Jump to content

לוח ניקוד

  1. nadavd4

    • נקודות

      10

    • הודעות

      493


  2. פבל

    פבל

    מנהל הפורום


    • נקודות

      9

    • הודעות

      4,255


  3. avargel

    • נקודות

      7

    • הודעות

      2,548


  4. vadim6385

    • נקודות

      6

    • הודעות

      9,719


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 04/03/21 בכל התחומים

  1. בדיוק. רוב האנשים, מה לעשות, קונים מכוניות כמו שהם קונים מקררים. והדבר הכי חשוב הוא ש"יעבוד" תוך מינימום השקעת זמן/כסף. וכשהם מגיעים לקנות אוטו רובם נוקטים בגישת "אם יש ספק, אין ספק". אז סטיגמות או לא, הם פשוט מעדיפים לא להסתכן. זה מתחבר לנטיה האנושית המאוד חזקה להצדיק את הדעות שלהם, אז כשהמכונית האסייתית האמינה שלהם מתקלקלת, זה בגלל משהו שהם עשו או כי זה בלאי טבעי הגיוני. ואם המכונית הצרפתיה/אירופאית שלהם מתקלקלת זה כי זה אוטו מעפן שמתקלקל כל הזמן והייתי צריך להקשיב להוא מהעבודה שאמר לי "רק טויוטה". בפועל, אין היום מותג אחד שאני יכול לחשוב עליו שאין לו או הייתה לו ב-5-7 שנים האחרונות איזו תקלה מהותית לפחות בדגם אחד.
    7 נקודות
  2. רגע.. לא ניסאן, לא מיצובישי וסוזוקי, נשארת בעיקר עם הונדה, מאזדה, סובארו וטויוטה. רגע... להונדה אין את הבעיה הזו של דילול שמן שלקח זמן עד שלקחו עליה אחריות? ולסובארו לא היו לאחרונה בעיות של פריצת ראש מנוע, שבירת טלטלים ועוד שלל בעיות אחרות שאנחנו שומעים עליהן? אז נשארת עם שתי חברות, בעצם. ובהצלחה לשמור על מנוע סקייאקטיב עם שמן לא בתקן או דלק באוקטן נמוך... נוסיף על זה שקיה ליונדאי זה כמו סיטרואן לפיג'ו - אותו מפעל, אותם חלקים, אותה איכות ייצור. דיסקליימר - טיפול ע"פ הוראות היצרן זה לא "פיזור אבקת פיות" וגם לא "טקס פגאני לפני כל התנעה". סה"כ הליך שקורה כל זמן שהיצרן הגדיר, שבו בודקים X, מחליפים Y בתקן Z ונוסעים עד לטיפול הבא. אני בהלם מכמות הרכבים שגם את זה לא מקבלים, ולזה התכוונתי ב"תחזוקת שבר". לפעמים זה נובע מהמשתמשים אבל לפעמים גם מפעולות המוסך, מדיניות היבואן או אפילו הוראות היצרן עצמו. אני מגדיר "רכב לא אמין" רק במקרה האחרון.
    6 נקודות
  3. לדעתי - גישה מאוד נכונה. זה רכב משפחתי גנרי, לא בוגאטי אספנות שצריך לשמור בטמפרטורה מבוקרת עם מכונאי צמוד, ולהוציא למפגש מועדון או לתערוכה פעם באף פעם. בתור צרכן, אני לא אמור ללקק לרכב את האגזוז ולפזר אפקת פיות על הקרבורטור, כדי שיועיל בטובו להניע. עברנו את שנות ה60. אם מוצר שדורש שגרת אחזקה מורכבת וקפדנית, זה אומר שמהנדסים התרשלו בעבודתם. כמו שאני לא אמור לעשות תחזוקה שותפת לסמארטפון או מקרר, צריך לשאוף לכך שיהיה צורך בכמה שפחות תחזוקה לרכב. וטוב שכך. אם הרכב לא עומד בזה, זאת בעיה של יצרן הרכב, לא שלי
    6 נקודות
  4. הכלל הוא כזה: רכב צרפתי שמתקלקל - מכונית ח*א, צרפתיות לא אמינות, תצבע בכחול ותזרוק לים. רכב יפני שמתקלקל - בלאי טבעי, "הלך גיר באשמתי", באמת הוא 0 תקלות אבל ציריות / אלטרנטור / ראדיאטור, זה לא נחשב" מנסיוני האישי לכל מכונית מכל יצרן בלי שום קשר למוצא האתני של הCTO של החברה יתכנו תקלות אכן יש הבדל בגישת היצרנים (ובעקבותיהם היבואנים) איך לטפל בתקלות, ע"ע קורולה בשנים 2003-2004 שהחליפו מנועים כמו לחמניות, גם הרבה (הרבה) לאחר תום תקופת האחריות לעומת הבחור עם ה308 שפתח אתמול שרשור על מנוע שהלך בגלל מחלה ידועה ברצועת התזמון, והיבואן נפנף אותו
