Jump to content

gkiler

  • פרסום הודעות

    809
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

2 עוקבים

אודות gkiler

  • דירוג
    משקיען (> 750 הודעות)
  • תאריך לידה 31/12/1981
  1. אני לא אצטט כי רשמת דיי הרבה. אבל יש דברים שאני חולק עליך. ההגה הקטן לא הופך את ה308 לרכב פחות שלם זה מאפיין של כול הדור החדש של פיגו לטוב ולרע. לטוב זה הופך את הניהוג לקל יותר ובתנוחה נכונה את הלוח המכוונים קריא יותר לרע לחלק מהאנשים התנוחת נהיגה עם ההגה הקטן מוזרה ולא טבעית. לגמרי עניין של העדפות אישיות אבל עד כה לא פגשתי אף בנאדם שנהג ברכב שלי ושאל אותי או ציין את זה לרעה (208). פקדי מיזוג במולטימדיה לדעתי זה כן חסרון ומהלך טיפשי שמשלבים אותם ברכבים. בשאר הנקודות בסלון ידה של ה308 על העליונה החל מאיכות חומרים למרווח ולמערכת מולטימדיה מודרניים יותר. לגבי תא המטען הסטיישן אז ב308 סטיישן תא המטען הוא 600 ליטר בהאצבק הוא 470 ליטר אז גם עם הגידול בבסיס הגלגלים וגידול המרווח מאחור התא מטען שלה עדיין גדול יותר.
  2. השאלה על איזו גרסה מדובר? סטיישן או האצבק? אישית אני לא מכיר את תאי המטען של הרכבים האלו אבל לפי הנתונים היבשים לפוקוס סדאן ולפיגו 308 האצב'ק יש אותו אותו נפח תא מטען שניהם 470 ליטר. ההבדל הוא שתא מטען של רכב האצבק לרוב הרבה יותר שימושי ונוח להעמסה בגלל שהדלת מטען שלה נפתחת במלואה וגם החלל שלו לא מוגבל לגובה כמו עם סדאן. במקרה של סטיישן שניהם ענקיים גם ל308 SW וגם לפוקוס סטיישן
  3. אישית במקומך כבר הייתי מתמקד בחיפושים אחרי 308 ולא פוקוס. אמנם הפוקוס חזקה וספורטיבית יותר (למרות שגם ה308 היא לא רכב רע מבחינת המונחים האלו) אבל בתקציב של 40 אלף שקל יקח לך הרבה זמן למצוא פוקוס טורבו טובה אם בכלל תמצא כזאת. מצד שני את ה308 יש בשפע לכן אני מניח שב40 אלף תוכל למצוא אחת שמורה בקלות. מצד שני ה308 מציעה יתרונות נוספים היא גם מודרנית יותר (היתרון קל באיכות חומרים ובסלון) היא נוחה יותר (לדעתי משמועתית תשב בפוקוס ותשב ב308 וישר תבין את ההבדל רק במושבים) מרווחת יותר וחסכונית יותר וגם יש יותר ממנה בארץ לכן קל יותר למצוא מוסכים שידעו לטפל בה וחלפים וגם המחלות שלה ידועות יותר טוב בגלל שיש מספיק ממנה ואחרים כבר נתקלו בבעיות האלו והמומחים יודעים כיצד לטפל בהן (רצות התזמון דוגמה ידועה לטובה). סה"כ בשביל 20 כ"ס יותר והתנהגות קצת יותר ספורטיבית של הפוקוס אתה מוותר על הרבה דברים וגם צפוי לשלם יותר כסף.
  4. פחות מ20 אלף לשנה זאת אמירה יפה לרכבים בני 10 באזור ה200 אלף ק"מ. מאזדה כבודה במקומה מונח אבל 200 אלף ק"מ ו10 שנים זה כבר בלאי טבעי לא קטן לדעתי אם הוא יחפש אקזמפלר סביר ומטופל עם לפחות 140 אלף ק"מ רכב כזה יעלה לו כבר באזור ה19-20 שזה כבר הרבה מעבר לתקציב שלו. (7~14). אישית הייתי מדייק יותר טוב את הדרישות שלו ומחפש רכב יותר מתאים.
  5. יש בלוג של elementor הם משתפים שם את הפרקטיקות הכי טובות.
