Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

yoni1234

כריזמה 98 פעולת ריליי משאבת דלק וסיפור קטן [אוחדו להם שרשורי הכריזמה]

שימו לב! השרשור הזה בן 4244 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

שלום לכולם.

בעבר היו לי בעיות גמגום לא חמורות כלל. הבעיה היתה בלחיצה על הדוושה מהחצי ומטה.

הרכב לאחרונה החל לגמגם חזק מאד אפילו בלחיצה קצת יותר מחלשה מה שאומר שאם אני לא לבד ברכב וללא מזגן הוא מתחיל לרעוד מאד וקשה לו לסחוב. גם בעמידה אם אני סוחב חשמל לאורות למשל הוא ירעד הרבה.

בתוכנת AUTODATA בדקתי התנגדויות כוילים והכל תקין. בדקתי את החיווט. התוצאות להלן:

פלוס- במצבר יש 12.7 ולכוילים מגיע 12.4

כתוב לי לבדוק חוט מספר 2 אמצעי ולראות התנגדות 0 ומה שיצא בשניהם זה 3.6 אום.

 

האם ישנה בעייה בחיווט? הוולט שמגיע פחות משמעותי? האם ההתנגדות שישנה מהווה בעיה או אפילו אחראית לבעיה שיש לי?

 

תודה מראש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין מישהו שניסה לעלות על בעיה כזו?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוף, בשיחה עם החברה הם רוצים 400 ש"ח לא כולל מע"מ בשביל בדיקת מחשב!

אני לא אתן יד לשחיטה הזו. הזמנתי מכשיר אוניברסלי מדגם חדיש שיצא ואני מקווה לבדוק איתו בהקדם.

 

מישהו יודע משהו על חיישן גלגל ארכובה? קשה לפרק אותו? יש סיכונים?

שמעתי שיש מצב שהוא מלוכלך ואז המחשב לא יודע מתי לתת בדיוק את הניצוץ ולכן יש רעידות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור מעניין בקשר לזה:

אני עובד עם אוטודטה ועל פיה אני בודק דברים ברכב.

לאחרונה הרכב לא נותן לי ללחוץ חזק בדוושת הגז, רק בלחיצות חלשות הוא סוחב ואין לי כח מלא כשאני זקוק לו.

יש נקודת ביקורת למשאבת הדלק אצלי ברכב שבחיבור פלוס אליה המשאבה אמורה לפעול במלוא העוצמה. בבדיקה שלי, אין תגובה. אז אני חושד בריליי.

היום התקשרתי למוסך המרכזי בירושלים (לב-גן גבעת שאול). שם המחסנאי אומר לי "אין לך ריליי למשאבה, יש רק משאבה ללא ריליי ואפשר לשלוח אותה לשיפוץ". אני כמובן מפרק מושב אחורי כולל מכסה המשאבה ורואה צמה של 5 חוטים מה שמחזק אצלי את המחשבה על הימצאות ריליי. חיפוש מתחת לדש בורד כולל פירוק הקונסולה המרכזית לא העלה ממצאים. שוב טלפון למרכזי לשאלה האם בטוח שאין ריליי, הבחור עונה בביטחון שאין!. בחיפוש באינטרנט לאחר כשעה וחצי מצאתי תרשים מלא מקורי של מיצובישי על כל החיווט כולל מיקומים של כל החיישנים והריליים. כמובן שלאחר דפדוף בין 218 העמודים של המסמך מצאתי את מבוקשי fuel pump relay. הריליי, בן 4 רגליים, "מוחבא" מאחורי עמוד התמיכה מהשילדה של כל הדש בורד. בצמוד אליו מחובר ריליי מחשב מרכזי.הגעתי אליהם לאחר פירוק שני ברגים שמחזיקים אותם, אך יש לו רק מק"ט של החברה e8t101 ובשורה מתחת 7y22. בסוויץ' לא קורה כלום ובהנעה מייד הוא נותן קליק (שזו הפעולה שאמורה להיות בדיוק).

