Jump to content

לוח ניקוד

  1. AmitGo

    • נקודות

      9

    • הודעות

      1,743


  2. vadim6385

    • נקודות

      8

    • הודעות

      9,725


  3. קאררה

    • נקודות

      7

    • הודעות

      376


  4. פינדר

    • נקודות

      7

    • הודעות

      248


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 02/05/21 בכל התחומים

  1. כמובטח, רשמים מהשינוי / שיפור. אז נתחיל מהשורה התחתונה. זה אחד השינויים הכי מורגשים מאז בניית המנוע דאז (קאמשפטים, קראנק בוכנות וכו) , ושינויי מערכת היניקה (מצערת, חיישן maf שונה ועוד). אני בכוונה מציין את השינויים הללו בהתייחסות לשיפור סעפת פליטה. רשמתי באיזו תגובה, ש"השיפור מעולה!! ומורגש אבל...". אז.. הסעפת מעולה, יושבת ומותאמת כמו כפפה, עיטוף הסעפת הייתה החלטה מעולה ובהתאמה פינוי החום בתא המנוע ( טמפ חיישן ה iat לדוגמא נשארה זהה טרם השינוי) זה מנק' מבט מכאנית והנדסית. תוספת הכוח מורגשת , זה לא שהרכב קיבל אי אילו עוד סוסים (ייתכן וישנה תוספת, אין לי מושג מלבד ה"דיינו" שנמצא תחת הישבן שלי בכסא נהג), אך זמינות הכוח או יותר נכון רצועת הכוח (יותר נכון המומנט) השתנתה ולטובה. היציאה מהמקום מהירה / חזקה יותר, אם מומנט המנוע או הדחיפה הייתה מתקבלת בסלד מסויים, כעת הדחיפה הזו מגיעה הרבה יותר מוקדם, ואורך הנשימה של המנוע בסלד גבוה , השתפרה בצורה יוצאת דופן. כאילו איזה מחסום בטורים גבוהים השתחרר (כמו לרוץ עם מסיכה ובלי), ובהתאמה המומנט זמין בסלד נמוך יותר. די הגיוני כשמדובר על סעפת בתצורה 4-2-1. המנוע הפך "גמיש" / חזק יותר. אז לגבי ה"אבל", לפי דעתי האישית בהתייחסות לסטאפ הספציפי המורכב אצלי ברכב. ההבדל אכן מורגש , אבל הסיבה העיקרית לדעתי כי מדובר על שיפור משלים. שיפור משלים לכל השינויים שפירטתי בהתחלה, חושב שללא השינויים הללו במערכת התזמון, בראש המנוע בבלוק, ביניקה, במחשב, בהצתה וכו, השינוי לא היה כזה מורגש. די הגיוני שמדובר על שינוי תומך, כי לאורך כל פרוייקט בניית המנוע הלכתי לפי סטאפ ברור שקיים במנועי ה zl. לסיכום ולדעתי האישית,זה אחד השיפורים המומלצים למנוע אטמוספרי, אבל חייב להיות מלווה בשינויים ותוספות נוספות במערכות השונות על מנת לקבל את המקסימום. ולקראת הקיץ... שינוי נוסף בדרך.
    7 נקודות
  2. הרכב עבר טסט היום (עבר באופן חלק) ואתמול גם פינקתי בפוליש (קומפאונד ואח"כ פוליש) של מגווייר'ס עם מכונת פוליש חשמלית של DEKO שקניתי לפני כמה חודשים. יצא מצויין והאוטו קיבל בחזרה את הגוון הלבן הבוהק כמו שהוא היה חדש (עם הזמן הצבע מצהיב\מעכיר כשהוא סופח ליכלוך). שתהיה לנו אחלה שנה איציק
    4 נקודות
  3. יש לי דוד חרדי, שידעתי שהוא הולך כל שנה למירון. אחרי האסון התקשרתי לאמא שלי לברר מה איתו, התברר לי שבשנים האחרונות הוא לא הולך, בגלל הדוחק והצפיפות. אני לא אוהד כדורגל שרוף, אבל יצא לי להיות במשחקי כדורגל גדולים בחו"ל. שריקת סיום, 80 אלף צופים קמים כאיש אחד ויוצאים מהאצטדיון. אף אחד לא נשרט. אולי אפשר ללמוד משהו מהגויים ימ"ש. כואב לי הלב על כל אחד שנהרג ועל כל משפחה שאיבדה אבא או ילד. אבל יש בי כעס עצום על מדינה שהולכת ומתחרדת. הולכת ומקצינה. עם כל הכבוד לציבור החרדי, הוא לא מוליך אותנו למנהל תקין אלא להקצנה של מדינת הפרטץ'. את "יהיה בסדר" מחליפים ב"בעזרת השם". מחשבה אישית שרודפת אותי כבר כמה שנים, הבשילה בסוף השבוע הזה, ההכרה בזה שאין עתיד טוב, מבחינתי בכל אופן, למדינה הזו. אני השבוע מגיש בקשה לדרכון פורטוגלי, מתוך רצון להבטיח דרך מילוט לי ולילדים שלי.
    4 נקודות
  4. לאחר שגמאתי 130.000 ק”מ בקיה נירו היבריד 2018, עם 0 תקלות כשהכל מקורי כולל דיסקות בלמים (למעט צמיגים לאחר 100.000 ק”מ) עם צריכת דלק ממוצעת של כ-23 ק”מ לליטר, קיבלתי לפני חודש קיה נירו פלאג אין. גמאתי בחודש הזה כ-3300 ק”מ, רוב הנסיעות שלי מחוץ לעיר ואני מטעין בבית כל לילה את הסוללה. הטעינה מספיקה ל-58 ק”מ ראשונים ולאחר מכן כמו היברידית רגילה מיכל הדלק מספיק ל - 1300 ק”מ עד לתדלוק הבא. צריכת הדלק בנסיעות שלי, היא כ-31 ק”מ לליטר בלבד. (כמובן שבאם הייתי נוסע רק בעיר, צריכת הדלק היתה יורדת משמעותית) לשם השוואה, השכנה שלי עם רכב דומה, מתדלקת פעם ב-3000 ק”מ, מפני שרוב הנסיעות שלה בעיר ונוסעת כ-50 ק”מ ביום. מצרף תמונות, השחורה היא הישנה והלבנה היא הפלאג אין. (שתיהן בליסינג, אני הנהג היחיד).
    4 נקודות
