Jump to content

לוח ניקוד

  1. ProCC

    • נקודות

      28

    • הודעות

      524


  2. m3x7r3m3

    • נקודות

      7

    • הודעות

      8,799


  3. hwgeek

    • נקודות

      5

    • הודעות

      2,103


  4. BEEKER

    • נקודות

      4

    • הודעות

      1,353


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 26/01/21 בכל התחומים

  1. ערב טוב , קודם כל אני לא ערס , מבטיח ! (אפילו חלק מחברי הפורום יעידו על כך) , מאז שאני ילד היית לי חיבה לרכבי BMW , משהו במכוניות שלהם באמת מרגיש לי את חווית הנהיגה שמראה לך שיש יותר מנסיעה מ A ל B בחיים. בתור ילד היה לי פוסטרים של X6 , X5 , E90 וכמובן ה CSi E24 , היית לי חיבה את השילוב של ג'יפ גבוהה והתנהגות כביש גבוהה . אז כיום בן 24 , רווק שמשכיר דירה ולא נולד להורים עשירים ומכונאי אופנועים צעיר , הגשמתי את אחד החלומות שתמיד רציתי להשיג . אז הכלה BMW X5 (E70) 4.8 V8. שנת 2010 (ייצור 2009) יבוא אישי יד 3 ק"מ : 150,000 מנוע :4800 7 מקומות. הדגם האמריקאי המאובזר ביותר , עם כל התוספות בניהם : סנארוף כפול וענק , כיסאות מחוממים , חשמליים ומתכוונים באופן מלא כולל תמיכת גב , הגה מחומם , מזגן דיגטלי בשורה שנייה הגה מתכוון , ACTIVE ROLL BAR , בולמי אוויר מאחורה , פנסי אנג'ל EYES מקוריים , חיישני 360 , כניסה ונעילה ללא מפתח ועוד. על המנוע מנוע 8 צילינדרים , מגרגר להנאתו בסרק , מודיע לך שהוא כן ואם תצטרך רק תבקש , הוא מוכן . לחיצה על גז דווקא לתגובה של סוס עצבני שמתחרה על חייו , המפלצת הכבדה הזאת עם האחיזה של 4X4 גורם לדבר הזה להשתגר בכל לחיצה. המנוע משתף פעולה איתך עד 8,000 אדום , הגיר מעולה , בעת דרישה לכוח ( במיוחד במצב ספורט) תגובה מאוד מהירה וטובה להורדת הילוך , אם כן להגיד בעיר קצת לפעמים מרגיש שמתבלבל ויש מכה בין הילוך 2 ל 3 . הבעלים הקודם השקיע באוטו והחליף את זוג בולמי האוויר האחוריים (מחלה ידוע ברכב ) , רדיאטור , משולשים , ועוד כמה צינורות , בנוסף הושקע מערכת בעלות של 8 אלף (באסה שהיחידה נפרדת מהמסך) אני קניתי את האוטו בידיעה שיש נזילה מהמסרק הגה שעולתו עלתה לי 4000 ש"ח , והתקלה הידועה של 4X4 עם הגיר הפלסטיק שהולך בתיבת העברהה (החלק בדרך לארץ בעלות מצחיקה של 150 ש"ח) (בארץ רצו 3000 כולל עבודה , מצחיקים). חוץ מזה האוטו יציב כמו בטונה שמחוברת לכביש , פנייה במהירות גבוהה מרגישה בטוחה יותר מכל רכב שכמעט נהגתי בסגמנט הזה , האוטו עם כל המשקל שלו לא מתנדנד בפניות , אין הרגשה של ספינה מהלכת , בקיצור כל מה שחלמתי ורציתי , ג'יפ BMW... כל עניין אחזקה נלקח בחשבון , את רוב העבודות אני אעשה בעצמי , התכנון הוא החלפת מערכת הקירור לאט לאט , ואם עושים את שיעורי הבית ומזמינים מחו"ל האחזקה לא יותר יקרה מיפנית בארץ כמובן שאני לא מדבר על רמת גיר ומנוע , אלא באופן כללי , מה שכן החלפת רבייעית צמיגים איכותית תעלה בהתאם (5500 ש"ח) , לרכב יש מידה פסיכית אבל אפשר לחיות , גם ככה אני נוהג כמו זקן . והדבר הכי כואב לסוף : צריכת דלק , אני אסכם בכמה מילים - מזל שאני אוהב את הריח של הבנזין .
    23 נקודות
  2. המחיר של האוטו - קיבלתי עודף מ 55K(כולל במחיר של השיפוץ מסרק !) , המחירון של האוטו עומד על 85K , וזה גם מה שאני אקבל אם חס ושלום במידה ויהיה טוטלוס לדעתי זה היית עסקה נהדרת למצבו של האוטו , אם אני רוצה עכשיו ואני אתעקש אני יוכל למכור אותו ביותר ולהרוויח , אבל זה לא המטרה , זה רכב שנועד לסופ"שים בעיקר ולא כדיילי (על זה אחראית הסיטרואן C4 דיזל שלי :)). הרכב 7 מקומות , אבל ה2 מושבים הנוספים מתקפלים למשטח ישר ומתקבל בגאז' עצום , כאמור המחירים לא בשמיים , החלקים שהזמנתי ובדרכם לארץ : משאבת מים מקורית - 560 ש"ח , מותחן (היה שבור) של המזגן - 250 ש"ח מקורי , כן רכב ענק וטכנולוגי , אבל אני מאמין שאני אסתדר. אין לתאר את ההרגשה כל יום לקום בבוקר ולראות את הרכב שחלמת עליו מגיל קטן שלך , רק שלך .
    5 נקודות
  3. היום הכנתי לפי השיטה שלו- באמת הבצק התנפח הרבה יותר מהמתכונים הקודמים (השתמשתי בקמח רב שימושי). הטבעת מסביב קריספית ומלאת אוויר
    5 נקודות
  4. ^^ אתה לא בשרשור הנכון. ברור שיש הפסד כספי, הרווח בא במקום אחר.
    3 נקודות