    6 נקודות
  5. מציע לך להכנס לפורום טכני ולקרוא קצת. אלו רכבים שמתאימים לאנשים ששואבים את הנתונים שלהם מספר היצרן ומתעדכנים תדיר בהוראות טיפול או מטפלים במוסך סופר מתמחה(לא בהכרח מוסך מורשה). וגם אז אתה צריך להתפלל שלא יגלו שרק שמן שפותח במעיינות בהרי האלפים מתאים למנועים הללו. לחלוטין לא רכב שמתאים למי שנכנס למוסך רנדומלי ורוצה טיפול 15 אלף. ומה לעשות, רוב האנשים רוצים מהרכב שלהם את מה שציינתי בסעיף השני.
    4 נקודות
  6. ככל שיותר אנשים מפיצים סטיגמות ודיעות על הרכבים הצרפתיים....אני מבסוט!!!!
    4 נקודות
  7. בגלל המשפט הזה, הבהרת שהתגובה שלך חסרת ביסוס.
    3 נקודות
  8. אמנם חדש בפורום, אבל מחזיק בסיטרואן קקטוס 2015 מנוע 1.2 (לא טורבו) ידנית. הרכב כבר עם כ-120K ק"מ - עד כה מלבד טיפולים שוטפים כל 15K וטיפול recall אחד - לא הייתי צריך להיכנס למוסך אפילו פעם אחת. יתרה מכך (טפו טפו טפו) - עד כה לא הייתי צריך להחליף מצבר או נורות. צמיגים מן הסתם כבר הוחלפו... כל הפלסטיקה במקומה, פנים האוטו לא התבלה בצורה בה יש שברים או קרעים, כך שמבחינת האמינות זה הרכב הכי אמין שהיה לי עד כה (היו לי 6 רכבים ברשותי בעברי, לא מדגם מספיק...). הטיפולים אגב מתבצעים במוסך מרכזי מורשה - והעלות זו הבעיה העיקרית מבחינתי. מצד שני, זה המוסך המתמחה הכי קרוב לביתי.
    3 נקודות
  9. אני לא יודע להגיד אצל מי יש יותר תקלות כי אין לי את המידע הזה. אם הייתי יבואן, האינטרס שלי היה לטפל בשקט (אפילו בטיפול שגרתי) בכל תקלה וכך ליצור קהל לקוחות מרוצה מחד, וקונספציה של רכב אמין מאידך. מה זה "תקלות חשמל"? האם זה חיישנים מזייפים? חיווט לא טוב? נזק במערכת החשמלית בעקבות התעסקות של התקנה מקומית? אתה מבין שכל דבר פה שונה בתכלית וקורה בכל רכב. האם היו לי "תקלות חשמל" לפי ההגדרה העממית? כן, בכל רכב שנהגתי עליו ללא קשר למוצאו. האם מעבר לכך שהתקלות לא היו "מכאניות" וגם לא "קוסמטיות", "הידראוליות" או "בטיחותיות" היה להן מכנה משותף נוסף? לא ממש.
    3 נקודות
  10. ושוב איתכם, הפעם עם הרכב של האישה. לה זה ממש לא מזיז איך שומעים (למרות שהיא מרוצה מהשדרוג), אבל כשאני נוהג על הרכב הזה לעיתים - זה היה פשוט סיוט עם המערכת המקורית. לכן, שדרוג! ה-HU המקורי (אנדרואיד מיושן מאוד, איטי מאוד ומעצבן מאוד שהגיע עם הרכב) הוחלף לתואם מקור חדש של ניפון (גוף, לא מסך דקיק) הרמקולים הקדמיים הפשוטים (היו רק בדלתות לעומת גרסאות גבוהות יותר ברחבי אירופה וארה"ב שכוללים גם טוויטרים בדש בורד) הוחלפו בסט קומפוננט C5 של JLAudio הרמקולים האחוריים (בדפנות של ספסל המושבים האחורי) הוחלפו בסט קומפוננט היברידי C3 של JL Audio. הגברה: 2 מגברים של 4 ערוצים Helix B4. מגבר אחד מגביר את הסט הקדמי והסט האחורי (הכל פאסיבי), ואילו המגבר השני מגביר ב-2 גישורים שני וופרים 6.5 אינץ' של DD, שהוסבו לסאב וופרים עם תיבות שנבנו על ידי באופן מדויק להיכנס מתחת למושבים של הספסל האחורי. המגברים הותקנו מתחת לכיסאות הקדמיים (בכל זאת, הבגאז' הוא נדל"ן מאוד חשוב ברכב כזה). תמונות!! אוספים ציוד: ו.... מתחילים לפרק: הכנת טבעות MDF וחיזוק עם היי-טאק לפח כי עם ברגים זה היה בלתי אפשרי בגלל זווית של הפח. התקנת ה-C3 של JL, כאשר הטוויטר מותקן במרכז (ניתן גם לשלוף את הטוויטר ולהתקינו בנפרד) התקנת מגברים: איטום דלתות קדמיות + התקנת ה-C5: היה בלתי אפשרי להשחיל כבלים לדלת, לכן פורקו הקונקטורים המקוריים של היצרן וקדחתי חורים מתאימים במקומות פנויים: בניית תיבות לוופרים:
