Jump to content

לוח ניקוד

  1. ldti

    • נקודות

      16

    • הודעות

      388


  2. zvit

    zvit

    אחראי פורום


    • נקודות

      6

    • הודעות

      23,762


  3. sjerby

    • נקודות

      5

    • הודעות

      703


  4. yulianx

    yulianx

    אחראי פורום


    • נקודות

      5

    • הודעות

      35,205


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 25/03/21 בכל התחומים

  1. שלא תגידו שלא דואגים לכם.
    7 נקודות
  2. בכל מכירה של רכב אני מבצע בדיקת רקע על האדם שמעוניין להפגש, בודק את שמו דרך אפליקציות כדוגמאת טרו קולר, מחפש את האדם בפייסבוק, אינסטגרם, או כל מה שיצוץ לי בחיפוש פרטיו בגוגל (מקום עבודה, פוסטים וכד'), את זה אני גם עושה על אנשים שאני מעוניין לרכוש מהם. תתפלאו כמה מידע קיים על אנשים בחיפוש של 5 דק בהגזמה...
    5 נקודות
  3. מטורף. תודה רבה על כל העדכונים. איך שהוא זה הפך למובן מאליו שאתה עושה את זה, אז אם עוד לא אמרתי, באמת תודה רבה!
    4 נקודות
  4. ניסחת את זה כל כך מדויק.
    3 נקודות
  5. אני עם קליאו 0.9 משנת 2014 נסעה כ130 אלף קילומטר. המזגן לא מהטובים שפגשתי אבל עובד תקין ומקרר. בימים רגילים עובד כמעט בכל נסיעה, בחורף יוצא פה ושם שאני לא מפעיל אותו. מעולם לא הוחלף מדחס ולא הוחלף שסתום.
    3 נקודות
  6. ממליץ בחום (אולי למקרים עתידיים ולאלו שייקראו את הפוסט הזה) לקנות SIM טוקמן מהקיוסק ממול, ולפרסם את המספר הזה. אחרי המכירה להשליך לפח.
    3 נקודות
  7. אחרי שכל פעם אני רואה את השרשור הזה קופץ ומזיל ריר על השעונים של כולכם החלטתי לחלוק את האוסף הקטן שלי: 1. REC Minimalist L1 חברה דנית די מגניבה שהופכת מכוניות ומטוסים אייקונים לשעונים, במקרה הזה ה dial עשוי מפח של מיני קופר ישנה, עם השעון התקבל ספרון שמספר על ההיסטוריה הספציפית של הרכב ובחלקו האחורי מוטבע ה-Vin. 2. Citizen NY0040 שעון צלילה אוטומטי מקביל לסייקו SKX, בעבר היה בשימוש חיל הים האיטלקי, רק ששם עמידות המים הוגדרה ל-300m, ולפי מה שהבנתי בפועל הוא עמיד אף ביותר, המוזרות (ובעיני גם החן) של השעון הזה הוא מיקום הכתר בשעה 8. כרגע על רצועת נטו אדומה אך מדי פעם מחליף לצבעים אחרים. 3. Seiko flight master SNA411 התוספת האחרונה ל"אוסף", שעון טייסים עם מיני מחשבונים וטבלאות (שעדיין למען האמת אין לי מושג איך לתפעל) כרונוגרף ושעון מעורר שיכול לתפקד גם כאיזור זמן נוסף, אישית מת על ה-Dial העמוס שלו. הוא הגיעה עם רצועת מתכת מזעזעת לטעמי, ולכן נמצא כרגע על נאטו כחולה פשוטה אבל אני מחכה לנוספות שאמורות להגיע בקרוב שבתקווה יחמיאו לו יותר. ולבסוף תמונה של כל השעונים יחד + Apple watch series 6 40mm שניתן לי כמתנה, לא הייתי רוכש כזה בעצמי אבל אני כן נהנה ממנו מאוד.
