Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
דן-אברהם

[אופל קורסה שנת 2000] רעידות בהגה - הסוף?

שימו לב! השרשור הזה בן 6066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

בעבר שאלתי על הנושא הזה. בצעתי את השלבים הבאים, תוך שימוש בעצתכם:

 

1. החלפתי את הצמיגים הקדמיים בחדשים, בצעתי איזון לכל הארבעה, העברתי את האחוריים קדימה ואת החדשים שמתי מאחור. ההגה עדיין רעד.

3. עשיתי כיוון פרונט. ההגה עדיין רעד.

5. חזרתי לפנצ'ריה, וידאתי איזון מחדש. האיזון היה טוב. ההגה עדיין רועד.

 

מדובר באופל קורסה 2000 יד ראשונה, שלא עברה תאונה ותפקדה יפה מאוד עד עכשיו. ההגה מתחיל לרעוד ב-80, מפסיק ב-90, רועד ב-105, מפסיק ב-115.

 

מה עוד יכול לגרום לרעידות האלה?! רעידת אדמה?!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גש לבצע איזון דינמי , זה אמור לפתור את הבעיות.

היתה לי בעיה דומה בעבר.

 

אם גם איזון דינמי לא יעזור (ואני בספק) , אז יש חופש כלשהו צריך לגלות רק מה חופשי שם... :wink:


Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך ניסיון עבר עגום...

בדוק ציריות או חופשים באזור (משולשים וכו')


:-)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
גש לבצע איזון דינמי , זה אמור לפתור את הבעיות.

היתה לי בעיה דומה בעבר.

 

אם גם איזון דינמי לא יעזור (ואני בספק) , אז יש חופש כלשהו צריך לגלות רק מה חופשי שם... :wink:

 

 

מה זה איזון דינמי, ואיפה אפשר לעשות אותו (בפרט אם אתה מכיר מקום כלשהו באזור חיפה)?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
גש לבצע איזון דינמי , זה אמור לפתור את הבעיות.

היתה לי בעיה דומה בעבר.

 

אם גם איזון דינמי לא יעזור (ואני בספק) , אז יש חופש כלשהו צריך לגלות רק מה חופשי שם... :wink:

 

 

מה זה איזון דינמי, ואיפה אפשר לעשות אותו (בפרט אם אתה מכיר מקום כלשהו באזור חיפה)?

 

כנ"ל לגבי ירושלים. אני כבר מיואש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איזון דינמי , בקצרה, זהו איזון הגלגל כאשר הוא על האוטו.

בודקים איך הגלגל "מתנהג" במהירויות בהן יש רעידה ולפי זה מאזנים אותו.

(לפעמים מלבישים אפילו ספייסר מתחת לג'נט בשביל שיישב יציב.

 

אני אישית ביצעתי את האיזון ביפו , באיזה מקום שנמצא מאחורי תחנת דלק פז...

אני לא זוכר בדיוק איך מגיעים, כי זה היה שרות של אנטון , כאשר החלפתי אצלו רביעייה ועדיין לא נפתרו הרעידות , הוא נסע איתי אל הבחור ההוא ו"סגר לי את הפינה"...


Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
איזון דינמי , בקצרה, זהו איזון הגלגל כאשר הוא על האוטו.

בודקים איך הגלגל "מתנהג" במהירויות בהן יש רעידה ולפי זה מאזנים אותו.

(לפעמים מלבישים אפילו ספייסר מתחת לג'נט בשביל שיישב יציב.

 

אני אישית ביצעתי את האיזון ביפו , באיזה מקום שנמצא מאחורי תחנת דלק פז...

אני לא זוכר בדיוק איך מגיעים, כי זה היה שרות של אנטון , כאשר החלפתי אצלו רביעייה ועדיין לא נפתרו הרעידות , הוא נסע איתי אל הבחור ההוא ו"סגר לי את הפינה"...

 

א. תודה על התשובה.

