Jump to content

לוח ניקוד

  1. Buki

    Buki

    אחראי פורום


    • נקודות

      17

    • הודעות

      32,240


  2. discoTD5

    discoTD5

    אחראי פורום


    • נקודות

      11

    • הודעות

      9,420


  3. sperial

    • נקודות

      9

    • הודעות

      18,522


  4. vadim6385

    • נקודות

      8

    • הודעות

      9,671


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 31/07/21 בכל התחומים

  1. אני מניח שכל אחד שנוסע מדי פעם לירשליים בכביש 1 מכיר את המבנה הזה. זה "חאן שאר הגיא", מבנה מהתקופה העות'מאנית שהיה פעם מלון דרכים ובהמשך נקודה אסטרטגית בדרך לירשליים מהשפלה. לפני בערך חצי שנה נפתח במקום מרכז מורשת פורצי הדרך לירושליים במלחמת העצמאות. יש סיורים מודרכים, מחיר כניסה 22 שקל. לא יצא לי להשתתף בסיור, אולי בפעם אחרת. זה רק בשביל הרקע. באחת הנסיעות לירושליים החודש, שמתי לב במבט חטוף מהכביש שליד המבנה הופיעו כמה כלי רכב מעניינים שלא היו שם קודם, זה סקרן אותי אז קפצתי לראות מה זה. ובכן, לדעתי לפני כחודש הוקמה באתר תצוגה מעניינית - שחזור שיירה לירושליים, הכוללת 3 כלי רכב אופיינים משופצים לא רע. כלי הרכב נמצאים על תוואי הכביש הישן, שעבר כמה מטרים דרומית לתוואי הנוכחי. הכלי הראשון הוא "מגן השיירה" - משאית ממוגנת עם התקן לפריצת מחסומים ומקום ל 8 לוחמים + נהג. כלים אלו הובילו את השיירות. הרכב המקורי עליו נבנה המשוריין - משאית אמריקאית Diamond T900 משנות ה 40. עמדת הנהג, שימו לב שיש 4 ידיות הילוכים. תא הלוחמים. הכלי השני ש"נוסע" אחרי המוביל הוא אוטבוס אגד ממוגן על בסיס אוטובוס Dodge Fargo FK6 גם כן משנות ה 40. עמדת הנהג וסלון הנסעים. בשלט ההדרכה כתוב שאוטובוסים אלו יצאו לקו עם שני נהגים, למקרה שאחד הנהגים נפגע, השני ימשיך לנהוג והשיירה לא תעצור. הכלי השלישי בשיירה הוא משאית אספקה סטנדרטית ללא מיגון Ford V3000S, גם כן שנת 40. בארגז - שחזור הציוד הרלוונטי. כל הכלים שופצו בסנדנת עומרי בן ארצי מטעם מוזיאון תעבורה. ממש כמה מטרים ליד יש את הכלים שכולם מכירים ועמדים כבר שנים ארוכות בסמוך לכביש 1. תצוגה נחמדה מאוד, אתר מעניין, שווה לדעתי לשלב עם סיור מודרך. איך מגעים? נוסעים בכביש 1 מזרחה לכיוון ירושליים. יורדים ימינה במחלף שער הגיא לכביש 38 לכיוון בית שמש. כ 500 מטר אחרי המחלף פונים ימינה בתחנת דלק פז מסילת ציון ושוב ימניה לכביש שרות שמוביל אותנו חזרה למחלף שער הגיא. עוברים במעבר תת קרקעי מתחת למחלף ומגיעים לחניה של האתר.
    12 נקודות
  2. כמוכר - אני מכין מראש כל מסמך שיכול לסייע לקונה להבין את מצב הרכב. כקונה - התעניינתי בשבוע שעבר ברכב מסויים, ביקשתי מהמוכר לקבל צילום רישיון ודוח ממרכז סליקה, תוך חמש דקות הכל היה אצלי בסלולרי. זה בהחלט מצביע לטעמי על מוכר רציני.
    4 נקודות
  3. אמבולנס לא נועד לבלות את זמנו בפקקים. בסיום קריאה צריך לחזור לתחנה ולהיות מוכן לקריאה הבאה.. אז בוא לא נהיה ממש יפים וניתן להם לעשות זאת בבטחה ובזריזות. נ.ב. מעדיף לפנות את הדרך לרכב בטחון מאשר לראות נהגים שעוקפים או נוסעים בשול..
    4 נקודות
  4. תבדילו בין: זיכרון דברים לפני שהעסקה הושלמה, כלומר בא קונה, רוצה לקנות, נותן לכם 1000 ש"ח מקדמה שתשמרו לו את הרכב, ואתם חותמים על זיכרון דברים שאמור לפרט שהקונה קונה את הרכב ורק צריך להעביר את היתרה ולעשות העברת בעלות, לבין: הסכם מכירת רכב בו אתם מסכמים על עסקה, כסף עובר לצד אחד ובעלות עוברת לצד השני (אלא אם זה רנו סניק, אז גם הכסף וגם הבעלות עוברים לאותו צד). על הראשון - אני ממליץ לא לחתום, לא לקחת כסף 'מקדמה' ולא להתחייב לדבר. על השני - אני ממליץ בחום.
