Jump to content

לוח ניקוד

  1. falou

    falou

    אחראי ראשי


    • נקודות

      10

    • הודעות

      10,935


  2. farkash7

    • נקודות

      9

    • הודעות

      3,831


  3. קאררה

    • נקודות

      9

    • הודעות

      376


  4. MadCat_LE

    • נקודות

      7

    • הודעות

      631


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 30/04/21 בכל התחומים

  1. נשמע לי שאתה לא יודע מה אתה רוצה מעצמך ובנוסף, אתם לא מצליחים להעלות את הבעיה הזו ביחד. ברור שאשתך תחשוב דברים מסויימים ותגיד לפעמים משהו הפוך...ככה זה אנשים עם פחדים, חרדות ודאגות שלא יוצאים לעולם (דרך שיחות רציניות). לדעתי אין לך למה להתגרש, יש לשניכם בעיית תקשורת מהותית. יש לך הזדמנות לתקן את זה עם מישהו שאוהב אותך, זה מצב טוב בהרבה מלהיות לבד כמה שנים ולגלות שעדיין אין לך מושג מה אתה רוצה לעשות. אל תיתפס יותר מידי לריבוע של "החלטה לפי רצון שלי ולא כי אמרו שצריך" כי יש לי הרגשה שאתה משתמש בזה כתירוץ לחוסר ביטחון והחלטיות. בגדול אתה יכול גם כפי שהומלץ, לגרור חבר טוב לשיחה רצינית (לא על גירושים אלא על איך לקבל החלטות ומה אתה באמת רוצה בחיים ואיך לתקשר את זה לאשתך).
    7 נקודות
  2. כל הדיבור היום זה ״תקשיב לעצמך״. לא יודע מאיפה באה השטות הזו. אנחנו לא לומדים על עצמנו מעצמנו, כל הלימוד שלנו של מי ״אני״ מתחיל מתקשורת עם אנשים אחרים (אמא או המטפל/ת העיקרי בינקות). מזה נבנית הגדרת העצמי, מהפידבק שמקבלים מאחרים. ואנחנו כל הזמן, אוטומטית, בוחנים איך אנשים אחרים מגיבים אלינו. זה בלתי נמנע. בשביל זה יש זוגיות, בשביל שלא תהיה תקוע בתחת של עצמך כל הזמן, כי זה משאיר אדם בחוסר (כן, אני יודע יש יוצאי דופן. יש מי שיותר צריך אינטראקציה ומי שפחות. אבל כהכללה, זה נכון). ת׳כלס, יש אלף ואחת דרכים לקיים זוגיות, עם אדם דומה לך, עם אדם שונה לחלוטין, עם הרבה קונפליקטים ופיצוצים, בהרמוניה... אנע עארף מה טוב ולמי?! דבר אחד בטוח, פות״ש אומר שהוא אוהב את זוגתו והיא אותו. אהבה זה לא תחושה בפנים אהבה זה עשייה. זו מלאכה. כשאוהבים מזדיינים (חשוב), עושים דברים אחד בשביל השני,מתחשבים, אמפטיים. אם יש את זה, אפשר להסתדר עם הכל. אם אין... בעיה.
    6 נקודות
  3. שלילת רישיון במקרה כזה היא לא מתוך רצון להעניש אלא מתוך רצון למנוע מקרים כאלו בעתיד. זה בדיוק כמו שתשלול את הרישיון לנהג שנתקף בהתקף אפילפטי וגרם לתאונה. למיטב ידיעתי, שלילת רישיון מסיבה זו נעשית בהליך מנהלי ולא שיפוטי, כך שיכול להיות שתתבצע בהמשך.
    6 נקודות
  4. פ״ש, מתיאור הסיטואציה שלך קשה נורא להבין מה הבעיה בזוגיות שלך. השאלה הראשונה שלי היא מה הביא אותך להתחתן מלכתחילה ? אם אתה מסתכל מחוץ לזוגיות שלך וחושב שבהכרח תמצא יותר טוב, רק תדע שברוב המקרים זה לא נכון. בנוסף, אם אתה חושב ששגרת היום יום וחוסר בריגוש הם מה שמפריעים לך, שתדע שאם תצא מהזוגיות הזאת ותתחיל אחת אחרת - גם שם בשלב מסויים תגיע לשגרת יום יום וחוסר בריגוש. והנה עוד בוננזה עבורך (וחברי הפורום + המנהלים תסלחו לי על השפה): אם אתה מסתכל החוצה על כל הכוסיות וחושב איזה כיף יהיה לתת בדגם משודרג מ-אשתך, רק שתדע שגם מי שנותן לבר רפאלי, באיזהשהוא שלב כבר נשבר לו הxין ממנה. ככה אנחנו הגברים, מתרגלים למה שיש לנו ורוצים יותר. למד לנצל את העוצמה הזאת לטובתך ותנתב אותה להצליח בתחומים כלכליים במקום. אישה היא שותפה לדרך, צריך שיהיה לך טוב וכיף איתה, ושביום מן הימים היא תהיה אמא טובה לילדים שלך.
    5 נקודות
  5. עברה שנה ומתכוננים לטסט הקרוב (טרם בוצע. יבוצע בתחילת שבוע הבא) וכיום אנחנו עומדים על 374,020 ק"מ. מה היה לנו שם ? 1. במהלך החלפת נוזל בלמים, שמתי לב להזעה במשאבת בלם האחורית, אז ביצעתי את הניקוז והלכתי למחרת לקנות משאבות. 2. לאחר 3 שנים המצבר סיים את תפקידו הנאמן והחלף בחדש. 3. צמיגים... היו על הרכב DUNLOP-ים שהחלפתי ב 2017. אפשר לומר (כמעט 4 שנים) ש"טחנתי" אותם מספיק. עשו את שלהם. 4. רצועת האביזרים החלה להרעיש (רק בת שנתיים) ואז גיליתי (להתדהמתי) שהגורם לבעיה (חוץ מזה שהיא התארכה) הוא שאין פולי-קלאץ' לאלטרנטור. בהתחלה חשבתי שהרעש הוא בגלל המותחן הדינאמי (לא מקורי אלא של INA). כנראה איזה חאפר החליף את האלטרנטור הקודם באחד אחר, אבל בלי פולי קלאץ' (חלק שנחשב ליקר מאוד בארץ). חשוב לציין ששנתיים קודם לכן החלפתי את כל הסט מותחנים והגלגלות של הרצועת אביזרים באחד חדש ! חזרתי למותחן הקודם (המקורי) - מה שהחזיר את השקט לגיזרה - והזמנתי פולי קלאץ' מחו"ל (בארץ: 550 שח, בחו"ל 150 שח כולל משלוח). בדיעבד מסתבר: שהפולי הרגיל שהיה על האלטרנטור הקיים, לא היה מדוייק כ"כ. הרצועה יצאה עם סימני "אכילה" בדופן הפנימית - מה שמעיד על בעיה. איך זה עבד "טוב" 6 שנים (אצלי) ואולי יותר מזה אם ניקח בחשבון אצל בעל הרכב הקודם - אין לי מושג. 5. גומיה ימנית למסרק הגה... אחרי שהמקורית מתה (בערך עשור), כולם שמים חליפית (גדולה יותר) שמחזיקה גג שנתיים. הסיבה היא: קשה להכניס את המקורית וההוראות מדברות על פירוק המסרק לגורמים (ז"א שיפוץ) בשביל להחליף אותה... אבל - כמו שאתם יודעים, אם אין גבול לרצון - אין גבול ליכולת. החלטתי להילחם בתופעה (אחרי שכבר החלפתי פעם-פעמיים), השגתי מקורית, ובהרבה תושיה (כח ולחץ) הצלחתי להכניס אותה למקומה. אין כמו מקורי, תזכרו את זה. 6. האלטרנטור המקורי של הרכב הוא וולאו, אבל על האוטו היה "אחיו התאום" - בוש. למרבה הפלא, הפולי-קלאץ' שקניתי התאים גם לבוש (למרות שקניתי לפי ידיעה שיש לי וולאו). סיכום שנה: 11/2020 - טיפול קטן (229 שח) 1/2021 - החלפה מלאה של נוזל בלמים DOT4 (שתי אריזות של 0.5 ליטר = 60 שח סה"כ) 1/2021 - הח' משאבות בלם אחוריות של LPR איטלקיות + ניקוי וגירוז נקודות חיכוך (120 ש"ח לזוג) 2/2021 - מצבר סטארט-אפ 74אמפר (580 שח). 