Jump to content

לוח ניקוד

  1. sinkto

    • נקודות

      21

    • הודעות

      154


  2. EliC25

    • נקודות

      19

    • הודעות

      6,789


  3. Buki

    Buki

    אחראי פורום


    • נקודות

      17

    • הודעות

      32,395


  4. falou

    falou

    אחראי ראשי


    • נקודות

      14

    • הודעות

      10,988


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 06/07/21 בכל התחומים

  1. זה היה עוד טיול בעקבות התחביב המוזר משהו... הסובייטים בזמנם נתנו דגש רב לפיתוח תחברה מסילתית ומישהו שם החליט שאת מקצועות הרכבת צריך ללמד כבר מגיל צעיר. וכך התחילו להקים בערים השונות מערכי רכבת מיניאטוריים עם מטרה כפולה - הכשרה חוויתית של בני נוער שאם ירצו בכך, אחרי ההכשרה יוכלו להמשיך ללמוד את מקצועבות הרכבת במכללות יעודיות והמטרה השניה - בידורית - הסעת קהל וילדים מנקודה לנקודה - המערכים האלו לרוב הוקמו בפארקים עירוניים. בשיא ה"פרוייקט" מערכים כאלה פעלו בכ 50 ערים שונות, לאחר פירוק ברה"מ ב 1991 וללא תקצוב חלקם נסגרו ופורקו, בחלקם כל פעילות לימודית הופסקה והם הפכו להיות רק "אטרקציה בפארק" שמופעלת על ידי צוות מבוגרים, אבל חלקם נשארו פעילים במתכונת המקורית. ביקרתי במסילה כזאת בעיר לבוב, עיר נחמדה מאוד בפני עצמה עם אופי אירופאי למדי (הייתה שנים רבות בשליטת פולין). זה קו באורך 1.2 קילומטר, מסילת ברזל אמיתית לחלוטין ברוחב 750 מ"מ (מחצית מרוחב מסילה סטנדרטית שהוא 1435 מ"מ), שתי תחנות, שני קטרי דיזל-חשמליים עתיקים (אחד רוסי ואחד צ'כי) ו 4 קרונות נוסעים. הקו נפתח בשנת 1951 על בסיס מסילה קיימת שהייתה שם עוד משנות ה 20. למצמום עלויות בבנייה השתמשו בפסים, סוויצ'ים ועוד ציוד משומש ממסילות אחרות שפורקו. נמצא כאמור בפארק עירוני גדול. הקו פתוח רק בסופי שבוע ורק בחודשי הקיץ ועדיין מתבצעת שם פעילות לימודית, מעין חוג. הקטר שלרוב "יוצא לעבוד" הוא קטר רוסי TU-2, שנת ייצור משהו בין 1956-לבין 1959. אחד מתוך כ 280 יחידות שנבנו מדגם זה, כאשר במקור הם יועדו לקווים רגילים ברוחב 750 מ"מ שעוד היו יחסית נפוצים אז, ועם השנים פורקו כמעט כולם או הוסבו לרוחב סטנדרטי. רוב הקטרים האלו שנשארו במצב תקין, בזכות מבנה זהה לקטרים "גדולים", התנקזו למקומות כמו המדובר כאן - הם מתאימים הייטב להדרכת חניכים. נתונים טכניים - מנוע דיזל V12 עם 300 כ"ס שמפעיל גנרטור, הגנרטור בתורו מזין 4 מנועים חשמליים, אורך כ 10 מטר (פחות מאוטובוס), משקל 32 טון. מו-דו מלא עם שתי עמדות ניהוג זהות, צוות 2 אנשים. מהירות הוגבלה מטעמי בטיחות ל 50 קמ"ש. 8 מצבים בקונטרולר נהג + Forward/Reverse, בלם של הקטר ושל הרכבת ובלם מכאני (הגלגל שרואם בתמונה). ככה זה 750 מ"מ. הרציפים הנמוכים והפסים לא חלודים - הכל עדיין מתפקד. מפלג. הרכבת מגיעה לרציף, אחרי משהו כמו 5 דקות נסיעה מהתחנה השניה. פה רואים את הנהג הצעיר (לידו יושב מדריך מבוגר). כרטיסנים. סדרניות. אין לי מושג איך התפקיד הזה נקרא בעברית...Coupler. גשר מעבר בין הקרונות. סוויץ' (מפלג) ידני ביציאה מאחת התחנות. עבודת צוות. פה המדריך נוסע בעמידה ומפקח צמוד על פעולות הנהג. הקרונות תוצרת פולין, שנת ייצור 1960, מפעל Pafawag בעיר וורצלב. ספסלי עץ ממסופרים, 38 מקומות ישיבה בכל אחד. גם הם פעם פעלו בקווים אמיתיים. דווקה מרווחים ונוחים באופן יחסי, יש אפילו מיני שולחן ליד כל זוג ספסלים. כל הדבר הזה עם הציוד שברובו כבר עבר את גיל ה 60 מתוחזק, פועל, נוסע וממשיך להדריך בני נוער. מחיר כרטיס נסיעה סמלי ואני לא חושב שמכסה את ההוצאות. כנראה שמישהו מממן את זה. אולי העיריה. או חברת הרכבות המקומית, לא יודע. את הקטר הצ'כי שיש להם לא הצלחתי לצלם. אומרים שהוא אחרון מסוגו בעולם, הם שומרים אותו במוסך ומוציאם רק בחגים ובאירועים מיוחדים. 1 (2).mp4 וקצת מראות מעיר לבוב. מכוניות סיניות שלך תזהה מה זה... את זה דווקא זיהיתי, דייהו לאנוס ייצור מקומי מודל 2006 בערך. Chery Kimo Type R הניבה החדשה (רק 20 שנה בייצור ולא 40 ומשהו כמו המקורית). מונית שורת איסוזו שפולטות עשן שחור ממנוע יורו 0... פאסאט סטיישן MK2 שאצלנו כבר מזמן רכב אספנות. ללא ספק מקום גבוה בתחרות עיצוב רכב... שוק ספרים משומשים באחת הככרות. וכמובן טראם. היה נחמד.
    15 נקודות
  2. תודה רבה לכולכם, שמחתי מאוד לשמוע את הדעות השונות, במיוחד שאין לי עם מי להתייעץ. הסטארט-אפ העלה את ההצעה בכדי לתת לי הרגשה טובה, ולבסוף החלטתי ללכת איתם, כי האנשים פשוט נראים לי מאוד טובים וזה מאוד חשוב לי, חוץ מהטכני.
    7 נקודות