    3 נקודות
  5. תקנה 335 דורשת כי האורות בפנסי חזית יהיו באותו צבע. ואילו תקנה 334 דורשת שהאורות בפנסי חזית יהיו בצבע לבן או צהוב.
    3 נקודות
  6. כנראה שזה רק העיצוב שכן קיה ev6 עם אותה מערכת הנעה משיגה עוד 47 ק"מ לטווח.
    2 נקודות
  7. אלה תמונות אמת של משאיות מהמצור על ירושליים במלחמת העצמאות, 1948 1) תמונה של משאית שהיא חלק משיירה לירושליים. קבינת המשאית משורינת. קישור לצילום : https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/PikiWiki_Israel_20803_The_Palmach.jpg 2) משאית בלהבות. הערבי עם הכפיה המנומרת על ראשו, יורה באקדח לכיוון הנהג היהודי ששכוב על הכביש https://commons.wikimedia.org/wiki/File:PikiWiki_Israel_20804_The_Palmach.jpg (רצוי לבחור את הגירסה עם הרזולוציה הגבוהה) 3. שיירת משאיות לירושליים. בד"כ על המטען בארגז המשאית הפלמ"חניקים הקיפו את עצמם בשקי מטען וכך סידרו לעצמם עמדה "ממוגנת". https://www.palmach.org.il/archive/galleries/galleryphoto/?itemId=35945
    2 נקודות
  8. קחו טיפ ממישהו שמתעסק בטרייד אין למחייתו, זה בסדר לדבר על מחיר בטלפון, אבל אם השיחה נפתחת בשאלה על המחיר, עסקה לא תצא שם. בהצלחה
    2 נקודות
  9. כשקניתי את הרכב שלי, נוכחתי לדעת שקיים חוק שהמוכר מחוייב לספק מידע אמיתי לגבי הרכב (וניתן לתבוע לאחר הקנייה): https://www.consumers.org.il/category/used-vehicle-selling-law
    2 נקודות
  10. בתור מוכר, אני בחיים לא אשלח לאף אחד צילום של רשיון הרכב. מישהו ירצה, אני אגיד לו כול פרט רלוונטי, אבל אין למה לשלוח. ד"וח סליקה, כמו שאמרו, מוציא כבר מראש ושולח למי שירצה.
    2 נקודות
  11. @Mr.Hybridאני נמנע מלתת לך "רעיון גרוע", אבך הזלזול שלך ממש לא במקום. החבר'ה האלה נותנים שירות במקומות לא קלים שלא תמיד מקבלים את השירותים שאתה רגיל לקבל, וצריך להעריך אותם.
    2 נקודות
  12. זה לגמרי לגיטימי לבקש עבר ביטוחי, פשוט הרבה לא מכירים את זה או שהם בונים על זה שיהיה אפשר לתחמן אותך כדי שתקנה גרוטאה.
    2 נקודות
  13. הניסיון שלי קטן מכרתי רק רכב אחד האמת, אבל מכרתי שתי דירות גם, בגישה כללית וממה שלמדתי - לא למכור רכב שאתה צריך למכור בגלל הכרח. ברגע שלא כזה משנה אם תמכור או לא, הכול הופך לקל יותר. אין לי בעיה ללכת לכל מוסך שהאדם רוצה, שקרוב לי ונוח לי, מצידי זה המוסך של אבא שלו. מסיבה אחת פשוטה - המחיר נשאר כמו שביקשתי או מה שמתאים לי. מצידי ימצאו מעבדת סמים בבגאז׳ - לא מוריד שקל על מה שימצאו במוסך. קח את הרכב למוסך לשקט הנפשי שלך. לא מוריד שקל בגלל התמקחויות מפגרות כמו ראיתי רכב ככה, אח שלי קנה ככה, יש פה ככה ולא יודע מה. תבוא תגיד אני מוכן לשלם על הרכב איקס. למה? כי ככה בא לי / כי זה מה שהוא שווה לדעתי / כי זה מה שיש לי בבנק. עוד נקודה חשובה - הזמן שלי יקר מפז מבחינתי. לא מבזבז אותו על בלבולי מוח, אנשים לא רציניים, אנשים מוזרים, סתם מישהו שלא בא בטוב. אני אישית רוצה לקנות משהו אני קונה אני לא בא לקנות משהו כדי להרגיש וואלה שיחקתי אותה עם המחיר, או לא יצאתי פראייר או קניתי זול יותר מהשכן. מי שלא בא לקנות בתכלס, אין לי זמן אפילו לענות לו בווטסאפ. בעוד תקופה כנראה אתחיל למכור את הרכב. יהיה מעניין לנבור בנבכי המסלול של המכירה, עם כל הטיפוסים המעניינים והחוויות.
    2 נקודות
