Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז למאזדה.

 

מאזדה באותם שנים השתמשה בפרוטוקול תקשורת מסוג OBD-1.

 

בגדול מדובר על ( DLC, (diagnostic link connector ייעודי מסוג 17 פין. באמצעותו היה ניתן לאבחן את הרכב, ולהכניס את הרכב למצב "למידה" ולבצע שינויים כל שהן בנתוני הרכב (יחס אוויר דלק, כיוון סלד סרק, כיוון הצתה וכו).

 

כל זאת התבצע באמצעות גישור 2 פינים בפלאג, הכנסת נורת לד ל2 פינים נוספים למתאם, וספירת ההבהובים של הנורה והתאמתם מול מקרא של קודי שגיאה. (כן כן, סופרים את קצב הבהבי הנורה...:shock:).

 

התצורה הנ"ל קיימת בכל דגמי מאזדה השונים באותם שנים (MX3, MX6,MX5' 323F ועוד)

 

ובמידה ורוצים לדגום חיישנים ספציפים, יש צורך בשימוש בסקופ, ולהתחבר לחיישן חיישן, למדוד התנגדות, מתח וכו. ולבדוק האם הוא עומד בספי היצרן, וכיצד התנהגותו משתנה (התנגדות עולה / יורדת כתנאי מול התחממות החיישן וכו).

 

בקיצור, ההתנהלות הנ"ל אינה נוחה כלל, מחייבת הבנה מלאה בנתוני החיישנים השונים, עבודה מול PDF, לא ניתן לבצע אבחון בREALTIME , ז"א לא ניתן לנהוג עם הרכב בזמן שהוא במצב אבחון. ובנוסף מחייבת פתיחת תא מנוע (כמות הפעמים שאנשים שאלו אותי אם הכל בסדר, כאשר ביצעתי דיאגנוסטיקה לרכב...)

 

מצורפת תמונה של הפלאג הקיים בתא המנוע, והדרך לביצוע דיאגנוסטיקה. (מופיע בסרטון המצורף )

 

[video=youtube;c-qOF-XEHcY]

IMAG2480.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טוב, אז בהתאם לחג הבא עלינו... מה נשתנה הלילה הזה משאר הלילות?

 

כבר שנתיים, פועלת בתחום תכנה בשם FORSCAN, התכנה הנ"ל נבנתה על ידי בחור מאוד כשרוני (כיום צוות) שבעצם הצליח לרכז ולתרגם את כל פרוטוקולי התקשורת השונים של רכבי מאזדה ופורד בשנים שלפני OBD2 , ותרגמם לפרוטוקול OBD2 אחיד.

 

מה שבעצם מאפשר חיבור מתאם OBD2 סטנדרטי לפלאג הקיים , ובכך לתקשר עם הרכב בצורה נוחה יותר עם ממשק גרפי GUI אחיד, סריקת תקלות מלאה עם קודי שגיאה בצורה ברורה, אבחון מלא במהלך נסיעה, בעצם זה הצעיד את הרכבים שהיו עד כה ב"חשיכה" אל האור.

 

התכנה מאפשרת ניתור מלא של מחשב הרכב, הוספת שעונים לניתור וכו.

 

לאחרונה הם השיקו אפליקציה לאנדורויד, פשוט מחברים מתאם בלוטוס לשקע הOBD (אפשר גם WIFI).

 

פותחים את האפליקציה, מתחברים עם התכנה וזהו, ברוכים הבאים למאה ה21.

 

אגב , נכון לעכשיו זאת התכנה היחידה בשוק שמתקשרת עם רכבי מאזדה, פורד, מרקורי ולינקולן משנתונים נמוכים טרום כניסת OBD2.

 

גם התכנה המהוללת Torque, לא מצליחה לתקשר עם המחשב...

 

חיבור המתאם OBD2 נעשה על ידי שימוש ב 4 חוטים.

 

מצורף לינק לאתר של FORSCAN עם הסבר על אופן חיבור מתאם הOBD2 אל הפלאג 17 פין הקיים ברכב.

 

http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5

 

את מתאם הOBD2 לקחתי מיונדאי אקסנט שנת 2001, החיווט מאחורי הפינים מתאים בדיוק לחיווט שאני צריך לטובת המאזדה.

 

מצורפות תמונות של המתאם בחיבור לרכב, ו תצלומי מסך מדגמיים מתוך האפליקציה, (נכון לעכשיו הוספתי עוד המון שעונים).

 

התוכנה מציגה את הנתונים בכל מיני צורות גרפיות, והכי חשוב (לפחות לטעמי), שומרת לוגים לטובת ניתוח מאוחר יותר.

IMAG2467.jpg

IMAG2469.jpg

Screenshot_2016-04-02-20-18-48.jpg

Screenshot_2016-04-02-20-30-53.jpg

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אחרי שעבדתי עם האפליקציה כבר כמה זמן, סרקתי את המנוע, ביצעתי כיוון מנוע מלא , דהיינו סל"ד, קידום הצתה, יחס אוויר דלק.

 

עצם היכולת לראות את השינויים בצורה גרפית בLIVE, היא מדהימה ונוחה מאוד, במיוחד ובדגש אל מול הצורה שבה בוצעה הדיאגנוסטיקה עד כה.

 

זוכרים את השינוי שביצעתי בזמנו לחיישן הMAF, אז החזרתי את החיישן הקודם על מנת לראות במערכת מהו השינוי בערכים המתקבלים, וכמובן לאחר מכן החזרתי בחזרה את החדש.

