Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
 שיתוף
עוקבים 22

פוסטים מומלצים

כיוון פרונט עשית אצל נריו?

 

אין לי מושג... המוסך ביצע זאת עבורי.

 

תחזוקה ושימור ברמה מעוררת השראה.

לא מתיש אותך לעשות טסט כל 6 חודשים?

 

היי.

ראשית תודה על הפרגון.

מדובר על רכב שלישי בבית, והגדרתו כרכב סופ"ש.

 

לפיכך כאשר הרכב הגיע לגיל בו יש צורך ב2 טסטים בשנה, קיבלתי החלטה עם עצמי לבצע רק פעם בשנה, ומדוע?

 

מועד הטסט המקורי הוא ביוני בקיץ. כמובן שהבא אחריו הוא דצמבר בחורף.

 

בשנה הראשונה אכן ביצעתי פעמיים, עם כל מה שזה כולל:

 

אישור בלמים כפול 2

אישור רכב מיושן כפול 2

אגרת הרישוי מתחלקת בחצי, ולפיכך חסרת משמעות במבט שנתי.

תשלום עבור הבדיקה למכון הרישוי כפול 2..

 

זא בחשבון גס, כ400 ש"ח בכל מועד טסט רק "מיסים", על מנת להעלות את הרכב לכביש. (לא מחשב טסט חוזר ו"הפתעות במכון")

 

סהכ 800+ ש"ח בשנה.

 

וכפי שציינתי, אכן בשנה הראשונה זה מה שבוצע, עם הזמן שחלף בשנה הזו, שמתי לב שבחורף אני פחות עם הרכב על הכביש.

 

ראשית תנאי מזג האוויר פחות נוחים, קר, ראות לקויה ,תנאי כביש כנ"ל. מחשיך מוקדם וכו.

 

ובקיץ.. ההפך.

 

אז החלטתי שלתקופת מחצית הטסט שהינה בחורף, דהיינו דצמבר עד יוני (יוני = מועד הטסט המקורי), אינני מבצע רישוי שנתי.

 

לפיכך אני חוסך בסביבות ה400 ש"ח "מס גזל", ומשקיע אותם ברכב.

 

תשלום אגרת הרישוי היא בכל מקרה שנתית.

 

למען הסר ספק, הרכב מבוטח מלא כל השנה. אגב בהרבה מדינות באירופה בהן החורף קשה יותר, הנושא נהוג הרבה יותר.

 

אז חצי שנה , הרכב נח, אכסנת חורף אם תרצו, זה גם הזמן בו היא עוברת טיפולים תקופתיים, וזה הזמן בו אני אוסף חלקים לקראת שינוי/ שיפור מתוכנן וכו.

 

אה כן, זאת גם חצי השנה בו סופי השבוע מוקדשים רק למשפחה:wink:

 

וכשהגשם עובר, והקיץ מתחיל, היא חוזרת לכביש.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 414
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

עברו כמה חודשים מאז העדכון האחרון. הרכב כהרגלו "נח" בחורף. שינוי משמעותי כבר נמצא בתהליך, מחכה לכמה חלקים אחרונים ואעלה את מעלליי. ובנתיים, לרגל חגיגות 14 שנות בעלות, עוד פרוייקט קטן. לאורך השנים ה

שלום.   השינוי הנ"ל התרחש בתקופת טרום פסח, ולפיכך "מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות.."   כבר הרבה זמן (כמה שנים) , אני מחפש סעפת פליטה ספורטיבית למאזדה. סעפות פליטה מגיעות בתצורו

היי. מכירים את זה שאתם "רגילים" לרכב שלכם, זא יודעים איך המנוע נשמע כשמניעים, איך הרכב מאיץ, בולם. אתם כל כך מכירים את הרכב, וכשמשהו משתנה אתם ישר שמים לב. לאחרונה שמתי לב לתופעה מסויימת, כאשר מניעי

תמונות שפורסמו בשרשור

מעניין' date=' אתה מקפיא רשיון לחצי שנה או משלם אגרה ופשוט לא ניגש לטסט?[/quote']משלם אגרה לשנה מלאה, ניגש פעם אחת לטסט לחצי שנה.