  5. שקר מוחלט שכבר כתבתי עליו. הסיבה היחידה שעד שנות ה-80 לא הייתה פה קופת חולים אחת בלבד - נעוצה בעובדה שלפחות 2 קופות חולים הוקמו ע"י תנועת הליברלים עוד לפני קום המדינה. בנוסף לזה, מי שאחראי במידה רבה למצב הקיים הוא חיים רמון, שטוען ככה: אם זה היה תלוי בסוציאליסטים הייתה רק קופת חולים כללית (כשהשם כמובן אמור לנגן על הקשר ל"הסתדרות הכללית"). כשזה היה תלוי בהם מעבר מקופה לקופה היה כרוך באישור של הקופה אותה אתה עוזב (!) תחשבו לרגע שאתם רוצים לעבור מפלאפון ל-012 ואתם צריכים אישור מחברת פלאפון לשם כך!
    3 נקודות
  6. יש לך את הסדרת כניסה המעולה של פוקל אודיטור RCX 690 Focal או KENWOOD KFC-PS6996EX או האלפין שהצעת גם בחירה מעולה מבחינת מחיר האלפין קצת יותר יקר ממליץ לך גם להוסיף איטום באזור של הפח מסביב לרמקולים עם מגבר 6X9 ישמע הרבה יותר חזק ומדויק. אל תצפה ממנו לבאס חזק מידי בשביל זה קיים סאבוופר. *לגבי פיונר הדגמים החדשים (קופסה לבנה עם פס אדום) פחות ממליץ
    2 נקודות
  7. אני לא מבין בכלל את הלחץ של הבגרויות והילדים ב י"א ו י"ב. ממה שאני זוכר (עבר קצת זמן אבל לא נורא), כול אחד גם ככה יושב בשולחן משל עצמו, רחוק מאחרים. אז תצמצמו את כמות התלמידים בכיתה עוד ותפרסו את זה על עוד כיתות, זה לא שכול בית הספר לומד בזמן הזה, או שכולם עושים את אותה הבגרות (וגם אם כן, קשה לפצל ליומיים? זה הקושי?) מה... איפה הבעיה פה. אותו דבר לגבי מבחנים באוניברסיטאות.. אפשר לחשוב.
    2 נקודות
  8. זה גם לא כזה יעיל לחסן את האסירים לפני אזרחים במידה וכמות החיסונים מוגבלת. אתה רוצה שאנשים יחזרו לעבוד, שהכלכלה תצמח. אסירים לא מייצרים שום דבר, רק עולים כסף למדינה.
    2 נקודות
  9. זה מאוד תלוי בתפקיד הספציפי וכמה הוא טכני. למרות שלרוב, מי שמחפש להיות טכני בתפקיד כזה, יקבל כמה טכני שהוא רוצה ויכול להכיל. כל התחום הזה הוא תחום לא פשוט (שלרוב מכיל התמודדות מול לקוחות זועמים, אנשי פיתוח שלא סופרים אותך והנהלה לחוצה, ביחד עם הצורך להתמודד עם המון ידע טכני uבעיות לא טריוויאליות). מצד שני, מי שמצליח יכול לקבל המון recognition.
    2 נקודות
  10. תתחדש! מאחל לך לא להפסיק להתרגש אף פעם ולהמשיך להגשים חלומות.
    2 נקודות
  11. שמח לבשר שאושרה היום החלפת משאבת I-STOP במסגרת אחריות הטרייד אין, עלות עבודה וחלק בסביבות 2500 ש"ח. בשבוע שעבר הוחלף הממיר הקטליטי במסגרת רצון טוב, מיד היה ניתן לראות שיפור בצריכת דלק שחזרה להיות נורמלית ואפילו המנוע סוחב קצת יותר טוב. לא נותר לי אלא להמליץ בחום על רכישת רכב מטופ טרייד, שעמדו בכל תנאי האחריות פעמיים, הכל במוסכים מורשים ללא קומבינות ואילתורים. השירות של דלק מוטורס גם היה מעולה, החל מסיפוק רכב חלופי לחודש בזמן החלפת המנוע ועד אישור החלפת הממיר.
    2 נקודות
  12. מעשה שהיה כך היה. לקראת אמצע שנה שעברה החלטתי למכור את הפוקוס ולהתחדש ברכב בשביל הנשמה אבל גם בשביל המשפחה. התקציב של הרכב נע סביב ה 80-100K. בהיותי חובב רכב ובעל משפחה הדרישות היו: משפחתי, מנוע חזק, איכות פנים גבוהה, אבזור, ייחודי יחסית על הכביש ושיראה טוב. וכן, אם אפשר אמין. כל הדרישות שנאמרו הינם יחסיות. יחסיות למה? לפוקוס שהייתה לי. היו מספר מתמודדות: Volvo V40 2.0T, Audi A3 1.8, Mazda 3 2.0, Guilietta QV, Leon 1.8, BMW 118i. מטרת הפוסט היא איננה הבחירה, אז אני לא ארד יותר מדי לפרטים אבל בכל זאת אתן את נקודות המפתח. המאזדה 3, אמינות זה שם המפתח, גיר פלנטרי, אבזור בשפע ולא חסר כוח. אבל? רואים יותר מדי על הכביש, לי אישית זה הפריע וגם ה165 כ"ס הם של סוסים רזים. האאודי A3, נראת טוב חיצונית ופנימית עם עיצוב פנים מינימליסטי שאהבתי, מנוע נהדר, ייחודית יחסית על הכביש ועם 'הסמל הנכון'. אבל? גיר הDQ200. נכון - הקונצרן תיקן כבר את הכל. אבל לא קונה את זה. הלאון 1.8 נפל מסיבה דומה (כמובן שהוא שונה מאוד מהאאודי באופי ה'צעיר' שלו שמשפיעים על הפי'צרים של הרכב, כמו תאורת אווירה אדומה, סמלי FR מפוזרים וכדומה). ארצה אולי להתעכב מעט על הנושא של האמינות. למרות היותי בעל פוקוס, לא יצא לי להכוות מהנושא של הגיר, אבל זה בהחלט היווה גורם מזרז למכירה. יש משהו בתחושה של 'שעון מתקתק' שמרחף שגורם לאי שקט. זה מתעצם לאור העובדה שאתה רוכש רכב יד2 אינך יודע כיצד באמת בעלי הרכבים הקודמים נהגו בו, מה שמשפיע על אריכות חיי הגיר. נמשיך. הגוילייטה. מושלמת. איטלקית, תוצרת שאני אוהב. נראה טוב (לפחות אם לא מסתכלים לה בול בפנים, סורי). ובתקציב יכלו להכנס כמה QV נחמדות, שזה בכלל משדרג את כל החווית הנהיגה. עם 240 כ"ס וגיר TCT זריז אפשר לייצר פאן. אבל? הTCT הרובוטי פחות הטריד אותי מאשר הDSG אבל פנים הרכב קצת מבאס. החל מדשבורד מתנפח, ידיות דלתות בעלות 'פירוק מהיר', הגה בולבוסי (לטעמי), לוח