  5. יש ימים שאשתי מוציאה לי את הנשמה, שהיא מבאסת לי את החיים עד התחתית ואני לפעמים שואל את עצמי אם אולי כדאי לי לפרק את החבילה, ואז אני מסתכל על עצמי: אני צעיר, הולך לי טוב מבחינה כלכלית, אני מרגיש טוב ונראה בסדר (לא אפרגן לעצמי יותר מידי) - העולם מחכה לי בחוץ כדי לכבוש אותו וברור שלפרק את החבילה זה הדבר הנכון לעשות. אבל, הימים האלה קורים אחד למלא זמן, ואחרי יום-יומיים הכעס מתפוגג, ובשארית הזמן האישה שלי: תומכת בי, מביאה לי המון נחת, מבשלת עבורי, אוהבת אותי, היא החברה הכי טובה שלי ואנחנו עושים הרבה צחוקים ביחד. המשוואה שלי פשוטה עבורי, טוב לי איתה אז אני איתה, אם לא יהיה לי טוב איתה - החיים קצרים מידי מכדי לחיות בסבל, במיוחד כשאין עוד ילדים בתמונה אז החלטות לגבי פירוק קלות לביצוע. נ.ב: פ״ש אשתך רוצה ילדים. גם אם זה לא יוצא לה מהפה במפורש.
    4 נקודות
  6. כבר היו על כך שרשורים בעבר. ייתנו לכל מי שיש לו רקורד של BDI נקי (גם אם מופגז בחובות שמצליח לבינתיים להחזיר) ותשלומים שלא חזרו בחצי השנה האחרונה לנסוע ברכב מהניילונים, רק שמי שהולך על זה שוכח שלהוצאה הזו מתווספות הוצאות נוספות שעשויות במהרה להביא את הלווה למצב שהוא לא יכול לעמוד בהחזרים, קל וחומר אם יש חובות והתחייבויות קודמות עוד לפני שהולכים על זה. שווה לשקול רכב יד שניה ב 20-30 גג ולא לקפוץ מעל הפופיק, גם אם מסביבך נראה שכולם מתגלגלים ברכבים דנדשים, רק לא לשכוח שרובם עדיין רכוש הבנקים ולא של המתגלגלים בהם. בהצלחה.
    3 נקודות
  7. צודק ואני איתך במאה אחוז. נשוי כבר 15 שנה ותמיד יש פשרות. וזה עובד מצויין, בין אם זה איפה נהיה בחגים ובין אם זה איך להתכלכל בחיים ואיך הבית יראה. אני תמיד רושם ברכות בחתונה ולא סתם שם צ'ק - אני כמעט תמיד רושם- שאישתך תיהיה החברה הכי טובה שלך. שתוכלו לדבר על הכל, בלי להתבייש. ותמיד להסתדר כי לפרק הכי קל ולהישאר נשואים הכי קשה. השתי סנט שלי, לא לפרק. אין פה בגידה , יש רק "חשש" לשיעמום. אז תגרום לזה שלא תשתעמם. אני למשל, בזמן האחרון {שנתיים פלוס} לא מדבר עם אישתי בהודעות. מתקשר פה ושם במהלך היום, מגיע הביתה, יושב איתה ומדברים איך עבר היום, איזה דברים צריך לעשות. נרגשתי שהווצאפ וההודעות - הורסות את הקשר כי כל היום מדברים על נושאים שלא תמיד חשובים, באים הביתה וכל אחד בעולם שלו, אז לא. למה להגיע להיות שכל אחד בחדר שלו עם האייפון \ ערוצי זהב שלו? שלא נדבר על זה שהילדים ממש ממלאים את הזמן הפנוי וזה דבר מאוד כיפי. תמיד מה יש לדבר ולעשות. אולי עוד 15-20 שנה יהיה משעמם שיעזבו את הקן {יש 4 ילדים ברוך השם} ואז נשב ונראה טלויזיה ביחד ושיהיה קטע מיני נסתכל אחד על השני ונישאל: "שילמת חשמל החודש?"
    3 נקודות
  8. @raidenברשותך כמה הערות: א. אתה חי עם אדם נוסף, כזה שיש לו רצונות מחשבות שאיפות ודאגות משל עצמו. אם אתה אומר שאתה "לא מאמין בחיים של פשרות" אז או שאתה בעצם מחפש לחיות עם שיבוט של עצמך שירצה בדיוק אותו דבר כמו שאתה רוצה בכל נושא ובכל דבר, או שאתה מבין שיש כאן אדם אחר עם מחשבות אחרות, ו"פשרות" לא עומדות בפני עצמן, אלא אפילו ברמה האגואיסטית ביותר הן בסוף אמורות לשרת משהו שעושה לך טוב יותר מאותה טלוויזיה. אני חושב שאם בסוף אתה משטח זוגיות לרמה הכי אגואיסטית שלה, זה האם סך היתרונות עולים על החסרונות של האדם שמולי, כך שיש לי סיבה לנסות לשפר את זה. אם אין את הבסיס הזה, אני חושב שזה נורא קשה לגייס מוטיבציה לעניין, ואז באמת כל תזוזה מהדעה שלך, כל ויתור/הקרבה נראים כמו פשרה אחת גדולה שמוחקת את עצמך, ובשביל מה בעצם? (ואני מקצין בכוונה). ב. מאידך אתה גם לא אמור לוותר כל הזמן בכל נושא שחשוב לך. כי אז (בעיני) צד אחד נמחק לגמרי וזה לא אמור להיות המצב. המפתח לזה כפי שהבנת הוא תקשורת כנה ופתוחה, שכל אחד עושה את ההתקדמות שלו מהכיוון שלו. ג. מה שכן נשמע ממה שאתה אומר, נראה שבמרכז התקשורת שלך איתה נמצא החשש/הנחה איך היא תגיב ומה היא תעשה, ובהתאם ההימנעות מהדיון/ריב או התגובה אליו. יכול לומר לך שאישית אחד הכלים שאני קיבלתי מהתהליך שלנו, זה להתמקד במה שבשליטתי. ובהקשר הזה- כמעט ואין אמת אובייקטיבית בזוגיות, הכל מגיע מהסובייקטיבי של כל אחד מכם. ולכן אתה כן צריך לזכור שבשליטתך לומר לה איך אתה מרגיש, ובשליטתך איך אתה בוחר להגיב לתגובה שלה. לא בשליטתך- מה תהיה התגובה שלה, ולכן הבחירה לא לדבר בגלל התגובה שלה (שאולי תהיה ואולי לא), בעצם מראש מגדירה את הפעולות שלך ביחס למה שהיא עושה ולא בהתאם למה שאתה רוצה, וזה יכול לגרור את התחושות שאתה מתאר. בהקשר לדוגמא שהבאת- אם אתה מדבר איתה והיא בוחרת לבכות/לומר שלא אכפת לך, זו הבחירה שלה שלך אין שליטה עליה. מהנק' הזו אתה יכול לבחור מה הפרשנות שלך לתגובה שלה, כשהמנעד יכול להיות מ"נשבר כבר מההתבכיינויות האלו על כל דבר, חאלס תתבגרי" עד ל"וואלה מעניין למה השיחה הזו גורמת לה מצוקה כזו שמציפה אצלה כאלו רגשות עזים, אולי זה נוגע לה בנק' רגישה כלשהי?". הבעיה שהרבה מאיתנו חושבים שאם אתה נותן את הפרשנות השניה לבכי שלה, זה מציב אותך אוטומטית בנקודת ויתור, ולא היא. אם יש אירוע כשלעצמו, אז צריך לדבר עליו להגיע לעמק השווה ולפתור אותו. אבל הרגשות שאירועים מציפים שיוצרים את כל התגובות הללו, הם נובעים מהפרשנות שאנחנו בוחרים לתת להתנהגויות של הצד השני, לא מהאירועים עצמם (כן/לא אקסבוקס/טלוויזיה/חו"ל). כמו שאני רואה את זה, זה לא באג זה פיצ'ר.
