Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נפילת סל"ד וגיר אוטומט שדופק - סובארו אימפרזה 2006


יוסי1234
שימו לב! השרשור הזה בן 5110 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם,

מקווה שנהניתם בחג.

 

אז ככה היום בבוקר יצאנו לטיול מצפת עד ים המלח באימפרזה 2.0R 2006 גיר אוטומתי,

אחרי תחילת הנסיעה בחצי שעה הגעתי לפקק קטן אז עצרנו לדקה ואז לחצתי טיפה על הגז כדי להזדחל בפקק ועזבתי את הדוושה ופתאום אני רואה שהסל"ד נפל מ 0.5 סל"ד שזה כבוע בזמן עצירה ונפל ל 0 והרכב נכבה.

בקיצור התנעתי ונסענו כל הדרך עד ים המלח עצרנו כמה פעמים אבל האוטו לא נכבה, רק הרגשתי כמה פעמים כאשר האוטו נעצר מייד הסלד נופל כמעט עד 0 אבל שנייה לפני שהוא נכבה הוא חוזר לחצי סל"ד, וגם לפעמים באמצע נסיעה כאשר הגז לחוץ חזק ונגיד האוטו נוסע בגיר 4 על 3 סל"ד אז הוא עושה נפילה קטנה של הסל"ד .

ועוד בעייה,

אני כבר כמה חודשים מרגיש שהגיר לפעמים כאשר הוא עושה קיק הוא נותן בעיתה חזקה ואני מרגיש שכל האוטו כאילו כבל מכה,

וזה קורה הרבה כאשר אני נותן גז חזק והגיר עושה קיק ופתאום אני עוזב את הגז אז אני מרגיש את המכה יותר.

ובמיוחד בעליות רוב הקיקים אני מאגיש מכה אחרי הקיק.

אז מה יתכן הסיבה לבעייה הראשונה?

ומה הסיבה לשניה? אולי תושבות גיר?

 

מצטער שהסיפור ארוך, אבל אני מחכה לתשובות,

תודה רבה.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואת הניקוי הזה כל מוסכניק יכול לעשות או עדיף רק בחברה?

 

-חשוב לציין שלפני 3 חודשים פירקתי את המצבר לחצי יום ואחרי זה החזרתי אותו ונסעתי עם הרכב ובאותו יום האוטו נכבה ברמזור אותו דבר כמו היום,

ועוד משהוא אצלי באוטו אני פירקתי את משתיק רעש היניקה שנמצא בכנף לפני בית הפילטר אוויר וחיברתי במקומו צינור שרשורי, האם זה משפיע? אולי חוסר אוויר?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנו היה את זה בפיז'ו 407, עשו לנו ניקוי מצערת, והכל בסדר.

ולקרובי משפחה היה את זה בגולף, עשו ניקוי מצערת, וזה הסתדר.

 

ההרגשה הייתה שבמהירות איטית(פחות מ10קמ"ש בערך) האוטו מגמגם שניה, ונכבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואת הניקוי הזה כל מוסכניק יכול לעשות או עדיף רק בחברה?

 

-חשוב לציין שלפני 3 חודשים פירקתי את המצבר לחצי יום ואחרי זה החזרתי אותו ונסעתי עם הרכב ובאותו יום האוטו נכבה ברמזור אותו דבר כמו היום,

ועוד משהוא אצלי באוטו אני פירקתי את משתיק רעש היניקה שנמצא בכנף לפני בית הפילטר אוויר וחיברתי במקומו צינור שרשורי, האם זה משפיע? אולי חוסר אוויר?

תסתכל כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ופתאום אני רואה שהסל"ד נפל מ 0.5 סל"ד שזה כבוע בזמן עצירה ונפל ל 0 והרכב נכבה.

בקיצור התנעתי ונסענו כל הדרך עד ים המלח עצרנו כמה פעמים אבל האוטו לא נכבה, רק הרגשתי כמה פעמים כאשר האוטו נעצר מייד הסלד נופל כמעט עד 0 אבל שנייה לפני שהוא נכבה הוא חוזר לחצי סל"ד, וגם לפעמים באמצע נסיעה כאשר הגז לחוץ חזק ונגיד האוטו נוסע בגיר 4 על 3 סל"ד אז הוא עושה נפילה קטנה של הסל"ד .

 

לא הייתה לך מנורת מנוע צ'ק אנג'ין דלוקה לפני כמה זמן? או שאני מתבלבל.

 

 

אני כבר כמה חודשים מרגיש שהגיר לפעמים כאשר הוא עושה קיק הוא נותן בעיתה חזקה ואני מרגיש שכל האוטו כאילו כבל מכה,

 

אני משאר שאתה מדבר על העברה להילוך 1 מהילוך 2 או 3, ולא ל-3 מ-4 או ל-2 מ-3.

