Jump to content

לוח ניקוד

  1. SeazeR

    • נקודות

      11

    • הודעות

      757


  2. zvit

    zvit

    אחראי פורום


    • נקודות

      9

    • הודעות

      23,761


  3. chesh

    • נקודות

      9

    • הודעות

      755


  4. shrie

    • נקודות

      8

    • הודעות

      81


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 09/04/21 בכל התחומים

  1. שלום חברים, בחודש דצמבר 2020 סיימתי את הרומן המקולקל שלי עם קיה ספורטאג טורבו 2018. רבות התלבטתי מה לרכוש- הזמנתי את ה MG PHEV ואז, ביטלתי. אח"כ הזמנתי את הטויוטה CHR ואז, ביטלתי. אפילו שקלתי לרכוש קורולה היברידית, אבל התבאסתי. לא היה לי קליק עם אף רכב, התקשיתי מאוד להתחבר לסוגי רכבים שונים- ההוא קטן מדי, זה גדול מדי, זה יקר מדי. לבסוף, נותרתי בלי רכב עד ליום המפתיע ב 2.2.2021 בו טסלה השיקה את האתר שלה. לא חשבתי הרבה, נכנסתי לאתר, שקלתי במשך כמה שעות ואז אמרתי לעצמי "מה יכול להיות? נזמין !" הזמנתי ושילמתי 500 ש"ח מקדמה. מס' שבועות לאחר מכן נתבשרתי שאני בין ברי המזל שיקבלו את הרכב במרץ הקרוב, זאת לאחר שלחבר אחר דחו את ההזמנה ליוני. אני מפרסם כאן סקירה ראשונית לאחר שבועיים בלבד עם הרכב ו 1,000 ק"מ ברכב בלבד. תהליך הרכישה הרכישה עצמה התבצעה דרך אתר TESLA המיועד לישראל. הזמנה קלה ופשוטה, בוחר צבע לרכב,צבע סלון,גודל צמיג ומתקדם לתשלום. הרכב שהוזמן: טסלה מודל 3, תת-דגם SR+, עם מושבים בצבע שחור, גלגל בקוטר 19", כולל וו-גרירה נשלף. סה"כ התוספות העלו את המחיר בעוד 10,000 ש"ח לסך של 189,904 ש"ח. מימון טסלה מציעה כיום מימון עם חברת "מימון ישיר" בריבית של 4.99% קבועה (ללא פריים) של עד 8 שנים, או בהלוואת בלון. לטסלה נכון להיום אין הסדר עם הבנקים בישראל, למרות שאני הבנתי שבנק לאומי נמצא איתם במשא ומתן, אך בינתיים לא שמעתי שום דבר חדש. הפתרון הכי טוב הוא פשוט לפנות לבנק ולבקש מהפקיד שלכם לקבל הצעה למימון מלא/חלקי לרכב. יום המסירה יום המסירה עצמו נקבע להתבצע בנמל אשדוד לשעה 17:40 ביום השני למסירת הרכב בישראל. ביני לבין אישתי התרעמתי שהרכב הולך להימסר בחושך ובוודאי שלא אוכל לראות את כל הפגמים, אך לא ידעתי שזו תהיה דאגתי האחרונה. הגעתי ליום המסירה עצמו כדי לגלות תור לא קטן של אנשים שמחכים לנציג אחד בלבד. סיבוב קטן בחניון טרם ההגעה לנציג גילתה שהרכב לא בחניון. גם סיבוב חוזר של אישתי בחניון העלה חרס. לבסוף כשהגעתי לנציג, גיליתי שאין רכב בחניון ובוודאי שלא רשיונות מוכנים כך שאין לי מה לקחת בעצם ושעליי להמתין. המתנתי כשעה וחצי נוספות כדי לגלות שיש שם אנשים שנמצאים שם מהשעה 13:00 בצהריים וטרם קיבלו את רכבם ! חלק מהם ממתינים לרשיונות הרכב והרכב נמצא בחניון, מוכן ליציאה, אבל רשיונות? אין ! וחלק מהם ממתינים לרכב שלהם. ניכר כי הבלאגן היה גדול, עדי גיגי המנכ"לית מסתובבת בין הרכבים, אחד הלקוחות אף העיר לה על פגמים שנמצאו ברכב. את הרכב קיבלתי בשעה 20:30 לאחר הפעלת לחץ רב על החברה זאת עקב העובדה שהגעתי למקום עם הבן שלי, ילד מיוחד שאינו יכול להמתין עוד. אילו הייתי יודע שההמתנה תהיה כה ארוכה, לא הייתי מביא אותו ואת אישתי למקום המסירה. אם לא ידעתם- לרכב אין מפתחות. יש רק כרטיס. חשוב לומר שיום המסירה השני היה ביזיון של ממש, אפילו אוכל לאנשים שהמתינו שעות לא דאגו לתת ועל כך הלנתי גם מול נציגי החברה על ההתנהלות הלוקה בחסר. ממנכ"לית כמו עדי גיגי שמכירה את השוק הישראלי מאוד מאוד טוב ואיך הדברים מתנהלים כאן, ציפיתי ליותר. חשוב לומר שרכב כזה חשוב ואף חובה לקבל באור יום, שכן בלילה קשה מאוד לאמוד על פגמים ולעדכן אותם במקום על כך. הרכב- חווית הנסיעה אז אחרי שקיבלתי את הרכב, איתרתי פגם בטמבון שחובר לא כראוי, הצלחתי לתפוס נציג טסלה שצילם את הטמבון וביקש שאתאם תור למרכז השירות דרך האפליקציה ברגע שתיפתח אפשרות זו. נכון לכתיבת שורות אלו, הוכרז כי מרכז השירות נפתח, אך האופציה באפליקציה לקביעת תור למרכז טרם הופעלה. פגם נוסף שמצאתי הינו פגם בהשחרה בגג של הרכב מס' ימים לאחר המסירה. חוץ מזה? כל חווית יום המסירה המבזה נעלמת ברגע שאתה עולה על הרכב, חוגר את החגורה ולוחץ על הדוושה. העברת הילוך שבמוט מימין להגה, לחיצה על הדוושה פשוט מוציאה ממני רגשות שלא חשבתי שאוכל לקבל מרכב. האומנם מדובר ב SR+ עם תאוצה של 0-100 ב 5.6 שניות, הכי פחות מהירה בחבורה, אבל בכל זאת, הבטן נדבקה לגב, הגב למושב והראש למשענת. התחושה בעת התאוצה היא עילאית, החיוך שעלה על פניי הבהיר לי שמעולם לא חוויתי רכב כזה ותאוצה כזו. תאוצות הביניים הן ללא רבב, עקיפות מתבצעות במהירות שלא הכרתי, רכבים משופרים עם מנועי טורבו עתירי כוח מנסים להגיע אליי בתאוצה מהמקום- ללא הצלחה. מנסים לעמוד בקצב- בכישלון. לרכב כיוונתי את רמת הנהיגה ספורט ומצאתי רכב עם אחיזת כביש מצויינת, ממש כמו מדבקה לכביש בפניות, תגובה מיידית בהגה ללא עיכוב, חווית נהיגה מעולה, מזכירה נסיעה ברכבי פרימיום. רמת גימור חיצונית מדובר ברמת גימור לא מהמבריקות שפגשתי. כאמור, פגשתי כבר בטמבון שלא יושב במקום, בתא מטען קדמי (FRUNK) שלא ממורכז ובהשחרה על הגג שהותירה כתם מכוער ולא מוסבר, כאילו פיספסו בהשחרה את האיזור הזה. כמובן שהכול יטופל ע"י טסלה. ניכר כי בסה"כ הכללי קיבלתי רכב סביר, כבר נתקלתי באנשים שהתלוננו על גבהים משתנים בין השורה לבין הכנף באופן ניכר ובולט לעין, אך רובם ככולם לקחו לבסוף את הרכב. ההצעה של המנכ"לית להשאיר את הרכב מאחור, נענתה בשלילה כמובן. ניכר כי חלק מחלקי הפלסטיק "גזורים במספריים" וכי ההרכבה לא מושלמת כלל וכלל. יחד עם זאת, לא הופתעתי למראה הזה מאחר שכבר בסרטוני יוטיוב מארה"ב הלינו על רמת גימור לוקה בחסר ,רוכשים נוספים ברחבי העולם. באתי מוכן נפשית. רמת גימור פנימית לרכב מושבים