Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
אלעד

אלפא 159 TBI – כשהיתרון הופך לחסרון

שימו לב! השרשור הזה בן 3660 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

על האלפא 159 אין צורך להכביר במילים. ככלות הכל, מדובר בדגם שנמצא עמנו כבר קרוב למחצית העשור ואשר נבחן רבות הן בארץ והן בעולם. אתמול הזדמן לי לנהוג בגירסתו העדכנית ביותר של הדגם בארץ – זו המצויידת במנוע 1,750 סמ"ק עם מדגש טורבו. המנוע הזה מאיץ את ה-159 ל-100 תוך פחות מ-8 שניות, תוך שהוא נעזר בתיבת הילוכים ידנית למהדרין בעלת ששה יחסי העברה והספק של 200 כ"ס.

 

עדיין בחניה

 

ה-159 שקיבלתי היתה ברמת הגימור הנמוכה - קלאסיקו פלוס. שלא תטעו – גם ברמה הזאת, האבזור רחוק מאוד מלהיות דל, וכולל בתוכו את כל הפינוקים המקובלים: בקרת שיוט, בקרת אקלים דו-אזורית, חיישן גשם, מראה פוטואלקטרית, חישוקי סגסוגת נאים ועוד כהנה וכהנה תופינים. המעוניינים במושבי עור בעלי כיוונון חשמלי, חישוקים גדולים יותר וגג שמש ייאלצו להטמין את ידם (עוד) יותר עמוק בכיס ולהתקדם לרמת האבזור הבאה - אלגנטה. ההגה המתכוונן והמושב התומך מסייעים לי למצוא במהרה את תנוחת הנהיגה המתאימה, ואפילו היעדר מנגנון לכיוון גובה חגורת הבטיחות אינו כה מפריע פה. אני מכוון את מערכת השמע המצויינת לתחנה המועדפת, מעביר את המזגן למוד שיקפיא לי את המוח, משלב לראשון ויוצא מהחניה של סמל"ת.

 

על הכביש

 

איכות ההרכבה של ה-159 היא לעילא ולעילא. לוח המחוונים נראה ומרגיש מוצק מאוד, המנופים השונים נטועים היטב במקומם, וכמחווה לדגמי העבר של אלפא רומיאו, מול הנהג נמצאים המחוונים החשובים באמת (סל"ד ומהירות), בעוד כל השאר יושבים בקונסולה המרכזית בזוית שאמורה לתפוס את עיני הנהג. ככל שמדובר במדי הדלק וחום המנוע אשר אינם מראים נתון שמשתנה באופן רציף, הרי שאין בעיה. העניין הוא שב-TBI, מד חום השמן פינה את מקומו למד גדישה. זה אומנם שינוי מבורך, רק שכדי לקרוא את הנתון המוצג בו תו"כ נהיגה, יש צורך להסיט את המבט בצורה מוחשית מהכביש, מה שאומר שהשעון הזה רוב הזמן נותר לעבוד מבלי שהנהג ממש מבחין בו. במילה אחת: חבל.



כמנהגי בקודש, גם לנסיעת המבחן הזאת הזמנתי עוד כמה אנשים שיחוו את דעתם. הראשונה, כמקובל, היתה כמובן זוגתי היקרה. לא לקח לה הרבה זמן עד שהיא עצרה בצד הכביש וביקשה ממני להחליפה, פשוט מפני שלמרות שההגה והכיסא זזים כמעט לכל כיוון אפשרי, הגברת המתנשאת לגובה 157 ס"מ לא הצליחה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. בין לבין, היא גם דיווחה שדוושת הקלאץ' קשה ביחס לרכב חדש. האמת? צודקת.

המשכתי לי לדרכי לפרק הדינאמי של המבחן, ולצורך כך אספתי את שותפי הותיק לנסיעות הללו, הלא הוא ערן. צירפנו לנסיעתנו הנחמודת גם את דני בתור קול ההיגיון. בכל זאת, צריך איזה מבוגר אחראי...