    2 נקודות
  11. עשיתי את זה בשרשור דומה בעבר, לפני אולי חצי שנה.. וזה עדיין לא אמר הרבה, כי אנשים מלכתחילה לא יתקנו רכב צרפתי נניח שעלה להם 3000 ש"ח, לעומת מקבילה יפנית שעלתה 15K, על אותו מחיר תקלה.. טוב.. מה אני מבין. רק טיפלתי בעשרות רכבים של הקונצרן, אני מחזיק כאלו כבר 8 שנים באופן פרטי ויודע על כל בורג ברכב שלי מה התוצרת שלו. יש חלקים שלא רק שהם תואמים מעבר ליצרנים, אלא גם מעבר לדגמים ושנתונים. כל סלון הרכב שלי זה אותו סלון שיש בסונטה, רק בצבעים אחרים.
    2 נקודות
  12. ההשואות האלו חסרות תכלית כי הן לא מייצגות שום דבר. אני לא יודע אם יש סטטיסטיקה מאוד מדויקת ברמה של מספר תאונות - ולא רק עם הרוגים או נפגעים בכלל. אני לא יודע מה מדווח בכל מדינה. אני לא יודע אם מישהו יכול להגיד מה השפעה של הלחץ האינסופי בכבישים בארץ אל מול ההשפעה בחול - על בריאות ופרמטרים אחרים. אני לא יודע כמה מהתאונות הן פונקציה של תשתית או תרבות או שתיהן, עד כמה שבכלל אפשר להפריד ביניהן. אני לא יודע אם מתים יותר יחסית במקומות אחרים כי בתי החולים מרוחקים יותר, מערכי רפואת חרום וחדרי מיון מצוידים פחות. אפשר לנסות לבודד משתנים, או להגיע למסקנות. נניח אני מאמין בזה שמיתון תנועה בערים זה דבר חשוב, כי אני יכול לקרוא על מה שקורא במערב אירופה ואיך זה משפיע שם, וגם, אולי, להזכר שארה"ב היא מדינה עם הטייה ברורה בתכנון לרכב פרטי, וגם אולי להזכר במספר תאונות הדרכים עם נפגעים בתוך הערים הישראליות והרצון לצמצם אותן. זה די הכל. הפרספקטיבה של רק הרוגים פה מול הרוגים שם מזכירה לי ויכוחים עם חסידי האופניים בערים שלא מבינים מה הבעיה שלי עם תרבות הרכיבה בארץ. הרי בסוף מספר ההרוגים מזה הוא די 0. רק שהבעיה היא שבין זה לבין מקום שנחמד ללכת בו או לרכב בו או לנהוג בו עדיין יש מנעד. ואי אפשר בכל פעם כשמישהו עושה משהו מפגר או אגרסיבי לידך, או פוגע בך "קצת", להריץ בראש חישובים סטטיסטים לא הגיונים ולהגיע למסקנה שבסך הכל הכל בסדר, כי בארה"ב מתים יותר.
    2 נקודות
  13. כדאי שתשקיע קצת בשיעורי בית לפני שאתה רושם משהו שבינו למציאות יש קשר קלוש במקרה הטוב. לא מדוייק - בשנים הללו שווקו המכוניות עם מנוע NFU שהוא המנוע הכי מוצלח של PSA ומאוד אמין בכל השוואה אבסולוטית (אפילו שורד בגבורה התחממויות שבמנועים אסייתים מצריכים שיפוץ). לי יש בחנייה C4 מזדקנת בת 13 שחיה ובועטת. אצלי זאת השנה ה-8. טיפול פעם בשנה. רכיב אחד סובל מכשל תכנוני (של מיקום) והוא האלטרנטור (שלא מחזיק יותר מ-5 שנים לאור זאת שהוא ממוקם קרוב מאד לקטליזטור והחום הרב הורג אותו לאט). בעיות חשמל ברכבים הללו נעלמו מזמן מהעולם.
    2 נקודות
  14. "שמועות של חברים" הוא בהחלט מקור רציני, הייתי מסתפק בזה. אוסף מרשים של סטיגמות הרבצת כאן בסריה. והכי אני אוהב את הביטוי הכל כך שגור " מה שבטוח .." המרשים, שבדרך כלל מייצג איזו קלישות בתזה שבאה אחריו. וגם חיבה שמורה אצלי לפס הייצור של טויוטה שבו אם משהו מתפספס עוצרים הכל בעוד האירופאים כנראה ממשיכים הלאה, אז חסרה בוקסה נו אז מה, האוטו לא ייסע ? אצלי בחניה עומדת בורה בת 21 ו 220K ק'מ שקניתי חדשה מהחנות, אז דוגמה בודדת לא אומרת הרבה אבל לפחות אתה מכיר עוד אחד עם אוטו לא יפני זקן. והסיבה בשלה האוטו עדיין אצלי, היא כי אני חושב שמדובר ביופי של אוטו והכי חשוב הוא מתעקש לא לעשות בעיות, אפילו שאין לו שום קשר ליפן.
