Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה ומילה טובה - אביפרטס פ"ת (בעקבות טיפול במעבה מזגן דייהו רייסר 94)


natco
שימו לב! השרשור הזה בן 5090 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כן, אין מה לעשות.זה כואב,אך לפעמים למרות הביקורתיות היהודית המסורתית, צריך גם לפרגן.:lol:

 

לאחר זמן רב בו המעבה בדייהו של הבעל'בתית מנוקב, הוחלט ברוב קולות, שחם לה לנהוג כך וצריך לתקן.

לאחר סקר מחירים קצרצר נבחר העסק של אביפרטס, ואתמול בבוקר הגעתי לבצע את העבודה.

 

את פני קיבל הבעלים -אבי. למרות שיוסי, הבעלים השני (ואחיו של אבי?) אמר לי בטלפון שהעבודה תיקח שעה-שעה וחצי אמר לי אבי שכדאי לי לנסוע לעבודה ולחזור כשיהיה מוכן. לצערי לא שמעתי בעצתו והתיישבתי לי בצל לחכות (ומצד שני אם הייתי נוסע לא יכולתי לספר את הסיפור לעיל כעד ראיה...).

 

המעבה המנוח פורק תוך דקה מהרכב ומהמחסן הענקי הוצאה אחר כבוד קופסת קרטון דנדשה ובה מעבה מזגן לדייהו רייסר.

למרבה הפלא, ההברגות (לצינורות הקרר) לא התאימו. אבי גרד מעט בפדחתו, ומיד התקשר לאחד הנהגים שלו שיביא דחוף אחד אחר.

 

כשהוא הגיע והתגלה כלא מתאים,בדיוק כמו הראשון, למרות שמבחינת מידות,צורה חיצונית פחיות מרחקי חורים הוא היה זהה לראשון ולמרות שהיתה עליו מדבקת יבואן שכותרתה "מעבה מזגן לדייהו רייסר" .

אחריו הובאו אחר כבוד עוד ארבעה(!!!) מעבים ממקורת שונים ע"י כל צי הנהגים של אבי שהוקפצו למשימה משגרת יומם. כולם זהים לראשון - שיש כבר אצל אבי במחסן. על כולם כתוב "מעבה מזגן לדייהו רייסר" כל זאת כשאבי מתייעץ עם כל המומחים-אף אחד לא נתקל בבעיה כזו.

אין לי מושג עד עכשיו מה הגורם לאי ההתאמה. אולי כבר בזמנו הוחלפו חלקים במערכת ללא מקוריים, אולי הקומבינה נעשתה עוד אצל היבואן. בכל מקרה, אין להשיג מעבה בעל הברגות זהות לשלי (מעבר להבדל הקטן בהברגות המעבים הם אחים תאומים).

 

למורת רוחו של אבי, (שהתגלה כשונא חאפריות והציע את הפתרון הזה רק כפתרון אחרון,ורק אם לא תהיה ברירה אחרת) ביקשתי לבצע חיתוך והלחמה מחדש של הצינורות הישנים מהמעבה שלי.

בוצעה הלחמת אלומיניום (שנראית לעיני הלא מקצועית כמקצועית מאד:-D ) המעבה הורכב, והרכב הועבר אחר כבוד למוסך הצמוד לוואקום-גז. (אבי לא מבצע זאת אצלו,אלא במוסך מורשה משרד התחבורה הצמוד אליו ומצוייד בכל הכלים והמכשירים הנדרשים כולל בדיקת דליפות).

 

היה סביר שכאן יסתיים הסיפור, אבל הסתבר שמאחר ומדובר בגז ישן ,וכולם רוצים שתעשה הסבה לR134 אז אין. ובכל מקרה הניפלים לא מתאימים לוונטילים שלי. בקיצור, אחרי שאבי שלח את הרכב עם נהג שלו לשלושה מקומות שונים ומרוחקים הגז מולא, אין דליפות, וב"ה הדם (המרוקאי) של הגברת הראשונה חזר לטמפ' עבודה סבירה, שזה כבר יתרון ממשי לכל משתמשי הדרך.

 

למרות שעות העבודה הרבות שהושקעו ,הגז הישן שעלה לי יותר ולמרות ההתאמות שביקשתי לעשות (הלחמות אלומיניום) התוספת שנגבתה מעבר למחיר הראשוני שסוכם היתה סבירה, ועדיין המחיר היה רחוק שנות אור מהצעת המחיר הראשונית של המזגניסטים בסביבתי.

איני יודע אם הם היו מצליחים למצוא מעבה זהה לשלי ובלי לבצע הלחמות, אך בכל מקרה ההפרש במחיר לא היה מצדיק זאת.

(מה שאני יודע בוודאות זה שהם כן מחזיקים במלאי את הR-12 ה"נדיר" ובמחירים דומים למה ששילמתי).

בכל מקרה, אם המחיר שקבלתי משני מזגניסטים באזורי היו ההצעה הזולה ביותר פשוט לא היה משתלם לתקן את המזגן, אלא לנסוע בלעדיו, מה שרבים עושים כי הם לא בודקים את האופציה של אביפרטס.

 

סה"כ יצאתי משם מאד מרוצה. הנסיון שלי עם הרכב הזה בשנתיים האחרונות מגלה שלמעט מאד בעלי מקצוע יש סבלנות לגרוטאות. הם יעדיפו להחליף ברבע זמן ממיר קטליטי לגרמניה דנדשה (סתם דוגמה מהתור שם) ולהרוויח 6 פעמים את שווי הרכב שלי כולו.

זה המקום הראשון בו אני מקבל עבור הרכב הזה שירות מושלם ועם חיוך לכל אורך הדרך, למרות כל ההסתבכויות ושעות העבודה הרבות שאבי ספג על חשבונו.

במהלך היום כבר היו לי רגעים שרציתי להגיד לו עזוב,אני הולך לקנות מאוורר קטן 12V.

 

בהרבה מקרים או שאמרו לי פשוט "אין לי כח להתעסק בזה" "אי אפשר לתקן את זה" או שנתנו לי הצעת מחיר שתבריח אותי.

זו הסיבה העיקרית שהתחלתי לטפל ברכב בעצמי ולעשות לבד 99% מהדברים.

אני מבין שאני לא לקוח רווחי במיוחד. כמה כבר אפשר לגבות מבעל רכב בשווי של 1500 ש'? אני מבין שמוסך הוא לא מלכ"ר, אבל עובדה -אפשר גם אחרת.

 

נתקו

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5090 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...