Jump to content

לוח ניקוד

  1. korola

    • נקודות

      13

    • הודעות

      1,305


  2. AK21

    • נקודות

      13

    • הודעות

      297


  3. מרכז שירות שי-לי

    מרכז שירות שי-לי

    ספונסר פורום


    • נקודות

      12

    • הודעות

      868


  4. פבל

    פבל

    מנהל הפורום


    • נקודות

      9

    • הודעות

      4,305


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 19/01/21 בכל התחומים

  1. אז באופן רשמי את המאזדות החליפו התוצרים של GM. ההחלפה של המאזדה 3 הייתה כבר באוויר זמן מה. הרכב טחן מיילים והגיע הזמן להתקדם הלאה. את נקודת המבט שלי על מה שנקרא כאן טראק התחלתי מ" מי בכלל צריך את זה" כשהגעתי לכאן, המשיך עם" נחמד כל הקטע הזה .." ואז הגיע ל : " אני צריך אחד כזה". הטראק בטקסס הוא כמעט MUST. אפשר לראות אותם בכל מקום כאן. בערים הגדולות, בפרברים ובעיירות הקטנות. נוסעים עליהם אנשים מכל הקצוות. מפועלים שזה רכב העבודה וכלי העבודה שלהם ועד אנשים בחליפות שהעדיפו את הטראק על S class או דומיו. לסיפור שלי- התחלתי לחפש בלוחות משומש בן שנה- שנתיים עם נסועה נמוכה ללא דגם ספציפי אבל עם כמה דרישות: בטיחות, אמינות, נוחות וצריכת דלק ברמת הסביר( ככה שהV8 די ירדו מהפרק). החיפוש התחיל מאוד רחב כשלא הייתי סגור על מה אני רוצה והסתכלתי גם על על קטגוריית הMidsize שכוללת את הטקומה, פורד ריינג'ר, שברולט קולורדו וההונדה רידג'ליין( שמאוד אהבתי על הנייר והייתי קרוב להיסגר עליה). תוך כדי נסיעות מבחן ברכבים הנ"ל המחשבה של " למה לא FULL SIZE ?" התחילה לקנן בי . ההבדל במרחב המחיה פשוט מטורף. ההבדל במחירים ובצריכת הדלק לא גדול אז למה לא?! מה שכן, קטגוריית הMIDSIZE כשלעצמה מאוד תחרותית וכל רכב מציע משהו שונה. המיוחד ביותר מבחינתי הוא ההונדה רידגליין שמבוסס על מרכב אחוד ומציע חווית נסיעה של רכב רגיל עם ארגז ובעל כמה פיצ'רים גאוניים שכמעט שיכנעו אותי. בFULL SIZE התחלתי לצמצם את האופציות. ram 1500 עד שנת 2019 מאוד זמין מבחינת היצע (מה שנקרא עכשיו ram classic ) אבל נפל חד משמעית בגלל מבחני ריסוק גרועים. הטונדרה והניסאן לא באמת היו אופציה בגלל צריכת הדלק המטורפת. נשארנו עם GM והרכב הנמכר ביותר בארה"ב- פורד F150. לאחר מיקוד נוסף, הגיעו 3 פיינליסטיות: F150 2.7 ecoboost XLT עם חבית האזור 302( שמוסיפה חשמול למושבים הקדמיים). יתרונות: הרכב הנמכר ביותר -כנראה אומר משהו, שילוב מנוע גיר מעולה, צריכת דלק הטובה בקטגוריה.חסרונות: אינטיריור מבאס, דגם ותיק יחסית לפני החלפה(הוצג דגם חדש ב2021). Silverado 1500 2.7 LT 2019 and on - יתרונות:מנוע מעולה!