3/2021 - 4 צמיגים Continental Eco Contact 5 XL (אוטודיפו - 1130 ש"ח) 3/2021 - החלפת זרוע הגה שמאלית (מצאתי שם חופש קל) של FEBI + כיוון גלגלים (100 ש"ח) 3/2021 - החלפת ברקסים קדמיים (צלחות ברמבו +רפידות פרודו) וגירוז פינים (450 ש"ח) 4/2021 - מנעול חשמלי לדלת אחורית (איביי - 100 ש"ח). 4/2021 - הח' פולי קלאץ' לאלטרנטור (150 ש"ח של INA תוצרת גרמניה), רצועת ראביזרים DAYCO (65 שח), גומיה מקורית להגה (120 ש"ח באיביי), בוקסה למזלג תחתון (50 ש"ח), זרוע הגה ימנית (החלפתי סתם כי היתה לי וכבר פתחנו, אז אמרתי יאללה נפנק שיהיה ב-2 הצדדים זרועות חדשות.... - 100 ש"ח). סה"כ 3254 ש"ח (לא רוצה לחשוב כמה כל זה היה עולה אם הרכב היה מטופל רק במוסך ולא על ידי). איציק
    4 נקודות
  6. יש ימים שאשתי מוציאה לי את הנשמה, שהיא מבאסת לי את החיים עד התחתית ואני לפעמים שואל את עצמי אם אולי כדאי לי לפרק את החבילה, ואז אני מסתכל על עצמי: אני צעיר, הולך לי טוב מבחינה כלכלית, אני מרגיש טוב ונראה בסדר (לא אפרגן לעצמי יותר מידי) - העולם מחכה לי בחוץ כדי לכבוש אותו וברור שלפרק את החבילה זה הדבר הנכון לעשות. אבל, הימים האלה קורים אחד למלא זמן, ואחרי יום-יומיים הכעס מתפוגג, ובשארית הזמן האישה שלי: תומכת בי, מביאה לי המון נחת, מבשלת עבורי, אוהבת אותי, היא החברה הכי טובה שלי ואנחנו עושים הרבה צחוקים ביחד. המשוואה שלי פשוטה עבורי, טוב לי איתה אז אני איתה, אם לא יהיה לי טוב איתה - החיים קצרים מידי מכדי לחיות בסבל, במיוחד כשאין עוד ילדים בתמונה אז החלטות לגבי פירוק קלות לביצוע. נ.ב: פ״ש אשתך רוצה ילדים. גם אם זה לא יוצא לה מהפה במפורש.
    4 נקודות
  7. אין ילדים. שיעשה מה שהוא רוצה. עצה לחיים: להקשיב לעצות של אנשים שמכירים אותך ויסבירו לך למה אתה מטומטם. נקסט.
    4 נקודות
  8. מה זה ראיית עולם שונה? אתם לא מסכימים על איך צריך לחנך ילדים? איפה לחיות? כמה לחסוך? או על ביבי מול לפיד? בין השורות, נדמה לי שאתה חושב שתמצא טוב יותר. לדעתי, זאת קללה של הרבה אנשים שלא התנסו מספיק לפני החתונה - אם כך באמת אתה חושב, רוב הסיכויים שאתה מגזים. אלא אם יש דברים מאוד ברורים וספציפיים, לא תחושות
    4 נקודות
  9. לא חושב שצריך להאשים את מי שמת, אבל כן צריך: 1. להבין מי אחראי על המתחם - חבר של אריה דרעי, על פי מה שנכתב כאן. בקומבינה הישראלית הרגילה, שמייצרת לציבור החרדי מדינה בתוך מדינה. במקרה הזה, אגב, נראה שבגצ הוא זה שמנע את העברת האחריות במתחם למדינה. 2. להבין מי היה יכול למנוע את ההתכנסות ההמונית שם, בטח ברגע שנראה שהוירוס נעלם - כנראה שאף אחד שהוא לא רב, לפחות לא דרך עימות אלים עם החרדים שהגיעו לשם. 3. לשאול מה היה קורה לו המשטרה היתה מנסה להגביל את מספר המשתתפים בארוע מטעמי בטיחות - כנראה שבדיוק מה שקרה במהלך כל השנה האחרונה, אם לחזור לנושא השרשור. או יותר גרוע מזה. מי יודע אם בכלל היו מתייחסים למשטרה במצב כזה, כמו שכותב אנשל פפר בכתבה שצרפתי. צר לי על כל אדם שמת. אבל המציאות האובייקטיבית היא שזה הכל חלק מאותו הישראבלוף הישן והטוב שכולנו מכירים. ואם לא יכה בנו עכשיו הוריאנט ההודי, אז ניפגש ונתווכח על זה בשרשור הבא שבו שוב נגלה שיש לנו מדינות בתוך מדינה כאן.
    3 נקודות
  10. בושה של תגובה. כאילו אנשים לא מתו במופעי רוק או משחקי כדורגל או חתונות. לא כל דבר צריך להיות דיון על חרדים VS חילונים, בטח לא להאשים אנשים תמימים שהיו שם אתמול ומתו. כן הם אנשים תמימים. תאמינו או לא הם לא התאגדו שם כדי להפר הוראות קורונה או כדי להכניס לחילונים אצבע בעין. הם הגיעו לאירוע שמאיזושהי סיבה שלא ברורה לי מאוד חשוב להם. אתם רוצים לנהל דיון? תדברו על האנשים למעלה שאירגנו את האירוע כפי שהוא אורגן, ואישרו אותו כמו שהוא אושר למרות הקורונה, ולמרות הכמויות ולמרות הסכנה ולא על המסכנים שנמחצו שם למוות לא באשמתם.
    3 נקודות
  11. ויתכן שבעוד כמה שנים לא יהיו לי דיסקים או 3 ילדים, או אחד ולכן אני (או ניקו) לא מבינים מה לעשות עם ג'יפון. אני גם לא אקנה סדאן לעצמי כנראה בחיים (אלא אם זו תהיה איזה מציאה מעניינת) או סטיישן. יש 0 קשר בין חובב רכב וחובב חוק. אתה לא נוהג לפי החוק כי אתה (כמו 99% מנהגי העולם) עובר על המהירות המותרת. אתה מנסה לארוז את התואר באריזה מעשית מחד ואז לכתוב שרק מעטים יכולים להגשים את התחביב באופן מעשי - וזה לא מאד נכון לדעתי: חובב רכב הוא מי שתחום הרכב (על שלל תתי התחומים בו) מעניין אותו, מי שיכול לנהל שיחה קולחת ומי שמתעניין בנושאים כאלו ואחרים. הצד המעשי יכול להיות שליטה בשוק הרכב ובעיתונות והמון ידע, יכול להיות טכני (הן תאורתי והן מעשי), יכול להיות 'אוננות' על מכוניות במפגשים, תערוכות ואולמות תצוגה, יכול להיות צפייה במירוצים ויכול להיות נהיגת מירוצים - בדיוק כמו שחובב כדורגל יכול לשבת ביציע, לשחק פיפא בפלייסטיישן או לאסוף קלפים של סופרגול, ויכול גם לשחק כדורגל עם החברים בשכונה. ואם נחזור לשורה האחרונה שכתבת, לאותת, לא לנסוע בשמאלי ולהתחשב לא קשור בכלל לחובב רכב - זה בעיקר קשור בלהיות בנאדם לא זין.
    3 נקודות
  12. בפלטפורמה הקודמת היתה אפשרות לראות את רשימת המשתמשים שהגיבו באותו שרשור. כאן האופציה לא קיימת, אז רכשתי תוסף והתקנתי אותו לשימושכם. הכיתובים שמופיעים באנגלית יתורגמו כמובן, יש כרגע בעיה קטנה עם אחד מהם. כאשר אתם בתוך רשימת הנושאים של פורום מסוים, תראו שהמספר שמציין כמה תגובות היו הפך ללינק: לחיצה עליו תפתח חלונית עם רשימה של כל המשתמשים שהגיבו באותו שרשור, מסודרים לפי סדר הפעילות שלהם בשרשור ועם כמות ההודעות של כל אחד ליד הסמלון שלו: זהו, תהנו.