    2 נקודות
  15. זוכרים שהיו מספרים לנו שרוב החולים קשה הם חרדים? אז נכון , ביחס לחלקם האוכלוסייה (חרדים הם 9% מהאוכלוסייה) הם הגיעו כמעט ל 20% מהחולים קשה. אבל הם ממש לא איימו על העומס בבתי החולים, זה סתם היה הפרזה. נכון להיום כל הגרפים מראים ירידות בכל הפרמטרים של מגזר החרדי והמגזר הכללי. אבל המגזר הערבי , מפגין עלייה מרשימה, בדומה למגזר החרדי בינואר, הם מגיעים ל 40% מהחולים הקשה והמאומתים והכל.. למרות שהם רק 18% מהאוכלוסייה. אבל ... זה לא מסכן את העומס על בתי החולים , לפחות לא מבחינת החולים עצמם, אולי מבחינת הצוות שחלק גדול ממנו מגיע מהמגזר , אז אם יהיו הרבה בידודים במגזר אז יהיה עומס על הצוות שישאר לעבוד. בקיצור, שצוללים לפילוח הפרמטרים , אין בעיה להמשיך בפתיחת המשק. רק צריך להרגיע את ההורים הלחוצים שלוקחים את הילדים לבדיקה וסתם שולחים את כל הבית ספר לבידוד. בקצב הזה לא נגיע לחיסונות אצל הילדים , חייבים להיות גיבורים ולתת להם לעבור את גנד"ע הקורונה שלהם. ילד עם קצת חום וכאבים , נותנים אקמול ושולחים אותו לחסן את כל הכיתה.. וגם את המורה אם היא בטעות לא התחסנה. אולי גם אצלנו יהיה עמק קלינטון (חזרה לעתיד 3?? )
    2 נקודות
  16. קצת באיחור, הנעלים לחורף (בארץ) הכי טובות שהיו לי אי פעם אחרי הרבה דגמים של קטרפילר שהיו מתבלים די מהר, זה Clarks Norton pace 26109498. זה לא נראה כמו נעלים של פועלי בניין, נוחות מאד וחסינות מים. יש לי מ2018 ועדיין נראה ומרגיש כמו חדש.
    2 נקודות
  17. זה לא יפצה על הצמיגים שים את הכסף שם. עדיף.
    2 נקודות
  18. אם כבר אתה מסתכל על למס, תסתכל גם לכיוון של vivobarefoot, יש חנות בת"א עם בעלים שהוא בן אדם עשר. למשל: https://www.vivobarefoot.com/eu/tracker-ii-fg-mens?colour=Obsidian (כן יקר יותר, ולא יודע אם שווה את ההפרש, האמת שאני מתלבט בעצמי)
    2 נקודות
  19. במכוניות חדשות נושא אמינות הוא כמעט תורת הנסתר. רוצה אמינות? קנה דגם מיושן שצבר כמה שנות ותק. אולי תשפר את הסיכויים. יותר חשוב יבואן שנותן שירות טוב - ומוסך מקצועי כמובן.
    2 נקודות
  20. עברתי עשרות מרצים ואני לא מכיר מרצה אחד שהוא לא חוקר. עשיתי קורס בחירה שה"מרצה" בו היה מהנדס מעבדה ועוד קורס שהמרצה היה בכיר מאלביט/רפאל. אבל כל מי שבאקדמיה חוקר. תלוי איפה, במדעים מדויקים והנדסה רובם המוחלט חוקרים. במכללות ומקצועות הומניים אין לי מושג מה הולך. מכללות זה עניין אחר לגמרי. וגם אלה שמרצים במכללות הם חוקרים באוניברסיטה לרוב. לצורך העניין,לפקולטות כמו מתמטיקה ופיזיקה יש צוותי מחקר וצוותי הוראה נפרדים. בפקולטות שלא נותנות קורסים לכלל הטכניון אין כאלה וכל המרצים שם חוקרים. החתיכת נייר שיש לך שווה יותר. אוניברסיטה תהיה זולה/= למחיר של מכללה כי יש 2 סוגי סטודנטים, אלה שמגלגלים קורסים ועושים תואר כמקפצה לשוק התעסוקה ואלה שנהנים מהלמידה ורוצים להמשיך לתארים מתקדמים. הרוב המוחלט משתייך לקבוצה הראשונה.
    2 נקודות
  21. למרבה הצער היבואן משמר את הסטיגמה. הטיפול שלו במגוון התקלות השונות: לא משרה בטחון . לא חסרות פה בפורום דוגמאות . פיג'ו 3008 הצליחה למרות זאת . מניסיון : זו לא אמינות יפנית. בהחלט יתכנו תיקונים של אלפי שקלים בהפתעה ברכב יד2 אבל מצד שני זה בדרך כלל מתקזז עם מחיר קנייה זול מיפנית מקבילה.
    2 נקודות
  22. כי בזמן התגובה הוא לא ידע שהרכב עומד לבצע פרסה, הוא זיהה מכשול בנתיב, ועבר אינסטינקיטיבת לשמאל כמו שעושים כשמזהים רכב איטי ממך לפניך בנתיב.