מומנט גבוהה מסלד נמוך ,מאוד מאובזר כבר ברמת האבזור LT עם הנעה ללא מפתח, הנעה מרחוק, keyless entry, מושבים והגה מחוממים. חסרונות: מנוע חדש יחסית, גיר לא חלק כמו בפורד. Ram 1500 lone star 2019 and on יתרונות: מנוע V6 אטמוספרי עם מערכת "היברידית"(כנראה אותה אחת כמו במזראטי ה"היברידית") מציג צריכת דלק טובה על הנייר, אבזור די נדיב, עיצוב פנים הטוב בקטגוריה. חסרונות: מנוע שלמרות שטוב כשלעצמו פחות טוב לדעתי מאלו שבGM ופורד. איכות ההרכבה הרגישה לי משמעותית פחות טובה מפורד וGM . החלטתי שאקח את הרכב במצב הטוב ביותר שאמצע בין ה3 במסגרת אילוצי התקציב כי 3 הרכבים באמת טובים. לאחר משהו כמו שבועיים של חיפוש פעיל ופספוס של כמה אקזמפלרים ממש טובים ראיתי שאני לא מתקדם יותר מידי. החלטתי לבדוק כמה עולה רכב חדש או משומש קלות(שאריות של 2020 וכו') והופתעתי לגלות שאפשר חדש בכמעט אותו המחיר. בשלב הזה הRAM ירד מהפרק כי המחיר שלו כחדש היה גבוה יותר ללא הצדקה ממשית. בראש הייתי סגור על הפורד וכבר הגעתי למחיר עם הדילר המקומי וכל מה שנותר הוא רק להגיע ולבצע את העסקה אבל הלב לא הרגיש שלם עם הפורד. למה? לא יודע בדיוק .החלטתי שאעשה נסיעת מבחן נוספת ולמרות שרציתי שנסיעת המבחן הזו תפסול את הסילברדו וככה גם ניגשתי אליה,זוהי התוצאה:
    11 נקודות
  2. היי חברים, כמו הרבה עסקים שממציאים את עצמם מחדש בתקופה הזו, אנחנו זכינו להגשים חלום ישן שהקורונה רק דחפה אותו קדימה לפני כשבוע עלתה לאוויר חנות אינטרנטית חדשה למרכז השירות שלנו, חנות שמציעה שירותים ואביזרים שונים לרכב. בחנות אפשר לרכוש מראש שוברי טיפולים, התקנת אביזרים שונים כמו אפל קאר פליי או אנדרואיד אוטו וכו'. אנחנו יודעים שזה לא משהו רגיל או מקובל למוסך, אבל אנחנו רגילים לא להיות רגילים או מקובלים זה דורש שינוי חשיבה מצד הלקוח ושינוי של הרגלי הצריכה במוסכים, אבל לדעתי זה חיובי לשני הצדדים: 1. הלקוח בוחר בדיוק מה הוא רוצה לעשות ברכב, משלם מראש, מגיע לטיפול ויוצא עם שקיפות מלאה. 2. המוסך זוכה לאמון מצד הלקוח ולחוויה שונה של שני הצדדים. אם זה יצליח או לא, ימים יגידו. החנות כרגע בתקופת הרצה ואנחנו מוסיפים מדי יום/שבוע מוצרים שונים לפי ביקוש וזמינות מלאי. בזמן הקרוב היא עוד תעבור שפצורים נוספים כמו חלוקה לקטגוריות, סוגי רכבים, טיפולים מדויקים מוזלים (15,30,45,60 וכו'...) ועוד. עד לסוף נובמבר יש הנחה נוספת של 50 ש"ח לחברי הפורום על כל המוצרים באתר בשימוש בקופון mycar בצ'קאאוט. אשמח לשמוע הערות, הארות, רעיונות נוספים. קישור לחנות: https://shayli.co.il/shop_new/ עדי
    11 נקודות