    3 נקודות
  13. לפעמים משימת הבית מספיקה כדי להגיד שלום-שלום למועמד עוד לפני ריאיון טכני. מה שכן, להגיע לראיון אחרי משימת בית בלי שתהיה התייחסות בכלל למשימה - מאוד לא בסדר. אין לי דרך לנחם אותך, זה בלגן ישראלי מצוי, והוא קיים בשמי הקצוות - גם מועמדים הזויים וגם hr שהתהליך שלהם דפוק לגמרי. לגבי זמן אבוד - תסתכל על זה בתור אימונים. כל פעם נהיה קל יותר. לגבי המתנה לא סבירה עד לתשובה - לעתים קרובות מדובר במספר מועמדים שנבחנים לאותה משרה, ואין ברירה מצד המעסיק אלא לחכות שכל המועמדים השלימו את משימת הבית / ראיון / שלב אחר כלשהו כדי להחליט עם מי מהמועמדים ממשיכים.
    2 נקודות
  14. לצאת נגד המדינה, נגד המארגנים, נגד המאכרים, נגד המשטרה זה דבר אחד. להאשים את האנשים שם שהם אשמים בזה שהם מתו זה דבר לגמרי אחר. לא חסרים אירועים בארץ שהסתיימו במוות, הזכירו כמה כאלה כבר. זה שאת האירוע הזה ניהלו חרדים לא הופך אותו לשונה. הסיבות הם אותן סיבות. כסף, קומבינות, מאכרים, ג׳ובים, יהיה בסדר וכו׳.
    2 נקודות
  15. ממליץ לגגל את שם השופטת "שרית זוכוביצקי-אורי". אני אגיד את זה ככה: גוגל לא מחמיא לה.
    2 נקודות
  16. אתה אומר את זה כאילו ילד זה אקסבוקס. "אני לא כזה רוצה אבל אם את מתעקשת תביאי שיהיה פה בצד" וילד יחיד זה באסה שתדע (לילד)
    2 נקודות
  17. עדכון: הגיר מתפקד ללא דופי, בדיוק כמו בגולף השניה. אין חבטות, היסוסים, שגעונות מכל סוג שהוא. אין גם שום נזילה או הזעה. אני מאוד מרוצה מהתוצאה.
    2 נקודות
  18. אני מאמין גדול במדע ובעובדות,אקסיומות. ליטר דלק מייצר 8.9KW בדיוק כמו גודל הסוללה שמשתמש המנוע החשמלי שלי. ICE ידוע בנצילות אנרגיה נמוכה 20-40%,כי בתהליך של יצירת חום והפיכתו לתנוע מכנית הרבה הולך לאיבוד !! אז עולה לי 3.5-4 ש"ח אנרגיה 8.9KWH שנותן לי טווח נסיע אמיתית בין 45-50 ק"מ,תשווה את זה לעלות ליטר דלק וחוסר יעילות..... עם עובדות כאלו אני מסוגל להתווכח ולא עם טיעונים ארטילאים שלך,בנוסף אתה גם רגשי !!!
    2 נקודות
  19. סגור עליו כבן זוג? אי אפשר לדעת איך אנשים התנהגו אחרי 20 שנה, ובטח אחרי ילדים. יש לכם בעיית תקשורת קודם כל. כדאי שתדברו ואם אתה לא יודע איך לעשות את זה לכו לאיש מקצוע. חשוב מאוד שתעשו את זה. עד אחרי שתדברו הכל פה זה מלל מיותר באמת.
    2 נקודות
  20. ביום ראשון: משלוח ענק של טסלה יעגון בנמל אשדוד אונייה שנושאת 1,500 מכוניות טסלה מתוצרת סין תהפוך לראשונה את מודל 3 של החברה לחשמלית הנמכרת ביותר בארץ https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-39066550,00.html
    2 נקודות
  21. מזכיר לי מקרה שקרה לחמותי... פגעו לה ברכב בחניון העבודה והשאירו פתק (מקום גדול, לא מכירה את הפוגע). היא פנתה למוסך היבואן שבו הרכב מטופל וקיבלה הצעת מחיר של מעל 3000 שקל. הפוגע היה בהלם, סירב לשלם ואמר שזה מחיר לא הגיוני. זה השלב שבו היא פנתה אלי ושאלה איך מתמודדים, האם לתבוע את הביטוח או שיש איך להכריח אותו לשלם. שלחתי אותה לשני מוסכי פחחות באזור שלה שיש עליהם המלצות בפורום. הראשון הציע לתקן ב700. הפוגע שילם את זה בשמחה. היא ניגשה לבדוק כמה המוסך השני רוצה. שם משכו את המכה החוצה, ואמרו שלא כדאי לתקן את מה שנשאר וסרבו לקחת כסף. היא חזרה למוסך הראשון שסיים את התיקון תמורת 600 שקל. היא החזירה לפוגע 100 שקל וקיבלה ממנו למחורת עוגה. אז כמו שנאמר מעלי, לעיתים ה"סחטנות" היא לא מרוע אלא מבורות... הולכים למוסך שבו מטפלים והוא יקרן (ללא קשר לאיכות העבודה) וזה המחיר שמעבירים לפוגע.
    2 נקודות
  22. מאוד פשוט, אני לא אוהב להתגלח, וכשאני מתגלח אני נראה כמו ילד. גם אסור לי להתגלח כי אני תמיד נסחף עם הסכין. צירפתי תמונות להמחשה. טל"ח
    2 נקודות
  23. תודה @yohai71 על עוד מאמר מרתק. קרייזלר אף פעם לא הייתה מותג בארץ. האמריקאיות היו מוכרות במותגים שלהן דודג' ופליימות. סימקה לעומת זאת נחשבה כמכונית פשוטה ואמינה. לכן כאשר חודש יבוא הרכב בסוף שנת 75 הפוקוס עדיין היה על ה1000 ו 1100. תחילת השיווק שנה לאחר מכן עם דגמי 77 אבל שנה לאחר מכן הבינו במכשירי תנועה איזו מכונית לשים בפרונט. ה 1000 שהייתה אז כבר מיושנת וה1100 על שלל הגרסאות שלה. נסיון נוסף להדגיש את החדשנות והעיצוב (אבל עדיין זו סימקה) וכבר המחירון של תחילת שנות השמונים מראה שהיא לא הייתה הצלחה גדולה. בתחילת 81 כבר שווקה הסולרה (שגם לא הייתה הצלחה גדולה)
    2 נקודות
  24. הרבה פלפולים משפטיים... תשמע, יכול להיות. אני מכיר כל מיני אנשים שמסוגלים להיכנס להלם מהסוג שתואר בפסק הדין. מה שאני לא מבין זה איך עוברים מאישום בהריגה לכלום. או שפספסתי משהו. מה, להסתובב עם רישיון נהיגה זאת זכות יסוד מולדת טבעית? מה, היא נהגת מקצועית שמתפרנסת מזה? מה, שלילה זה כזה עונש קשה בהשוואה לשני הרוגים? לא ברור.
    2 נקודות
  25. ביצעתי אתמול את התיקונים העדינים - בלי מדידות, רק חיבור למחשב. לטוויטר ימין הוספתי פילטר EQ בתדר 9K עם Q פקטור 1.0 (צר) להנחתה של 2.5 דציבל. בין מידבאס ימין הפרדתי איחוד באקולייזרים בתדרים 160 הרץ, 350 ו200 - למידבאס ימין נתתי 2 דיבי יותר (פחות הנחתה). ניתקתי מהמחשב - ניגנתי מוזיקת רפרנס והדבר הראשון שהבחנתי בו זה שבאמת ההדהוד שהיה מגיע מצד ימין בתדרים הגבוהים פשוט איננו עוד. המידבאסים נשארו נקיים והכל ברור. אבל שמתי לב שעיקר המריחה דווקא מגיעה לי מאזור הסאב וופר - הנחתה של 2 דיבי על בסיס שמיעה וממש התאזן יפה. זהו - עכשיו לתת לזה תקופה, לשמוע, להבשיל ולראות אם בזה סיימתי את הפרוייקט הקטן והחמוד הזה. משהו שממש נחמד באקולייזר שליש אוקטבה הוא באמת שאני לא חייב לעבוד או אחוד או פרוד לכל הערוץ אלא אני יכול לבחור תדר ספציפי אם אני רוצה להשפיע בבת אחת על שני הערוצים או על כל אחד בנפרד.
