Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מועדון החמש מזמין לקבלת פנים לג'יפ פורד 1942, זוכה ראלי פיב"א קפריסין-27.06.08


מועדון החמש
שימו לב! השרשור הזה בן 4030 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טקס קבלת פנים

 

JEEP FORD GPW 1942



זוכה ראלי פיב"א קפריסין

 

 

ביום ו' , 27.06.08, בשעה 17:30,



תתקיים קבלת פנים לג'יפ פורד GPW, משנת 1942,

זוכה תחרות ראלי פיב"א קפריסין, שהתקיימה בתאריכים 23.05-25.05.

חברנו דורון סגל ייצג את המועדון בראלי יחד עם הנווט חנן קובל וג'יפ פורד GPW משנת 1942,

ייצוג שהביא כבוד רב למועדון החמש ולמדינת ישראל!

 

דורון וחנן זכו במקום הראשון בקטיגוריה הרלוונטית,



בראלי של רכבי אספנות.

 

האירוע יתקיים ברחבת החנייה שבהיכל נוקיה,



סמוך למסעדת גאיה, בין שער 11 ל-12, שכ' יד אליהו תל אביב.

בטקס ישא דברים יוסי צור - אחראי פיב"א במועדון.

דורון וחנן שהתחרו - יעלו חוויות ורשמים מהראלי.

 

אחראי אירוע- מתניה הלוי, טל' 0524472256.

 

בברכה,



סמדר- משרד מועדון החמש

טל' 037318818.

צילום של דורון סגל מראלי קפריסין מאי 2008.jpg

מנוחת הלוחמים- דורון סגל ווחנן קובל בראלי.jpg

מנוחת הלוחם-דורון סגל .jpg

מועדון החמש - מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל

רח' ארלוזורוב 25 ר"ג, ת"ד 1193 גבעתיים 53111. טל: 03-7318818

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד לדורון

האם מועדון ה5 תמך באיזה אופן בדורון סגל ותרם להצלחתו?

חשבתי גם אני להשתתף באיזו תחרות (אולי מילייה מילה) ואם אקבל תמיכה זה מאוד יעזור לי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם כשהג'יפ היה צבאי ובזמן הסיורים בדרך כלל בסמטאות ובכפרים ערבים. היו מותחים חוטי ברזל שיפגעו בחיילים בזמן נסיעה ומכיון שלא תמיד היה אפשר לראות את הכבל המוט שבקצאו וו היה פוגש את הכבל קודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העמוד המחובר למגן הקדמי בג'יפ, הווה פתרון של האמריקאים, במלחמת העולם השניה, לחוטי הנילון, שהגרמנים קשרו בין שני עצים, משני צידי הדרך ואשר הוביל לכמה עריפות ראשים, כשנסעו בג'יפים בלי החלון הקדמי. צה"ל, כמו עוד צבאות אחרים, אימץ את ה"סידור" הזה...

 

בעניין התרומה של המועדון לנסיעה, אפשר לסכם אותה בכלום.

אנשים מטעם המועדון, בעלי תפקידים, בדקו את הרכב בשביל תעודת "פיבא", תמורת תשלום למועדון. אחראי פיבא בארץ, דאג באופן אישי, על חשבונו וזמנו הפרטי, לדחוף את הנושא קדימה. חברים נוספים, תרמו צמיגים....אבל את המימון וכל מה שקשור.....עשינו לבד.

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין התרומה של המועדון לנסיעה, אפשר לסכם אותה בכלום.

אנשים מטעם המועדון, בעלי תפקידים, בדקו את הרכב בשביל תעודת "פיבא", תמורת תשלום למועדון. אחראי פיבא בארץ, דאג באופן אישי, על חשבונו וזמנו הפרטי, לדחוף את הנושא קדימה. חברים נוספים, תרמו צמיגים....אבל את המימון וכל מה שקשור.....עשינו לבד.

 

דורון ערב טוב/ שבת שלום

 

את הדחף המיידי לאמירתך, ארסן, וזאת על מנת להגיב בצורה עניינית ולא מתלהמת: ראוי שחברי המועדון יידעו על תרומת ה- "כלום" של המועדון עבורך:

 

 

ביום חמישי 01.05.08, בהיותי נמנה על צוות השופטים מטעם המועדון להנפקת תעודות FIVA, נקראתי בדחיפות לבחון את רכבך וזאת לנוכח רצונך לקבל תעודה כאמור.

