Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Aviran_n

סיוויק האצ'בק 99 - אורות מהבהבים. מחפש דרכים לעלות על הבעיה

Recommended Posts

הרכב בעל מנוע 1.4L וגיר ידני.

הרכב אצלי מס' שבועות והוא כך מאז שהוא אצלי. כשמניעים את הרכב לפעמים ישר שמים לב שנורת בלם היד בלוח השעונים מהבהבת בסרק וכשמעלים את הטורים היא מפסיקה להבהב. כשמדליקים אורות, אז כל האורות ברכב (בלוח השעונים ובקדמת הרכב) מהבהבים בסרק וכשנותנים גז זה משתפר. דבר נוסף שקורה הוא שאם מדליקים אורות למשל (כשהמנוע פועל) ותופסים את הכפתורים של חלונות החשמל אז הטורים יורדים והאורות נהיים חלשים והרכב נשמע שמתאמץ. גם כשמעלים לרכב את הטורים ל2000+ באופן קבוע (מחזיקים את הדוושה) ומשחקים עם הכפתורים של חלונות החשמל עדיין ניתן לשמוע את השינוי ברעש המנוע ולראות על המחוג את הטורים יורדים.

 

ניסיתי היום להפעיל את הרכב עם מצבר 62 או 63 אמפר שיש לי שתקין בוודאות והאורות עדיין מהבהבים. התייעצתי עם בעל מקצוע שמשפץ עבור אבי אלטרנטורים והוא ביקש ממני לבדוק מתחים בסרק עם אורות ובלי אורות ובטורים קצת יותר גבוהים עם אורות ובלי אורות וכשחזרתי אליו עם תשובות הוא אמר שעל פניו נשמע שהאלטרנטור בסדר גמור.

עקב כך שווידאתי היום שהמצבר הוא לא החלק הבעייתי, אני עדיין חושד באלטרנטור אך יתכן כי יש כיוונים חדשים שלא חשבתי עליהם ופה הייתי שמח להעזר בניסיונכם.

 

נ.ב.

לכבל שמחבר בין המנוע לשלדה התווסף כבל מתח עבה יותר וכן גם התווסף כבל עבה בין הקוטב השלילי של המצבר לבין השלדה.

בקרוב אעביר כבל עבה גם בין הקוטב החיובי של המצבר לבין האלטרנטור.

 

 

המצבר הקיים ברכב כרגע מוציע 13-13.2 וולט כשהרכב כבוי וכשהרכב מונע המתחים נעים סביב ה14.3-14.5.

 

 

 

בנוגע לחיפוש, ביצעתי וקראתי המון ואני ממשיך בזה גם עכשיו אך אשמח לעזרה נוספת.

 

תודה מראש ושבת שלום:-)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, נעשו מספר נוסף של בדיקות וכניראה שהבעיה היא האלטרנטור.

מישהו יודע כמה אמפר מספק האלטרנטור המקורי של הרכב שלי?

אם אני כבר מחליף אלטרנטור ברצוני להשתדרג באלטרנטור חזק יותר והייתי רוצה לדעת מניסיונכם לאיזה אלטרנטורים אפשר להשתדרג בסיוויק ועד כמה השדרוג בעייתי לביצוע?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איזה בדיקות ביצעת ואיך הגעת למסקנה שהאלטרנטור תקול ? אולי האלטרנטור לא מסגול למספק את צריכת הזרם הדרושה כאשר כול הצרכנים עובדים וגם מערכת שמע כבדה עובדת בפול ווליום ברקע.

 

אנא ציין את קוד המנוע כפי שרשום ברישיון הרכב בכדי שנוכל לגלות איזה אלטרנטור מותקן ברכב שלך.

אישית הייתי בודק האם קיימת מדבקה מקורית על האלטרנטור עם הפרטים שאתה מחפש.


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבהובי האורות קורים גם כשרק אורות מופעלים. ללא מערכת פועלת וללא צרכנים גדולים נוספים. מה שגורם לי להבין שהאלטרנטור לא בסדר עוד בלי קשר לזה שיכול להיות שהוא פשוט לא מספיק לצרכים שלי.

כשבדקתי אותו היום (על פי הודעה שקראתי בחיפוש פה בפורום) עם מפשיר אדים פועל, אורות, מזגן, 4 וינקרים ומערכת בווליום גבוה, מתח הטעינה היה 12.6 למיטב זיכרוני. ובאותה ההודעה בה קראתי את ההמלצה על בדיקה כזו, היה כתוב שהמתח לא תקין מתחת ל13 או 13.2.

