Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב, אז האנטנה החליפית אינה מתאימה כמו שצריך.
 
עם ההבנה העצמית כי אין לי כלל צורך באנטנה ברכב כבר הגעתי.
 
עכשיו למצוא פתרון ראוי.
 
מבדיקה של עוד יצרנים יפניים, שמתי לב כי היו דגמים של הונדה סיויק שהגיעו באותם שנים (94-98 )ברמת אבזור, שאינה כוללת מערכת ואינה אנטנה.
 
כמובן שבכל הדגמים היו חורי הברגה מוכנים בקורה שהרי המפעל מייצר את כלל הרכבים באופן זהה, אך הרכבים שהגיעו ללא מערכת או אנטנה הגיעו עם מכסה פלסטיק, גומיית אטימה וברגים המבטלים את האנטנה ברכב.
 
ממבט כללי, זה נראה כי חורי הברגים אכן מתאימים מבחינת המרחק, הנל בדקתי מול תרד ישן באחד הפורמים באינטרנט, מקסימום לא יתאים נקדח חור נוסף ונאטום את הישן.
 
הוזמן קיט מקורי מלא ממוכר ביפן, כולל את המכסה, ברגים , ואטם גומי.
 
החלק הגיע לאחר שבועיים, כיסוי נגד הגשם בקורה הוסר, והמכסה מתאים בול בברגים, מידת ההברגה זהה, אך הבורג קצר מידי.
 
מעבר על קופסאת הברגים המשפחתית ואותרו 2 ברגים מתאימים באורך המתאים.
 
החלק הורכב, יחד עם גומיית האטימה החדשה ובא לציון גואל, מאז עברנו כמה ימים גשומים במיוחד, והקורה והגג יבשים לחלוטין.
 
זה גם מתאים במראה לרכב, מתי שהוא שאבצע פחחות וצבע מלאים לרכב, זה פתח שבוואות אסגור ואחליק לגמרי, בזהה לקורה בצד ימין.
 
לפחות הרכבתי חלק שהוא יפני. icon_wink.gif.c5b0d445984f3f597a1c2414d9004073.gif (שומר על אחידות)
 
בנושא האנטנה עצמה וקליטת שידורי רדיו, הזמנתי אנטנה פנימית לרכב, כאשר היא תגיע, אחבר ואחלוק רשמים.
 
בתקווה שחלל הרכב ישאר כעת יבש לאורך זמן.
Screenshot_20200104-205127_1.thumb.jpg.9382770ecb5bc6fef2e9e2fe626b8d77.jpg
Screenshot_20200104-205208_1.thumb.jpg.92e5f6f59a93c223551cd90a201521ec.jpg
Screenshot_20200104-205211_1.thumb.jpg.851b621eb489d6bc88bb9c7cc24eae96.jpg
IMAG0707.thumb.jpg.4d2eb90f8743dce15168004b06629564.jpg
IMAG0710.thumb.jpg.6de73bc1a24fd8f48d72f9bff93af64d.jpg
IMAG0709.thumb.jpg.746da052c976e1d7ed71297ebc0135d8.jpg
טוב , עברה כמעט שנה מאז החלפת האנטנה והאטימה,

עם בוא הגשמים עלינו לטובה, שמח לדווח שהרכב יבש

מבפנים.

  • מעניין 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

יפה מאד. אולי היה עדיף להשאיר את זה בצבע יסוד ולא לצבוע בצבע הרכב אם זה הולך לאחסנה. אלא אם הרכב תמיד חונה בצל ואין סיכוי שיראו הבדלי צבע.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאד. אולי היה עדיף להשאיר את זה בצבע יסוד ולא לצבוע בצבע הרכב אם זה הולך לאחסנה. אלא אם הרכב תמיד חונה בצל ואין סיכוי שיראו הבדלי צבע.
ייתכן שאתה צודק, גם אני התלבטתי אם לבצע צביעה סופית דהיינו גימור צבע או להשאיר בצבע יסוד, שהרי החלק הוא חלק ספייר שהולך לשכב במחסן עד למקרה ש...