 

בהתראה של שלוש שעות (!), שיניתי את סדר יומי לחלוטין, זנחתי את עיסוקי ובשעה 14:00 התייצבתי אחר כבוד ברשל"צ (מיותר לציין שלו"ז יום העבודה שלי שובש לחלוטין, וירד לטמיון). כל זאת ע"מ לסייע לך להשיג את התעודה הנכספת.

 

יחד עמי היו שלושה חברי מועדון נוספים (ה"ה שמעון רגוטקוביץ אשר נמנה על צוות השופטים, חבר הוועד מתניה הלוי, וחבר המועדון אריאל עזיזי) אשר כמוני - זנחו את כל עיסוקיהם, והכל עפ"י הוראות המועדון - ועבורך. הרביעייה אשר נשלחה מטעם המועדון אליך, איננה מקבלת תשלום כלשהו - קל וחומר שזמנה יקר לעין ערוך מהסכום המינימאלי אשר המועדון נדרש לגבות בגין בחינת רכב לצרכי FIVA.

(אינני מתרעם על כך שלא זכינו אפילו להצעה לכוס מים, כפי הנראה זה שכרם של פעילי המועדון).

 

לא זו אף זו: אחראי FIVA מטעם המועדון, מר יוסי צור, השקיע שעות רבות (אם לא ימים) ע"מ לסייע לרישומך והנפקת התעודה (צור ואנוכי ניהלנו מס' שיחות ממושכות ע"מ לאפשר את זכאות ריכבך לתעודה).

 

ביום 09.05.2008 הנפיק המועדון דו"ח בדיקה מסכם חתום על-ידי (יו"ר צוות הבוחנים), וע"ס זה הונפקה לך תעודת FIVA.

 

המועדון נושא בנטל של תשלום אגרה שנתית ע"ס אלפי ש"ח עבור רישומו כחבר מן המניין ב-FIVA, ועבור הפריבילגיה להעניק למעוניינים (לך, לדוגמא) את האפשרות להיות זכאי להנפקת תעודה כאמור (בכפוף לבחינה). בהתאם להוראות FIVA, המועדון מחוייב לגבות אגרה עבור הנפקת התעודה, ועל כך שילמת (בלית ברירה).

 

באם לא די בכל האמור לעיל, לתרומתו ה"אפסית" של המועדון, נוסיף את השקת רכבך - הנערכת לבקשתך - בגין הזכייה. גם אירוע זה, מאורגן עפ"י לו"ז צפוף שנתבקש על ידך ('בקשתך' לאירוע זריז, מנעה אירגון הפקה מרשימה כפי שרצה המועדון לערוך, וכפי שראוי היה שייערך).

 

האם, בנוסף, ציפית כי המועדון - בהתבסס על דמי החבר הזעומים שלו - ישא גם במימון כל שהוא במסעך ? גם לחוצפה ראוי שיהיו גבולות.

 

אסף בקר, (גם) יו"ר צוות הבוחנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד לדורון

האם מועדון ה5 תמך באיזה אופן בדורון סגל ותרם להצלחתו?

חשבתי גם אני להשתתף באיזו תחרות (אולי מילייה מילה) ואם אקבל תמיכה זה מאוד יעזור לי

 

בהמשך לדברי לדורון, וכפי שניתן להבין מהם, מועדון החמש - בהיותו המוסמך מטעם FIVA לקיום הבדיקות הכרוכות בטיפול והנפקה של תעודת זיהוי FIVA - מסייע לכל בעל רכב אספנות המעוניין בזכאות בתעודת FIVA.

 

הליך הנ"ל כרוך בתשלום אגרת שירות, אותה מחוייב מועדון החמש לגבות בגין הטיפול (כמדומני ע"ס 500 ש"ח, אך זאת יש לוודא עם מזכירות המועדון) מדובר בסכום המתגמד לעומת העלות הכוללת של מסע שכזה.