שעונים מתחילת העשור - ובכלל, הכל מרגיש שם קצת עייף. העיצוב הנאה והקימורים של הדשבורד קצת מפצים וגם הכסאות המעולים בQV. אבל... לא עשה. על הV40 - למרות הכיוון הצעיר שאליו נראה שוולוו הלכה איתו היא עדיין וולוו במלוא מובן המילה. עבורי היא הייתה - אבהית מדי (למרות שאני בעצמי אבא ). אז נשארנו עם ה... BMW 118i. פה יקפצו החבר'ה יצקצקו בלשונם ויגידו - 'הנה זה הלין על אמינות תיבת הDSG וכרגע הוא שם את יהבו במנועי Prince הידועים לבוצה?' ואכן, ה118i F20 שאני רציתי היא בעלת מנוע N13B16. לא אכנס לפרטים יותר מדי אבל ישנם עדויות על בעיות בפועל עם המנועים האלה. לאחר שחפרתי בפורומים שונים באינטרנט - החשש קצת פחת אבל לא נעלם. עד שראיתי אותה: רכב שמבחינתי היה נדיר. גם 118i (השוק מוצף ב116i). גם רמת גימור Luxury (חבילת Business ממש ענייה). גם חבילת M Package (הגה, חצאיות, ספוילר, ליף קדמי, גלגלי 17", ומושבים עם תפירות... תענוג) . וגם הצבע... Estoril Blue שמאוד מאוד מחמיא לרכב (לטעמי). בנוסף, גיר פלנטרי ZF8 מעולה, מושבים נוחים ותומכים, הגה ספורטיבי, איכות הרכבה מעולה, מבודד רעשים יש מיזוג מאחור, מערכת מולטימדיה מאוד נוחה לשליטה, מצב Sport + שעושה שמח וכמובן... הנעה אחורית. לרכב גם דברים שלא אהבתי כמו העובדה שאין הזרמת אודיו בBT 🤦‍♂️, צמיגי Runflat, לוח מכוונים מעט מיושן (אבל מאוד ברור לעין) וגם קצת חסר סאונד ודרמה שקצת לוחצים. ראיתי וקניתי. למרות שהרכב היה יד גבוה (אני יד רביעית). שנת 2015. BMW 118i כחולה... שלי. הגענו למחציתו של סיפורנו. עבדכם הנאמן היה מאושר באדם. לאחר חיפוש קדחתני מצא רכב שמתאים גם ליום יום, למשפחה וגם פאן. האומנם? הרכב אכן חזק. 170 כ"ס הנעה אחורית. המספרים הם אחד לאחד כמו הפוקוס, רק שהפוקוס האטמוספרית סיפקה את המומנט הצנוע של 20.6 קג"מ ב4500, והבימרית סיפקה נתון מכובד יותר של 25.5 ב1500. יחד עם הילוכים שעוברים מהר מאוד אפשר לייצר קצב נסיעה מהיר. אבל אין פאן. כמו שרבים וטובים אמרו לפני לכוח מהר מאוד מתרגלים. אבל היה לי משהו קצת חסר. נו שויין - צרות של עשירים. קפצנו קדימה בזמן. ינואר 2020. טרום קורונה. עבדכם הנאמן מתחיל לשאול את עצמו שאלות. נכנסתי בלי מזיד ערב אחד של שעמום למחירון לוי יצחק - וחשכו עיני. הייתי מודע לירידת מחירים אגרסיבית יותר מצד מכוניות היוקרה, אבל לוי יצחק פשוט רצח את המחירון של סידרה 1. אולי זה היה מכיוון שהסדרה 1 החדשה נכנסה. אלוהים יודע. אני ידעתי שאין משמעות באמת למחירון למי שלא מתכוון למכור. אבל הלב התכווץ קצת. ואז גם קרו 2 דברים: אחד, הזדמנות עסקית שדרשה ממני מזומן מיידי והשני - מחשבה שלמרות איכויותיו של הרכב - הרי בסוף הוא לא קלע למשבצת שאותה רציתי למלא - רכב לנשמה. מפה לשם, מודעה הגיעה ליד2, מבול של מבלבלי שכל - אבל עם קונה אחד רציני שהבין, הכיר וחיפש אחרי הרכב (הוא זוכר את הרכב מהבעלים הקודמים). בלעתי את הצפרדע, ומכרתי את הרכב עם שכר לימוד / שכר השכרה תקופתי בדמות ירידת ערך של חצי שנה (חצי שנה... לא היה טיפול ולא טסט). בעל הרכב (יד חמישית) ממשיך להנות מהרכב עד עצם היום הזה. עכשיו מה עושים? יש רכב נוסף במשפחה - אבל אני צריך רכב. זול. אבל כזה שהוא בסדר. שלא יבאס חובב רכב יותר מדי. נפל הפור על פיאט בראבו. שנת 2010. רמת גימור דיינמיק. הבראבו בשעתו קצת כיכבה פה בפורום. חבילה משתלמת של מנוע Tjet אמין וזריז מרחב פנים סביר ליושבים מאחור (יש גם מיזוג), גיר רובוטי חד מצמדי שאפשר לחיות איתו בשלום. ומחיר שווה לכל נפש. קניתי. ישר אחרי הרכישה, החלפתי את הצמיגים והגלגלים ל15" של מיטו (ברישיון), ככה לעשות קצת נחמד על הלב (לא באמת הייתי יכול לנהוג עם רכב בעל טאסות פור גוד סייק). וזהו. יש חיישנים. צריך להחליף מערכת. הרכב עושה את עבודתו נאמנה. קצת מרעיש, קצת קופצני - אבל בסה"כ בסדר. השתנמכתי - אבל עם מטרה. לחזור בעתיד לחיפוש אחרי אותו 'רכב לנשמה'. עוד קפיצה קטנה בזמן. ספטמבר 2020. קורונה בחוץ. ימי טרום סגר חגי תשרי. עבדכם הנאמן חורש את המרחב הדיגיטלי והפיסי בחיפושו אחרי רכב נוסף. והפרמטר הראשון 'משפחתי' - עף מהחלון. ברגע שזה עף מהחלון, חשבתי למה לעצור בחלון? למה לא להעיף גם את הגג. נעיף את הגג. אז עכשיו אני מסתכל על קבריולט. אבל רגע? קבריולט זה עדיין לא שם. מה אני מחפש בעצם... המילה היא - רודסטר. משהו עדיין חסר - אהה כן - חובה גיר ידני. התקציב? העודף מהמכירת הבימרית וקניית הבראבו. והגענו למתמודדות: מאזדה MX5 NC. 