  6. בתקציב שלו נורא קשה למצוא מאזדה 2 במצב טוב דינמיק זה בכלל סיפור של עליה של עוד 40% בתקציב. אני רק רוצה לשאול למה דווקא סופרמיני? אם הנסיעה שלך היא בעיקר בין-עירונית יש אופציות שמתאימות יותר טוב לנסיעה שלך בקטגוריית המשפחתיות
  7. מישהו פו בפורום העלה הצעה של ניסאן מקסימה 3.6. נראה שלרכב יש גם חבילה כוללת מאוד שווה אם הייתי במקום הזה היה לי מאוד קשה להחליט ביניהן.
  8. תראה מבחינת העולם הוא עגול לא חסר אנשים שיש להם עדות יד ראשונה על כך (טייסי קרב שטסו גבוהה מספיק אנשים שהתעסקו עם בלונים שטסים בסטרטוספרה ועוד...) סביר להניח שחלק גדול כול כך באוכלוסיה לא חבר במועדון סודי שהמתרה שלו זה לעבוד על כולם ללא כול סיבה מוסברת. כשמדובר על נחיתה על הירח יש מספיק מוטיבים לפברק את זה יש גם הוכחות לאלו שאומרים שנחתנו יש הוכחות לאלו שאומרים שלא ובשני הצדדים יש עדויות מספיק חזקות ומומחים ברי סמכא לכן אישית גם פו אני דוגל בעמדה שאני פשוט לא יודע וכנראה גם לא יכול לדעת. לא חסר מומחים בעלי שם עולמי שעמדו לצד מחקרים מפוברקים בשביל כסף ומימון למשל חוקרים ורופאים שעשו קמפיינים לחברות סיגריות או מומחים שעמדו לצד מועצת החלב כולל השדרה הרפואית המרכזית בפועל היום ידוע שחלב ממש לא נחוץ ויותר ויותר רופאים אומרים שהוא אף מזיק. אז מכך שההיסתוריה מראה לך דוגמאות ברורות על כך שגופים גדולים וחזקים יכולים בקלות לקנות מומחים ולפברק מחקרים ולהשפיע בקלות על הדעה הציבורית הרווחת. הייתי מצפה ממך להסיק ששסביר להניח שאתה טועה כשאתה מקשיב למומחים באותה הסבירות שסביר להניח שאתה צודק. וכשאני מדבר על הוכחות יד ראשונה אני מדבר על איזשהיא הבנה עצמית שאפשר להסתמך עליה כדי לתמוך או להפריך תאוריה כזאת או אחרת. במקרה של חברי הפורום אני מניח שאין לרובם ולא את הידע הבסיסי ביותר של איך קרינה משפיעה על גוף האדם ומדובר על נושא מאוד מורכב לכן הייתי מצפה מהם פשוט לא להגיב בנושא ובמיוחד שלא להלבין את פני חבריהם מהמחנה השני שלפי התגובות פו "יש ביניהם אנשים משכילים מאוד" וגם אם יש להם את ההבנה ואת ההוכחות יש דרך להציג את זה ולרשום את הדברים הללו.
  9. פיגו 208 14' ידנית 82 כ"ס אוהב: חסכון בדלק מושבים ונוחות מערכת סאונד לא אוהב מזגן קלאטצ' גבוהה הגה שלא יוצא מספיק אלי
  10. תראה לדעתי האישית זה בדיוק כמו נושא התקשורת הסלולרית בכללי. התחלנו להסתובב עם טלפונים סלולריים בכיס לא כול כך מזמן בזמנו היו מתנגדים רבים לסלולר ואני בטוח שיש כאלו גם היום לפי מה שאני זוכר אז התנגדות לסלולר נבאה מתוך זה שלא היו מחקרים ארוכי טווח שחקרו את ההשפעה הריאלית של מכשיר פולט קרינה 24\7 על כמות מספקת של בני אדם לאורך עשרות שנים כי זה פשוט לא היה קיים מספיק זמן. במקרה של הדור 5 או 4 או 6 אנערף אני גם חושב שיכולה להיות בעייתיות אבל כדי להתקדם במציאות צריך לקחת סיכונים הבעיה שאנשים מסוימים פשוט מבועתים מכך. במקרה של ה5G בצל הקורונה כול העולם שיושב בבית עכשיו משועמם וקורא תאוריות קונספירציה אז הפיסבוק שלי מפוצץ בכול מיני פוסטים כאלו וראיתי לא מעט פוסטים מכביכול פרופסורים או אנשים מוסמכים בתחום שמתריעים בקול רם נגד זה אבל לא נכנסתי לקרוא מה הם בדיוק צועקים שם כי אני יודע שאין לי את הידע להגיד אם אני מסכים או לא עם אותו פרופסור אז פשוט דפדפתי הלאה במקום לקרוא ואולי לקבל בחירה רגשית ולהזדהות עם אותו תוכן. כך גם עם הפודקסט תודה ששמת את הקישור אני מבין שהשקעת זמן בזה כדי שאקשיב לו אבל ה5G זה נושא שאני באמת לא רוצה להיכנס אליו ויש לי מספיק דברים בחיים מעבר ללחקור דעות משני הצדדים הסיבה שנכנסתי והגבתי לפוסט זה בין אדם לחברו פשוט יהירות כזאת של אנשים מאוד מעצבנת אותי גם של כאלו שהם נגד 5G מהסיבה הפשוטה שלא חסרות דוגמאות בהיסתוריה שבהן אנשים טעו ולהעיד שהצד השני טועה בצורה כזאת אם אין לך הוכחות "יד ראשונה" לדעתי מראה רק על טיפשות.