  3. לא, כמו שכתבתי- Citation: זו הייתה אמורה להיות השברולט הראשונה של שנות השמונים (1980), עם הנעה קדמית ודאונסייזינג (שהחל עם הקפריס שלוש שנים קודם לכן). האמת? היא נראתה מצויין, הייתה מתקדמת לזמנה ובטח עבור יצרן אמריקאי. אבל GM כשלו בהערכות עלויות הייצור, וההנהלה, שבשלב זה נשלטה בידי מה שנקרא Bean Counters, החליטה להשתמש בחלקי מדף זולים יותר שלא חשבו עליהם מראש, ולכן לא התאימו למכונית; למשל מתלים כבדים יותר שעשו שמות בהיגוי. לזה צריך להוסיף איכות הרכבה מזעזעת וחלודה בלתי-נמנעת. ריתוכים נאלצו להתבצע טרום מסירת המכוניות הראשונות ללקוחות, וגם זה לא הספיק. להוסיף חטא על פשע, המכוניות שנמסרו לעיתונאים ממגזיני הרכב השונים, היו הדגמים ה"נכונים", אלו שהונדסו כראוי מההתחלה, וכך מבחני הדרכים היללו ושיבחו מוצר שלא באמת יצא לשוק. GM הסתבכו (וחטפו תביעות) כמה שנים עד שביצעו את השינויים הנדרשים, אבל זה כבר היה מאוחר מדי- השוק עבר למתחרים. כמובן, בישראל אף אחד לא ידע מזה, וכך אבא רכש אחת. עד היום היא נושאת בתואר המפוקפק של הרכב שהוריד אותו מאמריקאיות לחלוטין, כי אליהן הוא כבר לא חזר עד יום מותו. בארץ אחותה הייתה יותר מוכרת- אולדסמוביל אומגה: עוד אפשר לקרוא פה.
    4 נקודות
  4. אני חושב שליאור הסביר את זה יפה. אבל אנחנו בפורום רכב , אז אפשר לתאר את המצב עם רכב. בסגר הראשון והשני , נסענו ברכב בעלייה.. אז הסגר היה בסה"כ ללחוץ על הבלמים והרכב האט או בלם. המוטציה הבריטית אומרת שעכשיו הרכב נוסע בירידה - לא הרבה מבינים את זה. תוסיף את העובדה שבסגר הראשון , הבלמים היו חדשים , עכשיו הם כבר משומשים ומתחממים מהר יותר. אז להגיד מקדם ההדבקה יורד, זה אומר שעכשיו לוחצים על הבלמים , אז התאוצה יורדת, אבל עדיין לא עברנו לבלימה. מבחינת המהירות היא עדיין מתגברת , מספר הנדבקים ליום זאת המהירות שלנו. לפני 3 שבועות דר' אלרועי התפרקה וצעקה בועדת הקורונה שצריך לבלום כי אנחנו בירידה ויש צוק בקצה. התקשורת צחקה עליה... במקום ללחוץ חזק על הבלמים , עשו כאילו סגר. אז ארץ נהדרת צחקה שוב. על "אל תקראו לזה סגר" וכולם באוטו צחקו על המטומטמת שצועקת צריך לבלום. אחרי 10 ימים של כאילו סגר , פתאום ראו שהמהירות ממשיכה לעלות (הגענו ל 7000 ליום - זאת המהירות ). אז הסכימו לסגר, וגם אותו כמעט כחול לבן טרפדה.. התקשרות טענו שיו"ר ועדת החוקה פעל באופן לא דמוקטרי שהעלה את הסגר להצעה שהיה רוב להחלטה, 10 דקות קודם לכן מישהו יצא לשירותים, אם היו מעלים את הסגר להצבעה 10 דקות קודם לא היינו בסגר. אז אנחנו בירידה... לוחצים על הבלמים, לא מספיק חזק כנראה כי לא כולם לוחצים. החרדים מסירים את חגורות הבטיחות והולכים לקידמת הרכב ומפריעים לנהג ללחוץ על הבלמים. אז עכשיו חלק מנבחרי הציבור שיושבים מאחוריה עם חגרות בטיחות , מאיימים שאם החרדים לא ישבו עם חגורת בטיחות אז כולם יקומו מהכיסאות ויפריעו לנהג ללחוץ על הבלמים. וכל זה שיש מצוק למטה.. והרכב