בחצי השני, הרכב אינו זז.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אחד השירשורים היפים פה!

 

11 שנים של התמדה והשקעה, כל הכבוד!

 

זו תמונה מלפני איזה 10 שנים אבל כל פעם שאני רואה תגובה שלך בפורום, אני נזכר בתמונה הזאת :-)

 

 

[ATTACH]506085[/ATTACH]

היי בוקי.

רק עכשיו ראיתי את התגובה שלך, תודה על המילים החמות.

הרכב איתי כבר 12 שנה, והתמונה הזו של אחי הקטן בתוך תא המנוע, אכן מלפני 11 שנה. (היום הוא כבר אבא לילד... זמן טס שנהנים)

 

הרכב עבר הרבה מאז... וגם אני.

סוג של תרפיה.

 

כיף להביט אחורה על תחילת הפרוייקט כל מה שנעשה ולאיפה שהגענו היום.

 

אגב, עברתי על התרד מתחילתו, הרבה תמונות כבר לא פעילות (לינקים שבורים).

 

בא לך בתור מנהל להרים את הכפפה ולעזור לי להחזיר את כל התמונות מהבנייה של המנוע, שרטוטים וכו, בחזרה למקומם?

 

יש לי הכל מתועד בצד... רק צריך למקם אותם מחדש

 

נ.ב

תוכל לשנות את הכותרת מ 8 שנים, ל- למעלה מעשור....

 

תודה.

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט שרשור מהנה,

למזלך הרכב חולק רכיבים עם דגמים שהגיעו לארץ ואלה שלא יחסית זמינים ברשת במחירים מאוד הגיוניים מה שמאוד מקל על שימור רכב שלא הגיע ביבוא סדיר לארץ הקודש.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • אחראי פורום

קבל :mm_yeah: גם ממני על ההתמדה, כיף לראות את התגלגלות השרשור ואני לגמרי מעריך את מה שאתה עושה בעצמך בחניה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
וואו איזה אהבה ואיזה התמדה , שאפו !

בקצב הזה השלב הבא זה מנוע של MPS :wink:

 

בהחלט שרשור מהנה,

למזלך הרכב חולק רכיבים עם דגמים שהגיעו לארץ ואלה שלא יחסית זמינים ברשת במחירים מאוד הגיוניים מה שמאוד מקל על שימור רכב שלא הגיע ביבוא סדיר לארץ הקודש.

 

קבל :mm_yeah: גם ממני על ההתמדה, כיף לראות את התגלגלות השרשור ואני לגמרי מעריך את מה שאתה עושה בעצמך בחניה.

 

תודה לכולם על הפרגון.

 

לגבי חלקים, אכן הרכב מהווה פלטפורמה להרבה מודלים חדשים של היצרן , וחולק מכלולים. (בפרוייקט הבא, אחשוף עוד תובנה)

 

אמנם יש צורך לעשות תמיד שעורי בית, ולהצליב נתונים, אבל זה חלק מהכיף בלהחזיק עוף מוזר.

 

לא יכול לדמיין איך הייתי מגיע לאן שהגעתי בפרוייקט, אם הייתי מתקיים בעידן ללא אינטרנט,מידע נגיש וסחר בינלאומי כה חופשי.

 

שוב תודה.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 4 חודשים מאוחר יותר...

שלום.

 

להזכירכם בעבר הוחלפו 2 מהתושבות במנוע לתושבות מחוזקות, (התושבת הקדמית והאחורית).

 

במאזדה קיימים זוג נוסף של תושבות בצד ימין ושמאל, מטרת התושבות הללו, הם להחזיק את המנוע והגיר במקומם, ולשכך וויברציות שונות.

 

חלק מתחזוקה עתידית והצורך לשפר את הרכב, החלטתי להחליף את תושבת הגיר לתושבת מחוזקת.

