Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Herman

[סקר] כמה באמת עולה לכם אחזקה שנתית של הרכב

Recommended Posts

106xsi 1400 1994

15000 ק"מ שנתי

הוצאות :שמן מנוע mobil1 פעם בשנה (240 ש"ח),

פילטר שמן 50 ש"ח ,

פילטר אוויר 40ש"ח,

superchip .כ-1200ש"ח (הוצאה חד פעמית)

4 צמיגים לפני החלפה (כ-1500ש"ח)

ביטוח: 2200 מקיף+חובה 2100 +טסט 1000

דלק כ-5000 ש"ח.

 

סה"כ:13350 ש"ח


Citroen Cactus Pure Tech 110 S&S manual gear 2017

Subaru XV 1.6 Lineartronic Auto 2015

 

[h=2][/h]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השערה - לא לכולם יש קומבינות במחירי חלפים ו/או אצל בני (תשלום לא יקר לעבודה. אם בכלל.).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פיז'ו 306, 2 ליטר טורבו.

 

*מעל 50% מהנסיעות הן פאן.

 

קילומטרז' - 14,000 בשנה

טסט - 1200

ביטוח חובה - 2000~

ביטוח מקיף - 5,500~ (הרבה מאוד תוספות, מעל 50K)

 

תיקונים :

2 מנועי מאווררים (עובדים אצלי ברכב קבוע, בלאי גבוה יותר) - 550 ש"ח

ציריה גמורה - 600 ש"ח

MF2 נשרף בגלל קצר - 1800

2 טיפולי 10K - כ-550 לשניהם ביחד

פלאשינג למנוע - 150 ש"ח

ריליי מת + התקנת ריליי נוסף לסטרטר - בקבוק קולה (5 ש"ח~)

רביעיית צמיגים - 1700

דיסקים + רפידות - 370

גז למזגן - 120

פחחות + צבע כללית (סתם כי אני משועמם, ויאשה מנג'ס לי) - כמה אלפים טובים

החלפת תושבת עליונה+תחתונה - 150 ש"ח

 

צריכת דלק ממוצעת 1:8.5 עם 99 או 98 אוקטן - 9,000 ש"ח~ (לפי 5.35, זה היה בערך הממוצע)

 

************

זה לא כולל תוספות שקניתי כי רציתי, אלא רק טיפולים ותיקונים.

 

15,000 ש"ח

קצת יותר משקל לכל קילומטר נסיעה (אלוהים איזה נסיעה).

 

אני לא יודע איך הגעת ל 15,000 ש"ח אבל כל מה שציינת, כולל דלק, יוצא 23,690 ש"ח.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב דייהטסו שרייד 88 מנוע 1000

 

ביטוח חובה + צד ג' - 3000 ש"ח

תיקונים -

 

רדיאטור משופץ - 450 ש"ח

10000 - 200 ש"ח

שיפוץ קאליפר - 150 ש"ח

מחזירי שמן + טיימינג + בדיקת בלמים + שמן ופילטר - 700 ש"ח

קאליפר חדש ( אסור לשפץ!!!) + צינורות שמן ברקס - 700 ש"ח

משאבת דלק - 300 ש"ח

 

דלק ל כ 100000 - 3000 ש"ח בערך

טסט עוד חודשיים - 750 ש"ח

הכנה צפוייה לטסט - 1500

 

10,500 בערך ויש לי עוד מנוע גמור שצריך לטפל בו


בכל יום שהאוטו נוסע יורדת ההסתברות שהוא ייסע מחר

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מזדה מיאטה, שנת 95', 1840 סמ"ק.

 

25,000 ק"מ בשנה:

טסט: 1400

ביטוח מקיף + חובה: 4500 + 1900

טיפולים: קטן אחד סביב 400 ש"ח, גדול בקרוב כנראה סביב 1000

תיקונים: מפסק ח"ח 320, שני צינורות קירור ביחד 100, גרמושקה הגה 100, חלון אחורי (פלסטיק) 75, תיקון באגזוז 150.

דלק: 1:10 יוצא בערך 12500.

 

22,500 סה"כ. אישטנם :shock3: . לא ידעתי. אני עובר למוניות.