  14. פה בדיוק הבעיה - להיות עני עולה הרבה כסף. והבנקים/חברות אשראי יודעים את זה, אז עבורם אתה "לקוח מועדף", והם יחלבו אותך בשמחה. ואין להם שום אינטרס לירות לעצמם ברגל ולהקל על אזרחים, כי ככה הם מאבדים מקור הכנסה שמן. זה מה שמשותף בין פקיד בבנק לבין HR בעבודה - הם לא חברים שלך. ומי שנמצא במינוס תמידי, מאוד קשה לו לצאת, מכיר את זה על עצמי. זה כמו להגיד לאדם שטובע - תעצור רגע, תראה מה אתה עושה לא נכון, תקרא בלוג של "השועטת" על הרגלי שחיה נכונים. אבל הוא טובע כאן ועכשיו, אין לו זמן ללמוד שחיה, כל מה שהוא רוצה זה רק להחזיק ראש מעל המים ויהי מה. הוא לא מטומטם, פשוט כשאתה במצב של הישרדות, זה מכבה את החלק הרציונלי במוח, אז הוא מחפש כל מה שנראה לו שיכול להיתפס בו, גם אם זה שיניים של כריש. אותו דבר כשאתה במצב של הישרדות כלכלית. ברור לך שההלוואה ב14% ריבית בחברת אשראי זה שוד, אתה לא מפגר. אבל אם המקרר עושה רעשים מפחידים, מכונת כביסה מוציאה בגדים בצבע אפור עם ריח של עובש, האוטו עם 320 אק"מ מניע בניסיון חמישי ועושה 1:4, במקרר יש רק לחם וחומוס, נעלי ספורט הפכו לסנדלים, המשכורת רק עוד 25 יום, וכל גורם מלווה אפשרי כבר מקלל ומנתק ברגע ששומע את השם, אז אתה תיקח את ההלוואה כמו ילד טוב. וכשהם יסרבו, פתאום הSMS עם "אישור עקרוני" נהיה מפתה במיוחד, אפילו שיש פרסומת של פורנו באתר, וזה שעונה לך בטלפון נשמע כאילו הוא מרצה מאסר עולם בפעול. כל זה כי אתה במצב הישרדות.
    2 נקודות
  15. מצרף סירטון של מהירות טעינה של איוניק 5 (סוללה 71KW) מול רכבים אחרים כמו מודל 3 LR, אי-טרון והאודי GT. דעתי על הרכב שזה רכב שנמצא בטופ העליון של רכבים חשמליים כרגע ולמי שמתלבט עכשיו לקנות רכב חשמלי בהחלט יש לו את ההתלבטות עם ללכת על טסלה 3 או לבחור איוניק 5 (בכוונה לא מציין מפרט ספציפי). קיים פער עצום בין עמדות הטעינה של טסלה לעמדות טעינה מהירות-מהירות של חברות אחרות בערץ וזה דגש מאוד חשוב שצריך להתחשב בו. למרות זאת יש הרבה עמדות טעינה ו99% מהאנשים לא ישארו ללא סוללה בכביש(בדומה למכוניות הבנזין).
    2 נקודות
  16. אז עוד יום מסלול עבר בהצלחה, הרכב מגיב נפלא, מאיץ טוב, מתנהג היטב ומשחרר זנב בהתאם לפקודה. הפער היחיד שהרגשתי הפעם הוא שבפניות הרכב מעט נמרח, על כן הדבר הבא שאשקיע בו יהיה צמיגים עם דופן קשיחה משמעותית. כרגע הרכב נועל אסימטריק 3 שמסתמן שלא עומדים במטלת המסלול היטב, אוחזים לא רע אך הדופן קורסת והם פשוט מתפוררים מהעומס, מבדיקה שביצעתי הצמיג "סמי סליק" היחיד במידה של הרכב (205/50/17) שיש בארץ הוא R888R של טויו ואני לא הכי מתלהב ממנו עקב אחיזה בעייתית ברטוב, אם כי המחיר שלו אפילו לא רע (סביב 450 לצמיג) אז אאלץ לבחון אלטרנטיבות או לרכוש אותו לקראת היום מסלול הבא, לאחר שארכוש צמיגים רציניים אולי אתחיל למדוד זמנים, בשביל הכיף. גם לאחר היום מסלול היחסית אגרסיבי הרכב לא הציג תקלה או בלאי חריג. OVERALL - מרוצה מאוד מהרכב ועושה רושם שהוא עומד בייעוד שלו - נסיעות קצרות ביום יום ומסלול מידי פעם באופן מהנה ושומר על אמינות סבירה + למרות גילו והק"מ שעבר. כמה תמונות -
    2 נקודות