 

הסיבה בעיקר היא שעברתי כמה כמה תושבות (מקוריות, תחליפיות ומה לא), תושבת הגיר לא החזיקה הרבה זמן, סיבה עיקרית היא נהיגה אגרסיבית, האצות ,משיכת הילוכים וכו (הקיצר חוליגן, אבל היי זה רכב סופש....), כמובן שהשילוב עם QUICK SHIFT לא מקל על חיי תושבת הגיר.

 

חשבתי ללכת באותה הדרך כמו 2 התושבות הקדמית והאחורית, שבניתי לבד עם תותב שהתאמתי... מפה לשם קצת תחקור באינטרנט והגעתי לחברה בשם AWR

 

לינק:

https://www.awrracing.com/

 

החברה מתמחה בעיקר בבניית חלקים משופרים לרכבי מאזדה ופורד (ולא רק), בניית רכבי מירוץ וכל מה שקשור לתחום.

 

המומחיות שלהם היא בניית תושבות מנוע מחוזקות בכמה דרגות קושי(70 - 90 ), הפלוס העיקרי בתושבות מהסוג הנ"ל שהן רב פעמיות, ז"א ניתן בכל רגע נתון לשלוף במידת הצורך (בלאי או שדרוג) את תותב הפוליאטרן הנמצא בתושבת ולהחליפו בחדש או חזקה יותר.

 

מה שבעתיד מאפשר תחזוק זולה יותר וקלה יותר, וכמובן פתח לשינויים של חוזק התושבת.

 

אז יצרתי קשר עם בחור בשם טוני, שהסביר כי ניתן לבנות עבורי תושבת מהסוג הנ"ל, אך זה יקח קצת זמן כי התושבת הנ"ל כבר לא יוצרה אצלם בליין כבר כמה שנים. ומדובר על מה שנקרא "קאסטום מייד", מפה לשם כמה שאלות עם הבחור שהוא הפבריקטור שלהם, על מנת לוודא כי התושבת אכן תתאים.

 

חודש וחצי מאוחר יותר מרגע ההזמנה באתר, התושבת הגיעה ארצה ושוחררה מהמכס (לא גבו מכס - הפריט ברשימת שחרור מהיר , רק מע"מ).

 

איכות הבנייה לא פחות ממצויינת / מעולה.

 

הריתוכים מעולים, עשויים היטב, כמו מטבעות שהונחו אחד על השני, תפרים נקיים, כיפופים וחיזוקים היכן שניתן וצריך. עבודת גימור החלק ברמה גובהה, צביעה בתנור, כמו כן התותב הגיע כבר מורכב בתושבת.

 

מדידה מול תושבת המקורית, הנתונים, הגובה, מרחק הברגים, הכל זהה ומתאים.

 

מצ"ב תמונות של החלק החדש מול תושבת מקורית.

 

לצערי אין לי תמונות מתהליך הפירוק וההרכבה של התושבות, הטלפון שלי החליט לא להפעיל מצלמה... מאז הצלחתי לסדר.

 

בכל מקרה במאזדה יש צורך בפירוק המצבר , והבסיס עליו יושב המצבר, מתחת תופיע תושבת הגיר, והגיר עצמו. הגיר נתלה ו"נח" בתוך התושבת באמצעות מתאם שמורכב על הגיר (מקווה שהצלחתי להסביר). כמובן שיש גם צורך לפרק את קופסאת האוויר ופילטר האוויר ברכב. (צירפתי תצלום של שרטוט מEPC של מאזדה)

 

משם פשוט מזיזים את צמת החשמל שנחה על התושבת (קיימת מגרעת ייעודית), תומכים את הגיר מלמטה באמצעות ג'ק. מפרקים 4 ברגים והתושבת בחוץ, משם פשוט מרכיבים את החדשה, הכל מתאים כמו כפפה, ומחזירים בחזרה את כל החלקים למקום, בסדר הפוך מהפירוק.

