Jump to content

לוח ניקוד

  1. tinoki

    • נקודות

      8

    • הודעות

      1,822


  2. פריג'י

    • נקודות

      6

    • הודעות

      3,857


  3. m3x7r3m3

    • נקודות

      5

    • הודעות

      8,866


  4. ba323f

    • נקודות

      4

    • הודעות

      8,698


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 19/10/21 בכל התחומים

  1. זה הולך להיות שרשור של הטפת מוסר. אציב את האבן הראשונה: - כשאתה מרגיש עפעפיים נעצמות או שאינך זוכר מה היה לפני דקה או אם פספסת פנייה, זה הזמן לעצור בחניון כלשהו (עדיפות לתחנת דלק עם חנות נוחות), להוריד את הכסא אחורה ולישון. אין תחליף לשינה. כל הפטנטים של תחרות, תפוח, גזר, חלון פתוח, מוזיקה וכו' יעילות לדקות ספורות.
    7 נקודות
  2. בקושי הבנתי מילה אחת מהכתב הזה, המחירים ברורים מאוד. הסיכוי שחיישן קראנק ומשאבת דלק ישבקו יחד ושניהם יגרמו לאותה בעיה שבגינה הרכב נגרר למוסך הוא כמו הסיכוי לזכות בלוטו ובטוטו בו זמנית. חיישן קראנק ומשאבת דלק ניתן לאבחן לפני ההחלפה: כאשר הרכב לא מניע, מחברים שעון לחצים למשאבה ובודקים לחץ דלק. חיישן קראנק(חיישן סיבובי מנוע): קריאת תקלות+ בזמן שהמנוע לא מניע לבדוק פרמטרים שלו.
    4 נקודות
  3. הרכבנו. המכונה חביבה מאוד. נראית לא רע בכלל, אפילו משדרת סוג של יוקרתיות והיי טקיות. אבל יש לציין שהיא דיי פלסטיקית. נוחה לשימוש, ההפעלה טריוויאלית. בפתיחה ראשונה קצת לא ברור מה סדר הפעולות כי צריך לבדוק את קשיות המים עם נייר לקמוס, להזין למערכת, לשטוף את המכונה, לרוקן את המים, לשטוף פילטר לפי הוראות, להרכיב פילטר ולמלא מים. אחר כך צריך לעשות אקטיבציה לפילטר שזה בעצם תהליך שטיפה נוסף. אחרי שהכל בוצע שמים קפה, מכוונים בורר אנלוגי לעובי הטחינה, ומכינים את הקפה. ממשק ההפעלה ממש טריוויאלי. יודעת להכין אספרסו ב- 3 רמות עוצמה ו-3 כמויות מים (9 קומבינציות) וגם קפה באותה שיטה (9 קומבינציות של חוזק ומים). לא ברור אם חלק מהן חופף (דיאגרמת ון...). הקפה טעים (זה הפשוט של לוואצה מסוג גוסטו פיאנו) כלומר המכונה לא שורפת אותו והוא לא יוצא חזק מדי, מר מדי, חמוץ מדי אלא מאוזן, כנראה שכיוונו הכל בסדר. מבחינת קצף של האספרסו אז כרגיל במכונות אוטומטיות שנתקלתי כמות הקצף יחסית נמוכה אבל קיימת. בנוסף לפני כל כוס יש הזרמת מים לכוס, אבל עם דיליי מסוים שזה חשוב כי אפשר לשים את הכוס אחריו בלי לקבל את השליכטה של המים עם הסחל'ה (אלו המינוחים הכי מקצועיים שאני מכיר). ניסינו גם להקציף חלב, סך הכל המקציף עובד בסדר, צריך לעבוד על הטכניקה שלנו לראות מה הכי טוב שנצליח לעשות, אין בריסטה בקהל. יסתיים הקילו הזה, נתחיל לאתגר אותה עם קפה יותר איכותי.
    2 נקודות
  4. פות"ש--הבעיה שלך בחיים היא שאתה אדם נורמטיבי. עם חלאות כאלו צריך להיות משוגע ובריון. זה מלכתחילה. היית צריך לאמץ בתחילת השנה בתור התחלה את העצות של falou, ואז להקצין כמה שיותר. התגובה שלי לא ממש עוזרת כרגע אבל זה מעצבן אותי כ"כ שהייתי חייב לכתוב.. אגב, המלטות כבר היו לכם בחצר? בדרך כלל גוררות פרעושים חודש-חודשיים אח"כ.
    2 נקודות
  5. לאחר נסיעת מבחן בשניהם החלטתי לכתוב סיכום של קרב ראש בראש. המבחן באיוניק 5 היה לפני יותר מחודשיים אבל היה מבחן ארוך של שעתיים, בניגוד ל 20 דקות שקיבלתי על האניאק, כך שיש לקחת את דברי בערבון מוגבל ויתכן שבשימוש ארוך דברים יכולים להיות שונים. עיצוב חוץ האניאק נראה כמו...איך להגיד...סקודה. למען האמת הוא נראה כאילו הוא גנב לקודיאק את מתיחת פנים שלו, לא במובן הטוב של המילה. אולי בהתחלה הוא עוד יראה מיוחד אבל אחרי תקופה סביר להניח שהוא יטמע בשלל הרכבים האחרים על הכביש. האיוניק הוא ההפך המוחלט. זה מתחיל מזה שהוא לא נראה כמו יונדאי, במובן הטוב של המילה. מי שלא מכיר את הרכב לא יחשוד שקניתם יונדאי ויש יותר סיכוי שיחשבו שמותג לנצ'יה חזר לעולם 😃 ובכול מקרה מדובר ברכב הרבה יותר מיוחד תוצאה: 1-0 לאיוניק פנים האניאק נראה מבפנים כמו...איך נגיד... סקודה. במובן הטוב של המילה. למען האמת קשה לדעת שבכלל מדובר ברכב חשמלי. אומנם נראה כאילו בלגנו קצת את הסדר והפעלת המזגן בכלל לא נוחה אבל התוצאה בסה"כ טובה לעומת אי הסדר שבאיוניק, (חוץ מהמזגן). אבל בכל מקרה זה דברים שמנסיוני מתרגלים. איכות החומרים זה כבר יותר מורכב. כשישבתי בפעם הראשונה באניאק זה היה ברמה הגבוהה ביותר ומאוד התרשמתי מאיכות החומרים. המבחן נעשה ברכב מדרגת האיבזור השניה וקשה היה להאמין שמדובר באותו רכב, עד שכשחזרתי נכנסתי עוד פעם לגרסה המפוארת שבתצוגה רק כדי לוודא שמדובר בכלל באותו רכב. החלק העצוב שגרסת הבסיס אמורה להיות אפילו פשוטה יותר, והחלק הכי מאכזב שדווקא החומרים הכי פשוטים נמצאים בדיוק איפה שהם לא צריכים להיות, כמו ההגה וידיות הסגירה של הדלתות ולמרות זאת בסופו של יום העדפתי את האניאק גם בגלל המראה היותר מסודר , גם ניצול יותר של מרחב האוטו, וגם שהחומרים באיוניק לא