יחד עם זאת רציתי לראות כיצד יוצא הגימור הסופי.. (מודה שקשה לי לחיות עם "חצי עבודה")

מעבר לכך הגריל די "מופרד" משאר חלקי הרכב ז"א שהפנסים שמעליו חוצצים.

ומתחת הוא יושב ישירות על הטמבון (שלהזכירך עבר בזמנו שיפוץ וצבע), כך שמצב הצבע שם די טוב ולא דהוי כמנהג צבעים מסוג ברק ישיר ובדגש על אדום שהוא צבע בעייתי בשמש. אזי לא תיהיה בעיית הבדלי צבע.

יחד עם זאת נק טובה, צבעי רכב מקצועי יכול לגוון את הצבע למצב דהייה.

אני כאדם פרטי שצובע עם ספריי צבע שאמנם מכיל את סוג הצבע הרלוונטי ואת קוד הצבע המדוייק של הרכב, אתקשה ליצור מצב של דהייה מותאמת מראש.



נ.ב

במידה ואצטרך שהצבע של הגריל ידהה, אפשר להשאירו בשמש על גג הבית כמה ימים טובים בקיץ...[emoji6]
  • אהבתי 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור המתעדכן האהוב עלי. מ2008 אני עוקב אחריו ובכל פעם אני מתפלא מכמות הידע שיש לך ומהעבודה המקצועית שאתה מעניק לרכב.

כיף לראות ותמשיך לעדכן! 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור המתעדכן האהוב עלי. מ2008 אני עוקב אחריו ובכל פעם אני מתפלא מכמות הידע שיש לך ומהעבודה המקצועית שאתה מעניק לרכב.
כיף לראות ותמשיך לעדכן! 
תודה על הפרגון והמילים הטובות.

אני מנסה לגרום גם לדור העתיד להתמכר לתחום...74fe45cb07bc68024bc11f93c5b9fbb9.jpg
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אני מסוקרן מלבד הפרוייקט ההנדסי לשמוע איך זה במציאות השפיע על המנוע שלך?
 

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(תודה על התגובות, אנסה לענות לכל שאלה, בהמשך הפוסט)
 
את העבודה החלטתי לחלק לכמה תהליכים:
 
1. שלב פירוק, בו נפרק את הסעפת הישנה מהרכב, כמו כן במידה ואצטרך נפרק כל מה ש"עומד" בדרך.
2. הרכבת הסעפת החדשה בתצורת "התקנה יבשה" , ז"א הרכבת הסעפת ללא הידוק ברגים סופי וזאת על מנת לוודא התאמה נקייה של הסעפת בתא המנוע ואל מול שאר הרכיבים שמסביב.
3. פירוק הסעפת החדשה מהרכב וביצוע בידוד חום ע"י סרט עטיפה ייעודי. (HEAT WRAP )
4. הרכבה סופית של הסעפת וכל שאר הרכיבים.
 
שלב 1, פירוק.
 
הסעפת המקורית יושבת כבר כמה שנים במקומה, המתכת חשופה לשינוי טמפ ונזק סביביתי , שמנים וכו.
בשלב הראשון לפני כל פירוק, הוא התזה של שמן לשחרור חלודה... המון שמן.
אפשר לומר שהטבעתי את הסעפת, נתתי לשמן לחדור ולהיספג כמה שאפשר, במשך כמה ימים טובים.
לאחר מכן, הנעתי את הרכב, נתתי לסעפת להתחמם כראוי. הנ"ל עוזר לחלודה הקיימת להתנתק בקלות יותר, ובתקווה לשחרר את הברגים בצורה קלה יותר.
הסעפת מוחברת לראש המנוע באמצעות 8 אומים, הברגים עצמם (STUD), נמצאים (מוברגים) בראש המנוע עצמו.
התחלתי בתהליך שחרור האומים של הסעפת, לשמחתי 7 אומים יצאו באופן תקין, אך אום אחד נגזר יחד עם הSTUD שנשאר כמובן בצד הראש מנוע... בעיה שתפתר בהמשך (צפיתי סוגיה שכזו מראש ע"י ברגים ואומים חדשים).- על זאת ארחיב בשלב ההרכבה.
 