    2 נקודות
  8. אגב, דווקא לאנשים שאני מכיר באזור (שכנים, חברים, סתם מכרים וכד') אני נמנע למכור רכבים שלי. יושבים עלי חודשים, אם לא יותר, למכור את הרכב הישן שיש לי, בכסף מזומן עכשיו ומייד, אני תמיד מתחמק. רק בגלל האפשרות הכי הקטנה שדווקא אצלם יקרה משהו לרכב, ואז אני אצטרף לראות אותם כל הזמן בתחושה שאולי "עבדתי עליהם" כאשר אני האחרון שנוהג ככה. (אפילו מזהיר תמיד שזה רכב ישן, למרות שהוא מתוחזק היטב) אבל אני לא מקבל את הפחד מקונים פוטנציאליים, אפילו מפחידים לכאורה, במיוחד כשמדובר על רכוש שלי אישי בכספי המלא, כשאני נוהג בשיא ההגינות והיושר. למה אני אמור לחשוש ממישהו כאשר הרכוש שלי. (מצטער, לא מבין את זה)
    2 נקודות
  9. זה מראה רק שמחירי מחירון של היבואנים על דגמי ליזינג הבסיסיים הם פיקטיביים (הבדל של כ- 2-3 אלף שקל, לדוגמה, בין דגם מאובזר לדגם ערום לגמרי). זה נועד כדי לשמח חברות ליזינג, כאילו צי שלהם שווה יותר, וגם לאפשר להם להרוויח על מכירת דגמי הבסיס. המחיר האמיתי של הדגמים האלה זה מה שמשלמים ב 0ק"מ. לא כולם רוצים את הדגמים הלא מאובזרים, בצבע "זה מה שיש" , עם תוספת חובה של קודנית ב-500 שקל. כל יבואני רכב ביחד מרוויחים 2 מיליארד שקל בשנה, נטו. סוכני ביטוח לוקחים בעמלות כ-10 מיליארד בשנה(לא רק רכב, ס"כ), מדינה לוקחת מסים מענף הרכב כ-40 מיליארד שקל בשנה. זה לא שאני מרחם על יבואני רכב, מבנה שוק יבוא רכב אכן מונופוליסטי ולא טוב לצרכן הפרטי, אבל למי יש פה רווחים מטורפים יותר?
    2 נקודות
  10. כן ראיתי את הפוסט שלך אתמול. כל הכבוד על הפרגמטיות. חציית הרוביקון היא כנראה דו כיוונית כאן ואתם נפגשים באמצע. כאמור, כל הכבוד. אבל אתה לא העניין כאן. אתה מסביר למה רע״ם לגטימית יותר לדעתך וזה נפלא. הביביסטים בכלל לא עוסקים בזה. זה לא מעניין. השינוי, נניח, של רע״ם לא עומד בפני עצמו שם. המציאות שלהם היא הסברי פשט ודרש לדברי והחלטות המלך ביבי הראשון. ואני חושב שאפשר להיות בטוחים שאין החלטה שהוא יקבל שהם לא ידעו לתרץ. ואני חוזר שוב לעובדה שהליכוד לא טורח לפרסם מצע כבר יותר מעשור. כי מה יכתבו שם? ״ביבי המלך. מותר לו מה שבא לו והוא תמיד צודק״?
    2 נקודות
  11. אני בטוח שהסוחרים אומרים לעצמם "אה, כתוב שהוא לא מוכר לסוחרים, טוב, לא נפריע לו ונעבור הלאה". אנשים רבים אוהבים לזיין את השכל, בטלפון או פנים מול פנים. זה לא פשוט וזה לעתים מלחיץ ומפחיד, אבל ברוב המקרים אין מה להתרגש יותר מידי. לרוב מדובר בסתם אנשים קטנים שמחפשים ריגושים או שהסיטואציה מאוד משעשעת אותם. בגיל 28 מכרתי רכב בפעם הראשונה. אחרי 3 שבועות קיבלתי שיחה שהרכב הלך ובקשה לבטל את העסקה ושלל "פשרות". לאחר שסירבתי זה הפך לשיחת איומים והפחדות, סאגה שנמשכה 24 שעות, והסתיימה בדממה דקה אחרי ש"נבחתי" גם אני על המתקשר ועל שלל בני משפחתו שהציקו לי. באותו הזמן זה הפחיד והלחיץ, אבל מיד כשזה הסתיים הבנתי שכמעט כל הכלבים שנובחים, לא רק שלא נושכים, גם כמעט ואין להם שיניים. בהצלחה