מתעלים. חיסרון נוסף שיוזכר בהמשך היא ציקצוקים מתא הנוסעים של האניאק. (עוד על כך בסוף). תוצאה: תיקו מרחב לנוסעים לא לקחתי איתי מטר למדוד אבל אני ינחש שהאיוניק גדול יותר אבל לא בהפרש שלדעתי יכול להכריע את הכף. מה שכן יעשה את ההבדל הוא התחושה. זה של האיוניק הרבה יותר אוורירי. החלונות גדולים והישיבה גבוהה יותר כך שבמבחן הפרקטיקה לא מצאתי הבדל במבחן התחושה האיוניק. תוצאה: 2-1 לאיוניק מטען כאן כבר יש פער גדול יותר. אם מורידים את המגשים לא נראה לי שיהיה הבדל גדול בינהם, אבל המגש האחורי של האיוניק משאיר תא מטען כל כך רדוד שכל יציאה לטיול עם ציוד ידרש להוריד אותו, מה שמוביל לשתי בעיות. אחת שהבידוד בנסיעה יפגע והשני מסוכן יותר, שבזמן תאונה הציוד יכול בקלות לחדור לתוך תא הנוסעים ולפגוע בהם. האניאק חסר את הבעיה הזאת וגם עם המגש משאיר חלל ענקי לציוד. תוצאה: שוב תיקו כח על הנייר האיוניק חזקה יותר אבל האמת קשה מאוד להרגיש את זה, בעיקר בגלל כיול דוושת החשמל. למען האמת האניאק הרגישה חזקה יותר, אבל בהינתן שדף הנתונים לא משקר הנקודות ילכו לאיוניק כי במבחן החיים האמיתיים כשתצאו לעקיפה, האיוניק יעשה את זה מהר ובטוח יותר גם אם לא שמח לעשות את זה כמו האניאק. תוצאה: 3-2 לאיוניק התנהגות כבר התלוננתי בעבר על הכבדות של האיוניק ומול הביצוע של האניאק הדבר בולט אפילו יותר. למרות שלא מצאתי בעיות באחיזה של האיוניק והוא אפילו הפתיע לרכב 2 טון, מול האניאק הוא מרים ידיים, האניאק נכנס יותר מהר לפניות ויוצא מהם מהר יותר, גם בתנועה עירונית וגם במהירה יותר. יש לציין שבגלל הזמן הקצר ואיש מכירות באוטו לא יכולתי לבדוק את גבולות האחיזה של האניאק אם הם תואמים להרגשה, אבל אני מנחש שכן והם בוודאי יספקו נהג ממוצע. תוצאה: תיקו 3-3 נוחות יש הבדלים גדולים אבל תוצאה דומה. האיוניק הוא רכב רך שמתקשה בריסון, הסקודה כמיטב המסורת הוא רכב נוקשה אבל עם ריסון מצויין, כך שבסופו של יום זה יותר עניין של טעם מתוצאה. אישית לא אהבתי את הרכות של האיוניק ולא מצאתי את זה נוח יותר מהטסלה האישית שלי,(ובכלל אני תמיד מעדיף ריסון על פני המשך תנועה גם מטעמים דינמיים) לעומתו האניאק מרגיש לי נוח יותר מהטסלה, כי השיכוך במהירות עירונית שלו מוצלח יותר מהטסלה ובמהירות גבוהה הוא דומה. אבל בסופו של יום זה טעם אישי. תוצאה: 4-3 לאניאק איבזור/מחיר על אף המחיר הדומה בגרסת הכניסה, באיוניק מקבלים עמדת טעינה וטיפולים חינם ל 3 שנים. בנוסף, בסקודה יש להוסיף אלפיה בשביל אחריות שנה שלישית. אם מכמתים את הכל האיוניק יוצא זול ב 8 אלפים שח. האבזור הבטיחותי של האיוניק גם טוב יותר אבל האניאק מוסיף אבזור נוחות רב יותר. במבחן התוצאה מדובר על תיקו בגלל המחיר הזול יותר של האיוניק. ברמות הגבוהות יותר כבר זה יותר קל. פער המחירים שלהם גדל לעומתו פער האבזור מצטמצם, כך שהאיוניק מנצח בתלות הדגם שרוצים. תוצאה: תיקו 4-4 סיכום בסופו של יום מדובר בגישות שונות לאותה בעיה,' איך מיצרים רכב חשמלי?'. האיוניק עושה את זה בעזרת חדשנות, מבחוץ ומבפנים. האניאק מנסה בכל כוחו להיות רכב בנזין ויתאים למי שבשבילו רכב חשמלי הוא יותר בגדר אין ברירה. בסופו של יום אם הייתי צריך לבחור בין השניים הייתי בוחר בסקודה, משתי סיבות: 1. בסעיפים שבהם הסקודה מנצחת היא בדרך כלל מנצחת בנוק אאוט את היונדאי, והיונדאי שמנצחת היא עושה את זה בנקודות. 2. היונדאי היא החדשנית מבין השתיים, אבל כבעלים של טסלה, היונדאי פשוט לא מספיק טובה. כאילו יונדאי התחילה בתהליך יצירת רכב חדשני אבל פחדה לממש אותו, אולי במתיחת פנים הוא יצליח יותר. ואם לא עושים חדשנות כמו שצריך אני מעדיף כבר שמרנות. דברים קטנים אבל מעצבנים: יונדאי 1.חלק מהאווריריות של תא הנוסעים מגיע מזה שאין ניצול מספק שלו. מה שמשאיר את המקום לטלפון הסלולרי על רצפת הרכב במיקום דבילי ביותר. 2. מערכת הסטריאו של האיוניק מתחת לכל ביקורת לאוזני ולא ניתנת לשידרוג גם לא ברמת האבזור הגבוהה. סקודה 1. One pedal driving - אין! פשוט אין! ולא ברור למה. יש דרגות שונות של רגנרציה אבל אף אחת מהן לא opd. מי שיעבור מבנזין אולי לא יבין מה הבעיה , אבל מי שעובר מרכבים חשמליים אחרים זה פשוט מעצבן, ורק כדי להוסיף חטא על פשע בקרת השיוט האדפטיבית שמגיעה עד עצירה מלאה, מתנתקת אחרי 5 שניות עצירה. למה??? מי שרוצה לתת לרגליים לנוח בפקק לא יכול פשוט להוריד רגל מהגז והרכב יעצור לבד. פשוט מעצבן😡 2. הפתעה - קרקושים ברכב המבחן. משהו השתבש להם בסקודה, איכות ההרכבה לא משהו ובמהלך כל המבחן נשמעו רעשים מלפחות שתי נקודות ברכב ומקריאת מבחן נוסף שדיווחו על בעיה דומה(הסתכלתי גם בתמונות כדי לוודא שלא נהגנו באותו רכב) כנראה שמדובר בבעיה יותר מערכתית. אם זה הייתה תחילת הייצור של הדגם זה יכול היה להיות שמדובר בדגמי פרה פרודקשיין, אבל הסקודה מיוצרת כבר מעל שנה. יש לציין שביונדאי לא הייתה בעיה כזאת, ולמרות שהאיכות החומרים לא בשמיים ההרכבה הייתה מצויינת. מה שנחמד ששגריר איגוד יבואני הרכב בתפוצות מר תומר הדר😄, בדיוק הוציא כתבה מהללת על נפלאות יכולות הייצור של סקודה לעומת טסלה 🤣 בקטנה על המתחרות שבדרך - שתי מתמודדות חשובות יעשו את דרכם לארץ בשנה הבאה. הקיה ev6 והטסלה מודל y. הקיה ev6 , האחות של, מתומחרת ב 10% יותר מהאיוניק 5 המקבילה שלה בעולם. אמנם יבואן קיה הפתיעה בעבר עם תמחורים אגרסביים, אבל לאור האכזבה שלו בתמחור הנירו החשמלי קשה להאמין שהוא יפתיע עם ה ev6. לזכותו של הקיה תעמוד העובדה שמדובר ברכב היפה ביותר בקטגוריה. טסלה מודל y - ג'יפון דינאמי יותר מהאחרים (כנראה).