(add lightness' (Colin Chapman'

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיטרואן סקסו VTR

1998

אצלי מאפריל 2003, נרכשה עם 69K, כרגע הגיע ל83K ק"מ

משמשת לנסיעה יום-יומית - סה"כ כ2200 ק"מ לחודש

 

פירוט הוצאות:

רישוי שנתי: 1100

ביטוח: 2700 מקיף + 2000 חובה

 

צריכת דלק (98) של כ 1:10 (נסיעה משולבת, לא רגועה ועם מזגן) מתורגמת לכ 1200 ש"ח לחודש - כ15000 ש"ח בשנה

 

טיפולים/תיקונים

70000:

יישור קו + טיפול 75K (רכב היה שנה וחצי ללא טיפול)

מוסך ליטל מורשה PSA

 

1. החל' שמן (10W40 חצי סינטטי של לובקס) + מסנן

2. פו"ה בית תרמוסטט, החלפת אתם בית תרמוסטט, החלפת תרמוסטט, ביטול רטיבות מים

3. הח' רפידות, חריטת צלחות בלם אחורי

4. הח' רפידות וצלחות בלם קידמי

5. הח' מסנון אוויר

7. הח' נוזל קירור

8. הח' כבל קלץ'

9. פו"ה וניקוי רדיאטור

סה"כ 2700 ש"ח :shock: כולל מע"ם - כל החלקים מקוריים.

 

חובה לציין שכל הפעולות דרשו 4 ביקורים במוסך עקב משיכה ימינה בזמן הבלימה, מילוי יתר של שמן ועוד כמה דברים קטנים פה ושם.

 

הוחלפו 4 צמיגים - 1600 ש"ח

הוחלף דוד אחורי - 200 ש"ח (התקזזתי על דוד פתוח שהיה על הרכב)

 

80000:

החלפת בולמים, מיכל דלק

4 בולמי קוני צהוב - 2100 ש"ח

מיכל דלק מפירוק - 700 ש"ח

החלפת בולמים + פו"ה מיכל דלק - 900 ש"ח

מיכל דלק הוחלף העקבות סדק בצינור נשם - תוצאה של תכנון (צרפתי) לקוי ומוסכניק (ישראלי) דפוק. לערכתי יש סיכוי די גבוה (אך לא 100%) שצינור נ"ל נפגע בליטל תוך כדי נסיונות לפתור את בעיית הבלמים :(

 

סה"כ בינתיים הנזק הסתכם ב: 21200 ש"ח :!:

הוצאות שוטפות (ביטוח, רישוי, דלק, טיפול): 13800 ש"ח

הוצאות יישור קו (צמיגים, בולמים וכו'): 6100 ש"ח

הוצאות תיקון נזקים (מיכל דלק וכו'): 1300 ש"ח

 

הארכה שלי שהייתי יכול לחסוך מעל 2000 ש"ח לו הייתי בוחר מוסך ביתר קפדנות :( אך סה"כ בינתיים ההוצאות לא עלו בהרבה על המתוכנן.

והכי חשוב - אני נהנה מהרכב הרבה יותר מאשר נהנתי ממזדה לנטיס ליסינג שוותרתי עליה (דרך הגב, העלות שלה הייתה מעל 24000 ש"ח לשנה).

 

P

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רנו מגאן 1.6 ידנית מודל 97.

היתה אצלי במשך שנה בדיוק (בשנת 2001).

 

19500 ק"מ

 

7101 ש"ח על דלק

4062 ש"ח לביטוח חובה ומקיף

1336 ש"ח לטיפולים שוטפים ובלאי רגיל (צמיגים קדמיים)

2748 ש"ח על תיקונים בלתי מתוכננים (מצוף דלק, מצבר, מראה, נורות)

1077 ש"ח רישוי וטסט

146 ש"ח הוצאות שונות כגון רחיצה ואיביזרים

 

סה"כ 16470 ש"ח

או 85 אגורות לקילומטר.

 

ירידת הערך מוערכת ב 6000 ש"ח.... באמת נוח לכולם להתעלם מזה, אה?

עם ירידת הערך, העלות לק"מ עולה ל 1.156 ש"ח

 

 

לגבי ה 309, אני צריך לשבת על החשבוניות ולראות.

לפני ירידת ערך אני בטוח שהעלות תהיה יקרה מאוד (צריכת דלק של 1:8 בממוצע שרובו עירוני), אבל עם ירידת ערך, הביצועים שלו יהיו הרבה יותר טובים ביחס לאלטרנטיבות יקרות יותר.


It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
רנו מגאן 1.6 ידנית מודל 97.

היתה אצלי במשך שנה בדיוק (בשנת 2001).

 

19500 ק"מ

 

7101 ש"ח על דלק

4062 ש"ח לביטוח חובה ומקיף

1336 ש"ח לטיפולים שוטפים ובלאי רגיל (צמיגים קדמיים)

2748 ש"ח על תיקונים בלתי מתוכננים (מצוף דלק, מצבר, מראה, נורות)

1077 ש"ח רישוי וטסט

146 ש"ח הוצאות שונות כגון רחיצה ואיביזרים

 

סה"כ 16470 ש"ח

או 85 אגורות לקילומטר.