 

מניעים, בעת ההנעה הראשונית עם מנוע קר בסרק מרגישים וויברצייה קלה מתא המנוע, הנל משתפר מאוד בהמשך, במיוחד כאשר תא המנוע והמנוע מתחממים.

 

וויברציה קבועה אכן קיימת מ1000 סלד ל 1600 סלד, הנ"ל היה צפוי , דיווחו על כך הרבה משתמשים בתושבות מחוזקות ברשת, זה המחיר של תושבת קשה יותר. זניח מאוד מבחינתי, במיוחד כאשר שבשאר הסלד (בו הרכב מבלה רוב הזמן), לא מורגש כלל שינוי לרעה.

 

יוצאים לסיבוב... בהאצה מהמקום, ומשיכת הילוכים, עקיפות ומה לא.... הרכב מרגיש כמקשה אחת.. ז"א הזמן שעובר מלחיצה על הדוושה והתגובה של המנוע התקצר משמעותית, שוב ברור לי שזה לא הוסיף כוח למנוע , אבל הזמינות השתפרה מאוד, מרגיש חד יותר. (ייתכן שהתושבת הקודמת הייתה כבר לקראת סוף חייה). העברת ההילוכים נשארה כפי שהיא, אך הנדנוד האופייני של המנוע נעלם לחלוטין.

 

מומלץ בחום, יש לקחת בחשבון כי ייתכן שיכנסו לתא הנוסעים וויברציות כל שהן, אך זה נסבל מאוד בעיקר שזה רק מופיע בסלד ספציפי ונמוך..

 

הפלוס העיקרי הוא היכולת להתחדש בתושבת חדשה, בעלות מאוד נמוכה ובכך לשמר את הרכב. (רק להחליף את התותב בחדש וזהו).

 

שורה תחתונה אהבתי מאוד.

IMAG8366.jpg

IMAG8365.jpg

IMAG8364.jpg

mount.jpg

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עולה התענוג? מול תושבת רגילה מקורית?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כמה עולה התענוג? מול תושבת רגילה מקורית?

 

תושבת מקורית 590 כולל מע"מ.

 

תושבת משופרת 710 ש"ח כולל משלוח.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודשיים מאוחר יותר...

היי.

 

הפעם נעסוק בנושא החלפת שמן גיר.

 

למיטב זכרוני ,הפעם האחרונה שהוחלף שמן גיר במלואו הייתה לפני כמה שנים טובות...

 

אמנם הרכב אינו צובר ק"מ גדול בהיותו רכב סופ"ש, אך שמן מטבעו מתחמצן ומאבד מהיכולות שלו.

 

מה גם שמדובר על רכב בעל תיבה ידנית, ובגיר מסוג זה אין מדיד שניתן בעזרתו למדוד או להעריך את טיב השמן ומצבו.

 

אז החלטתי להחליף את כלל השמן בתיבה, במאזדה לתיבת הלוכים ידנית, נדרש שמן 75W90 בתקן GL-4 או GL-5.

 

סה"כ נוזל בתיבה 2.7 ליטר.

 

רכשתי שמן גיר של חברת MOTUL , תודה לאוטוסטור על השירות המעולה. סה"כ נרכשו 3 בקבוקים, ליטר כל אחד.

 

הבקבוקים מגיעים עם פייה נשלפת (מעין משפך) - נגיע לכך בהמשך.

 

בכל מקרה לתהליך ההחלפה.

 

ראשית מומלץ להניע את הרכב , ולצאת לנסיעה קלה, זאת על מנת לאפשר לנוזל בתיבה להתחמם, ולאפשר ריקון מהיר ומקיף יותר, ובכך לאפשר לכמה שיותר נוזל ולכלוך להתרוקן.

 

לאחר נסיעה קלה, להחנות את הרכב במשטח ישר ומאוזן, הנ"ל חשוב מאוד בתהליך מילוי השמן החדש - נגיע גם לכך בהמשך.

 

מרימים את הרכב בחלקו הקדמי באמצעות ג'ק, ומאבטחים את הרכב ע"י בוקים, לוודא כי הרכב מאובטח ולא זז, ורק לאחר מכן לזחול תחת הרכב.

