Jump to content

לוח ניקוד


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר מתאריך 07/07/20 בכל התחומים

  1. 17 נקודות
    אספק כאן התרשמות ראשנית שלי מתקופה קצרה אחרי הרבה נסיעות ברחבי הארץ השבוע. כבר הספקתי לגמוע 1200 ק"מ, זה ממש לא השגרה שלי 😅, פשוט הצברו לי נסיעות לפגישות רחוקות במרכז הארץ שדחיתי תקופה. בינתיים יצא לי לתדלק פעם אחת, מדובר נסיעה בינעירונית בעיקר למרכז עם הרבה מאוד פקקים, השתמשתי בבקרת השיוט האדפטיבית בפקקים, נראה לי 99%, הצריכה עמדה על 13 ק"מ לליטר בדיוק. אתחיל עם מה שאני לא אוהב: 1. יש כבישים עם מלא פגמים ושם הרכב די קופצני, לא משהו בלתי נסבל, אך מורגש ואי אפשר להתעלם ממנו. 2. תיבת ההילוכים בעיקר במצב ECO לא תמיד חלקה, בעיקר במהירויות נמוכות, לא מורגש יותר מדי וגם לא קורה תמיד, אך קיים ולפעמים אפילו מרים גבה, יש לי להכיר תיבות הילוכים פלנטריות טובות ממנה. 3. כמו שאמרו בICAR, גם אני חושב שפורד עשו עבודה חלקית בנושא איכות ההרכבה, ויש סוגי כבישים בעיקר במהירות בינונית שנשמעים זמזומים ברכב, לא רעש מקרקש וחזק, אך קיימים ולפעמים אני מפעיל את הרדיו על ווליום נמוך רק בשביל להפסיק לשמוע אותם, לדעתי קצת מאכזב, במיוחד כאשר מיוצר בגרמניה. 4. המולטימדיה מצויינת, אך האנדרויד אוטו פשוט מכה, בנסיעה קצרה זה לא קורה, אך בנסיעות ארוכות אחרי שעה+, לא זוכר בדיוק, היא מתחילה להיתקע, צריך לנתק ולחבר מחדש את הUSB כדי שתחזור לעבוד, קורה בין פעם אחת לשלוש פר נסיעה. 5. מנגנון הזחילה בפקקים די מוצלח, למעט בפקקים עם כלי רכב דו גלגליים שמשתחלים בין הרכבים, תוך כדי עמידה בפקק הרכב ננעל על המכונית שלפני ופשוט זוחל אחריה, ברגע שעובר לידי כלי רכב דו גלגלי, כמה שניות והמערכת ננעלת עליו המערכת מתבלבת ומרביצה אחריו, אך שניה אחרי שהקטנוע/אופנוע עובר את הרכב שלפני היא עוצרת טיפה, ומבינה שטעיתי, חוזר וננעלת שוב על הרכב ומיד בולמת וחוזרת לזחילה, זה לא מציק אך ממש מורגש ובפעם הראשונה שזה קרה, נבהלתי. 6. הכסא בעל נוחות מוזרה, בנסיעה קצרה הכל טוב ויפה, בנסיעה ארוכה מורגש שחסרה תמיכה לגב תחתון, אם אני מכוון את התמיכה של הגב תחתון זה משתפר, אך אחרי שמסיימים את הנסיעה, בנסיעה הבאה מרגישים לא נוח עם הכיוון הקודם אז שוב... , כרגע כיוונתי חצי חצי כזה, שיהיה סביר בשני המקרים, בינתיים מקובל. מה שאהבתי: 1. ברוב הכבישים הרכב נוח ולא מעייף, על פסי האטה או שיבושים גדולים ממש לא מתרגש, חלק רך ונעים. 2. לי הרכב מאוד שקט בכל מצב, גם בכביש שש על 130 אולי טיפה יותר. 3. איכות חומרים, מה שבא במגע עם ידי הנהג פשוט נעים ומרגיש איכותי. 4. מערכת שמע איכותית, לא high end, אך ברכב בקטגוריה הזו ובמחיר הזה , אהבתי. 5. כח, יש בשפע, חזק מאוד, ולא חסר כח בשום מצב, כיף. 6. היגוי ושלדה, די ברור, כיף. 7. מרווח מאוד, אני קצת יותר מ1.80, מרווח לי מאוד, גם מאחורי כסא הנהג. 8. מזגן פשוט פנטסטי, רגע... , הילדים תמיד יתלוננו, ברכב הקודם התלוננו שהיה חם להם, עם הפוקוס?!, קר להם 😫 9. הנדסת אנוש, יש הרבה כפתורים, אך אחרי שמתרגלים כבר ביום הראשון הכל ברור וקל לתפעול. שורה תחתונה, מאוד מרוצה מהרכב, לדעתי תמורה מעולה מאוד לכסף. מתנצל אם חפרתי, יש שאלות?
  2. 15 נקודות
    נגיד ורכשתם או קיבלתם מכשיר חשמלי כלשהו שמגיע עם כבל חשמל קבוע (לא נתיק) ותקע אירופאי או אמריקאי. שלב ראשון יש לוודא שהמכשיר יכול לעבוד במתח 220V ותדר 50Hz, זה אמור להופיע בתווית שמודבקת על המכשיר. אם הוא יכול, אפשר להחליף את התקע לישראלי. בואו נראה איך עושים את זה נכון. מצב התחלתי. לוקחים קטר וחותכים את התקע. כן פשוט חותכים וזורקים לפח זבל. מודדים 3.5 ס"מ מקצה הכבל החתוך. חותכים את הבידוד עם סכין יפנית, יש להקפיד לא לבצע חיתוך עמוק מידי על מנת לא לפצוע את בידוד המוליכים. חושפים את המוליכים וחותכים את הבידוד החיצוני. מוודאים שוב שאורך המוליכים החשופים הוא 3.5 ס"מ. את מוליך ההארקה בצבע צהוב/ירוק מקצרים ל 2 ס"מ. חושפים את הגדים בכל מוליך, יש לחשוף כ 7 מ"מ אורך. בהעדר כלי יעודי אפשר להשתמש בקטר, רק להקפיד לחתוך את הבידוד ולא את הגידים עצמם. גידים חשופים בשלושת המוליכים. מלפפים אותם על מת שלא יתפזרו לצדדים. חובה להשתמש בסופיות חוט. את הסופיות אפשר לקנות בכל חנות חומרי חשמל במחיר 15-20 ש"ח ל 1000 יחידות. מידת הסופיות 0.75 או 1.5 ממ"ר בהתאם לעובי המוליכים בכבל. מלבישים את הסופיות על קצוות המוליכים. ולוחצים אותן. בהעדר כלי לחיצה יעודי אפשר לתת לחיצה עם קטר ב 3-4 נקודות בכל סופית. הסופיות מורכבות. ממליץ להשתמש בתקעים של הדר, מניסיון הם הכי טובים. מחיר תקע כזה כ 8-10 ש"ח. פותחים אותו. מפרקים את הפלסטיק הקטן שאחראי לתפוס את הכבל. מרכבים את המוליכים. צבע חום - פאזה. הולך לפין הימני המסומן L. צבע כחול - ניוטרל. הולך לפין השמאלי המסמן N. צבע צהוב/ירוק - הארקה. הולך לפין המרכזי. מהדקים את ברגי ההידוק של הפינים על הסופיות. מרכיבים את הפלסטיק שמחזיק את הכבל. לפלסטיק יש בליטה. שימוש בכבל 3X0.75 - הבליטה כלפי מטה. שימוש בכבל 3X1.5 - הבליטה כלפי מעלה. במקרה המצולם כבל 3X0.75, הבליטה כלפי מטה. מסדרים את הכבל כך שהמוליכים בתוך התקע לא יהיו מתוחים ומהדקים את שני הבגרים. סוגים את התקע. תקע כזה שהותקן כמו שצריך זהה לחלוטין לתקע יצוק.