טוב, בכדי לקנות כזה אני מחייג (שוב) למרכזי ירושלים:

"שלום, דיברנו קודם ואני מעוניין לדעת מחיר של ריליי שאומר לך את הקוד שלו"

"אתה מתעקש שיש לך ריליי? אני אומר לך שאין, אין לך מה להתווכח איתי על זה!"

"אבל אני מחזיק אותו ביד"

"זה לא של המשאבה אדוני! משאבה שולחים לשיפוץ! תבוא ונבדוק לך אותה..."

"אז איך אתה מסביר שבניתוק שלו אין חשמל למשאבה?"

קצת שקט ואז.. "תן לי מספר רכב (נתתי).... טוב אני לא יודע על ריליי, תבוא לכאן נסתדר..."

"אבל יש לך ריליים?, אם נפרק אותו ותראה את הקוד?"

"אני אומר לך שאין לנו ריליים לדבר כזה פשוט שולחים משאבה לתיקון!" (אז למה לבוא??.)

"תודה". פשוט חזקים בחשמלאות המיצובישי האלו...כמובן יכול להיות שהוא צודק! הם פשוט שולחים משאבה לשיפוץ תמיד!.

טוב, לאחר שצחקנו, רציתי לדעת אם זה נכון שיש לריליי משאבת הדלק שתי פעולות:

האחת היא פעולה רגילה והשניה העברת כח שני למשאבה לשם פעולה מאומצת יותר?

אם כן איך אפשר לבדוק את הפעולה השניה? כי הרכב נדלק אך המשאבה לא מוכנה להתאמץ מה שגורם להאצות חלשות ונפילת כח בלחיצה חזקה על הדוושה.

מחר אני הולך לחלקי חילוף והם אמרו שנביא והם ינסו להתאים אחר. זה בסדר? כל ריליי יכול להיות במקום זה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודעים איך בודקים את שתי הפעולות של הריליי?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי אתה צריך לבדוק את הלחץ בצינור החלוקה, זה הניחוש שלי, כדי לקבל אינדיקציה עם קורה שם איזה שהוא שינוי כאשר המנוע בסל"ד נמוך ובסל"ד גבוה


טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי ממש איך לבדוק כי אין לי מד לחץ. (זה מכשיר יקר?)

האם באמת יש למשאבה שתי פעולות האחת חלשה והשניה חזקה יותר?

אם באמת יש נפילת לחץ זה יכול להגרם מווסת ולא מהמשאבה בוודאות או שיכול להיות שהמשאבה חלשה? יש מצב שהווסת נפתח יותר ונופל הלחץ ו שהבעיה היחידה שלו זה להיסתם ולהעלות את הלחץ?

מה עם הריליי?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אנתק את הווסת מצינור הוואקום שלו, ניתן יהיה ליסוע כך כמה דקות לבדיקה או שזה יפגע במשהו?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממסר עם ארבע רגליים יכול לפקד רק על פעולה אחת. שתי רגלים של פיקוד ואפס ושתי רגלים כניסת מתח ויציאת מתח שמתמתגת כאשר הפיקוד מופעל. כדי שלממסר יהיו שתי הפעלות צריכות להיות לו שלוש רגלים ואז אחת ממותגת כאשר הפיקוד מנותק והשניה ממותגת כאשר הפיקוד עובד.



כנראה שהמחסנאי (שעם כל הכבוד לא אמור להבין כלום החשמל רכב) צדק והבעיה היא שהמשאבה לא בונה לחץ והיא צריכה שיפוץ. ממסר זה דבר שכמעט ולא מת.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא צריך להבין בחשמל אך אני מקווה שבאמת שום ריליי לא מתקלקל במיצובישי כי אין להם להחליף!.

מה עם הווסת?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה כבעיה בווסת, או משאבת הדלק עייפה.

