Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 718 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עמית, ניסית להפעיל את זה עם זה ?

 

sku_183801_1.jpg

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שמוליק, לא.

 

השתמשתי במתאם קיים שהיה לי. (שימש לסריקה ברכבים אחרים)

 

לתשומת לבך יש צורך במתאם ELM327 בגרסא 1.5.

 

גרסא 2.0 ומעלה אינן מתאימות.

 

כמו כן המתאם המומלץ ביותר ברשת (בעיקר בגלל מהירות התקשורת שהוא מאפשר) הוא OBDLINK בגרסאת MX או LX.

 

בנוסף מדובר על חיבור מאובטח, המתאמים הזולים הם לרוב בעלי קוד קישורית קבוע (0000 או 1234), ולפיכך די קל לפרוץ אותם ו"להתעלק" על נתונים (ׂׂMAN IN THE MIDDLE)

 

בחיבור המוצג פה בתרד, מדובר על צפייה בנתונים בלבד, ולפיכך מקדם הסיכון הוא לא גבוה. {מה גם שמחשב במאזדה הוא מחשב פאסיבי שניזון מאותות חשמליים בלבד, כך שהיכולת להשפיע עליו (ללא התערבות כירוגית)היא קלושה}

 

אבל קח בחשבון שישנם תוכנות שיכולות לגעת בשכבות ניתור ואבחון עמוקות יותר, וכמו כן לערוך נתונים במחשב. מה גם שברכבים החדשים, המחשב רכב שולט בכל הרכב ובכל המחלקות (בידור, בטיחות, חשמל, ניהול מנוע וכו).

 

הדבר האחרון שאתה רוצה זה שמישהו יצליח לחדור למודול המצערת ברכב שלך במהלך הנהיגה ויאיץ עבורך... (רואה שחורות שכמוני)

 

מתאם מהסוג שהעלתי הוא בחיבור מאובטח.

 

 

lxbt_obdlink_main_1.jpg

 

העניין הוא מחירו....

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית, מכיר את הכבל הזה ? האם אתה חושב שהוא מגשר נכון את הפינים ?

 

CHANGEME-addImageToP.jpg

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית, מכיר את הכבל הזה ? האם אתה חושב שהוא מגשר נכון את הפינים ?

 

[ATTACH=CONFIG]457054[/ATTACH]

 

מניסיוני ומניסיון בפורום של FORSCAN.

 

החיווט הוא לא נכון. (בזמנו יקיר גם בדק וללא תוצאות)

 

הכבל הנ"ל מתאים לדגמי מאזדה משנת 2001 ,שאצלם קיים עדיין המתאם הישן, וטרם הותקן מתאם הOBD.

 

אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל.

 

פשוט קח שקע OBD מחווט, חבר את החוטים בקונבציה שפירסמתי בלינק, ובהצלחה.

 

עריכה.

 

קח בחשבון שייתכן ובעקבות החיווט במתאם, המנוע יכנס למוד למידה, עקב גישור פין TEN וGND.

 

וזה המצב שאתה לא רוצה להיות בו.

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אבדוק את הגידים עם רב מודד ואדווח.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאלו שפנו אליי , לגבי התהליך להוצאת קודי תקלה באמצעות נורת ביקורת.

 

אני מצרף PDF המסביר כיצד יש לבצע את העבודה + רשימת קודי התקלה לכל מיני דגמים של מאזדה.

 

עריכה:

 

הוספתי עוד PDF מAUTODATA המסביר גם את קודי התקלות בעולם הOBD2

 

בהצלחה.

codes_obd_i.pdf

Pages from Autodata Fault Code Manual 2004.pdf

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
טוב, אז בהתאם לחג הבא עלינו... מה נשתנה הלילה הזה משאר הלילות?

 

כבר שנתיים, פועלת בתחום תכנה בשם FORSCAN, התכנה הנ"ל נבנתה על ידי בחור מאוד כשרוני (כיום צוות) שבעצם הצליח לרכז ולתרגם את כל פרוטוקולי התקשורת השונים של רכבי מאזדה ופורד בשנים שלפני OBD2 , ותרגמם לפרוטוקול OBD2 אחיד.