שמחנו לגלות שה-159 מציבה רף גבוה מאוד של אחיזה גם עם צמיגים במידה "צנועה" יחסית (225/50/17), ואף אינה בוחלת במשחקי זנב, למרות שבקרת האחיזה נותרה פעילה משך כל זמן הנסיעה. למען הפרוטוקול, יצוין כי למרות שניתן לנתק לחלוטין את המערכת, אנו העדפנו להימנע מכך בשל הסיבות הבאות:

  1. ההגה, על אף היותו מדויק מאוד, פשוט אילם. אין כל מידע על המתרחש בחוץ, ואף אקצין ואומר שהתחושה שלו אפילו מעט סינטטית.


  2. גם כשהבקרה החליטה להתערב, הדבר לא ממש הורגש.


  3. לרסק רכב בשווי כזה זאת פאדיחה רצינית, קל וחומר כאשר מדובר ברכב שבכלל לא שייך לי.


כיאה למנוע מוגדש, גם כאן המנוע התגלה כגמיש ביותר, מה שהפך את המשחק בהילוכים למיותר. יש לו אפילו צליל נחמד בסל"ד גבוה, עד שמנתק ההצתה שנמצא ב-6,000 סל"ד קוטע את כל החגיגה מוקדם מהצפוי. זה לא באמת שהרכב מרגיש חלש או שחוסר האפשרות להגיע לסל"ד גבוה יותר באמת פוגעת לו בביצועים, אבל זה פשוט גורם לאובדן חלק ניכר מההנאה ומלינאריות ההאצה. זה מרגיש כאילו למנוע הזה יש עוד הרבה מאוד אורך נשימה, גם אחרי ניתוק ההצתה. איך שלא יהיה, כבר בהילוך רביעי, המנוע הזה מאיץ בקלילות, כמעט בזלזול, את ה-159 למהירויות הכפולות מהמהירות המותרת במרבית הכבישים הבין-עירוניים בארץ, לפי פרסומים זרים כמובן.



ידית ההילוכים התגלתה כנוקשה למדי והעברת ההילוכים לא מרגישה ממש "זורמת". לפחות לזכותה אפשר לציין שהיא מרגישה מאוד מהודקת וכי אין לה חופש כלשהו.

במפתיע, המושב האחורי יאכלס בנוחות שני מבוגרים, ואין ספק כי גם שלושה אנשים יוכלו להיכנס לשם בנקל, אולם במקרה זה כבר לא הייתי בונה על הנוחות המתבקשת מהקטגוריה בה הרכב הזה ממוצב.

 

סיכום

 

לאחר שבחן את הבררה 3.2 מול ניסאן Z350 ואאודי TT, אמר ג'רמי קלארקסון כי הוא לא היה ממליץ לאיש מחבריו לרכוש את האלפא, אך אין לו ספק כי לעצמו היה רוכש כזאת. כפרפרזה לכך, אומר כי לכל מכריי הייתי ממליץ לרכוש את ה-159 TBI, אולם ללא ספק לא הייתי רוכש אותה לעצמי. שלא תבינו לא נכון: ה-159 הזאת היא מכונית מלוטשת מאוד, בעלת אחיזה מעולה ומנוע נפלא. הבעיה הגדולה שלה היא שעל מזבח השלמות היא הקריבה את חדוות הנהיגה: בין אם זה בידית ההילוכים הנוקשה, במיקום הלא מחרמן בעליל של מד הגדישה או בהגה, שנדמה כי אפילו חקירת שב"כ נמרצת לא תצליח להוציא ממנו מילה. עבור מרבית רוכשיה, ה-159 נותנת תמורה מעולה המסתייעת בעיצוב שגם היום קשה להישאר אדיש אליו וביצועים מצויינים. אני חושב שאמש היתה הפעם הראשונה שבה אשכרה הצלחתי למצות את הרכב בערב אחד בלבד, מה שגורם לי שוב לכתוב את המילה שלצערי השתמשתי בה יותר מידי בכל הסקירה הזאת: חבל. נראה שעם כמה שינויים קטנים, אפשר להפוך את ה-159 TBI לטובה ומהנה יותר ממה שהיא עכשיו, וזאת למרות שנקודת המוצא ההתחלתית שלה ממילא טובה.


AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 3660 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...