  17. חשבתי על זה לא מעט. אפשרות 1: לקחת את הרכב למוסך הראשון\שני\שלישי שקופץ בתוצאות החיפוש בגוגל באותו מקום בסלולרים של כל הנוכחים במעמד. מוסך שאינו תלוי בכלום, לא בי ולא בהם. מעריך שלא היו מסכימים לעשות את זה. המכונאי לחץ עליי למכור להם, כנראה דיברו איתו על עמלה או משהו. אפשרות שנייה: מראש לא להסכים לקחת את הרכב לאיפה שהם רוצים ולקבוע על מכון ייעודי לבדיקות רכב שיוסכם על כולנו. אפשרות שלישית: לעשות בדיקה לרכב על חשבוני בשביל להראות לקונים פוטנציאלים במכון שאני יכול לסמוך עליו שיהיה חף מאינטרסים. וכל עוד אף אחד לא דיבר עם המכון מראש, אין בעייה מבחינת האינטרסים... אפשרות רביעית: להיות סופר קשוב בשיחה, ולסמן "דגלים אדומים" מראש אם הם קיימים. כמו למשל, אם הבחור מהצד השני של הטלפון נשמע כמו 5 שנות מאסר (רצופות, לא מצטברות). אם הוא קובע לך מראש לאיזה מוסך תלכו. כאלו דברים. זה יצמצם את הסיכוי, אבל בסופו של דבר לא מבטיח שימנע מקרים דומים. מאז לא ניסיתי שוב למכור את המכונית בשוק הפרטי, בפעמיים שהחלפתי רכב מאז הלכתי על מגרש וטרייד-אין וזהו. על המאזדהיינת קיבלתי הרבה פחיות ממה שהייתי מקבל בשוק הפתוח, אבל על הלאנסר 2008 שהחלפתי לפני שנה בלאנסר 2016 לא הייתי מקבל הרבה יותר בחוץ. ההפרש יהיה יחסית זניח כך שלא ניסיתי אפילו למכור אותה בחוץ. פלוס, לא רציתי לשלם על 2 רכבים בבעלותי ביטוחים ואגרות למיניהן, יחד עם זה שלא רציתי להיות בלי רכב גם לתקופה קצרה- כך שמגרש היה האופצייה הכי טובה עבורי מכל הבחינות. וכך הרכב קיבל את שמו אגב. מצאתי את הלאנסר במגרש- מכאן שמו בישראל: לאנסרלוט לקודם קראתי נוח, כי זה מה שהוא היה לעומת המאזדהיינת. למאזדהיינת קראתי הרבה שמות, שלא רצוי לחזור עליהם בחברה מנומסת...
    2 נקודות
  18. אני מת על ההמלצות 'אבל תבדוק שמן ומים לפני'. יש לי אוטו מ2006, אני זה שמטפל בו, אני בודק שמן פעם ב5000 ק"מ. הרוב המוחלט של נהגים בישראל לא בדק שמן כבר עשור, אז מה כלכך מיוחד באילת שצריך לבדוק שם שמן? מה ההבדל בין רכב שעושה הלוך-חזור לירושלים 5 פעמים בשבוע לבין רכב שנוסע לאילת בסופ"ש?
    2 נקודות
  19. 1. זה שיצרניות הודיעו שיפסיקו לייצר רכבי בנזין בעוד עשור, במה זה קשור לכך שאתה צריך עכשיו, עשור קודם, להתפשר על רכב עם בעיות טווח? אני מבטיח לך שעוד עשור לא יהיו בעיות טווח לרכבים חשמליים. היום יש, לפחות עם האיוניק 5. 2. אם אתה מבסס את קנית הרכב החשמלי על ההנחה שהמדינה תפסיק להנות ממס על דלק, אתה מבצע הנחה מסוכנת. למדינה אין שום בעיה להחליט מחר שהיא משווה את העול הכלכלי בין דלק לבין חשמל לרכב. קל מאוד להטמיע את זה בפועל: דרך הטסט השנתי המדינה מקבלת את הידע כמה הרכב החשמלי נסע באותה השנה, ואז מכפילה את הקילומטראז' הזה ב-X שקלים, וזה המס החדש שצריך לשלם שיהפוך נסיעה חשמלית לזהה בעלותה לנסיעה ברכב מונע בנזין (המדינה אולי תיתן הנחה קלה לרכבים חשמליים, אבל החגיגה של היום תיפסק). אני מאוד אתפלא אם הרעיון הזה לא ייושם בחודשים הקרובים היות והמדינה בחובות כבדים, ורכבים חשמליים גורמים להפסדים של מאות מיליונים ובקצב הזה אוטוטו מיליארדים למדינה (על אובדן הכנסות ממס קניה + בלו). 3. אז זהו, שעם האיוניק 5 בתנאי עולם אמיתי עוד לא ברור כמה תקבל. בנסיעת המבחן שפירסמו עכשיו ב Ynet הצליחו לסחוט מהרכב 360 קילומטר. עכשיו תקח בחשבון שמי שקונה רכב כזה, המרווח הפנימי מאוד חשוב שלו, כלומר מתכוון להסיע 3-4 אנשים (לא קטנים) עם מזגן וכבר יורדים לפחות מ-300 קילומטר (אולי הרבה פחות). עכשיו בוא נוסיף את זה שההמלצות הם להשתמש בבטריה רק בטווח של בין 80 עד 20 אחוז, ובוא נוסיף את זה שכל שנה קיבולת הבטריה פוחתת כתוצאה מבלאי, ועוד נוסיף את זה שקיימות מעט מאוד עמדות טעינה לרכב הזה, ושטעינה לוקחת זמן רב (בהשוואה לזמן מילוי דלק). מישהו אמר מתכון לבלאגן? 4. אני רוצה להזכיר דבר נוסף, טסלה מוכרת רכבים חשמליים כבר שנים רבות והיא מאוד מנוסה בטכנולוגיה הזו, הכי מנוסה שיש בעולם. עם היונדאי, אתה קונה עכשיו חתול בשק. הם לא מנוסים בטכנולוגיה החשמלית, זה הנסיון הראשון שלהם אי פעם, והולכים להתגלח על הלקוחות הראשונים עם הטכנולוגיה שלהם (דרך אגב, אפילו דירוג הבטיחות עוד לא ידוע). לסיכום, יונדאי טוסון זול בעשרות אלפי שקלים מאשר האיוניק 5, בעל ביצועים דומים, לא חתול בשק ואין חרדות טווח, פשוט להיכנס לרכב ולנסוע כמה שרוצים ללא מגבלות טכנולוגיות.