  3. אז ככה בקצרה אחרי הרבה זמן שלא הייתי פה, האימפלה האלמותית (10 וחצי שנים אצלי, סיכום בהמשך אחרי שאשתחרר ממנה רגשית😅) כבר הזדקנה, הגיעה ל 240K ק"מ ולמרות שעדיין הייתה במצב סביר, החלטתי שהגיע הזמן להתחדש. דילמה במה לבחור כמעט ולא הייתה לי כי אני צריך: רכב מנהלים (לא יכול משהו אחר), חסכוני (סביב נניח ה 1/20 בינעירוני), חזק (כי התרגלתי ל V6 וקשה לרדת מזה). תקציב שהעמדתי זה באזור ה 80K עם יכולת להגדיל קצת אם צריך. ההתלבטות ההתחלתית הייתה בעיקר בין ניסאן מקסימה 2016 "צורה חדשה" שהמחירים שלה היו יותר לכיוון ה 90K לבין קרייזלר C300 נניח 2014. לענין החסכוניות, לשניהם תכננתי התקנת מערכת גז (זו גם הסיבה דרך אגב שלא שקלתי למשל אימפלה חדשה יותר, מנוע הזרקה ישירה פחות מתאים להתקנת מערכת גז) חבר מהעבודה עוד הציע לי לשים 80-90K מזומן, לקחת הלוואה על השאר ולהזמין טסלה, אבל למרות הפיתוי מבחינת עלות זה יוצא קצת פחות משתלם וגם חשבתי לי שלפני שאנחנו שוקעים לנצח כנראה לעבר רכבים צמחוניים\מעופפים\אוטונומיים עם מנוע חשמלי שעושים 0-100 ב 2.5 שניות על הילוך אחד או בגובה קצת מעל צמרות העצים, אני חייב עוד טעימה אחת לפחות, כנראה אחרונה, של מנוע שעדיין שומעים אותו כשלוחצים על הגז. חיכיתי וחיכיתי וסרקתי את יד 2 במשך כמה שבועות, עד שפעם אחת ראיתי מודעה על ניסאן מקסימה 2015 עם 143K ק"מ יד שלישית במחיר 57K ש"ח (נמוך משמעותית). בהתחלה הצורה הישנה יותר הזו לא קסמה לי כי נראיתה לי כל הזמן מיושנת משהו לעומת החדשה, מצד שני הפרש די משעותי במחיר על פחות או יותר אותו הרכב... מפה לשם דיברתי עם הבחור (פרטי, לא סוחר או משהו), בהתחלה חשדתי ושאלתי למה המחיר נמוך אבל קיבלתי תשובה סבירה שהוא לא תכנן למכור (רק כחצי שנה אצלו) והוא צריך כסף מזומן בפתאומיות, בקיצור נשמע לי בסדר, סגרנו את המחיר הנ"ל כבר בטלפון (אני נוטה לסגור מחיר בטלפון, מסתבר) וכהרגלי הודעתי לו שאני מגיע מ באר-שבע הרחוקה לתל-אביב אליו ואם בכל זאת יש בעיה ברכב שיודיע לי לפני שאני נוסע. אשתי בכל מקרה נענתה מיידית להצעה לנסוע לתל-אביב למרות הסיכוי הלא מזהיר מבחינתה שתצטרך לחזור את הדרך לבאר שבע בנהיגה (היא כמעט ולא נוהגת מחוץ לעיר, בכלל). הגענו, החנינו בחניון עזריאלי (מחיר חניה שערורייתי למשהו כמו 6 שעות של 86 ש"ח אבל בסדר נו) ועברתי את הכביש ברגל לכיוון הקריה והבחור חיכה לי באזור. נכנסים לרכב ובגלל שסגרנו מחיר אז לא היה אכפת לי להראות התלהבות - הרכב היה נראה חדש לגמריי! הכל במקום, ריפודי עור מאחורה כאילו לא ישבו עליהם אף פעם. גם חיצונית הרכב היה שטוף ונקי וללא שום מכה או מעיכה. בקיצור היה נראה לי מאוד מרשים עבור רכב בן 6. בדיקה בקומפיוטסט - הכל יצא תקין חוץ מבולמים קדמיים שלדעת הבוחן חלשים, אחרי קצת בדיקות על עלויות עם המכונאי שלי סיכמנו על הורדה של 1000 ש"ח (הבולמים והעבודה עולים יותר אבל מכיוון שהמחיר גם ככה נמוך מראש, הוא לא הסכים לרדת יותר מזה, בכל אופן בינתיים לא החלפתי את הבולמים, בדקנו אותם יותר לעומק והמכונאי שלי אמר לי שהם בסדר ויש עוד זמן עד שיידרשו להחלפה). דרך אגב היה קטע הזוי עם התשלום, כשאני בא לעשות העברת זה"ב ההעברה לא עוברת לי משום מה, עכשיו פאדיחה אני והבחור ואשתי יושבים שותים קפה אחרי הבדיקה והעברת הבעלות בדואר, והוא מחכה שאני אעביר את הכסף ומשום מה שאני מקבל שגיאה כל פעם שאני מנסה (אני עם לפטופ כי דרך הטלפון ניסיתי והבנתי שלא אפשרי), בקיצור אני יוצר קשר עם הבנק שלי כדי לבדוק מה קורה והפקידה אומרת לי שאני לא יכול לעשות העברת זה"ב בכלל כי זה לא מאופשר אצלי בחשבון! עניתי לי שלא יכול להיות כי ביצעתי העברה כזו רק חודשיים לפני, בקיצור היא בודקת וחוזרת אלי אחרי כמה דקות ואומרת לי שאני חייב לבצע את ההעברה מאותו מכשיר שביצעתי את ההעברה הקודמת! אני חושב וחושב ומסיק שכנראה זה היה המחשב בבית - מתחבר אליו מרחוק מנסה להעביר ו... שוב מקבל שגיאה! כבר הייתי מיואש ואמרתי לבחור שאני לא יודע מה הבעיה ושאולי לא תהיה ברירה ונצטרך לגשת לסניף בנק שלי פיזית בשביל ההערבה והם פותחים ב 16 ועכשיו רק קצת אחרי 14... הקיצר אמר שבינתיים ניסע אליו לבית כדי שהוא יביא את המפתח השני. תוך כדי נסיעה אני מנסה להבין איפה הבעיה ואז עלה לי לראש שאולי המכשיר הוא לא המחשב בבית אלא בעבודה... הקיצר התחברתי מרחוק למחשב בבית, משם למחשב בעבודה וניסיתי להעביר משם את הכסף ו... הפעם זה הצליח! הזיה! Over Security אני אקרא לזה אבל נו שיהיה... הגענו לבאר שבע אחרי נסיעה לא קלה (צמוד לאשתי כל הדרך בטלפון), המכונאי שלי בדק את הרכב ואמר שנראה מצוין ומטופל. בדקנו פלאגים, שמן גיר והכל נראה טוב. בוצע רק טיפול רגיל של שמן ופילטרים. אחרי כחודש בערך התקנתי מערכת גז אצל ערן במוסך "מרכבת המשנה" באזור תעשיה באר-שבע. מיכל גז במקום צמיג ספייר בנפח 55 ליטר (בלבד, אבל העדפתי להשאיר את תא המטען פנוי), לא כזה קריטי לי אם למלא גז כל שלושה, ארבעה או חמישה ימים. אז אני נוסע ביומיום עם הצמיג ספייר בתא המטען ככה איך שהוא ואם צריך אז אני מוותר על הצמיג וכמובן מחזיק ערכת ניפוח וקומפרסור חשמלי במקום. לרכב עצמו: ניסאן מקסימה פברואר 2015 תוצרת ארה"ב עם תקינה אמריקאית. יד 4 אצלי נקנתה עם 143 ק"מ לפני כשלושה וחצי חודשים וכיום עומדת על קצת יותר מ 149. במבט ראשון על הרכב מבחוץ הוא נראה טוב, לדעתי מהפעם הראשונה שראיתי אותו, נראה טוב יותר מאשר בתמונות. כמובן שלא מדובר באיזה רכב ספורט או יוקרה מיוחדת או משהו כזה אבל כן יש לו Look קצת מיוחד. תמונות למטה. מרווח הפנים סביר אם כי לא משהו כל כך בהשוואה לרכבים אחרים. כמובן שהוא קטן מהאימפלה מהבחינה הזו (אבל גם חיצונית במעט) אבל גם אם נניח אני משווה אותו לרכבים עם מימדים דומים חיצונית (למשל סונטה), בסיס הגלגלים לא מרשים במיוחד (2.78 מטר בלבד) ואכן מרווח הרגליים ליושבים מאחור לא להיט. נפח תא המטען 420 ליטר סבירים סה"כ. הספסל האחורי עם 2 מושבים נוחים ומושב אמצעי קצת פחות נוח ועם משענת שיכולה להפוך בשעת הצורך למשענת יד ולכוסות ליושבים מאחור. מצד שני עם כל זה יצא לנו כבר לנסוע 5 מבוגרים ברכב ויצא לי אפילו לשבת במושב