 

מכך הסקתי שהאלטרנטור אכן לא מצליח לענות על צרכי ומכך שהבהובי האורות כימעט ואינם קשורים לצרכנים נוספים, הסקתי שהאלטרנטור כניראה בדרך לסוף חייו.

 

דגם המנוע מרישיון הרכב הינו:

D-14-Z-2

 

ועכשיו ירדתי לאוטו וחיפשתי מדבקה על האלטרנטור. היות ונורא קשה לקרוא אותה ברכב והיא הייתה מלוכלכת, ניקיתי אותה וצילמתי אותה בסלולרי ובמחשב היא הרבה יותר קריאה אז צירפתי תמונה.

 

 

תודה רבה על העזרה ושבת שלום.

31072009118 (Large).jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי אין מנוס אלא לבדוק את האלטרנטור בצורה מקצועית אצל חשמלאי.

 

יש לחבר עומס חיצוני לקטבי המצבר ולנטר את המתח בעזרת מד-מתח וזרם בעזרת מד-זרם השראתי (צבת) ולבדוק את ביצועי האלטרנטור.

 

האלטרנטור שמותקן ברכב שלך הינו בעל זרם נקוב של 70 אמפר תוצרת מיציבושיי.


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו נשמע כבעית ווסת של האלטרנטור.

 

יש לבדוק שאין נפילות מתח בין חיבורי האלטרנטור למצבר הרכב, בנוסף ,כדאי לבדוק עם מצבר תקין שמותקן במקום המצבר שלך, טרם החלפת האלטרנטור או שיפוצו.

 

דני


מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, עדכון.

קיבלתי אלטרנטור חדש (משופץ) להונדה לניסיון כדי לבודד את הבעיה. הרכבתי את האלטרנטור החדש ובינתיים לדעתי מערכת החשמל יציבה הרבה יותר. הבהובי האורות שהיו כבר לא מופיעים יותר, אך יש מס' בעיות:

כשבלם היד מורם והמנורה שלו דלוקה בלוח שעונים, אז אם מסתכלים עליה בזמן שמדליקים את האורות של הרכב, נורת בלם היד נחלשת מאוד לחלקיק שניה וחוזרת לעצמה ממש בזריזות. אני מאמין שהמצב תקין וזה רק הפרש הזמן שלאלטרנטור לוקח להתחיל לייצר יותר חשמל.

הבעיה הגדולה יותר היא שבדקתי מתחים והתוצאות הן כאלה:

כשהרב כבוי - 13V

כשהרכב מונע ללא צרכנים - 14.6V בערך

כשהרכב מונע ומופעלים צרכנים מקוריים של הרכב (מפשיר אדים, מזגן, וינקרים ואורות) - 12.1V-12.2V

כשהמערכת פועלת בווליום גבוה כבר אין הרבה הבדל, המתח בד"כ נשאר סביב ה12.1.

 

 

אשמח לשמוע דעות/הצעות בנושא.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

לא ציינת כמה זרם נקוב מסוגל האלטרנטור לספק !

 

ברוב הרכבים עם אלטרנטור מקורי, כאשר מפעילים צרכנים רבים וכבדים בסל"ד סרק המתח עלול לרדת ל-12.6 וולט מכיוון שהאלטרנטור לא מסוגל לספק את הזרם הנדרש וזה תקין. אומנם יש רכבים שבהם מערכת החשמל מתכוננת בצורה כזו שהסל"ד עולה ל-900-1000 סיבובים לדקה כאשר מתח המצבר יורד מתחת לסף מסויים.

 

העמסת יותר מידי את האלטרנטור לכן מתח הקטבים של המצבר יירד ל-12.1 וולט.

 

בכול מקרה עלייך לבדוק את המתח בסל"ד של 1500-2000 סיבובים לדקה לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה.

 

בכול מקרה במידה וזה קורה גם בסל"ד שציינתי כאשר מערכת השמע עובדת אזי האלטרנטור כנראה בעל תפוקה נמוכה ועלייך להתקין אלטרנטור 'גדול' יותר.