לאחר שחרור 8 האומים בחלק העליון של הפלאנג, עברתי לפירוק צנרת הDOWN PIPE המתחברת אל המשך האגזוז, מתחת לאגן השמן. (כמובן שבשלב הנ"ל, הרכב הועלה ע"י ג'ק ואובטח ע"י בוקים מתאימים).
 
בניסיון השליפה הראשוני כבר הבנתי שצריך לפרק עוד רכיבים על מנת שאוכל לבצע זאת בנוחות יחסית, מבלי לפגוע ברכיבים אחרים.
אז הוחלט לפרק:
 
גריל קדמי.
מגן רוח עליון ראדיאטור
מגן רפש תחתון.
פירוק ראדיאטור קדמי.
מאווררים ראשיים (מזגן וקירור מנוע)
מגן חום , הזזת צינורות גמישים ועוד...
 
להגיע למצב בו חזית המנוע תיהיה פתוחה לגמרי, ונגישה (חשוב מאוד לשלב בו אצטרך לפרק מראש המנוע את הSTUD שנגזר בשלב פירוק האומים של הסעפת).
 
על הדרך זאת הייתה הזדמנות מעולה לרוקן את נוזל הקירור , לנקות את הראדיאטור, ולרענן את הנוזל מחדש.
 
בסיום הפירוק וחילוץ הסעפת הישנה, הנחתי אותה ליד הסעפת החדשה וביצעתי מדידות שונות על מנת לבדוק ששניהן זהות מבחינת מיקומים.
 
ניתן לראות בתמונות את השוני בין 2 הסעפות במחינת אורך הצינורות ומבנה הסעפת עצמה (המקורית היא בתצורת 4 ל1. החדשה היא 4 ל 2 ל 1).
 
שלב 2- "התקנה יבשה". (ללא הידוק ברגים)
 
הסעפת החדשה הוכנסה למקומה, ובוצעו כלל החיבורים הנדרשים, ז"א:
 
חיבור צנרת EGR למקומה בסעפת (זה החיבור התבריגי הצידי בצד ימין של הסעפת).
חיבור הפלאנג בראש מנוע (בשלב זה ללא הידוק ברגים, וללא החלפת הבורג הגזור).
חיבור תחתון אל צנרת האגזוז.
חיבור חיישן הלמדה למיקומו החדש, המיקום השתנה עקב נק החיבור בו כל צנורות הסעפת מתלכדות לצינור יחיד.
שונה במקומו לחלוטין מהמיקום הנוכחי. (זוכרים שהחלפתי חיישן למדה, דאגתי להאריך את החוטים הקיימים... זאת הסיבה)
הכנסת ראדיאטור ומאווררי מנוע למקומם (ללא חיזוק, וללא נוזל קירור)
חיבור כלל הצינורות העוטפים על מנת לוודא כי אין נגיעה של הסעפת בשום דבר.
וכמובן לוודא כי הDOWN PIPE אינו נוגע באגן השמן (שהרי הוא נכנס תחתיו, כמו בסעפת המקורית).
 
לאחר תהליך ההרכבה היבשה ובדיקה כי הכל יושב במקומו, ואין צורך בשום חיתוך, ניסור, חימום, כיפוף. (הבחור עשה עבודה מעולה!!!, במיוחד בהתחשב שהכל נעשה בשלט רחוק, עם מידות ומדידות, פשוט מדהים).
כמה נכון המשפט "תמדוד 15 פעם, תחתוך פעם אחת".
אז וידאנו שהכל מתאים.... עכשיו צריך שוב לפרק הכל, ולהעביר את הסעפת לשולחן העבודה על מנת לבצע עטיפה נגד חום.
 
זאת בהמשך.
 
מצורפות תמונות מתהליך הפירוק וההרכבה היבשה, כמו כן סעפת ישנה מול חדשה.
 