עדיין בתאוצה. החיסונים .. זה מערכת בלימה נוספת , אבל כולם צריכים לשתף פעולה ולוקח לה זמן לעבוד. אם מספיק אנשים יתחסנו , אז לוקח 4 שבועות מרגע שמישהו מתחסן עד שהוא עוזר בבלימה. מתנצל.. באביב נעשה מפגש מנגל ביער בן שמן. נביא מנגל פחמים.. וכל אחד יביא קצת בשר בהתאם לרמתו (אני אביא קבבים של זוגלובק ) חומוס פיתות ושתייה. ונוכל לצחוק על הפאניקה של הקורונה. אני מת לראות מי יביא שניצל.
    4 נקודות
  5. ניסיתי היום לפי מה שכתוב על האריזה: לאחר התפחה של 15 דק' חילקתי ל6 כדורים וככה הם ניראו לאחר 60 דקות התפחה: נאפה בשתי שלבים כמו מקודם ב250 מעלות -שלב א' בצק לבד בתחתית, שלב ב' עם הרוטב וגבינת צפתית קשה בחלק העליון של התנור. יצא טוב וניראה שתפח קצת יותר בזמן האפייה מאשר הקמח הרגיל. אני מודה לכל החברים כאן- בזכותכם למדתי להכין לבד פיצה טעימה ואין סיכוי שאזמין בעתיד פיצה עם שליח, השלב הבא זה רק הטאבון :-). *התבלין לפיצה בתמונה לא נאמן למקור חחח, שיפצרתי אותו כהוגן עם תוספות ושיפורים וטחנתי עד דק :-).
    3 נקודות
  6. אתה באמת חושב שקשה להוציא 12 אלף בחודש לזוג? זה כלום. כי אני מכיר רווקים שמוציאים הרבה מעל זה. מה פתאום. כל תל אביבי יגיד לך שצפונית לבן גוריון (הרחוב) זה מחוץ לתל אביב 😂😂😂 אני לא אוהב את המושג ״הוצאות חד פעמיות״. כי זה שקר תמיד יש כאלה. ריהוט, הלכה לי המכונת כביסה אחרי 5 שנים, טלפון חדש (את הקודם משכתי 3 שנים וכבר היה בעיתיי להשתמש בו בגלל תקלות), קסדה לאופנוע עם בכמה שנים, תיקון גדול ברכב, חתונה של קרוב משפחה מאוד קרוב. תמיד יש משהו. אם יש חודש בלי ״הוצאה חד פעמית״ אני הולך למלא לוטו.
    2 נקודות
  7. אירופה הגדולה והחזקה החליטה שהיא הולכת לדאוג לכל אזרחי האיחוד האירופאי ביחד. ולכן קיבלו שם החלטה שאסור למדינה בודדת לרכוש לבד את החיסונים (פחדו שכל מדינה תציע יותר כסף) והחליטו שרק האיחוד ינהל משא ומתן , ישיג מחיר נמוך ויחלק את החיסונים לכל המדינות בצורה שווה. אז הם באמת השיגו מחיר נמוך יותר, בזכות ההחלטה הזאת לא היו מתחרים למדינת ישראל בהצעות המחיר הכאילו גבוהות שלנו. והם קיבלו מחיר נמוך בתמורה לפריסה ארוכה יותר של החיסונים. לכן להולנד אין מספיק חיסונים לנהל מרתון חיסונים כמו שלנו. טוענים ששילמנו 30 דולר למנת חיסון לעומת האיחוד ששילם 15 דולר. אבל, בלי החיסונים היינו כנראה צריכים להישאר בסגר הדוק לפחות עד חודש מאי עם המוטציות האלה. והתל"ג שלנו ב-4 חודשים האלה הוא פי מאות יותר מאשר עלות החיסונים.
    2 נקודות
  8. תקנה לוואצה, קניתי בילו את המכונה הפשוטה (מודו מיו) בזמנו ב400 שקל וגם קיבלתי 96 קפסולות אם אני זוכר נכון, עכשיו יש מבצעים דומים בשופרסל, שווה לבדוק. אה, ולטעמי הקפה הרבה יותר מוצלח מנספרסו.
