Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עשן לבן מהאגזוז + סימפטומים מקדימים


0r3n
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 4003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

 

חיפשתי וקראתי רבות על "עשן לבן מהאגזוז", אך ראיתי כי הדבר יכול לנבוע מסיבות רבות שיש לבדקן אחת אחת.

החלטתי להגיע ולכתוב בדיוק את הסימפטומים המקדימים לבעיה כך שאולי תאובחן בצורה מדוייקת בנוגע למקרה הנ"ל.

 

מה שקרה זה שבשבוע-שבועיים האחרונים קרה כי אחת ל4 נסיעות (נסיעות קצרות של 10-20 דקות) הרגשתי פתאום תוך כדי נסיעה שהאוטו קצת מקפץ בעדינות ואז זה נרגע. קרה גם שהרגשתי שהאוטו לא "סוחב" כמו בעבר, כלומר אני לוחץ על הגז אך אין ממש תגובה, אך גם זה קרה רק לעיתים.

 

אתמול בדקתי שמן/מים, ראיתי שמפלס המים בסדר וחסר קצת שמן, הוספתי שמן ונסעתי מאז עוד 2 נסיעות קצרות כאלו.

 

היום לצערי בעוד נסיעה כזו, לאחר רבע שעה נסיעה בערך, 5 דקות מהיעד, הרגשתי שהאוטו לא סוחב ואפילו מאט (נסיעה של 90 קמ"ש). כיביתי את המוסיקה ושמעתי שיש גם רעידות מהחלק האחורי של הרכב (אולי בגלל ששם המגש אז הוא הרעיש). תוך כך אני מרגיש שלא רק שהאוטו לא סוחב, הוא גם לא מגיב ללחיצות שלי על דוושת הגז, ושהן אפילו גורמות לו לרעוד יותר! לאט לאט הוא גם החל להאט (פשוט לא הגיב ללחיצותיי על דוושת הגז).

עצרתי בצד הדרך וראיתי שכאשר אני נוגע קצת בגז יוצא המון עשן מהאגזוז והרכב כלל לא נע (או - מתאמץ מאוד לנוע ס"מ, פשוט העשן הפחיד אותי אז עזבתי את הגז).

נתתי לו לנוח רבע שעה, הנעתי - עשן לבן יוצא מהאגזוז, בלי גז. כאשר לוחץ קצת גז - עולה יותר עשן. frown.gif

 

כל הנ"ל קרה בסביבות השעה 10:00 בבוקר, בשעה 12:00 ניגשתי שוב לרכב וניסיתי להניע. למרות שהמצבר בן שנה, חזק ועושה את עבודתו, הוא מנסה להניע את הרכב (שומעים את הסיבובים של ההנעה אך והרכב רק עושה קולות של הנעה ולא מניע).

בדקתי את מפלס השמן ונראה שהכל מוצף שם, השמן מעל הקו של המדיד, למרות שאתמול היה חסר בערך ליטר ומילאתי בערך 800 מ"ל, עד למדיד. מאותו סוג שמן שאני ממלא תמיד.

ההרגשה שלי היא ש"נפרץ" משהו שם, אחרת לא סתם היה מתמלא הטנק שמן. אך אודה מקרב לב לחוות-דעת נוספות.

אודה מקרב לב על ניתוח הבעיה, מחר אגרור אותו למוסך והייתי שמח להגיע לשם עם קצת ידע מקדים (מלבד זה שאולי הלך ראש מנוע, או אולי רק שסתומים, או אולי חצי אוברול, או אולי שמתי יותר מדי שמן).

 

אודה לכל עזרה באשר היא,

אורן.

 

== עריכה 11:50 ==

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אורן שלום רב !

בתור חבר פורום וותיק הייתי מצפה שתצצין בתחילת השרשור או בכותרת את סוג הרכב שהוא פיאט פונטו, שגיליתי רק לאחר חקרתי את הארכיון השאלות שלך.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=215888

 

 

ולשאלתך, מאבחנה ראשונה ולא מחייבת, הוספת ללא שום צורך עודף שמן למנוע, מה שגרם ללחצים חזקים בעוקת השמן, לחדירת שמן לתא השריפה, ופליטת עודף השמן בתור עשן לבן וסמיך מצינור הפליטה.

מכיוון שידוע לי שבוצע ראש מנוע לפהני כשנתיים ברכבך וגם אז נפלט עשן לבן וסמיך מצינור הפליטה, וצריכת השמן נעה כליטר ל1000 ק"מ. צריכב מעט גבוהה לרכב בשנתון שלך, יתכן והניתוח הצליח והחולה גוסס,תחילה יש לרוקן את עודף השמן, לנקות מצתים משמן,ולנסות שוב להתניע, לבדוק חשד לפריצת מחזירי שמן, ולחדירת עודפי השמן דרך הנשמים לבית מסנן האוויר.

לאחר מכן גרור את הרכב למוסך לבדוק את הסיבות לחוסר הסחיבה שיכולות להיות רבות ומגוונות, כולל חדירת שמן למצתים.

חזור לפורום לעדכון.

תגובה מספר 10,001

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

גם לי הייתה פיאט פונטו וגם אני סבלתי מאותה בעיה של שמן,עד שהלך לי ראש מנוע ברכב,גש דחוף למוסך מורשה.