    2 נקודות
  26. שמח לשתף שאכן דברתי איתה, היא הפנתה אותי ל"בן דוד שמבין בזה" וגם הוא הסכים איתי שהסכום העודף ילך למוסך ולא לנפגעת. סגרנו על 1500 ש"ח ברוח טובה. תודה לכולם על העצות, מקווה שלא תהיה פעם נוספת אבל אשקול להשאיר כתובת מייל במקום טלפון.
    2 נקודות
  27. שוב מעדכן - החלטתי לבטל ההזמנה, כ"כ הרבה כסף רכב שלא אהיה מרוצה ממנו, לא אצלי.. הוזמן רכב אחר (נשאיר אתכם במתח עד שיגיע) - יגיע תוך שבועיים-שלושה 😎 נעדכן כשיהיו תמונות.
    2 נקודות
  28. אני אישית לא הצלחתי להתחבר לאף ג'יפון שנהגתי בו מבחינת ניהוג. נהיגת שטח זה סופר כיף, נהיגת כביש זה סופר כיף. הג'יפונים לא יודעים לעשות כמו שצריך לא את זה ולא את זה, אז למה שאני ארכוש אחד? או ג'יפ/טנדר אמיתי (טנדרים זה מוי כיף), או רכב שנחמד לנהוג בו בכביש. למה שאני אקח רכב סופר מיני שרק הגביהו אותו מעט ובכך חרבנו לו כל טיפה דינמיות (שגם ככה הייתה מועטה) רק כדי להרגיש גבוה יותר? לא תודה, הגב שלי בסדר גמור ואני יכול להיכנס גם לרכב "נמוך".
    2 נקודות
  29. בסקירות הקודמות, הזכרתי מכונית שדווקא נגזרת שלה אמורה להיות מוכרת או אפילו זכורה לחובבי רכב ישראלים. הגיע הזמן שאתייחס אליה ביתר פירוט ואכסה עוד טפח בסקירת המותגים הבריטיים, במקרה זה תחת הסתעפות עסקיה של קרייזלר, שניסו לרכוש לעצמם נתחי שוק באירופה ולהתמודד מול שתי הענקיות האמריקאיות האחרות, פורד ו-GM. קוראי הסקירות הקודמות הקשורות לקרייזלר-אירופה (בעיקר רכבי קבוצת רוטס תחת הילמאן- האימפ, ההאנטר והאבנג'ר) ייתכן וזוכרים את השתלשלות העניינים, אבל למען הדורות הבאים, אשוב ואזכיר את ההיסטוריה לשם הקונטקסט; קרייזלר בילתה את שנות השישים באיסוף של מותגים כדי ליצור את "קרייזלר-אירופה", שנשענה על שרפרף תלת-רגליים (לא-שוות) המכיל את סימקה (Simca) בצרפת, קבוצת רוטס (Rootes) בבריטניה ובאריירוס (Barreiros) בספרד. החברות הללו על שלל מותגיהן ייצרו יחדיו ערב רב של מוצרים שונים ומגוונים, לרוב בלי כל קשר ביניהם. סימקה ייצרה את ה-1000 הקטנה עם המנוע האחורי, ה-1100 שהייתה האצ'באק בעלת מנוע רוחבי והנעה קדמית (והייתה תבנית עבור הפולקסוואגן גולף לכל דבר ועניין), וה-1301/1501, סדאן ארבע-דלתות גדולה ושמרנית בעלת הנעה אחורית. המפתח לסיפור האלפין הוא הצלחתה הפנומנלית של ה-1100 כמגדירת קטגוריית ההאצ'באק המשפחתי האירופאי- הנעה קדמית, מנוע רוחבי עם תיבת הילוכים בסופו ושלוש או חמש דלתות; בשנת 1973 בקרוב ל-300,000 יחידות יוצרו, ה-1100Ti משנת 1974 הייתה כנראה ההוט-האצ' הראשונה, ולא בלתי נמנע שנגזרת של ה-1100, המאטרה ראנצ'ו, הייתה אחראית לפורמט רכבי ה-SUV הקומפקטיים\ קרוסאוברים. רוטס ייצרו את האימפ (Imp) הקטן בעל המנוע האחורי, ההילמאן אבנג'ר (Avenger) בגודל בינוני, ההילמאן האנטר (Hunter) המעט גדול יותר, רכבי האמבר (Humber) גדולים שהיו שאריות משנות חמישים, ולינאפ של רכבים מסחריים ומשאיות, שנמכרו תחת מותג קומר (Commer) ואח"כ דודג'. באריירוס הרכיבה את הדודג' דארט וייצרה מנועי דיזל ומשאיות עבור השוק הספרדי המקומי. כל החברות הללו נאספו תחת שליטת קרייזלר עד שנת 1969, והחל מסוף שנות השישים, רכבים שונים בקבוצה הדגימו את השפעת ונוכחות קרייזלר; בבריטניה, האבנג'ר משנת 1970 היה במימון קרייזלר, כמו גם הקרייזלר 180 שהיה בתכנון אנגלו-צרפתי ובייצור צרפתי (וכישלון מכירתי טוטאלי). מהסיכום הנ"ל, ניתן להבין שבדיוק בחלק המרכזי של השוק, חל קונפליקט סביב הסימקה 1100 בעלת ההנעה הקדמית וההילמאן אבנג'ר הקונבנציונאלי, כמו גם הצורך להחליף את המכוניות הגדולות במעלה סולם הדגמים של סימקה\הילמאן, עקב התיישנותן הממשמשות ובאות של ההילמאן האנטר והסימקה 1301/1501. בבריטניה, מכוניות ההנעה הקדמית של BMC גרמו להאנטר להיראות ארכאי, בעוד שהווקסהול וויקטור (Victor) FD והפורד קורטינה דור שלישי גרמו לו להיראות שמרני מעל ומעבר- בשלב זה מנועי OHV וקפיצי עלים היו הטכנולוגיה של אתמול. בצרפת, פורמט ההנעה האחורית של הסימקה 1301/1501, היה גם הוא עייף נוכח מתחרות כמו הרנו 12 או 16 ופיג'ו 304, שלא לדבר על סיטרואן GS. הפיג'ו 404 אמנם הייתה דומה קונספטואלית, אך נמכרה במיקוד גבוה יותר בשוק. בדומה לפרויקט הקרייזלר 180, צוותי תכנון בריטיים וגם צרפתיים נדרשו למצוא פתרון לעניין בנפרד. ההצעה הבריטית התבססה על הילמאן אבנג'ר סטיישן, שהולבש במרכב האצ'באק ועבורו יועד אותו מנוע שתוכנן עבור ה-180, בנפחים של 1.6, 1.8 ו-2.0 ליטרים. האבנג'ר היה מודרני יותר מההאנטר, עם היגוי rack and pinion ומתלה אחורי מבוסס קפיצי סלילים, ובאופן מסורתי אצל רוטס, היה מוצר שבמידה רבה הובל עיצובית לא פחות ממכאנית. סימקה הגישו הצעה משלהם לרכב במבנה האצ'באק עם הנעה קדמית שעתיד היה להשתמש במנועי הקרייזלר 160/180/2.0. לשתי ההצעות היו יתרונות ראויים, כמו גם עלויות משמעותיות. אבל כעת, שתי החברות, סימקה ורוטס, עמדו לגלות שעד כמה שכיסי קרייזלר היו עמוקים בהרבה משל שתיהן, הם לא היו עד כדי כך עמוקים. גם לוחות הזמנים המוצעים ע"י הצוותים לא היו סבירים. בשנת 1972, הגדירה קרייזלר סופית את הפתרון המועדף- להאריך את הסימקה 1100. מאחורי ההחלטה עמד היגיון פשוט; ה-1100 הייתה מכונית מוצלחת, מצליחה ובעלת יכולות טובות, והמרכב היה קל דיו בסטנדרטים דאז. היה מקום למתוח