 

מה שבעצם מאפשר חיבור מתאם OBD2 סטנדרטי לפלאג הקיים , ובכך לתקשר עם הרכב בצורה נוחה יותר עם ממשק גרפי GUI אחיד, סריקת תקלות מלאה עם קודי שגיאה בצורה ברורה, אבחון מלא במהלך נסיעה, בעצם זה הצעיד את הרכבים שהיו עד כה ב"חשיכה" אל האור.

 

התכנה מאפשרת ניתור מלא של מחשב הרכב, הוספת שעונים לניתור וכו.

 

לאחרונה הם השיקו אפליקציה לאנדורויד, פשוט מחברים מתאם בלוטוס לשקע הOBD (אפשר גם WIFI).

 

פותחים את האפליקציה, מתחברים עם התכנה וזהו, ברוכים הבאים למאה ה21.

 

אגב , נכון לעכשיו זאת התכנה היחידה בשוק שמתקשרת עם רכבי מאזדה, פורד, מרקורי ולינקולן משנתונים נמוכים טרום כניסת OBD2.

 

גם התכנה המהוללת Torque, לא מצליחה לתקשר עם המחשב...

 

חיבור המתאם OBD2 נעשה על ידי שימוש ב 4 חוטים.

 

מצורף לינק לאתר של FORSCAN עם הסבר על אופן חיבור מתאם הOBD2 אל הפלאג 17 פין הקיים ברכב.

 

http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5

 

את מתאם הOBD2 לקחתי מיונדאי אקסנט שנת 2001, החיווט מאחורי הפינים מתאים בדיוק לחיווט שאני צריך לטובת המאזדה.

 

מצורפות תמונות של המתאם בחיבור לרכב, ו תצלומי מסך מדגמיים מתוך האפליקציה, (נכון לעכשיו הוספתי עוד המון שעונים).

 

התוכנה מציגה את הנתונים בכל מיני צורות גרפיות, והכי חשוב (לפחות לטעמי), שומרת לוגים לטובת ניתוח מאוחר יותר.

 

עמית,

רשמת שהחיבור הוא עם 4 חוטים אבל בפועל בתמונה אני רואה רק 3 חוטים.

 

תוכל לומר לי לאיזה פינים חיברת בדיוק (אני מניח שהשקע שלי ושלך הוא אותו שקע).

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OBD 4 TO GND

OBD 5 TO GND

OBD 7 TO KLN

OBD 16 TO B+

 

You can leave OBD 5 unconnected, its only another GND Terminal.

 

Good luck.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית, תודה.

לאחר שאשיג את הגישורים הראויים אעדכן.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 10 חודשים מאוחר יותר...

שלום.

 

עברה כמעט שנה מאז העדכון האחרון...

 

בשנה האחרונה מירב הפעילות הייתה לטובת תחזוקה שוטפת / מונעת.

 

במסגרתה ביצעתי באופן עצמאי /יזום, החלפה מלאה של כלל הנוזלים הרכב (שמן מנוע, שמן גיר, נוזל בלמים, נוזל קירור).

 

כל סופ"ש התרכזתי בהחלפת נוזל אחר. (ארחיב על כך בהמשך).

 

הפעם נטפל בסוגייה אחרת, חופש בידית הילוכים.

 

חופש בידית הילוכים או יותר נכון חופש במנגון העברת הילוכים, מתבטא לרוב במוט ידית הילוכים "רוקדת", מתנענעת מצד לצד גם כאשר הילוך משולב.

 

כאשר קיים חופש רב מאוד, יכול להתבטא בקושי בהכנסת הילוך ובקושי ב"בחירת" ההילוך המתאים.

 

הנ"ל נפתר לרוב ע"י החלפת בוקסות הגומי שנשחקות עם השנים כתוצאה מבלאי, לבוקסות חדשות.

 

בדגמי מאזדה השונים מדובר על פירוק המנגנון מתחת לרכב והחלפת 4 בוקסות.

 

הפירוק כולל שליפת 2 ברגים (עליהם נמצאות גם הבוקסות הנדרשות להחלפה) , בורג אחד בצד ידית הילוכים, ובורג אחד בצד הגיר.