 

נוסף על האמור, בקרב חברי המועדון נמנים חברים אשר ערכו מסעות כדוגמת המילה-מילייה (אלף המיילים) - והמועדון יסייע כמיטב יכולתו במידע ו/או הפנייה לאותם חברים כאמור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אסף,



ראשית, דברי נכתבו בתגובה לשאלה "האם מועדון ה5 תמך באיזה אופן בדורון סגל ותרם להצלחתו?"

ותשובתי הייתה בהתאם. המועדון לא תמך ולא תרם להצלחתנו במרוץ כהוא זה!

ואכן, ראוי שחברי המועדון, ידעו את השתלשלות העניינים, בנוגע להשתתפותנו בראלי למכוניות עתיקות בקפריסין.

בתאריך 11/04/08 נתקבלה במועדון ה5, הזמנה מהמועדון לרכב היסטורי הקפריסאי, ל3 צוותים, עם רכבים משנת יצור עד 1945.תקציר הזמנה זו, הועבר לכל חברי המועדון במייל בתאריך 14/04/08 אחרי הצהרים, עם תאריך יעד לרישום במשרדי המועדון עד ליום 20/04/08, מה שהותיר 4 ימי עבודה לנסות ולברר במה הדבר כרוך.

על פי מיטב ידיעתי, היחיד שנענה לאתגר, הייתי אני.

לצורך העניין, נתבקשתי ליצור קשר עם מתניה הלוי או משה מצא ומאחר ולא ידעו לתת לי פרטים כלשהם, ובתאריך 21/04/08, הופניתי על ידי המועדון ליוסי צור, האחראי לנושא פיבא מטעם המועדון ונקבעה לי פגישה בביתו הפרטי ביום 25/04/08, לצורך מילוי הבקשה לתעודת זיהוי פיבא.

כבר בשיחת הטלפון הראשונה, עם כל אחד מהנוגעים בדבר, נתברר לי שאין לאף אחד מנציגי המועדון מידע כלשהו, על כל מה שקשור בהוצאת הרכב מגבולות הארץ, הובלת הרכב, ביטוחו בחו"ל.

הדבר היחיד שיוסי צור היה בטוח בו, זה הצורך בתעודת זיהוי פיבא, לצורך השתתפות במרוץ.

מאחר וכך, החלטתי לנסות ולהוציא תעודת זיהוי פיבא לג'יפ שלי. הוסבר לי בצורה ברורה, מהמועדון, במייל, שלא אוכל לדעת אם הג'יפ יקבל תעודת פיבא, עד שלא יבדוק אותו מישהו מטעם פיבא, המוסמך לדגם הנדון ויאשר אותו. בשביל הבדיקה, נתבקשתי לשלם, מראש, 500 שקלים, כל זאת בידיעה ברורה שלא בטוח שהרכב יקבל תעודה.

מאחר ועצם הנסיעה היה תלוי באופן ישיר בשאלת המימון שלי ושל הנווט, מן הראוי היה שאדע מראש, את כל העלויות הכרוכות בדבר, כדי שאוכל לשקול ולהציע למישהו להצטרף אלי כנווט.

בתאריך 27/04/08 קיבלתי במייל את התרגום לעברית של הבקשה לתעודת זיהוי פיבא וכן את התקנות הטכניות הנוגעות לסווג הרכב.

כמובן שעד רגע זה, לא הומצא לי כל מידע לגבי פרוצדורת הוצאת הרכב מגבולות הארץ, הובלת הרכב, ביטוחו בחו"ל, סוגי דלק בקפריסין וכו'.

את כל הפרטים הללו, ביררתי בעצמי, ללא סיוע כלשהו מהמועדון. לדעתי, המידע בנושאים אלו, חייב להיות במועדון, המתיימר לשלוח נציג מטעמו, או לפחות הפניה למקורות מידע רלוונטיים.

4 ימים של חילופי מיילים עם יוסי, הניבו את הטפסים המלאים של הבקשה לתעודת פיבא ותאריך הבדיקה נקבע על ידי המועדון ל01/05/08, בשעה 14:00, יום אחד בדיוק לפני סיום ההרשמה למרוץ בקפריסין.