יש לקנות פלייר יעודי, איתו לוחצים על צינור ההחזר לטנק כדי לבדוק, אם הבעיה במשאבה או בווסת.

לחץ על הצינור(אפשר גם עם פלייר פטנט קטן), אם הבעיה נעלמה הווסת תקול. אם לא, הבעיה במשאבה.

אין מצב של שתי מהירויות במשאבת הדלק.

דוד.


דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,

סגרתי עם פלייר פטנט והמנוע נחנק לשתי שניות ואז מתייצב.

הבעיה לא נפתרת כך. אבל מתחיל מייד לצאת דלק מבין החיבורים של הצינור לחליל. השאלה אם המשאבה יש לה כח לדחוף דלק עד לדליפה אולי היא לא עייפה?

אז הבעייה במשאבה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בבדיקה הנ"ל לא עשוי לצאת דלק מבין החיבורים של הצינור לחליל.

נראה שעלית על התקלה.

האם אתה מריח ריח דלק בשעת הנסיעה ?. האם לאחר שהופיעה התקלה הרגשת בצריכת דלק מוגברת ?.

דוד.


דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצינור מייד התחיל להזיע בבדיקה שאמרת לי.

צריכת דלק עלתה מ 1:13 ל 1:11.5

אין ריח דלק בכלל גם לא ליד מכסה המנוע ולא מעל החליל ביום יום.

הרכב הוכנס לאוטוויק מורשה מיצובישי היום. הם טוענים שהמוליך של הסליל (הסליל הוא נר, מתחתיו יש פלאג אז החלק שמחזיק את הפלאג הוא מפלסטיק אז זה המוליך) הלך וצריך להחליף כי הוא זורק ניצוץ.

האמת החלפתי רק חוטי הצתה (יש 2 ) ואת המוליכים האלו אין בחלפים בירושלים ובשני מקומות בת"א אז חשבתי שאי אפשר להחליף. אבל בכ"א אם יש להם אז אולי באמת זה זה.

הם רצו גם שאחליף גומיות אטימה מעל הפלאגים אבל בגלל שזה רק מזיע אם אתה מנגב עם האצבע התעקשתי שזה לא ישפיע על הבעיה מה גם שהפלאג יבש לגמרי למעלה, רק מלמטה הוא רטוב.

עוד הם רצו שאחליף את אטם מכסה השסתומים אבל הוא הוחלף לפני חודשיים על ידי וכששאלתי את המכונאי למה להחליף (בלי שאמרתי לו שהוא חדש) הוא אמר כי תמיד צריכים להחליף אחרי פתיחה כי זה לא יישב טוב בהחזרה :-o... אחרי זה אמרתי לו שהחלפתי אבל הוא נשאר עם אותה תשובה.

כמובן אישרתי להחליף לבינתיים רק את הפלאגים ואת המובילים גם בגלל שיקול של עלות, הם רוצים 800 ש"ח על החלפת אטם עם גומיות בזמן שזה עולה 60 בחלקי חילוף...

על החלפת הפלאגים והמוליך הם גבו 800 והם טוענים 99% זה יפתור את הבעיה (כמובן שהם אומרים רק אם נחליף גם את האטמים..) אמרתי לו שאם זה לא יפתור את הבעיה אני אאשר (כמובן בהוספה של 800 ש"ח) להחליף את האטמים רק כדי להראות לו שזה לא קשור! אבל אם זה לא יפתור אמרתי לו שנדבר על החזר כי הכסף שלי לא גדל על עצים. נקווה שהם צודקים על בריחת הניצוץ.

אמרתי למכונאי למה הוא לא בדק משאבת דלק אז בהתחלה אמרו שזה תקין אבל אחרי ששאלתי אם מדדו את הלחץ אז הוא אומר לי "אי אפשר לבדוק ככה את הלחץ כשהמנוע חותך, נבדוק אחרי שנסדר אותו...". אין לי מה לומר על התשובה הטיפשית הזו! הרי נכנסתי לכאן בגלל שהוא רועד... אז אתה אומר לי שתסדר את הבעיה ואז תבדוק?? הרי אם סידרת אז זה לא המשאבה?!.