    2 נקודות
  23. שלום, את המידה שאתה מציין בפתיחת הפוסט, לצערי אין. גם המידה 245/50/16 לא זמינה כלל. יש צמיג מאושר לרכב במידה 215/65/15 שהיא זמינה בארץ, אבל מחייבת החלפת ג'אנטים. לפני שאתה עושה משהו, אנחנו מנסים לבדוק אפשרות נוספת עם UMI. אעדכן, רן
    2 נקודות
  24. זאת אכן תופעה של PSA, ההיסטוריה שלהם רצופה דוגמאות של קושי רב להגיב מהר ולקחת אחריות על כשלים. טויוטה היא בדיוק הדוגמה ההפוכה, זה אחד היצרנים עם מודעות השרות/מוניטין הכי גבוהה בשוק הרכב.
    1 נקודה אחת
  25. איך אמר לי המוסכניק?! ב307 המנוע היה טוב וכל המסביב דפוק. בדור הבא גם את המנוע הם דפקו.. (מה שלא הרתיע אותי להחנות ליד ה307 גם c4 2012)
    1 נקודה אחת
  26. תקשיב, אל תיתן לכל הרשעים האלה לבלבל אותך. Keep On The Good Work זה ידוע לכולם שיונדאי זה יוקרתי וקיה עממי. כולם יודעים את זה, רק כאן בפורום מתעקשים לתקן אותך, ולפעמים גם שהעולם הוא עגול, ולא עומד על שלושה פילים או צבים, או מה שזה לא יהיה שם למטה.
    1 נקודה אחת
  27. היי טאק הוא כמו סופר 7, רק הרבה יותר חזק. בעיקרון השימוש היה לצורך הדבקה של הטבעות לפח במקום לעשות שימוש בברגים, כי באמת שהיה בלתי אפשרי לעבוד עם ברגים שם בגלל שכל החור המקורי של הרמקול המקורי היה בנוי במעין זווית ושיפוע שהביא לכך שהטבעת פשוט לא ישבה ישר ובצורה מיטבית עם הצמדה מלאה לפח. בד"כ לא עושים ככה, זה קצת פרטיזני אני מודה, אבל זה עושה את העבודה לא פחות טוב. ההיי-טאק כשהוא מתייבש הוא חזק כמו בטון. לגבי העברת הכבלים בתוך הקונקטור - אין שום סיבה שזה לא יהיה טוב. זה לא משפיע על כלום כל עוד עושים את זה נכון, בזהירות רבה ובסבלנות. לקח לי בערך 3 שעות כמעט על כל צד. עבודה מאוד עדינה וזהירה כדי לא לפגוע בשום חוט מקורי וכדי שזה יחזור למצב המקורי כשמחברים את הכול ומחזירים את הכל למקום. שוב, לא אידיאלי ולא פשוט (יש כאלה שפשוט קודחים חור חדש בדל ובגוף הרכב ועושים שימוש באטמים ייעודיים) - אבל כאמור, כשעובדים לאט, בסבלנות ובזהירות, הכל טוב. לגבי המגברים מתחת למושב, אין איזה פטנט יותר מדי מיוחד. אני לא מאלה שאוהבים לקדוח בכל מקום ופשוט השתמשתי בדבק סקוץ' (ולקרו), שפשוט נצמד לשטיח של הרכב. מחזיק מאוד מאוד חזק את המגבר לרצפה ואם צריך להזיז או לשלוף אז אין בעיה. אין יותר מדי לצורך מה להגן ולאבטח כי זה פשוט לא זז. זה מתחת למושבים ואין גישה אליהם לרגליים וכד'. תודה על התגובה!
    1 נקודה אחת
  28. לדעתי לא בדקו טוב את עניין הזליגה. עצם זה שהחליפו סתם אלטרנטור מראה על החוסר מקצועיות (שאפשר לבדוק אותו גם לעומס לפני שמספידים אותו).
    1 נקודה אחת
  29. אני לא רואה סיבה לקנות רכב גדול כמו 3008 / c5, אלא אם צריך להושיב ילדים קטנים ב 3 מושבי בטיחות בו זמנית בשורה השניה. פיג'ו 2008 או רנו קפצ'ור החדש יהיו מעולים. גם סקודה קאמיק יכולה להתאים. אופציה נוספת - קיה אקסיד. כולם ישאירו עשרות אלפי שקלים עודף מ 170 אלף₪ כאשר רוב הנסיעות בכבישים פתוחים , לא הייתי מפחד מגירים רובוטיים כפולי מצמדים.
    1 נקודה אחת
  30. רכב נורמלי (99% מהרכבים להוציא ג'יפים עם מרכז כובד הזוי וכו') לא יתהפך בחיים במצב של סיבוב במהירות גבוהה\שבירה של ההגה וכו'. התהפכות מתרחשת רק כאשר ישנו מכשול (אבנים\סלע\שפת מדרכה\שוליים מוגבהים\מונמכים\מעקה נמוך מידי) אשר הרכב נתקל בו בעת העברת המשקל אל צד ההתהפכות הפוטנציאלי.