    2 נקודות
  12. מכונית כזאת עם מנוע תקין "שותה" בערך 10 ק"מ במסלול משולב. בעיר עם רגל כבדה לא אתפלא אם הצריכה תהיה 6/7 ק"מ לליטר.
    2 נקודות
  13. עדיין לא התפנתי לדוחות - שוק המכוניות ממשיך לרתוח ויש סיכוי סביר שהרבעון יסתיים עם לא מ-100000(!) מסירות. (נכון להבוקר המספר עומד על 93000)
    2 נקודות
  14. ייתכן שיותר קשה למכור רכב שטיפלת בו לבד. אישית לא נתקלתי בכך. החשיבות העיקרית של הרישום המסודר הוא בשבילך, שתדע מה עשית מתי ותדע בדיוק מתי צריכים להחליף את אותו נוזל/חלק הפעם הבאה. טוב לך לטפל לבד? תטפל לבד. אין לך כוח? תן למוסך לטפל. כמו בהרבה נושאים אחרים, אנשים נותנים יותר מדי חשיבות לטובתו של הקונה אחריהם, במקום לרצונות שלהם עם האוטו. קונים אוטומט למרות שמעדיפים ידני כי קשה למכור. קונים ידני למרות שמעדיפים אוטומט כי קשה למכור. קונים בצבע כסף למרות שמעדיפים אדום כי קשה למכור. קונים אסיאתי למרות שמעדיפים אירופאי כי קשה למכור. קונים רכב שלא מתאים לטעם/שימוש שלהם, כי מה שהם אוהבים קשה למכור. כך גם מטפלים במוסך במקום לבד, כי קשה למכור. במציאות, את רוב הדברים הלא פופולאריים קל למכור בכלל היצע נמוך. ברכה והצלחה.
    2 נקודות
  15. הכי טוב זה בתחנת משטרה. בארה"ב יש יוזמה בשם SafeTrade Stations שבה תחנות משטרה מקצות איזור לביצוע עיסקאות בבטחון.
    2 נקודות
  16. משהו כזה היה מדאיג אותי שיש בעיה כלשהיא ברכב והמוכר מנסה להחביא, הייתי ישר מסתובב והולך.
    1 נקודה אחת
  17. 1. נמכרו (רק?) 3 כאלה. 2. המכונית הזאת כחדשה עלתה 370000 ש"ח וגם אם יש למכוניות האלה מחירון הוא מאד תיאורטי. 3. המכונית הזאת (לפחות לפי הנתונים המוצגים) משופרת. 4. לא, אי אפשר לעשות הסבה לידני ברכב כזה - זה יהרוס את הרכב. 5. הנתונים של הרכב אינם מלהיבים במיוחד - הרכב יד שביעית... 6. רכב נדיר כזה שהגיע לסוחר רכב מעלה סימני שאלה.
    1 נקודה אחת
  18. לא רלוונטי לה. הפור נפל. העיקר שהיא תהיה מרוצה, זה שווה הכול.
    1 נקודה אחת
  19. לדעתי בספינות מגיעים בעיקר משלוחים כבדים וגדולים. נפט, מכולות , מכוניות ובקר חי. אצלנו רכבים מהמזרח נפרקים בנמל אילת, כך שזה לא צפוי להתעכב. רוב ההזמנות מסין מגיעות במטוסים. בעבר דיברו אצלנו על קו עוקף תעלת סואץ, להפעיל את צינור בנפט אשדוד אילת על מנת לאפשר ל-2 מכליות להעביר נפט מאחת לשנייה דרך הצינור. ולפתוח קו רכבות להעביר מכולות בין אשדוד לאילת.