 

תיעול אוויר קר יותר בתא המנוע? מעולה, ניתן לראות שחיישן הIAT מגיב בהתאם. ניתור טמפ חום מנוע מדוייקת, קידומי הצתה במעלות ועוד.

 

כן כן, לאלו מבינכם שאומרים לעצמם, "מה כל הרעש?", נכון בכל הרכבים החדשים הנושא הוא טרוויאלי והגיוני. אך ברכבים ממוחשבים וישנים מדובר על צעד גדול.. גדול מאוד.

 

בכל מקרה החלטתי שאני מעוניין בחיבור קבוע בתוך הרכב. (הרי בכל מקרה אני מתחבר באמצעות מצאם בלוטוס)

 

ובכך לאפשר את להיכולת להתחבר לרכב מתי שארצה (בכל מזג אוויר גם בגשם), ולא לפתוח תא מנוע, לחבר חוטים פיזית וכו. (כמו ברכב "מודרני").

 

לאחר הרבה מחשבה היכן למקם את המתאם בתא הנוסעים, בצורה כזו שלא "תכער" את תא הנוסעים, החיבור יהיה נגיש ונוח.

 

לרוב המיקום הקיים ברוב הרכבים הינו מעל רגלי הנהג בצד שמאל.

 

הרעיון הגיע מאחי, שהמליץ להתקין את המתאם בתוך תא האכסון תחת המערכת בקונסולה המרכזית, כך החיבור יהיה זמין ונוח. (פשוט לחבר את מתאם הבלוטוס), לא בולט לעין כלל. כאשר הוא מחובר, הוא לא מפריע "לתפעול" הרכב, וכמובן שבמידה והמתאם אינו מחובר, המגירה משמשת לאכסון כפי שייעודה מלכתחילה.

 

וכך יצא לדרך פרוייקט "קטן" של פירוק הדשבורד, חיבור המתאם אל המגירה בקונסולה, השחלת החייוט אל תא הנוסעים, וכמובן חיבור החוטים במקביל אל צמת מחשב הרכב המקורית.

 

מצורפות תמונות של התהליך, והתוצאה הסופית שמשאירה את הפלאג המקורי בתא המנוע במצבו המקורי, ועדיין ניתן לבצע באמצעותו אבחון (אם רוצים- אני לא רואה סיבה מדוע "לחזור אחורה") וכמובן משאירה את תא המנוע והנוסעים במצבו המקורי.

 

תמונות מצורפות, פירוק הדשבורד על מנת להגיע אל המגירה ולפרקה מחוץ לרכב, לאחר מכן חיתוך בחלק האחורי של המגירה וחיבור מתאם הOBD בצורה קבועה.

וכמובן פירוק המצבר, והצמה המקורית בתא המנוע לצורך וידוא וחיבור החוטים.

IMAG2479.jpg

IMAG2481.jpg

IMAG2483.jpg

IMAG2484.jpg

IMAG2486.jpg

IMAG2487.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוצאה סופית.

 

מאז כבר ביצעתי כמה נסיעות עם החיבור בREAL TIME, בדיקת לוגים, אפילו קידום הצתה קטן.

 

המאה ה21 כבר אמרתי.

IMAG2488.jpg

IMAG2490.jpg

IMAG2495.jpg

IMAG2496.jpg

IMAG2499.jpg

IMAG2500.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית, אני הולך לנסות בזכותך

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמוליק בהצלחה. (אחד "השיפורים" הכי חשובים שעשיתי)

 

שי עכשיו ראיתי את ההודעה, תגובה בדרך.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי, ראיתי כזאת לפני כמה ימים ותהיתי מה שלום הפרויקט שלך.

אחלה עדכון. האם החבר'ה האלה עובדים גם על עוד רכבים?

 

 

כל הכבוד על ההשקעה!

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה למברכים. (ואל דאגה הצמה מבודדת היטב)

 

מאור, למיטב הבנתי נכון לעכשיו ההתמקדות שלהם הם בחברות שציינתי. מאמין שככל שהפרוייקט יגדל הם "יתפנו" למודולים אחרים.

 

אבל בכל מקרה קיימים עוד כמה פרוייקטים ברשת למודולים של יצרנים אחרים, לדוגמא טויוטה. (שהכון לעכשיו מדובר על קופסאת המרה וכלי אבחון ייעודי)

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד!

כמה שאלות:

1. לא מפריע לך שביזבזת תא איחסון?

2. האפליקציה מתאימה לכל הרכבים או רק לפורד מאזדה ושות'?

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי.

 

2 תשובות, אחת ארוכה ואחת קצרה.

 

1. לתשומת לבך בתמונות שפירסמתי, ה"תא אכסון" (שבגלל גודלו משמש אך ורק לאכסון הטלפון הנייד, אם בכלל) אינו מבוזבז כלל.

כאשר המתאם מחובר, הוא אכן תפוס, (ניתן להניח חפצים בצדדים, אבל בוא נקרא לכך תפוס) אך כאשר המתאם אינו מחובר, התא אכסון פנוי לגמרי, הטלפון

לדוגמא חי שם בשלום, השקע OBD לא מפריע ותופס מקום. (בנוסף קיימים ברכב בדשבורד בלבד, עוד כ 3 תאי אכסון "אמיתיים", דהיינו תאים מלאים עם דלתות)

מה גם שהמתאם אינו מחובר כל הזמן...

 

2. האפליקציה הנ"ל מתאימה רק לפורד מאזדה , לינקולן ומרקורי.

 

תודה.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...