העשויים דמוי-עור, נעימים למראה ולמגע, נוחים מאוד ועוטפים, עם זוג מושבים קדמיים מתכווננים לכל כיוון שרק תרצו. בדיפוני הדלתות תמצאו בד נעים למגע ביחד עם משענת יד העשויה מאותו חומר דמוי-עור שתוכלו למצוא על המושבים. באמצע תוכלו למצוא קונסולה מרכזית נפתחת ונסגרת אחורה בלחיצה עם שפע של מקום איחסון כולל 2 שקעי USB מסוג TYPE C . תוכלו למצוא שפע של מקום גם במשענת היד ואם אפשר לומר משהו על טסלה זה שמקומות איחסון - לא חסר שם. במסך עצמו תוכלו לכוונן את המראות, את ההגה,תוכלו ללחוץ ולתת פקודה קולית לפתיחת תא הכפפות, או לפתוח אותו בלחיצה. תוכלו להתקשר לאנשים באמצעות פקודות קוליות ואפילו להפעיל את המגבים. תוכלו למצוא גם נטפליקס לצפייה בזמן שאתם מטעינים את הרכב או לשחק במשחקים שנמצאים ברכב. מרוויח הפנים מספק מאוד, יש שפע של מקום מאחור ולא הרגשתי שירדתי ברמה מבחינת מרווח שהיה לי בספורטאג' אלא להיפך. לספקנים- מדובר ברכב גדול יותר מסקודה אוקטביה החדשה. תחזוקה ו"דלק" דלק- 0. מעתה אימרו "להטעין" חשמל- הטענה ב SR+ במקסימום עד 11Kw. ניתן להטעין את הרכב באמצעות שקע חשמל ביתי רגיל באמצעות כבל הטענה רגיל שטסלה מספקת עם הרכב. כבל הטעינה מטעין בקצב של 13A וניתן להטעין איתו מכל שקע ביתי רגיל, ניתן לכוון את האמפר דרך הרכב עצמו. אם אתם מתחברים לשקע 10A רגיל- יש לשנות זאת. אם אתם מתחברים לשקע כוח 16A חד פאזי- ניתן להגדיר זאת. מאחר שכיום אני בשכירות וממילא כמות הק"מ שלי אינה עצומה בשלב זה (עתיד להשתנות בקרוב) לעת עתה אני עם טעינה ביתית רגילה. קצב טעינה ביתית - 21-22 ק"מ לכל שעת טעינה על 13A. ישנו כבל שמוכרים בחברת ממטק של משה קלדרון שנותן אפשרות טעינה על 16A, אין לי מושג אם זה משפיע על כמות הק"מ המתקבלת מדי שעה, אך אם הקצב המתקבל על 13A נותן 21 ק"מ בממוצע לכל שעת טענה, זה אומר שב 16A סביר שתקבלו עוד קילומטר או שניים. בסה"כ מספיקה לי טעינת לילה של 10-12 שעות להחזרת 200 ק"מ נסועה יומית אך לרוב, זה לא המצב ולכן שעתיים-שלוש של טעינה יחפו על הק"מ היומי ש"אבד". בעמדת הטעינה תלת פאזי ניתן לקבל קצב טעינה של 60-70 ק"מ לכל שעת טעינה. חשוב לומר שאם בחרתם בשקע טעינה ביתי רגיל, אני לא ממליץ להאריך את הכבל כלל ואם אכן הארכתם, לעשות זאת אך ורק עם כבל חשמל ירוק 2.5X3 ללא סיבים מאחר שזה כבל שיעמוד בעומס. כל כבל אחר לא יעמוד בעומס כלל. בטעינה ביתית תשלמו 25-40 ש"ח לטעינה. בעמדה ציבורית תשלמו 60-80ש"ח בממוצע לכל טעינה. לא מומלץ להטעין רכב זה מעל 90% פרט לנסיעות ארוכות ואז ניתן להטעין 100% (זה מקצר את חיי הסוללה) ולא לרדת מתחת ל 20% על פי המלצת טסלה. בסעיף התחזוקה אוכל לומר כך- 0 תחזוקה. למעט, הצלבת צמיגים מדי 10,000 ק"מ, כיוון פרונט במידה ותידרשו לכך, בלמים לא מוחלפים ברכב הזה כמעט בכלל בגלל הבלימה הרגרנטיבית (הרמת הרגל מהגז פשוט בולמת את הרכב, אתם בוחרים עד כמה אתם רוצים שיבלום, אך אני בכלל לא משתמש בבלמים אלא לעיתים רחוקות מאוד) כמו כן אחת לשנתיים יש להחליף את פילטר המזגן (ניתן לבצע עצמאית) בשורה התחתונה: לא תראו יותר מוסכים מבפנים. אגרת רישוי- כרגע 541 ש"ח בלבד, עד שמישהו באוצר יחליט שצריך לעשוק גם את בעלי החשמליות. בסעיף ביטוח אוכל לומר לכם שטסלה הפתיעה לטובה. הביטוח מתבצע דרך הפניקס, אני משלם 3,500 ש"ח מקיף+חובה הרבה פחות ממה ששילמתי על כל רכבי הבנזין שהיו לי עד כה. ניתן לקבל הצעה באתר שלהם http://imt.fnx.co.il גם בביטוח- לאף אחד אין תחרות עם הפניקס, חברות אחרות כמו "ביטוח ישיר" מבקשות אישור מיגון ועוד לא נפל להן האסימון שאין צורך בשום מיגון בטסלה. היא כבר מגיעה ממוגנת לחלוטין לסיכום לאחר שמאסתי ברכבי בנזין לאור החוויה המתסכלת עם הספורטאג' טורבו אוכל לומר זאת כך- טסלה היא ההחלטה הכי טובה שקיבלתי. אוכל לומר שמי שחשוב לו טווח גדול יותר שילך על גירסאת ה LR . גירסאת הפרפורמנס עולה על כולן מבחינת הביצועים. הרכב מהנה, שקט, נדלקתי על הרעיון שאין יותר דלק ואין יותר מוסכים ושההוצאה הכללית שלי על תחזוקת רכב פחתה מאוד עד כמעט נעלמה. ממליץ בחום לכל משפחה בישראל לשקול רכב חשמלי בכלל ואת טסלה בפרט, מדובר בחוויה יוצאת דופן.
    11 נקודות
  2. עדכונים! אחרי מחקר רב, הגעתי למסקנה שקיימים 2 סוגים של אטמי מכסה שסתומים לדגם 1.6, הנפוץ ביותר הוא אטם שעם שמתחיל לנזול אחרי כשנה+ ושיש אטם מגומי, קשה למצוא אבל אפשרי. האטם אצלי היה גמור ומרוח בסיליקון באחד התיקונים הזמניים על כביש מהיר (נזל שמן) לאחר הרכבה של אטם גומי חדש: (גם חיישן ה EGR חדש מהקופסא) הוחלפה תושבת גיר שהיתה קרועה: תושבת חדשה: הוחלף מחזיר שמן של הגיר שנזל על הצירייה: הוזמנו זרועות הגה איכותיים ביותר של TRW! אצלי היו גמורים לגמרי, גומיות קרועות וגם היה חופש לאחר ההרכבה: ישן מול חדש: בוצע כיוון פרונט ממוחשב לאחריהם: לאחר מכן, התחדשתי באגזוז חדש, מההתחלה עד הסוף אצל "ארז אגזוזים" בראשל"צ. האגזוז הקיים היה סתום וחלוד: חדש מול ישן: האגזוז החדש מורכב: ברכב אצלי, היה חסר החלק של הבידוד מאלומיניום. כל החום עלה ממנו לתא הנוסעים. השגתי כזה מפירוק: השגתי צינור כפול כולל הגמיש *חדש* שיורד מסעפת הפליטה עד לממיר: החדש מול הישן שהיה גמור גם כן, ושהיתה לו דליפה בכל הפינות: היה צורך בהברזה חדשה לסעפת הפליטה: האגזוז מהסעפת מורכב: הכל מורכב יחד עם חיבורים מנירוסטה מדוד לדוד: לאחר סוף יום השישי, התחדשתי בווקס חדיש של Turtle Wax, מהדורת 75 שנה. הווקס הוא במשחה, מכיל גרפיט, הוא טוב יותר מכל אוטם או ווקס שהשתמשתי בעבר. כמובן שהרכב עבר כמדי שנה, פלסטלינה ופוליש רב שכבתי לפני.
    7 נקודות
  3. אני לא יודע מי משלם ל-EvGriga ללכלך על טסלה בצורה הבזויה הזאת. אני רק מאוד מקווה שהם משלמים לו טוב טוב. בכל מקרב, אחרי קריאת הדיון המטורלל שנוצר סביבו, החלטתי היום לקנות טסלה, זה אחרי חודשים של התלבטיות. תודה על השכנועים! עדכונים על סבב אוגוסט בקרוב!