 

ירידת הערך מוערכת ב 6000 ש"ח.... באמת נוח לכולם להתעלם מזה, אה?

עם ירידת הערך, העלות לק"מ עולה ל 1.156 ש"ח

 

 

לגבי ה 309, אני צריך לשבת על החשבוניות ולראות.

לפני ירידת ערך אני בטוח שהעלות תהיה יקרה מאוד (צריכת דלק של 1:8 בממוצע שרובו עירוני), אבל עם ירידת ערך, הביצועים שלו יהיו הרבה יותר טובים ביחס לאלטרנטיבות יקרות יותר.

 

אכן נקודה חשובה ביותר :idea: שלא לקחנו בחשבון....

מאז הרכישה , לפני כשנה וחצי הפולו צנחה ב6000 ש"ח .... :shock:

יש לציין שבשנה הראשונה הרכב צנח ב2000 בלבד, ובחודשים האחרונים , כמו כל השוק , פשוט נפילה חופשית ... :mad:


Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם מוסיפים ירידת ערך, אפשר להוסיף ל-GTI6 הוצאה נוספת של 12,000 שקל, מה שהופך אותה כמובן לאטרקטיבית יותר ויותר.

 

במקרה של היאריס קיימת ירידת ערך של 7,700 שקל בשנתיים מאז נרכשה כחדשה (3,850 שקל לשנה).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אם מוסיפים ירידת ערך, אפשר להוסיף ל-GTI6 הוצאה נוספת של 12,000 שקל, מה שהופך אותה כמובן לאטרקטיבית יותר ויותר.

 

במקרה של היאריס קיימת ירידת ערך של 7,700 שקל בשנתיים מאז נרכשה כחדשה (3,850 שקל לשנה).

 

 

זאת צניחה סבירה ביותר לרכב חדש, הקורולה (2003) של ההורים שלי בת שנה ויכול להיות בגלל שהמחירים עלו או אילו סיבות אחרות אבל, יחסית למחיר בה קנינו אותה עדיין לא הפסדנו שקל אבל יחסית למחיר הנוכחי שלה היא ירדה ב 12K.

 

ה106 שלי איבדה כ6K תוך שנה, לזה אני קורה שחיקת מחיר. (בזמנו היא עלתה לי 38K)


ליום יום: פולו TSI 2010 DSG קומפורט ליין

לאשה: סיוויק סדאן 2010 קומפורט

לכיף שנגמר - למכירה: VTR סקסו 1997

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אם מוסיפים ירידת ערך, אפשר להוסיף ל-GTI6 הוצאה נוספת של 12,000 שקל, מה שהופך אותה כמובן לאטרקטיבית יותר ויותר.

 

במקרה של היאריס קיימת ירידת ערך של 7,700 שקל בשנתיים מאז נרכשה כחדשה (3,850 שקל לשנה).

 

 

זאת צניחה סבירה ביותר לרכב חדש, הקורולה (2003) של ההורים שלי בת שנה ויכול להיות בגלל שהמחירים עלו או אילו סיבות אחרות אבל, יחסית למחיר בה קנינו אותה עדיין לא הפסדנו שקל אבל יחסית למחיר הנוכחי שלה היא ירדה ב 12K.

 

ה106 שלי איבדה כ6K תוך שנה, לזה אני קורה שחיקת מחיר. (בזמנו היא עלתה לי 38K)

 

ירידת ערך מחשבים לא לפי המחיר כיום, אלא לפי המחיר בעת הרכישה. אם זה יהיה לפי מחיר כחדשה, לא יהיה ניתן לחשב (אם היא היתה נמכרת כיום, המחיר היה ככל הנראה גבוה מ-160 אלף שקל, מה שאומר איבוד ערך של 57 אלף שקל - או 19 אלף לשנה).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אלמרה - ליסינג

 

500 ש"ח למס הכנסה כל חודש = 6000 ש"ח בשנה

 

רנו סניק

 

18000 ק"מ בשנה

 

דלק 1800 ליטר לפי 4.5 ש"ח לליטר: סה"כ 8100 ש"ח

 

ביטוח : 2000 חובה + 2919 מקיף = סה"כ 4919 ש"ח

 

אגרת רישוי - 21 ש"ח

 

טיפולים צפויים 300 ש"ח

 

בלאי צמיגים 300 ש"ח

 

השתתפות עצמית עקב תאונה קלה 737 ש"ח

 

סה"כ 14377 ש"ח לשנה

 

עלות לק"מ כ-95 אג' לק"מ

 

ירידת ערך :?: ברכבים בלי מיסים בד"כ שלילית...