שינוי לוח הזמנים שלך, של אחרים, ושלי, אינו מצדיק את התלהמותך בנוגע ל"תעודה הנכספת" ולזה שאינך זוכר שהצעתי לעלות הביתה ולהביא שתייה, או להכין קפה, מה שהתקבל בסירוב מוחלט מצד חבריך, מפאת קוצר הזמן. הבדיקה חייבת להיעשות באור יום, אחרת אין אפשרות לראות את כל הפרטים הרלוונטיים.

נכון, אתם עוסקים במלאכה בהתנדבות, אך הדבר לא אמור לגרוע מאיכות העבודה ומרצינותה. לקח לחבר השופטים, בראשותך, 8 ימים בדיוק, בשביל להגיש את מסקנותיה, אשר כללו את המידע שהיה כתוב בטופס הבקשה. לא הזדקקתם לשיקול דעת ואף לא היה מישהו מוסמך לדגם הרלוונטי בצוות הבודק....., כך שכל מה שנשאר לכם לעשות, אחרי הבדיקה, זה לכתוב תקציר של מה שרשמתי בפירוט בבקשה ולאשר אותה. הדבר לקח לכם 8 ימים! נכון, אתם אנשים עובדים, אבל אתם גם טוענים לשליחת נציג מהמועדון לתחרות, בלי שום מידע מוקדם, בלי אחריות כלשהי. הרי את תעודת פיבא, יכולתי להוציא בכל זמן אחר. עצם זה שזומנה רביעיית "בוחנים", לבדיקת רכב פשוט כמו ג'יפ, אינו מעיד על רצינותה של הבדיקה, אלא רק על חוסר המקצועיות של חבר השופטים, אשר אין לו מושג בג'יפים מהמודל המדובר. מה גם שבתקנות פיבא, מדובר על בודק אחד, או מישהו המוסמך מטעמו.....

איני בא לזלזל, כמובן, אלא להעמיד דברים בפרופורציה מתאימה.

את השיחות הארוכות עם יוסי צור, אפשר לייחס גם לזלזול בלוח הזמנים לקראת התחרות ובין הבדיקה להגשת הדוח המסכם..... כל זה, במודע לכך שאין אנו יכולים לקבל החלטה האם לנסוע או לא לתחרות.

כמו כן, שכחת לציין את שיחת הטלפון בינינו, כשהתברר לי הצורך בתרגום רישיון הרכב לאנגלית ואישורו על ידי נוטריון, ללא יכולת עזרה מצד המועדון.

את אגרת החברות בפיבא, שהמועדון משלם, מבחירה, צריך להביא לידי ביטוי בכמות המכוניות בעלי תעודת פיבא שיש במועדון. לפי ידיעתי, מדובר בכמה מכוניות בודדות, פחות מ10, מתוך אלפי מכוניות במועדון. הדבר מלמד רק על חוסר העניין שהמועדון הטמיע בחבריו בנושא פיבא, על הפרוצדורה ה"מייגעת" לקבלת התעודה, ולא על "תעודות נכספות" אשר אין מכוניות ברמה מספקת לקבלן.

בתאריך 03/05/08, עשרים ימים לפני תחילת התחרות, נערכה במיני ישראל אספה של המשתתפים בתצוגה שבמקום, שם דובר על הנעשה במועדון ועל אירועים שאמורים להיות, מבלי להזכיר את המרוץ בקפריסין. אלמלא קמתי והזכרתי לדובר את הנסיעה, הנושא לא היה עולה כלל וכלל. הדבר מראה על חשיבות הנושא בעיני המועדון. לאחר האספה, פניתי לאני נוף, יו"ר המועדון, בנוכחות אנשים נוספים ושאלתי מה המועדון יכול לתרום לצורך התחרות. לאחר שהובהר שלא מדובר בכסף, אלא בציוד כגון: חולצות לייצוג, סמלים, דגלים, מגנים, כובעים, משהו..... נאמר לי במפורש שכלום! ואני חוזר על המילה במפורש כלום!!!