  3. 11 נקודות
    לנושא הגיר, אין לי ניסיון על גיר ידני (מעבר לשיעורי נהיגה, אי שם לפני 12 שנים), אבל כן יש לי ניסיון עם מספר תיבות רובוטיות בעלות מצמד בודד ובין היתר כ60 אלף ק"מ על רכבים בבעלותי עם גיר רובוטי חד מצמד, אבל לא כזה חדש שרק יצא מהחברה, אלא כזה שנסע כבר 60 קלף ק"מ עד שהגיע אל. אני חושבת שזה לא נורא, תלוי מאוד בדגם של הגיר עצמו. אגב, אני לא מובילת דעה בפורום ולא השתתפתי באף יום מטעם יבואן כלשהו, גם אין לי כוונות כאלה. האם הייתי פוסלת רכישה של הרכב הזה? כן, אבל לא בגלל הגיר, אלא כי בסכום זהה אני מעדיפה לוותר על הניילונים לטובת רכב משומש שייתן לי ערך מוסף מעבר לשינוע מא' לב'. לנושא האישי, אתה נרשם לפורום אך ורק על מנת לפקפק ביושרם של מובילי הדעה ברכב כמו יונדאי I10, ספציפית בגיר הרובוטי, כשלכאורה אתה בכלל נוסע על ידני. אולי אתה בכלל עובד של יבואן שמוכר רכב מתחרה ומחפש דרך להכפיש את אחת המתחרות החזקות בסגמנט? רוב מובילי הדעה בקרוב סוגרים שני עשורים בפורום הזה, ורוב הגולשים כבר מכירים את השמות במישור הוירטואלי לכל הפחות (אינטרנט זוכר הכל, קליק על השם של כל אחד מהכותבים יציג לך את כל היסטוריית ההודעות והסקירות שלו). ככה שלפני שאתה מפקפק ביושרה של אחרים תמורת מיץ תפוזים ובורקס, חובת ההוכחה היא קודם כל עליך.
  4. 11 נקודות
    שקלתי האם להגיב, כי תגובה שלי לנושא כזה יכולה להיות ארוכה יותר ממה שיש לי זמן כרגע לכתוב. אבל, הסכמתי עם עצמי שזה מספיק חשוב. ראשית, מצטער לשמוע על מצבך. אם הגעתם להחלטה הזו יחד לאחר שיקול כבד ומושכל, שיהיה טוב יותר לכל הצדדים ובמיוחד לילדות אם תפרידו את דרכיכם, אזי - בהצלחה. לא קל להתגרש, יש כאלו שמבחינה מנטלית, יש כאלו שמבחינה רגשית, יש כאלו שמבחינה כלכלית, מה שכן - קל זה לא. למזלי מזלי שפר עלי וגרושתי היא גרושת החלומות. לא רוצה מזונות, הסכימה ואף שמחה על דרישתי למשמורת משותפת מלאה, כל סכום שקשור לילד מחולק באופן שווה (בריאות, חינוך וכו') ונכתב בינינו הסכם בכל הנוגע למשמורת של הילד, לפרטי פרטים, מסמך של כ10 עמודים. שנינו עברנו לגור קרוב מאוד אחד מהשניה כדי שיהיה קל עם הילד ולשנינו מערכות יחסים חדשות בנות כמה שנים. ואת הכל עשינו רק אני והיא ללא שום גורם חיצוני. אבל, לא לכולם ה"מזל" הזה, וחשוב להבין שלטובת כולם, לשם יש לשאוף. חודשים רבים הסתובבתי עם תחושה עזה של כשלון לאחר גירושי, וממש כמו בספר - כל כמה חודשים משבר שונה; תחושת כשלון, שמחה, דכאון, עצב, מחשבות לחזור. עד שיום אחד הראש התחיל להסתדר, פגשתי את בת הזוג המדהימה שלי, הילד שלי פגש את הילדה שלה והקמנו ממש משפחה חדשה, הגרושה פגשה בן זוג חדש לחיים עם ילדים משלו וכולם מרוצים מאוד. אז, אהיה מעט קר תחילה, כדי להעביר את המסר: 1. קח כל המלצה\עצה פה בערבון מוגבל. רק אתה יודע מי זו אשתך, מה טיב היחסים וההבנה בינכם ורק אתה יודע עם מי בחרת להתגרש. 2. אתה לא חייב עו"ד\מגשר או כל בעל מקצוע אחר שעושה כסף בדיוק על מר מצבך. שוב, אתה לא חייב, אבל אולי אתה צריך, ואת זה רק אתה יודע. 3. אם "יש עם מי לדבר" תשמר את זה! אתם תקועים אחד עם השני לפחות לעוד 12 שנים, ובתכלס לרוב החיים. 4. לנטות להסכים אחד עם השני על פרטים פחות משמעותיים. זה יוצר תחושה של הבנה והסכמה מהצד השני. אבל - גם להרגיל לשיח משותף, בקשות לעזרה הדדית (להחליף ימים אם יש משהו דחוף, לקחת אחריות אם ההורה השני טס לחו"ל ועוד). 5. לאחר שרוב האבק שקע - שבו יחד. דברו על ההסכם ביניכם. אם שניכם הסכמתם על משמורת משותפת זה אומר ששניכם רוצים בטוב של הילדות, ועל זה מדובר פה הרי. כתבו הסכם (אשמח להעביר לך דוגמה להסכם משמורת משותפת שכתבנו אני וגרושתי). 6. לדבריך לא שיתפתם את הילדות בהחלטה. אני מבין את הצורך לגונן, אבל יש לקחת אותן לשיחה משותפת ולהסביר מה קורה. למזלי אני לא הייתי שם כי בני היה בן 3 כאשר התגרשנו כך שההסבר היה קצר וקולע והוא די "גדל" אל תוך הסטטוס הזה. אבל אתה נמצא במקום אחר, הבנות גדולות ומבינות עניין ובנות כבנות פועלות יותר עם הצד הרגשי - שבו איתן יחד! לא לחוד! הן צריכות לשמוע משניכם באותו הרגע שאתם אוהבים אותן באותה מידה, שזו ממש לא אשמתן ושהכל נעשה באופן חיובי ובהסכמה מלאה. 7. שתף את המשפחה\אחים\אחיות וכו, הם יעמדו לצידך ויעזרו לך. בסוף, לאחר שמתרגלים למצב, רואים דברים טובים. ישנה יותר חופשיות לכל הורה להתעסק בדבריו כאשר הילדים נמצאים אצל ההורה השני. גם במערכות היחסים הבאות למדים מהטעויות שנעשו ומתקנים אותן. ונקודה לסיום - דיברת על הרכב שלך והרצון לשמור אותו. חבר, אתה הולך לקראת שינוי מאוד משמעותי בחיים של הבנות שלך, ובכוונה אני מדגיש את הבנות, כי אתה כבר גדול ותעמוד בשינוי הזה, אבל זה הולך לעצב אותן, להיות אחד האירועים המשמעותיים בחייהן. קח אחריות, תתחיל להבין מה חשוב כרגע ומה פחות, תעשה את ההנחות שצריך לעשות כדי לאפשר לבנות להתאזן ולקבל את השינוי הזה הכי טוב. ואם כבר להיות חומרי, יותר חשוב מהרכב - החדר\ים של הבנות. תתחיל לחשב איך\איפה אתה הולך לגור, לצייד ולרהט את הדירה ולתת לבנות את כל מה שהן צריכות. אל תקנה אותן בכסף, תקנה אותן בלב, תראה שאתה אוהב, אבל ספק להן מה שהן צריכות. המון בהצלחה חבר.