    2 נקודות
  9. דוגמה יותר טובה לסיכון של דירה ספציפית הוא שאיכות השכונה יורדת משמעותית עקב מעבר של אוכלוסיות חזקות לשכונות אחרות, למשל. או יותר במיקרו, שכן נוראי קומה מעליך (וגם לא טריוויאלי למכור דירה כזאת)
    2 נקודות
  10. אל תתרץ. אין על חול של פיצה. לפעמים זה כיף.
    2 נקודות
  11. השנקל שלי אחרי 4 ניידים ב4 וחצי שנים: לנובו IDEAPAD - סדרה על הפנים. שניהם עדיין חיים ומתפקדים כי החומרה עצמה טובה, אבל כל המארז ומה שמסביב מתפרק: במחשב בן שנה - הבלוטות' הפסיק לעבוד או עובד לסירוגין הALT SHIFT לא עובד בצד שמאל (אז אי אפשר להחליף שפה) הפלסטיקה של הציר התפרקה כבר בימים הראשונים של המחשב ובעקבות כך המסך התחיל לעבוד מתי שבא לו ולבסוף המסך גם נשבר בעצמו מבלי שנגרם לו שום נזק פיזי (כנראה הפלסטיקה שמסביב למסך הייתה רופפת וזה היה הטריגר) המחשב בזמנו עלה לי סביבות ה2700 ש"ח - I5 דור שמיני, SSD 512 ו8GB RAM יש לי עוד IDEAPAD שקניתי בסוף 2016 גם כן סביב ה2200 שח, גם כאן כל עניין הפלסטיקה מעפן, כל פתיחה של המחשב גורמת להתרוממות של חלקי הפלסטיק התחתונים (הרי חצי מהברגים כבר השתחררו ממזמן ומה שלא - שבורה לו ההברגה) והמסך עובד לפעמים רק חצי מהציר האנכי שלו. מהעבודה קנו לי DELL LATITUDE 7400 עם מעבד I7 דור 10, 512GB ו8GB RAM לדעתי הוא מתומחר סביב ה6-7 אלף שקל בשוק. מה אגיד, עולם אחר לגמרי מבחינת איכות, הכל מתכתי וקשיח, לא מתפרק, יש מצלמה שאפשר להזיז בה מתג כדי להסתיר כשהיא לא בשימוש, בקיצור הכל מרגיש איכותי. הסוללה גם מחזיקה להרבה זמן. לזוגתי קניתי מתנה HP PRO BOOK עם המפרט הזה: https://1pc.co.il/product-76063-HP_ProBook_450_G7_9HR09EA.aspx?utm_source=google-merchant&gclid=CjwKCAiAo5qABhBdEiwAOtGmbjm3iZMXzqjVdXtiqptKRalU0lb60TsIIALmFvihg270lItaZHPAPhoCPRAQAvD_BwE ממה שאני רואה עכשיו - הוא עלה כבר ב300 שקל (קניתי לפני חודשיים) וכבר אז הוא עלה ב400 שקל מהפעם הראשונה שבדקתי... זאת אומרת שמנפחים מחירים בגלל מחסור במלאי, זה החסרון בתקופה הזו בקניית מחשב. אבל שוב, גם פה, יש איכות טובה והמחשב מרגיש טוב, לדעתי תחפש דברים כאלו בתקציב שלך, קח בחשבון גם את עניין האחריות. לנובו נתנו לי אחריות רק לשנה וכבר בשנה ויום המחשב התחיל לעשות בעיות נוראיות ולא היה עם מי לדבר. עדיף לשלם 'ביוקר' בקניה אחת לכמה שנים, מאשר לקנות אחרי שנתיים מחשב חדש בזול. מבחינת מפרט מתאים לצרכים שלך גם מעבד I5, ממליץ לך לא לרדת מ8GB RAM וכמובן 512GB בכרטיס, אחרת תמצא את עצמך מוגבל די מהר. לא הייתי לוקח מסך מגע רק בגלל שעלות תיקון שלו יקרה מאוד לעומת מסך רגיל.
    2 נקודות