ובאשר ל"אירוע לכבוד הזכייה" אני מפנה את תשומת ליבך לתגובת יושב ראש המועדון בפורום של המועדון, אחרי הברכה שלך: " כעת רק נשאר לכם לארגן "שתיה" כראוי לחברי המועדון, להודות ליוסי צור וסמדר, ולהפליג בסיפורי המסע...". כל זה, לפני ברכתו הפושרת. את תגובתי ואת הצעת אבי נוף לארגון אירוע "ברוב עם", אתה יכול לקרוא בהמשך הפורום.....

מאחר ולא שותפתי כלל וכלל בדיונים לגבי מהות האירוע, תוכנו, מיקומו ותאריך הפקתו, קיבלתי את הרושם שהנושא מתמסמס ונמשך ללא כל צורך, בדיוק כפי שהייתה התנהלות המועדון בהוצאת תעודת פיבא.

הקשר היחיד שהיה ביני לבין יושב ראש המועדון היה במייל, בו ביקש ממני לכתוב כתבה לאוטומוביל, עם תמונות ולהעבירה לבני הספל. הדבר נעשה ונשלח בתאריך 04/06/08 ועד היום לא זכיתי לתגובה כלשהי.....נתקבל, טוב, לא טוב....

מן הראוי היה שלפני כל החלטה בעניין, היה צריך לשתף אותי, מה גם שהחומר הרלוונטי נמצא בידי.

בתאריך 05/06/08, תשעה ימים לאחר הודעתי על הזכייה, קיבלתי במייל, בפעם הראשונה את הדברים הבאים"

אני בודקת עם אוניברסיטת תל אביב אפשרות לאולם הרצאות לקבלת פנים לכבוד הזכייה בראלי.

חשבנו על ימי חמישי בתחילת יולי, 03.07 או 10.07.

האם התאריכים הנ"ל נוחים לכם ?

אודה לכם על תשובה בהקדם!

בלי הסברים, בלי שיתוף של חנן ושלי בנושא, מה שהחריף את ההרגשה שלנו שהמועדון מתעסק בעצמו ולא במטרה שהוצהרה על ידי אבי נוף, לערוך אירוע ברוב עם. ה"זירוז" שלי, כמו גם של אנשים נוספים במועדון, הביא ללוח זמנים שקיצר את הזמן מהזכייה לחודש ימים! , במקום חודש ושבוע או שבועיים. במשך הזמן הזה, אני מנוע להגיע עם הג'יפ, עם הסמלים שעליו למפגשים, כדי לא לגנוב את ההצגה למכוניות אחרות....



למיטב ידיעתי, חנן ואני היחידים שהוצאנו מכיסינו הפרטי, מעל 8000 שקל, כדי שלמועדון יהיה "כבוד".

אכן, אבות רבים יש להצלחה.....

רק לידיעתך, הנימוס מחייב אותנו לא להגיע בידים ריקות למועדון שהזמין ולבייש אותנו ואת המועדון ה"שולח". אז קנינו מכיסינו הפרטי, כמובן, מתנות יצוגיות, תבליטים של ירושלים, בעבודת יד....



ובאשר לחוצפה, מן הראוי שתבדוק היטב את דבריך, לפני שאתה כותב אותם.



דורון סגל, (גם) חבר מועדון,(גם) זוכה ראשון ויחיד בראלי בינלאומי "מטעם" מועדון ה5.

 

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העמוד המחובר למגן הקדמי בג'יפ, הווה פתרון של האמריקאים, במלחמת העולם השניה, לחוטי הנילון, שהגרמנים קשרו בין שני עצים, משני צידי הדרך ואשר הוביל לכמה עריפות ראשים, כשנסעו בג'יפים בלי החלון הקדמי. צה"ל, כמו עוד צבאות אחרים, אימץ את ה"סידור" הזה...

 

קודם כל, ברכת על הזכיה. ג'יפ יפיפה!

אם אני לא טועה, הסידור הזה דוקא מקורו באילתור של אנשי ה-SAS במהלך פעולותיהם בצפון אפריקה ויותר מאוחר בזירה האירופית במלחמת העולם ה-2.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"הקשר היחיד שהיה ביני לבין יושב ראש המועדון היה במייל, בו ביקש ממני לכתוב כתבה לאוטומוביל, עם תמונות ולהעבירה לבני הספל. הדבר נעשה ונשלח בתאריך 04/06/08 ועד היום לא זכיתי לתגובה כלשהי.....נתקבל, טוב, לא טוב.."