    6 נקודות
  4. עדכון עם הגיענו ל-120,000 ק"מ מאז העדכון האחרון הרכב המשיך להראות אמינות מעולה ולא היו הפתעות לא נעימות. להפתעתי השבוע (בעיתוי מושלם עם מועד הטיפול) נגמר המצבר, הוא לא הראה שום סימני גסיסה אך ביום בהיר אחד אחרי שהרכב עמד כמה ימים בחניון הוא פשוט סירב להניע, הנעה עם כבלים ונסיעה קצרה לא עזרה והמצבר הוכרז כמת. ד"א בנוגע להנעה עם כבלים, ב-A1 עם המנוע הזה המצבר (הענקי) ממוקם בתא המטען, מודה שלקח לי כמה דקות לפענח איפה המגעים של המצבר מתחת למכסה המנוע, הפלוס ממוקם בצורה מאוד ברורה אבל המינוס מוסתר מאחורי פלסטיק צמוד לקיר האש. כשהגעתי לחנות המצברים היו לי שתי הפתעות: 1. המצבר שהיה ברכב הוא המצבר המקורי, כלומר אותו המצבר משנת 2012! נתון מדהים בעיני, מעניין אם המיקום שלו בתא המטען עוזר? 2. המצבר המקורי הוא מסוג AGM (מצבר ג'ל) 80ah מצבר ענק לרכב עם מנוע כזה קטן, מאמין שזה בגלל מערכת הstart stop, הוצע לי להתקין מצבר EFB בעלות טיפה נמוכה יותר אבל לאור אריכות הימים של המצבר המקורי החלטתי להתקין ברכב מצבר AGM של בוש בעלות של 1100ש"ח - יקר מאוד אבל זה מה יש... (המצבר המקורי - שבוע 36 2012) אתמול ביצעתי לרכב טיפול 120,000 בתפריט: - החלפת שמן Castrol Edge 5W-30 עומד בתקן 502-000 של פולקסווגן - פילטר שמן מקורי - החלפת שמן גיר - החלפת פילטר מזגן (מחכה שיגיע מחו"ל כנראה שבוע הבא) - החלפת פלאגים (גם מתעכבים באותו המשלוח לצערי) בנוגע להחלפת שמן גיר, על פניו השמן ברכב הזה מוגדר ככזה שאין צורך להחליף לאורך כל חייו של הרכב, אני אישית לא מאמין בזה ולכן החלטתי להחליף. לצערי לא מצאתי הוראות מפורטות על איך להחליף את השמן גיר, ומה שכן מצאתי היה לא מאוד מפרוט (מצרף למען הדורות הבאים). בכל מקרה זה גרר כשעה נוספת של חיפוש אחר פתח המילוי לאחר שמה שחשבתי שהוא פתח המילוי התברר כפתח הריקון. בסופו של דבר במידה ואיי פעם מישהו מתכוון לעשות את זה בעצמו מחליפים את השמן כך: פתח הריקון נמצא בצד ימין (הצד של הנהג) מעט מתחת לצירייה כדי לפתוח אותו צריך בוקסת אלן 17mm פתח המילוי נמצא מצד שמאל (הצד של הנוסע) מעט מעל הצירייה ופותחים אותו בעזרת אותה הבוקסה. אני השתמשתי במשאבה כדי למלא את השמן, אין גישה עם בקבוק והמילוי מבצע כך - תחילה ממלאים שמן עד שהוא מתחיל לנזול מעט מהפתח מילוי, סוגרים את הבורג מבלי להדק עד הסוף, מניעים את הרכב ומשלבים הילוך (הגלגלים צריכים להיות באוויר בשלב הזה), אחרי 2 דק' מכבים את הרכב ופתוחים שוב את פתח המילוי, מוסיפים שוב שמן עד שהוא מתחיל לנזול וזהו. היום ביצעתי על הרכב נסיעה קצרה וניכר כי ההילוכים נכנסים חלק יותר ד"א לכל מי שיש רכב מקבוצת VAG ומעוניין לטפל בו לבד בבית או אפילו סתם לבדוק מומנטים של הידוק ברגים וכ'ו Elsawin זמינה אונליין באתר הזה. (על הרמפה שבניתי מעץ , לצורך החלפת שמן הגיר צריך שהרכב יהיה מאוזן, כלומר 4 הגלגלים באוויר) עד העדכון הבא!
    4 נקודות
  5. הדירה מוצאת חן בעיניך האם היא שווה עוד 50-70 ש"ח דמי שכירות לחודש אם התשובה היא חיובית תעשה את הביטוח על חשבונך ככה תהיה חכם ולא צודק.
    3 נקודות
  6. @Acejin אני מוכן להמר שמדובר בדירה במרכז ת"א, רק בת"א ובמיוחד במרכז, יש משכירים חולי נפש כאלה. חבל שאתה משתף פעולה עם האפס הזה.
    3 נקודות
  7. כל עניין הטעינה הוא עדיין בחיתולים עוד מס' שנים תהיינה עמדות טעינה תחת כל עץ רענן. אני זוכר שכשהתחלתי לנהוג בתחילת שנות ה-80 בימי האינפלציה העליזים היתה רק תחנת דלק אחת באיזור רמת-גן שכיבדה כרטיסי אשראי. היום תחנת שלא תכבד כרטיסי אשראי תסגר די מהר. אני זוכר את הצרות שהיו לי עם איכות הדלק כשרכשתי ב-1988 מכונית שלא היה לה קרבורטור אלא הזרקת דלק. מישהו זוכר שכשהושק הטלפון הסלולרי בישראל המנויים שילמו שקל לדקה לא רק לשיחה יוצאת אלא גם לשיחה נכנסת. בהתחלה היה כיסוי רק במרכז הארץ, ואח"כ התרחב לכל המדינה. אני מעריך שדי מהר תהיינה עמדות טעינה זמינות לכל דיכפין, והתחתרות גם תוריד את המחירים. הנה מודעה מדצמבר 1986 (השירות הושק במרץ 1986 ומהלך השנה הראשונה הצטרפו 2000 מנויים רובם ככולם עם מכשיר קבוע ברכב - יעברו עוד לא מעט שנים עד שיתאפשר לשים קו אחד על שני מכשירים)
    3 נקודות
  8. אז קיבלתי מ AMAZON את ה Turtle Wax מהדורת 75 שנה, קרמי ומכיל גרפיט. ההתרשמות שלי היא עצומה, הווקס הזה אחד הטובים שהשתמשתי בו, לפני כן התנסתי עם Collinite 915, 815, 476 ו Hydroslick של Chemical Guys. הברק הוא מושלם, יותר מכל מוצר שהשתמשתי בעבר יש לווקס ריח טוב, המיכל עשוי זכוכית ונראה איכותי ביותר. לפניו, ניסיתי את ליישם אוטם מנזרנה + Collinite 815 שבארה"ב הם הזוג המושלם להגנה וברק. היו לי כל מיני כתמים ו Left Overs מהווקס, וקראתי שבעיה זו ידועה. הרכב נשטף, עבר פלסטלינה, לאחר מכן פוליש של Meguiar's עם מכונה, פד כתום ופד לבן עדין. לאחר מכן IPA של Carpro Reset להכנת המשטח.
    2 נקודות
  9. השקת מרצדס SEL300 6.3 שנת 1969 במפגש המרכזי 9 אפריל 2021 מועדון החמש
    2 נקודות
  10. קח את הרעיון של@DareDevil רק תבנה "חדרון" מגבס לתחום הגריל והכיור., בלי גג ובלי סגירה הרמטית של דלת. רק לצמצם את מרחב השטח שחשוף לרוחות. Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
    2 נקודות