 
 
 
 
IMAG2828.thumb.jpg.71d4b34067f6e3367121bb846fb692ca.jpg
IMAG2829.thumb.jpg.5c943dc7402415c0392d2316cbe30887.jpg
IMAG2830.thumb.jpg.f004881e68e673514e95c38994e5cd27.jpg
IMAG2832.thumb.jpg.04ac57f7985300e386c632f00e7eef98.jpg
IMAG2833.thumb.jpg.f23074550b7302f4802d3cad529a3400.jpg
IMAG2853.thumb.jpg.3af28420325c65cddfe16409cecbfebd.jpg
IMAG2854.thumb.jpg.3313d4860ec820904e9e05eea7c11b12.jpg
IMAG2855.thumb.jpg.fa18b473a2c71409a3251513bf3eea4f.jpg
IMAG2856.thumb.jpg.537305bd5065343380fb47749e66cbdc.jpg
IMAG2857.thumb.jpg.2ae39ae90bc5ac879e6fb49dedc9d780.jpg
IMAG2858.thumb.jpg.537725d6ca2cd8be49ebb046a545934a.jpg
IMAG2859.thumb.jpg.5253e883092c42e87a8766e15a813335.jpg
סעפת ישנה אל מול חדשה, והתאמה של החדשה בתא המנוע באופן זמני.
 
IMAG2831.thumb.jpg.8570292966d204f281d8a7f7295a9eb4.jpg
IMAG2870.thumb.jpg.672348c97d7011e2f5cee707ac13c05d.jpg
IMAG2871_BURST002.thumb.jpg.7f832a0343c9372e8ba6ea634ef1cfff.jpg
IMAG2873.thumb.jpg.678c9e1d23bb530f166eb825aeaedb8a.jpg
IMAG2874.thumb.jpg.59e8b38feaf291c1de25090c76fa91ed.jpg

  • אהבתי 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

איזה יופי, גם השידרוג של הסעפת וגם זה שמצאת משוגעים מכל העולם שהשתתפו בפרוייקט! 

מעניין איך יהיה השינוי בנהיגה.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי, גם השידרוג של הסעפת וגם זה שמצאת משוגעים מכל העולם שהשתתפו בפרוייקט! 
מעניין איך יהיה השינוי בנהיגה.
"משוגעים" כמונו לא חסר.[emoji6]

ליצרן הזה (מאזדה), יש מועדוני רכב ופורומים בכל חור על פני כדור הארץ, אצלנו פחות מסיבות ברורות. (יבואן אפרורי ו"מסורתי")

ובכלל בעידן שלנו היכולת ליצור קשר עם אדם בצד אחר של העולם, ליצור יחד, להרים פרוייקט בשלט רחוק היא מדהימה, האמון שנוצר לאורך זמן.

השיתוף פעולה שקיבלתי ועדיין מקבל מכל מיני אנשים במדינות שונות הוא מדהים(לפני שבוע הגיע חלק מדובאי), התחביב שלנו די חוצה גבולות ,תרבויות, גיל , צבע וכו'

באיזה פורום בגרמניה מישהו רשם "חולה הגה, הוא חולה בחיידק מיוחד... שנפוץ בכל מדינה ובכל עיר , כמו הקורונה. רק שלשמחתו אף אחד לא מנסה / הצליח למצוא תרופה"
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב שלום.

 

אחרי שבדקנו שהסעפת מתאימה לתא המנוע, הסעפת פורקה והועברה לשולחן על מנת לבצע עיטוף נגד חום. (HEAT WRAP).

 

סעפת פליטה מעצם היותה החלק היחיד המטפל בגזים הנפלטים מהמנוע, מגיעה לטמפ' גבוהות במיוחד.

החום הגבוה מסייע לפינוי גזים מהיר יותר ,כתוצאה מספיגת חום והשארתו בתוך הסעפת, אך חלק מהחום מוקרן החוצה אל תא המנוע ומחמם את חלקי המנוע השונים.