האחורי וסה"כ היה סביר, לא הייתי מגדיר את זה כצפיפות אז בגדול המרווח הגיוני. בתא הקדמי המצב משתפר, המושבים הקדמיים נוחים מאוד (עבורי ועבור כל מי שישב בהם) ועם אחיזה טובה. אני נוהג ברכב ביומיום נסיעה בינעירונית בעיקרה של בערך 80 דקות במצטבר, והמושב נוח לי מאוד. מבחינת אבזור רמת הגימור שהגיעה לארץ בשנתון הזה היא הכי מאובזרת ונקראת SV-Premium. יש ברכב באמת הכל מהכל: מושבי עור כשהקדמיים מתכוונים חשמלית ועם 2 זכרונות ששולטים גם על כיוון המראות וההגה גג פנורמי חימום במושבים, אוורור בכסא נהג (משמעותי מאוד בקיץ עם ריפודי עור) וחימום בהגה מערכת מולטימדיה מובנית עם מסך 7 אינץ'. וילון אחורי מקורי חשמלי בקרת אקלים מפוצלת עם פתח למושב האחורי, המזגן מקפיא כיאה לרכב אמריקאי. שעון סל"ד (סתם סתם, אבל באימפלה באמת לא היה 😁) מנוע וגיר - המנוע הוא כנראה גולת הכותרת של הרכב הזה: נתונים מקוריים - 3.5 ליטר, 290 כ"ס ב 6400 סל"ד ו 36 וקצת קג"מ ב 4400, 6.3 שניות 0-100 נתון רשמי. בפועל לא בדקתי אבל בגדול הרכב מרגיש מאוד חזק. לא נתקלתי עדיין במצב שהייתי צריך כוח ולא היה, עליות עקיפות, מה שלא יהיה, לחיצה קלה (או כבדה אם צריך) על הדוושה הימנית והרכב באמת דוהר כמה שצריך. הגיר הרציף (שהבנתי שיש מקרים של בעיות אמינות, מה שמעלה חששות אצלי, מקווה שזה באמת כלום) סה"כ מתפקד מצוין עד עכשיו ומגיב מהר, מה שמפתיע ביחס למה ששמעתי שגיר רציף גורם לרכבים להיות יותר "עצלניים" אז לא יודע, אולי המומחים יגידו משהו בנושא. הגיר הרציף "מתפקד" לפעמים כמו גיר פלנטרי מהבחינה הזו שיש מצבים שהוא כאילו מעביר הילוכים (אבל אני חושב שלא תמיד ויש מצבים שהמחשב נשאר במצב "רציף" ללא האשליה של העברת הילוכים). יש בגיר גם מצב ספורט שמעולם לא השתמשתי בו ויש ידיות העברת הילוכים על ההגה (קצת מיותרות לדעתי, כי זה לא רכב ספורט). חווית נהיגה ונסיעה - אני רוב הזמן נוסע רגוע בשיוט כמעט קבוע על 120 קמ"ש, הנסיעה שקטה ורגועה ונשארת כך גם אם מהירות השיוט עולה משמעותית (גם ב 160 זה מרגיש די רגוע). בידוד הרעשים מצוין, הצמיגים שיש אצלי ושהרכב הגיעו איתו הם של Goodyear (מידה 245/45/18) מה שכנראה גם מוסיף לענין. המתלים קשים לי יחסית, ז"א הם לא קשים כמו של הסוניק RS שלי אבל גם לא רכים כמו של האימפלה, משהו באמצע. בכביש משובש החוויה פחות נעימה ודי מרגישים בורות ומהמורות (בקטע הזה אולי החלפת הבולמים הקדמיים כפי שהומלץ בבדיקה ישפרו את המצב, אבל אני לא בטוח, יכול להיות שהצמיגים חתך נמוך יחסית גם לא תורמים לענין). בכל מה שקשור ליציבות, הגה מתקשר וכו' אלו דברים שאני פחות מבין בהם, הרכב סה"כ הרגיש יציב והמושב אוחז טוב גם במהירויות לא חוקיות בעליל גם תוך כדי סיבובים סבירים למהירות. הגה מתקשר לא יודע, לא ניסיתי לדבר איתו (סתם, באמת אין לי מושג, אולי מישהו אחר מכיר?) צריכת דלק - הרכב לא חסכוני בעליל, במיוחד לאור ההיצע שיש היום. 1/6-6.5 בעיר ביום טוב (אפשר גם להגיע ליותר גרוע עם קצת פקקים) ו 1/10.5-11 מחוץ לעיר. כפי שציינתי הותקנה מערכת גז והצריכה שלי כרגע (כשהנסועה היא נניח 80% בינעירונית) היא כ 30 אגורות לק"מ (28 בפועל אבל אני צריך למלא בנזין עוד מעט, אז זה יתיישר לכיוון ה 30). את היתרונות כבר כתבתי תוך כדי. אז חסרונות: צריכת דלק גבוהה מולטימדיה "רק" 7 אינץ' ושקועה קצת "בפנים" כזה בדש-בורד שזה מעצבן כשצריך לגעת במשהו (אני מידי פעם רוצה לדלג שירים ברשימה ולא אחד אחרי השני ואז צריך משם) יש לי קצת בעיות קטנות עם המולטימדיה שלא הצלחתי למשל לשנות את השעה שמופיעה שם, זה תקוע על שעון חורף ועדיין לא מצאתי איך לשנות את זה. המערכת שמופיעה בחו"ל שונה קצת ויש לה גם כפתורים מה שגורם לי לחשוד שזו איזושהי מערכת שהותקנה בארץ קצת אדיוטי אבל כל פעם שאני נכנס לרכב המולטימדיה מודיעה (Connected to: ואז השם שלי כפי שהקלטתי את עצמי בפעם הראשונה שהתחברתי, לא יודע למה אי אפשר פשוט לרשום הודעה על מהסך או משהו) כשיש שיחה נכנסת המולטימדיה עם קול נשי במבטא בריטי ולעיתים בווליום של השיחה שעשוי להיות שונה (גבוה משמעותית) מהווליום של המוזיקה למשל מכריזה: Incoming call, מה שעשוי להקפיץ חלק מיושבי הרכב הלא מוכנים לענין. הקיצר הבנתם שאני לא מת על המולטימדיה למרות שאת הפונקציה החשובה ביותר מבחינתי (נגינת שירים מ DOK) היא עושה מצוין סה"כ 😃 קצת גרפיקה:
    5 נקודות
  4. לפי תאריך היצור זה לא היה צמיג סיני אלא המקורי של הרכב. פות"ש פנה אליי כבר, אעדכן בהתפתחויות.
    5 נקודות
  5. סיטרואן C4 בדרך לכאן, וכבר כתבתי על הדגם החשמלי. עכשיו מגיע תורם של דגמי הבנזין והדיזל: הדגמים שיגיעו מאובזרים מאד וכללים מעריך בטיחותי מלא כולל בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי עצמים בשטח מת. 1.2 טורבו בנזין 130 כ"ס תאוצה 0-100 9.5 שניות צריכת דלק במסלול משולב: 17.2 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP 1.5 טורבו דיזל 130 כ"ס תאוצה 0-100 9.7 שניות צריכת דלק במסלול משולב: 21.7 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP מחירים: דגם 1.2 SHINE מחיר: 138990 ש"ח דגם 1.2 SHINE עם גג שמש (וכנראה עוד שדרוגים) מחיר 144900 ש"ח דגם 1.5 דיזל SHINE מחיר: 150990 ש"ח סביר להניח שבקרוב יגיעו דגמי FEEL במחירים זולים יותר (ומאובזרים פחות)
    4 נקודות