    2 נקודות
  20. מי הראשון שיכתוב "אם הפיאט אונו 95 שלי הגיע, אין סיבה שאתה לא תגיע" ו"נסיעה ארוכה ורצופה לאילת טובה יותר למנוע מאשר הפקקים של ת"א" (האמת שאני כותב זאת מידי פעם 😆) סע בזהירות ובהצלחה
    2 נקודות
  21. הייתה לי פולו 2014 (1.2 ידנית) שרכשתי חדשה מהסוכנות. הילוך ראשון התנהג בדיוק כמו שכתבת, חשבתי שזו תקלה, אבל מסתבר שזו הייתה התיבה. במוסך אישרו שהגיר תקין ושזה אופייני לו, הציעו לשלב לשני ואז לראשון. היום בפולו 2020 הידנית שלי, אין את התופעה הזו.
    2 נקודות
  22. האיוניק 5 מחליף ג'יפון/ מיניוואן עם מנוע בעירה פנימי בצורה פשוט טובה ומאוזנת, בלי טריקים ובלי שטיקים שיש לטסלה, שיכולים להתאים או להפריע. לגבי טווח הנסיעה, הטווח באיוניק גדול יותר משל טסלה sr ואצל שניהם הטווח במציאות נמוך יותר מהנתונים הרשמיים וצריך להבין את זה. בקבוצת הוואטסאפ של טסלה חלק כותבים גם על טווח של בערך חצי מהטווח הרשמי, כן ממש ככה (בערך 300 ק"מ טווח ב- lr כשהטווח התיאורטי הוא 580 ק"מ, כ- 220 ק"מ ב- sr כשהטווח התיאורטי היא כ- 445 ק"מ), אבל יש גם מקרים של טווחי נסיעה שקרובים יותר לטווח הרשמי, זה מאד משתנה. לגבי הביצועים של האיוניק, האצה של 7.4 שניות ברכב חשמלי, זה מהר מאד ואין גם בזה צורך לדעתי. גם 10 שניות וגם 11 ו- 12 שניות האצה יביא אותך יפה מאד ליעדך בלי ליצור פקק מאחוריך וזה בכלל לא שיקול בשבילי. כן הייתי רוכש את האיוניק 5 גם עם ביצועים כאלה, כי אני מציאותי. אין לי שום צורך לעקוף אף אחד בכביש דו סטרי עם נתיב אחד לכל כיוון, למה זה טוב כדי שאתקע אחרי הרכב לפני כן? ואני גם לא זוכר כבר מתי נסעתי בכביש כזה, כל הכבישים הבינעירוניים שאני נוסע בהם הם עם 2 נתיבים לכל כיוון. אין איפה לנצל את הביצועים האלה, אנשים פשוט רוצים עוד ועוד ריגושים תיאורטיים לחלוטין, חושבים שהם במסלול מירוץ. לגבי העדכונים מהאוויר של טסלה, למה אני צריך אותם? במה הם עוזרים לי בפועל? מה עוזר לי התחכום של טסלה כאשר אפילו וויז נורמלי אין לי או עברית? או שאני נצלה מתחת גג הזכוכית? או שממתין חודש לטיפול במוסך? אבל זה לא שלטסלה מודל 3 אין יתרונות על האיוניק 5, כאמור היא מאובזרת יותר כבר מרמת הבסיס, הפנים שלה איכותי יותר מבחינת רמת החומרים, הביצועים טובים יותר (למי שזה חשוב לו), טכנולוגית יותר ברמת התפעול, טווח הנסיעה של ה- lr גדול יותר מהאיוניק בצודה משמעותית והוא נמכר רק במחיר קצת יותר יקר מהאיוניק 5 בדגם המפואר שלה. ובשורה התחתונה מדובר ברכב סדאן פרימיום לעומת רכב עממי ושוב אני אומר, כל אחד מהרכבים פונה לקהל לקוחות אחר. ההשוואה לא כל כך רלוונטית ביניהם, כל קהל יעד שם דגש על דברים אחרים. כשהמודל y תגיע לישראל ההשוואה תהיה יותר רלוונטית לאיוניק 5 ויכול להיות שהיא אפילו תהיה רכישה טובה יותר. יימכרו גם עוד רכבים חשמליים בהמשך. ימים יגידו.
    2 נקודות