 

 סעפות העשויות בתבנית ברזל יצוק (רוב הסעפות שמיוצרות ע"י יצרני הרכב) , מעולות באגירת החום הנ"ל עקב דפנות עבות מאוד של ברזל, כך שברוב המקרים כל מה שנדרש על מנת לבודד את החום בתא המנוע הוא מגן חום מתכתי.

 

סעפות בתצורת צינורות מעולות בפינוי הגזים, אך עקב עובי דפנות דקות של מתכת פולטות חום רב אל סביבת המנוע.

חום כל כך גבוה עד כדי המסה של חלקי הפלסטיק הנמצאים בתא המנוע כגון מאווררי ראדיאטור, צינורות גומי ועוד.

בנוסף טמפ האוויר הכלואה בתא המנוע עולה, מה שבתורו גורם גם לאוויר הנכנס למנוע (אל סעפת היניקה) לעלות ולפגוע בביצועים.

 

ישנם כמה דרכים להתמודד עם פליטת החום הנ"ל:

 

1. ציפוי הסעפת בחומר נגד חום- מדובר על צבע מיוחד בטבילה / התזה, היוצר שכבה מגנה על הסעפת כולא חלק מהחום בפנים, ומונע הקרנתנו החוצה, החומר יעיל עד טמפ מסויימות אך אינו עמיד במחזוריות קבועה של חום, לרוב לאחר כמה זמן נשרף ומאבד אפקטיביות. (הרבה פחות אפקטיבי מעיטוף)

 

2. עיטוף בד נגד חום- (האפשרות הטובה יותר) - מדובר על סרט בידוד העשוי מסיבי זכוכית ארוג יחד עם כל מיני חומרים מבודדי חום.

פעם היו משתמשים בבד אסבסט (שהופסק מסיבות ברורות).

היום בד עיטוף זול / סיני יהיה לרוב סיבי זכוכית ארוג עם פיברגלאס, החומר אכן מבודד מחום עד טמפ מסויימת,  אך נוטה להתפורר ולהשרף בקלות, כמו כן אינו מצליח להתמודד עם נוזלים למינהם כמו דלקים, שמנים ומים.

 

השלב הבא הוא בד עיטוף משולב קארבון פייבר יחד אבן לבה טחונה , הנ"ל יוצר את העמידות הגבוהה ביותר הקיימת, הבד יודע להתמודד בהצלחה עם כימיקלים שונים, ועמידתו במחזורי חום גבוהה מאוד. כמו כן מבודד חום מעולה, ועוזר לספיגת החום ופינוי גזים מהיר.

נק אחת חשובה לגבי עיטוף סעפות בבד, לאחר שבצעתם עיטוף מלא, הרכבתם את הסעפת בתא המנוע, לאחר כמה סבבי חום, הבד מתקשה. ז"א אם תרצו להסיר חלק ממנו לשם תיקון וכו, לרוב הוא יתפורר.

לכן הממלצה הגורפת היא להתקין פעם אחת כראוי ולא לנסות להסיר ולשים לשוב.

 

אני בחרתי להשתמש במוצר של אחת החברות המובילות בתחום Design Engineering

https://www.designengineering.com/

חומר עיטוף הנקרא על ידי טיטניום, (DEi Titanium Thermal Exhaust Wrap) נחשב לדרגת הבידוד הגבוהה ביותר (לפחות אצלם), אחת הסיבות העיקריות שלי לבחירת המותג הנ"ל, הם היחידים בשוק שאין צורך לטבול / להרטיב את סרט הבידוד טרם העטיפה, הוא מגיע טבול בחומר סיליקוני המאפשר נוחות עבודה מקסימלית בעיקר על גבי סעפות צפופות, וכושר הצמדה גבוה.

יש המון השוואות ברשת על חומרים השונים.

 

לתכלס...

 

את ביצוע העיטוף חובה לבצע כאשר הסעפת מפורקת מהרכב, כמו כן יש כמה "כללים" המודגשים בכל מיני מדריכים ברשת.

כל צינור עוטפים בנפרד, לפיכך חותכים את כמות סרט הבידדו הדרושה עבור כל צינור (מודדים עם סרט מדידה של חייטים, עוטפים את הצנרת ואז מעבירים את האורך הדרוש לסרט הבידוד).