  6. הבעיה שלך היא תפיסתית. אין שום איכות חיים ברכב. אין שום איכות חיים בלנהוג לעבודה, זה לא משנה אם זה פקקים או לא. אם זה לנסוע ברכבת לעבודה או באוטו אני אבחר ברכבת בכל יום בלי שאלה בכלל. הבעיה היא כאשר עם רכבת לוקח לי שעה וחצי ועם אוטו 30 דקות. זה הכשל. תאמין לי שאם לאנשים הייתה אופציה הם היו משאירים את הרכב בחניה. לשכנע אותם זה קל. רב קו עולה 300 שקל בחודש. רק הדלק באוטו עולה הרבה יותר.
    4 נקודות
  7. מחיפוש בצרפתית (צירפתי לך תרגום) מסתבר שזו בעיה ידועה ב5008 שמתרחשת כשמקפלים את המישבים לא כמו שצריך. אם אתה מאיזור השרון (לפי המיקום שנתקעת בו, שזה 2 קמ מהבית שלי, יתכן וכן...) אתה מוזמן לקפוץ אליי וננסה לטפל לך בזה.
    4 נקודות
  8. אל המבחן הזה ניגשנו, כולנו, עם חשש מסוים. אחרי ה-MK7 וה-7.5 הפושרות שהשאירו את רובינו מאוד מרוגשים, באה ה-performance ושינתה את הדעה של כמעט כולם. אז החשש היה מובן - האם היא יורשת את ה-performance או שמא את הדגם הרגיל? זה מה שחשב עליה @itaysamurai: https://carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/3609/מבחנים/פולקסווגן-גולף-GTI--מבחן-דרך
    3 נקודות
  9. לפחות מבחינתי (ואני וידידי עבדנו ביחד) זה בעיקר היכולת שלך להשפיע על המוצר ותהליכים פלואידים והחלטות 2 way door באמת.
    3 נקודות
  10. תלוי במצב הרכב, יש גם המון פרטיים שמשקרים או סוחרים שמתחזים לפרטיים במיוחד באזור נתניה. אם כבר מגרש, לא, ובשום פנים ואופן לא לרכוש ממגרש קטן!!! רק מטרייד אין של יבואן רשמי כמו אוטוסנטר, טרייד מוביל, לובינסקי טרייד, קראסו טרייד, סוזוקי טרייד (יש להם את כל סוגי הרכבים) וכשאתה הולך לשם אתה קובע לסוכן מה אתה רוצה, לא להיפך, ולא מוותר על בדיקה מטעמך במכון שאתה בוחר!!!. ולא לרכוש רכב ללא תיעוד טיפולים מסודר כל שנה בלי קשר לק"מ.
    3 נקודות
  11. בכיף. הטענה במאמר היא שניתוח נתוני התחלואה, שעליהם התבססה הקביעה שיש ירידה ביעילוות החיסון, "ספג ביקורת מצד המומחים וגם חברי עצמו (שעסק בניתוח) מתייחסים אליו בפקפוק". לדברי פרופ' בליצר שמצוטט שם, קשה להעריך את זה מכיוון שהבדיקות סלקטיביות מלכתחילה (ואנחנו לא באמת יודעים בכמה אנשים פגע הוירוס). אחד המומחים שמצוטט שם אנונימית אומר שזה שונה מאוד מהנתונים שיש מבריטניה, ובמצבים כאלו האמת כנראה באמצע. אחר אומר ש"ישנם אתגרים מתודולגיים עצומים בהערכה נכונה של יעילות החיסון ממידע שמגיע מהתפרצות מקומית, כשהבדיקות מבוצעות באופן מאוד לא אחיד והנתונים מושפעים מהרבה נתונים אישיים. הדבר מקשה על פרשנות התוצאות והשוואה של ההדבקה המאובחנת במחוסנים ולא מחוסנים מחייב זהירות גדולה". לפי הבריטים היעילות שנצפתה היא 88% מול הוריאנט הזה, ובארץ הנחת העבודה של משרד הבריאות היתה שהיעילות תהיה 80%. אבל בסופו של דבר, בגלל מספר המחוסנים הרב יחסית בישראל, אין דרך אמיתית לדעת בכמה אנשים המחלה פגעה ולא היו להם שום סיפמטומים. אין גם המלצה או סיבה לחיסון שלישי כרגע. נראה לי זהו. אני מניח שאנחנו אף פעם לא באמת נוכל לדעת בוודאות. לא יודע אם גם זה מאוד משנה. מה שיהיה משנה זה הנתונים האבסולוטים של נדבקים בכל יום וחולים קשה (בעיקר כנראה) מתוכם.
    3 נקודות
  12. אגרסיבי? מה אגרסיבי?! לא רק שומר מרחק, אם היה חפץ גם היה בולם, בלי לפגוע ברכב לפניו. לא מאוד מרוכז, אבל מספיק מרוכז כדי לעשות את הדבר הנכון, לרדת לשוליים במקום לבלום חזק ולהמנע מפגיעה מהרכב שאחריו. ללא ספק, שמר מספיק מרחק, גם במבחן התוצאה וגם במבחן הבלימה (שים לב שעם הירידה לשוליים, והעדר כמעט מוחלט של בלימה, עדיין היה יכול לעצור לפני קו הרכב שלפניו). חכם. נהג טוב.
    3 נקודות
  13. אם נחזור לשאלה של פות"ש - אני תוהה מה ההגדרה שלך ל'הרכב לא מתאמץ'. צריכת דלק תלוייה ברגל ימין סה-טו, תלחץ פחות - יצרוך פחות, בשביל זה צריך להיות בהילוך המתאים.
    3 נקודות
  14. חשוב לדעת שאסור לסמוך על אף מילה של אף מוכר, פרטי או עסקי. כל עוד הוא לא מגבה את המילים שלו במסמכים וחותמות, אין בו אמונה, וגם אז, צריך לקחת הכל בערבון מוגבל. את התיקונים היה עליו לעשות הרבה לפני שרכדת את הרכב. לא תיקן? לא קונים.
    3 נקודות
  15. נעשה את זה פשוט: רק המדינה היבואנים וכנראה חברות המימון מרוצים מקדחת המכוניות ששוטפת את המדינה. יש את האנשים שקונים את המכוניות האלו וכל הכבוד לכם על ההקרבה למען הכנסות המדינה בזמנים לא פשוטים אלו של גרעון, אבל את המחיר האמיתי על הטירוף הזה בסוף כולנו משלמים בפקקים, בזיהום, בחניות ובמצב שבו אין דרישה לשינוי מלמטה. בונוס: שש תובנות מעניינות על החציון הראשון של 2021, את חלקן אתם מכירים, חלקן מעוררות מחשבה. https://cars.walla.co.il/item/3446324
    2 נקודות
  16. לדעתי בדיוק הפוך. צריך להודות בהפסד שסלילת כבישים היא משחק סכום אפס. אתה משקיע 4 שנים בסלילת עוד נתיב ומאות מיליונים ובתוך שנה הנתיב הזה כבר מלא ופקוק. במקום זה מדינת ישראל צריכה לשנות אסטרטגיה. להצהיר "אנחנו מפסיקים לסלול כבישים", ומצד שני להתחיל לסלול פה מסילות באטרף ולהפעיל רכבת 7 ימים בשבוע. שום סיכוי שזה יקרה כמובן. הנה סוללים עכשיו עוד נתיב בכביש החוף, במה בדיוק זה יעזור? לא היה עדיף להניח שם עוד שתי מסילות? או נתיב מהיר לתחבורה ציבורית בינעירוני?
    2 נקודות