    1 נקודה אחת
  20. זאת גישה לא נכונה. חלק מקניית רכב זאת בדיקה מקדימה לפני לקיחת לבדיקה במכון. אני עושה את זה תמיד, ולא פעם עליתי על פגיעות שלדה בתוך תא המנוע למשל, שמראש שללתי את הרכב. מי שמבין בצביעה יכול לעלות על תיקוני פחחות ללא בעיה. שלא נדבר על אנשים שלוקחים רכבים למוסכים של חברים לגלות מפגעים שונים במנוע, וקונים את הרכב גם ללא בדיקה. (ברכבים לא ממש חדשים) מכל מקום, זאת דרך מקובלת במכירה רכבים. אני מודע לעובדה שהרבה מחפשים ראש שקט בלי בלבולי מוח ועושים טרייד אין. אולם צריך להיות מודע שההפסד הוא כפול (תבדוק שוב) גם בהורדת המחיר באחוזים נכרים בקניה וגם אי הנחה משמעותית במידה והייתה רוכש במזומן ללא הטרייד אין. אבל אני מבין מנין זה נובע, אבל אי אפשר להתעלם מההפסד הכספי המשמעותי בכל עסקת טרייד.
    1 נקודה אחת
  21. ממליץ להוציא כ1200+ ש"ח על מטחנה טובה. את שאר התקציב על מכונה. במשך השנים מכונות קפה ייגמרו או שתרצה לשדרג לטובה יותר. המטחנה, אם קנית טובה, תישאר כמעט לנצח. מכונות שכוללות מטחנה יותר מועדות לתקלות. כן יש כאלה שקולים בבית, לדעתי זה overkill. ואלה בדרך כלל אנשים שהציוד קפה שלהם עולה ב5 ספרות.
    1 נקודה אחת
  22. הקבוצה שגיא קישר אליה די טובה, יש שם הרבה תנועה והמלצות, אם כי רובן על מכונות חצי אוטומטית או ידניות. מכונות של ברביל די פופולאריות בארץ, יש דגם אחד שנראה לי יותר זול, שדומה למה שיש לבנצי רק באמת בלי המסך. מכונה אוטומטית מהסוג שאתה שוקל לקנות יכולה כנראה להיות סבבה. לא יודע אם מבחינת הטעם זה יהיה דומה למכונה חצי אוטומטית. לא יודע אם יש הבדל מורגש בטעם. יש חנויות בהן חלק מהמכונות קיימות בתצוגה ואפשר לטעום מה יוצא, נסה לברר מולם ומול סאפורה (לא רחוקים מהם, על חשמונאים בתל אביב) אם אין לך צורך במקציף, הייתי בודק את beanz, שמעתי שהפולים שלהם סבבה, אבל לא ניסיתי. לי אישית יש סט של לליט, קניתי בנפרד את המכונה והמטחנה. אין בזה הגיון, אבל הייתה לי מטחנה ישנה של דלונגי שגיליתי שהיא לא מספיק טובה רק אחרי שקניתי את המכונה. אני אוהב את העיצוב של המוצרים שלהם, אבל זה עניין של טעם. יותר חשוב מזה, אני אוהב את התוצאה, אחרי קצת משחק והבנה, בערך, כמה קפה לשים בכל פעם, כמה לחכות וכו'. מבחינת הקפה עצמו - אפשר לקלות לבד. יש לזה גם אפשרויות שונות. לא יודע אם יש לזה סיבה אמיתית. אני מגוון בין סוגי הקפה שאני קונה. סך הכל כמעט כל מה שקניתי מהמותגים המקומיים היה סבבה לגמרי, והמחירים לא היו מאוד שונים מהמחירים של מותגים איטלקיים מהסוג של מאורו. כשאתה מחליט מה לקנות, אם זו אופציה מבחינתך, בדוק באמאזון איטליה, גרמניה וכו' מה המחירים. את המכונה שלי קניתי מאמאזון איטליה. מעבר לזה שאת הדגם הספציפי הזה לא היה אז בארץ, מה שהיה הכי קרוב אליו עלה כמעט 1000 שח יותר. אני רואה בקבוצת הפייסבוק מלמעלה שיש לא מעט מבצעים כאלו באתרי אמזאזון שונים באירופה. הפשרה היחידה היא שויתרתי על אחריות תמורת ההנחה.