ב. אודה לך אם תוכל להיות יותר ספציפי במיקום המוסך הזה. אם יהיה צורך אני אסע גם ליפו, אני ממילא פעם בשבוע במרכז. אם בכל זאת מישהו מכיר מקום כזה באיזור חיפה זה יקל אפילו יותר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר באופל קורסה 2000 יד ראשונה, שלא עברה תאונה ותפקדה יפה מאוד עד עכשיו. ההגה מתחיל לרעוד ב-80, מפסיק ב-90, רועד ב-105, מפסיק ב-115.

 

מה עוד יכול לגרום לרעידות האלה?! רעידת אדמה?!

רעידות באות בטורים מסויימים?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הג'נטים דפוקים.

בכל מקרה התופעה בד"כ מאופיינת על איזון גלגלים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא יצא לך לבצע איזון דינמי בקרוב או שאתה רוצה לנסות לחסוך את הכסף אז יש כמה דברים שאפשר לנסות אפילו לבד.

 

בעקרון כמו שאמרו לך מקור הרעידות יכל להגיע משלוש מקורות.

1. איזון הגלגל (שללנו אפשרות זו)

2. בעיית איזון בחיבור הגלגל שעשויה לנבוע מכמה סיבות שמייד אפרט.

3. חופשים (תכין את הארנק)

 

לגבי 2 ייתכן שהנבה עקומה או שבגלגל יש עקמומייות קלה או שפשוט יש המון חלודה על הנבה. הצעתי היא קודם כל לפרק את כל אחד מהגלגלים ולנקות את הנבה והגלגל באזור המגע עם הנבה. אל תפחד להשתמש בנייר זכוכית עדין כדי להסיר לכלוך וחלודה. בהרכבת הגלגלים תנסה להחזיר אותם למקומם בהסטה של התבריגים, כלומר שקדחי הגלגל לא ישבו מול אותם קדחי נבה שישבו קודם לכן. זה מה נקרא Long-Shot אבל אין לך מה להפסיד.

אם לא עזר תנסה למצא מישהו עם מידות צמיגים זהות לשלך ותתקין את הרביעייה שלו אצלך. בצורה כזו אפשר לשלול כל בעייה שנובעת מאיזון של הגלגלים.

 

לגבי 3 יש לא מעט מקורות לחופש אנסה לחלק אותם לשתי קבוצות.

1. מערכת הנעה - כל דבר הנמצע בין הגיר לגלגלים המונעים (ככל הנראה קדמיים) למשל ציריות. אפשר לזהות את המקרה לפי הקשר ביין עוצמת הרעידות למאמץ שהמנוע מפעיל על הגלגל. בניוטרל או עם קלאץ' לחוץ הם יחלשו או אפילו יעלמו (תלוי איפה החופש)

2. כל השאר ג'נטים נבה משולשים...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב אם מקור הרעידות הוא מערכת ההנעה, מוסכניק מנוסה יזהה את הרעידות ומקורן ע"י הסתכלות כשהרכב על הליפט, הגלגלים באוויר ההילוך משולב והגלגלים מסתובבים במהירות שבה הרעידות הן החזקות ביותר.

 

אני אישית מופתע מכך שהרעידות מופיעות בשני טוחי מהירות נפרדים.

יש כלל אצבע שאומר רעידות במהירויות גבוהות בלבד זה גלגלים אחוריים, אבל זה לא תמיד נכון.

בהחלט מקרה מעניין. תעדכן אותנו אם יש התפתחויות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פה יש המצלמה למקום מסויים:

 

http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?p=5882#5882

 

לדעתי זה אותו המקום שאייל היה בו, אפשר לוודע טלפונית שהם אכן מאחורי תחנת דלק פז.

 

גיא.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אגב אם מקור הרעידות הוא מערכת ההנעה, מוסכניק מנוסה יזהה את הרעידות ומקורן ע"י הסתכלות כשהרכב על הליפט, הגלגלים באוויר ההילוך משולב והגלגלים מסתובבים במהירות שבה הרעידות הן החזקות ביותר.

 

אני אישית מופתע מכך שהרעידות מופיעות בשני טוחי מהירות נפרדים.