שלחתי לך אישור עוד באותו יום.

 

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובת דובר מועדון ה-5

מועדון החמש גאה בכל הישג של מי מחבריו.

מועדון ה-5 הינו מועדון חברים ועמותה שלא למטרות רווח ולכן אין הוא יכול לתמוך כספית במי מחבריו

או לשמש תחליף לסוכנות נסיעות.

מועדון ה-5 חבר בפיב"א ובזכות החברות הזאת נרשמו המשתתפים בראלי וזכו בהישג שהוא גאווה לכולנו.

אין אנו נכנסים לויכוח על הרמה המיקצועית של השופטים מטעם המועדון ועל יסודיות בה בדקו את הרכב. לפחות אחד מחבר השופטים הינו בעל מוסך ובעל רכב דומה. ברצוננו לציין שחבר השופטים לא אישר בתחילה את מתן התעודה עקב הכנסת חלקים שאינם תואמים את המקור ורק לאחר התיעצות עם נציגי פיב"א ולפנים משורת הדין, לקח המועדון את הסיכון ואישר את הרכב.. להזכירכם שהמועדון מייצג גם את פיב"א ואחריות הבדיקה היא על המועדון.

לא ניכנס גם לויכוח על איכות או אופי הארוע בו אנו רוצים לכבד את הזוכים ואת ההישג שהוא כולו שלהם. אין אנו נכנסים לקטנוניות. יחד עם זאת אנו מכבדים את בקשתו של דורון לעשות את הארוע בהיכל נוקיה ומקווים להשתתפות מרבית חברי המועדון על מנת לכבד את ההישג שלו ושל חנן קובל.

 

לומר על המועדון שלא סייע במאומה זו זריית חול בעיניים משום שתרגום טכני של כל הניירת הקשורה בראלי, השקעת זמן בבדיקת הרכב ובפעולתו של מר צור שכללה מתן מידע רב על מעבורות, בתי מלון, סידורי נסיעה, בירורים אצל המארגנים בקפריסין ועוד ועוד. ובנוסף התלבטות כיצד לכבד את הזוכים, והנפקת תעודת פיב"א לא באים מעליהם.

 

אלמלא המועדון לא היה הרכב משתתף או זוכה בתחרות וחבל לירוק לבאר ששותים ממנה.

 

בני הספל

דובר מועדון ה-5

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מייחס את את דבריך, כמו של אחרים, לחוסר תשומת לב מספיקה לדברים שאני אומר או כותב ולא חלילה להבנת הדברים.....

אינך צריך להסביר לי דברים לגבי האפשרויות הכספיות של המועדון, מאחר ולא ביקשתי כסף מהמועדון כלל וכלל. ההזמנה היגיע מהמועדון הקפריסאי, בלי שום "סיוע" מהמועדון שלנו, אלא רק כצינור, כנציג פיבא בארץ. במקום להתווכח עימי כאן, אני מפנה אותך לעובדות שאף אחד, כולל לא יוסי צור, העביר לי הצעות בנוגע לנסיעה, הובלה ימית, ביטוח, סוגי דלקים וכל מה שקשור בנושא. מסתבר לי, בדיעבד, שאין מידע שכזה במועדון וגם לא מידע המפנה אנשים למקורות מידע אחרים. לא שיוסי לא ניסה, בכוחות עצמו לברר, אלא שדרכו היתה ארוכה הרבה יותר מהדרך המתאימה ללוח הזמנים שלנו, כך שנאלצתי לתרגם את רשיון הרכב בעצמי, אחרי השוואת ניסוחים עם התרגום של יוסי צור. לו רק היה במועדון מידע שבממס"י, יש תרגום לרשיון רכב, בעלות סמלית של 14 שקל.....ועל החלם הזה אני מדבר! כמו גם סוכנות הביטוח שהמועדון קשור עמה, אשר לא העבירה לי עד היו, הצעה לביטוח של הג'יפ בחו"ל......גם על החלם הזה אני מדבר! וכן, גם בממס"י יש פתרון לנושא הביטוח.....