את מנוע ה-1100 (בסופו של דבר) עד 1592 סמ"ק, ,תפיסת ה"סימקה בתצורת האצ'באק" כבר הייתה מקובלת בחלקים ניכרים באירופה (צרפת, בלגיה, הולנד ולוקסמבורג) וגם נראתה כתצורת המרכב המועדפת בשנים הקרובות באירופה, אפילו בבריטניה השמרנית וחובבת הסדאנים; בשלב זה כבר נמכרה האוסטין מקסי וגם הרנו 16 מכרה באופן יציב, גם אם לא במספרים גבוהים במיוחד, ונחשבה למוצר יעיל ומכובד. ארכיונים של BLMC (בריטיש ליילנד) ו-ווקסהול מדגימים חשיבה דומה שיושמה על דגמים רבים. כדוגמא, דגמי הסטיישן של הווקסהול ויוה (Viva) והויקטור (Victor) יכלו להיחשב כהאצ'באקים וזכורות הביקורות השליליות שקיבלו מכוניות כמו האוסטין אלגרו או הליילנד פרינסס שלא קיבלו דלת חמישית, למרות שעוצבו כהאצ'באקים. בנוסף, שמועות על רובר בתצורת האצ'באק הסתובבו בתעשייה, וסביר לחלוטין שהן לא נעלמו מאוזני אנשי קרייזלר-בריטניה. כך הונחו אבני הבניה עבור מוצר בשיתוף אנגלו-צרפתי; תכנון צרפתי בעיצוב חיצוני בריטי המיוצר בצרפת, יחליף באופן ישיר את הסימקה 1301/1501 ויתמוך, מתוך כוונה בהמשך להחליף, את משפחת ההילמאן האנטר\Arrow. התכנון ההנדסי היה פיתוח הגיוני של ה-1100. בסיס הגלגלים גדל בסביבות 7.5 ס"מ, מפסק הגלגלים, כמו גם הרוחב הכללי, גדלו אף הם והמתלה האחורי מסוג מוטות-פיתול הוחלף בזרועות עוקבות וקפיצי סלילים. המתלים הקדמיים נותרו בתצורת מוטות-פיתול, והמנוע על תיבת ההילוכים נמשכו בשלמותם מה-1100. המנוע הבסיסי היה גרסת ה-1294 סמ"ק של היחידה המוכרת של סימקה משנת 1961, בעלת ארבעה צילינדרים ושסתומים עיליים (OHV), שלראשונה הותקנה בסימקה 1000 הקטנה בעלת המנוע האחורי ולאחר מכן בסימקה 1100 בנפח 1118, ועבר גלגלים שונים עד ל1100Ti של שנת 1974. עבור המכונית החדשה נוספה גרסה בנפח 1442 סמ"ק בעלת 85 כ"ס, שהייתה יותר חזקה ובעלת מומנט גדול יותר מהיחידות המקבילות בפורד, ווקסהול, בריטיש ליילנד, פולקסוואגן או רנו וכל זאת במכונית שלא שקלה יותר מיריבותיה. הביצועים בקו ישר, במיוחד במכוניות עם המנוע בנפח הגדול, היו תחרותיים לחלוטין. אחד הדברים שמעולם לא השתנו בהעברת מנוע ה-1100 למכונית החדשה היה זיזי קאמשאפט רועשים. לא משנה עד כמה כוונו באופן מקצועי, בתוך כמה אלפי מיילים שב נשמע אותו רעש ייחודי האופייני לזיזים משוחררים. וזה לא כאילו שאר המכונית הייתה שקטה במיוחד- אפילו ללא אותם זיזים סוררים, המנוע תמיד נחשב לרועש ומחוספס. עיצוב המכונית היה חדש כולו, ללא קשר למוצרים קודמים של סימקה או רוטס. הוא בוצע בבריטניה במתקן הישן של רוטס בקובנטרי, תחת הנחייתו של המעצב רוי אקס (Roy Axe), היושב על מכסה המנוע בתמונה למעלה. למרות שלא היה מקורי או פורץ דרך, תוצאת העיצוב הייתה נאה דיה, ובעיקר- הרכב הצליח להיראות חדש אך ללא אלמנטים חדשניים ש"יפחידו" קונים פוטנציאליים. מצד שני (במיוחד לאחר מתיחת הפנים משנת 1980), גילו של הרכב החל להיראות מבוגר יחסית מוקדם יותר. אם המתקדמים בינכם רואים קשר עיצובי ללאנצ'יה בטא ברלינה ופולקסוואגן פאסאט מדור ראשון, אתם לא לבד. וכפרט מעניין, לראשונה בקטגוריה נמכר רכב עם פגושי "שרף" (Resin) לבנים שהוצגו לראשונה ברנו 5 המקורית. תא הנוסעים וסביבת הנהג תאמו לעיצוב החיצוני, והיו המילה האחרונה בעיצוב ואבזור. בהשוואה למכוניות סימקה ורוטס הקודמות או המתחרים, תא הנוסעים היה נאה מאד ומרווח ביותר. כמובן, מושב אחורי מתקפל היה סטנדרטי (כי האצ'באק) והמתלים כוונו להתאים לסטנדרטים הצרפתיים הרגילים, כלומר רכים עם מהלך ארוך מאד. דווקא המושבים במכוניות מייצור ראשוני היו נוקשים, והעניקו שילוב יוצא-דופן אך נוח של נסיעה רכה ובעלת זוויות גלגול גדולות תוך ישיבה נטועה היטב במושב. וכן, ידית ההילוכים תמיד הייתה ארוכה מאד: הסימקה 1307 הוצגה לציבור הרחב לראשונה בתערוכת המכוניות של פאריס באוקטובר 1975 ובסוף אותו חודש, הוצגה לציבור הבריטי הקרייזלר אלפין (Alpine, שם ישן מתוך מותגי רוטס) בתערוכת המכוניות של לונדון. התגובות היו חיוביות בשתי ההשקות, והייצור החל בספטמבר; בצרפת החלו המכירות מידית ובבריטניה, החל מינואר 1976, עם תוצאות מעט שונות בין שתי המדינות. בצרפת, שם החליפה המכונית את הסימקה 1301/1501, היא הייתה הצלחת מכירות עד כדי קשיים לספק את הביקוש. עד מאי, יותר מ-1000 יחידות יוצרו ביום ובסביבות 250,000 יחידות יוצרו בטווח של מעט מעל שנה. לעומת זאת בבריטניה, המכירות טפטפו בקצב של כמה אלפים בחודש. בצרפת, למי שרצה לעלות מהסימקה 1100 המצליחה והאהודה, המכונית הייתה התקדמות טבעית וברורה ואכן בתחילה, שווקה תחת מותג וסמלי סימקה ולא קרייזלר. בבריטניה בה המכונית לא החליפה אף רכב (פרט אולי לסימקות המיובאות במספרים נמוכים), אך תוך צפי שתשלים את האבנג'ר וההאנטר, היא נתפסה כהאצ'באק צרפתי בעל הנעה קדמית ומנוע בנפח קטן- כולם מאפיינים שהנמיכו את סיכוייה לקרוץ לשוק המוסדי המבוסס כל כך בבריטניה. הפורד קורטינה הייתה הרכב הנמכר ביותר באותן שנים, המוריס מרינה עדיין מכרה במספרים יפים ואפילו ווקסהול האנדרדוג, שהיו בתחילת מהפכת החלפת הליינאפ באותן שנים, קיבלו מחמאות על הקבאליר דור ראשון החדש. כמובן, היו מתחרים רבים אחרים; פולקסוואגן פאסאט, פיאט 131, רנו 16, סיטרואן GS, דאטסון בלובירד (Bluebird), טויוטה קארינה- האלפין נכנסה לחלק התחרותי ביותר בשוק. ההאצ'באק המוביל היה האוסטין מקסי, שתמיד היה הבחירה הייחודית או האמיצה, תלוי במתבונן... מאמץ שיווקי רב הושקע בלנסות להפוך ליתרון את ההבדלים בין האלפין למתחריו הקונבנציונאליים, ולשווק אותו ואת תצורת ההאצ'באק כ"מכונית לשבעת ימי השבוע", כפי שנרשם בסלוגן: " The Seven Day a Week Car". למעשה, השיווק התמקד בלמכור את רעיון