  11. תראה רק עכשיו במבחן של מאט ווטסון על המטסטנג החשמלית הוא מבקר את הרכב עד כמה לא מהנה ולא פונה בצורה טובה ואז הוא אומר שהטסלה פונה טוב יותר אבל גם לא במיוחד וששתיהן לא מתנהגות כמו מוסטנג V8, אז תחשוב שאותה מוסטנג V8 גם לא מתנהגת כמו התלתן ותבין איזה מרחק יש בין התלתן לטסלה באספקט הזה שהוא הכי מהותי בכל הנוגע לרכב ספורט (לטעמי). להשוות ביצועים זה לא מקביל ללהשוות התנהגות, תחושות ופידבק מהרכב. הטסלה לא מרגישה ספורטיבית גם אם בזכות תאוצות על וטכנולוגיה תסיים מסלול בחצי מהזמן. אתה יכול לראות גם את הסרטון האחרון של לאון בפייסבוק כרפרנס נוסף. אגב לא מתווכח איתך שבארץ טסלה שברה את השוק טוטאלית מבחינת הכוח שאתה מקבל עבור השקל שלך, זה חסר תקדים, אם הייתי מחפש דיילי חזקה טכנולוגית ויעילה ויש לי מקום לעמדת טעינה אני לא חושב שיש תחרות במיוחד בארץ לטסלה, לעומת זאת אם אני מחפש רכב ספורט אז גם בארץ פשוט לא הייתי קונה את הטסלה, נכון שפה האפשרויות הרבה יותר מוגבלות ואני לא יכול להביא תלתן בסכום דומה, אז במקרה הזה הייתי מתפשר הרבה בכוח ויורד נגיד למיאטה/ברז או הונדה סיוויק TYPE R אם צריך שתהיה משפחתית ועדיין, הטסלה לא נותנת מענה לאנשים שמחפשים קודם כל שהרכב יהיה ספורטיבי עם חווית נהיגה.
    2 נקודות
  12. תודה! בהתחלה הזמנתי את Standard Plus אחרי סרטון זה: אישתי שכנעה אותי ללכת על Long Range אז ההזמנה שונתה ל-Long Range
    2 נקודות
  13. @hwgeek @yossy תודה. אכן ניצלתי את ההזדמנות, וקניתי אותו מKSP במחיר 990 ש"ח. השואב מגיע ערום, ללא אביזרים (חוץ מפיה צרה ואביזר לניקוי רצפה). אני מתכוון לקנות סט אביזרים. ואז אוכל להשתמש בו למגוון רחב של שימושים (בית, רכב). מדובר בשואב לא זול. מגיע עם סוללה 36V/2.5AH. 15 דקות זמן שימוש. לדעתי, רצוי לנסות להתקשר ליבואן קרשר, ולשאול אותם איפה אפשר להתנסות עם המכשיר. יכול להיות שהוא גם לא יתאים לך\ חלש מידי.
    2 נקודות
  14. תסביר את זה לרגב ולדרעי שממשיכים להנציח את הקיפוח.
    2 נקודות
  15. 1. איך בוחנים סטארטאפ - שאלה מצוינת. בסופו של דבר - בוחרים בגלל שאתה מאוד מאמין ברעיון וביכולת גדילה ומימוש של הרעיון הזה. אם אתה לא - ויש לך עוד אופציות - זו כנראה אופציה לא להיט. פייר ? עם 3 שנות ניסיון כשהמטרה היא גדילה אישית - לך על זה רק אם זה המצב ואתה רואה אופצית מימוש מניות בטווח הסביר יחד עם מנטורשיפ רציני (אנשים מאוד טובים שמאוד מחפשים לגדל אנשים אחרים). אחרת פוטנציאלית אתה שורף את הזמן שלך ואת הכסף (כי כל מה שהוא לא במשכורת - הוא תיאורטי בשלבים האלו). 2. סטארטאפ שנרכש על ידי חברה גדולה זה עניין מאוד טריקי ומאוד שונה בין המצבים. צריך להתחיל מלהבין מה הגישה של החברה הגדולה לסטארטאפ ובאיזה שלב הם. בהרבה מקרים סטארטאפים כאלו מפורקים ותפקידים חופפים מצומצמים ויש הרבה שמנצלים את האירוע מימוש הזה ועוזבים אחרי. יש מעט תהליכים כאלו שהיו מוצלחים. בגדול - לדעתי - זה לא מצב אידאלי - אלא אם כן עבר כבר זמן משמעותי ורואים איפה זה נחת. מייסדים ובכירים שעומדים לעזוב זה מה שדיברתי עליו. ברוב המקרים הייתי מוותר. אתה יכול לשלוח לי בפרטי אם אתה רוצה לרדת לרמת החברה ולדסקס (אם אני מכיר) 3. חדי קרן - תמיד רלוונטי לשאול מה שבא לך. במיוחד אם הם לפני הנפקה אלו מספרים שקשה לראות מבחוץ. הייתי מתמקד אבל בצמיחה והדרך לרווחיות או הנפקה. דווקא פה - בהרבה מקרים במקומות עם צמיחה גדולה - יש הרבה השקעה במוצר , בסקייל שלו ובטכנולוגיה וזה יכול להיות לך מעולה. 4. שינוי טכנולוגיה - שפה וframework זה רק כלי - ותצטרך להחליף כאלו. במיוחד עד שתתכוונן באמת על מה אתה רוצה לעשות לפחות מבחינת domain. 5. מידע פנימי - לא בכל חברה יש לך חבר - אבל תתפלא כמה חברים של חברים יש לאנשים. אני דיברתי עם אנשים מבפנים בכל המקומות שהתראיינתי אליהם - מחוץ לתהליך הגיוס. זה בריא להבין. יחד עם זאת בחברות גדולות יש שונות מאוד גדולה בין מחלקות (אבל לא בתרבות של החברה). בהחלט ממליץ לנסות למצא כאלו. יחד עם זאת עם השנים למדתי גם לקרא אנשים - בעיקר בראיונות עם הראשי צוותים והחברה בצוות ולהבין מה הלך הרוח של החברה - ולראות את ההתייחסות לראיון - כראיון לשני הצדדים. הם צריכים למכור לך את החברה ואתה צריך למכור את עצמך לחברה. עד עכשיו פספסתי רק פעם אחת בין שתי הצעות כשהחלטתי ללכת על יותר כסף ומשהו יותר בטוח לעומת אווירה , אנשים וטכנולוגיה יותר מתקדמת. כשיעורים עצמיים - הייתי ממליץ לדעת בצורה סבירה לפחות כמה שפות וכמה דיסיפלינות (כדוגמא אישית - אני מפתח לiOS , מכיר סביר גם ריאקט נייטיב ויצא לי לפתח בBackend ולפרוש גם מערכות בNode , Rails ולנהל כמה סוגי מסדי נתונים כמו Redis ומונגו. אז כשמדברים high level אין לי בעיה להבין דיי הרבה דברים - ואם צריך להיכנס לזה) יצא לי לעבוד גם בגאמפא , גם בסטארטאפ קטן שגדל , גם בtier 2 וגם בunicorn אחרי הנפקה (המקום הנוכחי) ובצמוד לכמה סטארטאפים שנרכשו על ידי חברות גדולות. אין אמת אחת אבסולוטית. בסופו של יום שכר טוב עושה הרבה (ולפעמים ההבדל בין faang למקומות אחרים קרוב לכפול) , אנשים שיכולים למשוך אותך קדימה עושים הרבה. אם אתה מוצא את שניהם במקום אחד והיה לך חיבור טוב עם האנשים והתרבות נראית טובה - זה מה שחשוב יותר מאשר באיזה שלב החברה.
    2 נקודות
  16. מתאריך הקניה. עסק לא יחזיק מצבר שיושב אצלו הרבה זמן במלאי. נניח שאם אחרי חודש -חודשיים חלק מהמצברים לא נמכרו, ספק המצברים מטביע תאריכים חדשים עליהם או שמחליף אותם לעסק. בכל מקרה מה שקובע זה החשבונית קניה ולכן חשוב לשמור את החשבונית.
    2 נקודות
  17. @korola המים הוא על השורה הזו: יש קשר בין השואה לציונות. הציונות הייתה גם לפני,אבל במידה ניכרת מה שבנה את הארץ זו העליה היהודית מאירופה לאחר התקופה ההיא. אולי הייתה קמה פה מדינה בלי קשר לשואה ואולי לא,אין לדעת.
    2 נקודות
  18. @eitanuch לכלצרכן יש מונה בביתו. הצרכן משלם במדויק לפי כמה קוט"ש שהוא צרך. לעיתים לא קוראים את המונה והצרכן משלם לפי הערכה. גם במקומות בהם המונה לא נקרא באופן תדיר הצרכן יכול לדווח בעצמו את הקריאה כאןוז הוא משלם לפי הצריכה בפועל. אם אדם צרך פחות ממה שחויב מקזזים לו בחשבון הבא. בין זה לבין מס הכנסה אין שום קשר. (חברת החשמל הרבה יותר מדויקת)