    3 נקודות
  9. אז עבר קצת זמן ואני מרגיש בטוח מספיק לתת כאן את החוו"ד האישי שלי לגבי המגברון והסאב. נתחיל במגברון - TORO TECH MR2 תכלס - הוא מגביר את הסאב הזה כשהוא כבר על הקצה של הרגישות שלו. אבל הוא גם בגודל של עכבר וחצי ועלה הכל כולל הכל 400 שקלים?!? הוא לא מתחמם. הכבל שנכנס אליו הוא בלחץ 6 גייג' אבל התוצאה? - מאוד מפתיע לטובה, הכנתי את עצמי להתאכזב ולשמחתי - זה לא קרה. הוא שולט יפה מאוד בסאב וופר הזה - שנמצא בתיבה פורטד על הקצה הגדול יותר של הסקאלה של המלצות היצרן והסאב מתנהג על המגברון הזה פשוט נהדר! המטרה במגברון הזה היתה לא להעמיס על מערכת החשמל של הרכב, לחסוך משקל, לחסוך מקום - תכלס אם הייתי רוצה להגביר גם עוד שני וופרים כל אחד על מגברון כזה - יש שם מספיק מקום, מתחת לכסא! בשורה התחתונה - מדהים לאן הטכנולוגיה הביאה אותנו. גם בתמורה גם במחיר - מדהים! ונעבור לסאב - MOREL PRIMO 8 שמעו - נמאס לי כל פעם שאני קונה מוצר חדש להיות כזה "מתלהב" אבל לעזעזל - לעזעזל... זה יהיה כל כך בצדק! גם - גם אותו קניתי אמנם לא חדש אלא יד 2 אבל ב400 שקלים והוא סופק לי מהחבר שממנו נרכש ביחד עם שתי תיבות! וגם גריל... ובפועל - הסאב הזה נראה שמעולם לא הורכב - כמו תכנית שנגנזה או משהו כזה, לא יודע. בשם כל היקר והקדוש איזה דיל לא שפוי זה במחיר הזה. הציפיות? סאב חביב לא יותר, משהו שיהיה די חסר דיוק, יותר לכוון המרוח בלי שום דיוק בפאנטש - אבל כן יהיה נעים מאוד וכן יספק חוויית שמע טובה יותר אפילו במקצת מהסאב המגובר של האלפיין. המציאות? סאב חביב ביותר! מצד אחד הוא לא הכי חזק בעולם אבל הוא רחוק מלהיות חלש. והוא בפועל נשמע ומרגיש כמו 12 אינטש עדין. הוא נותן פאנטש מדוייק - באופן מאוד מפתיע, הוא כן נותן חבטה מרוכזת ומורגשת היטב - אבל עדיין שומר על עידון מסויים במקביל - משהו מאוד נעים מצד אחד אבל לא חלש מצד שני. והוא יורד נמוך - הרבה ממה שהייתי מצפה מסאב 8 אינטש - הוא חתוך ב40 אבל הוא מורגש היטב גם בתדרים נמוכים יותר ואפילו מרעיד קצת את הרכב. ההתאמה כאן לתיבה היא פשוט נפלאה! התוספת של חומרי הבידוד לתיבה לדעתי תורמת פשוט המון לאופי החם והנעים ובכל זאת נשלט שיוצא מהשילוב של השניים האלו. וזה גורם לי לתהות - ממש לתהות אם אני רוצה להשקיע באולטימו 8? ברור לי שזה לא משהו שיעבוד טוב על ההגברה הנוכחית וזה ידרוש ממני עוד השקעה בהגברה וחיווט מחדש - אבל גם מצד שני - ברור לי שהפרימו הזה פשוט מספק את הסחורה - מספק אותה לא בענק, לא בגדול או משהו כזה אלא פשוט מספק אותה! אז אני יורד מהרעיון ושוקל עכשיו לאיזה כוון אני רוצה ללכת עם המערכת בDS אם בכלל לאמר עד כאן ותם הפרוייקט? לוקח לפחות חודש-חודשיים עכשיו של תקופת צינון משינויים בפרוייקטים.
    3 נקודות
  10. קח: https://www.haaretz.co.il/misc/smartphone-article/.premium-1.9762627
    3 נקודות
  11. פוסט מעניין בנושא: https://www.facebook.com/eranto/posts/10161055190937907 למי שאין פייסבוק או משהו:
    3 נקודות
  12. בכיף, או שאני לא הבנתי אותך או שלהפך, אין דבר כזה תקלה 1,2,3 קוד תקלה מורכב מקידומת E(לכל התקלות) ומ-2 ספרות בשיטה hexadecimal כלומר כל המסרים מ-1 עד 9 ואז מ-A עד F לדוגמא: EA1 או E32 או לדג' E9A לדג' הנורה הראשונה הבהבה 10 פעם, ספרה ראשונה של קוד תקלה = A נורה שנייה הבהבה 5 פעמים, ספרה שנייה של קוד תקלה = 5 קוד תקלה שהתקבל EA5 לינק לאתר
    2 נקודות
  13. ישנו סוחר שמתמחה במתן אשראי חוץ בנקאי לרוכשים אצלו. חלק משיטת הפעולה מבוסס על גידור סיכונים. לא תעמוד בהחזרים, הרכב חוזר אליו ונמכר ללקוח הבא. תשאל איך לא מפסיד? כי המחיר שבו הוא מוכר לך את הרכב שזה מעל מחירון משוקלל + הריבית על המימון מבטיחים שהוא ירוויח עדיין עם ירידת ערך של עוד יד, במידה ולא תעמוד בהחזר.
    2 נקודות
  14. יש הרבה דרכים. 1. למצוא עבודה נוספת. 2. לחיות אצל ההורים ועל חשבונם. 3. למכור רכב ששווה 100,000 שקל ולקנות אחד ב 80. אף בנק לא יתן לך מימון מלא לרכב בתנאים האלה כי פשוט לא תהיה לך יכולת החזר. משכר כזה כשצריך להחזיק בית אין מאיפה חשלם גם את אחזקת הרכב וגם להחזיר 1500-2000 שקל לחודש.