אם כן מדובר על קיק דאון כאשר אתה נותן פקודה להעביר להילוך החזק ביותר מאוד יתכן ותרגיש את העברה באופן אגרסיבי. זה נראה לי תקין לחלוטין. אלא אם כן תגיד לי שכל העברה מהילוך גבוהה יותר להילוך נמוך יותר נלוות במכה חזקה, אז הייתי אומר שזה לא תקין.

 

 

וזה קורה הרבה כאשר אני נותן גז חזק והגיר עושה קיק ופתאום אני עוזב את הגז אז אני מרגיש את המכה יותר.

 

זאת דווקה פעולה לא בריאה. אם אתה נותן קיק אל תעזוב את הדוושה באמצע או מייד לאחר מכן. תחזיק אותה לחוצה ותעבוד עם המצערת. אחרת למה אתה נותן קיק?

 

ובמיוחד בעליות רוב הקיקים אני מאגיש מכה אחרי הקיק.

 

אתה צריך ללמוד יותר להשתמש בתיבת ההילוכים באופן נכון. דבר ראשון אם אינך גר במישור החוף אין לך בכלל מה לשלב להילוך DRIVE. תשלב תמיד ל-3. זה נכון במיוחד כאשר הרכב עמוס באנשים. כך תרגיש פעולה יותר טובה של הרכב, דינמיקה תשתפר והגיר לא ישתגע כל הזמן להעביר מ-4 ל-3 ול-2. אם מדובר על עליות חזקות במהירויות נמוכות יחסית תשלב ל-2 !! אם מדובר על עלייה תלולה - תעצור, תשלב ל-1 ותעלה אותה, בסופה אתה יכול לשלב ל-2 או ל-3 או ל-D ללא עצירה.

 

אז מה יתכן הסיבה לבעייה הראשונה?

 

פתרת את הבעיה של צ'ק אנג'ין?

קשה לדעת מה עשית כאשר "שיפרת" את הרכב. במה פגעת ואיך זה השפיע.

 

חשוב לציין שלפני 3 חודשים פירקתי את המצבר לחצי יום ואחרי זה החזרתי אותו ונסעתי עם הרכב ובאותו יום האוטו נכבה ברמזור אותו דבר כמו היום,

 

זאת לא הסיבה לתקלה חוזרת. כאשר ניתקת את המצבר איפסת תוכנת ניהול מנוע והיא "למדה" מחדש. זה גרם לכיבוי בעצירה (מה שהתוכנה תיקנה בעצמה לאחר מספר נסיעות). לגבי מנוע צעדים כמו ש-arale הציע: נדמה לי שזה לא זה. מכיוון שברכב הזה אין מנוע צעדים, לפי מיטב זכרוני (לא בטוח, צריך לבדוק).

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BURZU,

 

לגבי הגיר: הוא עובד תקין אבל הרבה פעמים אחרי כל הורדה של הילוך או העלאה אטומתי אני מרגיש דפיקה לא נחמדה ולדעתי לא תקינה !

אתה מחזיק רכב כמו שלי, איך אתה מרגיש בנסיעות הגיר חלק או שאתה מרגיש שהוא מעלה ומוריד הילוכים בכוח לא נעים?

 

ולגבי הנפילת סל"ד: המנורה של הציק אינגן נדלקה לפני כמה ימים אבל הלכתי למוסך מרכזי והם אמרו לי שיש בעייה בחיישן חמצן אחורי וצריך להחליף אותו אבל זה לא משפיע על כלום אז הם מחקו את התקלה ועכשיו אין לי מנורה ועדיין לא החלפתי את החיישן כי הרבה אמרו לי שלא צריך בכלל להתעסק איתו ושישאר ככה.

אני לא שיפרתי כלום ברכב, זה רכב סטנדרתי רק פירקתי את משתיק רעש היניקה כדי שיהיה לי רעש דומה לפילטר פתוח,

אבל למעשה כל הפעולה הזאת היא לפני מסנן האוויר ככה שמערכת האוויר לא נגעתי בה.

אבל מלפני חודש לפעמים אני חוזר רוורס נותן מכה של גז ועוזב אז אני מרגיש ירידה חדה של הסל"ד כמעט לפני 0 האם זה תקין?

 

אא שאלה אליך, בזמן עמידה באיזה סל"ד הרכב אצלך?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הגיר: הוא עובד תקין אבל הרבה פעמים אחרי כל הורדה של הילוך או העלאה אטומתי אני מרגיש דפיקה לא נחמדה ולדעתי לא תקינה !

 

קשה מדי להגדיר משהו על פי התחושות שלך שמתוארות מרחוק.