    2 נקודות
  19. אני די איתך בכל הנושא הזה אבל למה אתה נותן את ירושלים? שייקחו את מזרח העיר, שייקחו גם את הכותל, את כל העיר העתיקה, על הדרך אני מציע להכניס את כל מי שסוגד לאל כלשהו, לא משנה איזה, בתוך איזור החומות ולנעול את השערים. שיהרגו אחד את השני בשם דמות בדיונית...ושהאחרון יכבה את האור ...לא ענייני. אבל לא את כל ירושלים. לא מסכים
    2 נקודות
  20. אז עכשיו האח בצלאל כועס על "יתד נאמן" ואיזו קריקטורה שפרסמו עליו. אני ממש ממש (ממש) אוהב לקרוא את בצלאל מתלונן על "שנאה והסתה", ואז שניה אחר כך מסביר שהדבר שהכי מפחיד אותו בעולם זו ממשלה של שמאלנים וערבים. במקרה של התחוברה הציבורית בשבת בת"א החרדים התנגדו. השר בהווה והעבריין המורשע בעבר (ואולי גם בעתיד הקרוב?), אריה דרעי, הבטיח לבלום את התחבורה הציבורית בשבתות בתל אביב בחקיקה. במקרה של זלזול מופגן מצד החרדים בטקסים הישראלים (או בכל דבר אחר שקשור בישראליות, ציונות, מערכת חוקים, שהוא לא שימוש במערכות המדינה כאילו היו כספומט פרטי של המגזר החרדי) לא החרדים המתנגדים. במילים אחרות: הניסיון שלך לחפש פה איזה סממן לצביעות לא עובד. כל מה שיש כאן הוא שתי מערכות ערכים שלעולם לא יוכלו להפגש באמצע, בדיוק בגלל מה שאנחנו כותבים לך מצד אחד ואתה כותב לנו מהצד השני: מקור הסמכות הוא שונה. והבעיה נמצאת בדיוק באותו מקום עליו אני מצביע פעם בעמוד כאן: אתם תלוים בנו לחלטין. אנחנו לא רק שלא צריכים אותכם, אלא שאתם מזיקים לנו. במודע ומכוון. אני לא רוצה לכפות עליכם שירות צבאי, או עמידה בצפירה או כלום. אני לא רוצה שתכפו עלי חיי רעב בכולל של מזרח האירופה של 1905. אז.. מתי איפה מתגרשים? אתם יכולים לשמור את בני ברק וירושלים. עלי
    2 נקודות
  21. בוצעה ההחלפה בסובארו. קודם כל השמן היה שחור וכבר מזמן לא מזכיר אדום. הקרטר היה גם מלא בחתיכות סיליקון מההחלפה האחרונה שבוצעה בטח אי שם לפני 7 שנים הדפיקות בהעברת ההילוכים נעלמו... אבל לא צריך להחליף שמן, חבל, זה לנצח.
    2 נקודות
  22. לא רלוונטי. גם אם חברת חשמל תקרא את המונה רק פעם בשנה, עדיין תשלם בדיוק מה שצרכת, רק בחישוב שנתי. בעיקרון גם מס הכנסה עושה רק חישוב שנתי ולא חודשי, ובמשך השנה עושה הערכה. ואני לא חושב שיש מישהו שמוכן שיקחו ממנו מס הכנסה בערך ולא על השקל. בכל מקרה אם מסתכלים לעתיד (וזה מה שעושים בדיבור על רכב חשמלי), חברת חשמל עושה עכשיו פרוייקט ענק של החלפת מונים לחכמים, שבסופו תהיה לה אפשרות לקרוא את המונה באופן רציף וגם לתת תעריפי חשמל משתנים לאורך היממה. כך שכל התמחור של החשמל יכול להשתנות בעתיד, וסביר שיהיה תמריץ לבעלי מכוניות לטעון בלילה ולא בשעות השיא ביום. לעניין, הנתון הרשמי של טסלה 3 הוא 15 קוט"ש ל-100 ק"מ. במחירים של היום קוט"ש של צריכה ביתית עולה בערך 50 אג', כך שמדובר בכ-7.5 שקלים ל-100 ק"מ, או פחות מ-10 אג' לק"מ עלות ישירה. במחירי דלק של היום זה שווה ערך כספי לצריכה של כ-80 ק"מ לליטר בנזין. הנתון הזה הוא לדגם החסכוני ביותר (SR). הכי "בזבזן" זה כ-10% יותר. כמובן כמו ברכב בנזין, YMMV. כלומר הנתון הרשמי הוא נתון סטטיסטי, והמציאות משתנה בהתאם לאופי הנהיגה, מה מפעילים ברכב (מזגן, חימום וכו') והתנאים כמו טמפ' סביבה. יש מספיק טקסט ברשת על זה. אני גמרתי סוללה של מודל S בנהיגה עצבנית, על בערך חצי מהטווח שהרכב הראה בתחילת הנסיעה. מי שיטעין בעמדות טעינה במקום בבית ישלם יותר, עד פי 4 מתעריף של צריכה ביתית, תלוי בעמדה ובהסכם שיש לו עם הספק. גם זה ישתנה בעתיד מן הסתם עם התחרות, התפוצה של רכב חשמלי, וכנראה גם רגולציה. הנה טבלה של צריכת חשמל לפי דגם של טסלה.
    2 נקודות
  23. בואו נשים דברים בפרופורציה יש משכירים בני Zונות יש שוכרים בני Zונות. השוכר מקבל זכות שימוש בנכס של המשכיר השווה כמה טריליונים של זוזים המשכיר רוצה להבטיח את עצמו. כאשר מסתכלים על זה בדרך זו , הדברים מקבלים פרופורציה אחרת. דמיין מצב בו נעלמת / לא שילמת והמיטלטלין שלך בדירה ומונעים מן המשכיר להשכיר את הנכס. אז כן להעביר אותם למקום אחסנה אחר ושהפעולה של ההעברה ושל האחסנה תחול עליך השוכר היא הגיונית.
    2 נקודות
  24. בדיוק קניתי את השואב של קרשר WD3 על סוללה. עדיין לא השתמשתי בו, אבל נראה די מבטיח. אעדכן בקרוב עם קבלת קיט אביזרים לשאיבה כללית. קראתי שלשקית פילטר יש לה תפקיד חשוב בשואב. בזה שהיא מונעת מלכלוך ואבק לצאת מהחור של המפוח.
    2 נקודות
  25. בתחילת 2018 הוכנס תיקון לחוק השכירות והשאילה , חוק שכירות הוגנת ובו אכן הגנות רבות על השוכר ביניהן שהביטוח של המבנה יחול על בעל הבית. לכן הסב את תשומת ליבו לכך ונקווה שיסתדר לכם
    2 נקודות
  26. עם כל הכבוד, לא מצליח להבין איך אנשים משלמים סכום כזה עבור רכב, מבלי שנתנה להם אפילו אפשרות לנסיעת מבחן. אני כבר לא מדבר על העובדה שזה רכב חדש לגמרי, לא מתיחת פנים לרכב דומה, כי אז עוד אפשר היה לטעון כי יש נסיון עבר. פשוט לא מבין. מקווה שתהנה ולא תתחרט בהמשך.
    2 נקודות