 

לתיבה כפי שציינתי אין מדיד, קיימים 2 ברגים בתיבהלטובת התהליך שניהם 21 ממ:

 

1. בחלקו התחתון בורג פתח ריקון.

 

2. בחלקו הצידי 2/3 עליון בורג פתח מילוי (מעל חיישן הרוורס שנמצא בתיבה). -מקווה שהצלחתי לתאר את המיקום.

 

בכל מקרה מדובר על 2הברגים היחידים במידה הנ"ל בתיבה.

 

**** חשוב מאוד****

 

טרם פתיחת בורג הריקון - יש לוודא כי ניתן לפתוח את בורג המילוי.

 

הדבר האחרון שאנחנו רוצים היא תיבה ריקה משמן, שלא ניתן למלא בה.

 

כלים נדרשים:

 

בוקסה 21 ממ.

 

ידית ראצ'ט

 

ידית כוח

 

ואם צריך אז מפתח אימפקט חשמלי.

 

הברגים סגורים בחוזקה, אך ניתן לפתוח אותם בכלים ידניים ובכוח הזרוע, אני אישית נמנע ככל האפשר בסוגי עבודה שכאלה להשתמש במפתח אימפקט.

 

אז ראשית מוודאים כי בורג המילוי אכן נפתח, פותחים ומניחים את הבורג בצד.

 

בשלב הזה הרכב נמצא בהטייה (ז"א חלקו הקדמי מורם) לפיכך לא צפויה נזילה מפתח המילוי.

 

לאחר מכן מניחים כלי קיבול לטובת ריקון השמן, אני מחמיר ופורס את תחת הרכב ירעיית ניילון.

 

פותחים את בורג הריקון ומאפשרים לכל הנוזל להתרוקן.

 

מצורפים תמונות של כלי העבודה, מיקום ברגי המילוי והריקון, וכו.

 

שימו לב לצבע השמן שרוקן, הצבע הכהה מעיד כי החלפה אכן נדרשת.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שכל השמן התרוקן מהתיבה, סוגרים את פתח הריקון בחזרה.

 

תהליך המילוי, פתח הריקון ממוקם מבצורה מאוזנת בתיבה, ז"א שלא ניתן להכניס משפך לפתח ומלא דרכו.

 

לשם המילוי יש צורך בשימוש בצינור 12 ממ, את הצינור יש להכניס לפתח המילוי ומשם לנתב אותו אל תא המנוע ולחלקו העליון.

 

את הצינור ההזנה מחברים אל בקבוקי השמן. (זוכרים שהזכרתי כי לבקבוקים ישנו משפך בנוי).

 

חשוב מאוד להוריד את הרכב מהבוקים, ולשמור על הרכב מאוזן על משטח ישר.

 

הסיבה נעוצה בכך שכפי שציינתי אין מדיד לתיבה, ז"א שממלאים את התיבה בכמות הדרושה , במידה וקיים עודף, התיבה תפלוט את העודף דרך פתח המילוי.

 

בהנתן והרכב מוטה לאחור או קדימה, יווצר מצב שבו נמלא יותר מידי / פחות מידי.

 

אז הרכב מאוזן, צינורית מחוברת לתיבה ולבקבוק השמן, פשוט הופכים את הבקבוק, ומחזיקים אותו בגובה , משם הנוזל נכנס לתיבה.

 

ממלאים 3 בקבוקים, בסיום, מוציאים את הצינור מתוך פתח המילוי, העודף יצא בעצמו.

 

שימו לב לצבע הנוזל שנכנס לתיבה, לעומת הצבע של הנוזל שהוצאנו...

 

לאחר מכן סוגרים את בורג המילוי, מוודאים כי אין נזילות, יוצאים לסיבוב קל, בסיום מוודאים בשנית כי אין נזילות.

 

וזהו החלפנו שמן הגיר.

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מרגיש הבדל בתפקוד הגיר לאחר ההחלפה?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...