  17. חסר לנו המספר המשלים, זה של מספר כלי הרכב שהושבתו. ואכן מעניין שביוני שליש מכלי הרכב הם חשמליים (BEV/PHEV/HEV). מספר ה-PEV (סיכום של BEV ו-PHEV) הוא 15%. אז נראה שלמשלוח הגדול של טסלה יש השפעה גדולה על המספרים בחודש זה, אבל אם זו המגמה הרי שלפחות בנושא הרכב החשמלי ישראל קופצת למקום גבוה בדירוג העולמי.
    2 נקודות
  18. אוטו לא עולה כמה שאתה משלם עליו במעמד הרכישה. המחיר האמיתי הוא ההפרש בין מה שאתה משלם לבין מה שאתה מקבל כשאתה מוכר (אפשר להוסיף לתחשיב גם ריביות והפסדי תשואה) הסיטרואן באמת המחירים הנ"ל "תעלה" פי3 ממזדה 3, לפחות
    2 נקודות
  19. היום מכרתי רכב, לאחר שהקונה יצר איתי קשר לראשונה ביום ראשון אחה"צ. הבחור מההתחלה עשה רושם חיובי של בחור רציני שבא לקנות ולא לבלבל את הביצים. אמנם רכב זול ופשוט, ולא עיסקה ב80 אלף שקל, אבל עדיין. הכל התנהל בוואצאפים. פעם אחת כשלא היה לי חשק לכתוב, הקלטתי לו הודעה. אתמול נפגשנו והיום העברנו בעלות. פרט לשני המפגשים הפרונטליים, הכל התנהל בוואצאפ. אני לא רואה בזה שום בעיה. מי שלא אוהב וואצאפ, שיתקשר או שיבקש שיתקשרו אליו. היו כאלה שכתבו לי ולשאלתי "רוצה להתקשר?" החזירו בצילצול. לפסול עיסקה או להסיק בהכרח שמדובר בבילבול ביצים- מיותר.
    2 נקודות
  20. אני לא יודע איך בהעלאות של 500 בשנה (ושנתיים של 1500) אתה נשאר בשכר תחרותי, אלא אם התחלת מראש בשכר גבוה במיוחד. בפעם האחרונה שעברתי מקום עבודה, סקרי השכר היו מוטים למטה והצעות בפועל היו יותר גבוהות. אם מוסיפים לזה בונוסים וRSU, אז הם בכלל לא היו רלוונטים. יכול להיות שאני טועה במקרה האישי שלך, אבל ככלל אצבע הטענה שלי נכונה.
    2 נקודות
  21. אתה מקבל הצעות שכר מחברות אחרות בלי שהתראיינת בכלל? אני לא מדבר על גישושים של מגייסים. ההצעות קונקרטיות עם מספרים. סקרי שכר לא ממש מייצגים. מנסיון. הם גם לא כוללים את מה שמעבר לשכר החודשי, כמו בונוסים ומניות.
    2 נקודות
  22. מהלך רע מאוד, התדמית של סיטרואן בארץ אינה של אחלה מותג , ולכן הגישה צריכה להיות מחיר אטרקטיבי, אחריות ארוכה וטרייד אין אשר מגבה את היצרן. לבקש 140K על הרכב זה מהלך מטופש ויהיר.
    2 נקודות
  23. מאוד מצחיק לשמוע את הקואליציה מאשימים את האופוזיציה בהפקרת ביטחון מדינת ישראל. שמישהו יעדכן אותם שבדברים אלה אם מאשרים שהקואליציה היא סכנה לביטחון המדינה. כי החוק הזה עובר פעם אחר פעם ללא בעיות. אתם הקמתם ממשלה עם אנשים שמתנגדים לחוק הזה ואתם לא רואים בזה שום בעיה? סבבה, אפשר לבקר את הליכוד ושאר המפלגות, אבל איפה הביקורת העצמית? איפה ההבנה שאתם נתתם יד לממשלה כזאת? בנט וחבריו ממשיכים לגלגל אחריות ולהאשים את ביבי למרות שברור שהאשמה היא בעיקר שלהם.
    2 נקודות
  24. לישראלים ביפן היו שיטות, קניית כרטיס ילד במכונה 50%, יציאה מהירה במעבר ללא שער (לנכים) והכי מתוחכם: קנו מנוי חודשי / שנתי ליעד רחוק, אבל קנו שני מינויים: 1 - לתחנה מספר 1-2 והשני לתחנה 50-51, כאילו נכנסו בבאר שבע לתחנה אחת עם המנוי הראשון, אבל יצאו בקרית שמונה עם המנוי השני.
    2 נקודות
  25. לטעמי מסך 27" ברזולוציה 1440*2560 (קרויה גם 2K) הוא הנוח ביותר. באופן אישי אני אוהב את המסכים של Dell. הם לרוב כוללים ארגונומיה מצויינת, מרכזיית חיבורי USB ואחריות מעולה ל-3 שנים (החלפה במקרה של תקלה ללא כל שאלות, מנסיון). אבל, הם לרוב לא נמצאים על הצד הזול של סקלת המחירים.
    2 נקודות
  26. אנשים לא מבינים שלהוריד שנייה הילוך ולהשאיר את הדוושה ב-15% לחוצה יותר חסכוני מאשר להישאר בהילוך גבוה וללחוץ ל-50% דוושה כדי להאיץ. המחשבה על הקורלציה בין סל"ד לצריכת דלק היא הרגל שגוי (לא לגמרי) שהוטמע המון דורות, לכן טוב ששאלת וטוב שענה לך שישקבאב תשובה מדויקת. אם אתה רוצה להאיץ, מוריד הילוך (אפילו שניים) עם גז קבוע כמו שהיית, מאיץ ומעלה חזרה. זו הצורה הכי חסכונית. להוריד הילוך ולתת גז עד הסוף זו הצורה הכי מהירה, לרוב. להישאר בהילוך גבוה, לתת יותר גז ולגעת בעצמנו תוך כדי שאנו מתענגים שעלינו רק מ-1500 סל"ד ל-2200 זו הצורה האטית והבזבזנית יותר לסיכום: המטרה של הילוכים היא להעמיד אותך בסל"ד הרצוי, שנקבע לפי עקומת הכח של הרכב שלך. המטרה של הדוושה הימנית היא לשפוך דלק למנוע. הראשון לא קובע כמעט צריכת דלק בנהיגה סבירה. השני קובע 99.99% ממנה. זה פשטני ולא מאה אחוז מדויק, אבל אלו עיקרי הדברים.
    2 נקודות
  27. דרך אגב: ניגשתי עם כסא בשורה 2 נעול ב 5008 למוסך המרכזי : שני מוסכניקים ניסו לקפל ולא הצליחו. כשהתחילו באלימות ביקשתי שיעצרו. אין להם מושג ירוק בכסאות האלו ועדיף שתקח את המושבים למישהו שבאמת מבין ויש לו סבלנות. לדעתי : המסילות בסדר גמור.
    2 נקודות