  27. הרבה זמן לא עדכנתי, יש כמה דברים קטנים שסידרתי. בגדול האוטו נוסע נוח ואמין ההברגות בצד האוטו של הפנסים השתחררו מהמקום שלהם בזמנו כשהתעסקתי עם הפנסים והפגוש, אז אחרי תקופה עם פנס שמוחזק עם אזיקון מצאתי באיביי את זה: ועכשיו הפנסים מחוברים כמו שצריך עם ברגים מתאימים. השלמתי את כל הנורות הקטנות החסרות: החלפתי בטנת גלגל שהיתה שבורה בקצה וזה הציק לי בעין: השגתי מראות חדשות שפתאום צצו באיביי, הם מתאימות רק לקבריולט ולכן מאוד נדירות. כרגע עוד לא מרכיב אותן. אלה שעל האוטו מודבקות אי אפשר לקפל אותן. החלפתי את הווישרים לחדשים, שיהיו חדשים וחלקים, לא צביעה גבשושית מכוערת על חלודה: השגתי משאבת דלק של מגנטי מרלי והגומי שמתחתיה שנוזל לי אם ממלאים מיכל מלא. וגם 4 בולמי זעזועים חדשים, צריך להגיע להרכבה שלהם בהזדמנות אבל לא דחוף השגתי מכסה מנוע שלא נראה כאילו עבר 5 פחחויות, לא מושלם אבל זה היחיד שמצאתי, צריך להחליט מי יתקן ויצבע אותו המוטות ההידראולים האלה שיש לגג הידני ובלתי אפשרי להשיג, הצלחתי להשיג דרך מוכר באליאקספרס שהוא בעצם מפעל של כאלה, שלחתי לו מידות ובקשות והוא הכין לי בדיוק בדיוק מה שהיה צריך ב35 דולר. https://www.aliexpress.com/item/1005002084613849.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.5e9b5205mx8XI9 (״TieYing Factory Store״) אני כבר דמיינתי איך הסיני יפרש את האנגלית בדיוק הפוך ממה שכתבתי, אבל להפתעתי הוא עשה את זה מושלם ואפילו לקח איזה פרט לא קריטי שלא ביקשתי (כדי לא לסבך) מתמונה של החלק המקורי ששלחתי לו. כשהזמנתי מוטות כאלה באיביי לפי מקט הגיעו כאלה שבכלל לא קשורים ולא מתאימים לצורה של האוטו אבל עם המקט הנכון. כאילו כבר אצל היצרנים לא יודעים על מה מדובר ועשו כמו של דלת תא מטען של פונטו 5 דלתות. בארץ היבואן של סטבילוס הציע לי לקנות אותם באיזה 900 שקל אז 35 דולר לסיני ועכשיו אפשר להרים את הגג עם יד אחת ואפשר להשאיר אותו חצי עומד שזה חשוב כי צריך לפעמים לסדר קצת את הבד או איזה מוט של הגג תוך כדי הפתיחה. עכשיו במקום לוליינות של לפתוח מאחורה ולהחזיק את כל המשקל תוך כדי ריצה לצד של האוטו, אפשר ללכת ברוגע כי זה מחזיק את עצמו. PXL_20210407_145138939.mp4
    2 נקודות
  28. דיסקליימר: זה לא פוסט חיפוש עבודה, יש לזה שרשור נפרד בנעוץ. מטרת הפוסט הזה הוא לפרוט את האלטרנטיבות השונות, ולהבין מאחרים, בתחום וגם כאלו שלא, איך עושים את הבחירה בעבודה הבאה. מה השיקולים, דינאמיקות בחברות שונות וכו'. אהלן, לאחרונה התחלתי לחשוב על ה"צעד הבא" ומה הכי "נכון" בחיפוש עבודה. ברור לי שזה סופר סובייקטיבי, ועבור אחד אופציה א' זה גן-עדן ועבור האחר זה גיהנום. אני בעד לשמוע את כל המנעד. בעיקר, מעיניים של בעלי ניסיון. זה לא חייב להיות רק בתוכנה, שהרי יש הרבה שיקולים חופפים כשעוברים בין מקומות עבודה. קצת רקע (מי שזה מעניין אותו, יכול לפרט עוד בפרטי): מתכנת בC/C++ בקוד תשתיתי שרץ בקרנל וכן ב-user space. בנוסף כותב בפייתון ומכיר (שלום-שלום) Go. עולם התוכן הוא אבטחת מידע שבהחלט מעניין אותי להמשיך לעסוק בו אבל לא רק. ניסיון כולל של כ-3~ שנים ב-2 חברות גדולות (מעל 3~ אלף עובדים) ברמת טייר 2. מה אני רוצה? במילה אחת להתמקצע. בקצת יותר מילים, להתפתח כמפתח תוכנה. פחות קריטי לי השפה, טכנולוגיה וכו'. מחפש להיות מהנדס טוב (?) יותר. מה האופציות (אפרט כאן אילו פניות קיבלתי): - גאמפ"א - תאגידים שאינם גאמפ"א - סטארטאפ קטן בתחילת דרכו (שנה-שנתיים, גיוס של כמה עשרות מליונים) - סטארטאפ בוגר, בד"כ "יוניקורן" - סטארטאפ שנרכש לאחרונה על ידי חברה גדולה מה מציעים: - ברמת שכר (חוץ מגאמפ"א) פחות או יותר החבילה הבסיסית דומה. כמובן שיש שיקולים של מניות/RSU/ESPP מול אופציות (שעד רכישה/גיוס זה נייר חסר משמעות) אבל אני לא רוצה להיכנס לזה. - ברמת הטכנולוגיה, חלק מציעים מה שאני עושה עכשיו עם תוספת באז וורדז של ענן/מיקרוסוויסים וכו'. חלק מציעים שינוי לכיוון בקאנד, אופציות בין ל-C#/.Net Core ל-פייתון/GO ל-סקאלה/Node.js וכו'. - ברמת האנשים, קשה לבחון. רוב הראיונות הם בזום ואי אפשר "לחוש" את החברה. איך בוחרים? את העולם של חברות גדולות, אפשר להגיד שאני מכיר. כמובן שכל חברה שונה וכו'. אבל כן מדגדג לי לנסות משהו אחר. בנוסף, אני מרגיש שאני פחות צריך שיחזיקו לי את היד בכל דבר והביטחון כבר לא כמו שהיה פעם. מצד שני אני עוד לא ברמה של "לך תבנה חללית ותחזור אלינו". שאלות/חששות: - איך בוחנים סטארטאפ? איך יודעים אם ההנלה מבינה מה היא עושה? בעוד היום אני יודע שיש לקוחות משלמים וחוזרים ומגנון מכירה ושיווק מוכחים, איך יודעים אם למוצר החדש יש בכלל שוק? אמונה? - סטארטאפ שנרכש על ידי חברה גדולה. איך להתייחס לזה? האם יש מה לחשוש שהמייסדים/בכירים עומדים לעזוב איך שנגמר הVESTING? מה כדאי לוודא באופציה כזו? או שעדיף לא לגעת? - סטארטאפ במעמד "חד-קרן". הכתבות על גיוסים במאות מליונים זה אחלה ויופי טופי. לגיטימי לשאול על רווחיות? לא שאני מצפה לראות את הדו"חות שלהם (זה לא שאבין משהו). אבל להיכנס למקום עם הייפ ומאחוריו בעצם אין כלום יכול להיות מבאס. - שינוי בטכנולוגיה/שפת תכנות. אני רוצה להאמין שמדובר בכלים על מנת ליישם רעיון או לפתור בעיה. כן, אני יודע, רומנטי קצת. מצד שני, ברור לי שאם חברה מקבלת מתכנת C++ והוא צריך ללמוד JAVA יש פה תהליך למידה. מצד שלישי, בסופו של דבר מדובר בשפת תכנות. מצד רביעי, המומחיות משתנה. איך להתייחס לנקודה הזו? - לא בכל חברה יש לך חבר או חבר שמכיר חבר. איך לומדים על ההווי החברתי של מקום מסויים? לבקש להגיע זה רלוונטי? לעשות ראיונות נוספים עם חברי צוות? כל עצה/הארה/הערה תתקבל בברכה.
    1 נקודה אחת