ההאצ'באק ואח"כ את ההאצ'באק הספציפי הזה. תגובת העיתונות הייתה חיובית בגדול, אך לא יצאה מגדרה. מבחן הדרכים הגדול הראשון של אוטוקאר, אמנם היה אוהד אך הזכיר, בדרך העקיפה הרגילה של עיתונות הרכב הוותיקה, את רעשי המנוע הנוכחיים- איך אומרים? צריך לקרוא בין השורות. נושא הרעש היה קיים לאורך כל שנות הייצור, אם כי מכוניות מאוחרות יותר זכו לבידוד רעשים מוצלח יותר והילוכים גבוהים ארוכים יותר, שהקלו במעט על הבעיה. במבחן משלו, מיקם המגזין CAR את האלפין מעל לרנו 16 ופולקסוואגן פאסאט, אם כי בהפרש קטן תוך ציון תנוחת נהיגה בעייתית ו"מחסור בעידון" (רעשי מנוע, נו...). אבל למרות הביקורות החיוביות ברובן, עדיין היה קשה לקרייזלר-בריטניה למכור את המכונית, שלא התאימה לכל טעם. ובמיוחד עמד העניין לרועץ לאור הקשיים הפיננסיים של החברה האם, שעמדה בפני שוקת שבורה- כמובן לא ניתן היה להבין את זה מסרטון ההדרכה לדילרים: בינואר 1976, אחרי מו"מ מפרך, הגיעו הנהלת קרייזלר וממשלת בריטניה להסכם סביב עתידה של החברה במדינה. בתמורה לחילוץ פיננסי, הסכימה קרייזלר למספר פעולות, ביניהן הרכבה מקומית של האלפין בבריטניה (שיוצר עד אז בצרפת). כך, החל מאוגוסט 1976, החלה הרכבה של האלפין בקובנטרי מתוך קיטים להרכבה שנשלחו מצרפת- מודל הייצור הזה המשיך באותו מקום עד 2006, אז הסתיים כבר תחת בעלות פיג'ו שייצרה באותו האופן בבריטניה כמה וכמה רכבים. עוד בשנת 1976, זכתה המכונית בתואר "מכונית השנה" האירופאי, אולי להפתעתם של כמה וכמה- זה כמובן תלוי במידת המהימנות שאתם מעניקים לפרסים מסוג זה: עדיין, יותר מ-250,000 יחידות יוצרו בשנת 1977, שהעניקו לה בסביבות 7% מהשוק הצרפתי ומלבד זאת, גרסאות נוספות עם אבזור יוקרה ותיבות אוטומטיות הלכו ונוספו כל הזמן, כמו גם גרסה של מנוע סימקה בנפח 1.6 ליטר החל משנת 1979. אבל המכירות הגיעו לשיא ממנו כבר לא הייתה עליה- בשנת 1978 יוצרו בסביבות 160,000 יחידות ובשנת 1979, רק 112,000, חלק בשל העדפת הקונים את הקרייזלר הורייזון החדש יותר, גם הוא נגזרת של הסימקה 1100. כזכור מסקירות קודמות, בשנת 1978 הגיעה קרייזלר-אירופה לסופה, וכל העסק (כולל החובות) נמכר לפיג'ו תמורת דולר אחד. קרייזלר עזבה את אירופה כשזנבה בין רגליה. שנה אחר כך, נעלמו שאריות סמלי קרייזלר וסימקה מהמכוניות והוחלפו בסמלי טלבו (Talbot), מותג אנגלו-צרפתי וותיק שהוקם לתחייה: קצת לאחר מכן, בסוף 1979 התבצעה מתיחת הפנים המשמעותית היחידה בחיי המכונית עבור דגמי 1980 ואילך- פרופיל החזית הייחודי הנטוי בזווית שלילית, הוחלף בחזית "ישרה" יותר, כמו גם בפנסים שונים. הפנסים האחוריים הוגדלו, כמו גם הפגושים מלפנים ומאחור: שינויים מינוריים חלו בתא הנוסעים ובוצע ערבוב-מחדש של הליינאפ עם הרחבת ההיצע של מנוע 1.6 ליטרים. הגה כוח, שהיה אז יוצא דופן בקטגוריה, נהיה סטנדרטי כמעט בכל הדגמים בכדי לפצות על ההיגוי הכבד בעל יחס-ההעברה הנמוך- כנראה שגם תנוחת הנהיגה המגושמת תרמה לעניין. השינוי הגדול ביותר שחל בשנת 1980, היה הופעתה של גרסת הסדאן, אשר שווקה בשם טלבו סולרה (Solara). מבחינה טכנית-הנדסית, המעבר מהאצ'באק לסדאן היה פשוט דיו, עם שימוש באותו תא נוסעים ואותן דלתות: היא מוצבה מעל לאלפין, ובבריטניה נוספה לה רמת אבזור עליונה חדשה בשם SX, שכללה את כל האופציות שטלבו יכלה להציע, כולל מחשב דרך שהיה חידוש מסעיר באולמות התצוגה דאז. סוף סוף אפשר היה להוציא לגמלאות את ההילמאן האנטר, שגם כך מכירותיו היו מינימליות זה מספר שנים. בתחילת שנות השמונים הייצור הממוצע לשני סוגי המרכבים היה בסביבות 100,000 יחידות לשנה. בבריטניה סדרה של מאמצים להגדיל את המכירות הולידה גרסאות בשמות שונים, כולם רכבים-לשעבר של רוטס ז"ל: ארוו (Arrow), ווג (Vogue), סקפטר (Sceptre), מינקס (Minx) וראפייר (Rapier)- כולם נטלו את תורם והתנוססו על המכונית. כך או כך, חיים קלים לא ציפו לרכב בשוק- היריבים רק נהיו מוצלחים יותר משך השנים. הווקסהול קאבליר (אופל אסקונה) הלך והתחזק לאורך השנים, בייחוד הדור השני החדש משנת 1981; הפורד סיירה משנת 1982 גרמה לסולרה להיראות עתיקת יומין; הפאסאט והג'טה גם הן מכרו יפה בבריטניה ואפילו מתוך משפחת PSA, הסיטרואן BX שיפרה את קונספט האלפין האצ'באק המקורי, והפיג'ו 305 הסדאן נחשב לאיכותי יותר מהסולרה. מה לא ניסו כדי למכור את המכוניות באיזשהו רווח? להלן דוגמא: הסולרה מינקס 1.3 הייתה הדגם הנמוך ביותר בסולם רמות הגימור, אבל טלבו-בריטניה עלו על רעיון; להפשיט עוד יותר כמה מינקסים מאבזור כמו הגה-כח, לבטל פיצ'רים בתא הנוסעים, להסיר עיטורי כרום שונים, להתקין טאסות קטנות (מרכז גלגל) ולא מלאות כדי להוריד את המחיר אף יותר- ולהעמיד אותן על במות באולמות התצוגה של הדילרים השונים. לקוח שנכנס והתעניין, קיבל תשובה מאיש המכירות שהדגם אזל והנה במקומו אפשר לרכוש "ראפייר", שכמובן שב והחזיר את כל האבזור החסר בתוספת כסף, כמובן (אתם חושבים שהשיטה הומצאה בישראל?...). הכוונה הייתה לספק מכונית אחת לתצוגה עבור כל דילר, שבסופו של דבר תחזור לטלבו ותימכר לחברת ליסינג או תשמש מי מעובדי החברה ולא תגיע לציבור הרחב. מסתבר שכמה מכוניות נמכרו בכל זאת ללקוחות מזדמנים והנה דוגמא לאחת ששרדה וכפי שהוזכר בסקירות הקודמות העוסקות בטלבו, גם בישראל נמכרה הסולרה: אבל עד 1983, פסק הייצור בצרפת ונותר פעיל רק בבריטניה וספרד, שם יוצרה רק גרסת הגה שמאלי לשוק המקומי שם הייתה לסולרה עדנה בתור מונית. בסוף 1985, פסק הייצור לחלוטין. שמועות טוענות שהאלפין הוא הבסיס לעיצוב המוסקוביץ' אלקו (Moskvich Aleko) 2141: וויזואלית ישנו קשר ברור, אבל מעט מאד ראיות קיימות, אם בכלל ,על קשר ממשי ו-וודאי שלא