  23. לא אם אתה משתלב כמו שצריך. זה לא מציל חיים, גג חוסך לך קצת זמן המתנה. אז אתה עושה איתו רייס ולזה אתה קורא "בטיחות אקטיבית מצילת חיים"? יש יתרונות להאצה מהירה, אבל זה לא משרה ביטחון ולא בטיחות אקטיבית. וזה לא שהאיוניק נבלה, או שעכשיו גם 7.4 שניות למאה זה איטי? לא. נקסט קיים בלא מעט רכבים, לא רק זה - קיים גם באיוניק 5. לא. ואפילו לא "סמי" אוטונומית. "רכב טיפש רגיל כמו רכב בנזין" - פה אתה מראה את הבורות שלך בנושא.
    2 נקודות
  24. קישור למוצר? ד"א אם כתוב שם genuine או original, סביר להניח שמדובר במוצר מקורי, אבל בגירסה אולי נחותה לשוק הסיני המקומי. כדאי גם לקרוא תגובות, בעיקר של רוסים (כן, כן). אם המוצר חרא, זה מה שיגידו. גוגל טרנסלייט יעזור (או תשאל אותי אם תסתבך). עוד עצה - אם אתה רואה 8 תגובות ש"הגיע מהר, הכל טוב" ושתי תגובות על זה שהמוצר זבל, אז המוצר באמת זבל.
    2 נקודות
  25. משתדל לענות בסבלנות על כל השאלות, גם הדביליות ביותר. לפעמים מדובר בקונה מבוהל ונטול בטחון עצמי שבטוח שאני הולך להוציא לו את הטחול , ולפעמים אישתו שלחה אותו להתקשר, ואין לו משג איך מנהלים כזו שיחה. אני בהחלט מפרגן למגרשי חברות הליסינג ומי שרוצה מוזמן ללכת לשם. מי ש 'אבל רציתי צבע כזה / גיר אחר / שנתון אחר או כל דבר אחר ששונה מהרכב שלי - אני עונה בסבלנות 'זה הרכב, הוא לא ישתנה, איך אתה רוצה להתקדם מכאן? '
    2 נקודות
  26. איך אני מת על המרמור הישראלי שגורם לאנשים לזיין את המח על שטויות שאין להם שום מושג עליהם פשוט כי זה כיף לחשוב שכולם חוץ ממך בני זונות. לך תתנדב או תעבוד במדא ותבדוק האם זה באמת המצב ואחר כך תעלה את הממצאים האמיתיים. "פיצה" אעלק. באמת נראה לך שאמבולנס שיכול לקבל קריאה בכל רגע יקח מגש, או כל אוכל אחר לתחנה? בשביל מה בדיוק, בשביל אחר כך לזרוק אותה כשיקבל קריאה פתאום? העיקר שזה יתאים לתיאוריה הממורמרת שלך. עובדי מדא אוכלים בעמידה, כי אין להם אפשרות לקחת את הזמן כשבכל רגע יכולה להכנס קריאה. ויותר מזה, גם נהג שהיה צריך לסיים כבר לפני שעתיים והוא אחרי משמרת של 12 שעות, לא יפעיל סירנה ויעמוד בפקק חצי שעה כמו כולם בדרך לתחנה למרות שהוא יודע היטב שכל דקה בפקק מגדילה את הסיכוי שלו לקבל קריאה נוספת. ועכשיו בנושא הסירנה והאורות - קודם כל אמבולנס מדליק אורות רק בנסיעה דחופה. אז גם אם לא מפעיל סירנה, זה לא אומר שהוא לא בנסיעה דחופה. לפעמים כשהכל תקוע אין הגיון להשאיר אותה פועלת (ואלה ההוראות) אז רק האורות דולקים ומחכים שתהיה הזדמנות להמשיך להתקדם. וחוץ מזה, הרבה מאוד פעמים אמבולנס יקבל קריאה, יפעיל אורות וסירנה, יתחיל לפלס את דרכו ואז הקריאה תבוטל. במקרה כזה הוא יכבה אורות וסירנה ויחזור לנסוע כמו כל רכב אחר.
    2 נקודות
  27. יש צריכה של שירות שנמכר בארץ ונצרך בארץ. למה שהם לא ישלמו מע"מ ויס כן? אף אחד לא נכנס לך לארנק סתם. קודם כל צריכה להיות תחרות הוגנת בין ספקים ישראלים שעובדים בארץ לבין ספקים זרים שעובדים בארץ גם אם המוצר הוא דיגיטלי. שנית, למדינה אין מקור הכנסה אחר חוץ ממיסים. אתה רוצה כבישים, בריאות, תחבורה, חינוך וביטחון והדברים האלה עולים הרבה כסף. שלישית, נטפליקס זה מותרות. למה לכל הרוחות שיפטרו מותרות ממס כשעל מים למשל כן יש מס?
    2 נקודות
  28. מחזיק במאזדה 3 ספיריט 2015, מאוד מפנקת ומהנה ועלויות אחזקה חצי ממה שרשמת.
    1 נקודה אחת
  29. בזמנו צילמתי את האוטובוס בסדנא לפני השחזור,
    1 נקודה אחת
  30. כן, הם יקרים יותר כיוון שיש להחליף שמן גיר כל 60k ק"מ ועלות לא זולה. עלות החלפת סט מצמדים זולה יותר משלוש החלפות שמן. לא הבנת אותו, כוונתו לזחילה תוך כדי לחיצה עדינה על דוושת הבלם ללא גז. במצב זה, הרכב מתקדם על חצי קלאץ'. זחילה כזאת בצורה ממושכת, גורמת לחימום יתר של המצמד ושחיקתו המוקדמת. ברכב המצוייד בגיר רובוטי כפול מצמד, יש להתקדם ללא לחיצה על הבלם (למעט בזמן חנייה).