  29. אז עבר לו חודש וקצת ובערך 3K ק״מ מאז שרכשתי את הרכב בכותרת - אוודי A1 TFSI 1.4 ידנית שנת 2012 עם 86K ק״מ. אז איך בעצם הגענו עד הלום? תקופה ארוכה שדגדג לי להחליף את הגולף האהובה (MK4 ידנית) ששירתה אותי בנאמנות מעל 5 שנים. התקצבי היה יחסית גמיש והקריטריונים העיקריים היו: חזקה יותר מהגולף ידנית (עם עדיפות ל-6 הילוכים)ֿ חסכונית יותר בדלק ניחוח ספורטיבי וחשוב ביותר - רכב שיהווה שדרוג משמעותי מהגולף שנתנה פייט רציני לרכבים יקרים וחדשים ממנה בהרבה אף על פי שהיא לא עונה על פחות או יותר אף אחד מהקריטריונים הבחירה הטבעית מבחינתי היתה גולף דור 6 ידנית, אך חודשים ארוכים של חיפושים והבנה שהרכב הזה לא עושה לי את זה הורידו אותי ממנה. לצערי הפולו מהשנים האלה באה עם מנוע חלש בשילוב עם גיר ידני וגם נסחרת במחירים לא סבירים לדגם ה-3 דלתות. הפאביה בסיסית מדי ולא ספורטיבית מספיק לדעתי האיביזה פשוט לא ואז החלטתי לברר בנוגע לחלום ישן - מיני קופר / וואן. חיפוש מהיר הוביל אותי לאקזמפלר עם ק״מ נמוך במיוחד במצב כמו חדש, נפגשתי עם המוכר ואף עשיתי ברכב סיבוב והחלטתי שזה זה! אין ספק שעקב הנסועה הגבוהה שלי קצת הדאיגה אותי נוחות הנסיעה אבל החלטתי לבלוע את הגלולה. נקבע עם המוכר יום ושעה לקחת את הרכב למכון הבדיקה וחיכיתי בקוצר רוח. כנראה שהכוכבים לא הסתדרו כמו שצריך בשמיים כי שעתיים לפני הבדיקה התקשר אלי המוכר והודיע לי שנדלקה ברכב נורת מנוע ושהוא נאלץ לקחת את הרכב למוסך... למען האמת אני לא בטוח אם היה אמת בדבר המוכר כי הוא די נעלם אחרי השיחה הזאת אבל כנראה It wasen’t meant to be. רוב המיני במסגרת התקציב היו עם ק״מ גבוהה מדי, והחששות בנוגע לנוחות הנסיעה ושמועות על אמינות מוטלת בספק והרכב הכביכול מאוד שמור שפתאום פיתח תקלה קשה גרמו לי לפזול לצדדים. ואז מצאתי את האוודי. מנוע 1.4 טורבו 122 כ״ס שכל הבדיקות שבצעתי לגביו באינטרנט העלו כי מדובר במנוע אמין באופן יחסי גיר ידני 6 הילוכים! מראה שאני אישית מאוד אוהב וכן לא אשקר... הסמל של אוודי מעט עשה לי את זה To cut a long story short האוודי העבירה ידיים מעט מתחת למחירון והיא שלי כבר חודש וקצת. נתחיל כמובן מהדברים הטובים: מנוע - על אף נתון הכ״ס הלא מאוד מרשים הרכב מרגיש חזק, המנוע מושך כבר מסלד 0 וכל האצה מלווה בשריקת הטורבו. נחמד מאוד! גיר - חלק, קליקי ומהיר, תענוג להשתמש בו, ובשילוב עם המנוע הגמיש כשרוצים לנהוג רגוע התפעול של כל העסק מזכיר מנוע דיזל, מעבירים הילוכים מוקדם (2.5-3K) והילוך שישי שניתן להשתמש בו כבר ממהירות של 80 קמ״ש. לסקרנים - שיוט ב-100 קמ״ש מתבצע בסלד 2K נינוח במיוחד. איכות בניה - הרכב מרגיש יצוק, על אף כמעט 90K ק״מ שהרכב עבר, אין ולו קרקוש אחד מתא הנוסעים או מכל חלק אחר ברכב. כל הפלסטיקים שלמים, אין קילופים (למעט איזור קטן בהגה) העור על ידית ההילוכים, ההגה ובלם היד מרגישים נפלא - כיף לבלות זמן בתא הנוסעים של הרכב הזה! הבינוני: היגוי - צפוי, בטוח, מדוייק ויש אחיזה גבוהה מאוד אבל לא מעביר הרבה (או שבעצם לא מעביר כלום) אין ספק שהוא לא גרוע ואף טוב מהרבה רכבים אחרים בסגמנט אבל לא מדובר פה במיני קופר... מתלים - קשים מאוד, הרכב מתרסק על שיבושים שברכבים אחרים שיצא לי לנהוג בהם לא היו דרמה גדולה... מצד שני כתוצאה מנוקשות הנסיעה, זווית הגלגלול כמעט ולא קיימת. צריכת דלק - אולי לא פייר לצפות ליותר בתוואי הנסיעה שלי שכולל עמידה בפקקים מדי יום במשך כ15-20 ד״ק בממוצע אבל כרגע היא עומד על כ-14 קמ״ל לא נורא אבל לא מלהיב הרע: אבזור - זה היה ידוע, ולא היווה דיל ברייקר מבחינתי אבל האבזור הרמת הגמור הבסיסית של הרכב שלי מעליב (בחו״ל ישנן רמות אבזור נמוכות אפילו יותר). אין מחשב דרך (אפילו לא צריכת דלק ממוצעת) אין מד חום מנוע, אין מסך פאנסי למערכת סטריאו שזה עוד מילא כי אפילו חיבור Aux אין לה... אין פנסי ערפל קדמיים בגדול בעיקר אין... לחובבי האבזור מומלץ לחפש את הדגמים המפוארים יותר שמצויידים ברוב מה שחסר ברכב שלי. אעדכן בדברים מעניינים במשך התקופה שלי עם הרכב. וגם בתמונות יותר נורמאליות... אשמח לענות על כל שאלה שקד
    1 נקודה אחת
  30. מהרגע שאתה מחפש הגיון במיסים אגרות היטלים - כבר הפסדת. קצת מספרים מהחודשיים האחרונים: נכון להיום, המדינה חייבת כ174 מיליארד שקל (בעיקר לפנסיות שלנו אבל גם למשקיעים, מדינות אחרות וכו') בחודשים ינואר-פברואר, שילמנו ריבית על הסכום הזה בסך 6.1 מיליארד שקל. בחודשים ינואר-פברואר, הכנסות המדינה היו 61 מיליארד שקל. משמע, אתה שילמת 10% מההכנסות שלך, ריבית (פאקינג ריבית!) רק על החוב הזה. אחרי הקרקס של השנה האחרונה, יש פה חתיכת בור שצריך למלאות, ולא רק שצריך למלאות, צריך גם להמשיך לממן את החגיגה הרגילה שאף אחד לא רצה לייעל עד היום. עם השנים, גביית המיסים רק תתגבר, הסכומים יעלו, התירוצים יישתנו. כמובן מקורות *
    1 נקודה אחת
  31. @natco לאחר שתוסיף גז, קח תמיסת סבון (אם יש אפשרות עדיף חומר ייעודי) ותעבור על הפליירים. כנראה שיש לך דליפה קטנה שהגלאי לא מצליח לגלות (מתחת לסף הרגישות שלו). זה אזור שמועד לפורענות, בין אם מחיזוק במומנט נמוך מדי או סדק בפלייר עקב חיזוק יתר.
    1 נקודה אחת
  32. טוב, פרה פרה כמה כסף החברה גייסה כבר, האם יש למוצר או מוצרים שלהם שוק אמיתי, האם מדובר במשהו שנשמע כמו פרצה זמנית, תחום אפור, משהו שכבר קיים, האם היזמים הם בעלי רקורד כלשהו או שזה הניסיון הראשון שלהם וממי החברה גייסה. אתה יכול לבדוק גם מי בעלי התפקידים הרלוונטיים (cto / vp rnd / vp product). וגם לראות אם חברים שלך, או מי בפורום אולי, מכירים את החברה, יכולים לחוות דעה וכו'. וגם לזכור שבסוף לגיטימי לטעות ואם תשנא את המקום אחרי חודש ותעזוב - בזבזת חודש. לא נורא. להתייחס לזה בתור עבודה בחברה הגדולה. עתידם של המייסדים לא אמור לעניין אותך בגדול. לגיטימי לשאול כל דבר שמדאיג אותך ונראה לך רלוונטי. יותר מלגיטימי לקרוא במהלך תהליך הגיוס על החברה ולהבין איך היזמים מצפים להרוויח. בגדול כסף פחות או יותר זרוק על הרצפה היום, אבל עדיין, אני חושב שאפשר לקרוא קצת ולהבין איזה מוצרים עושים רושם יותר רציני ואיזה לא. יכול להיות שבתור מתכנת c++ תמיד תהייה לך נישה להנות ממנה, אני לא יודע, לא מספיק קרוב לעולם הזה. בגדול ההייטק די מגוון מבחינת בעיות ומוצרים, סקייל, ציפיות מהמהנדסים. ככל שיש לך יותר כלים וניסיון מוכח בהם בארסנל שלך - ככה תהייה יותר מבוקש ותצליח יותר מחוץ לנישה אחת ספציפית. בשנים האחרונות הכירות עם שפה אחת ספציפית, מרוב השפות שהן general purpose, היא תנאי מספיק ברוב החברות כדי להגיע לראיון. ההבדל הגדול לא אמור להיות בהכירות שלך דווקא עם סינטקס, אלא