😌Miata is always the answer הרי זוהי הבחירה הכי 'רציונלית' לא? התנהגות כביש מושחזת (לפחות בNC לא סטוק), מכלולים אמינים יחסית, טיפולים זולים, המון המון פאן, סחירות טובה מאוד (אולי קצת פחות בתקופה האחרונה) ומחירון שיורד באיטיות ואף עולה. אז נכון, היא מיושנת והיא קצת דומה לנקניקייה - אבל מיאטה זה אגדה, בחייאת! אז נכון, יש לה רק 160 כ"ס ומומנט של 19.2 קג"מ - אבל מיאטה קלה, בחייאת! ראיתי, נסעתי ונהגתי על מספר מיאטות. מבין על מה ולמה אוהבים אותם. אני... פחות. מה חסר לי? כוח. המיאטה מאוד ייחודית על הכביש, אבל לא ממש התחברתי לעיצוב של הדור הזה (דווקא אוהב את המראה של הדור הרביעי והראשון). חיפשתי משהו עם מקדם ייחודיות גבוה יותר וגם אחד שידע לקחת אותי קצת יותר מהר ל100. אתם עדיין כאן? מעולה. כי עכשיו הגיע הזמן להגיד ששקלתי פורשה. ליתר דיוק Boxster 987.1 ידנית, שחורה, 2007, שמורה, ק"מ נמוך,יד נמוכה, מטופלת אצל כדורי, אחרי החלפת קלאצ' ומנוע גג. שחורה. פורשה. צריך להגיד יותר? כן. צריך להגיד משהו על בעיית המנוע הIMS שיכולה להשבית את המנוע ביום בהיר אחד. נפגשתי עם בעל הרכב. בן אדם מדהים. התחברנו. היה לפני טרייד אין על S5. היה מוכן לרדת למחיר מאוד אטרקטיבי (סדר גודל של יונדאי i20 חדשה). ישר רצתי לעשות שיעורי בית על המנוע - ועל בעיות - ועל מה הסיכוי שאמצא את עצמי על צד הדרך מתבונן בערמת ברזל מעשנת ומתקתקת? עד שסיימתי לעשות את שיעורי הבית - ההזדמנות נגוזה. הרכב נמכר. לטובה? אולי... אבל נשארתי עם תחושה של החמצה. התחושה הזאת התחלפה מאוד מהר ברגע שהעברתי בעלות על הרכב הזה: BMW Z4 E85 3.0i ידנית. יצא הגורל ומצאתי את הרכב הזה, פורסם בערך לדקה וחצי ביד2 ואז ירד, המוכר התנדנד (לא מאשים אותו) בהאם למכור או לא למכור. בסוף הגענו לעמק השווה, הרכב נמכר. מבחינת נתונים יבשים, 230 כ"ס עם מומנט של 30 קג"מ שמגיע ב3500 סל"ד. מנוע הM54 בעל שישה צילנדרים טורי. הנעה אחורית (כמובן). גיר ידני 6 הילוכים של ZF. גג חשמלי. הרכב היה מטופל ביד אוהבת (קשה שלא עם רכבים כאלה). והוא באמת - רכב לנשמה. מהמעט שנסעתי איתו (ארור יהיה הסגר הזה) - מרגיש חיבור לרכב שלא הרגשתי עד עכשיו. התמכרתי לצליל של המנוע. התחושה הקליקית של ההילוכים, המשחק עם הקלא'צ - הרכב דורש ממך להיות יותר מעורב. הוא קשיח, יושב נמוך על הכביש והצמיגים לא אוהבים יותר מידי מהמורות וצריך לנהוג מאוד בזהירות על באמפרים. אבל כשאין באמפרים? חגיגה. אז מה עכשיו? מאוד רוצה להמקצע על הרכב ועל הנהיגה בו. מקווה לזכות בהרבה סופי שבוע איתו, טיולי נהיגה ומפגשים (אוף, שיחזור כבר). ימי מסלול בהחלט על הכוונת, וגם יום נהיגה אולי עם מדריך מקצועי בהחלט יכול לעזור. אם החזקתם עד עכשיו, רוצה לסכם ולאמר שאם יש משהו שאתם באמת רוצים - תשיגו אותו. זה שווה את זה. נכון, מהצד זה נראה ברדק (מכירה-קנייה-מכירה-קנייה-קנייה), אבל אם אתם אנשים שיודעים להתנהל בצורה כלכלית - ויש לכם קצת זמן זה שווה את זה. נכון, להחזיק 2 רכבים זה לא כמו להחזיק אחד (כפל ביטוח וטסט) קצת יותר כאב ראש אבל לטעמי שווה את זה. החיפושים היו החלק הכייפי - אבל לא כמו הרכישה ולהרגיש בעלות על רכב מיוחד. בשלב זה ארצה להגיד תודה ענקית ללא מעט חברי פורום יקרים שעזרו לי בפרטי לגבי התלבטויות שהיו לי, קצרה היריעה מלפרט 🙏
    1 נקודה אחת
  13. אתה באמת לא מבין? כל אחד מהגרפים מספר סיפור שונה. כנראה שהשינויים בוירוס משנים את התנהגותו והוא פחות נחמד לאמהות ולילדים, והם נדבקים יותר וחולים יותר. זה העקום הכחול. מצד שני, יש סימנים ראשונים להשפעה של החיסון על הקבוצות שחוסנו - בעיקר אלה מעל גיל 60 או 70 (משום מה אחוזי החיסון מעל גיל 70 יותר גבוהים במידה ניכרת מאשר בין 60-70). זה העקום הצהוב. צודק קורולה שהדגיש את קני המידה השונים של שני הגרפים. אבל המגמות די מרשימות, בעיקר זו של הצעירים.
    1 נקודה אחת
  14. כן אני שלבתי לקלארוס Audison av1.1 וhertz ht-25 שיפר את המצב אבל הנקודת חיתוך הגבוהה 5.2k שבדרכ חותכים באיזור ה2.5-3.5k הוא בעייתי, דלת זה לא תיבה טובה הכל חורים חורי ניקוז חורים לחלון וכו׳ לרמקול קשה לתפקד שם בצורה נעימה- לכן אם עובד שיפיק כמה שפחות תדרים לפי דעתי, זה הנקודת חולשה ברוב המערכות הדלת. גם אחרי ההחלפה קיבלתי המון צרימות מהוופר בדלת פשוט סט שאני ממש לא אוהב. בגלל זה מעדיף ב-2 וואי סטים נורמלים כמו המורל הייבריד שמתחברים נדמה לי ב-2.4K , כמה שפחות על הוופר בתיבה הגרועה הזאת ברכב. הטוויטר שהוא אלמנט שלא מצריך תיבה יעשה את רוב העבודה. מהצד השני פוקל צריך גם לכייל את הטוויטרים שלהם, תמיד. לא הסתכלתי בנקודת חיתוך של הסט אבל בעניים עצומות אני אומר לך שהוא הרבה פחות מ5.2k בלי לבדוק. סורי על הכתיבה המבולגנת, קצר בזמן אבל הייתי חייב להגיב, קלארוס פשוט לא. לא סתם הפסיקו לייצר אותו.