    1 נקודה אחת
  31. חבר של המשפחה גם רכש לנסר כזאות חדשה. הוא קנה את הדגם המפואר עם 4 חלונות חשמל. כמה שבועות אחרי הרכישה פתאום כול החלונות הפסיקו לעבוד, כמובן שדבר ראשון שהוא עשה זה לפנות לחבר שמבין בחשמל רכב. במזל אני (נראה לי הייתי אז בן 7) וסבא שלי עברנו ליד, ולפני שהחבר המומחה התחיל לפרק את הרכב, לחצתי על הכפתור על הדלת שמשבית את החלונות כדי שילדים לא ישחקו בהם. ופתאום כול החלונות התחילו לעבוד... החבר המומחה היה מאוכזב שילד עשה ממנו מטומטם חחח לפני שהם התחילו לפרק הם אפילו לא חשבו לקרא את הספר לנהג או לנסוע למרכז שרות.
    1 נקודה אחת
  32. מנסיוני זה לא תחליף לניפוח עם משאבה חזקה שיודעת להגיע ללחץ הנכון. זה יותר למצבי sos בהם אתה מנפח את הצמיג למקסימום שהחמוד הזה מסוגל רק כדי להמשיך בדרך עד לפתרון נורמלי של הבעיה. לא אומר שאני נגד לקנות, זה אחלה דבר וחילץ אותי כבר פעם מהשטח עם האופנוע.
    1 נקודה אחת
  33. הטויוטה בתמונה עלתה על הכביש בדצמבר 2019, האוטו סה"כ בן שנה וחצי, למה בכלל יש לו נורות שרופות? אני רואה את זה בהמון רכבים חדשים (כולל כאלה עם תאורת לד), נורות חזית שרופות, אורות בלם שרופים ולפעמים אור הבלם העליון שרוף חלקית (רק חלק מהפס עובד). בסוזוקי בת ה11 שאני נוהג עליה רק בגיל 8-9 התחילו להישרף נורות, לא ברור לי למה התופעה כל כך נפוצה ברכבים חדשים. אישית אני "בודק" את תקינות כל האורות מספר פעמים בשבוע אבל זה בגלל שהחניה של מכון הכושר היא מול ויטרינת זכוכית שבערב משמשת כאחלה מראה.
    1 נקודה אחת
  34. הלנסר של ההורים שלי, החליפה פיגו 104מודל 78, הלנסר מודל 1990. התמונות מ 1990/91.
    1 נקודה אחת
  35. חלקי חילוף המגינים בחיפה (פתוח בשבת), בקריות יש ים חלפים ואייפקס, בחיפה יש גם את פיילר.
    1 נקודה אחת
  36. "סירונה M" מגיע היום עם חיישן למניעת שכחת התינוק (שבב על האבזם של הרצועות המחובר בבלוטות ל-OBD שמשדר לסמארטפון). הכסא מתאים למשקל עד 30 ק"ג. קניתי את אותו הדבר אך כולל בוסטר ומתאים עד 55 ק"ג, נקרא "איטרניס S" . לרכב מהעבודה קניתי את הגרקו Size4me הפשוט, לרכב החדש של חמי הוא קנה גרקו טריו גרו (ממליץ בחום! בעיקר בגלל פטנט הסנוגלוק).
    1 נקודה אחת
  37. יוסי אלפין "עלית קאר אודיו" נמצא באור יהודה.לא הכי זול, אבל פרפקציוניסט ובעל ידי זהב וסבלנות אין קץ.מומלץ בחום.http://www.ecaudio.co.il/
    1 נקודה אחת
  38. אתה צריך מפצל לחיבור ה FUSE תאתר פיוז שלא עובר בו חשמל כאשר המפתח לא במצב ACC. אל המפצל אתה מחר את הכבל האדום, את השחור אתה מחבר למינוס שנמצא בקרבה *חשוב מאוד - תאתר פיוז שלא מחובר למערכות בטיחות קריטיות. לדוגמא חימום כסאות, שקע מצת , אני חיברתי למגבים.
    1 נקודה אחת
  39. תנסה כמו שהציע החבר ברספורד, שלב להילוך שני ותעביר לראשון. גם בסיאט איביזה fr היה לי את זה ליפעמים.
    1 נקודה אחת
  40. בישראל בניגוד למדינות נורמטיביות אתה צריך לחיות בהנחה שמי שיוצר איתך קשר הוא נוכל אלא אם יוכח אחרת, אני לא פועל כך מתוך רצון להאמין שכל האנשים הם כאלו, אני פועל כך מתוך נסיון.
    1 נקודה אחת
  41. מה אכפת לי כל עוד משלמים לי את הסכום שאני מבקש? מצידי שיקנה את הרכב לשכן של אחותו. את הרכב הקודם שלי מכרתי למישהו שרכש את הרכב לבנו ולאישתו בלי שהם היו נוכחים בכלל בעסקה. אתה חושב שזה עניין אותי? לא. הוא שילם את הסכום שסגרנו עליו ושהתאים לשנינו.