עם סט הבעיות שהחברה מתמודדת איתן. הזכרת, למשל, ענן ומיקרו סרוויסס. באזזורדס? כן, בהחלט מהחברות. ובחלק זו מציאות יומיומית, בעיקר כל מה שקשור לעבודה מול ספקיות ענן ובכלל, הכירות של תכנון ותכנות של מערכות מבוזרות או מבוססות אירועים. ובלי הכירות עם כל זה, עם ארכיקטורה שנבנת סביב זה, יהיה לך קשה, לדעתי, לצאת מהנישה לתפקיד שיתאים לרמת הסניוריטי לה תצפה כשתצבור עוד ועוד שנות ניסיון. בגדול, בכלליות, אני פחות מאמין בלמצב את עצמך בנישה מסוימת. חד משמעית לגיטימי לבקש לפגוש עוד חבר צוות, גם לשאול על תהליכי יומיום, תהליכי עבודה, גיבוש, טכנולוגיות, סיבות לבחירה בסט טכולוגי, אפשרויות קידום, "דרגות", אם יש. אם חשוב לך להיות שותף בתהליך קבלת ההחלטות - זו אחת השאלות הכי חשובות שיש. ישנן היום חברות שמציעות מודלים חצי דמוקרטיים בקבלת החלטות טכנולוגיות. יש כאלו שמציעות זמן מוגדר לinnovation או סתם התפתחות אישית של המהנדס. זה מאוד חשוב ומגניב בעייני. ובסוף להסתמך על אינטואיציה.
    1 נקודה אחת
  33. מצאתי בתא המטען את האשם- מיכל ספריי צבע שכנראה דלף. לא נזל הצבע, רק הוציא ריח.
    1 נקודה אחת
  34. הג'נסיס G90 ממש השאירה עלי רושם טוב אבל נכון להרגע מול הS החדשה היא מיושנת, נראה איך הדגם הבא יהיה. יש שם תמורה נהדרת לכסף. המתחרות מגרמניה מאבדות בערך 50% מהערך בשנתיים הראשונות בזמן שהמרצדס שומרת על המחיר טוב מאוד. מדי פעם אני פוזל לכיוון הבנטלי, מאוד אוהב את המולסאן אבל אני נוהג כל כך הרבה שבאמת יהיה חבל לקנות רכב כזה. טל"ח
    1 נקודה אחת
  35. 1 נקודה אחת
  36. תדביק משהו כבד וכחול בקצה שתי הפסים הכחולים
    1 נקודה אחת
  37. אני הבנתי שהם ימשיכו להיות משם.
    1 נקודה אחת
  38. ה 3008 זה לא הוט הץ, שלא תבין לא נכון הרכב זריז ומרגיש קליל וההגה הקטן מוסיף ואפשר להנות אבל לא לזה נבנה הרכב. במאזדה ספיריט שהייתה לי כל הזמן הרגשתי שכולם נוסעים כמו סבתא והייתי תוקף סיבובים, עם בפיזו (שיותר חזקה מהמאזדה) אני בעיקר מרגיש שלא מעניין אותי אם כולם נוסעים לאט. אתה מבודד לגמרי מהכביש והרכב נותן תחושה של שקט ורוגע ככה שאני לא חושב שאתה תתקוף איתו (ולצורך העיניין כל SUV אחר) סיבובים. יש מצב שזה גם הגיל המולפג שהגעתי אליו (39)
    1 נקודה אחת
  39. מכיוון שיבגני ענה מצויין על הטענות שהעלת, לי יש רק דבר אחד להוסיף: לעוד פרטים ראה כאן: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=yeahnah
    1 נקודה אחת
  40. שים את זה בפח, חבל על הכסף שלך. זה לא עושה שום דבר.
    1 נקודה אחת
  41. ^ בדיוק, ועל זה אני מדבר, עם התרבות הישראלית אין דבר כזה חניה פנויה, בקיצור, אם אין אפשרות לטעינה ביתית, אז רכב חשמל יורד על הסף מהרשימה שלי לפחות.
    1 נקודה אחת
  42. אכן כן. פילטרים מסוג FP של חברת MANN מכילים בנוסף לשכבת סינון אנטי בקטיריאלית גם שכבת פחם פעיל. אם הפילטר מאוחסן באריזתו המקורית קרי עטוף בניילון אטום אין שום בעיה לאחסן אותו גם 5 שנים בתנאים נאותים. אם אתה או מישהו ממשפחתך סובל מאלרגיות כתוצאה מחשיפה למזהמים בהחלט מומלץ להתקין פילטר מסוג FP.
    1 נקודה אחת
  43. גם לגיסי היתה אונו שלא היה דבר שלא התקלקל בה ולבסוף נגנבה
    1 נקודה אחת
  44. באוצר לא חייבים למכור בנזין כדי לגבות מסים מנהגים. זאת הייתה שיטה הכי פשוטה, אבל הם ימציאו שיטה חדשה, כמו מס נסוע, הגדלת אגרות או מיסוי חשמל לתחבורה. בסוף יגבו את אותם 40 מיליארד שקל בשנה או יותר גם אם כל הרכבים יהיו חשמליים.
    1 נקודה אחת
  45. משעשע אותי שאנשים לא מבינים שמס אמור להיות הגיוני. אתה ממסה דלק כי הוא מזיק לסביבה ולבריאות. בישראל פשוט לא מייחסים חשיבות ל "סיבה", רק רוצים את השורה התחתונה.
    1 נקודה אחת
  46. שחוק דתי אינו דומה לחוק מדינתי במובן העמוק של זה. אתה יכול לא להאמין אבל להבין שזה שונה. היהודי המאמין אינו רק חרדי. וגם החרדים לא רוצים ממך שום דבר הם מנסים לקדם את האינטרסים שלהם בצורה דמוקרטית אתה יכול לחוקק חוק שמוציא אותם מהמשחק, אפרופו יום השואה...
    1 נקודה אחת
  47. הקורסה זהה מכנית לפז'ו, לא קשורה לקליאו.
    1 נקודה אחת
  48. קראתי שטעינה מהירה גומרת את הסוללה די מהר, כך שמי שחושב ששווה כל פעם להשתמש בתחנות המהירות האלה אז שיחשוב שוב, אני לא אקנה רכב חשמלי בלי שיהיה לי בית פרטי או אפילו דירה עם חניה פרטית שאפשר לחבר לחשמל שלי בלי בעיות ועד וכו... לסמוך על תחנות טעינה מהירות יהיה פשוט טמטום מכמה סיבות: 1. פגיעה בחיי הסוללה מעמדות הטעינה המהירות 2. לא תמיד יש את הזמן והכח להמתין בשביל להטעין את הרכב, דוגמה קלאסית, אם אני נוסע לעבודה, אני רוצה לחזור הביתה ולא לבזבז עוד שעה/שעתיים מעבר לפקקים בלחפש עמדת טעינה והטעין את הרכב לפני שאני יכול להגיע הביתה. 3. ראיתי סרטון אחד של בחורה מארה"ב שמתלוננת על כך שלפעמים היא ממתינה שעה - שעתיים רק כדי להטעין את הרכב, לא רוצה אפילו לתאר מה יקרה כאן במדינת מכבדי התורים שלנו. 4. זה הרבה יותר יקר, כל הרעיון זה להוזיל בעלויות, ואם טעינה תעלה לי כמעט כפול, אז לא חושב שיש כבר יתרון לרכב חשמלי על פני בנזין חסכוני שהרבה יותר זול ולא כולל שום סוללה עתידית להחלפה.
    1 נקודה אחת
  49. קצת נסחפת, ממש לא זו הכוונה. כל חיי אני מגדל כלבים, הכלבים והכלבות הם חלק מהמשפחה. חיים איתנו חופשיים (למעט יציאה מחוץ לחצר שמחוייבת ברצועה על פי חוק. כל הכלבים שלי גדלו מינקות (או מגיל שנה) אצלי עד ליומם האחרון (נפטרו בשיבה יחסית טובה בגילאי 12-15שנה) ההצעה שלי מבוססת על אופיין של הכלבות שלי ושל חברי הקרובים. "הקטנה" נובחת כל אימת שמישהו מתקרב לחצר, הגדולה פחות מתלהבת אבל כשהיא "יוצאת" על משהו זה לא נראה נעים, מצד שני, הן מעולות עם ילדים
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...