  5. 7 נקודות
    תגיד באז, למה אתה כל כך לא סומך על עיתונות הרכב הישראלית, אבל אתה כל כך כן סומך בעיניים עצומות על עיתונות הרכב הבין-לאומית? עד עכשיו הסיבה היחידה שלך לא לסמוך על קארספורום בכלל ועל מובילי הדעה בפרט הייתה...אמממ...כלום? גם אין לך באמת מושג מה האינטרסים של כל המדיות שציינת, וגם אין לך מושג מה מידת האובייקטיביות שלהם. רק בגלל שהם לא ישראלים אז הם אובייקטיביים? בוא נדבר על כל הגופים שציינת בתגובה הזאת שלך. Autocar נמצאת בבעלות ענקית מדיה בשם Haymarket, שהיא בעלת הבית של סוכנות מדיה בשם Wonderly, ובין לקוחותיה של Wonderly נמנית לא אחרת מאשר פולקסוואגן. הופ, הנה אינטרס נסתר. Whatcar נמצאת גם היא בבעלות Haymarket. לא צריך לפרט שוב נכון? (רמז: שורה אחת למעלה). Honest John נקלע לקשיים כלכליים בתחילת השנה ונכנס להליכי פשיטת רגל, כאשר שבועות בודדים לאחר מכן האתר נרכש על ידי קבוצת Heycar. קבוצת Heycar היא בגדול סוג של זירת מסחר לרכבים משומשים, אשר הושקה באמצע 2019 באנגליה (היו קיימים לפני כן, אבל רק בתאריך זה התחילו באנגליה), בתמיכתן של קבוצת פולקסוואגן ודיימלר. קטע, עוד אחד עם אינטרס נסתר. טופגיר אשר כידוע לכולנו נמצאת בבעלות תאגיד השידור BBC, היא היחידה שככל הידוע לי אין לה קשרים ידועים עם יצרני רכב בצורה כזו או אחרת. אבל, וזה אבל גדול, ה-BBC זה גוף כל כך גדול שאין לי ספק שיש שם קשרים מסוימים לבכירים ביצרנים מסוימים, פשוט שעדיין לא גילו עליהם, אבל בוא נשים תיאוריות קונספירציות בצד ונגיד שהם נקיים. את כל מה שכתבתי פה מצאתי בחיפוש של דקות בודדות בגוגל. אתה בא לקארספורום, שאין לך מושג מי הבעלים שלו ומה האינטרס שלו (תריץ חיפוש, האינטרנט יודע הכל) ותגלה שבעצם קארספורום לא נשלטת על ידי אף גוף מלבד עצמה ולא צריכה לתת תשובות לאף אחד. עכשיו, אתה יכול להמשיך ולטעון שבגלל שאלה עיתונאי רכב ישראלים הם מושחתים ומפחדים מהיבואנים, אבל לפחות תביא הוכחות (אגב, אף אחד ממובילי הדעה הוא לא עיתונאי רכב. כולם עובדים בעבודות רגילות שהם לא עיתונאי רכב). בינתיים, כמעט כל הגופים שציינת, הם בעלי אינטרס לפגוע במתחרות שלהן ולדאוג שהכתבות שיוצאות מהם יהיו פחות אוהדות כלפי המתחרות. אגב, כמעט כל אתר/עיתון רכב בעל שם ומוניטין בעולם, נמצא בבעלות כלשהיא בצורה כלשהיא של קבוצת רכב כלשהיא. הסיבה לזה גם די ברורה, ואתה הדוגמה המושלמת לכך. גוף המדיה נתפס כגוף בלתי תלוי שמציג את דעותיו ודעות הכתבים כדעה אובייקטיבית ובלתי תלויה, המוני אנשים קוראים/רואים את הדעות האלה, ועך סמך זה מחליטים לרכוש רכב ואיזה. עכשיו תענה לי שוב על השאלה שפתחתי איתה את התגובה שלי: למה אתה כל כך לא סומך על עיתונות הרכב הישראלית, ובפרט על קארספורום, אבל אתה כל כך כן סומך בעיניים עצומות על עיתונות הרכב הבין-לאומית?
  6. 7 נקודות
    קל להפיץ פחד. עובדות יותר קשה להפיץ. Sent from my Mi 9T using Tapatalk
  7. 7 נקודות
    שלום, אינני עו"ד, אך רואה בשוטף מה עוברים הזוגות שמתגרשים במסגרת העבודה. אני מצטער לשמוע שנפרדו דרככם, אך מה שמשמח הוא שקיימת הבנה והכלה, כי יש צורך להגיע לגישור. אני אומר זאת בצורה שלא משתמעת ל-2 פנים - אתה חייב לסיים את ההליך עם מגשר, ולא להגיע בשום מצב למלחמת דם שבה כולכם תפסידו, חוץ מעו"ד. עו"ד, במיוחד במשפחה, רובם המוחץ מתסיס, מבעיר ומחריב בתים, והכל בשם הכסף. תזכרו שאהבתם אחד את השני, ותתפשרו שניכם עד כמה שאפשר. זכור זאת תמיד - מהאישה מתגרשים, מהגרושה לעולם לא מתגרשים.
  8. 6 נקודות
    השאלה מה יותר מסוכן. בעלי חיים ארסיים באיזורים הנידחים או בעלי חיים ערסים באיזורים המיושבים.
  9. 6 נקודות
    מצטרף למגיבים מעלי. אישית הייתי נמנע כמה שאפשר מהתקנות מקומיות, ואם אפשרי הייתי כנראה מוותר על כל מה שרשמת (ד״א אני לא בטוח שמרימי שמשות חוקיים בימינו, בגלל ריבוי תאונות של ילדים שנשכחו באוטו בקיץ). בכל מקרה לפני כחודש בהזמנת סקודה חדשה וויתרנו על התקנת איתורן/קודן ולא היתה בעיה לבטח אותו. תענוג להכנס לרכב ולהתניע אותו בלי להקיש קוד [emoji846] Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. 6 נקודות
    אם לנסח את השאלה מחדש: "האם מומלץ להוסיף לרכב מכשיר אלקטרוני, סיני, זול שיותקן על ידי מתקין שרמת הכשרתו בספק, לגבי חוסר האיכפתיות מהרכבה ופירוק נכונים של חלקי פסטיק רבים ברכב אין ספק שיתערב בצמות החשמל והאלקטרוניקה ברכב ובעת תקלה עלול להשבית את הרכב?"
  11. 5 נקודות
    מאוד לא הייתי ממליץ על ברכות כאלו (אינטקס וחבריו) יד שניה. הדברים האלו לא שורדים יותר מעונה או 2 ריאלית (חוץ מדגמים גדולים יותר סמי קבועים - אבל בטח לא הליין שאתה מדבר עליו - האיזיסט. אנחנו בדיוק השנה לפני כמה חודשים עשינו דבר דומה - בהתחלה הבאנו אחת שהיא 12 פיט (4 מטר עם עמודים) אבל היתה לנו גדולה מדי לחלק המרוצף בגינה ולא רצינו להרוג חתיכה מהדשא. בסוף מכרנו (ברווח) וקנינו (ביוקר) אחת של 2.5 מטר (8 פיט) ובגובה של 30״ - איזיסט. זה אחלה גיגית משודרגת ומשמש את הילדים שנכנסים אליה ומבלים קצת זמן פעם ביומיים בערך. אבל הילדים שלי משמעותית צעירים יותר - 7 , 5 ו3 (שנכנס עם וסט. וכמובן הכל עם השגחת הורים) שים לב שפילטר וקצת כימיקלים זה ח ו ב ה ! (וערכות בדיקה של המים). אחרת המים יהפכו לגיפה שאין לתאר ממש מהר. וצריך גם קצת אביזרים מעבר (לנקות את המים וכו). תזמין מראש 3-4 פילטרים ותוציא ותשטוף אותם כל שבוע. עכשיו אני לא יודע מה המצב אצלכם - הבריכות האלו עם פילטר בד״כ 50-60 דולר , עכשיו אם תמצא בפי 2 - הרווחת. סה״כ כולל אביזרים וכימיקלים כנראה הוצאתי 200 דולר אבל היה שווה לזמן שהם מבלים בה. זה עוד משהו לשמור על השפיות. בתמונה - קרימינלים 😂
  12. 5 נקודות
    בס"ד אני לא יודע למה נתפסתם על אלעד, אין שם ערסים ובטח לא דיכאון, מכוון שזה ישוב עם אופי חרדי, אז לגבי נתוני אבטלה אין לי מספרים מדויקים, מצד שני, אני מאחל לך שיהיה לך את הכסף לקנות דירה כמו באלעד, המחירים שם דיי גבוהים המיקום שלה מעולה (יושבת על כביש 6 ובמרכז), אז לצערי, תתן דוגמא אחרת כגון עמנואל.. בתודה, הועד לעניני חרדים. Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  13. 5 נקודות
    קצת תמונות של ה-C5 שלי ליד הבית בקטנה, הרכב גם מלוכלך ולא שטפתי עדיין. בהזדמנות אעשה סשן מושקע יותר.