    1 נקודה אחת
  15. אם הבוכנה חזקה יותר ומקפיצה את תא המטען - אתה תצטרך להיות חזק יותר כשאתה מנסה לסגור אותו, הצירים והחיבור שלהם לדלת ולשלדה יצטרכו להיות חזקים יותר כדי לא להנזק כשהדלת עפה למעלה והפרצוף שלך יצטרך להיות חזק יותר למקרה שתחטוף את הדלת לפנים. להיצמד לנתונים המקוריים זה חכם, אלא אם יש איזה פאק תכנוני ידוע שאפשר לפצות עליו.
    1 נקודה אחת
  16. עכשיו לך תשכנע את עם ישראל בזה...
    1 נקודה אחת
  17. טוב. נתחיל בדאשבורד שפורסם לפני שעה. למעלה מ-5000 מאומתים מחצות, אני חושש שמחר בבוקר נראה מעל 9000 חדשים. לגבי למה "העלימו" את בני 50-60? לדעתי כיוון שמבחינת אחוז המחוסנים הם לא בגבוהים של מעל 60 ולא בנמוכים של מתחת ל-50, אלא באמצע, לא כאן ולא שם. אני מחכה לגרפים של עוד שבועיים, כאשר מסת משלימי החיסון (שעברו שבוע מהמנה השניה) תהיה משמעותית. והגרפים שאני באמת רוצה לראות הוא של מספר הנדבקים החדשים לפי 3 פלחים - נאיביים*, מחלימים ומחוסנים. *מי שלא נחשף לקורונה או לחלבוניה.
    1 נקודה אחת
  18. אם אתה שמח על שקנית ושמח על שמכרת - הכל בסדר - אתה שמח! ואני שמח שקניתי ואני שמח שמכרתי היה טוב! וטוב שהיה! הרבה יותר עצוב לי על מי שמח - שלא היה. לרכוש רכב כזה זה להיות מוכן להשקיע בתחזוקה מצד אחד. ומצד שני אולי גם להבין שאם אתה מוכן להשקיע בתחזוקה של הרכב הזה - אתה עוד עלול להנות ממנו. בזמנו לא מכרתי את הדודג' כי לא יכלתי להחזיק בה - להפך הוצאתי עוד יותר כספים בכדי להחליפה! פשוט לא ראיתי בזה צורך יותר בחיים שלי וכאן אני חוזר להתחלת ההודעה. במקרה של פותח השרשור מדובר ברכב הרבה יותר מורכב מכאנית וטכנולוגית - מקווה שהוא נערך בהתאם מצד אחד - ומצד שני שלא יזדקק לכך ורק יהנה. ובסופו של דבר אם אתה מחזיק רכב כזה לאורך זמן - ההוצאות עליו יהיו מקבילות לאחר מספר שנים לרכישת רכב חדש שמראש לא רצית לראות בחניה - אז מה עדיף?!?
    1 נקודה אחת
  19. זה ידוע כי כל מתי בעל מכונית הכי שמח פעמיים בחייה - כשקונה אותה, וכשמוכר אותה.
    1 נקודה אחת
  20. למה לא רצו לטפל במסגרת האחריות? כי אמרו שחלקי גומי לא מכוסים במסגרת האחריות.גם לא בשנה הראשונה.מה שכמובן לא נכון ולא כתוב בחוברת האחריות שלהם.דרך אגב הארכתי אצלם במעמד הקנייה לשלוש שנות אחריות מה שלא מנע מהם להתקשר אליי כמובן בדיוק לאחר שנה ולהציע הארכת אחריות.אתה רק יכול רק לדמיין איך עניתי למוקדנית. דרך אגב,אתה יכול לעשות ניסוי ולהתקשר למוקד ה"שירות" שלהם ושינתקו לך בפנים לפחות חמש עשרה פעם.הנאה מובטחת. Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
    1 נקודה אחת
  21. וואו, נראה טוב!! השתדרגת מסמבוסק לחצ'אפורי 😂😂 יש תמונות של חתך/מלמטה?
    1 נקודה אחת
  22. הטמפ' שמצויינת על המשטחי חימום האלה לא אומרת כלום. זה בסך הכל כיוונון של תרמוסטט והטמפ' המרבית שמשטח החימום הזה יכול להגיע אליה. חום שמופק מחשמל הוא קצר שמייצר חום באופן קבוע. אם לא יהיה תרמוסטט, הוא פשוט ימשיך להתחמם פחות או יותר לנצח (אני מניח עד שהוא ישנה מצב צבירה או משהו כזה). השאלה היא מה פוטנציאל השוואת הטמפרטורה שלו מול הכוס, או במילים אחרות, כמה חום הדבר הזה מסוגל "לדחוף" לתוך הכוס, שבתורה תדחוף את החום הזה לקפה (כשבמקביל היא והקפה מאבדים חום לאוויר). הפוטנציאל הזה נמדד בהספק (וואט), ואני בטוח שאפשר לבנות נוסחה שתגיד לך איזה הספק צריך כדי להביא כוס מחומר X1 בעובי X2 עם Y מ"ל קפה ל-Z מעלות בהינתן A שטח מגע. אני לא יודע כמה זה יוצא כי אני לא יודע אפילו חשבון של כיתה ג', אבל יש לי תחושה שזה יהיה קצת יותר מאשר המה שזה לא יהיה הזה נותן. בכלל, חימום דרך כוס נשמע כמו רעיון עקום במיוחד - הרי מייצרים כוסות במיוחד מחומרים שלא מוליכים חום, כדי שהקפה לא יתקרר דרכה. אז לחמם דרך אותה כוס יהיה משימה קשה באותה מידה. מה שצריך זה להשתמש בכוס שעשויה מחומר מוליך, ואז הקפה יתקרר יותר מהר... אתה צריך כוס עם תחתית מנירוסטה (לא כפולה) ודפנות זכוכית. רעיון לא רע האמת... אבל אם אנחנו רציניים שניה, אני חושב שיהיה לך הרבה יותר קל ופשוט (כן כן, אני מבין, כוס זכוכית וזה, אבל אי אפשר) למצוא כוס עם גוף חימום מובנה (גלוי או מוסתר) שתאפשר לך לנצל את כוחו של ה-USB טוב יותר כדי לחמם ישירות את הקפה או אחת שלא מסתמכת על USB ומתחברת