  11. כן אני לא מומחה בנדל"ן ומכיר את הנושא על פני השטח בלבד. שורה תחתונה לדעתי השקעה זה ניהול סיכונים. ככול שהסיכון גבוהה יותר כך גם הרווח והיום יש הרבה מאוד כסף נזיל בעולם שרק מחפש איפו לשבת כדי לייצר עוד כסף (לא דעה שלי אלא של מנהלים מחברות הון סיכון וקרנות שעושים השקעות על בסיס יום יומי). כסף ככסף כשלעצמו לא שווה הרבה ואם רוצים להניח אותו במקום כולשהו שפשוט ישב וייצר עוד כסף אז לדעתי אין מה לצפות לרווחים משמעותיים לרוב בממוצע אם אנחנו מדברים על השקעה פסיבית ובטוחה בהשקעות כאלו לוקח להשקעה לפחות כמה עשרות שנים להחזיר את עצמה. השקעה טובה זאת השקעה בתחום שאתה מכיר מא' עד ת' יש אנשים שמרוויחים מהשקעות נדל"ן ההבדל הוא שהם מכירים את השטח והם מקצוענים במה שהם עושים במקרה של פותח השרשור זה לא רלוונטי. לדעתי אם פות"ש מחפש להשקיע שישקיע בתחום שהוא מבין בו ולא יחפש הרפתקאות מחוץ לבית ואם אין לו כזה אז שישקיע בלימודים שלו או של הצאצאים לדעתי אין השקעה יותר טובה מהשכלה.
  12. נכון איזה טמבלים הם האלו שחושבים שהעולם עגול ולא מוחזק על צב ענקי ובעצם מסתובב מסביב לשמש פשוט אידיוטים עם תעודות. בהיסתוריה לא חסרות דוגמאות לכך שרוב האוכלוסיה טעתה בדעותיה ודווקא אלו שנחשבו הזויים צדקו. היהירות של חלק מהמשתתפים בפורום שמנסים להראות את עצמם כאנשים משכילים רק מוכיחה את ההפך. שלא תבינו לא נכון אני לא מתומכי ה5G קונספירציה או מתנגדי חיסונים אבל אני גם לא תומך במחנה הנגד בגלל הסיבה הפשוטה שב99.9% מהמקרים לאף צד אין את הבסיס או ההוכחות כדי להגיד חד משמעית שהצד השני טועה. ומכך ההחלטה של אנשים להצתרף לצד כזה או אחר לרוב מתקבלת על בסיס רגשי.