    1 נקודה אחת
  23. לי יש מכונה של ברוויל ואני מאוד מבסוט ממנה. היא מגיעה עם מערכת סינון מים פנימית אבל אני ממלא רק מים מינרלים במכונה, 3 שנים עם מכונה של נספרסו ואפס אבנית בגלל שימוש במים מינרלים. יש להם דגמים דומים שנכנסים בתקציב שלך (בלי המסך הדיגיטלי). טל"ח
    1 נקודה אחת
  24. אל תתקרב לעור בטח לא דמוי עור, או עור נושם שהוא לא יודע שהוא כזה. ( עבודה בעיניים ) תקנה רק בד. בדוק בצרעה, חברה מעולה.
    1 נקודה אחת
  25. לא נכון. ראשית, אין "הגדרה" כזו "תאונת פגע וברח". יש את סעיף 64 א' לתקנות התעבורה (שאינו רלוונטי כאן, כמובן) ומדבר על "הפקרה לאחר פגיעה" (כלומר- כדי להפעילו צריכים להיות נפגעים בתאונה). זה הסעיף המכונה בשפה העממית "פגע וברח": ויש את הסעיף הרלוונטי כאן, 145א, המדבר על חובת מסירת הפרטים: כמו שאמרו קודמי, 145א, למרות שהיא "עבירת בית-דין", לא נאכפת (האמת, אפשר להוסיף "למרבה הצער". רק כי זה הפך להיות ספורט לאומי). אם אותו נהג יפנה למשטרה, הוא יקבל את הפרטים של פותש"ת, ובזה יסתיים "הטיפול המשטרתי". הוא יפנה לפותש"תנו בעזרת הפרטים שקיבל, היא במפגיע תפנה לביטוח שלה שישלם/ ילך לריב עם נהג האוטובוס על גובה הנזק. לא יהיה משפט. לא היה כלום, כי אין כלום. אפילו ריבית על הזמן שהיא תמשוך אותו עד שיראה את הכסף, הוא לא יקבל. אחרי שנתיים (בממוצע), גב' פות"ש תקבל פני מהביטוח שלה לשלם השתתפות עצמית, והנחת העדר התביעות שלה (אולי, לא תמיד) תפגע קצת. בקיצור- אנא המנע מהפחדות לא מבוססות, שאולי מגיעות מרחשי ליבך (וליבם של רבים אחרים). זה פורום יעוץ. לא הטפות.
    1 נקודה אחת
  26. לשאלה שבכותרת, מצאתי ראיון עם נהג רכבת נוסעים ישראלי לפי הנהג קטר בסרטון הוא מציין צריכה של 4-5 ליטר לקילומטר בקטר דיזל. מי שלא דובר רוסית יש אפשרות לכתוביות, הן די מדוייקות.
    1 נקודה אחת
  27. המשטרה לא עושה כלום ושום דבר עם תאונות של נזק בלבד. אז אין מה לדבר בכלל על בית משפט.
    1 נקודה אחת
  28. ליאריס תא מטען גדול מאשר לספארק. הרכב עצמו זריז, אוחז טוב אך המושבים נוקשים, איכות חומרים טובה מאשר בספארק, מושב אחורי שנות אור יותר נוח מאשר בספארק, בכלל, ליאריס אחד המושבים האחורים הנוחים בקטגוריה. היא תהיה גם חסכונית יותר, ובטיחותית יותר.
    1 נקודה אחת
  29. חפש טוש בצבע לבן עמיד. היה כאן שרשור שלם על זה, מעט קשה למצוא במערכת החיפוש הנוכחית.
    1 נקודה אחת