חוץ מזה הטורים יציבים מאד על 750 קבוע ללא גז גם אם נדליק מזגן אז אין שום בעיה לבדוק בשיטה שהוא רצה כשהמנוע "יציב".

אמרתי לו למה לא להרים את הטורים ואז המנוע יציב מאד בסיבובים ולבדוק אבל כמובן שנשארתי ללא תשובה.

אבל לא ענתי לו על זה בכדי לא לפגוע בו אחרי הכל הוא מחר יטפל לי ברכב... בכ"א החלקים יגיעו מחר ובבוקר אהיה שם.

אעדכן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה אני "משגע" את הפורום בנסיון נואש למצוא פתרון לכריזמה שלי 200,000 שלא מגיבה בלחיצות חזקות בדוושת הגז.

בהמשך המצב החמיר והרכב פשוט רועד אם לוחצים יותר מחמישית דוושה לערך.

חישנים וחלקים שנבדקו או הוחלפו:

פלאגים הוחלפו

חוטי הצתה יש שניים כי הקוילים יושבים על עוד שניים אז מגיע סט של שניים. הוחלפו.

חיישן זרימת אוויר נבדק, תקין.

חיישן מצב מצערת נבדק, תקין.

חיישן גל ארכובה נבדק, תקין.

הקוילים נמדדו וההתנגדות יצאה תקינה לחלוטין וערכים זהים.

משאבת דלק עובדת אך לא נמדד לחץ.

סריקת מחשב מעלה אפס תקלות.

נכנסתי למיצובישי ירושלים (אוטווויק) ושם לאחר בדיקה הם היו מעונינים שאחליף את החלקים הבאים:

מוליך פלאג 2X (שבעצם הוא במקום החוט שאין אבל כשחיפשתי כזה אמרו לי לא לגעת בו כי הוא בא "חתיכה אחת עם הקוייל" ולכן לא הולף)

טבעות אטימה של הפלאגים במכסה השתומים.

אטם מכסה שסתומים.

פלאגים. (כי הקיימים מלאים בשמן שרוף מרעידות הבוכנות למרות שהם עשו רק 5K)

 

את האטם לא נתתי להחליף כי הקיים הוחלף לפני כחודשיים והוא תקין. (למה להחליף? כי הם טוענים שאם פותחים כדי להחליף את הטבעות אז הוא לא יישב טוב שוב אלא חייבים להחליף...)

אץ הטבעות גם כן מהסיבה שמאד יקר לי להחליף שם (200 ש"ח רק לטבעות שבחליפי זה 60 ש"ח כולל האטם).

מה שנותר זה להחליף את המוליכים והפלאגים (800 ש"ח).

 

היום הם הגיעו ושמתי את הרכב במוסך, הוחלפו ו.. הבעיה נפתרה לחלוטין. הרכב פשוט לא חותך, מאיץ יפה מאד ללא היסוס והנסיעה יותר חלקה.

 

משיחה עם המכונאי הנחמד הסתבר שזו בעיה מוכרת בכריזמות כי בחלקי החילוף אין בנמצא מוליכים באותו סט של חוטי הצתה אלא יש רק 2 חוטים ולכן הם בטוחים שאין להחליף אותם.וכולם מחליפים רק חוטי הצתה ללא המוליכים. ומגיעים לבסוך עם הבעיה למוסך.

 

בעלי הכריזמות, השכילו להחליף מוליכים אלו בזמן החלפת החוטים.

יש לציין כי ראיתי כבר מוליכים בחליפי אבל אלו הם לדגם עם 4 קוילים ולדעתי יש לקנות ולהשתמש בשניים ושניים לשמור לפעם הבאה. בכ"א ייצא יותר זול ממקורי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 4244 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...