  14. 4 נקודות
    אז מסתבר שזה עניין ידוע, סדרה 3000 נוטה לכשלים ורק אני האחרון לדעת. הדרמל האהוב שלי עובד קשה כבר כ-4 שנים ויום אחד החליט שמספיק לו. פשוט לא מגיב. זה בעצם כשל אחד - סליל הנחושת מתנתק מאחד המחברים שלו. ראיתי סרטונים, הבנתי שזה חוזר על עצמו והחלטתי להעלות לפה הסבר תמציתי. מתחילים מפירוק הקליפה, בורג טורקס, 4 מ"מ אם אני זוכר נכון שחרור שני מכסים עם מברג שטוח. להיזהר גם לא לטחון את החריץ העדין ולשים לב שמאחוריי המכסה יש קפיץ עם סופית מרובעת. הקליפה מתפצלת באמצע בדיוק מאחוריי המדבקה ופה בערך היא מסיימת להידבק כמו שצריך הוצאת כל המכלול החוצה, סימנתי את החלק העליון שלו עם פיסת מסקינג טייפ כי הוא נראה זהה משני הצדדים לשים לב לטבעת הזו פירוק המכלול לגורמים, זה רק פינים שננעצים פה ניתן לראות את הנתק. עם כל העומס והכוח שהכלי הזה סופג מייצר, תוהים איך חיבורים כאלה עדינים מתיישבים עם זה. עם יפנית או כל כלי דק, מוציאים החוצה את התפסן/קליפ מתכתי שחוט הנחושת תפוס בו מוציאים ליפוף אחד החוצה כדי שהחוט יגיע לאיזור החיבור עם התפסן נעיצת החוט בתפסן. שוב חיבור שנראה רעוע מדי אבל וואלה, ככה זה ולאחר מכן פשוט להשחיל אותו לחריץ. לסיום הרכבה בדיוק בסדר ההפוך מהפירוק והלאה השחזות עד הנתק הבא. 1* מחילה על הצילומים שלא תמיד חדים. זה לא אני, זה הסמסונג A5 המוגבל שלי. 2* כסטודנט קניתי מולטיטול של וולף ב-100 ש"ח, החזיק 10 שנים של עבדות. FYI Dremel.
  15. 4 נקודות
    אולי די? זה הקטע שלכם שאתם תופסים פוסטים ומתחילים לז**ן את השכל על משהו שלא קשור בכלל לפוסט ושלא מעניין אף אחד חוץ ממכם כדי להרוס בכוונה את הפוסט? אם זה כזה נושא שמעניין אתכם ונראה שרק אתכם, אז תדברו בפרטי או שתצרו בשבילו פוסט חדש במקום להיות טרולים מעצבנים. איפה המנהלים?
  16. 4 נקודות
    נחמד. אבא שלי ז"ל לימד אותי את השיעור הזה כשהייתי בן 10. אבל הוא החליף את כל השקעים בדירה שלו לשקעים גרמניים. והמשימה שלי הייתה להחליף את התקעים הישראליים של מכשירים שנרכשו בארץ לתקעים גרמניים. כשהוא התבגר וכבר לא גרתי בבית הוא היה קורא לי לעשות עבודות חשמל או עבודות אחרות, הוא היה אומר לי, מי לימד אותך לעבוד כל כך יפה?" ותמיד עניתי לו "אתה". כשאני מנסה היום ללמד את הילדים שלי לעבוד, אין הקשבה. כשאני אהיה מבוגר ואצטרך עזרה, אשלח אותם לקרוא את המדריכים שלך..
  17. 4 נקודות
    ממשיכים לתכנן תכניות ואלוהים צוחק. אז בהמשך לרכישת הסורנטו בשרשור הנ"ל והתכנון לרכוש מאבריק לסופש"ים, מטרד בשם מרפק טניס (אפיקונדיאליטיס) שלא רוצה ללכת לשום מקום, נשאר כרגע, והדבר האחרון שהוא זורם איתו זו נהיגת שטח אינטנסיבית למסלולים של נהיגת 10 וגם 14 שעות ביום...אז המאבריק לא קורה בינתיים. המונדאו נמכרה מחוסר שימוש, ובצל הקורונה החיים מתנהלים בעצלתיים. אין חופשות, אין טיולים ויש רק מינימום של ביקורי משפחה הכרחיים. מכאן והלאה, מי שאוהב סיפורי רכב (בסגנון שלי) אז שימשיך לקרוא, ומי שלא, שידפדף לפסקה האחרונה...(;- כרגע לא מובטל, אבל יש מידי פעם רגעים של בטלה, ומי לא יודע שהבטלה מביאה לידי שעמום, והשעמום לידי דפדוף מוגזם באתרי רכב ובמבצעים, והדפדוף לידי חטא. איזה חטא? תמשיכו לקרוא... אז מי אם לא אבא שלי שהוא בן דוד רוחני של בר קמצא, מרוקאי עם לב של פרסי ומצפון כלכלי של תימני, כשאני בא להסיע אותו למקומות פעם בשבועיים/ חודש, פתאום התחיל לפתוח לי על הסורנטו ועל זה שהוא מעדיף שאסיע אותו במאזדה שלו (CX5 שנרכשה ביולי חדשה שנה שעברה)! כן, אותו אדם שבפעם האחרונה שרכש רכב פרטי חדש, זה היה סיאט פורה 1984 שאפילו בזמנו גם פריזר הקמצן קנה סובארו DL, ומשם רכש רק מסחריות, הוא, פותח עלי, אני, שבערך כבר 15 שנה נוסע רק על מכוניות דנדשות ומחליף בממוצע כל שנה וחצי. אני! עליי הוא פותח? מה פה קורה פה? תשלפו את המצלמות, הסיגר ליגאל שילון/עופר שכטר, עליי. לא. אין מצלמות. מה כן יש? להלן תמליל שיחה: (אני בחניה שלו, עם האוטו שלי, מגיע לאסוף אותו) אבא: תרד מהאוטו שלך בוא ניסע בשלי. אני: מה? מי? מו? שאני אסע ברכב הבינוני מינוס שלך עם המנוע החלוש והמולטימדיה של רדיו רשת ב' ? פחחח. אין מצב. אבא: ככככ ( זה ככככ ספציפי של מרוקאים), האוטו ש'ילי בינוני? היית רוצ'ה! האוטו שלי ז'ה יפאני אמיתי, שמה, אם עובד במפעל מפספס בורג - הוא עושה חראקירי. האוטו הז'ה הוא המודל האחרון של הטכנולוגיה באייטק (עם א'), אם אני שם לו אבן על הגז יסע 100 (קמ"ש) ועדיין הוא עוצ'ר לבד מול הקיר (הוא לא יודע לתפעל את הבק"ש האדפטיבית); האוטו החטייאר שלך ממשיך ונכנס בקיר. ככככ (ההוא הספציפי). ובכלל, אם נרדמתי, האוטו ש'ילי נוסע לבד בסיבוב ושלך ממשיך ישר, איך אתה משווה בכלל? ככככ לוחו פיז'באל (זרוק אותו לזבל). אני: האוטו שלי 2013 , אז לא הייתה אופציה כזאת. פרט לכך, האוטו שלך מחוויר מול שלי, בעצם, כשמשעמם לי, אני שם את האוטו שלך בבגאז' ונוסע להראות לו נופים. אפילו פעם אחת העמסתי אותו מאחורה לפסגת הר מירון, שזה לא מקום שהוא יוכל לטפס לבד כי בטח יגמור מנוע מעייפות, הורדתי אותו שם בכדי שיהנה מהנוף, וקיבלתי על זה דו"ח. אבא: חחח באמת? דו"ח? למה, נסעת מהר ותפס אותך שוטר? הכל שם שיבובים. אני: לא, לא שוטר אבא: אז מי נתן לך דו"ח? אני: פקח של רשות שמורות הטבע אבא: למה? אני: השלכת פסולת מוטורית במקום ציבורי... אני: חחח אבא: ככככ (אותו אחד), היית מת. האוטו שלי מאז'דה זה הפרייוט מספר אחד היום והכי במודה. כשאני נוהג באוטו כל היום בחורות מסתכלות עלי, נשבע לך. אני: בטח, רואות זקן באוטו מזגזג (תיקון שיכור לסטיה מנתיב) ומתות מפחד שתדרוס אותן אז הן לא מורידות ממך עין אפילו לשניה, עד שתעלם מהאופק. חחח אבא: חחח...