שותפות עם מוסקוביץ' בנוסח הקשר פיאט-לאדה. חוץ מזה, יחידת ההנעה שונה לחלוטין, עם מנוע אורכי ומתלים קדמיים מסוג זרועות מקפרסון. אז אולי יש כאן העתקה, אבל אפשר להתייחס לזה כצדק פואטי, היות והאלפין עצמו דומה באופן חשוד לטטרה 613 בעיצוב ווינלה (Vignale): סופו של דבר, הלקח הנלמד מהמכונית הוא, אם תרצו, אפקט "כאבי הגדילה" בדרכים שונות; לבנות מכונית גדולה יותר מהסימקה 1100 המבוססת עליה ועל מנועה לא היה קל כפי שנראה בתחילה. ובאותה מידה, רצון קרייזלר-אירופה לגדול ליצרן משמעותי יותר מרוטס, סימקה ובאריירוס גם הוא לא היה פשוט וללא סיבוכים. גם שילוב התוצאה, האלפין\סולרה, למציאת מקום טבעי בקבוצת פיג'ו-סיטרואן, היה קשה לא-פחות. והכשלון העיקרי, אותו מדגימה המכונית, היה הכניעה המוחלטת של קרייזלר בפני פורד ו-GM באירופה. לצפייה במאמר המלא
    1 נקודה אחת
  30. כל מה שכתבת עד עכשיו מראה שאתה בן אדם נורמלי עם פחדים ומחשבות, אפילו אותם הפחדים ואותן המחשבות, שיש כמעט לכל אחד מאיתנו. אל תזלזל באהבה, היא הדבק שנשאר לכם ומחבר אתכם אחרי שנגמרת ההתאהבות. אם זה עדיין קיים, הכל אפשרי. פערים בין בני זוג תמיד יהיו. אל תסתכל על יחידי הסגולה שמצאו את שאהבה נפשם והם מסכימים על ה-כ-ל. תראה בהם אתגר, תלמד להתגמש (אל תהיה גיבור, תיתן גם לה להתגמש). התאהבות תמיד נגמרת מתישהו, אל תצפה שמערכת יחסית "טובה" היא כזו שעושה לך פרפרים בבטן כ-ל יום, כל ה-י-ו-ם, כל ה-ש-נ-י-ם. אין דבר כזה באמת (וגם אם מצאת, זה אחד למיליארד במקרה הטוב). רוב הזוגות רבים וגם מתגרשים ברגע שצצים הילדים, שם רואים עד כמה הפערים מאוד גדולים. אממה, אם הקו בסיסי שלכם (זה שמגיע מהבית. תסתכל איפה ו-איך היא גדלה ואז תבין) דומה, זה אומר שגידול הילדים (ברוב המקרים) יהיה באופן יחסי ללא הרבה ריבים וחילוקי דיעות (וגם אם יש, תלמדו לדבר ולפתור בעיות). איציק
    1 נקודה אחת
  31. אם הוא לא רוצה ילדים והיא כן אז מתפשרים על ילד אחד או שניים ולא שלוש או ארבע. אם הוא לא מוכן להתפשר על זה הוא כנראה לא מספיק אוהב אותה או שהוא אוהב יותר את עצמו, ובכל מקרה זה משהו שמבינים ומדברים עליו לפני החתונה ולא אחרי החתונה. העניין הזה רק מראה שיש פה פער שחייבים להעלות אותו ולדבר עליו. יש מצב שהפתרון יהיה הפרדת כוחות. יש מצב שהפתרון יהיה אחר. זה לא משנה. יש פה פער באיך שכל אחד מהם תופס את הסיטואציה והמציאות. היא חושבת על ילדים. הוא חושב על גירושין. זה נראה לכם סביר או פיירי? לא. כנראה בגלל זה הוא גם אוכל סרטים ואכול רגשות אשם. שישבו וידברו קודם כל. ככה כל אחד יבין את המציאות. אחרי שיחה כזו ב-4 עיניים או בעזרת איש מקצוע אני בטוח שהכל יהיה יותר ברור. כן זה יהיה קשה. יהיה חרא, אבל חייבים לעשות את זה וכמה שיותר מהר כאשר יש כזה פער בתפיסה של המציאות.
    1 נקודה אחת
  32. קודם כל בשבילי קליפורניה לא דוגמה לכלום,במיוחד עם המנהיגים הפרוגרסיבים המטורללים שיבריחו את רוב העשירים ועסקים משם! שנות השבעים זה היה עולם אחר עם תעשיית רכב אמריקאי משפיע,כמה עשורים מי שנותן את הטון זה אירופה,לכן מזמן שימוש ב-EGR כמעט גורף,וכל הדיזלים עם dual selective catalytic reduction (SCR). בכלל אף אחד לא יודע מה תהיה ההשפע של "מכה עולמית" של גניבת ממירים קטליטיים,שלפי מה שמוכנים לשלם עבור זה בטוח התופע רק תתגבר כאשר רוב המדינות הצועדות לסוג של אנרכיה... אני מוכיח לכיס שלי,ובטוח שיודעה לעשות חישובי TCO יותר מדוייקים ממך,אתה אפילו לא בכיוון. לפחות עכשיו רשום שחור על גבי לבן שאתה לא מבין כלום לצערי מה זה PHEV,שיהיה לך בהצלחה באג'נדה שלך נגד BEV אותי לא מעניין שום צד,לא בעד או נגד,לא חייב להוכיח כלום,אני אוהב פרקטיות בחיים על פניו של דיונים פילוסופיים.
    1 נקודה אחת
  33. הגזמתם. גם אם יש 100 אנשים במדינה שמנצלים לרעה צ'קאלקה זה מספר מינורי לעומת רכבי בטחון אמיתיים. יש לאפשר לרכב בטחון לעבור ובטח שלא להתחיל לשפוט על סמך היגיון אישי מי לדעתי רכב בטחון ומי מתחזה. אם הרכב ירצה שתיתן לו לעבור ואין לו סירנות הוא ידע לתת לך סירנה קצרה או צפירה של סירנה. בכל אופן, גם אם הכל תקין, זה לא אומר שצריך לחתוך 7 נתיבים ולעלות על מדרכות, אלא פשוט ברגע שיתאפשר לפנות את הדרך בזהירות.
    1 נקודה אחת
  34. ממה שידוע לי ישנם מערכות אפטרמרקט "תואם מקור" שכן כוללות אפל קאר פליי ישנו גם פנאל פלסטיק מתאים להחלפה של המערכת המקורית במערכת אפטרמרקט כמו קנווד\פיוניר אם יש את אלו אצל ספקים בארץ ? לא יודע לי. צריך לברר. ישנה גם אופציה של עבודה קוסטום והתאמה של מכשיר כרצונך צריך לבדוק כיצד ניתן לבצע זאת והאם המערכת המקורית כוללת נתוני רכב שחובה לחבר לה מערכת שכוללת תקשורת OBD ,מה שהייתי מציע לך בגדול זה להתיעץ עם בעל מקצוע ,תרים טלפון ליוסי מעילית קאר אודיו ותשאל אותו איזה אופציות עומדות לפניך ומה יש לו להציע : http://www.ecaudio.co.il/
    1 נקודה אחת
  35. ממליץ בחום לפנות לייעוץ נישואין. לא במטרה לפרק חבילה ולא במטרה לחבר אותה בכוח - פשוט במטרה להעלות את כל הפערים והדברים שחוששים לדבר עליהם בצורה מסודרת ומכובדת. זה שאתם מתקשים לתקשר ולגשר על הפערים ביניכם זה... לגמרי נורמלי. לא באים עם זה מהבית.
    1 נקודה אחת
  36. במק"ט אני בטוח,בחיפוש זריז שלי,אכן לקח אותי למק"ט שונה 72140SMGE04ZT,סוף היום,סורי. בקיצור נשאר לך רק למצוא,בהצלחה !
    1 נקודה אחת