    1 נקודה אחת
  31. תראה מה אתה כותב: תחזוקת שבר זה ללכת למוסך רק כשמשהו מתקלקל או לדאוג לעשות טיפול בזמן? אם הוא מטפל בזמן זה לא תחזוקת שבר. ללכת למוסך כשמתקלקל משהו בנוסף על טיפולים שוטפים זה לא תחזוקת שבר. אם האוטו תקין, למה שתלך סתם למוסך?
    1 נקודה אחת
  32. יש 3 שיטות. 1. אחרי הרכבת הרצועה החדשה מסובבים בורג שמותח אותה. יש מידת מתיחה מוגדרת על ידי היצרן. למשל כשמפעילים לחץ 10 קילו במרכז הענף הכי ארוך שלה, צריכה להיות שקיעה של 10 מ"מ. יש מכשיר יעודי לזה אבל מכונאים מנוסים לרוב עושים את זה מספיק טוב גם ללא המכשיר. בשיטה זו יש מקום לטעיות והכל תלוי במי שמרכיב אותה, יש אפשרות למתוח חזק מידי או חלש מידי. 2. יש מותחן דינמי, גלגלת טעונה על ידי קפיץ. בעת החלפת הרצועה נועלים את הגלגלת "בצד", אחרי שמשחררים את הנעלה של הגלגלת, היא מותחת את הרצועה בכוח הנדרש ללא צורך בשום כיוון ובשום מדידה. בשיטה זו אי אפשר למתוח חלש או חזק מידי, כל עוד הרצועה במידה הנכונה, תהיה מתיחה נכונה. 3. אין מותחנים ואין ברגי מתיחה. הרצועה עצמה אלסטית, מרכיבים אותה תוך הפעלת כוח עליה והיא אחרי זה מתכווצת למידה המקורית. גם בשיטה זו אי אפשר למתוח חלש או חזק מידי, כל עוד הרצועה מהסוג הנכון (אלסטית) ובמידה הנכונה, תהיה מתיחה נכונה. אני חושב שבקורולה יש את השיטה הראשונה אבל אשמח לקבל אישור לזה ממי שמכיר טוב את הדגם.
    1 נקודה אחת
  33. אם הרכב הנוכחי שלך במצב טוב ומתוחזק כמו שצריך - תשאר עם מה שיש. השתדרגות זה לא.
    1 נקודה אחת
  34. בהחלט פגשתי פיג'ו 3008 עם תקלת חשמל. הטיפול היה בעייתי. הרכב באחריות ולקח למוסך היבואן 3 שבועות להבין ולתקן את התקלה. נתק בצמה כלשהיא. שוב , לא משהו מסובך ויכול לקרות גם ביפנית , אבל דרך הטיפול פשוט מזעזעת. ואז הלקוח התמים בטוח שזה היה מאד מסובך ושהרכב קשה לתיקון וכו וכו' וככה בונים סטיגמה על כלום
    1 נקודה אחת
  35. https://www.mobil.com/en-fi/passenger-vehicle-lube/pds/eu-xx-mobil-gear-oil-fe-75w אפשר לקנות בארץ בכמה מקומות. התכולה של הגיר 1.7 ליטר ולכן צריך לקנות שני בקבוקים של ליטר, בקבוק אחד עולה 80-90 ש"ח.
    1 נקודה אחת
  36. זה 8 אלף, אין כול כך לאן ליפול איתו. חוץ מזה אחיך מוכר לך אותו, ככה שאני מקווה שהוא לא ינסה לדפוק אותך אבל המחיר ניראה מאוד נמוך גם לרכב כמו השברולט סוניק.
    1 נקודה אחת
  37. מזל גדול, זאת דוגמה לכמעט תאונה קשה, במידה והיה מגיע רכב ממול, או שהנהג לא היה מגיב במהירות. לגבי צד שמאל או ימין, קל לשפוט במחוץ, הזמן בין התגובה ללקיחת החלטה, הוא ממש שברירי שנייה. אפשר לקחת צד ימין לשוליים ולהתהפך (יש הרבה דוגמאות) אפשר לקחת לצד ימין (כמו בסרטון) ולהסתכן בהתנגשות חזיתית שברוב המקרים קשה לצאת ממנה ללא פגיעה משמעותית לכל החיים. טוב שזה שזה הסתיים ככה ללא נפגעים. נהגים כאלה יש כל היום על הכביש בכל רגע נתון, חשוב לשמור על מרחק ולהיות ערני ודרוך כל הזמן. (לעיתים שבריר של הסחת דעת, עושה את ההבדל בין בריחה, לתאונה)
    1 נקודה אחת
  38. @מרכז שירות שי-לי זה אחלה מקום - קפוץ אליהם שיבדקו את מצב המשולשים ותושבות המנוע. בכל מקרה - אל תרכיב משולשים תחליפיים מטורקיה או סין - איכות הנסיעה שלך תפגע משמעותית והם יתחילו להתפגר אחרי שנה-שנה וחצי. הק"מ וגיל הרכב אכן נשמעים נמוכים לתושבות מנוע ומשולשים, אלא אם הרכב חי חיים קשים בכבישים משובשים.
    1 נקודה אחת