  30. ברור מה, אתה לא עובר על המצע של המפלגות, לפחות למפלגות שאתה שוקל להצביע להן? גם אם היה אפשר לתרום מנת משכל לאנשים מטומטמים, היית מוכן לתרום? כנראה שלא, נכון? אז אין מה לתלונן על דברים כאלה
    1 נקודה אחת
  31. ונניח יכתבו את זה? האם אתה חושב שזה ישפיע על תוצאות ההצבעה? מתוך ה 4 מיליון שהצביעו , כמה באמת קראו את המצעים של החברות ? האם שאתה בא לבחור , אתה בודק מה כתוב שם? האם זה בכלל משפיע עליך?
    1 נקודה אחת
  32. הייתי כבר יכול לכתוב ספר רב מכר * אחד שבא במונית כי הוא בשלילה אבל רצה נסיעת מבחן * אחד שניתק את המצבר ואמר שלאוטו יש בעיות חשמל ומוכן לעשות לי טובה ולקנות אותו בחצי מחיר * זה שרוצה לקנות בשביל אמש לש סבתא שלו * אני בא מרחוק אז תעשה מחיר * חבר שלי מבין, לא צריך בדיקה * אחד שבא לראות את האוטו 9 פעמים עד שהחליט שזה לא בשבילו * היה גם אחד שרצה להחזיר את האוטו אחרי חודש כי האישה לא מסתדרת עם הגודל ואין סוף טלפונים מטרידים, התמקחויות בטלפון, הברזות לפגישות ועוד כל מיני נפלאות שגורמות לך להבין איך אנשים זורקים את האוטו במגרש ואומרים תודה על כל מחיר שיקבלו.
    1 נקודה אחת
  33. 1. הרכב הזה לא ממש חסכוני, שילוב של מנוע טורבו עם תיבת הילוכים אוטומטית מיושנת על רכב די כבד. 2. את הצריכה בודקים כפי שהמליצו מעלי. 3. זה לא רכב חסכוני אמנם אך לסגנון הנהיגה השפעה מכרעת על צריכת הדלק. 4. אם בסעיף 2 תקבל משהו שהוא פחות מ-8 ק"מ לליטר ואתה לא נוהג נמרץ או רק בעיר, כנראה שיש תקלה שצריך לבדוק.
    1 נקודה אחת
  34. יש לך כבר מגן, שים אותו וזהו. רק טוב הוא יכול לעשות.
    1 נקודה אחת
  35. כאחד שמתנייד על פונטו איבו, ממליץ בחום. אני פחות מאמין שקונים רכב זול לרדוף אחרי ספר טיפולים וכאלה, כי לרוב זה יצמצם את החיפוש בהמון. לצורל העניין את הרכב שלי קניתי מאדם שהחזיק אותו 6 שנים וטיפל בה לבד לטענתו. כשקניתי אותה עשיתי ישור קו והחלפתי כל מה שנאמר לי (בפיאט הכל יחסית זול) וב2,000 שח איפסתי כל מה שהיה צריך וגם הקדמתי את הטיימינג והמשאבת מים. הרכב נקנה בכמעט 15 אלף שח, שנת 2011, אבל שווה כל שקל. הייתי איתה בכל מקום בארץ ( היום צלחה את הדרך מהקריות לאילת וחזרה). צריכת דלק שלא ירדה לעולם מ15 קמ לליטר. חסכונית, ואמינה, מאוד נינוחה וזריזה בעיר. ממליץ בחום בתפקיד שלך למצוא אחת שמורה ושלמה בהצלחה Sent from my SM-G960F using Tapatalk
    1 נקודה אחת
  36. בהחלט, חיצונית במתיחת הפנים הקסם פג. לפחות האיכות הכללית והנוחות עלו, ותא הנוסעים היפייפה נשמר.
    1 נקודה אחת
  37. ממש לא. EBD רק מפחית לחץ לגלגלים האחוריים בהשוואה לקדמיים. לפני שהיה קיים, פעולה זו הייתה מבוצעת על ידי שסתום הפחתה הידראולי.
    1 נקודה אחת
