Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לפני קניה - BX GTI


Liran_a
 שיתוף
עוקבים 3
שימו לב! השרשור הזה בן 4224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בערך בגיל 16 התחלתי להתעניין בכלי רכב. אחד הרכבים שמשך אותי במיוחד הוא נבלה צרפתית מוזרקת ומטפטפת שמן -

סיטרואן BX GTI. כן. אני יודע. שריטה עמוקה...

עברו 7 שנים מאז, רוב הBX כבר נעלמו מהנוף והחלום נשכח. אני בנתיים רכשתי לי פלימיוט ואליאנט, ואופנוע לצורך התניידות ביום יום.

 

לפני כמספר ימים ראיתי בירושלים BX נוסעת שהציתה לי שוב את ההתלהבות. בדקתי קצת מחירים ביד 2, שהמחירים בריצפה; ניתן למצא BX במחיר של אלף או שתיים. השאלה כאן כמה צריך להגיע הישור קו, והאם יש בכלל מקור כלשהו לחלקים. עשיתי קצת חיפוש בפורום, ונראה כי ישנה בעיה להשיג את צנרת הגומי ההידראולית. האם יש מקור כלשהו שניתן לרכוש ממנו חלקים ?

כמו כן, שאני בודק את האוטו, איזה בעיות אני צריך לחפש ? מהן הבעיות הנפוצות בBX חוץ מצנרת גומי יבשה ? איזה פרטים לשאוב מהמוכר על האוטו ? האם יש מוסך בירושלים שיודע לטפל ב BX ?

 

 

bx16v_07.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מקווה שאתה מבין טוב מאוד שסכום הקניה של הרכב זה רק קצה הקרחון.

אני חושב שבתחזוקה נכונה אפשר להנות מהרכב כל עוד כל התקלות לא באות ביחד.

אם יש לך סכום של חמש ספרות לאחזקה כל נשה אולי הייתי שוקל.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם תגיע למפגש בי-ם נציג לך חבר שבבעלותו GTI כזו והרבה ידע...

תקבל כמה טיפים ואולי אלשין לך על מיקום של אחת או שתיים - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן להשיג חלקים בEBAY, כמו כן, ישנן עוד פירוקיות שמחזיקות BX, לי ידועה על אחת שמחזיקה 5-6 אקזמפלים.

אתה חייב לאהוב את הרכב ולרצות ללמוד קצת לסדר אותו, אחרת כל פיפס אתה מושבת במוסך.

בהצלחה

כבר חתמתי...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיות הקשות בBX הן:

בלוק אלומיניום שמתחורר בקלות ואז זה רק החלפת מנוע,רכב שמילאו בו מים מהברז במקום נוזל קירור אני לא הייתי נוגע.

אם הוחלף פעם מנוע למנוע מייבוא זה רק לטובה.

פלסטיקה פנימית באיכות על הפנים.

חוץ מזה לבדוק את כל מה שחשמלי-חלונות ,נעילה,לוח שעונים וכו' וגם את המזגן והחימום.

כמו שכבר כתבו לך קח בחשבון שסכום הקנייה הוא ממש אפסי לעומת התיקונים שיהיו אחר כך.

ואל תשכח שרכב שכמעט 20 שנה על הכביש יש לו הוצאות אחזקה גבוהות ובלאי גבוה בלי קשר לסוג הרכב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד, שלפני כמה ימים קנה אחד "רגיל" (לא GTI): זה אוטו לתחביב נטו. לנסוע עם זה יומיום לא הייתי מעיז. כלומר- אני מאמין, שכשיצא מהמפעל ותוחזק כראוי- היה מספיק אמין. אבל: רוב חייהם בארץ לא תחזקו אותם נכון, ובשנים האחרונות בכלל לא- אנשים לא משקיעים באוטו שלא "שווה", כל עוד הוא נוסע. ומכאן: סביר להניח, שמה, שתקנה (לא משנה, אגב, באיזה סכום כבר)- יהיה במצב, שדורש יישור קוו מיידי ודחוף, אחרת לא תוכל בכלל לנסוע, או שתסבול כל דקה! לדוגמה: אני ישר אחרי הקניה הייתי צריך לסדר את כל התאורה מאחורה, שלא עבדה, ועכשיו אצטך להחליף את משאבת מים, שנוזלת וכמעט גמרתי (אני מקווה, שכמעט!) את המנוע בגלל זה. את האוטו שלי קניתי ב-600 ש"ח, אבל זה לא משנה- גם אם הייתי קונה אותו ב6000- התןצאה הייתה אותו הדבר, רק הייתי משלם יותר!