לשקע חשמל, שנותן פוטנציאל הספק (אבל לא בהכרח) גבוה יותר. סקרנת אותי אז הלכתי לחפש קצת. מיד על ההתחלה אפשר לראות שהשיט הזה לא עובד. כאן הם אפילו לא טרחו לשים כוס עם נוזל חם ופשוט זייפו. והם אפילו לא טרחו לזייף אדים ופשוט שמו עשן. לא רק זה, הם שמו את אותו עשן בכמה תמונות. יש תרמוס עם מסך שמאפשר לך לקבוע באיזו טמפרטורה הוא ייכשל בלשמור על הקפה שלך. או אם אתה רוצה כוס עם סוג-של גוף חימום מובנה ש"מתחברת" למשטח שיכול בזמנו החופשי גם לתפקד כמטען אלחוטי. אפשר לראות, אגב, שההספק של המשטח הזה הוא 10W חסרי תועלת לחלוטין, אבל הקריאייטיב בתיאור המוצר, עם משפטים אלמותיים כמו Time is long, accompanied by my warmth. מן המשובחים. יש כזה משטח, שמתחבר ישירות לחשמל, אבל לא מצוין מה ההספק, אז זה די חסר משמעות. במשטח הזה, שנראה בדיוק אותו דבר, כן מופיע ההספק. אותם 15W כמו של ה-USBים.... למה?! מפה לשם, מצאתי את זה, שנראה כמו הפתרון הכי יעיל והגיוני למצב שלך. אם בכל זאת תוותר על זה ותחליט ללכת על תרמוס, מצאתי את זה שיכול להתאים בדיוק.
    1 נקודה אחת
  23. @m3x7r3m3 עזוב את כל התיאוריות שלך על סדרי עדיפות ומי צריך לשלם תמורת החיסון. יש כמה נקודות ששכחת לגמרי, ושממש לא מתאימות לאג'נדה שלך: 1. מרגע שהאיש עצור או כלוא האחריות על שלומו היא של מדינת ישראל, אתה לא יכול להטיל אותה על אחרים. 2. הנגיף הזה מדבק במידה מחרידה, וסוהר או מבקר אחד שנושא אותו יכול להדביק אסירים רבים. איך תבודד אותם ואיך תגן על שאר הסוהרים שלא לדבר על שאר האסירים? עדיף למנוע את התחלואה מלכתחילה. 3. יהיו חולים שייזקקו לאשפוז. כנראה שאין לך מושג מה זה אומר, אבל, בקצרה, זה לרתק סוהרים למיטה שלו בבית חולים. מספיק בעייתי כשמדובר באסיר ששבר את הרגל, איך בכלל תעשה זאת במחלקת קורונה, ועוד תסכן את הסוהרים ומשפחותיהם. בקיצור, מבחינת מדינת ישראל עדיף לעשות את הצעד הזה, כמה שהוא לא פופולרי בחוגי הימין.
    1 נקודה אחת
  24. סביר שיש בעיה ברמקולים בייחוד אם הם ישנים. דרך אגב, יצא לך לעשות את הבדיקה עם FADER אחורה ואז BALANCE ימין שמאל?
    1 נקודה אחת
  25. אם כבר נונסנס אז אני מבקש:
    1 נקודה אחת
  26. אל תישא את שם הלאנוספורס ( @lanosforce) לשווא, יש לו כבוד כאן בפורום @ProCC תתחדש ! האוטו נראה בתמונות ממש במצב תצוגה, יפה מאוד !
    1 נקודה אחת
  27. בכל מקרה אם בוחנים סט קומפוננט, כדאי לבטל את הסאב לחלוטין ולנסות להתרשם מהקומפוננט כשהוא עובד לבדו בכמה סוגי מוסיקה שאתה רגיל לשמוע ולא בטרקים שנשמעים "טוב" או "מרשים" במערכת מסויימת.
    1 נקודה אחת
  28. עובדתית אין כרגע מספיק חיסונים, כי אחרת לא היו מגבילים לגילאי 17-18, 40+ או בעלי תפקידים מיוחדים. אם היה מספיק חיסונים היו אומרים לכולם יאללה תתחסנו, תפאדל. יש לזה גם היגיון אפידימיולוגי מובהק - במקום לרוץ אחרי קבוצות לפי רמת סיכון, ולפעמים לגלות ש-60% או 70% זה המקסימום שמוכנים להתחסן כרגע, אתה במהירות מציג עלייה תלולה מאוד בכמות המתחסנים
    1 נקודה אחת
  29. היה לי את הקלארוס פעמיים בעברי. הטוויטר קצת לוקח בחסר בכל מה שקשור לפירוט ולקצה עליון בהיר - בעיני פוקאל מבריקים בתחום הזה - אפילו מבריקים יותר מידי וזקוקים לריסון ברוב המוחלט של המקרים. המידבאס - מעולה אבל אכן - זה לא וופר זה מידבאס מובהק - הוא פאנטשי, הוא אגרסיבי והוא עולה גבוה מאוד ולינארי מאוד - הוא מידבאס פנטסטי - אבל צריך להבין שזה ייעודו. פוקאל לרוב גם כן מהניסיון שלי דומים מאוד בפן הזה. אם אין לך יכולת לרסן את הסט ולכוון אותו היטב בכל זאת הבחירה שלי תהיה הקלארוס כי הטוויטר שלו ירחם עליך בעוד זה של הפוקאל עלול לספק לך חוויה כואבת.
    1 נקודה אחת
  30. רכישות אימפולסיביות בלי הגיון זה הכי כיף. אני קניתי ככה פורד מונדאו (שהתבררה כנבלה סרוחה), ועכשיו הונדה סיויק בת 19 (שממנה אני ממש מבסוט, מקרר יפני של פעם). אני אישית לא ממש מתחבר לרכבים דוגמת X5, אבל אם זה עושה טוב לפות"ש, ויש לו את הידע והאמצעים לממן את זה, למה לא. העיקר שלא יתנהל בכביש כמו בעל X5 סטראוטיפי.
    1 נקודה אחת
  31. זה לא משנה, אין שום הוכחה כזו. ולכן לחסן פושע בן 21 שנמצא בכלא וחשוף לאותם 5-6-10 אנשים כל הזמן לפני בן 39 שיכול להיות חשוף ל-10 אנשים רק בדרך לקופת חולים, זה אובדן כיוון מוחלט. אם הייתה הוכחה כזו היו מחסנים את כל מי שסביב הזקנים מרותקי הבית - מתוך הנחה שזה ייצור "חומת אש" סביב הזקן, אבל זה לא הכיוון. בקיצור התיאוריה שלך הלכה לפח, חיסנו אסירים לפני אזרחים מבוגרים יותר כפעולת דווקא להראות לאוחנה מי שולט באמת.