  39. הבנאדם לא נותן לאף אחד לעצור אותו או להוריד אותו לטוב ולרע. זה כנראה גם מה שהוביל אותו להצלחה. לי אין אופי כזה. לא בטוח שהייתי מצליח לנהל עסק בעצמי.
    1 נקודה אחת
  40. מתוך הלינק שהביאה בי רו תושב חיפה שהינו בעל רכב פרטי או מסחרי עד 4 טון (לרבות תושב המחזיק ברכב באופן קבוע ובלעדי) רשאי להגיש בקשה לתו חנייה אזורי בין אם הוא גר בדירה שבבעלותו ובין אם הוא מתגורר בה בשכירות ( להלן: כתובת מזכה).
    1 נקודה אחת
  41. לא יודע לגבי סטיגמות אבל לכל רכב יש את המחלות שלו.אני אישית אוהב את המותג פיג'ו אז הייתה לי 108 שנת 2017 ידנית עם מנוע פיור טק מאוד אהבתי ומאוד נהנתי ממנה.אבל אם תיכנס לפורום של הטכני תראה שיש בעיות עם המנוע הנ"ל עם הרצועת טיימינג. מה שאני בא להגיד שאין יצרן חף מתקלות.יש את ה DSG 7,היה את ה POWERSHIFT של פורד,הגיר הרובוטי של טויוטה,היו בעיות גם עם גירים רציפים של ניסאן וסוזוקי..
    1 נקודה אחת
  42. זה על משקל "כל הנשים יונות חוץ מאמא שלי(ואחותי)".
    1 נקודה אחת
  43. עוד לפני הקורונה, חלק גדול מהסטונדטים היו לומדים קורסים שלמים בלי להיכנס לשום הרצאה. עוד לפני ההקלטות, חלק גדול מהקורסים מועברים אותו הדבר בדיוק כבר שנים. לא רק בת"א ובפתוחה, בכל מוסד אקדמי. תמיד מאשימים את האקדמיה בקבעון בכל מה שקשור להוראה - לדעתי זה צעד טוב. לעזור לך ליצור קשרים חברתיים זה ממש לא תפקידה של האוניברסיטה.
    1 נקודה אחת
  44. השוואה לא נכונה. הוירוס פגע בכל העולם, הוירוס פגע בכל הארץ. הדוגמאות שלך של רעידת אדמה או שהתקפת טילים, בדר"כ לא פוגעים בכל הארץ. קח את הדברים החיוביים שיש פה. - הפעילו את המוסד והצליחו לרכוש המון מוצרים שהיו במחסור בכל העולם (שאין בהם שימוש), אבל תחשוב מה היו מצליחים לרכוש אם המחסור היה רק אצלנו ? - הפעילו מלא מלוניות קורונה , למרות שלאנשים היה קורות גג להיות בא, אז אם לאנשים לא היתה קורת גג , היו מוצאים להם מלונות על חשבון המדינה. - נתנו מענקים חופשי חופשי... אז כסף זה לא הבעיה. ולסיכום , אנשים חושבים על פצצת אטום .. כאילו היא תמחוק את מדינת ישראל לחלוטין. אז תבדוק את הפצצה של הירושימה .. מתו רק 100 עד 200 אלף .. קטן עלינו אחרי 5000 מתים של הקורונה. קח את הקטע האופטימי - לפחות הוירוס הראשון שהכה את כל העולם לא היה קטלני כמו שהוא היה יכול להיות.
    1 נקודה אחת
  45. נותנים דוחות בשוליים כבר הרבה הרבה שנים. יש ימים בודדים שמתפספסים להם. לא בדקתי בחלק האדום. אם אתה מתוכנן לבקר בבית החולים בתדירות גבוהה, תחנה בחניון "חנה וסע" של הרכבת הקלה בהר הרצל, וקח אוטובוס לבית החולים. גם נוח וגם תחסוך הרבה כסף ועצבים.
    1 נקודה אחת
  46. טרנספורטר, הפתיחה היא רק למטרת הבחירות. אם זה קונה אותך וגרם לך לשכוח את כל הניהול הכושל אז ביבי הצליח לתמרן אותך. אני בטוח שאחרי הבחירות יהיה סגר רביעי ושוב יסגרו את כל העסקים שחיכו שיפתחו אותם. אתה משמיץ את גנץ ומנדלבליט אבל לדעתי מי שהשתין מהמקפצה על האזרחים הוא ביבי ועכשיו מנסה להעלים את זה במתנות לפני בחירות.
    1 נקודה אחת
