אישור נוסף לאלו שהיו לי.

בסוף אם אני זוכר נכון סיכמנו שלא לפרוטוקול שאני אודה וגזר הדין יהיה מגוכח, ואכן כך היה.


[B][COLOR=navy]אריה פאהן מפקח בניה - אבן היסוד פיקוח בניה [/COLOR][/B] [URL]http://www.even-hayesod.co.il/[/URL]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יובל , לך התור יבואן מורשה משרד התחבורה מותר לייבא ולמכור מוצר כזה או אחר

לנו בתור צרכנים מותר לקנות ממך (כי המוצר הוא חוקי ויובא בצורה חוקית )

אבל לנו אסור להרכיב !אני מכיר כמה וכמה אנשים שהחליפו פנסים קדמיים או אחוריים

הפנסים יובאו ארצה בצורה חוקית לחלוטין (ע"י יבואן מורשה), נמכרו ללקוח בצורה חוקית והורדן מהכביש

בטענה לפנס לא חוקי (לפנס יש תקן TUV יחד עם אישור משרד התחבורה ומכון התקנים הישראלי)

ובמשפט הם לא יצאו זכאים אפילו לא קרוב (ולמקרה שעובר לך בראש אז לא, לא היה קסנון)

 

אז מה ? אז הרכב חזר לכביש אבל בעל הרכב עדיין נאלץ להיפרד מאלף שקל קנס ואי אילו שעות עבודה

שביזבז על כל הסיפור

 

ואני לא רוצה בכלל להתחיל לדבר על פילטרים פתוחים שמיובאים ארצה בצורה חוקית בתור פילטר אויר חליפי אוניבסלי

עם אישור משרד התחבורה ומכון התקנים הישראלי ומה ? הורדות על ימין ועל שמאל

 

זה לא חדש שמוצרים בעלי רישיון יבוא למוצר מאושר משרד התחבורה מורכבים על רכבים ומקבלים הורדות

אגב, אחת המכוניות שהורדו מהכביש בסיבוב הראשון זו מכונית שכל חלק וחלק שהורכב עליה מגובה באישורי משרד התחבורה

ומכון התקנים כולל מנוע שאושר בעמדה מספר 1 בכדת וכדין בלי קומבינות ובלי כלום

זה עזר לו משהו ? הבן אדם קיבל הורדה מהכביש עם דוח באורך הגלות וזימון לדין

עכשיו תענה לי בכנות , בהנחה שהכל אצלו חוקי (והכל חוקי ! ) אתה חושב שהוא ייצא זכאי ? בכנות

 

 

ידידי מה שכתוב פה לא יתכן ! יש רישיון יבוא, יש תקן, בזה נגמר העניין !

ואם היבואן לא מסדר לך זאת במשרד התחבורה - כסף חזרה !

אולי הסיפור קצת שונה ?


יובל מלמד

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור לא שונה בכלום , אחד לאחד כמו שכתבתי

בכלל אני יכול להראות לך עוד המון סיפורים כאלה, חלקם נגמרו בטוב וחלקם

נגמרו בזה שאותו חלק פורק מהרכב (לא בהכרח פנסים , שסתומי פריקה, פילטרים, הגאים ועוד )

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קרה אצלי במכוניתי הפרטית לפני כמה שנים

כשנשלפה תעודת הסמכה בדיון,הוצגו אישורי יצרן לצמיגים רחבים, (היו פילטרים פתוחים,בולמים ) ועוד מה שרק ה"אפטר מרקט" מציע, התקפלו בוחני התנועה יחד עם משרד התחבורה, השאלה שהיצגתי בדיון היתה פשוטה :תאמרו לי מה מסוכן ואני מפרק מהרכב"

ניראות איננה עילה להורדת רכב מהכביש

מי שזוכר ה205 DIMMA שהיתה לי.


מירוצי מכוניות

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ידידי מה שכתוב פה לא יתכן ! יש רישיון יבוא, יש תקן, בזה נגמר העניין !

ואם היבואן לא מסדר לך זאת במשרד התחבורה - כסף חזרה !

אולי הסיפור קצת שונה ?

 

יובל,

 

ללא קשר לרכב הספציפי אני יכול להראות לך הרבה רכבים שהורדו מהכביש למרות שהותקנו בהם חלקים שיובאו עם אישורים.

את ארז עם ה- STI הורידו בזמנו על כנף גבוהה ! כן כן, כנף גבוהה שמגיעה כסטנדרט עם ה- STI !

 

אישית אני יכול לומר לך שאותי הורידו על strut brace מקורי ! (מגיע עם האיבו), ועל דוושות אלומיניום - גם כן מגיעות עם הרכב.

 

lancer-evolution-ix-mr-fq-360-3.jpg

 

 

 

אז קודם כל הורידו אותי, אח"כ כשהבאתי אישור ממיצובישי שאלו חלקים מקוריים העליתי את הרכב חזרה.

 

אתה הרי מכיר את הבעיתיות של הסוגיות האלו - אבל אין עם מי לדבר כשעוצר אותך בוחן שבטוח שהוא עצר רוצח או אנס סדרתי :-(


TIG Motorsport - כשחלומות ומציאות נפגשים

רחוב החורטים 6, חולון. 03-5566608

http://www.tig-motorsport.com

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שאתם כאן מנוסים באישורים.

אולי סוף סוף תוכלו להסביר לי אילו אישורים צריך ואיך משיגים אותם לדברים בסיסיים כמו מערכת יניקה (K&N או AEM - לא משנה) ובולמי KONI לדוגמא.

גם מערכת פליטה זה מעניין.


let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גנאדי,

 

אישורים ניתן לקבל ע"י אותו יבואן שהביא את החלקים.

אם K&N מכרו לך פילטר שיש לו אישור - היבואן ייתן לך את האישור.

 

כך גם לגבי KONI או כל מוצר אחר.


TIG Motorsport - כשחלומות ומציאות נפגשים

רחוב החורטים 6, חולון. 03-5566608

http://www.tig-motorsport.com

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 3580 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...