    2 נקודות
  15. איך מא' הגעת לצ'? מה הקשר בין מה שהוא אמר למה שכתבת? בדיוק כמו הקשר בין מה שכתבתי קודם על הדירות בג'אסר למה שכתבת או בין כל דבר שמישהו כותב למה שאתה מגיב. מנסה למצוא איזה טיעון לוגי שכאילו קשור ולהפריך טענה. חביבי זה לא קורס בלוגיקה ותורת הקבוצות וגם אם זה היה לא נראה לי שהיית עובר. מה שעשית בדברים שלך זה לקחת דמוקרטיה פרלמנטרית והפכת אותה לדיקטטורה. כן גם דיקטטורה יכולה להתרחש עם בחירות דמוקרטיות תאמין או לא, וגם אם הבחירות התנהלו בצורה תקינה ראה ערך טורקיה למשל. לא כל חוק הוא חוקי ולמיעוט יש זכויות אחרת זו לא דמוקרטיה זו דיקטטורה במסווה.
    2 נקודות
  16. פשרות זה חלק מהחיים, מי שלא מתפשר והולך ראש בקיר לא יהיו לו חיים שקטים ורגועים וכל הזמן יהיה במלחמות. אם אתה היחיד שמתפשר והיא מקבלת כל מה שהיא רוצה, יש פה בעיה. אבל אם שניכם מתפשרים אחת בשביל השני בדברים שחשובים לכם, ככה זה אמור להיות. אתה רוצה אקסבוקס וטלוויזיה, היא רוצה שטיח וספה, אז קונים גם וגם ולא רק מה שאתה רוצה. ככה זה. אם אתה לא מסוגל להתפשר אתה תחייה לבד. אולי אתה חושב שזה מה שאתה רוצה, אבל לדעתי ומהדברים שלך עולה שאתה לא יודע מה אתה רוצה. בלי קשר לזה, כמו שכתבתי קודם בעניין הילדים - אם היא יודעת שהיא רוצה ואתה בטוח לא רוצה, לדעתי אתה צריך לעזוב אותה ולתת לה להגשים את הרצונות שלה. זה לא משהו שאפשר לעזוב ולחזור אליו בגיל 40, יש חלון הזדמנויות מצומצם והביולוגיה לא תמיד יכולה לחכות עד שתסדר את העניינים בראש שלך.
    2 נקודות
  17. כלב נראה בריא, בארגז מוצל, עם מקום לשבת. נראה כמו טנדר של חקלאי/עובד כפיים. מבטיח לך שהכלב מבסוט פי 100 להתלוות לבעלים שלו לעבודה מאשר להישאר בבית כל היום ולהסתכל על התקרה. אני מקבל ביקורות שיפוטיות כמו שלך באופן קבוע בשבילים כשרואים את הכלבים רצים לצידי גם כן. בקיצור, ראה הודעה מספר 2
    2 נקודות
  18. ואם אחרי שמגיע ילד אתה מגלה שהפערים עוד יותר גדולים? זה חתיכת סיכון לקחת ש"ילד יסדר הכל". אני לא נשוי,ולא מתכנן וכותב מאפס נסיון,אבל זה מרגיש לי קצת ריסקי.
    2 נקודות
  19. היום אנחנו חיים בתקופה של "מגיע לי": מגיע לי יותר טוב". פעם (לא 20 שנה, אלא 50 שנה) אנשים חיו בלי "הגשמה עצמית. זה מה יש ועם זה ננצח והרבה לא חיו באושר. היום אנחנו בקיצוניות אחרת לגמרי. שנית, פותח השרשור העיד על עצמו כאחד שלא רוצה לחיות בפשרות. אז אחרי שיסע על כמה שריידים אולי יעריך את הגולף שהייתה לו. בינתיים הוא מפנטז על למבורגיני.
    2 נקודות
  20. זה קצת מצחיק ולא מספיק רציני - אבל, בגדול, הם טוענים גם השנה (כמו כל שנה) שהשנה הם כבר פתרו את כל הבעיות. וברצינות - אם אופי הנסועה שלך הוא בעיקר בין עירוני מישורי, אתה יכול להיות.....יחסית..... רגוע. אם אתה חיפאי או ירושלמי, תעשה לעצמך טובה ותקנה משהו עם ממיר מומנט.
    2 נקודות
  21. זה מה שחבר טוב עשה דווקא בגלל הקורונה- כשהתחיל לעבוד בקושי אישרו לו יום אחד מהבית. יצא איכשהו שתחילת עבודה בפועל נפלה בדיוק על התחלת הקורונה, כולם ראו שאין בעיה לעבוד 100% מהבית, מה שדרבן אותו לעשות רילוקיישן לאנגליה ולהמשיך לעבוד כרגיל (לא בטוח אפילו שכל העובדים מודעים לזה שהוא לא בארץ)
    2 נקודות
  22. או לחפש 1.6 טורבו בנזין פרימיום שנתון אחד פחות, לדעתי ה1.6 הרבה יותר נכון מה1.2 מכמה סיבות: 1. נכון שהוא פחות חסכוני, אך לא בפער, בצריכה אמתית ההבדל קטן, סביב ה1 - 1.5 ק"מ לליטר לטובל ה1.2. 2. מצד שני אין את בעיית דילול השמן או בעיית הרצועה, אלא מדובר בשרשרת טיימינג, ליתר דיוק, אין תלונות בכלל, מנוע מאוד אמין. 3. למרות שה1.2 לא חלש, אך עדיין ב1.6 יש כח וביצועים שאי אפשר לקבל ב1.2 בשום מצב.
    2 נקודות
  23. ישראל בכלליות מתנהלת כמו מדינה אירופאית מהמאה ה-14. עם נורמות וחוקים שבפועל מחייבים מעמדות ספציפיים, ואמונה אצל חלק לא מבוטל מהציבור כאילו מי שרק מתפלל תורם לחברה כמו מי שעובד או נלחם. המגפה השחורה הקטנה שהיתה השנה לא לימדה, עושה רושם, אף אחד למה זה מפגר. זה לא נכון עובדתית. כמו שנכתב כאן, מתריעים כבר עשור שזה מה שיקרה. המדינה ביקשה לקבל אחריות על המתחם הזה ומי שהתנגד לזה זה קבוצות הדת ששולטות שם. בסופו של דבר, כמעט כרגיל במדינה, הן נצחו. וזה המחיר. מי שאשם בזה זה לחלוטין אנשים. אבל לא מי שהלך לשם. אלא מי שמנהל את המתחם, הרבנים שבראש קבוצות הדת השנות ובכלל כל צמרת החברה החרדית, על כל הגוונים שלה. עכשיו, אשמח אם תענה לי בכל זאת: מישהו פעם אצל החרדים שמע על רב שטעה? שלקח אחריות על משהו? מישהו אצלכם בכלל מדבר היום על זה ששוב, כמו עם הקורונה, קדושת החיים נזרקה לפח?