  28. זכאים זה גם פקידי חמאס... וגם בשיטה החדשה הגובי מיסים ימצאו את הדרך לגבות אותם, אף אחד לא משלה את עצמו אחרת. הדבר היחיד שזה עושה זה "מרחיק" אותנו קצת יותר. 1. זו הייתה הצבעת אמון, ככה שאם היו 61 נגד, הממשלה נופלת. 2. הוא קיבל אישור ל-3000-4000 (תלוי למי מאמינים) שהיום לא מקבלים תושבות ובמו"מ הם כן אמורים לקבל 3. לטענת סמוטריץ' ברגע ש-2 הושג אז הטיעון הביטחוני להוראת השעה מאבד את תוקפו, ולכן כל הוראת השעה כבר לא רלוונטית. זה אומר שלטענת סמוטריץ' מצב בו הוראת השעה עברה עם ההסכמות לרע"מ-מר"צ, או מצב שבו הוראת השעה לא עברה בכלל - זהים, כיוון שזה אומר שהמחוקק אומר בעצמו שהסיבה היחידה שהוראת השעה הזו אושרה עד היום - אינה רלוונטית. 4. ברגע שבנט הגדיר את ההצבעה כהצבעת אמון - הרי שהאופוזיציה חייבת להצביע נגד, ראית פעם אופוזיציה שמצביעה בעד הצבעת אמון בממשלה? זה לא קיים. עקרונית אזרח/ית ישראלי, מתחתן עם אזרח/ית זר, יכולים להגיש בקשה לשר הפנים שיאשר אזרחות לזר, והוא צריך לבחון את הבקשה מה שנקרא "בלב פתוח ובנפש חפצה". חוק האזרחות והכניסה לישראל - הוראת שעה קובע שעבור אזרחים זרים, שהם עם ת.ז. כתומה של הרש"פ, ברירת המחדל היא שהוא לא יכול לקבל אזרחות, וצריך סיבות מיוחדות על מנת להגיש בכלל בקשה לשר הפנים. חריגים כאלה יש כל מיני בהוראת השעה הקיימת. יש בערך 1600 כאלה בשנה. הסיבה להוראת השעה היא מעורבות של מתאזרחים כאלה בפיגועים - היינו בטחונית. בג"צ קבע שזה לא יכול להיות חוק קבוע, זה צריך להיות הוראת שעה שמאושרת מחדש כל שנה, או לחילופין חוק יסוד. אז מה קורה אם אין הוראת השעה? זה אומר שיכולים להגיש בקשות לאזרחות, ושרת הפנים תצטרך לעבור בקשה-בקשה ולבחון, ולאשר או לדחות. מה שזה כן משנה מהמצב היום - זה שאם הבקשה שלהם נדחית, יש להם זכות ערעור, והיום לפי הוראת השעה - אין זכות ערעור כי אין בקשה בכלל. עכשיו בא סמוטריץ' ואומר - אם שקד, פריג' ועבאס סיכמו על תוספת של אישורים מעבר ל-1600 הקיימים, זה שומט את הטיעון הביטחוני מהוראת השעה, כי אם אתה טוען לגבי פלוני אלמוני שהוא אתמול סיכון ביטחוני, אבל היום אתה מאשר אותו בלי בדיקה פרטנית - הרי שהוא לא סיכון ביטחוני. ואם נשמט הטיעון הביטחוני אין להוראת השעה זכות קיום, כי היא אושרה בבג"צ רק על הבסיס הזה. הם צהלו כי זה הצבעת אמון (החלטה של בנט!), והמטרה של האופוזיציה זה לנצח בהצבעות אמון. אז הם ניצחו "חצי-כוח", ההצבעה לא עברה, אבל לא היה להם 61 נגד שהיה מפיל את הממשלה. ברגע שבנט החליט שזו הצבעת אמון, הוא קבע חד משמעית את התוצאות, בחלק החיובי מבחינתו זה חייב את מר"צ ורע"מ להצביע בעד, בחלק השלילי זה חייב את האופוזיציה כולה להצביע נגד. בטח ובטח כשיחסי הכוחות בין האופוזיציה לקואליציה כאלה קרובים.
    2 נקודות
  29. כי ככה הצבא עובד פה. וזה הדבר הראשון בערך שכל ילד שסיים בית ספר נחשף אליו ולהתנהלות שלו. ואיכשהו עם ההתנהלות הזו אנחנו ה"צבא החזק במזהת" אז יעבוד ככה בכל מקום.
    2 נקודות
  30. האופוזיציה במתכונתה הנוכחית תשמח גם אם יפול חוק "הצלת ישראל ופתירת 100% מבעיותיה" במידה והקואליציה הם אלו שינסו להעביר את זה והכשלון יגרום להם למבוכה.
    2 נקודות
  31. פעם היה סובארו 1.3, 1.6, 1.8. מנועים דומום אבל בנפח שונה כדי ליצור מספר גרסאות ולתת ללקוח מגוון אפשרויות. כולם עולים בערך אותו דבר בייצור אבל על ה 1.8 מרוויחים יותר פר יחידה, מצד שני יש יותר קונים ל 1.3 כי הוא זול. כיום מנועי טורבו עם ניהול ממוחשב מאפשרים לקבוע מספר דרגות הספק ומומנט, בדיוק בשביל לתת ללקוח את אותו מגוון גרסאות, הרי אם יתנו לכולם את הגרסה החזקה ביותר, יצטרכו למכור אותה במחיר של החלשה או האמצעית. אבל אם יש 3 גרסאות, על החזקה אפשר להרוויח יותר (לרוב גם מגיעה עם איבזור גבוה יותר). לפעמים זה מנוע זהה לחלוטין וכל ההבדל הוא רק תוכנה ולפעמים בגרסאות החזקות יש טורבו שונה או שני טורבואים לעומת אחד, אינטרקולר שאין בחלשות, מערכת יניקה שונה ועוד.
    2 נקודות
  32. לא מבין למה צירפת את המשרות האלה. פות"ש ציין בפוסט אחר שהוא לא רוצה ללמוד, כאן ממדגם של משרות מחפשים סטודנטים באמצע / סוף לימודים. פות"ש נכנס למפעל במסגרת עבודה אחרת שלו, ורואה תנאים סביבתיים שנחזים להיות מפתים - וזה קונה אותו. לא שום דבר אחר. אני לא בטוח שהפרופיל והמאפיינים של פות"ש זה מה שהם מחפשים.
    2 נקודות
  33. אתה צודק בעיקרון, אבל המצב כאן קצת שונה כי מדובר ברכב עם רישום של יד ראשונה פרטית, אז כל עניין ירידת הערך של 0 ק"מ פחות רלוונטי כאן, אבל גם אני חושב שההנחה שמוצעת לא מספקת. לגבי הזמן שהרכב עומד במגרש, קח בחשבון שהוא כנראה עמד תקופה יפה בנמל לפני כן. אולי להתנות את הרכישה בנוסף להנחה בקבלת שובר לטיפול ראשון שתבצע באופן מיידי.
    2 נקודות
  34. לאיזה עו"ד יהיה כלכלי להתעסק עם הדבר הזה מעבר למכתב התראה ראשוני? אין פה על פניו עילה לביטול עסקה. יש תקלה במסילות מושבים, שייתכן שהיה מודע אליה המוכר וייתכן שלא. מכל מקום, אם יתבע פות"ש על זה, יש לו על פניו סיכוי לא רע להשיב ולו חלק מעלות התיקון. לגבי הצמיגים? לא קלף חזק, ובכלל עדיף שהיה מתמקח על עלותם ומחליף לבד, במקום שישימו לו (עוד) משהו סיני מזוויע. אז לא באמת "עבדו עליו", יותר בכיוון של לא עשה שיעורי בית והתבאס ממושבים מלוכלכים, והחליף צמיגים סיניים X בצמיגים סיניים Y. הגיע הזמן לדרוש לפחות קצת מודעות צרכנית, לא כל אחד צריך להאכיל בכפית ולא כל אחד צריך להיאחז בזה. זה לכשעצמו עבירה מהצד שלך, ויותר חשוב מכך - רשלנות. וכמו שכבר כתבו לך - מה כבר יש להכיר במיקום גלגל רזרבי? אם היה לך מספיק זמן, מיקום וחוסר סיכון ללכת בכביש מהיר, יכולת גם להחליף גלגל. אם זה מה שהבהיל אותך, אולי על זה צריך לתת את הדעת, לצד כל ההליך הצרכני הדי קלוקל?
    2 נקודות