אבל- זה אחלה אוטו, ואני מאד אוהב אותו, בגלל זה קניתי אותו. הבעיה, שרובם כבר מאד מוזנחים!:?

DSCF0487.jpg

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי BX1.9 מכרתי אותה עם איזה 420000 ק"מ (כן ארבע מאות ועשרים אלף) והרכב עדין נוסע כי אני רואה אותו ...

ב420,000 ק"מ לא עשיתי שום תיקון רציני פרט להחלפת הבומבות וצינורות. אבל בגדול לא היו בעיות עם הרכב.

הרכב תוחזק כל המזן בצורה מכונה והוחלפו שמנים ונוזלים כל 10,000 ק"מ או לפי הצורך.

 

אבל היתה במקביל BX 16 וזה נמכר עם 80,000 ק"מ ועשה כל מיני צרות צרורות בדברים קטנים.

אם אתה הולך לשפץ לך על DS

שלמה דן גדרון

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות. יש לי מספיק כסף בצד למקרה ויהיו הפתעות.

המטרה היא לקנות אחת במצב נסיעה, לעשות ישור קו, ולהשתמש בה ביום יום. (לצערי אני מוכר את האופנוע מסיבות רפואיות)

אני לא נרתע מתקלות. אני רק רוצה לדעת שיהיו לי חלקים לסדר אותו, ושיהיה מישהו בעיר (י-ם) שיתקן במקצועיות במקרה של בעיה. המטרה היא לשפץ את האוטו ביום מן הימים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת מנוע וגיר אין הבדל בין הBX לבין הרבה דגמים של פיג'ו מהשנים ההם.

חוץ מזה מכונאי טוב ידע לפתור בעיות שיהיו ברכב -ברור שזה יעלה כסף.

כמו שGLUK כתב הבעייה הכי גדולה של הBX בארץ הייתה הזנחה וטיפול במוסכים שרק הרסו את האוטו.

חוץ מזה הדבר הכי טוב אם יש לך מקום זה לקנות עוד אחת לחלקים זה יעזור לך המון.

אנשים בארץ לא היו מוכנים להשקיע בלתחזק את הרכב הזה ובגלל זה רובן נזרקו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מבחינת מנוע וגיר אין הבדל בין הBX לבין הרבה דגמים של פיג'ו מהשנים ההם.

 

המנוע זהה למנוע בדגמי 205GTI.

בארץ (ורק בארץ) שווקה בנוסף לגרסת 1.9 גם גרסת 1.6 (2 גרסאות המנועים של 205GTI).

 

לענין תחזוקת המנוע - כדאי למצוא מישהו שיודע לכוון הצתה בתאום AIR FLOW METER ותאום סל"ד סרק, וללמוד ממנו. מידי פעם יש לעשות כיוונונים.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון! ה BX GTI 1.6 שווקה גם בחו"ל והיתה זהה לגמרי לזאת "הישראלית" כביכול.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איפה בחו"ל ? אשמח להשכיל.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם בZX וולקן בנפח 1.9 עם גיר אוטומטי היה מנוע+מערכת הזרקה/הצתה זהים לBX .

בוולקן הידנית הייתה מערכת הצתה שונה(לא עם דיסטריביוטור) ומנוע זהה.

היו גם 405 1.9 SRI שבארץ היו נדירות מאוד בגלל מחיר גבוה בתור חדש.

הבעייתיות ברכבים האלה הייתה צמת הזרקה/מחשב דפוקה שהיייתה גורמת להמון בעיות שלא היו קיימות בכלל בדגמים עם הקרבורטור.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 4224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...