  37. בציטוט של ביילין שאתה בעצמך הבאת, אחרי הקטע שאתה הדגשת, כתוב שהמימון של קק"ל, הוא 80% מהמדינה. אז זה לא שחור לבן. בכלל, כשמתאים לך המציאות היא שחור לבן, ואתה דורש החלטות חד משמעיות, אם אסור להפלות בכלל או שמותר להפלות כמה שרוצים. וכשלא מתאים לך, אתה מרצה לי על גוונים של אפור. בפעם המיליון, הקרקעות מראש נמכרו לקק"ל, כדי שהמדינה וכדי שמיתממים כמוך, יוכלו להגיד "מה אתם רוצים? קק"ל היא גוף פרטי". היה מקובל עליך שבמדינה אחרת המדינה היתה מוכרת עשירית מהקרקעות שלה לגוף "פרטי", רק כדי שאותו גוף לא ימכור ליהודים? הגישה שלך היא שתמיד יהיה אי שיוויון, ולכן כל אפליה היא בסדר? אז הגישה שלי היא שתמיד יהיה אי שיוויון ותמיד תהיה סוג של אפליה, אבל לא כל האפליות שוות. אתה והמפלגה שלך פשוט משתמשים בזה שיהודים לא גרים באום אל פאחם (וכמו שיבגני כתב לך, אם היתה סיבה דתית או נדל"נית לגור שם היהודים היו גרים שם), בשביל להצדיק כל אפליה שעובדת לטובתכם. ואז תשאל בתמימות האופיינית, מי יקבע איזו אפליה יותר גרועה? והתשובה היא שיש מחוקק ויש בתי משפט. רק שרוב המחוקקים הם יהודים וגם רוב השופטים הם יהודים, אז המע' מוטה לכיוון אחד.
    1 נקודה אחת
  38. אם אתה חושב שיהיה לך יותר טוב לבד מאשר איתה, תסביר לה יפה את זה ותיפרדו. במיוחד במצב הזה שאין נפגעים, כלומר ילדים, בתמונה. זו דעתי.
    1 נקודה אחת
  39. #&@#$%^*% קיבלתי קצר במוח,נשרפו לי כמה מיליוני תאי מוח,בזמן שניסיתי לנסח משפטים בלי לקבל "אזהרה" שלח לי בבקשה עוד רכב עם מנוע ICE שעושה מספרים כאלו לנסועה שלי,בשמחה אחליף את ה-PHEV שלי. את זה עשיתי בתוך חודשיים וחצי,כאשר קיבלתי ועשיתי ניסוים של צריכה,נהיגה פרועה במצב SPORT אני עושה 1/20. מאז הטווח נסיע שלי עלו,עדיין אני בין 35-40 ק"מ לליטר,להטעין סוללה עולה לי 3.5 ש"ח או כלום. אבל אתה צודק,הסוללה הזאת שוקלת מעל 100 ק"ג ובגלל זה אין לי גלגל רזרבי....שיט. זה העתיד שהרבה מאוד אנשים מחכים,רק אין כשר ייצור !!! אנשים פה מצחיקים,כאשר מדברים על התלהבות מתאוצה של טסלה ודומיהם,זה ילדותי,כאשר מביאים BEV שבכלל באה לתת פתרון לסגמנט שונה,תאוצה פתאום פקטור כן יש מיליוני אנשים בעולם,שרוצים "בימבה חשמלית" שקונים ב-3 משכורות,כמעט 0 עלויות אחזקה וחשמל זול,ומשמש אותם לקניות או נסיעות בתוך העיר !!! תביא לארץ כזה דבר ב-60-70K,ימכרו בכמויות !!!!
    1 נקודה אחת
  40. 1 נקודה אחת
  41. בתמונה: הרמת תת השלדה למקום באמצעות 2 מגבהים. הערה: לאחר פרוק תת השלדה כיוון הפרונט משתנה. אולם אם מקפידים להתקין אותה, לפי "טביעת הרגל" של ההתקנה הקודמת אז השינוי הוא מינימלי. באחת הגולפים הרכבתי את תת השלדה לפי טביעת הרגל יישרתי את ההגה עם חוט בנאים, ולא נדרש שום כיוון פרונט, האוטו לא מושך לא אוכל צמיגים, ועבר כבר 2 טסטים. בתמונה: חיבור הכל מלמעלה. בתמונה: מילוי נוזלים (שמן גיר ושמן מנוע). שימו לב למשפך של שמן המנוע הוא בעל פיה שמתחברת לפתח מילוי במנוע מאוד נוח, לא מטפטף ומהיר מאוד. מילוי שמן הגיר, מתבצע מפתח הריקון באמצעות מתאם מיוחד (תמונה). יש לנטר את טמפ' השמן (בלוק 019 בוואג קום) על מנת לאפשר ניקוז עודפים מדויק. סיכום: לאחר שהרכבתי הכל, הנעה ראשונה והגיר מתפרע. איפסתי אותו והוא הפסיק להתפרע, אבל התחיל לבעוט, בעיקר בהתחלת נסיעה. כבר התחלתי להתבאס וביררתי מחירים וזמינות של תוף מצמד קומפלט. אולם, לאחר מספר נסיעות, המצב השתפר דרמטית (אם כי עדיין לא מושלם), כנראה שנדרשת אדפטציה רצינית למצמדים היות והחלפתי גם את דיסקיות החיכוך, וגם את חוצצי המתכת. בגולף השניה, החלפתי רק את דיסקיות החיכוך, ולא נדרשה כמעט אדפטציה, הגיר עבד פרפקט כמעט על ההתחלה. אם בעוד חודש חודשיים המצב לא יהיה מושלם, אזי אזמין תוף מצמד קומפלט ואחליף אותו. זהו לבינתיים, הפרוייקט הבא: התקנת לוח שעונים של טוראן 2011 בגולף 2008 😀.
    1 נקודה אחת
  42. בנצי, עם כל הכבוד אתה חי בארצות הברית. בסביבה שלך אסקלייד היא במקומה הטיבעי. גם לא חסר לה "מרווח מחייה" ראוי. כאן היא בפרוש "משאית" מפוארת. כאן גם בעלי טנדרים מגודלים מאותגרים על ידי רחובות צרים. ציינת את היתרונות של האסקלייד בנהיגה ארוכה וכושר גרירה, אבל כאן לא היית מתנהל עם אחד כזה כרכב הדיילי שלך. צפון אמריקה היא מקום הגידול הטיבעי של ה SUV, כאן אין את ה SPORT שאיליו מכווונים האמריקאים. לא מסעות צייד/דייג באגמים מרוחקים ולא פעילות ספורט צפון אמריקאית דומה. כאן SUV מוגדר כ Shoofuni Utility Vehicle . אופנת ה wannabe SUV יצרה את ה"גיפון" ובשם נוחות הכניסה והיציאה מהרכב אנשים מרגישים שהם מקבלים יותר מאשר הרכב שעליו מתבססת הגירסה המוגבהת. השימושייות של סטיישן במקרים רבים תהייה עדיפה על ה "גיפון"
    1 נקודה אחת
  43. עידכון נוסף - עשינו עוד סיבוב עם האישה, היא נעולה על הלנדקרוזר.. בוצעה הזמנה, בצבע כחול כהה כמו רכב המבחן, יגיע לקראת סוף שנה. אולי עד אז יהיו מועמדים נוספים.
    1 נקודה אחת
  44. מהכרות כמה עסקאות בשכונה : המחיר ביד2 הוא המלצה. בפועל הן נסגרו בפחות.לכן יד2 הוא לא מדד מדויק. אתר משרד האוצר יותר מדויק , גם אם עברו מעטפות. רק שצריך להבין מה יש בגוש וחלקה.
    1 נקודה אחת
  45. מבחינת: אמינות, אחזקה, חלפים, דלק, סחיבה. אשמח לשמוע את דעתכם המלומדת תודה
    1 נקודה אחת
  46. אין לי בעיה לרדת בשנתון עד 2011 בערך, העניין הוא שאני מחפש רכב שגם יהיה זול לתחזוקה, אמין, בעל צריכת דלק נמוכה יחסית למיני ואן, וגם נוח ומרווח. לפי מה שזה נראה הלודג'י נותן את הדברים האלה. (וזהו לא מעבר לזה). המיניואנים היפנים אמינים אבל זוללים דלק ופחות מרוווחים, אס מקס וסי 4 פיקאסו קראתי על בעיות אמינות כאלה ואחרות. מכאן בערך נבעה הבחירה הזו בלודג'י.
    1 נקודה אחת
  47. האם שלושה כוכבי בטיחות ברכב חדש פחות בטיחותיים מרכב בן שלוש או ארבע שיש לו חמישה כוכבים?
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...