Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהיה שמעסיקה אותי כל החיים : נוזל קירור, למה צריך להתייחס להמלצות יצרן


gsi16v
שימו לב! השרשור הזה בן 5959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למעשה זו תהיה שמתחלקת למספר כיוונים:

 

למה צריך או מומלץ לשים נוזל קרור שמומלץ לאותו רכב, אם נשים איזה נוזל אחר יש סיכוי שהרכב יתחמם (בארץ לא הגיוני שיקפא בחורף) יהיה נזק למנוע בטווח ארוך (איזה נזק ולמה שיהיה)

 

מה ההבדל בין נוזל קרור כל שהו יקר של יצרן ושכיביכול נחשב איכותי לבין זה שעולה 20 שקל ברשתות מזון

הרי גם ההו של ה 20 שקל הוא נגד קיפאון, קורוזיה,רתיחה וענערף.

 

סך הכל אנו לא רוצים קורוזיה ושהמיים לא יבעבעו ב 95 מעלות.

 

מה פיספסתי ?

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רק אומר שלעניות דעתי אין חובה לשים נוזל יצרן עליו המליץ היצרן מהסיבה הפשוטה שלא נראה לי שהיצרן בחר את נוזל הקירור באופן שיהיה המתאים ביותר לסגסוגת ממנה בנוי המנוע. מפאת חוסר היכולת שלנו להוכיח זאת אנחנו משתמשים בנוזלים שהיצרן ממליץ עליהם כל אימת שהם נחשבים לאיכותיים (יקרים ומחברה בעלת שם).

 

ישנם הבדלים בין נוזלי הקירור השונים היות ונוזל הקירור הוא לא רק אנטי פריז. הוא גם נוגד קורוזיה, מנטרל אבנית, מביא את רמת החומציות לערך הרצוי ועוד. ישנם גם מספר קטגוריות או שיטות להרכבי הנוזל.

 

אם אתה רוצה לדעת מה ההבדל המהותי בין נוזלי הקירור השונים, למה חלקם דורשים החלפה וחלקם לא חפש דיונים ישנים בנושא. אם אני זוכר נכון בעבר הפניתי למאמר מעולה שמסביר את כל הדברים עליהם רשמתי כאן בהרחבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אומר שלעניות דעתי אין חובה לשים נוזל יצרן עליו המליץ היצרן מהסיבה הפשוטה שלא נראה לי שהיצרן בחר את נוזל הקירור באופן שיהיה המתאים ביותר לסגסוגת ממנה בנוי המנוע. מפאת חוסר היכולת שלנו להוכיח זאת אנחנו משתמשים בנוזלים שהיצרן ממליץ עליהם כל אימת שהם נחשבים לאיכותיים (יקרים ומחברה בעלת שם).

 

אביב, אני בטוח ב-100 אחוזים שיצרני הרכב בשיתוף עם יצרני נוזלי הקירור מפתחים נוזל שהינו הכי מתאים לחומרים שמהם עשויי המנוע וגם צנרת גומי/פלסטיק,אלומיניום/מגנזיום/פלדה...

 

שים לב מעת לעת קונצרן VAG עובר לשימוש בנוזל קירור חדשני כמעט כול 5-10 שנים.

 

חובה להשתמש בנוזל קירור מקורי היכן שייצרן הרכב ממליץ זאת.

 

נוזל הקירור של חברת פרסטון הינו איכותי אך יש בו מרכיבים שמתאימים לרכבים אמריקאים ואיכות המים באמריקה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב,

חברת פרסטון החלה לשווק נוזל קרור שמתאים לרכבי GM - נוזל קרור אדום,באישור היצרן שאמור לעמוד בכל התנאים שקבע היצרן.

 

אגב,

פעם קניתי נוזל קרור בפנצ'ריה "חנני מצונני" היה שמו :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את השרשור הזה לפני שפתחתי פה, הוא לא ענה לי על השאלות.

 

כן זה כל החיים, ברוסיה אין יַלְדוּת, אתה נולד מבוגר.

 

 

 

תודה

 

בוריס.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי גם לא לשכוח שחלק מהמלצות היצרנים , נעוצות בהסכמי סחר וסיבות כלכליות אחרות , שבגללן , ממליץ היצרן להשתמש בנוזל קירור כזה או אחר .

המלצת יצרן אינה מבוססת רק על שיקולים טכניים .

והמבין יבין ...

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך גם אלו שעולים 20 שקל

נוזלי קירור שעולים 20 שקלים, רוב הסיכויים שיכילו מים רגילים או מזוקקים וצבע ירוק בשביל היופי.

נוזלים קצת יותר יקרים, יכול להיות שנקודת הרתיחה שלהם תהיה גבוה יותר ממים רגילים אבל הם לא יכילו תוספים למניעת קצף במערכת הקירור (המונעים קוויטציה) וכן שמן (לשימון המערכת ומשאבת המים בעיקר).

נוזלים איכותיים יכילו את כל המרכיבים הנ"ל אך מכיוון שהם אוניברסליים, יכול להיות שלא יתאימו לרכב ספציפי שהמנוע שלו בנוי בצורה שונה (למשל: בלוק אלומניום מול בלוק ברזל וכ'ו...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל ראיתי בו עיני שהם לא רותחים. וגם משימוש של המון שים לא היו סימני קורוזיה חלודה או ליכלוך.

 

אז סך הכל זה לא בולשיט, הם פשוט לא מותג

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב,

חברת פרסטון החלה לשווק נוזל קרור שמתאים לרכבי GM - נוזל קרור אדום,באישור היצרן שאמור לעמוד בכל התנאים שקבע היצרן.

 

אגב,

פעם קניתי נוזל קרור בפנצ'ריה "חנני מצונני" היה שמו :roll:

 

לגבי מה שאתה אומר על רכבי GM , האם הנוזל הנ"ל של פרסטון יתאים לאופל וקטרה C משנת 2003 ?

אני מחפש להחליף את הנוזל קירור אצלי ( אין לי מושג איזה יש כרגע כי רק רכשתי את הרכב ) ובמסגרת יישור קו שאני

עושה אני אחליף גם מים. מכיוון שאני לא מחפש לחסוך כמה שקלים על מים זולים ואח"כ לחטוף מכה של אלפי שקלים בגלל

מים , אני אקנה את המים המתאימים ( גם אם הם יקרים )לפי ההוראות יצרן של הרכב שלי.

אשמח להמלצה ,

 

תודה.

Alpine 9855R / Amp - Alpine Mrp-f600

Comp -Hertz Hi Energy / Sub - Image Dynamics IDQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...