 

 

איך אתה מרגיש בנסיעות הגיר חלק או שאתה מרגיש שהוא מעלה ומוריד הילוכים בכוח לא נעים?

 

הגיר של סובארו אמין מאוד, אבל לא נעים כל כך. הוא לא עדין וקצת מחוספס. אם אתה מרגיש כמו שאני מתאר, סביר להניח שהכל בסדר. הייתי אומר לך לנסות להחליף נוזל גיר ולראות האם יש שיפור, אבל כל דבר שנוגעים ברכב הזה עולה הרבה כסף.

 

אבל מלפני חודש לפעמים אני חוזר רוורס נותן מכה של גז ועוזב אז אני מרגיש ירידה חדה של הסל"ד כמעט לפני 0 האם זה תקין?

 

אם הרכב רועד בצורה חריגה ? אצם זה שהסל''ד הוא נמוך או צונח לאו דווקה מסמן על תקלה. הרכבים המודרניים מכוילים כך שהסל''ד בסרק תמיד יהיה נמוך מאוד כדי לחסוך בדלק. אם הרכב לא נכבע ולא רועד בצורה חריגה, אז הכל כשורה.

 

אא שאלה אליך, בזמן עמידה באיזה סל"ד הרכב אצלך?

 

אינני בטוח שניתן להגיד זאת רק על פי שעון סל''ד, צריך לבדוק בדיאגנוסטיקה. בכל מקרה, לפי דעתי הוא אמור להיות בסביבות 600-700 סל''ד.

 

לחזור לבעיה של כיבוי מנוע. יש הרבה מה לבדוק. זה רכב מסובך מאוד ואין הרבה מכונאים שידעו לתת לך תשובה חד משמעית. הייתי מציע לך להחליף מצתים ולראות האם יש הבדל, אבל שוב... כמו שרשמתי, כל דבר קטן ברכב הזה יקר אש ודורש מיומנות ונסיון לפני שניגשים אליו. אפילו מצתים לא תוכל להחליף בכל מוסך. רק מי שיש לו נסיון עם סובארו יוכל להתעסק איתה. מבחינת תחזוקה או תקלות, הרכב הזה אסון.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי לגבי הגיר הבנתי שזה לא גיר של מרצדס לכן הוא קצת אגרסיבי ולא הכי חלק ,בסדר אז נעזוב אותו גם ככה עוד כמה ימים אני חייב לעשות טיפול 10 אז אני אדגיש להם במוסך שיבדקו את הגיר וחליפו את הנוזל.

 

ולגבי כיבוי המנוע אצלי הסל"ד בזמן סרק עומד על 500.

והרכב לא רועד ולא כלום רק אמרתי שלפעמים אם אני נוגע טיפה בגז ומשחרר אז הסל"ד יורד ל250 וחוזר ל 500 האם זה רגיל?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והרכב לא רועד ולא כלום רק אמרתי שלפעמים אם אני נוגע טיפה בגז ומשחרר אז הסל"ד יורד ל250 וחוזר ל 500 האם זה רגיל?

 

אם אין כיבוי מנוע ואין רעידות חריגות, אז הכל תקין וחצי.

תופעת הכיבוי בעצירה: תצטרך איך שהוא למצוא את הסיבה ואני מנחש כי תתקשה מאוד. נכון לעכשיו יכולים להיות מאה ואחד דברים בעלויות בין כמה שקלים לבין אלפי שקלים. תמשיך לעקוב אחרי זה ותסתכל איזה פעולות אתה מבצע שגורמות לתופעה ואיזה תופעות נוספות מתרחשות בזמן הכיבוי. מקווה שנוכל לעזור לך לפחות ללכת בכיוון אחד מסוים. נכון לעכשיו - אין לי שום פתרון בעלות נמוכה שאוכל להגיד לך לנסות אותו ולראות אם זה עזר. קח בחשבון - הכל יקר מאוד עד מאוד.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה חולק הרבה מכלולים עם B4 ופורסטר. מבחינת עלויות תחזוקה ממש, אבל ממש לא בליגה של רכבים עממים. נראת משפחתית מאפנה, אבל בפנים הכל מזהב. תוסיף לזה החמדנות של סובארו ישראל ומחירי חלפים של סובארו היקרים. דיסקיות קדמיות או אחוריות מעל 500 ש''ח, כל דבר קטן הוא יקר. כל דבר יקר הוא יקר מאוד. משאבת דלק 4500 ש''ח, ציריה 3,700 ש''ח (ויש לך 4 כאלה). להמשיך?

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם המצערת באימפרזה אצלי היא חשמלית?

כי ראיתי שאין לי כבל גז.

 

והאם הניקוי שלה מסובך ודורש מוסך מורשה או מוסכניק פשוט?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5110 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...