Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בניית בית מאבני בזלת


ירחמיאל
שימו לב! השרשור הזה בן 5272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה אני מהרהר בנושא: מדוע לא בונים בתים מאבני בזלת? הרי יש אותם בשפע (בצפון), בכול הגדלים, הם מבודדים היטב (נקבוביים), בעלי צורה נאה "פראית" או "טבעית" ולאחר גמר הקיר ניתן לסייד בסיד מלא ושמן ולהחליק אותו, בדיוק כפי שעושים ביוון. הפנאטיים יכולים לבנות קיר כפול, עם רווח אוויר באמצע, לטובת בידוד משופר.

אם כן, מדוע לא? מה דעתכם? והאם ניתן לבקש מקבלן בנין לעשות זאת? את מי ניתן לשאול מבחינה טכנית? חישובי עומסים וכו'?

חומר למחשבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאותה סיבה שלא בונים בנים מאבן טבעית בכלל היום - לחצוב אבן טבעית ולסתת זה יקר לעומת האלטרנטיבה שהיא יציקות בטון או בלוקים מוכנים שמכונה מייצרת במפעל מתערובת.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבניה הקונבנציונלית כיום (ליתר דיוק, כיום = מאז השימוש בבטון מזויין או בשלד מתכת) מבוצעת ע"י שלד, הנושא את הבנין, ומילואה של קירות (בלוקים / בטון / זכוכית / מתכות וכו').

 

בניה כזו מאפשרת פתחים גדולים (חלונות / דלתות), מאפשרת קומות עמודים, מפתחים גדולים בין קירות, בנין קל יחסית ועוד.

 

בניה באבן (למשל בזלת) מחייבת קירות נושאים, ללא שלד בטון. במבנה כזה (כמו במבנים עתיקים) הקיר נושא בעומס של הבנין, החלונות קטנים, אין מפתחים גדולים בין הקירות, המשקל העצמי של הבנין גבוה מאוד, ויציבותו מעפנה (בז'רגון המקצועי).

 

גם לא בונים בתים מתבן, או מבוץ.

התקדמנו.

 

ישנם כל מיני חברות המתמחות בזה, וקהל היעד הוא לא הקבלן הקונבנציונלי, אלא לקוח שמסיבות היסטוריות / מסחריות / תיירותיות / נוסטלגיות או פלאש-בקים של פטריות למינהן, מעוניין בבניה כזו.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוהו - כמה שאתה טועה.

הידעת שהבניה הקונבנציונאלית בארץ, כפי שאתה מכנה אותה, נחשבת מיושנת (לא רציתי להגיד פרימיטיבית) במדינות מפותחות יותר מאיתנו (יש כאלה)? כאן בארץ יודעים לבנות בשני אופנים או שיטות בלבד: בלוק רגיל ובלוק איטונג. זהו. זה אומר שזה הדבר הנכון לעשות? מעולם, במשך כל חיי הארוכים כאן בארץ לא ראיתי בניית איטונג מבוצעת נכונה ולפי הספר, ועל הבלוק הרגיל אין מה להרחיב. בנייה ירוקה או מאבן מקומית כמעט ולא קיימת. כך שכאשר אתה אומר "התקדמנו" - אני חושב שזה מצחיק.

ניתן גם ניתן לבנות 3 קומות אם תרצה, ואף יותר, מאבני בזלת ולא, ללא קונסטרוקציות מהקירקס. בקרתי כבר במספר תערוכות בניה וחומרי בניה באירופה וראיתי דברים מדהימים. אגב, אם תיבנה קיר כפול מבזלת, תקבל בידוד מעולה, יציבות וחוזק - בתנאי כמובן שלא תוותר על חגורות בטון, על זה אגב לא אמרתי שצריך לוותר ובהחלט ניתן לשלב בטון באבנים, בניגוד למה שחושבים. תחשוב ש- 30% מהבניה בארץ הייתה מבזלת (הכוונה לבניה צמודת קרקע, לא למגדלי עזריאלי): המחיר היה יורד, החידושים והטכנולוגיה היו מתפתחים והבנייה הייתה "נכונה" יותר וטבעית יותר. חוץ מזה, מה הבעיה לבנות 'קונבנציונאלית' עם שלד יציקה ולבנות עם אבני בזלת? נכון, יש צורך בסיתות אבל הוא יכול להיות בסיסי בלבד. ושוב - ברגע שהדבר יצבור תאוצה המחירים ירדו.

הבניה שאנו רגילים לראות כאן בארץ (שלד, בלוק וגג רעפים נגד השלגים העזים, אדום כמובן) היא שיטה שהביאו עימה עולים חדשים מארצות אירופה, שילבו עם ידע ערבי/עותמאני מקומי וכך הגשעפט נשאר עשרות שנים רק בגלל שהאדם שמרן מטבעו.

אגב חלונות ופתחים גדולים: סע למערב אירופה, היכן שמשוועים לכול טיפת שמש (שוויץ לדוגמא) וראה בנייה חדשנית: אבן בלבד (בלוקים, אבל עדיין אבן ללא חגורות), גובה של 3 קומות ללא בעיה, עמידות בתקן האירופאי לסערות ולמפגעי טבע (כולל רעידות אדמה) ועדיין - חלונות ענק.

ניתן גם ניתן לבנות עם בזלת. פשוט צריך להיפתח לנושא, לצאת מהשמרנות ולפתח אותו. עם חגורות וסיתות בסיסי ניתן להרים גם קומות. זהו משאב טבעי והוא מצוי בשפע, רק שאני בטוח שיצרני הבלוקים הרבים בארץ לא חושבים כמוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הידעת שהבניה הקונבנציונאלית בארץ, כפי שאתה מכנה אותה, נחשבת מיושנת (לא רציתי להגיד פרימיטיבית)

 

בחיי שידעתי.

קרא פה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2227369&postcount=7

 

 

לשאלתך, אין יתרון (בשום פרמטר) או הצדקה כלכלית לבניה בבזלת.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...