  35. מוסיף למה שאמרו מעלי, למרות המחיר המפתה של דגם ה-SE הייתי מתאמץ וקונה את ה-6, היתרונות הם במערך חיישנים רחב יותר (אקג, מד גובה, חמצן בדם) אבל חשוב מזה כמו שהזכיר Liviur הוא מסך ה-alway on, לדעתי מדובר בשדרוג משמעותי שהופך את השעון לשימושי הרבה יותר וגם גורם לו להרגיש פחות גימיקי. נקודה נוספת, לא שזה מאוד משנה במקרה שלך אבל אני מחזיק בשעון דור 6 בגודל הקטן יותר, אישית מעדיף את הנראות שלו על היד ולא מרגיש שהוא קטן מדי, אבל ללא ספק חיי הסוללה לא מדהימים. בנוגע לרכישה עצמה, שים לב שמעבר לדגם של השעון עצמו ניתן לרכוש אותו עם שילוב של רצועות שונות, אישית אני לא כל כך אוהב את הרצועה הרגילה - sport loop אבל זה כבר עניין של טעם אישי כמובן.
    2 נקודות
  36. 8 שנים במקום אחד ולא פזלת החוצה? נשמע לי שארגון "כבד" כמו הנוכחי יותר מתאים לך מארגון דינאמי. אם מביאים לך תנאים טובים במקום הנוכחי ו"מאפסים" את הסיבה שבגללה רצית לעזוב - לדעתי תישאר. יציבות תעסוקתית שווה המון. ולאלו שרושמים שהם לא היו נשארים אצל מעסיק שמוכן לתת העלאה רק לפני העזיבה - למעסיק יש הרבה שיקולים (מדיניות העלאת שכר למשל, בטח אם זה מקום גדול שיש בו הרבה עובדים) לכן אין צורך להתרגש מזה, המעסיק צריך להרוויח בסוף החודש. גם אם התחושה לא נעימה זו לא סיבה לפסול אותו.
    2 נקודות
  37. לדעתי האישית והבלתי מחייבת בעליל, אין כמו מנטליות של סטארט אפ כדי לשמור על רעננות, מכל בחינה שהיא, מקצועית וחברותית. אבל זה אינדיבידואלי לגמרי, יש אנשים שהדינמיות והשינויים התכופים מכניסים אותם לסטרס. בנוגע לביטחון התעסוקתי - שום דבר לא בטוח מצד אחד, ומצד שני השנה הזאת הייתה פשוט מופרעת מבחינת השקעות בסטארטאפים, ואני מכיר את מהשטח, לא מקריאת עיתונים. אל תתבייש לשאול כמה גייסו ומה התוכנית ולכמה זמן יספיק הכסף. עריכה: כמו שציינו מעליי, זה הזמן הכי טוב לעבור עבודה, הביקוש לעובדים מיומנים בשיא, אני לא זוכר דבר כזה. תגיד למקום החדש שהמקום הקודם השווה תנאים ותן להם הזדמנות לשפר את ההצעה...
    2 נקודות
  38. אני רק הערה: אנחנו לא כאן בכדי להיות חכמים בדיעבד. יש מצב נתון, ופות"ש מבקש עזרה. מי שקשה לו - שישתוק.
    2 נקודות
  39. מקום שסרב לבקשת העלאה אבל עכשיו כשאתה עוזב פתאום מסכים, זה לא מקום שהייתי רוצה להשאר בו. מעסיק שמתנהג כמו אחרון ספקי השירות הוא לא בשבילי. אבל זה אני. לך יש את השיקולים שלך. החשש מהחלפת מקום עבודה באופן כללי הוא מובן, וכמובן שבסטרטאפ יש סיכונים משלו. כמי שנמצא באותו מקום 8 שנים אתה כנראה לא אוהב לצאת מאיזור הנוחות שלך, אתה זה שחייב להחליט אם הסיכון שווה לך. תזכור שאתה גם לא חייב לעזוב למקום שמצאת, אתה יכול לקבל את הצעת המעסיק ולהמשיך לחפש מקום אחר שאולי יתן לך להנות גם מבטחון וגם מאתגר והתפתחות.
    2 נקודות
  40. הלקח לחיים: זו הנקודה בה היה צריך להיות ברור שמדובר במוכר שיקצץ באמת ובמחוייבות שלו, ולמרות שכבר הושקע זמן ומאמץ, צריך לסגת מהעסקה. זה נכון לכל עסקה בחיים, לא חשוב כמה עמוק את בתהליך, כל זמן שלא עבר כסף. אם מתברר שאחת המוטיבציות העיקריות לעסקה בטלה, אמינות המוכר במקרה הזה - לקפל.
    2 נקודות
  41. אז מה היה אתמול? התחלתי לסדר כמה דברים חשמליים ברכב. התחלתי בלבדוק את המפוח.. נותן לו פלוס ומינוס - לא עובד ;( ממשיך ובודק למה אין לי תאורה בלוח שעונים (שהיא גם ככה חלשה ובולטת רק בחושך של הלילה). מוצא את החוט שאחראי לאורות, ורואה שחיברו אותו בעבר לשעון מתח חיצוני, שניתקתי. מחפש טריגר מידית האורות, ומלחים אותם יחד. הלאה - יוצר 2 נקודות מתח אחרי סוויץ עם בית פיוז לבית מצת, ולרדיו שאתקין בהמשך. גם פה - מלחים ומכווץ. עוד לא מצאתי דרך נורמלית לתקוע את הבית מצת במסגרת של הדשבורד, אז הוא די חופשי שם. אשמח אם יש למישהו רעיון. ממשיך לפרוייקט קצת יותר רציני - מיכל שפריצרים הגיע לי קיט עם מיכל ומשאבה, צינורות, שפריצרים וכל מיני ברגים ושות'. בהתחלה התלבטתי אם לחבר את המיכל החדש או להתאים את המקורי. החלטתי שאתחיל במקורי, ומקסימום אם לא ילך אשים את החדש. ניקיתי אותו טוב, אחרי שנים שהיה מטונף. קדחתי חור 19 ממ בצד שלו, שלא יפריע לבראקט, וחיברתי לשם את המשאבה. החזרתי את המיכל, הוצאתי חיווט וצינוריות והתחלתי להבין איך הכל מורכב. פירקתי את המגש שמתחת לשמשה ואת המגבים כדי להתחבר לשפריצרים המקוריים, הבנתי שהצינורית עוברת מקיר האש דרך פנים הרכב לחלק העליון שמתחת לשמשה. התחברתי בחצי הדרך לצינוריות הישנות, בעיקר בגלל שבקיט הגיע בקושי חצי מטר של צינור, וגם כי הקוטר שונה במעט. על הדרך התחילה להווצר לי אמבטיה, שמתי לב שהניקוז מלא בסחלה. הוא עובר בתא הנוסעים - פירקתי אותו, ניקיתי טוב וגם תיקנתי חור שנהיה בצינור. החזרתי הכל, והתחלתי לחווט מפסק על הדשבורד כדי להפעיל את השפריצרים. וואלה.. הכל עובד, זרם קצת מעפן אבל עדיף מכלןם. 20210703_175445.mp4 20210703_213502.mp4
    2 נקודות
  42. כולנו עושים פעולות כדי ללטף לעצמנו את האגו. וזה בסדר. הוא: היטיב לעולם ואנשים אוכלים את הפירות של המיזם האדיר הזה עד היום (חפש בקבוצות ייעוץ משכנתא. כמעט כל פוסט שני מזכיר את המיזם, ומדהים מה שאנשים בורים לחלוטין למדו משם), ועל הדרך ליטף לעצמו את האגו. נגיד. אתה: מטנף על בנאדם שלא נמצא פה כבר איזה שנתיים נראה לי, מכניס אותו בהקשרים שלילים לחלוטין של פוסט על נוכלים פר אקסלנס, ביריונים מגודלים עם אפס השכלה ואפס כשרון, ואיכשהו מחבר בין אור לבינם. מהמם אתה, אין מה לומר. אגב יש קטע כזה שאנשים ממורמרים (ופה אני לא מתכוון דווקא אליך) מרגישים נורא חכמים ומורמים מעם כשהם משתמשים בכלי הזה שנקרא "ציניות" או סרקזם בלע"ז. מלטף את האגו שלהם כנראה. זה שעל הדרך מפזרים רעל ומרמור וייאוש מהחיים ונתינת תחושה לקורא התמים שהוא טרם זכה להגיע למדרגת חכמתם העליונה ולכן לא זכה לראות את המרירות הזו שלהם.