 

וולוו 244 1979

 

כ-5000 ק"מ בשנה

 

850 ליטר * 4.5 ש"ח = 3885 ש"ח

 

ביטוח : 530 צד ג' + 1850 חובה = סה"כ 2380 ש"ח

 

אישורים לפני טסט וטיפולים שונים 850 ש"ח

 

אגרת רישוי - 1000 ש"ח

 

סה"כ 7285 ש"ח לשנה

 

ירידת ערך - לא קיימת...

 

עלות לק"מ כ-1.44 ש"ח לק"מ


סקודה יטי TDI 2.0 4x4 DSG

וולוו V40 T4 Kinetic Plus

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גולף GTI שנת 2000

 

הרכב אצלי 4 חודשים ולכן אני אפרט את המידע נכון לעכשיו.

 

ביטוח חובה 2100 שקל

ביטוח מקיף 5000 שקל (כולל תוספת עבור ביטוח מערכת)

אגרת רישוי - טסט (קבוצה 4) טרם זכיתי לשלם אבל לדעתי זה בערך 1800 שקל

 

הוצאות נכון לעכשיו

 

טיפול 60K כולל טיימינג ותיקון נזילה 2261 שקל

החלפת מצבר (סיים את חייו אחרי 3.5 שנים) 450 שקל

 

כרגע חשש לתושבת גיר שצריך להחליף, המחיר בצמפיון עבור התושבת בלבד 950 שקל לפני מעמ, יוחלף כנראה לתושבת תחליפית שזולה משמעותית.

 

הרכב נסע עד כה 7000 ק"מ, בקצב הזה הוא יעשה 21K בשנה

תצרוכת דלק 1 - 10

9660 שקל עבור דלק לשנה לפי 4.6 שקל לליטר

3200 עבור דלק עד כה

 

 

14911 הוצאות עד כה (4 חודשים) כולל ביטוחים טסט ודלק ל4 חודשים

21000 הוצאות כולל דלק לשנה (לא כולל הוצאות עתידיות)

 

שי


גולף GTI סטנדרטית....כמעט

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יונדאי קופה

2000 סמ"'ק

25000 קמ' בשנה...

 

ביטוח - 8500

טסט- 1600

טיפול 10000- 1000

דלק - 18000(1500 שקל בממוצע לחודש)

טיפולים - מנוע - 8500

צמיגים - 1200

אזעקה- 650

פחחות - 700

דברים קטנים - 2000

ירידת ערך - 10000 שקל

סה"כ= 52,150 שקלים חדשים!!!

 

מה שמסתכם ב-2.1 שקל לקמ'.....

 

 

מעניין עם למשהוא עלה יותר?!?!?!?!?......

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לנצ'יה בטא קופה 83.

 

ביטוח - ~2500 ש"ח (אין מקיף)

טסט - 2X500 ש"ח (שני טסטים לשנה, קסססאמו)

 

דלק - ~8000 ש"ח (לפי חישוב שבועי על בערך).

 

טיפולים (עלות חלקים, אין עלות עבודה) -

רפידות בלם קדמיות + אחוריות - כ-200 ש"ח.

הח' צינורות בלימה קדמיים יבשים - לא זוכר כמה עלו, נניח 100 ש"ח.

טיפול 10K ללא החלפת מצתים - כ- 150 ש"ח.

חיישן אור רוורס - 40 ש"ח.

שיפוץ הגה - 80 ש"ח (באמא שלי! עלות ייצור בוקסה מאוקולון אצל חרט)

סט צמיגים מפירוק - 200 ש"ח. (כן, אני יודע שאני חאפר. אבל זה על חישוקים מושאלים, ואין לי מה להשקיע בצמיגים שלא יתאימו לי אח"כ).

הח' שמן גיר - בערך 50 ש"ח.

התקנת כבל ספידומטר (אחרי 3 שנות נסיעה בלי) - 60 ש"ח.

 

טיפולים שלא עלו כסף בכלל:

החלפת קרבורטור (במקום שיפוץ הקיים).

החלפת זרוע היגוי.

טיפול בנזילת שמן מאטם אגן שמן ואטם מכסה שסתומים.

 

שונות -

אישור רכב מיושן לפני טסט 150X2.

תרומה לצדקה כתודה על כך שהטסט עבר 250X2.

 

 

סה"כ - 13170 ש"ח לשנה (הערכה די גסה, בטח יש עוד איזה 500 שקל ששכחתי מהם).

נסועה לא ידועה (ראה ערך ספידומטר שלא היה קיים).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...