טוב, תישמע, האמת האוטו שלך לא נוח לי, והפיז'ו שהיה קודם היה הרבה יותר טוב. עכשיו שמכרת את הפרייווט, לא בא לך להסיע את אבא במשהו יותר מכובד? הבן של XXX מסיע אותו לרמב"ם בג'יפ החדש שלו של פיז'ו והוא אומר שמרוב שהאוטו נוח, איך שהוא עולה, הוא נרדם. אני גם הייתי נרדם בפיזו שלך, ועכשיו בזה, בכלל לא נרדם. אני: המממ. XXX חולה ריאות עם סטורציה (ריווי חמצן) של מע"מ (17%) ביום טוב, גם על הטרקטור שלך עם המחרשה מחוברת על אספלט הוא נרדם אחרי שהוא יוצא מהבית 6 מטר עד לחניה... יש לי 2 משכנתאות וארבעה זאטוטים שלא באמת משאירים לי זמן וכסף לחשוב על אוטו חדש, כשיהיה לי תקציב נדבר על זה. אבא: כשיהיה לך תקציב זה אולי עוד 20 שנה, וגם את זה תבזבז על החתונה של הבנות. תישמע, לך לחברה, תישאל כמה עולה חדש ואני אעזור לך קצת והשאר תיקח בתשלומים. אני: קצת זה לא מספיק אבא: קצת זה מה יש, כדאי לך לבדוק לפני שאתחרט. ואז מגיע החטא. איזה חטא? חטא הגאווה, ההיבריס המפורסם. בתמימותי התחלתי לבדוק. מה? נרחרח קצת, מה כבר יכול להיות? ואז התחילו מבצעי קורונה. פיזדץ. גם הנחות מפליגות וגם אפס ריבית במיליון תשלומים ללא הצמדה. פרסמתי את האוטו לסירוגין להרגיש את השוק, מממ... יש ביקוש, אם לא ב XXX, לא מוכר. (היבריס, כבר אמרתי?) אבל הרבה אנשים אוכלים לי את הראש כל פעם, מנסים לסגור עסקה בטלפון בלי לבוא אפילו לראות. אז מחכים. עד שבא אחד רציני: ויני וידי ויצ'י. זבנג. ואז זה נהיה אמיתי. אכן, הלכה הבונבוניירה. ואז אתה כבר בתוך המערבולת, וחוץ מנוף קצר טווח בסגנון טיטאניק, שום דבר לא מרמז לי על כך שאני אבלה לילה בלתי נשכח עם קייט וינסלט לפני שאני שוקע במצולות. ההיפך, דוקא נראה שמצולות כן, וקייט לא. סאומאומו. אם לא קייט אז לפחות אחת אחרת שתסב לי אושר בלב וחור בכיס (חוץ מאשתי). נזכר במיודענו פרופ' דר' מר. אדון. כוכב המספריים של 'לאנוספורס' שעף עם כל הלב על החור בכיס. גם על האמריקאית וגם על הצרפתייה. פוק איט, אני לא המפגר היחיד ויש בזה נחמה. עכשיו צריך לבחור וכרגיל שוב התלבטות: חבר יסדר לי סורנטו אורבן חדש על הכביש (מהיבואן) ב 202 אלף. עם הריפוד הבהיר ועם הטפטפה. עסקה נהדרת. בלובינסקי מציעים את ה5008 דיזל Active SE שזה אקטיב עם בק"ש אדפטיבית 183 על הכביש ( הנחה של כ 10k ). במוטודיל מציעים 5008 דיזל אקטיב ב 166,500 על הכביש. Sweet deal. להוסיף 16.5 k על רכב יבואן ובק"ש אדפטיבית? מה שכן, ב SE הבלימה האוטונומית מוגדלת עד 145 קמ"ש ( עד 85 קמ"ש באקטיב) אז זה נחמד בכביש מהיר. מממ מעניין. מתלבט. סורנטו אהוב ליבי, (במרוקאית Mdu'ura) עם סביבת נהג נעימה ופרקטית, מערכות בלימה ותיקון סטייה ברמת שלמות, אנדרואיד קל ופשוט, אך עדיין אותם 2 טון שמתנהלים בכבדות יחסית ועם התנהגות כביש משמעותית פחות טובה מהפיז'ו. וגם עם מחיר של כמעט 40k יותר מהפיזו הזולה ו 20 יותר מזו של היבואן. מממ. פיזדץ, חתיכת התלבטות. בעוד 3 חודשים יגיע לארץ סורנטו חדש, זה גם שיקול. שנתיים תיכף חולפות מאז שנכנסנו לבית החדש, וכמעט סיימנו את כל התוספות, שהצטברו להרבה מאוד כסף. הרבה. (נכנסנו לבית ערום, ללא דלתות פנים, מקלחונים, ללא פיתוח חוץ, גינון, פרגולות, וכד'). למיטב הבנתי נשארו עוד קצת הוצאות, מקסימום לחצי שנה-שנה הקרובה, אך ללא לחץ. אז ניתן להעמיס קצת תשלום חודשי לטובת אוטו. וזה בוודאות בגללך לאנוס. חוטא ומחטיא שכמוך. לאחר שיקולים כבדים והתחבטויות החלטתי ללכת על היבואן. למה? בשכנוע עצמי לא כזה מזהיר, אמרתי שאולי ח"ו במקרה של תקלה אצטרך לטפל במוסך של הסוכנות בה רכשתי אז אקבל יחס סביר לכל הפחות (כן, בטח...). אלוהי הנביאים אולי יעזרו לי עם יד פרטית ביום המכירה, למרות שאני מאמין שבעוד 3 עד 5 שנים מהיום, יד ראשונה פרטית מאפס ק"מ עם רכב שמור יבקשו מחירון רגיל ויקבלו. רק הימור. כמו כן ח"ו במקרה של אבדן מלא יש חדש תמורת חדש וכל השיט הזה. מהון לשם ומשם להון, הוזמנה פיז'ו 5008 דיזל SE מהיבואן תמורת 183,000 ש"חין ותקילין. צבע אפור פלטינום. אפס התקנות. ללא קודנית וללא שום אקסטרות. הכי קרוב לאיך שהיא ירדה מהבאבורה. מגיע לשלם על האוטו ועובר עם הנציג אייטם אייטם על ההזמנה. במהלך וידוא הריגה על הצבע ועל אפס התקנות פתאום מתחוור לי שבדגם SE יש בק"ש אדפטיבית ורדאר מלא, אך בקרת סטייה מנתיב של מוביל-איי. מה? זיבי מוביל-פח אצלי באוטו. תחזור, תחזור לאקטיב. מבצע תשלום וממשיך ללחוץ על הנחה, היה מבצע 10K הנחה, אך עם האגרה וצבע מטאלי האוטו מגיע לבערך 191. הנציג הבטיח לכווצ'ץ עוד טיפה במעמד התשלום ואכן גירד לי עוד כמה גרושים כך שהאוטו על הכביש 180 ועודף. הבדל של 13.5 K מהליסינג אפס ק"מ כבר פחות נורא. קנינו. צבע כסף מטאלי של פלדה ולריאנית. האם נחזיק בה בגבורה 7 שנים? לא יודע. האם היא תפנק ותשרת נאמנה 7 שנים? גם לא יודע. האם בעוד שנתיים שוב יבוא לי הג'וק? סיכוי סביר שכן. מה כן יקרה? רק אלוקים יודע. בינתיים אני יודע שבעוד הרבה שנים אלמד את הבן שלי אף פעם לא להתווכח עם סבא, אחרת זה יעלה לו ממש ממש ביוקר...אבל ממש. וגם אם יתווכח עם סבא, אני מקווה שהגנים האשכנזים של האמא שלו יעמדו חוצץ בינו לבין חוש ההרפתקנות הכלכלית הלא מפותח שלו, שהגיע עם הגנים שלי שבאו מהרי האטלס. כשיגיע האוטו יהיו תמונות עם אבטיחים, אולי אפילו אוסיף גם נקטרינה. FIN
  18. 4 נקודות
    תחפשו חברת ביטוח שלא דורשת קודן.