 

דרך אגב אל תפעיל את הווישרים מכיוון שאתה הורס את הגומיות (גם המנועים הם צרכנים כבדים)

 

בכדי שתוכל להפעיל את מערכת השמע בעוצמה סבירה בסל"ד סרק עלייך לרכוש אלטרנטור בעל הספק גבוה יותר שמסוגל לספק זרם של לפחות 40 אמפר בסל"ד סרק.


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
היי,

 

לא ציינת כמה זרם נקוב מסוגל האלטרנטור לספק !

 

ברוב הרכבים עם אלטרנטור מקורי, כאשר מפעילים צרכנים רבים וכבדים בסל"ד סרק המתח עלול לרדת ל-12.6 וולט מכיוון שהאלטרנטור לא מסוגל לספק את הזרם הנדרש וזה תקין. אומנם יש רכבים שבהם מערכת החשמל מתכוננת בצורה כזו שהסל"ד עולה ל-900-1000 סיבובים לדקה כאשר מתח המצבר יורד מתחת לסף מסויים.

 

העמסת יותר מידי את האלטרנטור לכן מתח הקטבים של המצבר יירד ל-12.1 וולט.

 

בכול מקרה עלייך לבדוק את המתח בסל"ד של 1500-2000 סיבובים לדקה לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה.

 

בכול מקרה במידה וזה קורה גם בסל"ד שציינתי כאשר מערכת השמע עובדת אזי האלטרנטור כנראה בעל תפוקה נמוכה ועלייך להתקין אלטרנטור 'גדול' יותר.

 

דרך אגב אל תפעיל את הווישרים מכיוון שאתה הורס את הגומיות (גם המנועים הם צרכנים כבדים)

 

בכדי שתוכל להפעיל את מערכת השמע בעוצמה סבירה בסל"ד סרק עלייך לרכוש אלטרנטור בעל הספק גבוה יותר שמסוגל לספק זרם של לפחות 40 אמפר בסל"ד סרק.

 

האלטרנטור מסוגל לספק 70 אמפר. האלטרנטור זהה למקורי שהיה ברכב.

מה שמציק לי הוא שלמיטב זיכרוני עם האלטרנטור הישן, עם אותם הצרכנים+מערכת המתח היה 12.6 ועם החדש המתח עם אותם צרכנים ללא המערכת כבר מגיע ל12.2 אך בסרק האורות כבר לא מהבהבים.

בכל אופן, היום בערב אבצע את הבדיקה שציינת ב1500-2000 סיבובים לדקה ואחזור עם תשובות.

 

תודה על ההתייחסות והעזרה ושבת שלום. :-)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון!!

בוצעה בדיקה נוספת, המתחים אינם יורדים מתחת ל13.1 בסרק ו13.5 ב2000 סיבובי מנוע לדקה.

מה גם שלאחר כמה ימים של נסיעה עם האוטו אני יכול להעיד שהסתדרו תקלות נוספות שכניראה היו באשמת האלטרנטור הקודם!

הרכב היה "מקפץ" ומקרטע בטורים נמוכים (וממש לא נמוכים מידיי) והיה מכריח להוריד הילוך, עכשיו באותם המצבים הרכב נוסע חלק הרבה יותר ותופעה נוספת שנעלמה כלא הייתה היא כיבויים פתאומיים של הרכב מס' שניות לאחר הנעה. התופעה הזו הייתה קוראת לי מידיי פעם ומאז החלפת האלטרנטור הכל מתפקד כמו שצריך וגם האורות יציבים וחזקים! :-D

 

תודה לכל מי שעזר וייעץ ושבוע מצויין!:wink:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בכול מקרה אל תעמיס את האלטרנטור ייתר על-המידה עם הפעלת מערכת השמע בפול ווליום.

 

מתח של 13.5 וולט הינו גבולי ורצוי שהמתח לא יירד מתחת ל-13.8 וולט בקייץ.

 

אני ממליץ לך לשדרג את האלטרנטור ל-90 אמפר בכדי שתוכל להנות ממוסיקה בווליום גבוה יותר.


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השדרוג שתוכנן הוא למשהו בסביבות ה100 אמפר אך כרגע אני מעדיף לנתב את התקציבים שלי ליישור קו כמה שיותר מעמיק ברכב היות והוא חדש אצלי.

אני מאמין שבעתיד אשדרג את האלטרנטור יחד עם שדרוג משמעותי ביותר של מערכת השמע שצפוי להגיע.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...