    2 נקודות
  24. יקחו את הרכב לבדיקה, ויגידו לך כמה נותנים לך. תוכל להחליט אם אתה רוצה להתקדם עם העיסקה או לא. אתה גם יכול להחליט שאתה ממשיך עם העסקה ללא טרייד-אין, ומוכר את הרכב עצמאית. קח בחשבון שטרייד-אין במחיר מחירון הוא חלופת הנחה (זאת אומרת שאם תבחר לא לבצע טרייד-אין תקבל הנחה במחיר)
    2 נקודות
  25. לא. עומס זה לא סיבה לעצור וללכת אחורה בגלל סכנה. תסתכל בסרטונים, נראה לך שמישהו שם מרגיש סכנה? כולם שם הרגישו את העומס אבל הם רגילים לזה כי כל שנה עמוס שם וכל שנה לא קורה כלום. אתה מסתכל על זה מנק' מבט של מישהו שספציפית זה מעניין לו את התחת ובכלליות נמנע מהתקהלויות שלא לצורך. אתה לא מבין שמבחינתם זה אירוע מכונן ששווה להידחק בשבילו. חלק מהתרבות שלהם להידחק, כל האירועים שלהם כאלה צפופים. תפילות, הילולות, הלוויות, תמיד תראה שטיח של אנשים עומדים אחד בתוך השני. לצפות מאנשים כאלה שרגילים לזה ביום יום להפעיל שיקול דעת ולהימנע מעומס בכזה אירוע זה wishful thinking. אם כולם היו יודעים שזה מסוכן, אף אחד לא היה מגיע. כמות המשתתפים צריכה להיות מוגבלת בהתאם למה שהאתר יכול להכיל ומי שהיה אחראי על זה - אשם.
    2 נקודות
  26. להשתמש בזוג עיניים לראות את הצפיפות שיש במעבר? ולא בכוח להידחף. תחום הסכנה שאתה יכול לצפות היא כמו שתראה ממוטה רצה לכיוונך, זה או שתהרוג אותה או שתברח ממנה. לצפות סכנה זה טבוע בכל אחד מינקות, למה הם הולכים כצאן לטבח, גדול עליי. במידה ואנסה להידחף אבל אם יהיה תנועה שמחזירה אותי אחורה כנראה שאחזור לאן שהגעתי ממנו ואחכה לזמן יותר רגוע. גם ככה אני לא אוהב להידחף ולהשתתף במחול הזיעה והחיכוך הישראלי שאהוב על כולם בארץ אני בטוח שלפני שנה או שנתיים זה היה ידוע למשטרה ורק עכשיו זה יצא. "כשקורים מצוות קורים ניסים" -שאולי מהפרלמנט
    2 נקודות
  27. מצחיק אותי שנראה לך שאתה מחדש למישהו. האירוע הזה הוא אצבע בעין של כל המדינה משלל סיבות, ויש סיבה שכבר מספיק זמן הוא די מעורר אנטגוניזם בציבור הכללי- תחב"צ שאי אפשר לתגבר פתאום מתוגברת (תחב"צ! של המדינה! לא אוטובוסים פרטיים!) גם בשעות שהציבור הכללי יכול לחלום עליהן, כל פעם האירוע עולה בדוחות- ליקויי בטחון, ליקויי בטיחות, היערכות אדירה שדרושה מצד הרשיויות בשביל המספרים הלא סבירים בעליל שמצטברים שם. איך מאשרים מחדל שכזה? למה הוא חוקי? בדיוק מה שכתבתי בפוסט הקודם- לחץ המפלגות החרדיות. תנסה לארגן במתחם הזה ערב הסברה על הדוכיפת המצוי, אתה תראה איך לא תקבל אישור אפילו לעשירית מהמספר הזה, המתחם הזה לא בנוי למספרים כאלו. "עשרות שנים לא קרה כלום" ועכשיו קרה. אנלוגיית הסיגריה במיטבה. תעשן קופסה 30 שנה, לא קרה כלום. זה אומר שבשנה ה 31 לא תחטוף סרטן ריאות? התנהלות לקויה לא מתרצים ב "עד עכשיו היה בסדר", כל הכל בסדר- עד שזה לא. כמו שכתבתי קודם, חוסר אחריות ברמה האישית, הקבוצתית, המדינית.
    2 נקודות
  28. בתאונה עם הרוגים, אני מצדד בשלילה ארוכה משמעותית. 10 שנים ומעלה. במקרה הספציפי הזה יש נתק מוחלט בין התאונה הראשונה לשניה. אילו הייתי "רואה נולד" הייתי אומר שככל שהנהגת תנהג בהמשך , בכל מצב אחר/דומה כשיהיו ילדים ברכב או משהו שעבורה יהווה חשש לשלומה ושלום ילדיה היא תגיב שוב בחוסר מודעות למה שקורה סביב ותפעל על אוטוט. 10 שנים ומעלה ימנעו ממנה לחזור כל השגיאות. כך גם לגבי מי שהשתולל בכביש וגרם לתאונה עם הרוגים. לצערי יהיו גם כאלה שיזלזלו בחוק וינהגו גם ללא רשיון, את אלה יש לכלוא לתקופות ממושכות על מנת להרחיקם מהאוכלוסיה.
    2 נקודות
  29. אני אשפוך את המשנה האישית שלי לגבי מצבים שהייתי מסרב לעשות מטלת בית: 1. מטלת בית לפני שאני מדבר עם ריקרוטר או משהו מהחברה - אין מצב. 2. מטלת בית שלוקחת מעל 3-4 שעות - אין מצב. 3. מטלת בית שלא באה מחברה מוכרת שאני רוצה להתקבל אליה ורואה את עצמי עובד בה - אין מצב. בישראל - הרוב היו נופלים על הסעיפים האלו והסכמתי לעשות בדיוק 0 עגול של כאלו. לא מרגיש שפספסתי שום הזדמנות ששווה לדבר עליה. בארה״ב - ברוב החיפושי עבודה שלי הייתי כבר ב״דרג יותר גבוהה״. היה בדיוק מקום אחד שעבר את הסעיפים המדוברים ועשיתי את מטלת הבית. מפה לשם - אני עובד שם עכשיו. המטלה היתה לעניין , הראיון הבא אחריה היה מוקדש לדבר על המטלה , להבין את הבחירות שעשיתי - להציג לי שאלות שתלויות בארכיטקטורה והפריימוורקים שהשתמשתי בהם והיה אחד הראיונות הטובים ביותר ברמת הDesign וDomain knowledge שעשיתי. הבחור שהעביר את הראיון הזה ברמה האישית מבריק וכנראה אחד מעשרת המפתחים הכי טובים שאני נתקלתי בהם. אחרי שעברתי את השלב הזה מסקרנות חיפשתי אנשים שפתרו אותה ושמו את הפתרונות שלהם בגיטהאב - מביך (בשבילם). אז לדחות על הסף ? כנראה שלא , אבל הייתי פשוט מציב (לעצמך) כללים של מתי לקבל על עצמך את זה ומתי לדרוש מהמקום השני להראות רצינות.