  19. 4 נקודות
    היום נהיגה ראשונה רצינית על הרכב, צפונה עם כל המשפחה. בהלוך אשתי נהגה, אמרה שנהגה רגוע, בחזור אני. האוטו בערך עם 450 ק"מ והוא צרך קצת יותר מחצי טנק. באופן מורגש שילוב המנוע-גיר (1.5 דיזל 8 הילוכים) הזה יותר מוצלח מהמנוע שהיה לי ב 2018 שהיה 1.6 דיזל 6 הילוכים. הוא גמיש ונעים, לא מתאמץ ומזרים אותך לנהיגה רגועה וכיפית. כשצריך ללחוץ אז לוחצים קודם על כפתור הספורט שמחדד את התגובות של האוטו. בסיבובים של גוש שגב ובעליות של יקנעם לדרום לחצתי כמו שאני אוהב ובגלל נהגים שזחלו חיממתי לו קצת את הברקסים וכשהגעתי הביתה שמתי לב שיצא ריח.יחסית לסורנטו ממש כיף לנהוג ברכב, מרגיש לי כמו פרייווט ולא כמו מיניבוס. המזגן טוב אבל כשהאוטו היה כמה שעות בשמש אז אם רוצים לצנן את שורה 3 צריך להפעיל על עוצמה מלאה לכמה דקות. מאמין שברגע שאבצע את השחרת החלונות המצב יהיה הרבה יותר נעים. עדיין מתלבט אם ללכת לאודיבה בגלל המחיר. הסבוטיפיי אצלי עובד טוב עם אנדרואיד באוטו (נציג פיז'ו התקין) ההתקנה במכשיר של אשתי יצאה לי פחות מוצלחת. השמע מצוין ויותר טוב מהסורנטו. הנוחות ממש מעולה והאוטו כייפי ונעים לשיוט. כפתור בקרת השיוט הזכיר לי כמה זה יותר נוח כשמתרגלים.ההגה הקטום מפנק והקבינה אחלה. גם מבפנים וגם מבחוץ איכות ההרכבה פחות טובה מה 2018( שמלכתחילה קיבלה ציון 85 בערך) מבחינת קווים ישרים וחפיפת משטחים, אבל הכל יושב טוב במקום וכלום לא מקרקש. מקווה שאבוא על שכרי עם אפס ההתקנות באוטו. מה שנקרא בשפה מדיצינה - רכב נאיבי. בסך הכל מאוד מרוצה. נשחיר לו חלונות ונראה איך מתקדמים עם שאר הדברים ללא חירור הרכב. כשאני חושב על הקודיאק או הסורנטו, בחוויית הנהיגה הבסיסית אצלי ההעדפה מובהקת לפיז'ו. כל מה שצריך זה טיפל'ה ללמוד צרפתית, ולזרום עם אוכלי הצפרדעים. היום איציק מהפורום עזר לי מאוד (אבל מאוד) לבחור לגיסי פיקאסו 5 מקומות ולעבור על כל ההיסטוריה ותוצאת הבדיקה, ביום ראשון מתוכננת העברת בעלות, כך שהבאתי למשפחה עוד בולס קוראסונים...(:- שבצ'לום לכולם, אטוטאל'ר.
  20. 4 נקודות
  21. 4 נקודות
    אם זה דלת חמישית זה לא סדאן. אבל זה היה ביונדאי אקסנט שלי בשנת 96...........
  22. 4 נקודות
    קודם כל, *לא* עורכי דין. מ2 הצדדים. האינטרס של רובם (לא כולם, אבל רוב מי שאני נתקלתי בו) זה ליצור תהליך כמה שיותר ארוך, רווי מלחמות ודם. הכסף של שניכם ילך לעורכי הדין, ואתם תצאו קרחים. כנראה שאני בעמדת מיעוט בנושא הזה.
  23. 4 נקודות
    חברה או מותג שבחיפוש קצת בגוגל לא עולה שום תוצאה ראויה, למעט כמה תמונות בפייסבוק. מוצר שמצהיר על שיפור הספק של לא פחות מ-7% והפחתה בפליטת המזהמים ולקינוח מצהיר כי התכנון של השמן נעשה ע"י גרמנים (לא בגרמניה, גרמנים) זה משהו שהייתי זורק לפח. בטח ובטח במחיר הזה שיש מותגים מוכרים ומצוינים. אני הייתי מחליף בלי לחשוב פעמיים.
  24. 4 נקודות
    מוסך רון המתמחה בקונצרן פולקסווגן פרסם סרטון בו הוא מסביר כיצד ניתן לטפל בתקלת בורר ההילוכים הידועה של הקונצרן (Leave Vehicle in P Position) בעזרת קיט פשוט שהוציא היצרן. התקלה שכיחה מאוד ורלוונטית לרכבים המויידים בתיבה רובוטית DSG7 מסוג DQ200. ממה שאני מכיר, צ'מפיון מחליפים את כל היחידה ולוקחים על כך 1,300 ש"ח או יותר. פה, לעומת זאת, העבודה היא סופר קצרה (10 דקות ואף פחות) ובשליש המחיר. למי שרוצה לעשות זאת בעצמו (רון מסביר שלב אחר שלב בסרטון כיצד) מוזמן להזמין את החלק באינטרנט, המק"ט שלו הוא 5Q0713128A. 10000000_217350372651365_7308245661755774736_n.mp4
  25. 4 נקודות
    שיגיד שהם מלמדים תורה. זה פותר הכל. אני לא הבן שלך, אז אני פחות מוצלח by definition, אבל בכל זאת, רוב המדינה זה לא אתה או הבנים שלך, אז כדאי לשמוע גם אותנו: אני נוסע שנים בקוים פנימיים בתל אביב בכל עונות השנה. אנחנו נכנסים לעונה חמה יותר עכשיו. אי אפשר באמת להסתדר בנסיעה של 40-50 דק׳ בלי מזגן. לא עובד. בטח לא בפקקים כשאין תנועה של אוויר.