  38. אכן ליד המחזיק כוסות של הנוסע, יש ״מחזיק״ של משהו לא ברור, ותמוה שלא שמו עוד מחזיק לנהג במקומו.
    1 נקודה אחת
  39. לדעתי הגיר האוטומטי מתאים יותר לאופי הרגוע והנינוח של המכונית המיוחדת הזאת. נושא העליה לכביש והרצועה כן מחוזקת או לא, לא צריך להוות עבורך שיקול ברכישת המכונית, אלא מצב הרכב.
    1 נקודה אחת
  40. קונה עבר מתיחת פנים, הבנזין כבר כאן, ההיברידי עדיין לא, כך שגם אם תחליט לרכוש אותו אני מציע לך להמתין לדגם המעודכן. לגבי הדיזל, זה רלוונטי גם לרכבים חדשים. אם אתה מתעקש על דיזל אז כדאי לבדוק גם את אופל גרנדלנד, האח של פיג'ו 3008 שמוצע במחירים אטרקטיביים יותר באופן משמעותי ומאובזר היטב גם בגרסת הכניסה.
    1 נקודה אחת
  41. אתה נוסע בסך הכל 10,000 ק"מ בשנה. קח רכב שעושה 10 ק"מ לליטר, במחיר ליטר דלק של היום (6.20 לפני הנחה) תוציא 6,200 ש"ח על דלק בשנה. עכשיו קח רכב שעושה 15 ק"מ לליטר, במקרה הזה תוציא 4,133 ש"ח על דלק בשנה. קח רכב שעושה 18 ק"מ לליטר, במקרה הזה תוציא 3,444 ש"ח על דלק בשנה. בעיני ההבדלים בכיס לא ממש מהותיים, הפרשים בעלויות ביטוח וטיפולים עשויים לשנות את כל התמונה. קודם כל תבחר את הרכב שאתה הכי מתחבר אליו. כן, טויוטה CHR יותר מרווח מיונדאי קונה במושב האחורי. הוא אולי קלסטרופובי בגלל החלונות הקטנים והריפוד הכהה אבל הוא יותר מרווח. לגבי דיזל - מנועי דיזל מודרניים עם מסנני חלקקים נזקקים לנסיעות בין עירוניות על מנת לבצע תהליך ניקוי, לא בטוח שלתוואי שלך כדאי לרכוש רכב כזה.
    1 נקודה אחת
  42. בנאדם שואל איך לשרת, ישר קופצים עליו עם בעיות בריאות ופטורים. בשירות, כמו כל דבר בחיים, כמה שתבוא יותר חיובי, בראש יותר גדול, יותר אופטימי, ומנסה להוציא כמה שיותר, ככה החיים והשירות יהיו יותר טובים. כמה שתהיה יותר עם מנטליות של קורבן, ככה תרגיש יותר חרא. הצבא זה אחלה מקום ללמוד שמה שקובע זה מה אתה עושה עם הקלפים שחילקו לך. שיריון משמעותית קל יותר מחי"ר, מבחינה פיסית, אבל זה לא נופש פעיל. למי שאוהב כלים מכנים, יש מה לאהוב בשיריון, אבל הראש יותר קשה וקפדני מחי"ר. ספיציפית לשירות: א. ביגוד תרמי/מנדף זה החיים. בזמני לא היה, עכשיו לא להתקמצן על זה. גרביים יעודיות, חולצות דקות וחמות לחורף, כפפות טובות... כל הטוב שיש להציע למטפסי הרים - לקנות. והרבה. היכולת להחליף בגד רטוב ביבש, זה החיים עצמם בחורף. ב. קרם ניטרוג'ינה של מוסכניקים לידיים. חלק גדול מהזמן אתה מוסכניק ששוחה בסולר. הקילופים האלו ליד הציפורניים, זה מטריד ברמות. ג. כל אותם דברים שעוזרים לחירניקים, כמו טלק ושות', גם טובים לשיריון. ד. לטנקיסט יש טנק שיכול לסחוב כל מיני צ'ופרים ואוכל בשבילו. לשלוח חבילות גדולות, יש איפה לקחת איתך את הכל, ברגע שקיבלת טנק (בצמ"פ).