    1 נקודה אחת
  42. לא קשור בכלל אני אדם שלא הכי מבין ברכבים ולא ביצעתי אישית עוד קניה של רכב מה הבעיה להביא איתי את אבא?
    1 נקודה אחת
  43. לא מבין מה הבעיה להוריד כבל מהחלון למטה. החוט עובר ליד החלונות ואין סיבה שהוא יפריע. אם למישהו מהשכנים קשה לראות חוט חשמל ליד החלון למשך חצי שעה- שייחנק. לדעתי אתה מוותר סתם. מאיפה אתה בארץ? בהצלחה
    1 נקודה אחת
  44. לכל אחת מהבעיות שהצגת יש היום פתרון אלחוטי. לשאיבה יש שואבי אבק אלחוטיים דוגמת דייסון, וואקס ואחרים. להלחמה ישנם מלחמי גז ומלחמים נטענים. הכל פונקציה של כסף. תוף של חוט מאריך זו כניראה האופציה הזולה ביותר
    1 נקודה אחת
  45. אתה לא הכי מהיר על הכביש, אתה מאיץ מהר. אבל אתה לא הכי מהיר, וזה לא עוזר לך בכלום. בנהיגה בטוחה אין כמעט שום יתרון לזה על פני כול משפחתית ממוצעת שמוצעת כיום (או משהו טיפה יותר מהיר ב 160-170) זה לא נכון. באותה המידה אני יכול להגיד את אותו הדבר על טסלה. לגבי האוטונומי רמה 5, אלה שטויות, זה לא יקרה עם המודל 3, גם לא רמה 4. בטח שלא בגרסאות בלי הרדאר, אבל אני חוזר על זה מיליון פעמים בשירשור על הטסלה ולא בא לי להתחיל גם פה.
    1 נקודה אחת
  46. כי אנחנו אנשים בוגרים ומנהלים דיון על רכבים ויש אנשים שרוצים לקבל תמונה מלאה על הרכב ולא רק תשבוחות. אני בעצמי התלבטתי אם לרכוש את המודל 3 ומשתף מההתלבטויות הסובייקטיביות שלי ואולי זה יעזור למישהו. שמתי לב שבפורום הזה קשה להתבטא בחופשיות בגלל נפגעי אגו למיניהם בכל מיני נושאים, אז בלי להעליב, הגיע הזמן לפתח עמוד שדרה. אפשר להגיב לגופו של עניין ולהסביר למה לא מסכימים.
    1 נקודה אחת
  47. אולי יעזור לך הקובץ המצורף כאן, ואם @ABSULUTT הצליח לעשות משהו, אולי הוא יוכל לעזור לך.
    1 נקודה אחת
  48. קרוב לודאי שכן. בסופו של דבר, מצד אחד בקבוצת סיכון (מעל גיל 60), מצד שני עבודה צמודה עם קהל, ידוע לי שבשנת הקורונה נחשפתי לחולים מאומתים לפחות 4 פעמים (נודע לי בדיעבד). אז.לוקח את הסיכון של חיסון על פני הסיכון של הדבקה.
    1 נקודה אחת
  49. קרה לי בסטימצקי. רק שהיא לא שלחה אותי אפילו, בדקתי מחיר באינטרנט, הלכתי לחנות כדי לקחת, המחיר בחנות יקר יותר ב50% בערך. שאלתי אותה לפשר הדבר, אמרה שלא יכולה לתת את המחירים של האתר. שאלתי אותה מה מונע ממני לקנות עכשיו באתר מולה ולבחור איסוף עצמי מהסניף שאני עומד בו כרגע ולקחת את הספר, אמרה שזה לא אפשרי. הזמנתי את הספר, בחרתי איסוף עצמי, הלכתי לגלידה בינתיים. 10 דקות אחרי זה אני מקבל הודעה שהספר מוכן לאיסוף וחזרתי למוכרת. קטע הזוי
    1 נקודה אחת
  50. מי שלא ציפה להעלאת מיסים אחרי ה"הרחבה" בתקופת הקורונה הוא, במקרה הטוב, תמים. איזה מיסים יעלו ובכמה זו לא החלטה כלכלית טהורה, לאג'נד הפוליטית תפקיד לא קטן בבחירה. @SlowRideהנושא שהעלית הוא לא כל כך פשוט. זה בדיוק כמו הדיון על אל-על: המחיר לצרכן אינו חזות הכל. אתה יכול לייבא הכל בזול, לא בהכרח באיכות מספקת, ובמשבר הקטן הראשון להשאר עם מחסור. זוכר את משבר הביצים לפני שנה? הגנה על ייצור המזון בארץ חיונית, כי כשרקטות יפלו על חיפה ואשדוד העגבניות לא יגיעו מטורקיה. ואם אתה בכל זאת תרצה ביצים מאירופה כדאי שיהיו כמה מטוסים של אל-על כדי להביא אותן. מה שאני רוצה לומר הוא שההסתכלות צריכה להיות יותר רחבה וארוכת טווח מהמחיר בסופר היום.
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...