    2 נקודות
  43. עיתונאים, תאמין לי. "שתיים מהדמויות האהובות בישראל". פייספאלם עם משאית בטון... נוכלים מצד אחד ומטומטמים מהצד השני זה חלק בלתי נפרד מהמארג האנושי. תמיד היה ותמיד יהיה. בכל הקשור ל"נופלים בפח" בתרמיות של "התעשרות קלה"... וואלה, לא מעורר אצלי הרבה אמפתיה. איפה האחריות האישית, אה-הה.
    2 נקודות
  44. מי שקונה סיטרואן C4 ב140-150 אש"ח הוא לא פחות ממזוכיסט אני לא מתכוון לשוק היד השניה, שם דווקא הVFM גבוה.
    1 נקודה אחת
  45. דעתי על חוק האזרחות לא מגובשת, אבל איזה לילה מביך. חוק שיש לו רוב מוחלט בכנסת לא עובר כי מר בנימין נתניהו לא ראש ממשלה. מטורף כמה כוח יש לבן אדם הזה בידיים, גם כשהוא לא על כיסא ראש הממשלה.
    1 נקודה אחת
  46. איך עדיין לא הבנת את זה...
    1 נקודה אחת
  47. רק רציתי לעדכן שלאחר בדיקה מסתבר שיש ריקול במוסכי יונדאי... אז מחליפים לי את כל המנועים בחינם... תודה לעוזרים.
    1 נקודה אחת
  48. המסלול השמאלי בהרבה מקרים הוא האיטי במדינתנו.
    1 נקודה אחת
  49. טוב אני חושב שדרוש איזשהו עדכון. בחודשים האחרונים אכן המשכתי לעבוד על הרכב אך הייתי מאוד מתוסכל. כידוע, המערכות אומנם פשוטות מכאנית, אין אלקטרוניקה ברכב, אך עם זאת דורשות תחזוקה ומיומנויות כיול וכיוון של בעל מקצוע מנוסה, ולעיתים כלים מתאימים. אז אחרי נסיעה קצרה שעשיתי, הרכב כבה לי בזינוק בעליה, ולא רצה יותר להניע. אין סטרטר. פירקתי את הסטרטר, הבאתי למשפץ בפינת הרחוב והוא אמר לי 'סטרטר מעולה, מה אתה רוצה ממנו?' חזרה לרכב, מרכיב, לא עובד. מוציא אותו, ומתחיל לנקות טוב טוב את הקטבים, ומחליף לחיווט חדש וטרי. כל הסיפור בגלל מינוס חלש. 20201203_191450.mp4 לפני - סטרטר לא עובד רציף 20201203_191719.mp4 אחרי- סטרטר בריא. כמה ימים לאחר ההנעה הזו הרכב פשוט נכבה ולא רצה להניע יותר, ואם כבר היה מניע - היה נכבה די מהר, וכשהיה מתחמם קצת מכל ההנעות כבר לא היה מניע בכלל בכלל. מאחר ויש דלק ויש סטרטר, הלכתי לבדוק את ההצתה, ראיתי שלא מגיע ניצוץ מהכויל למפלג. הכויל שהיה ברכב הוא כויל סיני גנרי ששמתי לפני שנה, אולי מתאים לרכבים עם הצתה אלקטרונית... לכן החלפתי לכויל NGK שמותאם לרכבים ישנים, ואכן, הרכב הניע בלי בעיה לאחר שגם כיוונתי פלטינה ומפלג. 20201231_164219.mp4 20201231_162130.mp4 20201231_162130.mp4 בנוסף, חיפשתי בנרות PILOT JET (דיזה למשאבת תאוצה) עבור הקרבורטור, אך לא מצאתי. פנה אליי איש מקסים בשם יעקב כהן ששיפץ קרבורטורים מ1973, ואמר לי לקפוץ אליו למחסן. כך היה, והוא הביא לי קרבורטור מתאים, במצב חדש. הרכבתי את הקרבורטור החדש, והרכב מניע בנגיעה. זהו, מתחיל לראות את הסוף, אז קפצתי השבוע לאחים חדד וגם קניתי מצבר חדש, שהרכב יוכל לנסוע בלי להזדקק לצד ג' כדי להניע, ויצאנו לסיבוב קצר, כדי לצלם תמונת בונוס מיוחדת בסוף הפוסט אשמח שמי שעוד פעיל פה ישחרר תגובה של אימוג'ים או תגובה מילולית בפוסט, שאדע. תודה רבה! WhatsApp Video 2021-03-16 at 00.54.22.mp4 d234ded5-ac3e-4f24-a753-c0ca6e8aef05.jfif
    1 נקודה אחת
  50. ערב טוב, חדשות טובות חברים, זהו! זה נגמר! יותר נכון יהיה לאמר שנגמר שלב אבל למה להתעסק בקטנות?😉 ביום ראשון ושני עוד התעסקתי ברג'קטים, אבל בעיקר יצאתי לנסיעת מבחן ולצילום/"הפקת" סרטון על נסיעת הבכורה של המשאית המשופצת. הנסיעה צלחה היטב והבוקר עזבה המשאית את החצר בה היא שכנה בשנתיים האחרונות והתחילה את דרכה החדשה. עצירה ראשונה - מכון הדראוליקה. במהלך השיפוץ פירקתי לא רק את הארגז אלא גם ציוד היקפי שכלל מנוף, כננת אחורית, עמוד תאורה, גנרטור תלת פאזי, ועוד. אני ייצרתי תושבת חדשה למשאבה ההדראולית וחיברתי אותה מחדש לP.T.O, ועכשיו צריך למתוח צנרת חדשה ולחבר את הכננת האימתנית למשאבה. כשנגמור עם זה, המשאית תעבור למתקין מורשה על מנת לבנות לה את הקרוואן, ואז חזרה הביתה לאיבזור פנים/ריהוט/חשמל ומים. אנקדוטה מעניינת - המשאיות הללו עובדת על מערכת חשמל של 12 וולט, אבל מגיעות עם שני מצברים גדולים של אולי 125 אמפר שמחוברים במקביל. המשאית הזאת הגיעה עם מצברים גמורים - המוכר הניע לי אותה עם מלגזה, ואני נסעתי כך מבית שאן הביתה כשאני מתפלל שהיא לא תכבה בדרך, היא לא. בבית, היו לי שני מצברים שהגיעו עם המשאית הנוספת משנת 71 שקניתי ב2015. הם כמובן לא היו חדשים כשקניתי אותם.. איכשהו הם עבדו עוד ארבע שנים למרות שהרכבים עמדו והמצברים התרוקנו, טענתי אותם והם חזרו לחיים וחוזר חלילה. לפני כחצי שנה הם כבר סירבו להיטען - עמדו ימים בטעינה והמתח לא עלה, ואחד מהם גם התחמם כהוגן, ואז, ניתקתי אותו וניסיתי לטעון רק את השני, נחשו מה? נטען! ועכשיו המצבר הבודד הזה שנדמה לי שהוא מ2010 מניע את המשאית בנגיעה! לא יאומן! ואם חשדתם שזה איזה מצבר בוש או יואסה עם תאי ג'ל מפיקי אנרגיה גרעינית או משהו, אז לא, מצבר חומצה נוזלית רגיל של שנפ, כבר דולף, ממלא את המגעים בתחמוצת לבנה, אבל עובד - סוס. טוב, הדיווחים הבאים כבר יגיעו, ובינתיים הסרטון הכי מוצלח שלי עד כה - נסיעת הבכורה של המשאית😊 תהנו! אריה
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...