מתומחר בגרסת ה lr באנגליה כמו המודל 3 פרופרמנס, מה שאומר שהמחיר ההתחלתי הוא לפחות 270 אלף שח. במחיר הזה הוא יתקשה לתת תחרות לשניים הנ"ל וישאר נחלתם של כאלה שירצו ג'יפון דינמי יותר שפונה יותר לנהג ויסכימו לשלם על זה.
    2 נקודות
  6. היחס שלי לכלים הוא בד"כ לא יחס קריר של VFM, כמו שאני מוכן להשקיע בתחביב שהוא בהכרח לא יחזיר את התמורה הכלכלית שלו ככה זה עם כלים (אצלי לפחות). אני נהנה לעבוד עם כלי איכותי, אחרי שידית ראצ'ט התעקמה לי ביד נשבעתי אמונים לחברות האיכותיות. ברוב הפעמים הכלי יצדיק את עצמו כלכלית, רוב העבודות שאני עושה בבית (בניית מחסן מפנל\תחזוקה של הרכבים וכו') יעלו לי אצל בעל מקצוע כפול מעלות כלי איכותי והכלי מחזיר את ההשקעה במספ' הפעמים שאני משתמש בו וחוסך את התשלום לבעל המקצוע. נק' שלא דיברו עליה פה אבל היא חשובה זה השימוש בכלי, בידיים לא מיומנות גם כלי איכותי יהרס ברגע. חבר שלי לקח ממני את המברגה ושבר לי ביט מסט ביטים יקרים (יקרים מאוד) של PB SWISS, בהתחלה התאכזבתי כי חשבתי שמדובר באיכות נמוכה אבל התברר שהוא בחר ביט לא נכון וכנראה עבד עם אימפקט שהם לא מיועדים לסוג העבודה הזאת. אגב, הייתה בארץ תעשייה מאוד מתקדמת בתחום (ישקר ועוזת שצוינו לפני כן), לפני כמה חודשים חיפשתי מלחציי שולחן טובות ונוכחתי לדעת שהרוב מיוצר היום בסין, גם של חברות ידועות (RECORD\IRWIN וכו'). במקרה נתקלתי בפייסבוק בחברה ישראלית "החורט" שהייתה מייצרת מלחציים וקליבות לנגרות, ועל פניו עושה רושם שמדובר בכלים איכותיים שישרדו גם אחרי שאנחנו נזדכה על הציוד.
    2 נקודות
  7. ZE914 הומלץ כאן לא כצמיג מעולה אלא כצמיג סביר בהחלט כתחליף לצמיג סיני שאין לנו מושג מה מקבלים ומה איכותו, בתמורה למחיר הפלקן 914 היה בסדר גמור. ZE310 הוא כבר צמיג טוב, צמיג כללי עם ביצועים שלא נופלים ממותגים יקרים יותר אבל מי שמחפש ערך נוסף מהצמיג הזה מחפש במקום הלא נכון. PS4 דווקא צפוי מאוד, לא צמיג הכי ספורטיבי מבחינת פידבק וקצת מעצבן עם נטייה יותר מאחרים לתת היגוי, אבל ביצועי אחיזה ובלימה מעולים ויחסית לצמיג ספורטיבי גם נוח מאוד.
    2 נקודות
  8. הזמנתי את הפרימסי 4, הרביעייה שלי אמורה להגיע היום לפנצ'רייה שקרובה למקום מגורי. הובטחו צמיגים טריים (2021), אעדכן בהמשך
    2 נקודות
  9. אמזון שמעו אותך והורידו את המשלוח חינם ל-49 דולר.
    2 נקודות
  10. בנוסף לטיפים הנכונים והחשובים שקיבלת של קפה, עצירה, נמנום, מתיחות וכו' שהם כנראה הפתרון הכי טוב אני אוסיף. אני נמצא המון בכביש טיפ ממני - מסטיקים או גרעינים (וכמובן לא לזרוק מהחלון). כשאתה לועס הקטע הזה של העיניים שנעצמות פשוט לא קורה. שים חבילת מסטיקים גדולה ברכב עדיף אפילו אלה שיש בהם קצת סוכר ולא הנטולים וזה מאוד עוזר מניסיון.
    2 נקודות
  11. לא משנה כמה זמן נסעתי, לא משנה מה הכיוון. אני עוצר בצד ונשכב לישון. רבע שעה, אפילו 5 דקות של שינה. עוזר יותר מאשר כל דבר אחר שניסיתי. גם אם יש לי יותר מדי הפרעות, גם אם אני ער אבל הנחתי את הראש. מעדיף "לבזבז" את 10 הדקות מאשר להרוס לעצמי את החיים או למישהו אחר.
    2 נקודות
  12. לפני כמה חודשים חזרנו לארץ אחרי הרבה מאוד / הרבה מידי שנים בגולה (כן... אנחנו בחרנו לחזור, תתפלאו). ובגלל ששוק הליסינג מאוד השתנה מהפעם האחרונה שהיה לי רכב ליסינג, אז זה כבר לא כלכלי כמו פעם לקחת רכב מהעבודה, במיוחד לאנשים שלא נוהגים הרבה. אז חיפשנו משהו משפחתי, שישמש בעיקר את האישה ושלושת המתבגרים ביום-יום ולנסיעות משפחתיות בסופ”ש. אין צורך בשבעה מקומות, אבל שיהיה גבוה ואופנתי כי ככה האישה אוהבת. לא חדש, כי סופרי אפונים מעדיפים שאחרים יפסידו את ירידת הערך הראשונית. בשביל מלוכה סוג ב' רכב בן שנתיים-שלוש שעדיין בתקופת האחריות יעשה את העבודה ורוב הסיכויים שיהיה אמין, אם אני אבחר את המותג הנכון. מי שמכיר אותי יודע שיש לי חשבון ארוך עם פולסווגן ולכן כל קבוצה VAG בכלל לא הייתה על הפרק. לפיזו יש את הרצועה הטבולה המקוללת, וסיפורי אוריאה... ירדתי מה 3008 כי יותר מידי פעמים שמעתי את החבר שלי שנוהג על 3008 חדשה, מתקשר תקוע מנתיבי איילון או מטיול בצפון. חיפשתי משהו קוראני/יפני כי האגדה מספרת שאלו מבלות פחות במוסכים וגם הרבה יותר סימפטיות במכירה. אם זה היה תלוי בי הייתי לוקח XV או פורסטר, אבל האישה הטילה וטו. את ה XV היא לא אהבה והפורסטר היה גדול מידי לצרכים שלה, אבל