    2 נקודות
  30. כל מה שכתבת עד עכשיו מראה שאתה בן אדם נורמלי עם פחדים ומחשבות, אפילו אותם הפחדים ואותן המחשבות, שיש כמעט לכל אחד מאיתנו. אל תזלזל באהבה, היא הדבק שנשאר לכם ומחבר אתכם אחרי שנגמרת ההתאהבות. אם זה עדיין קיים, הכל אפשרי. פערים בין בני זוג תמיד יהיו. אל תסתכל על יחידי הסגולה שמצאו את שאהבה נפשם והם מסכימים על ה-כ-ל. תראה בהם אתגר, תלמד להתגמש (אל תהיה גיבור, תיתן גם לה להתגמש). התאהבות תמיד נגמרת מתישהו, אל תצפה שמערכת יחסית "טובה" היא כזו שעושה לך פרפרים בבטן כ-ל יום, כל ה-י-ו-ם, כל ה-ש-נ-י-ם. אין דבר כזה באמת (וגם אם מצאת, זה אחד למיליארד במקרה הטוב). רוב הזוגות רבים וגם מתגרשים ברגע שצצים הילדים, שם רואים עד כמה הפערים מאוד גדולים. אממה, אם הקו בסיסי שלכם (זה שמגיע מהבית. תסתכל איפה ו-איך היא גדלה ואז תבין) דומה, זה אומר שגידול הילדים (ברוב המקרים) יהיה באופן יחסי ללא הרבה ריבים וחילוקי דיעות (וגם אם יש, תלמדו לדבר ולפתור בעיות). איציק
    2 נקודות
  31. שלילת רישיון במקרה כזה היא לא מתוך רצון להעניש אלא מתוך רצון למנוע מקרים כאלו בעתיד. זה בדיוק כמו שתשלול את הרישיון לנהג שנתקף בהתקף אפילפטי וגרם לתאונה. למיטב ידיעתי, שלילת רישיון מסיבה זו נעשית בהליך מנהלי ולא שיפוטי, כך שיכול להיות שתתבצע בהמשך.
    2 נקודות
  32. פ״ש, מתיאור הסיטואציה שלך קשה נורא להבין מה הבעיה בזוגיות שלך. השאלה הראשונה שלי היא מה הביא אותך להתחתן מלכתחילה ? אם אתה מסתכל מחוץ לזוגיות שלך וחושב שבהכרח תמצא יותר טוב, רק תדע שברוב המקרים זה לא נכון. בנוסף, אם אתה חושב ששגרת היום יום וחוסר בריגוש הם מה שמפריעים לך, שתדע שאם תצא מהזוגיות הזאת ותתחיל אחת אחרת - גם שם בשלב מסויים תגיע לשגרת יום יום וחוסר בריגוש. והנה עוד בוננזה עבורך (וחברי הפורום + המנהלים תסלחו לי על השפה): אם אתה מסתכל החוצה על כל הכוסיות וחושב איזה כיף יהיה לתת בדגם משודרג מ-אשתך, רק שתדע שגם מי שנותן לבר רפאלי, באיזהשהוא שלב כבר נשבר לו הxין ממנה. ככה אנחנו הגברים, מתרגלים למה שיש לנו ורוצים יותר. למד לנצל את העוצמה הזאת לטובתך ותנתב אותה להצליח בתחומים כלכליים במקום. אישה היא שותפה לדרך, צריך שיהיה לך טוב וכיף איתה, ושביום מן הימים היא תהיה אמא טובה לילדים שלך.
    2 נקודות
  33. שפת תכנות זה רק כלי ובערך הקריטריון האחרון שצריך לעניין אותך בבחירת מקום עבודה. גודל החברה הוא לא אינדיקציה: יש חברות גדולות שיקדמו אותך ויש כאלה שיתקעו אותך, גם בחברות קטנות יש כאלה שתלמד שם המון, וכאלה שלא יהיה לאף אחד סבלנות. כמו שכתבתי בשרשור אחר מידע פנים במיוחד מחברים ממעגל שני או שלישי ייתן לך אינדיקציה אם מקום העבודה מתאים לאופי שלך.
    1 נקודה אחת
  34. מיוצרים ע"י פוקסקון, בדיוק כמו הסדרות היקרות שלהם. ויחד איתם HP, אפל, אייסר ועוד. יצרנים אמריקאיים כבר מזמן לא מייצרים ציוד קצה בעצמם. לשאלת פות"ש - מה שתשלם זה לרוב מה שתקבל. במחשב זול תקבל איכות חומרים נמוכה והוא יחיה תקופת אחריות פלוס יום. תרצה לתקן - יתפרק למכלולים גדולים ויקרים, ככה שלא יהיה שווה את התיקון. מחשב יקר יותר - יחזיק יותר, וגם יהיה קל וזול יותר לתיקון, כי יהיה אפשר להחליף רכיבים בחתיכות קטנות (למשל במקום כל היחידה של המסך אפשר יהיה להחליף רק את הLCD/מצלמה/פלסטיקה בלבד. צריך גם להפריד בין סדרות עסקיות וביתיות. דגמים עסקיים בד"כ עמידים יותר, עם אחריות ארוכה יותר, ולרוב באתר הלקוח. אבל - לא תמצא שם כרטיסי מסך גיימינג או עיצוב (יש לי דל 7400 שנראה כמו גוש פלסטיק שחור). אבל כן תמצא דברים כמו חיישן טביעת אצבע או TPM. יהיו בדרך כלל יקרים יותר מדגם ביתי מקביל. דגמים ביתיים - חומרים זולים יותר, אחריות פחות מוצלחת, אבל תמצא שם יותר מפרט לשקל. חשוב לך אמינות ועמידות - תקנה דגם עסקי מהסדרות הבינוניות-גבוהות, דוגמת אותו דל לטיטיוד/ווסטרו. לדוגמא לי יש דל ווסטרו 5498 בן 4, עד עכשיו מתה שם רק סוללה, עניין של בערך 100 שקל בעליאקספרס לחלק תחליפי. תגיד מה שאתה רוצה עליו - מרגיש לא איכותי, פלסטיקה זולה, מכוער, מסך לא משהו, אבל המחשב סוס עבודה, פלוס זמינות חלפים טובה. עלה 3500 ש"ח ב-KSP בזמנו, בנוסף שדרגתי לו זיכרון והוספתי הארד דיסק נוסף.
    1 נקודה אחת
  35. 1 נקודה אחת