  13. יש לי חברים שעכשיו הלכו לקורס השקעות נדלן בארה"ב ומתוך השיחה שלהם נשמע שזה פשוט סיכון של הרבה כסף בשביל תשואה לא גדולה כ"כ במיוחד במציאות המודרנית שבה אנחנו סופגים משברים כול 10 שנים. לפי מה שמלמדים אותם בקורס מדברים איתם על איך אפשר להוציא תשואות לדעתי דמיוניות של 15-10% כמובן שבתאוריה ועל הנייר הכול נראה יפה בדיוק כמו תכנית עסקית של עסק קטן זוטר שמדמיין איך עוד שנה וחצי הוא קונה במוו ובפועל אחרי שנה הוא סוגר את הבסטה עם חור של חצי מיליון בכיס. אני מאמין שבמציאות התשואות יותר קרובות לריבית המשכנתא הממוצעת +- עוד כמה אחוזים בודדים אחרת הבנק עצמו היה מתעסק בהשקעות נדל"ן. גם כן אני לא מומחה נדל"ן אבל נראה שהם מתעלמים לגמרי מהמציאות ובונים לעצמם תמונה וורודה מידי למשל כשמחשבים עלייה בשווי הנכס הם לוקחים את ממוצע העלייה ב5-7 השנים האחרונות ומחשבים שהמגמה תמשיך כך בצורה יציבה אבל מתעלמים לגמרי מכך שב2008 היה משבר שחתך את הנדל"ן ב15% בצורה חדה ואם לוקחים תמונה יותר ארוכת טווח (30-40 שנה אחורה) לי לפחות נדמה שערך הנדל"ן והרווח מנדל"ן בהשוואה לאינפלציה לא גדל בצורה שהם מנבאים. בכללי היום אנחנו עומדים בפתח של משבר חדש לכן אני חושב שבכלל אין מה לחשוב ולדבר על השקעות נדל"ן לפחות בשנה הקרובה.
  14. אני השתעשעתי שם במחשבה לקנות 208\308 1.2 טורבו. 208 עם נתונים ממוצאים לגמרי נמכרה ב46,000 מחיר שהיום אתה פשוט פותח את הלוחות מצביע עם אצבע על רכב רנדומלי וקונה. 308 מפורקת (חסרות מראות, פגיעות מרכב, חסרים פלסטיקים בחלונות, חסרים חלקים בסלון) נמכרה ב25,000 כזאת במצב סביר ב35K. אני עוקב הרבה אחרי המכרזים האלו ראיתי שם פעמים בודדות שרכבים נמכרו בערך 10% פחות מהמחיר הממוצע שלהם ביד 2 לא מציאות ולא משהו שלא תשיג עם קצת מיקוח ועבודה קשה.
  15. בוקר טוב אליהו הנביא. סלח לי אבל מה שאתה כותב כאן זאת נבואה אישי שלך שהיא בגדר ספקולציה אל תנסה להציג לנו את התמונה הזאת כמציאות. אתה יודע כמה פורד פוקוס נמכרת היום? במחיר של ולוו S60 2012 אתה יכול לקנות 3 פוקוסים או במחיר של קורולה אתה יכול לקנות 4 ואתה חושב שמי שקונה פוקוס ב10 אלף יאבד במחיר עד ל2 אלף? אין שום קשר בין מה שאתה מנבא למציאות הS60 עד 2013 הייתה מצוידת במנוע וגיר של פורד שנפגעו מאוד בעקבות בעיות האמינות הרחבות של הפוקוס. ב2014 המנוע והגיר ברכב הוחלפו לכאלו של ולוו שאין להם בעיות אמינות שכיחות ידועות ולכן הרכב הזה שומר על המחיר שלו הרבה יותר טוב (אמנם נפגע במידה מסוימת מהתדמית הכוללת אבל עדיין שומר). רוצה הוכחות? בבקשה. ולוו 2015 S60 R-DESIGN עולה ביד 2 בערך 80,000 ולוו S60 R-DESIGN 2014 עולה ביד 2 בערך גם 80,000 שקל ולוו 2013 (אין R-DESIGN יש BUSSINESS או EXTREME עם אבזור דומה) עולה פתאום בערך 40,000 ש"ח איך מ2015 ל2014 הרכב איבד 0% ומ2014 ל2013 פתאום 50%? פשוט מאוד כי זה דגם אחר ואין פו שום קשר לשנה. ירידת מחיר זה לא נתון לינארי בכלל אני קניתי 208 2014 ב25,000 לפני כמעט שלוש שנים כלומר הרכב איבד 71% במחיר שלו ב4 שנים. עם ירידת ערך כזאת היה צריך לצפות שהרכב שלי יעלה בעוד 3 שנים לפחות 12,000 אבל במציאות רכבים כמו שלי נמכרים היו באזור ה22,000 ואיבדתי פחות כסף מהחבר שקנה סוויפט 2012 שהחזיקה מחיר ב35 אלף והיום היא שווה אולי 10 אלף פחות.
×
×
  • Create New...