לא לשלי שכללו טיולי סופ"ש במדבר. זה היה ויכוח עקר מה גם שלהתגרש היה עולה לי יותר, אז כמו כל גבר נשוי ויתרתי... אז חיפשנו ספורטא'ז וכאלו יש בטונות. הלכנו גם לראות כמה. הן הרגישו מאוד מיושנות ולא מזדקנות היטב שזה די מפתיע. בכולן הפלסטיקים, הצבע והגומיות נראו עייפות וזה לרכבים בני פחות משלוש. ה 1.6 כנראה חלשה ולא מספיק מאובזרת. ה 2.0 יקרה וגם שתיינית לא קטנה והטורבו יקרה אפילו יותר (עם זה יכולתי להסתדר) אבל סיפורי הגיר הפחידו אותי, למרות שהרכב השני שלנו הוא מאותו היצרן עם גיר רובוטי שעובד מצוין... ועדיין! מאזדה CX לדורותיו – אהבתי. קצת יותר יקר מהתקציב, מה שמאלץ לרדת שנתון. היה לנו ניסיון של 9 שנים על מאזדה 5 (שמאוד אהבתי) ככה שהיא הייתה אופציה ראויה אבל המחירים שהן נסחרו היו לגמרי לא הגיונים וסוחרי אפונים אוהבים VFM. אז הגענו לאוטלנדר חביבת השבעה מושבים. הייתה לנו כזו בשנתיים האחרונות. אהבתי? לא! שנאתי? לא! סה"כ היא היתה בסדר פלוס. מנגד היא היתה אמינה, די נוחה, נסעה סבבה ואפילו בסעיף הדלק היא הייתה נסבלת. אז כמעט קנינו אוטלנדר מחברים שעזבו לרילוקיישן. הרכב היה די מכוסח, משופשף וחבוט, הק"מ היה יחסית גבוה לשנתון והרכב באופן כללי היה מוזנח (ריפודים בהירים שנראים כמו אחרי ליל הבדולח). ויתרתי ואז התגלגלנו ל ASX. היא כבר נסחרה במחירים יותר הגיוניים מהמאזדה, את האוטלנדר אישתי אהבה אז ה ASX אמור להיות זהה, רק יותר זריז ומעט חסכוני יותר שזה אחלן. חיצונית הוא נאה מספורטא'ז (טעם אישי), הוא גם מאובזר ממנו (ביחס לגרסת ה 1.6) ונראה היה שמצאנו את אשר חיפשנו. ראינו אקזמפלרים חבוטים, לא מטופלים, מוזנחים ונפגשנו עם כמה שקרנים שפינוקיו היה יכול להתגאות בהם. הלכנו גם לכלמוביל לטרייד אין וראינו אקזמפלרים לא רעים בכלל אבל במחירים לא רלוונטיים כי מינימום יש קורונה ברחובות ואין מכוניות בשוק... אז ויתרנו על הזכות לשלם 10% מעל המחירון על מיצובישי והעדפנו לספור אפונים באוטובוס בדרך הביתה. בסוף אלוהים אוהב את האנשים הקטנים ושלח לנו את הרכב הנכון. הוא היה בגיל הנכון, במצב הנכון, בצבע הנכון (לנשים זה חשוב), בק"מ הנכון, ברמת הגימור החצי נכונה (העדפתי את המפוארת עם הגג, אבל התפשרנו על רמת הגימור האמצעית) במחיר הנכון ומבנאדם שהיה כיף לעשות איתו עסקים. יש כמה נזקי לשלשת שמעצבנים אותי ויטופלו בקרוב, אבל חוץ מזה הרכב נראה, מרגיש ומתנהג כמו חדש. אחרי שלושה חודשים, אני יכול לסכם כמה נקודות שליליות לטובת אלו שישקלו לרכוש ASX נקודת המוצא שלי היתה דימיון לאוטלנדר שהיתה לנו, אז היא לא לגמרי ברת השוואה כי יש הבדלים. כיול מתלים רך מידי עם רכינה מוגזמת בסיבובים. הגה מעורפל – חסרה תחושת מרכוז. כיול גיר שונה מהאוטלנדר טיפטרוניק – נעילת ממיר המומנט יותר מורגשת במיוחד. אין טיפטרוניק! (התווסף בצורה החדשה של 2019) אין פתח מיזוג מאחור. לא מרגיש יותר זריז מהאוטלנדר למרות שהוא קטן יותר. האצות ביניים חלשות ביחס למנוע 2 ליטר. מערכת קונקטד - סיוט. אין מראות מתקפלות (אבל הן כן מחוממות) אין התראה על שטחים מתים. חבל מראה מרכזית מתכהה – אבל לא ניתנת לשליטה כמו באוטלנדר אין נעילת דלתות אוטומטית בתחילת הנסיעה או בשילוב להילוך. אין בלם יד חשמלי ו auto hold. אין בקרת שיוט אדפטיבית. אין התראה על מצב קרוז פעיל / SET (קמצנות לשמה - לא זוכר אבל לדעתי באוטלנדר היתה נורה) מערכת ההתראה על סטיה מנתיב הרבה פעמים לא ממש מזהה וגם ללא יכולת תיקון אין תא למשקפיים. מפסקים בדלת לא מוארים – הזוי, סטייל שנות השמונים אין שקעי USB לנוסעים מאחור או לכל הפחות שקע מצית. אין שקע מצית בתא המטען (נוח לצידנית מקוררת או שואב או תאורה). הגה מצופה עור, מרגיש פלסטיק. עד כאן דבריינו להערב. מחזיר את השידור לאולפן.
    1 נקודה אחת
  13. אחלה, תתחדש. יופי של צמיגים במחיר מעולה. תוצרת פולין זה טוב בדגם הזה, מניסיון אישי באותה מידה.
    1 נקודה אחת
  14. פיזית היית בשטח הבניין, הדירה שאתה גר בה נמצאת בבניין, אתה מתכוון שלא יצאת משטח הדירה. זה נחשב אליבי, אבל כבת משפחה זה אליבי פחות חזק מאשר 4-5 סטודנטים שאינם בני משפחה תיזהר כשאתה מדבר עם השכנים, שזה לא ייחשב כשיבוש הליכי משפט! במידה והחוקר מחליט לסגור מחוסר ראיות אפשר לערער. רצוי לא להגיע עצמאית לתחנת משטרה עם עד, אלא שהעד יגיע בעצמו, ליווי שלך את העד עלול להחשב שיבוש הליכי משפט (לא סביר, אלא אם "יחפשו אותך", אבל תדאג להיות יותר צדיק מהאפיפיור פה).
    1 נקודה אחת
