Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

moshe-s

האם בסוויפט החדשה יש רצועת טיימינג או שרשרת?

שימו לב! השרשור הזה בן 4045 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

האם בסוויפט החדשה יש רצועת טיימינג או שרשרת ?

ואם יש לה רצועה האם אתם יודעים במקרה כל כמה זמן אמורים להחליף אותה לפי הוראות היצרן.

 

תודה רבה לעונים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש שרשרת


קשה באימונים קל בים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה גם לשרשרת יש מועדי החלפה


some people need a high five

in the face

with a chair

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל בודקים אחת לכמה טיפולים את השרשרת הפרמטר העיקרי המעיד על החלפה של שרשרת הוא שהשרשרת מתארכת במשך הזמן.

הבדיקה נעשת בעזרת קליבר ע"י כך שמודדים את האורך של שתי חוליות.

 

בבדיקה צריך לבדוק גם את תקינות המותחנים שהם מפלסטיק.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כעיקרון לשרשרת אין מועדי החלפה או בדיקה יזומים, היא אינה מוגדרת כחלק תחזוקתי והיא נועדה לפעול בצורה תקינה במשך חיי המנוע, יחד עם זאת יתכן שיש כשל בשרשרת וזה יבוא לידי ביטוי ע"י רעש ולעיתים גם זיוף מנוע, אז מפרקים מכסות של השרשרת לבדיקת מערכת התיזמון ומחליפים חלקים פגומים או שחוקים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רגע אז אם אין מועד מוגדר מראש להחלפה אבל פתאום השרשרת נקרעת בלי שום סימנים מוקדמים אז יכל להגרם נזק למנוע?

במקרה כזה על מי נופלת האחריות? והאם ביכלל נגרם נזק אם השרשרת נקרעת כמו שנגרם נזק כשרצועה נקרעת.

 

אני שואל את השאלות הללו כי אני מתלבט בין סוויפט חדשה לבין משומשת ויש לי כבר סיוטים מרצועות טיימינג.

 

הנה 3 דוגמאות שקרו לי.

 

1) מגאן קופה שנת 1999 נקרעה רצועה אחרי 40 אלף ק"מ, במוסך לא יודעים איך הפליו את האחריות עליי{ הרכב היה משומש אני יד2}

 

2)מגאן קופה שנת 2002 נקרעה רצועה אחרי 4 שנים עם 60 אלף ק"מ החברה לקחה את זה עליה כי לפי ההוראת יצרן יש להחליף כל 120 אלף או 5 שנים והרכב היה חדש אני קניתי מהחברה אז הם באו לקראתי.

 

3) הרכב של אחותי (אני נסעתי עליו כשזה קרה) אודי A4 נקרעה רצועה אחרי 55 אלף ק"מ ושנה וחצי על הכביש.

 

וכל הרכבים טופלו במוסך מורשה, בקיצור יש לי מזל רע עם רצועות טיימינג אני לא מבין את זה .

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שרשרת לא נקרעת פתאום וברוב המקרים, אם הרכב מטופל כנדרש, השרשת שורדת זמן רב מאוד.

מבחינת אמינות וחסכון (החלפת רצועת תזמון לרוב זו עבודה די יקרה) תצורת שרשרת תזמון תהיה תמיד עדיפה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לדבריו של דניאל אם שרשרת טיימניג נקרעת הנזק הרבה יותר גדול.

 

לא ידוע מה אתה עושה לרכבים אבל לי לעולם לא נקרעה רצועת טיימניג ואני מדבר על 6 רכבים שונים שהיו לי במהלך החיים.

 

עכשיו אני נזכר שהייתה לי גם פיאט 127 שנת 1979 שגמעה כ-180K עם שרשרת טיימניג.


אני חושב שבימים טרופים אלה אנחנו חייבים להפסיק את הברדק להפשיל שרוולים לקום בבוקר ולעבודה עבדה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שרשרת או רצועה שנקרעת הנזק למנוע הוא דומה, כמובן אם מדובר במנוע interference שבו השסתומים והבוכנה עלולים להפגש כאשר התזמון כושל.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז אם הרכב מטופל כמו שצריך אז אין לי מה לדאוג , אתם אומרים שיהיו סימנים מקדימים לכך שהשרשרת לא תקינה ושהיא לא תקרע ככה סתם פתאום?

ואם חלילה וחס היא תקרע האם בסוג מנוע זה הנזק שייגרם יהיה רק שיהיו צריכים לעשות שיפוץ ראש או שזה הרבה יותר חמור מזה בדגם מנוע זה.

 

ובקשר למה ששאלו קודם למה זה קורה לי, אז באמת שאין לי מושג אני נוסע רגוע ומטפל בזמן יש עליי כנראה מזל רע עם הטיימינג.

 

אבל הרגעתם אותי אותי תודה רבה.

אם יהיו סימנים מקדימים לבעיה אז אני רגוע, אני פשוט לחוץ שבכל הפעמים זה היה קורה במכה אחת בלי שום התראה וזה מה ששיגע אותי.

 

האם מישהו יודע עם הסוג מנוע בסוזוקי סוויפט החדשה הוא מסוג interference שבו השסתומים והבוכנה עלולים להפגש כאשר התזמון כושל.

או לסיכום אם השרשרת נקרעת האם התיקון מסתכם רק בשיפוץ ראש? או משהו חמור יותר.

 

 

 

תודה לכולם בכל מקרה על העזרה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שרשרת או רצועה שנקרעת הנזק למנוע הוא דומה, כמובן אם מדובר במנוע interference שבו השסתומים והבוכנה עלולים להפגש כאשר התזמון כושל.

 

אולי לא הסברתי את עצמי נכונה. התכוונתי שהנזק כתוצאה משרשרת תיזמון שנקרעת גדול יותר לרכיבים מסביב לשרשרת בגלל העובדה שחתיכת פלדה שמתעופפת בבלוק עלולה לגרום לנזק סביבתי רב יותר לעומת חתיכת גומי קלת משקל.

TimingChain3.jpg

TimingChain14.jpg


אני חושב שבימים טרופים אלה אנחנו חייבים להפסיק את הברדק להפשיל שרוולים לקום בבוקר ולעבודה עבדה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 4045 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...