המילה פיאט ואמינות לא הולכים ביחד לצערנו הרב.

C!V!C

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך

לפי ניסיון אישי שלי עשן לבן והרכב לא נוסע כמו שצריך,כתוצאה מחימום יתר של המנוע מה שפוגע בראש מנוע ואפילו בטבעות של הבוחנות. כתוצאה,לחץ השמן יוצא בכמויות גדולות מה שגורם לעשן לבן ושרפת שמן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה מה שעשית זה פשוט מעשה אמנות, למדת את הרכב שלי בצורה מדהימה על-פי ההסטוריה.

מתנצל שלא פירטתי על הרכב, מרוב לחץ ועצבות לא שכחתי פרטים בסיסיים.

 

ההסבר מאלף ומלמד רבות, אני מודה מקרב לב לך ולשאר העוזרים, אעדכן בהקדם במה הסתכם העניין.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי שוב להניע, הוא מצליח להניע למס' שניות, רועד נורא, מקרטע ונכבה. הגרר בדרך.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
צביקה מה שעשית זה פשוט מעשה אמנות, למדת את הרכב שלי בצורה מדהימה על-פי ההסטוריה.

מתנצל שלא פירטתי על הרכב, מרוב לחץ ועצבות ,שכחתי פרטים בסיסיים.

 

ההסבר מאלף ומלמד רבות, אני מודה מקרב לב לך ולשאר העוזרים, אעדכן בהקדם במה הסתכם העניין.

 

שלום רב !

היסטוריית התיקונים של רכב, היא כלי עזר מספר אחד לאבחון, חבל שחברי הפורום הרבים, המבקשים את עזרתם של המומחים, לא מודעים לכך, ובזאת מקשים צאד, על המומחים ובילי המקצוע, לאבחן מקחוק את נסיבות לבעייתם, שגם כך אבחון מרחוק, נוא לא מדוייק, לא רציני, והוא בגדר ניחוש וניסיון לקלוע למטרה.

נכון שבעלי מקצוע עם ניסיון, יודעעיפ לשאול שאלות מתאימות ומנחות, ולעולם לא מסתפקים בכותרת הדלה הרשומה בראש השרשור אם בכלל.

אך בעל מקצוע וותיק, נזקק בעיקר לכלי אבחנה חשובים חעין ערוך והם החושים: הראייה השמיעה, וחוש הריח !

כאשר מגיע הרכב אלי, בכל המקרים אני לא מסתמך על התלונות של בלקוח, ואני מבקש ממנו דבר אחד, לשבת ברכב להשאיר את המנוע מותנע ולשתוק !!

לאחר שאני משתמש בחוש הראייה, ואני נתקל בצנרת וואקום מנותקת, צהרת דלק רטובה ונוזלת. חוט הצתה שבחוץ, אז אני מאיץ את הסלד של המנוע לאט, ובודק את תגובת המנוע ללחיצה על מצערת הדלק, ובעזרת נחוש הידע והניסיון אני מאבחן מיד האם הבעייה מכנית, בעחחת דלק, בעיית נצתה ושילוס של שלושת הדברים גם יחד.

לבסוך אני ניגש לצינור הפליטה, משתמש בעיניי, כדי לאבחן את צבע העשן הנפלט., ומשתמש באף כדי להריח את הגזים כדח להריח באם המנוע פולט תערובת דלק עשירה, ומקשיב בעזרת האוזן, לצליל האהוב עליי מצינור הפליטה, שהוא הסטטסקופ של המנוע.

לצערי אינני יכול לעשות זאת דרך מסך המחשב, לכן אבקשכם לא להקשות עליי, ולהעמיד אותי במבחן, ספקו פרטיים מקסימלים,גם אם בעיניכם הם לא חשובים.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון לאחר בדיקה במוסך: נפרץ אטם ראש, אחת מ- 4 הבוכנות (אם כך זה נקרא) נראית כסופה, שאר ה- 3 נראות שחורות. נאמר לי כי הכסופה זה בגלל שנכנסו לשם מים ושהשחורות זה כי נכנס לשם הרבה שמן.

בקיצור הלך ראש מנוע.

 

בנוסף גם תושבת מנוע עליונה קרועה, עולה 530 ש"ח חדשה, הלוואי והייתי יודע מי מוכר באיזור תעשיה ישן נתניה תושבת מפירוק במחיר זול יותר.

 

עלות ראש מנוע 2,000 ש"ח לפני מע"מ, 2,320 אחרי מע"מ.

אך נאמר לי כי האוטו יאכל יותר שמן מאשר בעבר. אם אני רוצה יש אופציה ב'.

 

אופציה ב' - אפשר גם להחליף מנוע, מנוע מיבוא עם קילומטראז' נמוך (שלי עשה 188,000 ק"מ, בחדש בערך 60,000-80,000 ק"מ), אך המחיר גבוה, בערך 7,000 ש"ח כולל מע"מ.

 

נראה כי האופציה היחידה היא לעשות ראש מנוע ולקנות 5 ארגזי שמן מנוע (בכל ארגז 3 שמנים) לשנתיים הקרובות :eek:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 4003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...