  15. שלום לכל חברי הפורום, אחרי שבועיים נסיעה, הגיע זמן לכתוב כמה מילים על הרכב שרכשתי. לפני חודש נרשמתי לפורום לקבל יעוץ על רכישת רכב. בחירה הייתה בין לקסוס IS300H, ניסאן מקסימה וVOLVO S60 (תמיד רציתי וולוו, לא יודע למה). דרישות היו: - נוסע הרבה (3500 ק''מ בחודש) - בכביש 6, מעט בעיר - מושבי עור + תפעול חשמלי + נוחות נסיעה - שיהיה נעים לגב בנסיעה רב-שעתית - ביצועים סבירים - שיהיה מומנט גבוהה (לא חיפשתי 0-100 כי זה לא מדד בשבילי) - אמינות ותפעול של האוטו שיהיה אמין - ואין בעיה לשלם על טיפולים\חלקים במקומות מורשים מקוריים - צריכת דלק סבירה, אבל לא הפריה לי (ניסאן מקסימה) - ק''מ פחות מ100 K בזמן קניה - תקציב עד 130-150 - רכב ל5 שנים קדימה - תכנון לעשות עליו כ200000 ק''מ בתקופה הזו ואז - לפירוק לפני זה נהגתי על סקודה סופרב, סוברו XV, יונדאי סונטה וכל רכבי ליסינג שהיו בשוק בשנים 2012 - עד היום, כל החיים הייתי עם רכבי חברה בלבד. לא ידעתי מה זה טיפול מה זה צריכת דלק ומה זה טסט. בחצי שנה אחרונה קנינו רכב עממי משפחתי - יונדאי I25 ACCENT עם 100 כ''ס ומנוע 1.4 פשוט. רכב עשה את העבודה - ונסע סביב 12000 בחצי שנה, אבל הרג לי את הגב בנסיעות ולא נתן ביצועים כלל וכלל, יחד עם זאת, ביטוח, טיפולים ודלק - היו בסדר גמור וזולים למדי. התחלתי לחפש - יד2, מגרשים, לקסוס סלקט, מאיר טרייד. מיד הבנתי שVOLVO זה רכב שאני רוצה - הוא משלב את כלל הדרישות וגם מושבים מאד מפנקים, טיפולים - 40-50% מעל רכב עממי בגודלו. הייתה תקופה שהייתי ממש נעול על ניסאן - אבל לא מצאתי משהו בתקציב - היו רכבים עם 10-15 אלף ק''מ בלבד שנתנון 2019 בעלות מעל 150K... ובכל זאת הלכתי על וולוו. חרשתי פורומים בחו''ל וכל מיני CLUBS של וולוו פה ושם, אמינות מנועים, למדתי שצריך לקנות רכב לפחות שנתון 2017, כי יש שם תיבת AISIN ומנוע VEA של VOLVO (1969 - וב2017 תיקנו בעיה של צריכת שמן ובלה בלה בלה. נסעתי למאיר טרייד ועשיתי נסיעת מבחן על S60. הייתה שם גם V40 - אבל התיישבתי והיה לי קצת צפוף + TRUNK היה קטן למדי, ורכב היה פחות עם איבזור (בלם יד ידני רגיל, מנוע חלש יותר, אין חשמל בכסאות, חלון בגג חסר וכד') - ישבתי שניה והלכתי לעשות מבחן על S60. אהבתי את הרכב, היה נוח, חזק, הנדסת אנוש טוב מאד. חייב להגיד שקונסולה מרכזית - בתמונות נראת ממש אבל ממש ישן. במציאות שיושבים באוטו - זה נראה סולידי מאד, מוצק ונוח בנסיעה (אני פחות אוהב מסכי TOUCH ענקיים שכל התפעול נעשה שם) - מעדיף כפתור פיזי לעבור בין מסכים בזמן נסיעה. יום אחרי זה נמכר אוטו שלי תוך 11 שעות בלבד (קצת קצת מעל מחירון עם הנחה קטנה), ויום למחרת כבר רכשתי את הרכב שעשיתי עליו את המבחן. שירות במאיר טרייד היה טוב, רכב היה נקי מאד, שמור, כל התהליך רכישה היה נעים ומהיר, כיאלו קניתי וולוו חדשה. לגבי רכב: רכב - VOLVO S60 R-DESIGN - שנתון 2018 עם 70000 ק''מ מיד ראשונה 1. ביטוח מקיף וחובה ממש (אבל ממש) זולים - הוספתי כמה מאת שקלים מעל ביטוח של יונדאי, דרשו מיגון אבל - הותקן מה שנדרש 2. צריכת דלק - (אני רק על SPORT כל הזמן גם בפקק) - 10.2\100 לפי מחשב דרך (איפסתי הכל לפני תחילת נסיעה) 3. בשבועיים האלה נשאלתי ברמזורים\תחנות דלק האם אני מוכר את הרכב 4. אומנם רכב מאד חזק - אבל לפעמים לוקח לתיבה לתת "פצצה" של כוח לגלגלים ויש איזה חצי שניה עד שרכב "נפתח" - לפעמים זה קורה מידיי ולפעמים רכב קצת חושב (בהשוואה עם DSG - הוא היה יותר זריז) - פה, הרי, תיבה פלנטרית רגילה (8 הילוכים) 4.1 לחיצות סופר קטנות - ורכב כבר ב100 ולא שמים לב. מרגישים שרכב מאד כבד (משקל) וKICK DOWN מורגש פחות מרכב ששוקל נניח חצי מVOLVO. רואים אבל רכבים מאחור חופשי... :). זה גם רכב לא גדול במיוחד כמו מקסימה - וקל מאד לנסוע איתו גם בעיר וגם בכל מקום. 5. סלון - מאד שמור, מוצק, לא זז כלום, בסיבובים חדים לא שומע רעשים של פלסטיק או משהו אחר בסלון 6. מנוע מאד מאד מאד נעים לאוזן - לא מתאמץ, תמיד יש כוח, ה "רררררררררררררר" שלו נעים ועמוק במיוחד שומעים עם חלון גג פתוח 7. עיצוב - עניין של טעם - רכב נראה קצת קצת ספורטיבי (אגזוזים וספויילר (?:)) - אבל בגדול נראה רכב רגיל אבל לחיצה קטנה - וBOOM, הרכב מזנק (0-100 ב6.3 אבל לא מדדתי אף פעם. ברכב הזה לא מרגישים מהירות יותר מידי - קשה להבין) 8. מושבים - ברכב כידוע של מושבי BUCKET ספורט עם תמיכה וכוונון חשמלי מקדימה (גם לנוסע) עם תמיכה בגב תחתון - ומיליארד מצבים שאפשר להגיע לישיבה סופר נוחה לכל מבנה גוף. נסעתי באותו הזה רצוף שעתיים - וכלום, כמו חדש. 9. מזגן - ממש טוב וחזק - יחד אם זאת - לא רועש ולא מציק (גם ב3 מתוך 12 פוזיציות) - אחרי חצי שעה נהיה ממש ממש קר. לנהג יש גם פתח מיזוג גדול ולא 2 קטנים כמו לנוסע. 