  26. 4 נקודות
    ראיתי מודעה על תחילת השיווק לפני איזה חודש חודשיים. לפחות פה השם מדוייק - אין ספורט.
  27. 4 נקודות
    תתקשר אליו ותקליט את השיחה, תגיד שכשהצעת לו 1% זה היה לפנים משורת הדין, וכדי לסגור את העניין. נכון לעכשיו התייעצת, והגעת למסקנה כי משפטית לא מגיע לו דבר, ולכן ביי ושלום. (בלי 'תודה'). תן לו להתפתל. לשלם אתה תמיד יכול. גם אם יתבע אותך, סיכוי גבוה שישלחו אתכם לגישור. מבחינתו את ה 0 יש לו ממך כבר עכשיו. כל מה שהוא חולב ממך זה בונוס. על זה, ועל הפחדה שלך הוא משחק.
  28. 3 נקודות
    אני חושב שאתה לא מבין מה זה "דמוקרטיה". קודם כל, אין שום אינדיקטור של דיקטטורה. בדיקטטורה השליט מיישם מדיניות דרך הצבא/משטרה, ולא דרך הגוף המחוקק. אנחנו לא קרובים לשם. דבר שני, "נכלולי" זו דעתך. ראש הממשלה הנוכחי הוא נבחר, ונהנה מקואליציה רחבה. בשום שלב לא ראינו אותו מנסה לרמות את השיטה בדרך להשגת הממשלה.
  29. 3 נקודות
    ככל הנראה מדובר בזבל סיני שנקנה בזוקר. פרט בבקשה את היצרן ואת הדגם. יצא לי לעשות שיחה ארוכה עם מהנדס בכיר ב-Bosch אודות מצלמות וחיישנים לרכב שהם מפתחים. כמות הבדיקות שהציוד הזה עובר לא תבייש יצרן מטוסים. הוא ציין, למשל, שהציוד שלהם נבדק ב-250 קמ"ש בתנאי חושך כיוון שזו דרישת סף של יצרניות הרכב הגרמניות.
  30. 3 נקודות
    חברים מקפיץ! לקח קצת זמן, הזמנתי חלק חילוף במקום היחידה שהיתה אצלי, במקום שבועיים לקח כמעט שלושה חודשים (אולי קורונה ואולי סתם חוסר מזל....) עיכוב פה ועיכוב שם, וישבתי על זה קצת בימים האחרונים. החלק הכי קשה היה להוציא את המתאם המכאני בשליפה.... לא עזר כמה ואיך ניסיתי, עם שמן, עם WD40, עם חימום... בסוף הייתי חייב לחתוך אותו בזהירות. בקיצור, נשלף בסוף, החלפתי גם את המתאם כמובן וגם את החלק הבעייתי, היחידת מגעים מאחורי הסוויץ'. חברים, באמת שאפו ענק על הזיהוי, כיוונתם אותי היישר לבעיה וחסכתם המון התעסקות מסביב. הנה החלק שבסוף היה דפוק (זה החדש): בנוסף תמונה מהחלק שהייתי חייב לשלוף וזה לא היה קל (החלק הקשה בכל הסיפור):
  31. 3 נקודות
    אפשר, אבל אני לא חושב שזה רלוונטי באיזושהי צורה למצב היום. כאילו, הקמת מדינה יהודית אחרי 200 שנות, מלחמה קיומית (במלוא מובן המילה), עלייה המונית, עוני וצנע ופליטי שואה. עולם אחר לגמרי. לשאלתך, ארה"ב, הגבלת כהונה. כל כך פשוט, כל כך אפקטיבי.
  32. 3 נקודות
    שאלה: דווקא שקד אפויה לדעתך? היא הבן אדם שהכי מפחיד אותי בפוליטיקה הישראלית.
  33. 3 נקודות
    תודה... סה"כ המטרה ביעקר לעלות מודעות לנושא השימוש בסופיות חוט, שכמעט אף אחד לא משתמש בהן למרות שהתקן מחייב. אסור לסגור מהדק ברגי על חוט רב גידי כמו שהוא, מכיוון שהבורג מועך ומפורר את הגידים ולא תופס את כולם. ללא הסופית רק חלק מהגידים ישתתפו בהולכת הזרם. שטח החתך של החוט לא ינוצל במולוא והוא לא יוכל להעביר את הזרם שהוא אמור להעביר.
  34. 3 נקודות
    תגידו, חייבים לדחוף את ההיסטריה על הקרינה לכל מקום? בכל שרשור שמזכירים בו רכב היברידי, תמיד צץ מישהו כזה. לא מתאים לך - אל תקנה. מציעים להסיע אותך ברכב היברידי - תסרב בנימוס ולך ברגל. אבל אל תגרום לי להחנק מענן עשן שחור רק כי קראת בקבוצת טפשת אימהות בפייסוש על קרינה.
  35. 3 נקודות
    אתה הדוגמא מס' 1 לאנשים שלא קוראים את המדריך למשתמש וסובלים מהעצלנות של עצמם חבר. זאת מכונה קצת יותר מסובכת מבלנדר או מכונת גילוח, תקרא את ההוראות
  36. 3 נקודות
    יתרונות - צריכת דלק של אופניים, שקט, איכות הסביבה. האמת אחרי היברידי, שמכבה את המנוע בנזין בהאטה, ירידה עצירה, רוורס וסתם תמרוני חניה, רכב עם מנוע בנזין שצריך להיות מונע כל הזמן מרגיש בזבזני ומטומטם. מאלץ את אלה שצועקים קרינההה!!1 לנסוע באוטובוס בלי מזגן 😎 חסרונות - לא מתאים למי שאוהב להתגרזן עם הרכב. הרכבים האלה פשוט בנויים יותר לחיסכון מאשר ביצועים. היברידי גם מרגיל אותך לסגנון נהיגה מסויים, כמה שיותר על חשמל. גם יש למנוע אטקינסון רעש פשוט לא נעים, כמעט דיזל כזה, כשכמאמצים אותו הוא צורח "עזוב אותי בשקט". עוד חיסרון, במיוחד מורגש בטויוטה, נגזר כתוצאה מיתרון - שקט, וכנראה גם מזה שחסכו על בידוד רעשים. אתה שומע פשוט את כל הרעשים החיצוניים. רעשי גלגלים, ציפורים, חתולות מיוחמות, זה שרב עם אישתו בבניין ממול. וגם בגלל שהוא שקט (במיוחד טויוטה), לא שומעים אותו מתקרב. אתה נוסע בחניון, ואנשים ממש קופצים לך אל מתחת לגלגלים. ביונדאי פתרו את זה חלקית, הוסיפו צליל רוורס, ונראה לי גם רעש מלאכותי למנוע חשמלי (מזכיר מנוע חשמלי של מעלית/מכונת כביסה/רכבת). כותב השורות האלה מחזיק פריוס 2011 ואיוניק 2018
  37. 3 נקודות
    אני בעד, אפשר גם לבקש עזרה מהגרמנים, יש להם ניסיון טוב בזה
  38. 3 נקודות
    בדיוק, כמה שפחות התקנות ומיגון.
