Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

wil

יומולדת לקליאו, TAKE 2. (עלות שנתית של אחזקת רנו קליאו ספורט MK1)

Recommended Posts

גדול הגוגל הזה.

הנה ההודעה שלי מלפני מספר ימים שכמעט והושמדה ע"י התקלה הטכנית המסתורית.

תוקנו והוספו כל התיקונים הדרושים שנשכחו בהודעה המקורית, אני חושב שעכשיו החשבון מדוייק.

הוספו מספר חישובים כמו עלות ק"מ נסיעה. (שהיה ניתן לחשב לבד גם קודם, אבל העצלנות מונעת מכם)

 

עברה שנה, והגיע הזמן לחשבון הוצאות. קליאו ספורט שנת 2001 דור ראשון, מקורית ללא שיפורים, להזכירכם.

אז מה היה לנו?

 

1. עלויות פיננסיות.

א. ירידת ערך: מחירון מקורי (נוב 05): 63000. מחירון נוכחי (נוב 06): 50000. המחירון שציינתי הוא "יבש" ולא לוקח בחשבון יד (נמוכה) וקמ (גבוה) בגלל שממילא הוא לא מייצג את המחיר בפועל של הרכב. ירידת ערך: 13000 שקל שהם 20.6%.

 

ב. ריבית אלטרנטיבית:

5% מ-63000 שקל (תשואה סולידית לגמרי) הם 3150 שקל שלא הרווחתי בבנק כי קניתי אוטו. מצבי יחסית טוב כי מי שהיה לוקח הלוואה בשביל לקנות אוטו היה משלם כפול.

סה"כ 16,150 ש"ח.

 

2. דלק.

הקליאו לגמה בהנאה 1670.6 ליטר של אוקטן 98 משובח, במחיר ממוצע של 6.10 ש"ח לליטר. הצריכה הממוצעת היתה כמעט 1:11. עלות כוללת 10194 ש"ח.

הקילומטרז' השנתי היה 18,250 ק"מ.

 

3. מינהלות.

א. ביטוח: מקיף עלה 2900 שקל לשנה וכמה ימים לכל נהג מגיל 24 עם שנה וותק, כולל כל התוספות המקובלות, ואחרי היעדר תביעות מלא. (בחברת מגדל)

חובה עלה 1645 שקל.

ב. אגרת רישוי: 1300 שקל.

ג. עלות מבחן רישוי: 62 ש"ח+120 ש"ח עבור החלפת 2 לוחיות. (אחת היתה דהויה... השניה סתם הכריחו אותי להחליף)

סה"כ מינהלות: 6027 ש"ח.

 

4. טיפולים ותיקונים.

א. טיפול הכולל טיפול קטן (הח' שמן+פילטר, פילטר אוויר), פילטר מזגן, טיימינג, פולי מנוע, רצועת אביזרים, רפידות אחוריות, משאבת מתזים, גומיית ציריה נוזלת, והח' שמן גיר (לא כולל הנוזלים עצמם): 5592 ש"ח.

ב. חמישה ליטר שמן סינטטי מלא משובח (ELF LDX, 5W40) מחיר 145 שקל.

ג. ארבעה ליטר שמן גיר משובח (ELF TRZ, סינטטי, 75-80): 208 שקל.

ד. פחית 44K (תוסף): 65 שקל.

ה. תיקון נזילה בצינורית דלק: 230 שקל (לא במורשה).

ו. תיקון מנגנוני חלונות חשמל (אצל זגג רכב, עם קבלה ואחריות לשנה): 500 שקל כל חלון, מזל שהאוטו הזה 3 דלתות. סה"כ 1000 שקל. (בשני ביקורים שונים...)

ז. כיוון פרונט: 250 שקל.

ח. החלפת תושבת לדוד אחורי: 230 שקל.

סה"כ: 7720 ש"ח.

 

5. צמיגים.

רביעיית צמיגי דנלופ SP9000, דירוג ZR, MAX PERFORMANCE, במידה המקורית של הרכב 195-50-15: 1800 שקל, כולל הרכבה ואיזון.

 

סה"כ הוצ' שנתיות: 41891 שקל, כלומר בממוצע 3491 ש"ח לחודש.

עלות כל ק"מ נסיעה 2.30 ש"ח.

עלות שולית עבור ק"מ נסיעה: 98 אגורות. הנתון הנ"ל חושב ע"י הוצאות דלק+מוסך בלבד, ללא העלויות הפיננסיות, מנהלות, וצמיגים שהינם עלויות קבועות. (אני מניח כאן שהצמיגים ייתיבשו לפני שיישחקו. אבל מצד שני אני מחשב את כל הוצאות המוסך כולל כאלו שנדרשות גם אם הרכב לא נוסע, כמו טיימינג והחלפת שמן שנעשים אחת לחמש שנים ואחת לשנה בהתאמה)

 

בנוסף, הוצאות חד פעמיות:

א. בדיקות במכון בדיקה (שתיים, עד שקניתי): כ-800 ש"ח.

ב. סט נועלים לג'נטים: 100 שקל.

ג. רדיודיסק של רנו (משומש): 400 שקל.

ד. פח אשפה לרכב: 12 שקל.

ה. אפוד זוהר (של PSI...) מחיר 20 שקל.

ה. עלות יום חופש מהעבודה ביום הקניה.

 

השוואה בין הוצאות בפועל לניחוש לפני הקניה:

1. א. ירידת ערך הוערכה 15%, ובפועל 20.6%. כלומר 3000 שקל יותר מההערכה.

ב. הוצ' מימון היו פחות או יותר ידועות מראש.

2. עלויות דלק הוערכו ב-2000 שקל יותר ממה שיצא בפועל - כתוצאה של פחות נסועה מהחזוי. צריכת הדלק הוערכה במדוייק.

3. מינהלות - היה ידוע מראש (למעט הלוחיות...)

4. טיפולים - עלות הטיימינג היתה ידועה מראש. תקלות לא צפויות היו גומיית הציריה (כ-750 שקל) משאבת השפריצר (כ-400 שקל) החלונות (1000) וצינור הדלק (230). כל המחירים כוללים עבודה. האוטו הגיע למוסך תמיד בנסיעה למעט העניין של צינור הדלק, שם האוטו הגיע על גרר בגלל העניין הבטיחותי (נזילת דלק בתא מנוע...) והגרר היה ממילא חינם מהביטוח. אם הבעיה היתה מתגלה באמצע שומקום ניתן היה לאלתר תיקון זמני עם מעט מאמץ.

גומיית תושבת הדוד האחורי היתה גמורה כבר כשקניתי וידעתי על כך.

5. צמיגים - מצב הצמיגים (זוג כמעט שחוק לגמרי וזוג שני עם אחד פגום) היה ידוע בקניה והובא בחשבון במחיר - כך שהיה ידוע מראש.

 

מקווה שהמידע הנ"ל יועיל פה לאנשים לקבל פרופורציה על עלויות אחזקה של רכב ספורטיבי עממי...

לא נורא כל כך, אבל צריך להיות מוכנים להוצאות מוסך גבוהות מהמקובל.

שימו לב שחלק מהעלות הגבוהה הנ"ל קוזזה ע"י צריכת דלק מעולה וביטוח במחירים מצחיקים.

 

בשנה הקרובה אני מקווה לעלויות נמוכות יותר (כמו כולנו...) בעיקר לאור העובדה שהצמיגים במצב מצויין ושטיימינג עושים כל 5 שנים והטיפולים הקטנים לא יקרים.

הדבר העיקרי שיכול לקלקל את האופטימיות הזו זה אם ילך קלאץ'... טפו טפו טפו.


אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...