    1 נקודה אחת
  32. אין כשל לוגי, ואתה יכול להחליף דיזנטריה בכל מחלה אחרת. כן, כלא זה מקום שמבחינה סניטרית-בריאותית הוא לא אופטימלי, הוא גם פחות טוב מאשר בחוץ. אם נברר לעומק אני בטוח שנמצא גם שאצל אסירים יש סיכוי גבוה יותר לסוכרת והתקפי לב. אז מה? שואל שוב - האם הגיוני לחסן פושע בן 21 (שאולי אפילו לא אזרח!) לפני אזרח שומר חוק בן 39?! לפחות מצד המשפחה יש יישובים שבהם המורים התחסנו בקלות כבר שבוע שעבר, יש יישובים שבהם התור הקרוב הוא רק בראשון הקרוב. אז שמו לך בחיסון רק את הצ'יפ של 4G לא של 5G. תבקש שידרוג
    1 נקודה אחת
  33. לא הבנת בכלל את הנקודה. אסיר, בן 21, ללא מחלות רקע, עם סיכון כמעט אפסי מקורונה, יקבל חיסון לפני אזרח נורמטיבי בן 39?! חוצמזה התנאים בכלא לא רק "טובים" לקורונה, אלא לכל וירוס כלשהו, וגם להרבה מחלות לא ויראליות. אז אולי נשחרר את כל האסירים מהכלא כי הסיכוי לקבל דיזנטריה בכלא הוא גבוה פי כמה מאשר בחוץ?! וגם אני ואתה, ויבגני וקורולה וכו' וכו'. וגם ההקפצה של בני 17-18 לראש רשימת מקבלי החיסון, לפני אזרחים משלמי מיסים בני 39. אם הבנתי נכון את כוונת @yor2 הוא אומר - איך מישהו הספיק גם לקבל 2 מנות חיסון, ומאז להידבק פעם ראשונה ולהידבק גם פעם שנייה? הרי מנה שנייה התחילו להפיץ רק לפני מה? שבועיים? שלושה?
    1 נקודה אחת
  34. מקבל לחלוטין מה שאתה אומר, ולכן התייחסותי העניינית לבחירת מוסך "נכון" שיהיה בכיוון של שירות טוב ללקוח, במקום שתרגיש כמו עני בפתח ותתחנן לקבל יחס מקצועי טוב. Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
    1 נקודה אחת
  35. 1 נקודה אחת
  36. 👆 מה זה "הרכב נמצא בגובה רב"? האם הכוונה שהרכב על ליפט, או נמצא בשכונת גילה בירושלים? מה הרכיב שבודק את הגובה בו הרכב נמצא?
    1 נקודה אחת
  37. נשאל כאן (לפני ההתקוטטות על אגרת שילוט) אם יש מקום שגם מוכר וגם נותן טעימות קפה לנדוור ברמת החייל - ימכרו לכם מכונה/מקציף/כוס קפה/כוסות לקפה/צלחות/כפיות/קפסולות/עוגיות לנשנוש וכן - טעימות יש חופשי. תומר
    1 נקודה אחת
  38. אמנם ז'אנר אחר לגמרי, ועוד אחד כזה שאני לא מתחבר אליו בדרך כלל - דוקמנטרי. סיימתי לראות את הסדרה "תיעוד רחב היקף של האירועים שהובילו למלחמת לבנון" (שם קליט מאוד ) , של כאן 11 ביוטיוב. נראה לי שהשם אומר כל. סה"ב חמישה פרקים, כל אחד 50 דקות. 3 פרקים ראשונים מעניינים מאוד, פרק רביעי קצת יורד ופרק חמישי לדעתי כבר מיותר קצת. סדרת חובה לדעתי, גם בשביל הידע ההיסטורי, גם כי זה קרוב אלינו בתור ישראלים, וגם כדי להבין מה הולך במזרח התיכון. עכשיו אני רואה את "ריחן: מוצב המוות", גם של כאן 11 ביוטיוב. 3 פרקים, כל אחד 30 דקות בערך. נראה שמבחינה תיעודית/טלוויזיונית פחות טוב, אבל בתור אחד ששירת במוצב כמה חודשים, יש לי עניין אישי. נ.ב אני רק אוסיף שזה כנראה תהליך טוב לראות את מה שאתה חווית מזוויות אחרות ברטרוספקטיבה של שנים. פתאום אתה מגלה מחשבות חדשות לגמרי על אותם אירועים שהיית בטוח לגביהם בעבר.
    1 נקודה אחת
  39. אני פשוט מקשיב לבעלי המקצוע... המוטציה הבריטית באחוזים מאד גבוהים אצל החרדים, באחוזים יותר נמוכים באוכלוסייה הכללית וכמעט ולא קיימת באוכלוסייה הערבית. ולכן המספרים שאנחנו רואים באולוסייה החרדית הם תוצאה ישירה של המוטציה הבריטית ולא בהכרח הפרות הסדר שלהם. והיום הבת שלי הפתיעה אותי, הייתי צריך להקפיץ אותה לבית הספר ל 4 שעות... כן.. פתחו את בית הספר שלהם. כל השכבה נפגשה.. ל-4 שעות .. נכנסו לכיתות ו... עשו מתכונת בלשון. את זה לא תשמע בערוץ 12.. לא תראה תמונות של מלא בתי ספר חילוניים עם מאות ילדים נכנסים לעשות מבחני מתכונות. פשוט החליטו שמבחני בגרות זה ממש חשוב, ולכן החריגו אותם מהסגר .. מותר לבתי הספר לקיים מבחני בגרות ומתכונות. אז זה בסדר, נכון? כי לנו נראה שבגרות בכיתה יא' זה חשוב ... פקינג כיתה יא' , זה לא שמחר הם מתגייסים. יש להם עוד שנה וחצי או יותר לצבא.... אז למה לנו מותר להחריג? נחזור לתל אביב.. יש 2000 חולים פעילים על חצי מיליון תושבים. תכפיל ב18 (להגיע ל 9 מיליון ) , תקבל 36,000 חולים פעילים. כלומר אם כל מדינת ישראל הייתה במצב של תל אביב, אז היינו עם 36,000 ולא עם 70,000. כולה חצי.. ואז מה? אם תגיד לי שהיו מכניסים לסגר את כל המדינה על חצי מהתחלואה של היום.. אז מה אכפת לתל אביבים.. הם בסגר על החצי תחלואה וזהו. ואם תגיד לי שלא היו מכניסים לסגר את כל המדינה עם כל המדינה הייתה באותה תחלואה .. אז אני אגיד לך שתוך שבוע שבועיים כל המדינה הייתה מגיעה ל 70,000 ואז היינו נכנסים לסגר. רק שבתל אביב היום 4000 חולים ולא 2000. אז מה יש לתל אביבים לבכות ? החרדים רק הקדימו את הטריגר לסגר, למה לבכות ? החרדים רק עזרו לתל אביבים לעבור את הקורונה בחצי מהתמותה שהייתה להם אם כל המדינה הייתה שומרת כמו התל אביבים.