זה שאתה כותב שהמועדון אינו משרד נסיעות ומצד שני, בזכות המועדון נסענו, זו זריית חול בעינים. זו בדיוק הבעיה של חוסר לקיחת אחריות, על נושאים מסוימים. כך גם עם כל נושא ה"ייצוג" של המועדון. לא אתה, לא אבי צור ולא אסף בקר תטיפו לי מוסר כזה או אחר, אלא הגיע הזמן שתקשיבו. לא אתם עמדתם כמו מטומטמים מול אנשי המועון הקפריסאי, כששאלו היכן דגל, סמל המועדון, או למה אין לנו חולצות של המועדון שלנו, כמו שעשו רוב המשתתפים במרוץ.

הסיבה שלכאורה, לא אישרתם את תעודת פיבא בהתחלה, נבעה אך ורק מחוסר נסיון וידע של חבר השופטים ברכב מסוג ג'יפ צבאי, אשר לא נחשב לרכב רגיל ולא נעשתה לי כאן שום הנחה, או טובה. התעודה נבדקה בקפריסין על ידי המוסמך מטעם פיבא ואושרה במקום! צריך לומר ביושר. ולקחת אחריות על הדברים ולא לתת לי הרגשה, שלא בצדק, שנעשתה לי טובה....

באשר לתרגומים של הניירת הרלוונטית למרוץ, כנציגי פיבא, אתם חייבים לעשות זאת ולא להתבכיין על כל העבודה, אשר נעשתה בפעם הראשונה, לא למעני, אלא כדי שתהיה במשרדי המועדון לכל מי שמעונין. זה שאני הרמתי את הכפפה ועל "גבי" נעשתה רוב העבודה, היה צריך להביא לתגובה הפוכה של האנשים הנוגעים בדבר ולא לגרום לסחבת ולהתעלמות. בשביל הבדיקה, שילמתי, מראש, גם אם תוצאותיה היו שליליות. הסיכון היה שלי ושלי בלבד.

כמו כן, לכנות "קטנוניות" את הדאגה לפרטים, באירוע לכבודינו

לידיעתך, עד למועד הנסיעה, אחרי שהג'יפ כבר נשלח, עדיין לא היו בידי הפרטים לגבי שמות בתי המלון, שאוכל להשאיר למישהו בארץ היכן אני נמצא, מאחר והשימוש בטלפונים הסלולארים נאסר במשך המרוץ, כמו גם סידורי שחרוו הג'יפ מהנמל וכל השאר.

בשיחת טלפו ישירות אלי, ממר פטרוס, מהמועדון הקפריסאי, נשלח אלי ואל יוסי פקס המסביר מי מהאנשים יעזור לישם, בכל שלב ושלב. את הטלפון שלי, לקח פטרוס מטופס הרישום....

איני מוריד מאומה מטרחתו של יוסי, אשר ניסה והצליח לסייע בארגון הנסיעה הזו, אבל יוסי זה לא כל ההמועדון. יוסי זה יוסי ושאר בעלי התפקידים במועדון לא עשו את עבודתם נאמנה.

לומר לי "אלמלא המועדון לא היה הרכב משתתף או זוכה בתחרות וחבל לירוק לבאר ששותים ממנה" זו זרית חול בעיני, בדיוק כפי שאומר שהמועדון מקבל כסף עבור תצוגות של רכבים של חברי המועדון.....

בני, איני בא להתלהם או להתנגח, אלא לומר בברור, שהנושא לא טופל מצד המועדון, כפי שהיה צריך להיות, זאת במטרה ללמוד לקח ולתקן דברים ולא להנציח אותם.

חנן ואני התביישנו בשביל המועדון כשניקראו בפעם השניה לבמה, אחרי קבלת הגביעים, בשביל לקבל מגן יפיפה, בשביל המועדון....

"לירוק לבאר ששותים ממנה", זו הגזמה פראית.... איני שותה מבאר המועדון, אני משתתף בכל אירוע שאני יכול, עם הג'יפ שלי, הדגל שלי, שנקנה בכספי. אני היחיד שנסעתי לעדלאידע במודיעין, על פי בקשת המועדון, אשר קופתו התעשרה בכמה אלפי שקלים, בזכות הג'יפ שלי! ואשמח לעשות זאת בעתיד מאחר ואני אוהב את המועדון, אך לא כל כך את ההתנהלות של כמה בעלי תפקידים.