10. אוטומציות - אור גבוהה אוטומטי, חיישיני רוורס\מצלמה חיישן גשם, זיהות תמרורים, שיוט וכד': א. זיהוי תמרורים עובד יפה מאד ומזהה הכל מהכל גם בלילה ב. זיהוי נתיב - מיד ניתקתי כי רכב "נלחם" איתך ושומר בנתים בצורה קצת מוגזמת - גם אם אתה באמצע יש הרגשה של הגה "רועד" ג. שיוט - ניסיתי פעם אחד, נוח אבל אני נוהג לבד, לא אוהב ד. כל החיישנים גשם\אור - עובד פיקס ומאד רגיש (כמו סביבות 5 בערב שעוד לא חשוך במיוחד - מדליק אורות). ה. מתזים - דבר מגניב, עובד יפה גם 11. לוח מכוונים - ממש ממש ממש אוהב אותו (בTHEME אדום) - הכל ברור, גרפיקה מאד טובה ויש הכל מה שצריך 12. קונסולה מרכזית - איכות PREMIUM של ממש, אלומיניום בכל מקום, פלסטיק (אם ישנו) - איכותי ולא זז כלום - וזה לרכב בן 4 שנים עם 70K. מסך מולטימדיה - קטן יחסית אבל נותן כל מה שצריך וגרפיקה בפנים - בסדר גמור. לי אישית חסר וייז (APPLE CAR) אבל יש מקום לנייד והכל בסדר בצד הזה. לגבי עלות טיפולים - לפי פורום ומה שמצאתי משיחות עם בעלי וולוו אחרים בדגם הזה - עלות לטיפול רגיל של פילטרים שמן וכד' - סביב 2500 ש''ח. טיפול סט טיימינג מצתים נוזל בלמים וכל הפילטרים - סביב 5000-6000 משהו כזה (לא יודע להגיד בידיוק, תלוי במוסך, תלוי בהנחה ועוד הרבה דברים - זה רק מבוסס על חיפושים בפורום ובעלים של דגמים דומים - צריך כמובן לקבל הצעת מחיר מסודרת ממוסך) . טסט - לפי שנתות אבל סביב 2800 לדעתי, לא ראיתי ברישיון רכב מה שילם בעל קודם. תמורה שרכב נותן - שווה את הכסף הזה לטעמי. קניתי מעל מחירון - אבל בהתחשב בEMOTIONS שאני מקבל ונוסע כל יום (ובא לי לנסוע גם סתם כדי לנסוע) - שווה לשלם על רכב שכזה. נסעתי כבר 1700 ק''מ ונהנה מכל מטר. מה שכן - בחיפושים שמתי לב שרכב בדגם הזה נהיה סחיר מאד - קשה למצוא דגם שנתון 2016 ++ עד 80אלף ק''מ ומחיר מחירון ובטח מתחת (אלה אם ק''מ שם עובר 150K - אז כן). תמונות - בהמשך החזקה ויומן טיפולים - בהמשך
    1 נקודה אחת
  16. רכב במחירון 17 ללא מנוע כנראה תקבל עליו 3-4 אלף. תעשה כבר את השיקול שלך.
    1 נקודה אחת
  17. מודה לא קראתי את כל השירשור. אבל אתן דוגמה אישית. יש לי פיאסטה 2014 שקניתי חדשה ב 70K. היום אני אקבל עליה בסביבות 20K. אז ירדו 50K בשבע שנים. לא נורא. לעומת זאת, קניתי לפני שנתיים ניסן מקסימה בת 3. חדשה עלתה 240. אחרי שלוש שנים קניתי ב 110. אתה מבין? מה שאני בא להגיד שבסדר גודל הזה של מחירים, אפשר לקנות חדש, ויש לך שקט מובטח עם אחריות לכמה שנים.
    1 נקודה אחת
  18. יש לו מידות קצת בעייתיות לזמינות המלאי. אם הרכב צפוי לנסוע יחסית מעט, לא הייתי קונה צמיגים בני שנה וחצי+ כבר עכשיו. כן הייתי קונה פאלקן ze310 לטויוטה ראנקס.
    1 נקודה אחת
  19. אם הגעת למצב שהעיניים נעצמות זה אומר שהיית צריך לעצור עוד קודם. ברגע שאני מרגיש שאני לא מספיק ערני עוצר בצד והולך לישון (קרה לי פעם כשהייתי סטודנט שעצרתי בדרך לטכניון במחלף נתניה בסביבות 10 בבוקר לתפוס תנומה קצרה והתעוררתי ב 4 אחר הצהריים).
    1 נקודה אחת
  20. למדחס של המזגן יש קלאץ', כשהמזגן כבוי, אם תשים לב הגלגל הימני עדיין מסתובב אבל לא מפעיל את המדחס (מסתובב על "ריק"), כשהמזגן פועל, הקלאץ ננעל ואז כל הגלגל מסתובב כמו בסרטון השני, הדבר הזה תקין.
    1 נקודה אחת
  21. תסתכל על תאריך הייצור ומדינת הייצור,תעדכן בכמה.
    1 נקודה אחת
  22. תתחדש, נשמח מאוד לקבל את חוות דעתך על הרכב ותמונות לאחר תקופה התנסות.
    1 נקודה אחת
  23. אולי אפשר גם להתקשר למישהו ולנהל שיחת טלפון.
    1 נקודה אחת
  24. בחור יקר ( פות"ש ), אני שם לב שאתה קופץ מדבר לדבר מבלי להבין מה ממליצים לך פה. אם יש לך צורך ברכב, ויש לך את היכולת הכלכלית אז נהדר נתקדם הלאה לייעוץ ברכישה. אבל (וזה אבל סופר חשוב) לפני בכלל שנוכל להמליץ לך על משהו (אם ובכלל זו האופציה שלך) אתה צריך להבין מה היכולות הכלכליות שלך. שזה אומר כמה אתה יכול לשים "במכה" על הרכב, כמה אתה יכול להקציב בחודש על הרכב כפי שציינו פה (ביטוח, דלק, ירידת ערך, תחזוקה שוטפת, ומימון/ליסינג במידה ורלוונטי) אני שם לב שאתה קופץ ישר מרכב חדש, לרכב (יד 8 מרופא) לליסינג פרטי ותפעולי, מבלי להבין את המשמעויות של כל אחד מהם. אחזקת רכב בקלות יכולה להגיע ל2000 בחודש כמו כלום. אני לדוגמא נוסע כ1500 ק"מ בחודש, שזה כמעט 1000 שקלים על דלק. 500 בחודש על ביטוח, 100 בחודש על אגרה שנתית, וכ100 בחודש על אחזקה שוטפת. ירידת הערך כ500 בחודש לפי חישוב מהיר, הגענו כבר ל2,200 לפני תקלות, ותאמין לי לא חסר. ראשית עצור בצד, דומם מנוע. מה הם גובה החסכונות שלך? בן כמה אתה? האם אתה לפני/תוך כדי לימודים? מה הן התכניות לעתיד הרחוק (משפחה, בית) מה היקף ההוצאות החודשיות שלך? כל אלו שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך (ואף לענות) כדי שנוכל לייעץ לך בצורה הטובה ביותר. רכב זה כלי נהדר, וכפי שציינתי קודם, אני בעצמי בגיל צעיר רכשתי כמה רכבים לבד. אבל חשוב מאד להבין שאתה מסוגל לעמוד בזה כלכלית. אתה צריך לעשות הרבה שיעורי בית בתחום הפיננסי והכלכלי שלך (כפי שציינתי קודם מוזמן גם לפנות בהודעה פרטית) כדי שתוכל להבין מה אתה יכול להרשות לעצמך. לסיכום, אם המניע היחיד שלך לרכב זה "מבאס" לנסוע בתחב"צ, אציע לך לכוון את עצמך למקום אחר. בשורות טובות.
    1 נקודה אחת
  25. למכירה פורד פיאסטה ידנית 1250 אמבינטה , יד ראשונה היסטורית טיפולים מלאה טופל כל ימיו במוסך המרכזי בניר צבי , (פרט לטיפול אחד במוסך שי-לי ביהוד ) כ 155K רשום על שם החברה (החברה משפחתית ) , היה רכב צמוד אלי עד לפני שבועיים , (קיבלתי רכב אחר ) מחיר 12.5K ש"ח (אפשרות לחשבונית ) לפרטים נוספים 050-8899462 ירון