    1 נקודה אחת
  43. האומגה הגיע היום, השעון הראשון שעובר דרך הבדיקה שאיביי מציעים, מאוד מבסוט על הגודל. טל"ח
    1 נקודה אחת
  44. כאן 11, עושים זאת שוב. מותק בול באמצע, מהיוצרים של פולישוק, מתחילה בתור פארודיה על הכנסת ויושביה, ולקראת האמצע סוף נהיית אפלה וגורמת לך לתהות אם ככה זה באמת עובד. כנראה שכן אגב, לתחושתי. פשוט מעולה, כיף לצפייה. איזה תותחים יש בכאן, באמת. איפה היה כל הכישרון הזה עד השנים האחרונות..
    1 נקודה אחת
  45. כנראה סוחרים שמחפשים לקנות סחורה בזול. אל תהיה בלחץ, יש גם כאלה. תמתין לאדם הגון שיבוא לראות את הרכב ולא יבלבל את המוח דרך הטלפון. כסף אתה מקבל רק בהעברת זה"ב (לא צק ולא מזומן).
    1 נקודה אחת
  46. כמו ש@EliC25 רשם, לפעמים זה נובע משיקולי כלכלי. ׂ@menir1 יש בה ערך מוסף - רכב פשוט וזול וגם אולי אמין(?). לפעמים האדם אשר בוחר באלטו(או כל רכב אחר פשוט) פועל בצורה רציונלית, במקום לקנות רכב יותר "מעניין" אבל ישן יותר בשנתון או עם קילומטראז' של מונית ולסבול מרכב שמבלה במוסך ומצריך משכנתא בשביל לתקן. כי בשלב זה מעדיף להשקיע בדברים אחרים, או פשוט צריך רכב אמין להגיע מ-א' ל-ב'... בקיצור, לדעתי אפשר להיות חובב רכב ולנהוג באלטו ידנית ואפילו אדומה...
    1 נקודה אחת
  47. אצלי אין בעיה של חשש מעודף משקל כי זו משאית ולא קרוואן נגרר שמוגבל ל750 או 1500 ק''ג (תלוי ברכב הגורר) ולכן אין לי בעיה לשים משקופים מסיבים שיחזיקו את הדלת. יש כל מיני דלתות לקרוואנים. ויש את המשחק שבין שימוש בחומרים קלים לעומת הצורך לעמידות כנגד טלטולים הדרך, ומכאן המימדים הקטנים. בנוסף, בדלת הספציפית הזו בעצם שתי דלתות, חיצונית, ודלת רשת פנימית. היום ציפינו את קירות הארגז ביריעת פיברגלס שתיתן (אני מקווה) מראה אחיד העמידות נוספת נגד גשם. בתמונה, המשאית מרוחה בסיליקון לפני הדבקת העריכה..
    1 נקודה אחת
  48. אין כל כך קשר לוואט . אמינות וכח זה יותר קשור למבנה המכשיר לגיר , לתושבות וכו . קח לדוגמא את Kenwood Chef Model A701A מכשיר שהוא סוס עבודה עם מנוע 450W . ארץ ייצור :אנגליה 1960. https://i.pinimg.com/originals/03/a4/13/03a413e4909e00d665698da9107a7938.jpg דגם הפרימיום מגיע עם אותו מנוע אטמוספרי אבל אבזור בטיחות מתקדם וקערת מתכת. זה סתם כדי להשוויץ לשכנות. כל המנועים הקטנים היום עם טורבו והזרקה ישירה.. על הנייר פי 3 ההספק אבל לא ממש מחזיקים בצק לאורך זמן. נושא החלפים גם הוא חשוב כי אחריות נגמרת באיזו שהוא שלב. שיפוץ מנוע לקנווד 701A עולה ₪350 כולל שימון וטיפול גדול. תנסו לתקן פרטי מנוע חדש ותגלו שזה ממש לא זול.
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...