את סרט הבידוד יש להחזיק מתוח בכל שלב העטיפה, כמו כן בכל כריכה יש לוודא חפיפה של סרט הבידוד על גבי הכריכה הקודמת.

בסיום עיטוף הבידוד על הצינור הדרוש, מבצעים הידוק על ידי אזיקון נירוסטה שעמיד לטמפ גבוהות (חשוב מאוד נירסוטה, ולא אזיקון ברזל שמחליד ומתפורר) .

העיטוף מתבצע בשכבות, עקב מבנה הסעפת יש המון שכבות חופפות, בדגש על הנק בהם הצינורות מתלכדות יחד. ז"א הנק בהם 2 צינורות הופכות לאחד, ובהמשך מתלכדות שוב.

בנוסף מומלץ לעטוף את כלל הסעפת, בדגש על דאון פייפ (שבמקרה שלי עובר ליד אגן השמן של המנוע), אני עצרתי את העיטוף ליד חור ההברגה של חיישן הלמדה.

חשוב מאוד להשתמש בביגוד מתאים:

כפפות עבודה (לא כפפות גומי), אלא כפפות המשמשות להגנה מפני חתכים, החומר בעל סיבי זכוכית , חודר מתחת לעור, יוצר גירוי, שריטות. כמו כן ביגוד ארוך,  לא להשאיר חלקים בגוף חשופים בגלל סיבי הזכוכית.

אני השתמשתי גם במסכת פנים (אף על פי שבחומר הנ"ל אין צורך בגלל היותו טבול בסיליקון, העוזר לו להתנהג בקלות רבה יותר, ולא מתפורר), את הביגוד בסוף העיטוף לזרוק לפח, אל תנסו לכבס או לשמור לפעם אחרת, כל הבגדים מתמלאים בסיבי הזכוכית הללו, כמו כן לנקות את כלל סביבת העבודה עם שואב טוב. (לא תרצו לדרוך יחפים על סיבי זכוכית).

 

מדריך טוב שעבדתי לפיו:

 

 

 

בנימה אישית, מדובר על עבודה מייגעת ומעייפת, הצינורות מכופפים עם טולרנס צפיפות גבוה במיוחד, מה שלעיתים מקשה על מלאכת העיטוף,  כמו כן היה צורך לבצע עיטוף סביב פתח החיבור לEGR,  אך כאשר מסיימים התוצאה יפה מאוד לעין, וכמו כן מדובר על תהליך שאין לוותר עליו (אלא אם לא חשוב לכם לשמור על תא מנוע שלא הותך).

 

כמויות:

אני קניתי 30 מטר של חומר עיטוף , ברוחב של 2 ס"מ.  (יש כמה גדלים, לסעפות צפופות מומלץ בד ברוחב צר, על מנת לאפשר גמישות בזמן העטיפה), בסופו של התהליך השתמשתי בכ 24 מטר של בד עיטוף.

 

לתשומת לב, בפעמים הראשונות בהן הסעפת העטופה תפגוש חום, היא תפלוט עשן , אל דאגה מדובר על החומר הסיליקוני שפשוט נשרף ומתפוגג לו, העשן עובר לאחר כמה הנעות / מחזורי חום.

 

מצורפות תמונות של תהליך העיטוף בשלבים השונים, ותוצאה סופית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMAG3054.jpg

IMAG3055.jpg

IMAG3056.jpg

IMAG3057.jpg

IMAG3058.jpg

IMAG3059.jpg

IMAG3060.jpg

IMAG3061.jpg

IMAG3062.jpg

IMAG3063.jpg

IMAG3064.jpg

IMAG3065.jpg

IMAG3066.jpg

IMAG3067.jpg

IMAG3067_1.jpg

עריכה אחרונה על ידי AmitGo
  • אהבתי 4
  • מעניין 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנדסית זה מאוד מעניין ואפילו מרשים בדבקות במטרה. השאלה היא האם באמת יש לזה משמעות אמיתית בהיבט השיפור בביצועים?


Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...