    1 נקודה אחת
  26. לעדכונכם, הבן אדם יצא הוגן, הגיע אתמול שילם במזומן 1000 ש"ח. חתמתי לו על מסמך שקיבלתי את הכסף, כמובן שזה עדין לא משמח אותי כיוון שגם אחרי צביעה החלק לא יראה כשהיה אבל אני אצבע כי זה מציק לי בעין השריטה וכל פעם מזכיר את החוויה הלא נעימה.
    1 נקודה אחת
  27. במברגים יש שלושה מותגים שאני רוכש: WERA, WIHA ו-PB SWISS.
    1 נקודה אחת
  28. גבוה באופן יחסי, כנראה שהמזרקים לא במייטבם. אני מקבל צריכה טובה יותר משמעותית (1 ל 17 בינעירוני) בברלינגו עם המנוע הזה שכבדה וגדולה בהרבה.
    1 נקודה אחת
  29. אם יש 613 וגם 801/809 - הם צריכים להיות תואמים, וחזקה שהם תואמים אחד לשני. אם אין 613 אז 801/809 - קובעים, והוא חצה אותם ביציאה מהמעגל. 813 זה לצומת בלבד, לא למעגל תנועה, משמע אם יש כזה בכניסה למעגל תנועה, נניח כזה בנתיב הימני בכניסה: הרי שמהנתיב הימני ניתן לפנות ימינה (משמע לצאת ביציאה הראשונה), או להמשיך בתנועה במעגל. ואז בנתיב השמאלי יופיע התמרור הזה: שמתיר מהנתיב השמאלי רק המשך תנועה במעגל ולא פנייה ימינה. אם יש נניח כזה בנתיב השמאלי בכניסה: אז מותר מהנתיב השמאלי לפנות ימינה או להמשיך במעגל, ואז הרי שבהכרח בנתיב הימני יש כזה: כי לא ייתכן מצב שבו מהנתיב השמאלי מותרת פנייה ימינה ומהנתיב הימני מותר להמשיך בתנועה במעגל. חצית תמרור 801/809 ביציאה שלך מהמעגל, חצייה כזו מחייבת מתן ז"ק. ואיתות. למרות שיש שני נתיבים ביציאה ושני נתיבים במעגל התנועה עצמו - אין נתיב תנועה שיוצא מהנתיב הפנימי של המעגל לנתיב השמאלי של היציאה. לא קיים כזה. התנועה שעשית שקולה לתנועה כזו: לא בדיוק עניין לתורה שבעל פה, אכן יש לי בטן מלאה על כך שמשרד התחבורה לא טרח להסדיר את התנועה במעגל תנועה רב נתיבי באופן מפורש. אבל בהיעדר הסדרה מפורשת, נשארים עם ההסדרה הכללית, של תנועה בנתיבים. א. אם היא הייתה ממשיכה במעגל - היית חייב לתת לה ז"ק, התנועה הזו שלה מותרת לפי 801/809 על הכביש. ב. הנתיב לא היה שלך, אתה עשית תנועה אסורה לפי בית שמאי, ומצריכה מתן ז"ק לפי בית הלל. כן! זה תלוי בקו המקווקוו, הידוע בכינויו תמרור 801 או תמרור 809. ואכן יש בורות רבה בנושא במדינה, בידיי יותר מפס"ד אחד שקובע שתנועה כמו שעשית אכן אסורה, ובקרות תאונה - הרכב שמבצע את התנועה הזו אשם, אפילו ב-100%. באופן העקרוני לפי העקרונות של נהיגה מגננתית שציין קורן לפניי, אם אתה לא חייב (משמע תמרור 613 לפני הכניסה למעגל, שאוסר עליך יציאה ביציאה השלישית מהנתיב השמאלי / פנימי) - תנועה במעגל תנועה רב נתיבי - רק מהחיצוני. לחילופין, להיכנס לנתיב הפנימי, בין הזרוע יציאה לזרוע כניסה לפני היציאה שלך לבצע מעבר נתיב תוך מתן ז"ק לנתיב החיצוני ואז יציאה ממנו שהיא מותרת. יוצאים מהכלל הם מעגלי תנועה ספציפיים כאלה: שים לב שבמעגלים כאלה, הנתיב החיצוני חייב לצאת ביציאה ואסורה תנועה ממנו בהמשך המעגל (במקרה הספציפי הזה אפילו אין נתיב נוסף). או לחילופין מעבר נתיב תוך מתן ז"ק. הם מטומטמים ולא אשמים, המצלם חכם (או אובר חוכם) אבל אשם. לא נכון בעליל. לפי הטענה שלך אין טעם בכביש מהיר עם יותר מאשר נתיב אחד.
    1 נקודה אחת
  30. היברדי (3 ימים משרד יומיים בית) remote\hybrid בהייטק ניהיה סוג של הטבה בתהליכי גיוס וזה מצוין.
    1 נקודה אחת
  31. איכות טובה, לי אין רעשים, והרכב די שקט ומפנק.
    1 נקודה אחת
  32. ללא קשר לדלק 348 אלף ק"מ זה נתון גבוה ומכובד מאוד. רכבי דיזל בדר"כ יותר חסכוניים מבנזין ומנסיוני יותר חסכוניים מהנתון שהצגת. 14.4 ק"מ לליטר זה בדיוק מה שקיבלתי לא מזמן בנסיעה מהמרכז לאילת בסוזוקי SX4 בנזין אוטומט 1.6, אחלה נתון למשפחתית בנזין אוטומטית אבל קצת נמוך מדי לרכב דיזל ידני קטן יחסית. מצד שני הרכב שלך כבר לא צעיר ועבר מרחק משמעותי מאוד. הנסיון היחיד שלי עם רכבי דיזל הוא מחו"ל, לדוגמא בטיול לאלפים האוסטריים יצא לנו 16.6 ק"מ לליטר בC4 grand picasso דיזל ידני כמעט חדש מהניילונים (אם איני טועה מנוע 1.6), 4 מבוגרים ברכב, נהיגה עם רגל כבדה על הגז, הרבה עליות שרציניות יותר מירושלים, הרבה כבישים מפותלים מהנים (עד כמה שאפשר עם גראנד פיקאסו) וכבישים מהירים בשיוט של 120-130 קמ"ש וחלקים בגרמניה ב150+ קמ"ש.
    1 נקודה אחת
  33. מוסיף גם את קאדילק ATS. מנהלים, מהנה לנהיגה, חזקה, אוחזת ועם שלדה מעולה, הנעה אחורית, ובגרסה הנכונה גם הרבה מעבר.
    1 נקודה אחת
  34. תיכף יבוא ליאור m3m3m3m ויסביר לך בדיוק איך למה וכמה. הפרחים למשרד התחבורה שבגללו עד היום נסיעה במעגל תנועה רב-נתיבי זה עניין לתורה שבעל-פה ופרשנויות בית הלל ובית שמאי. אבל בלי קשר לסוגיה החוקית, ממליץ לך לאמץ קצת יותר נהיגה מגננתית. מעגלי תנועה רב-נתיביים כאן הם עניין מועד לפורענות - אף פעם אל תיסע במעגל כזה במקביל לרכב אחר, בטח לא במקביל למשאית! ותהיה מוכן בכל רגע למשהו בלתי צפוי מצד התנועה מסביב לך.
    1 נקודה אחת
  35. לשפוט צמיגים בני 3+ זה לא הוגן... אין לך מושג מה עבר עליהם.