יש כלל אצבע שאומר רעידות במהירויות גבוהות בלבד זה גלגלים אחוריים, אבל זה לא תמיד נכון.

בהחלט מקרה מעניין. תעדכן אותנו אם יש התפתחויות.

 

תשמעו,

 

אם אני מגביר את הלחץ על גז, הרעידות נעלמות וחוזרות בטווח המהירויות הבא. כך שהעומס המופעל על הגלגלים גורם להורדת הרעידות למעשה. בנוסף לכך, זה דבר שאינו עקבי: יצאתי עכשיו לסיבוב זריז, ופתאום לא היו לי רעידות בכלל. כך שרוב הזמן ההגה רועד במהירויות האלה, אבל לפעמים הוא אינו רועד. זה משגע אותי.

 

וולאק, אני אמנם סטודנט להנדסת חומרים ופיזיקה בטכניון, אבל זה מעל להבנתי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אגב אם מקור הרעידות הוא מערכת ההנעה, מוסכניק מנוסה יזהה את הרעידות ומקורן ע"י הסתכלות כשהרכב על הליפט, הגלגלים באוויר ההילוך משולב והגלגלים מסתובבים במהירות שבה הרעידות הן החזקות ביותר.

 

אני אישית מופתע מכך שהרעידות מופיעות בשני טוחי מהירות נפרדים.

יש כלל אצבע שאומר רעידות במהירויות גבוהות בלבד זה גלגלים אחוריים, אבל זה לא תמיד נכון.

בהחלט מקרה מעניין. תעדכן אותנו אם יש התפתחויות.

 

תשמעו,

 

אם אני מגביר את הלחץ על גז, הרעידות נעלמות וחוזרות בטווח המהירויות הבא. כך שהעומס המופעל על הגלגלים גורם להורדת הרעידות למעשה. בנוסף לכך, זה דבר שאינו עקבי: יצאתי עכשיו לסיבוב זריז, ופתאום לא היו לי רעידות בכלל. כך שרוב הזמן ההגה רועד במהירויות האלה, אבל לפעמים הוא אינו רועד. זה משגע אותי.

 

וולאק, אני אמנם סטודנט להנדסת חומרים ופיזיקה בטכניון, אבל זה מעל להבנתי.

 

התיסכול שלך מוכר לי מאד :)

לפיני היו בעיות של רעידות אחרי קורס נהיגה מאומץ במיוחד על הרכב שהוביל להחלפת צמיגים בהולה ואז צצו רעידות שלא נפתרו באיזון גלגלים. לשם הבדיקה פיני לקח את רביעיית הגלגלים שלי לסיבוב והרעידות נשארו, לכן המסקנה המתבקשת היתה שהבעיה לא בגלגלים.

אבל אחרי שהוחזרו הגלגלים של פיני ל-VTR בתאום הרעידות נעלמו. כך שהמסקנה היתה אחת משתי אפשרויות, או ששטח המגע עם הנבה לא היה נקי או שהרכבת גלגלים בהיסט זויתי (כמו שהמלצתי לך לעשות) פתרו את הרעידות.

אבל התסכול הענקי הגיע כאשר אני נוכחתי לדעת שהרעידות "עברו" אלי :shock:

(יש לציין שכל תרגיל ההחלפה בוצע באותה ההזדמנות שהחלפתי בולמים)

עכשיו אני חי עם רעידות קלות עד לטיפול הקרוב (מאד) ושם מצפה לי סדרת אבחון בדומה להמלצותי לך :?

 

תחושת הבטן שלי אומרת שהבעיה שלך לא במערכת ההנעה.

מה שנשאר זה גלגל שלא מאוזן על הנבה או חופשים כלשהם (גלגל משולשים ...)

 

בהצלחה :wink:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר אני בהילוך רביעי יש רעידות ובחמישי בד"כ אין.

מישהו יודע למה האם איזונים וכיוונים למיניהם יפתרו את הבעיה?

מאור.


הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 6066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...