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושנייה לסטות מהמלחמה -

 

דורון , האם תוכל להסביר מעט על התנהלות הראלי עצמו ?

 

 

תודה

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מעדיף לסטות מעט ולהתיחס להערה של צפריר

הsas הוקם לאחר המילחמה, אם כי אמנם בהשראת יחידת הפשיטה שהוקמה עלי ידי המיג'ור שטרלינג. גם סירת מטכ"ל

שאבה את השראתה כמו גם את סיסמתה- המעז מנצח, מאותה יחידה מופלאה שאכן עשתה שימוש בג'יפים כמו זה של דורון. לא היה צורך במרחבים הענקיים של המידבר המערבי במוט נגד תיל, אבל היה צורך בהמון דלק, ובקירור בחם המידבר. לשם כך הוסרו חלק מהמוטות של הגריל הקידמי, ומיכל מים נוסף הותקן בחזית.

אריה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף סטיות כהלכתן...:-)

sas היתה כבר בזמן המלחמה, ולא הוקמה אחריה. היחידה הוקמה כיחידת פשיטה רכובה, על משאיות בריטיות ואחר כך על ג'יפים אמריקאים, אשר משקלם הקל, איפשר להצניח אותם מעבר לכוחות אויב, כיחידות להשמדת בסיסי אויר גרמנים. במדבר אל עלמיין, לא היה צורך במוט המדובר...

ולעניין המרוץ.

המרוץ היה למרחק של 500 קילומטר, התחיל בניקוסיה, דרך הרי הטרודוס, פאפוס ובחזרה לניקוסיה, כל זה ב3 ימים.

בכל יום היה עלי לעבור כמה קטעים של מסלול בכבישים צדדיים בלבד, לא בשטח. הרי מדובר במכוניות ישנות.... לכל קטע, ניתן זמן קצוב בדקות לעבור אותו. לדוגמא, לקטע מסוים בן 68.21 קילומטר, הוקצו לנו 170 דקות בדיוק. אסור לאחר או להקדים בהגעה לנקודה המדוייקת של סיום הקטע. מותר לעצור במהלך הקטע, כמה שרוצים, העיקר להגיע בדקה היעודה. כל הקדמה או אחור של דקה, גורר קנס של 10 נקודות לכל דקה. עד כאן זה היה קל...

במהלך הקטעים, היו קטעים מדודים, שהתחילו בלי התרעה מוקדמת והסתימו בלי התרעהמוקדמת, במהלכם הינו צריכים לנסוע במהירות קבועה מדוייקת, לפי הקטגוריה שלנו. לדוגמא, קטע מדוד בן 6 ל 12 קילומטר, של עליות, ירידות, סיבובים, במהירות קבועה של 30 קמ"ש.... על כל אחור או הקדמה בשניה, נקודה אחת של קנס. כאן נכנסת מיומנות הנהיגה והכיול של הספידומטר לתמונה... וזה המרוץ האמיתי. מעבר ליכולות של הרכבים הישנים לעמוד בעליות, הירידות והסיבובים בכבישי ההרים.

כל צוות קיבל ספר דרך, שהיה ספר הוראות לכוונים, מהירות וזמן הקצוב לכל קטע והיה עליו לנווט על פי המרחקים הרשומים בספר. מדובר בנווט על פי האודומטר,שאלו המספרים הרצים בספידומטר שלך....

נשאלת השאלה, האם כשהספרה 1 באודומטר שבג'יפ, מתחלפת בספרה 2, עברנו בדיוק מייל אחד?? ברור כשמש שלא ולכן עשינו כיול בשטח, על פי 3000 מטר מדודים ומסומנים על ידיד המארגנים, כך קיבלנו מקדם אישי לג'יפ, כך שיכולנו לחשב בדיוק סביר את המרחק שעברנו והיכן לפנות או לא....

ג'יפ מדברי 6.jpg

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4030 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...