Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: מיצובישי כריזמה 98 - החלפת רדיאטור


yoni1234
שימו לב! השרשור הזה בן 402 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

בהמשך לטרמוסטט התקול שהיה לי והוחלף, נוצר לי חור ברדיאטור.

תיקון לא ממש מצדיק את המחיר ועלות חדש (לא מהחברה, אבל מקורי) היתה במקרה זה משתלמת.

אז לבשתי בגדי עבודה ויאללה לפירוק.

 

כלים נדרשים:

  • מפתח 12 רצוי גם בוקסה עם רצ'ט
  • מפתח 10
  • מברג רגיל
  • מברג פיליפס
  • פלייר

1. נתתי למנוע להתקרר כשעה לפני תחילת העבודה ושפכתי מעט מים על סעפת הפליטה שתתקרר.

1.jpg

2. פירוק המעבה שני ברגי 12 למעלה ובצד ימין למטה.

2.jpg

3. פירוק צינורית העודפים מפקק הרדיאטור.

3.jpg

4. פירוק מאוורר המזגן, שני ברגי 12 למעלה.

4.jpg

5. פירוק מאוורר המזגן, בורג 12 למטה.

5.jpg

6. הרחקת המאוורר והשארתו במקום. (אין צורך להוציא כי זה יכול לפגוע בצינור המזגן).

6.jpg

7. פירוק מאוורר המנוע 2 ברגי פיליפס למעלה.

7.jpg

8. הוצאת המאוורר.

8.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

9. חיתוך האזיקון שמחזיק את הקונקטור של המאוורר.

9.jpg

10. ניתוק הקונקטור.

10.jpg

11. הנה הנזילה.

11.jpg

12. פתיחת ברז הרדיאטור למטה צד שמאל (שלכם).

12.jpg

13. הוצאת הפקק של הרדיאטורבכדי שלא יהיה ואקום והנוזל יצא יותר מהר.

13.jpg

14. עכשיו הנוזל זורם בלחץ.

14.jpg

15. פתיחת הצינור העליון על ידי מברג ישר או מפתח 10.

15.jpg

16. פתיחת צינור תחתון על ידי מברג ישר או מפתח 10.

16.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

17. פירוק תושבת שמאלית עליונה בוקסה 12.

17.jpg

18. פירוק תושבת ימנית עליונה בוקסה 12.

18.jpg

19. תושבת בחוץ.

19.jpg

20. הנה הרדיאטור בחוץ.

20.jpg

21. רואים כעת את החור.

21.jpg

22. והנה החור מקרוב. נכון, כנראה שבוצע תיקון בעבר והוא נפרץ שוב.

22.jpg

23. החזרת תושבות תחתונות למקומן.

23.jpg

24. רדיאטור חדש.

24.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

25. אלו האומים שיש להרכיב על הרדיאטור ואת הצינורות רק למי שיש גר אוטומט. לי אין.

25.jpg

26. שני אומים למעלה בלחץ ידני.

26.jpg

27. אום למטה.

27.jpg

28. לבדוק שהברז סגור היטב.

28.jpg

29. מרכיבים, יש להרחיק את מאוורר המזגן עם היד ולהכניס בזהירות שלא ייפגע הרדיאטור ופתחי האוורור שלו.

29.jpg

30. לבדוק עם היד שאנו שמים את התושבת התחתונה של הרדיאטור על מקומה.

30.jpg

31. חיבור צינור עליון (הוא יחזיק את הרדיאטור במקום) חיזוקו על ידי מפתח 10.

31.jpg

32. תושבת שמאלית, בוקסה 12.

32.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

33. תושבת ימנית, בוקסה 12.

33.jpg

34. חיבור צינור תחתון.

34.jpg

35. סגירה טובה עם מפתח 10.

35.jpg

36. חיבור הקונקטור למאוורר ואזיקון בחזרה.

36.jpg

37. יש להרחיק עדיין את המאוורר של המזגן כי הוא יושב מעל הקצה של מאורר המנוע.

37.jpg

38. סגירת ברגי פיליפס של המאורר.

38.jpg

39. לסגור אומים של מאורר המזגן.

39.jpg

40. לבדוק שצינור המזגן יושב בתושבת שלו.

40.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

41. פתיחת בורג הניקוז מעל הטרמוסטט ומילוי נוזל קירור תוך כדי מבט על חור הניקוז.(מפתח 12).

41.jpg

42. זהו, המים יוצאים ללא אויר.

42.jpg

43. תוך כדי שהנוזל יוצא יש לסגור בורג ניקוז. מפתח 12.

43.jpg

44. החזרת המעבה וסגירת בורג עליון בוקסה 12בעדינות זה פלסטיק!.

44.jpg

45. בורג שני מאחורי הפנס.

45.jpg

46. חיבור צינור ניקוז העודפים. פלייר.

46.jpg

47. להניע את הרכב ולתת לו לפעול כרבע שעה עם מבט על שעון החום. בעיקרון לא אמורה להיות בעיה.

 

 

נסיעה טובה וקרירה לכולם.

יוני.

 

(עריכה סופית, danniel)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד!!

במקומך הייתי מוותר על שפיכת מיים על סעפת הפליטה אפילו אחרי שעה.

הפרשי הטמפ' עלולים לסדוק אותה!!!

 

חוץ מזה על הכיפק!!!:-)

 

בתמונות האחרונות מה זה הבורג שפתחת בקירבת בית הטרמוסטט אם אני לא טועה, לניקוז אויר???

 

עוד שאלה: כמה עלה לך הרדיאטור??

Seat Leon ST 1.2 Tsi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה למגיבים.

בורג זה הוא בורג ניקוז האוויר. מאד חשוב לא לפסוח על חלק זה. ראה הוראות + תמונות 41-42

הרדיאטור חדש עלה לי 650 ש"ח מחבר ויש לי עליו אחריות.

בקשר לסעפת ושפיכת המים באמת זה יכול לסדוק אבל אני חיכיתי שעה והסעפת לאחר שעה אפילו לא מאדה את המים ז"א אין הפרשים כאלו גבוהים וזה רק מועיל לקרר אותה הרבה יותר.

בכדי לבדוק אם היא קרה מספיק בכדי לשפוך מים יש להעביר סמרטוט לפני כן ולראות שאין התאיידות מיידית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 14 שנים מאוחר יותר...
בתאריך 24.8.2008 בשעה 01:49, yoni1234 כתב:

41. פתיחת בורג הניקוז מעל הטרמוסטט ומילוי נוזל קירור תוך כדי מבט על חור הניקוז.(מפתח 12).

41.jpg

42. זהו, המים יוצאים ללא אויר.

42.jpg

43. תוך כדי שהנוזל יוצא יש לסגור בורג ניקוז. מפתח 12.

43.jpg

44. החזרת המעבה וסגירת בורג עליון בוקסה 12בעדינות זה פלסטיק!.

44.jpg

45. בורג שני מאחורי הפנס.

45.jpg

46. חיבור צינור ניקוז העודפים. פלייר.

46.jpg

47. להניע את הרכב ולתת לו לפעול כרבע שעה עם מבט על שעון החום. בעיקרון לא אמורה להיות בעיה.

 

 

נסיעה טובה וקרירה לכולם.

יוני.

 

(עריכה סופית, danniel)

יוני. תוכל ליצור קשר? אני עם אותה הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 402 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...