    1 נקודה אחת
  40. 1 נקודה אחת
  41. ואני חושב שה AL4 היה גיר אוטומטי פלנטרי מוצלח.. פעם אחת אחרי 120,000 החליפו לי שסתומים וברגים (וגם שמן על הדרך). חוצמזה נהנתי ממנו.
    1 נקודה אחת
  42. תראה הCB של הונדה זה אופנוע מוכח מכל בחינה- אמינות, איכות, סחירות. כמו לקנות קורולה. הבנלי בזמנו היה הימור מסויים כיוון שהיה כלי חדש לחברה יחסית חדשה ליבואן קטן. ההימור היה טוב כיוון שהאופנוע הוכיח אמינות טובה וסחירות מטורפת (כשמכרתי, קיבלתי לא מעט הודעות וטלפונים למרות שמכרתי מעל מחירון ובתקופת קורונה). לטעמי, אחרי כמה עשרות אלפי ק"מ על גבי הבנלי ולא מעט ק"מ על CB של חברים אני יכול להגיד שלא הייתי מתקרב לCB500X. כלי שמרגיש פשוט מאוד, לא נוח בטיול ארוך (מעל 200 ק"מ רצוף? אתה בהחלט תרגיש אותם. טיול של 500 ק"מ? אתה תצא גמור ועייף בעוד שאני בבנלי גם אחרי טיול של מעל 700 ק"מ ביום אחד הייתי רענן ובסדר) ולדעתי לא נראה משהו. הבנלי אומנם פחות איכותי ברמת הגימור שלו (ואני לגמרי לא בטוח שTRK חדש מהחברה לא יהיה ברמת הCB כי בנלי עשו קפיצה גדולה מאוד באיכות לאחר הרענון בשנה שעברה) אבל נוח יותר בהרבה, נראה משמעותית טוב יותר ולי אישית היה חיבור עם הבנלי. פשוט אהבתי לרכב, אהבתי לטייל איתו וזה בסופו של דבר למה בחרתי באופנוע בכלל ולא בקטנוע פשוט. המינוס העיקרי שלו זה טיפול כל 6 אלף ק"מ ולא 12 כמו בהונדה.
    1 נקודה אחת
  43. בהחלט יתכן הבדל. כשתדלקתי לפני תקופה קצרה בתחנה קטנה וזולה כלשהי, הרכב התקשה מאד להניע בקור.
    1 נקודה אחת
  44. כל פעם אני מופתע מחדש כמה חסרי מוח אנשים יכולים להיות. לא פונים מנתיב שמיועד לנסיעה רק ישר ובטח שלא עוקפים מימין וחותכים (לא טוסטוס, לא רכב ובטח שלא סמי טריילר). צר לי על נהג המשאית שנקלע לסיטואציה (ספק אם בכלל ראה/הרגיש שפגע במכונית תוך כדי הסיבוב).
    1 נקודה אחת
  45. 1 נקודה אחת
  46. זה רק אני או שהתמונה של הג'וליה וה508 ביחד מהוות מבחינתי סוג של פורנוגרפיה מוטורית ?🤭
    1 נקודה אחת
  47. עובש, פיח, בקטריות, אבק... על הרכב אתם לא חוסכים, קונים רכבים במימון כמעט מלא אבל לנשום עובש ואבק זה בסדר.
    1 נקודה אחת
  48. אין תשובה חד משמעית מה עדיף, כל אחד עם השיקולים שלו אמור להחליט תוך כדי שהוא מודע לחלוטין ליתרונות והחסרונות של כל אפשרות. על אותו משקל יש אנשים שמעדיפים לקנות זהב פיזי ויש אנשים שמעדיפים דרך ETFים וכו', לדוגמא אתה אומר שעדיף לקנות נייר ולא להתעסק עם ארנק דיגיטלי, העניין הוא שאם תחשב כמה ביטקוין נותנת לך יחידה, ואז תחשב כמה יחידות אתה צריך כדי שיהיה לך ביטקוין שלם - אתה תגלה שאתה משלם (כנראה, לא חישבתי בדיוק) עשרות אחוזים מעל המחיר האמיתי של הביטקוין + דמי ניהול מטורפים. חוץ מזה, GBTC היא לא ETF והמנפיקה לא כפופה לרגולציות כמו לדוגמא בלקרוק או ואנגרד, יכול מאוד להיות שמחר המנפיקה קורסת והכסף שלך הלך פייפן גם אם יש לך יחידות במיליון דולר. לשואל השאלה מה עדיף הייתי ממליץ להתחיל כאן: https://www.investopedia.com/news/why-buy-expensive-bitcoin-etf-instead-actual-bitcoin/ ואז להמשיך בגוגל עד שאתה מבין מה טוב יותר בשבילך. *עריכה: התעניינתי בפורטפוליו של GBTC וראיתי שהיא מחזיקה ... ביטקוין ! כלומר, איפה שהוא יושב ארנק דיגיטלי שמכיל בתוכו הרבה מאוד ביטקוינים (אני דיי בטוח שהם לא של בעלי היחידות בקרן, הם של המנפיקה). אז למרות שטרנספורטר ניסה בכל כוחו לא להחזיק ביטקוין בארנק דיגיטלי, עדיין הוא מחזיק ביטקוין בארנק דיגיטלי, פשוט במקום לפחד שהוא ישכח את הסיסמא הוא צריך לפחד שמנהל הקרן ישכח אותה.
    1 נקודה אחת
  49. נראה שככל שיצרן נקלע לקשיים, עושים עבודה קלה ו"מתבססים" על עיצוב מוכר. (שלא לאמר מעתיקים בשינוי קל) . פעם אפשר היה לזהות בקלות רכב על פי העיצוב. היום כבר קשה להבחין ממרחק יחסית קצר, איזה רכב לפניך. 😉
    1 נקודה אחת
  50. הפתרון היקר הוא החלפת קפיצים ובולמים כפי שהציעו פה כבר. הפתרון הזול הוא התקנת ספייסרים בין תושבות הבולם למרכב הרכב, החיסרון בפיתרון שכזה הוא שמהלך המתלה לא משתנה, רק הגובה.
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...