  47. כל שחרור המשק בצורה ששוחרר נועד למסע הבחירות. צד אחד רוצה להראות שניצח את הקורונה והצד השני רוצה להראות שהצד השני שחרר את המשק בחוסר אחריות ולכן אנו בעליה בתחלואה. לכל אחד יש את האינטרס שלו והאזרחים ממש לא מעניינים את הפוליטיקאים. הפתיחה הזאת לא תחזיק מים גם אם העסקים יקפידו על ההנחיות בשיא חומרתם. אם מכינים את הקרקע לסגר רביעי אז יהיה סגר רביעי. ביבי עושה לטרנספורטר ודומיו את התרגיל הידוע - משחרר את המשק, הוא מבחינתו חושב שהנה ביבי פועל בהגיון ולטובתו, יצביע לו בבחירות (אולי הוא לא אבל אחרים במצבו כן - וזה ממש לא מעניין למי הוא יצביע) ואחריי שהבחירות יסתיימו יהיה ניתן לשוב להגבלות הקודמות וסגרים. בשביל בעלי העסקים אני מקווה שאני טועה, אך אם במשך שנה לא למדו פה כלום, והתנהלו בצורה לא אחראית ולא הגיונית אז אני לא חושב שמשהו ישתנה. עצוב שכל כך הרבה פוליטיקה התערבבה בניהול הקורונה ואף אחד לא מוכן לנהל את זה כמו שצריך ללא אינטרס אישי ופוליטי.
    1 נקודה אחת
  48. יא באבי. מפתיע. אם אנחנו כבר בנושא, זוגתי קיבלה את הזריקה השניה אתמול ומעבר לכאבים במקום הזריקה לא היה מה לעדכן יותר מידי. היום לעומת זאת סבלה מחלושס שהשבית אותה לחצי יום. מצד שני, אצלי היתה עייפות קיצונית ביום הזריקה, אך למחרת התאוששתי יחסית. ולאחר יומיים קבעתי שיא חדש של וואטים על האופניים.
    1 נקודה אחת
  49. אני רואה שאנשים מגיבים כאן מעבר למה ששאלת, ומייעצים. העצות שלי הן: להתקין אסלות תלויות. תן עוד נקודת מים ליד כל אסלה לטובת מתז הגייני. נסה להכין חנוכיית פיצול לצנרת המים בכניסת ההזנה לחדר המקלחת. כך שבעתיד אם תהיה לך נזילה (או תרצה לנתק לרגע את הכיור מהמים לטובת תיקון ברז, למשל) תוכל לנתק את הקו הנוזל בלבד ולהמשיך בחיים עד שיתוקן. זה עלול לקרות פעם אחת בכל החיים, ובפעם הזאת אתה תהיה המאושר באדם (אל תשאל אותי איך אני יודע). להקפיד על פוגות - מרווחים - בין האריחים. לשם כך יש מרווחוני-צלב מפלסטיק. בדוק מה התקן אומר לגבי קיר במקלחת ולגבי רצפה במקלחת. רובע: רובע מיישמים נוזלי מאד, כך שהיא תזרום היטב לתוך הפוגות ולא תצטרך להכניס אותה פיזית פנימה עם שפכטל. רק תעזור לה לזרום פנימה ותוודא שאין כיסי אוויר. אל תשכח (והרוב כולל המקצועיים שוכח או לא יודע) שרובע צריכה אשפרה, לכן במהלך הייבוש שלה על פני מספר ימים - תרטיב אותה היטב. הרי ייקח זמן עד שתסיים והאזור יורטב מעצם המקלחות. בזמן הזה אם היא לא תקבל אשפרה, היא לא תמלא תפקידה כראוי בעתיד. שים לב להתקין נכון את הניקוז של המקלחת עצמה, בכדי שהמים לא יעברו בין האריח לבין הקופסא - אל הרצפה למטה. למרות שתבצע איטום רצפה, אתה לא רוצה שזה יקרה. אל תחסוך בשקעי חשמל (תקניים לסביבה לחה). אח"כ יהיה קשה מאד להתקין. בדוק ובחר נכון באיזה סוג צנרת אתה תשתמש. האריחים ברצפה צ.ל. תקניים לרצפת מקלחת, ע"מ למנוע החלקות מיותרות ופציעות. בדוק מה אתה יכול עכשיו להכניס לקירות למען החדרים המקבילים. אולי צריך שם עוד שקע או חיבור מחשב? עכשיו זה הזמן, אם הקיר הוא משותף. תחשוב טוב על איוורור. בדוק את משטר הרוח בדירה, תתקין וונטה לפי הצורך או פרוץ עוד חלון קטן. שים לב שהשקע המיועד לאביזר החימום בחורף - שיהיה בעל חוטים בריאים ולא דקים מדי. תנסה לארגן לו פחת משל עצמו. תנסה להכין נקודת מאור נוספת/ניפרדת לאזור המראה. תיכנס לאתר של פלסאון ותיראה מה יש להם להציע. לא תתחרט. לסיום: שרטט לך שרטוט גס של תוואי הצנרת. מי יודע ושלא נדע - אולי בעתיד תצטרך להתקין ידית בקיר ליד האסלה? לא תרצה לקדוח לתוך צינור מים. בהצלחה.
    1 נקודה אחת
  50. אני גם הייתי רגע לפני החלפת רכב ועצרתי הכל, אני לא מבין איך אפשר לקנות רכב בלי לקחת למכון בדיקה. זה נראה לי כל כך לא הגיוני שאפילו עצרתי את המכירה של המאזדה מהמחשבה של מי יבוא לקנות רכב בלי לבדוק.
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...