  36. אני חושב שלא הבנת את ההשערה שלי. סטודנטים\חיילים\תפרנים באופן כללי, הרבה פעמים מעדיפים תיבה ידנית, בתקציב של משומשת (ולא חדשה). מה יקרה כשיהיו מעט רכבים ידניים תוצרת 2020+, וההיצע הרב ישאר בדגמי 2018, 2017 ומטה? האם המחירים של הרכבים המזדקנים יפגעו הרבה פחות קשה? (כי אין תחליף חדש יותר) לדעתי כן.
    1 נקודה אחת
  37. עוד תרחיש - ייפטר מהגולף והDSG, יקנה קורולה שלא תרגש אותו, אבל גם לא תעשה לו סרטים, ויהיה שמח לעד.
    1 נקודה אחת
  38. אנשים נכשלים טסט בארץ על מנורת לד לבנה במקום מנורה רגילה למספר לוחית רישוי. ברור שזה לא חוקי. אסור בארץ להחליף וונטיל בגלגל..
    1 נקודה אחת
  39. מתנצל מראש, אבל זו הכתבה הכי טובה שמצאתי עד עכשיו שמסכמת את בית הזונות סביב מה שקורה בהר מירון. ממליץ לקורא למי שיכול. ליאור, קבל הקלה: אתה יכול להסתפק בדברים כללים הפעם ולא לצטט משפט מכל מה שנכתב כאן מחמישי אחר הצהריים ועד עכשיו
    1 נקודה אחת
  40. רעיון אחר: אולי תחשוב על נישואין? אני לא מספיק מכיר אותך כדי לומר שהשורות הבאות נכונות לגביך, אבל נראה לי שלא באמת התחתנת איתה. היה לכם קשר טוב, רציתם למסד אותו כי כך מקובל וזהו. בשונה מכמה כותבים מעלי אני חושב שנישואין הם לא משהו שנועד לעשות את החיים כיפיים יותר אלא טובים יותר. ברור שצריך נישואין עם מי שיהיה לך טוב איתה, אבל בדרך כלל וכל עוד זה לא מישהו שאתה סובל בחברתו - עדיף לחיות בשניים. וכדי שזה יהיה טוב לא מספיקה אהבה בסיסית שיכולה להיות בין חברים (המחשבות שלך הן הראייה הטובה ביותר לכך), צריך לעבוד ולבנות קשר נפשי אמיתי בריא ונכון שמעבר להנאות רגעיות. עוד משהו חשוב: בני זוג לא צריכים להיות דומים. אדרבה, לפעמים ההבדלים יוצרים השלמה הדדית מסויימת. צריך לדעת לסבול ולהקריב בשביל השני ולדעת גם ליהנות מזה. כמובן שזה גם יחזור אליך. התאהבות נוצרת בקליק, על אהבה אמיתית צריך לעבוד. הייתי מציע לך (הכי טוב לדבר איתה בכנות ולתכנן את זה יחד, אבל במידה ולא מתאפשר - ) למצוא תירוץ טוב, לקחת חופשה לבד ולחשוב ברצינות האם אתה מוכן לבנות את החיים עם האישה הזו, כולל ללדת ילדים ולהזדקן יחד. פשוט תנסה לדמיין את הסיטואציות ולחשוב עם עצמך האם אתה מרגיש טוב שם או לא. מאחל לך הצלחה בריאות ואושר. גם עושר לא יזיק.
    1 נקודה אחת
  41. ילודה טבעית וקצב התחלות בניה זה יפה, אבל המצב היה זהה אם לא גרוע יותר גם לפני 2008. העליות של העשור האחרון הן חסרות תקדים ושום דבר דמוגרפי לא השתנה מהותית. בטח ובטח לא באותו יחס של עליות המחירים. הדבר שכן השתנה זה רמת ריבית נמוכה. גם למי שאין כסף, יש כסף. כשיש הרבה כסף בשוק הציפייה של כולם הייתה לאינפלציה, בפועל זה לא קרה. בשנת 2020 ממשלות הדפיסו המון כסף. כל עוד יש סגרים ואין היצע, הכסף נשאר רק מספר בחשבון הבנק או בחשבון ההשקעות. ברגע שמשחררים את הסגרים וההיצע חוזר, יש סיכון לאינפלציה. אינפלציה מושפעת מכמות הפעמים שמשתמשים בכסף, לא בכמות הכסף שקיימת כ"מספר" בבנק. כמובן שאני מתכוון לאיפלציה שנמדדת על ידי מדד המחירים לצרכן או המקביל האמריקאי לו. כמו שאמרתי בשוק הנדלן ושוק ההון, אינפלציה כבר קיימת ובועטת.
    1 נקודה אחת
  42. 1,500 מכוניות טסלה על אוניה לא אומר 1,500 מכוניות טסלה על הרציף... גם אם הידיעה נכונה, אין ודאות שכל המכוניות האלו מיועדות לישראל ייתכן ואנחנו רק תחנה אחת של האוניה הזו? כמובן שאשמח לגלות שכל הערימה הזו משתחררת לכביש, אבל בינתיים היחס בין "סקופים" על טסלה והמציאות הוכיחו לי שכמו תמיד - אני מעדיף להיות הצודק השני מאשר הטועה הראשון...
    1 נקודה אחת
  43. הבנתי, אז אתה יכול לרכוש eSIM כך שיהיה לך אינטרנט ליחידת מולטימדיה ותוכל לבצע שימוש ללא קשר לנייד וגם לחבר את הנייד ב-BT כך שגם יהיה לך אפשרות של דיבורית אם אפשרות לבצע שיחות, ספר טלפונים והיסטוריה של שיחות לפי דעתי היה בלבול בין התממשקות לחיבור -AA ומערכת מולטידמיה מבוססת אנדרויד לאחר שהיתה הבנה הוא הגיע למסקנה שאין לו צורך להוסיף עוד אופציה בעלות על אפשרות של חיבור מערכת שמבוססת אנדרויד לממשק -AA. אין לו אייפון לפי הבנתי כי דיבר על אפשרות של AA כאשר לאייפון זה ממשק דומה הנקרא Car Play. זה נכון שמערכת מולימדיה אשר מבוססת אנדרויד "פתוחה" יחסית לאפשרות שיקוף נייד בחיבור -AA אבל יש אנשים שרוצים אפשרויות של פיקוד קולי על חיוג קולי, ניווט או ניגון מוזיקה וזה קיים לפי דעתי רק בחיבור של AA/Car Play. לכן יש אפשרות להוסיף תוספת של אפשרות התממשקות גם. על איזה מתאם אתה מתכוון שמביאים בצ'מפיון?
    1 נקודה אחת
  44. בעיר כמו תל אביב יש לא מעט מכוני בדיקה. קשה להאמין שכל המכונים האלה מושחתים ועושים יד אחת עם סוכנות כדי לרמות לקוחות תמימים. כמו שכבר כתבו לך למעלה, אם אתה מאמין שזה כך תרכוש רכב חדש.