    1 נקודה אחת
  36. היום, הדה מרקר: https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.10302541 ספקים של חלקי חילוף, יבואנים ולקוחות בארה"ב ובישראל מתלוננים כי בעיות בשרשרת האספקה העולמית מובילות למחסור בחלקים - ולעתים גם להשבתה של כלי הרכב לתקופות ממושכות רון אוחנה, בעל מוסך רון בתל אביב, מתאר מצב דומה, אבל אומר שהמחסור אינו ברמה מדאיגה עדיין. "יש מחסור בחלקים מסוימים. זה יכול להיות בכל מוצר מיובא. אתה רוצה בוכנות לרכב - אין. חיפשתי במשך חודש קלאץ' לרכב ולא היה, אז הרכבתי קלאץ' משומש, דבר שלא עשיתי 30 שנה". הוא הוסיף כי המשבר לא מאפיין רק יצרניות רכב מסוימות, אלא את התעשייה כולה. לדבריו, הלקוחות מבינים את המצב, "הם גם שומעים חדשות". בנוסף, הוא אומר שבעלי המוסכים מצליחים להסתדר באמצעות חלקי חילוף משומשים "כשאין ברירה". לפי אוחנה, "זה לא שמכוניות יושבות תקועות במוסך. אני מקווה שהמשבר לא יחריף, כי המצב סטטי כבר חצי שנה. זה עיכוב, אבל לא מעצור כללי בנשק".
    1 נקודה אחת
  37. כמה לא בעיה זה כסף? הכי בטוח וחזק זה לקדוח 2 חורים בזכוכית וברגים דוך אבל בידים לא מיומנות זה עלול להיגמר בניפוץ הזכוכית שזה עסק מאוד יקר.
    1 נקודה אחת
  38. בדיקת דחיסה (קומפרסיה) ובדיקת לחץ הפוך (ליקייג') והמספרים זה התוצאה לכל צילינדר. בברכה - רפי לין
    1 נקודה אחת
  39. צמיג שנוסע לא מתייבש. צמיג שעומד מתייבש. מסכים שהדגם חדש אבל לא רואה סיבה להניח משהו אחר על התוצרת של מישלן. מבחינת שחיקה הפרימסי 4 נשחקים ממש לאט ואחיד. בהחלט נקודה לטובתם.
    1 נקודה אחת
  40. אולי זה 1/2" ? אתה יכול ליבדוק זאת באמצעות צינור שמיתחבר לניאגרה, גם הוא 1/2" בחיבור לברז NIL שיוצא מהקיר.
    1 נקודה אחת
  41. אם כבר הבדלי מינים: אני שמתי לב שלרוב נשים יעשו יותר טעויות של חוסר בטחון/הססנות וגברים יעשו יותר ״טעויות״ אגרסיביות כמו לחתוך בפראות, לזגזג בין נתיבים במהירות מוגזמת ושאר פנינים. הסיפור של לא לתת להשתלב זו מכת מדינה חוצה מגדרים ומגזרים ועוד מעצבן בעניין הזה זה כשאני נותן להשתלב ויש מישהו מאחורי, הוא מתעצבן עליי שנתתי. יחסית לאחד העמים הפראיירים בעולם, חשוב פה מאוד לאנשים לא לצאת פראיירים בדברים הכי מטופשים
    1 נקודה אחת
  42. אישית? הייתי לוקח את הקלבר (חברת בת של מישלין) היה לי ניסיון טוב איתם. גם הפאלקן מומלצים. מהאיגל ספורט של גודייר מומלץ להתרחק.
    1 נקודה אחת
  43. שכן קנה אטראג' לפני כשנה 2018 מיד פרטית "מפוארת" ושמורה עם 37K ק"מ ב39K ש"ח, המחיר לא הגיוני בעליל, נראה שהם מחפשים פראייר (וכנראה הם ימצאו אותו בסוף עם הבטחה למימון כלשהוא)... ב20K הייתי שוקל (אחרי בדיקה).
    1 נקודה אחת
  44. אכן, לי גם לגמרי לא ברורה ההצדקה למחיר ואיך הם מצפים שמותג ויבואן לא מוכרים יצליחו למכור במחירים כאלה. מהבוצות הדיון של מכוניות חשמליות ברור לגמרי מה מושך את מרבית קוני ה-Aiways U5: מחיר ברמה בינונית לרכב משפחתי גדול עם טווח ארוך (במושגים של הארץ). וה-Aiways לפחות נמכר ב(חלק מ)אירופה. אישית לא הייתי קונה מכונית חשמלית שלא נמכרת אקטיווית באירופה; זה מקטין את הסיכוי לקושי עתידי בהשגת חלפים ושירות. מסיבה זו אישית הייתי פוסל גם את ה-Geely Geometry C שעכשיו מגיע ארצה, למרות ש-Geely חברת רכב ענקית ומכובדת (בין השאר הבעלים של וולוו ו- Polestar ושולטת בלוטוס). ויבואן גדול זו לא ערובה: ה-GAC GE3 נזנח מהר מאד ע״י יבואן טויוטה. לטעמי, חסרון נוסף של כמעט כל הסיניות הוא טעינת AC מוגבלת ל-6.6kW חד-פאזית. נכון, אם טוענים לילה שלם זה לגמרי מספיק, אבל אם צצה פתאום נסיעה לא צפויה באותו ערב? התשתית לטעינה ציבורית בארץ חלשה, וכמו כל דבר תשתיתי, אני מאריך תמשיך לפגר אחרי הצרכים. כשהעלות סבירה, אני מעדיף להסתמך על עמדת הטעינה הביתית. היכולת לטעון ב-11kW (תלת-פאזי) יכולה להיות מאד שימושית במצב כזה, ולא הייתי קונה דגם שלא תומך בה. אגב, MG כנראה מסכימים, כי כל הדור הבא שלהם תומכים בזה, לפחות כאופציה.
    1 נקודה אחת
  45. אבל לגדל חתול בבית זה לחיות איתו, לטפל בו, לקנות לו אוכל, להחליף חול בארגז שלו, לקחת אותו לוטרינר, לנקות אחריו פרווה, לשמוע אותו משתולל בבית בלילה, לקלח אותו, לקצץ לו ציפורניים, לתת לו כדורים נגד תולעים, לעקר/למצוא לו בת זוג, לתת לו תשומת לב ולשחק איתו, רחמנא ליצלן. הרבה יותר קל לזרוק שאריות אוכל מהחלון ולספר לעצמך שעשית מעשה טוב. כי "חתול זאת חיה אגואיסטית", אז זה מספיק.
    1 נקודה אחת
  46. נראה לי השכנים הם הבעיה ולא החתולים. לכן כל מה שהם מפזרים לחתולים ברחוב כולל קרטונים- אולי כדאי לשים להם מחוץ לדלת ואולי אף להוסיף פינוקים אכותיים יותר שהחתולים אוהבים, ככה שהחתולים יחגגו רק בקומה שלהם ולא בכל ההסביבה של הבניין :-). אם הם עד כדי כך אוהבים את החתולים- אז בטח לא תהיה להם בעיה שהם ישבו להם מחוץ לדלת כל היום :-).
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...