 

בקצה אותו החלק קיים מנגנון מפרקי, במנגון קיים מוט מקשר אשר גם בו קיימים בוקסות שנשחקות ויוצרות חופש... הבעיה היא שהמוט הנ"ל מרותך כיחידה אחת, ולא ניתן לפרקו ולהחליף את הבוקסות שנשחקו ויוצרות את החופש.

 

כך שגם אם החלפת את 4 הבוקסות לחדשות, עדיין יכול להיות חופש "בלתי מוסבר".

 

בתמונות מופיע מנגון העברת ההילוכים לאחר הפירוק, הבוקסות בעלות הבלאי, והמנגנון המפרקי בו ניתן לראות את המוט המרותך והבוקסות שכמעט וכבר לא קיימות, ב90 אחוז מהמקרים, הבלאי הנ"ל יוצר את החופש.

 

בספרות של מאזדה, ההנחייה היא להחליף את כל היחידה, לא ניתן להוא להחליף את המוט, שהרי הוא מרותך...

2.jpg

3.jpg

4.jpg

13.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר בדיקה ונבירה ברשת.

 

"לשמחתי" הבעיה הנ"ל משותפת במאזדה בהמון דגמים, (MX3, MX6, 626, 323, וכו), יתרה מכך גם בפורד קפרי לדוגמא המנגנון זהה, ומכאן הגיעה הישועה.

 

הישועה במקרה הזה, היא קיט בוקסות מלא, הכוללת מוט בעל תבריג בקצה בקוטר באורך ובמידה הנכונה עם אום, על מנת להחליף את המוט המרותך, וכך ניתן יהיה להחליף את הבוקסות וכמובן בהמשך השנים, לתחזק ולהחליף כמה שנרצה.

 

לשמחתי מצאתי את הקיט אצל בחור אוסטרלי, לאחר התכתבות קלה ונעימה, התברר כי הבחור יהודי, אוהב ישראל, שפשוט החליט לשלוח את כל הקיט ארצה ללא חיוב!! (ולא עזרו פניותיי לתשלום, הוא פשוט שלח את החבילה, וביצע החזר לתשלום בPAY PAL).

 

אנשים טובים באמצע הדרך.

 

הקיט הגיע כמובטח. לשם פירוק המוט המרותך במנגנון המפרקי, השתמשתי בדיסק השחזה, נקודות הריתוך הושחזו, קצת שכנועים עם מברג ופטיש והמוט יצא לחופשי ונזרק לפח, יש לציין כי 2 החורים שנשארו במנגון הינם בעלי קוטר שונה, לשמחתי המוט עם ההברגה שסופק בערכה, התאים במדוייק.

 

מכאן זה כבר לגו, הוחלפו הבוקסות, חוברו הברגים וזהו.

 

הידית תענוג, החלפת ההילוכים מדוייקת, הידית נכנסת למקומה בהילוך המתאים, אין יותר את ההרגשה כאילו בוחשים בחבית עם כף עץ.

 

יתרה מכך והכי חשוב פתרתי עוד סוגייה , ואם אצטרך להחליף אתץ הבוקסות הנ"ל, זה כבר יהיה תהליך פשוט ונוח.

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

12.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסרטון הבא ממחיש את תהליך ההחלפה של הבוקסות (ללא החלפת המוט המרותך שהסברתי למעלה)

 

אומנם מדובר בסרטון על מאזדה 626 , אך המנגנון זהה.

 

שימו לב לחופש הידית ב 1:38, ולאחר ההחלפה ב 14:08

 

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד שאתה ממשיך לעדכן.

 

כבר חשבתי שנעלמת לנו.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד שאתה ממשיך לעדכן.

 

כבר חשבתי שנעלמת לנו.

 

היי.

 

לא נעלמתי. :-)

 

פשוט ברוב הזמן, אני מעדכן אך ורק בשינויים / שיפורים שביצעתי.

 

תחזוקה שוטפת להבנתי פחות מעניינת.

 

אבל אולי באמת נעלה כמה מדריכים כלליים.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 718 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...