    1 נקודה אחת
  45. מבחינת מושבים לי באיביזה הייתה תמיכה טובה יותר, לגבי הנוחות, אכן האיביזה לא מהנוחות שיש. ב100 אלף וקצת אתה תקבל רכב שניראה פשוט ופחות מאובזרת משמעותית מאשר הסופרים. ואז עדיף לקחת קליאו למשל או סיטרואן c3 ויש גם את הקורס בליסינג עם אבזור עדיף.
    1 נקודה אחת
  46. לא בצורה זולה / חוקית/ אמינה / משתלמת לארוך זמן. רכב עם פוטנצייל שיפורים קטן, גיר אוט' ומערכת גז זה דבר שלא משפרים. לא כי אי אפשר, אלא כי זה דורש המון השקעה בשביל שיפור מינורי ושסביר להניח לא יחזיק יותר מדי.
    1 נקודה אחת
  47. לא חושב שיש אנשים שמשתמשים במשהו שהוא לא יד2 או פייסבוק. לוח winwin זה משהו שהיה בשימוש ב-2005-2010...
    1 נקודה אחת
  48. ילדים צריך להיות או 0 או יותר מאחד. ילד יחיד זה לעשות עוול לילד.
    1 נקודה אחת
  49. גם אם המנוע והגיר יחזיקו עד 250 אלף ק"מ (ומשום מה יש אנשים ששופטים הרבה רכבים על סמך זה שמנוע וגיר מגיעים ל-400 אלף ק"מ), זה לא אומר כלום על המכלולים מסביב. רכב, אמין ככל שיהיה, יסבול מבלאי גם אם הוא יפני. אגב, משפחתית גדולה לא מבטיח שהרכב יהיה נוח. מה שיותר חשוב מהקילומטראז' גם, זה איך טיפלו ברכב. יכול להיות רכב עם 100 אלף ק"מ שנסע רק בעיר וטופל בשמן לא איכותי, עבר טיפול פעם ב-3 שנים ומבחינה מכאנית הוא יהיה יותר גרוע מרכב שנסע איזה 180 אלף ק"מ בנסועה משולבת, אבל טופל בשמן איכותי ובזמן.
    1 נקודה אחת
  50. טוב אז נשתף. כשהגעתי לתיכון התחברתי לחבורה שהכירה לי את העישונים, יש לציין שכולנו סך הכל ילדים טובים מכיתת מצטיינים. בהתחלה עישון חברתי נטו, אחרי זה התחלתי לעשן סיגריות, זה החזיק חצי שנה ונפתרתי מההרגל המגעיל הזה. הקנביס נשאר, נסיבות חיי אינן פשוטות כלל אז אפשר להגיד שאני קצת סולח לעצמי כי הייתי צריך משהו להישען עליו. הייתי מעשן כל יום כל היום ומעבר להוצאה כספית משמעותית לתלמיד תיכון/חייל (והסיכון בזמנו להתפס), ההישגים והתפקוד שלי היו גבוהים לפחות ביחס לשאר האנשים ונהלתי מערכות יחסית טובות ורציניות (שלפעמים אפילו הסתרתי את העישון בהם, ממש חיים כפולים במשך שנים). קאט, עושים פאסט פורוורד ללפני כמעט שנה. עבודה משתלמת שאני אוהב ומצריכה הרבה תשומת לב ומחשבה, מערכת יחסים טובה ויציבה שאני לא צריך להסתיר בה כלום. אמרתי יאללה פאק איט חבל על הכסף גם ככה זה לא כיף כמו פעם וזה סתם הרגל, אני יכול להפסיק מתי שבא לי והינה בא לי. עובר שבוע, מרגיש כמו גמילה מניקוטין כמה לילות לבנים קצת חריקות שיניים לא משהו שאני לא יכול להתמודד איתו, שום דבר לא הכין אותי למה שעומד לקרות. מצאתי את עצמי ערב לפני טיסה במה שעכשיו אני מבין שהיה התקף חרדה עוצמתי ומטורף, הייתי בטוח שעוד רגע אני מאבד הכרה, חרא אינטנסיבי ביותר. החלקתי חבילת ואבן למזוודה (תרופות פסיכיאטריות נמצאות אצלי בבית בשפע), ונסעתי לנתב"ג, היה מאוד חשוב לי לא לאכזב איש קרוב מאוד אליי שחיכה לחופשה הזו יותר מידי זמן. חצי היום הזה היה בערך מהקשים ביותר שידעתי, אין לי דרך לתאר בכלל את מה שהרגשתי, גם בדיעבד אני לא יכול להגיד שהיה קל ולא סבלתי, הגענו למלון לקחתי כדור אחד שעבד כמו קסם ישנתי ואכלתי כמו בן אדם, בטיול הייתי חצי מתפקד רק בזכות הואבן. אז חזרתי לארץ וכמובן לא נגעתי יותר באף כדור, שבועיים של חוסר שינה, זיעה קרה וחרדה תמידית, בתור אדם שלא רואים עליו רגשות התפרצויות בכי במקלחת תפסו אותי עם המכנסיים למטה תרתי משמע, השלמות עם דברים שהדחקתי שנים וממש הרבה שיט ריגשי שלא האמנתי בו עד עכשיו. מזל שיש סביבי אנשים תומכים ובעלי ניסיון. שבועיים אחרי זה כבר חוזר לתפקוד עם חרדה חברתית מאוד מוזרה, סביבה מרובת אנשים גרמה לי ללחץ לא מוסבר, מאוד בעייתי למישהו שהעבודה שלו היא לעמוד מול קבוצה וללמד. ואז לאט לאט הכל עבר והיה טוב. יש לציין שלא חשבתי להשבר אפילו לא פעם אחת, אולי אני חזק יותר מאחרים, אולי פשוט הבנתי שזה חייב לעבור. לא אשקר היו רגעים של גיהנום, המח שאני כלכך גאה בו כל החיים בגד בי. אני חושב שאני דוגמה קיצונית ולרוב האנשים יהיה יותר קל להפסיק, אלה שיותר קשה להם, לא מקנא בהם ומבין את מי שלא מצליח בלי עזרה מאנשי מקצוע. היום אני יכול להגיד שאני אדם פעיל הרבה יותר, שפיתח תחביבים וחברויות חדשות שלא קשורות לעישונים, ישן טוב יותר למרבה ההפתעה, ובתור מישהו שהיה לו קשה לעלות במשקל והיה מאוד רזה גם אוכל טוב יותר ואפילו לראשונה בחיי יש בי קצת שומן שאני גאה בו. מאמין שסיכמתי את החוויה שלי בצורה כנה, אם יש שאלות מוזמן להגיב ואשלח לך הודעה פרטית.
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...