  39. 3 נקודות
    בשורה התחתונה כנראה 60-70 אחוז יאלצו לעבור את המחלה לפני שהיא תעלם. 30-40 יצליחו לא להיות חולים לפני שיהיה חיסון עדר והמחלה תיעלם. כל אחד צריך לחשוב עם עצמו... האם הוא רוצה להיות ב 30-40 אחוז בכל מחיר (זה מחיר לא פשוט לשלם בשנה הקרובה). או שהוא מוכן לקחת את הסיכון להיות ב 60-70 אחוז.. אם כן, אז יש עוד שיקול? האם להיות חולה בקיץ או בחורף? האם להיות חולה עכשיו , שעדיין לא יודעים הרבה ? או להיות חולה יותר מאוחר שידעו יותר ויהיו תרופות יותר יעילות? אולי עד הקיץ הבא רק 30% יהיו חולים (כי החורף יהיה סגר יותר מהותי), ובקיץ הבא ישחררו למצב של 30% ב-3 חודשים? פעם חבר שרצה לקנות שברולט טרווארס - שאל אותי כמה דלק הרכב אוכל .. עניתי לו שרק בגלל השאלה הרכב לא מתאים לו.. מי ששואל כמה הרכב אוכל שלא יתקרב לרכב אמריקאי .. זה פשוט לא מתאים. אז מי ששואל האם הוא יכול לבקר חבר בביתו שנמצא כבר רק שבוע בבידוד .... אז מה אפשר לענות לו? הוא כבר כנראה יהיה ב 30% הראשונים שיחטפו את הוירוס. מי שרוצה להיות ב 30% האחרונים לא נכנס בכלל לבתים של חברים ... אפילו שהם לא צריכים בידוד או לא קרובים לחולה מאומת
  40. 3 נקודות
    חשבתי להתחיל מכאן אבל אחרי שראיתי איך מקס ( שמרלינג המתאגרף האגדי ) הלם בך עם גלידות וכרישים אז החלטתי להניח לך ולספריאל. חוכמת ההמונים בגדול לא טועים ישבו מהנדסים גאוניים חישבו וחישבו ובדקו עקומות ועוד מיני לחשים שספריאל מביא לנו השכם והערב ואתה עם מחקרים רווי ידע שמ קס מגדירם כשווים לתחת. אין מגבלת מהירות בכלל. רוב ההמון ימשיך לנסוע על כביש שהוגדר כ 90 קמ"ש עד לפני רגע ובפועל התנועה זרמה בו על 120 קמ"ש בדיוק על 120 קמ"ש. למה? כי זו המהירות בה הנהג מרגיש נינוחות על הכביש. היא מתאימה לכביש היא מתאימה ליכולותיו כנהג היא מתאימה ליכולות הרכב שהוא נוהג בו. האם נעשה שינוי הנדסי בכביש 6 כדי להכשירו ולהתאימו למהירות 120 קמ"ש רחמנא ליצלן במקום 110 קמ"ש קודם לכן. כלום נאדה גורנישט אלא אם תאמר ששינוי התמרור נחשב לשיפור הנדסי. אישית נהיגה במהירות של 100 קמ"ש בכביש שניתן לנסוע מהר בהרבה מרדימה את חושי ומגדילה את הסיכוי לבצע תאונה ואילו כאשר אני אסע על אותו כביש במהירות 150 קמ"ש אני אהיה ערני ואקטין את הסיכוי להיות מעורב בתאונה. מאידך בכביש עירוני ליד בית ספר / גן ילדים אסע 30-40 גם אם מותר לנסוע 50. ובקשר למאמר - בו נפתח השרשור אני בספק שהממשלה תערוף את ראשה של התרנגולת המטילה ביצי זהב. למה לה? אז מה אם היא לא מגשימה את יעדיה המקוריים?
  41. 3 נקודות
    סימן טוב - אם הם אומרים לך להשאיר את הדרכון. ההיפך- סימן לא טוב. בהצלחה
  42. 3 נקודות
    לא הבאת מובאות מהפסיקה. גם אני הייתי שולח את המתווך להביא, פרנציפ, אבל אני לא מייעץ לאחרים מה לעשות, אם הם משלמים את המחיר, ובטח לא הייתי נותן ייעוץ משפטי עם תחזית.
  43. 3 נקודות
    קורולה בהחלט מצחיק, אני לא ידעתי שאני מצחיק היום... אולי זה קשור לזה שרציתי מילוי לבלון גז של המנגל ואין, אולי יהיה מחר אז מה עושים? צוחקים
  44. 3 נקודות
    איך אמר מיכה רייכלין? "כשאתה נוסע 300 קמ"ש ומוציא מצנח הוא עושה את עבודתו." אין שום בעיה לנסוע בשום מהירות כל עוד תנאי הסביבה, היינו הכביש או מה שאתה נוסע עליו ומרחקי בלימה מאפשרים זאת. נסעתי פעם באוטובאן במבול מטורף איזה 180 וכולם עקפו אותי כאילו אני עומד במקום או נוסע 60.
  45. 3 נקודות
    ההסבר די ברור. דגמי הספורט של פורשה בעלי ייחוד וביקוש גבוה וההיצע נמוך מלכתחילה. אין חלופות אמיתיות של מתחרים בשוק. לכן הן שומרות על מחיר גבוה. דגמי ה - SUV של פורשה נמצאים בבעייה. יש בשוק יחסית הרבה ויש מתחרות מקבילות - דגמים של מרצדס, ב.מ.וו, ואפילו אודי ופולקסווגן. (Q7 וטוארג). הבעייה של הקאיין היא שלמרות שהאמינות הבסיסית טובה הרי לרכב מתיישן בגיל 10-15 יש בעיות בלאי מצטברות. עלויות האחזקה של פורשה בארץ מאוד גבוהות. אין כמעט איפה לטפל בהן למעט קומץ מוסכים מורשי יבואן. שם עלויות הטיפול אסטרונומיות. אין חלקי חילוף תחליפיים והחלפים המקוריים מאוד יקרים. תנסה לבדוק כמה עולה להחליף בולם או רכיב במתלה אוויר בפורשה. למתחרות יש חלופות מאוד מעשיות וסבירות במחיר לתחזוקה. יש מוסכים מצויינים שאינם מורשי יבואן לתחזוק מרצדסים , ב.מ.וו וכו'. אין דבר כזה לפורשה. כל זה מוביל למעגל קסמים. תחזוקה מאוד יקרה לרכב שמחירו נמוך יחסית מוביל לתחזוקת שבר שגורמת לרכבים בלויים שערכם יורד עוד יותר.
  46. 3 נקודות
    בא לי לעבור על חוקי הפורום חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח לא יאמן? אתה לא מאמין? למה ציפית מביבי? למנהיגות? לקיחת אחריות? התווית מדיניות? לך חפש אותו בבריכה בקיסריה עובר על החזרי המס לראות שהכל חזר.
  47. 3 נקודות
    זה לא אומר שהונו אותו, זו יכולה להיות גם שיטת מצליח. עלית עליו? הוא נתפס כאמין, לא עלית? הרוויח 20%
  48. 3 נקודות
    ספריאל, תראה את שטח החלונות באוטובוס מודרני מול טייגר ישן. מנגד, ראה כמה מתוך החלון ניתן לפתוח כדי לאוורר את האוטובוס ללא מזגן. עכשיו תחשוב על פקק בעיר התחתית בחיפה. עדיין לא יקרה כלום? באמת יהיו באוטובוס 25 מעלות כשבחוץ הטמפרטורה מעל 30 ולא מאפשרים לפתוח מזגן? ואל תשכח שיש מסכות על הפנים.
  49. 3 נקודות
  50. 3 נקודות
    כשעלינו לארץ, האוטו הראשון שהיה להורים שלי זה פיאט בלי מזגן. חרשנו איתה את כל ישראל. כולל נסיעות לים המלח וכו׳. אין לי כח ללכת לחפש אם הטמפרטורה הממוצעת עלתה מאז. אבל מה שבטוח הוא, שאז היה אפשר גם לקנות חוקית רכב בלי מזגן. והיום, כך זכור לי, לא. טעוני גבריות ברמה של ״כשהייתי צעיר אכלתי אבנים ושתיתי מים מהביוב ושרדתי״ זה נורא מרשים. אבל איכות חיים נמוכה יותר של הדורות הקודמים זה לא מדד למשהו.
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • Create New...