  12. היה אמור להיות בתחילת החודש, אבל ביטלתי אותו כרגע בגלל הסגר. אני מהמקפידים, ועם כל הכבוד ותחושת הערך העצמי המוגזמים שלי, אני לא חושב שמבחן לאוטו זה צורך חיוני.
    2 נקודות
  13. קודם כל, תוסיף את הלינק לחתימה. אתה לא רוצה שהוא ילך לאיבוד אחרי שהשרשור יתפח ל-40 עמודים או יידעך. שנית, בהמשך למה שאמר איציק - אני חושב שלהוסיף קטגוריה שלמה של מוצרים או לחלופין עוד SKU לכל מוצר (עם/בלי התקנה) יהיה מסובך, עלול לבלבל ויצריך דאטא בייס כפול בגודל. לדעתי יהיה הרבה יותר יעיל לאפשר רכישת "תוספת" עבודה/הרכבה בעמוד של המוצר שתוסיף את המחיר של הרכבת החלק הספציפי למחיר הכולל של החלק. בנוסף, אם אנחנו כבר שם, אפשר להוסיף בשורה מתחת (סטייל "אנשים שרכשו את מוצר זה התעניינו גם ב-א, ב, ג" של אתרים כמו אמזון) גם "חלקים ששווה להחליף ביחד" שיוצעו שם במחיר מוזל כי העבודה על שני החלפים הללו משולבת. לדוגמה - אני רוצה לרכוש סט צלחות בילום. המחיר שלהן הוא 1200 שקל, ומוצע לי צ'ק בוקס של "עבודה" שמוסיף למחיר עוד 300 שקל (מחיר שיחושב אוטומטית ע"י הזנה של מחיר שעת עבודה גלובלי וציון כמה שעות עבודה "עולה" החלפת כל חלק - ככה גם מחירי העבודה יעודכנו לבד כאשר תעדכנו את מחירון שעת העבודה שלכם). מתחת לזה תופיע שורה של "כדאי להחליף יחד גם:" ומתחתיה סט רפידות בלימה עם מחיר של 300 ש"ח וליד, "הרכבה" עם מחיר מחוק של 300 שקלים ומחיר מתוקן של 100 שקלים. מקווה שהסברתי את זה כמו שצריך, אם תצטרך אני יכול לייצר לך אילוסטרציה. שלישית, התמונות הגנריות של "Guy Fixing Car" מבלבלות מאוד. התמונות צריכות להיות של המוצר. במצב הנוכחי אתם מחייבים את הלקוח לקרוא את כל התיאורים של המוצרים. כרגע זה לא נורא כי יש רק עמוד אחד (אם יש יותר, לא מצאתי אותם, אז זו בעיה) אבל כשיהיו יותר מוצרים זה יתחיל להיות סיוט - גם למי שמחפש, וגם לכם לתקן את זה. אחרון, אתם צריכים לעבוד עם ניסוחים קבועים, ובלי טקסט מיותר. 1. "החלפת מצבר..." זורם הרבה יותר (ותופס פחות מקום) מ"מצבר... כולל החלפה". ממה שאני יודע (ויכול להיות שאני טועה, אני לרוב טועה) גם די ברור שזה אמור להיות כולל החלפה, אחרת זה אפילו יקר יותר כי חלק מהמחיר מתקזז עם זה שהעסק לוקח וממחזר את המצבר הישן, לא? 2. מיותר להוסיף "כולל עבודה" לשורה של "החלפת בלמים". הרי עצם ההחלפה היא העבודה. 3. בהמשך לזה, לא עדיף לכתוב "החלפת תושבת ..." במקום "תושבת... כולל עבודה"? ככה או ככה, רצוי ללכת עם ניסוח אחיד - גם כדי שבעתיד תוכלו להגיד למתכנת שלכם לייצר סקריפט שיוסיף את הניסוח לבד. אתם רק תכתבו/תבחרו את שם החלק והדגם ותוסיפו תמונה ומחיר, ושם המוצר המלא יופיע אוטומטית (כולל עבודה/החלפת/חלפים בלבד וכו').
    2 נקודות
  14. לא מבין, אתה פה רומז לנו שיש עשרות חתונות ואירועים גם אצל החילונים. מתרברב שגם בסגר יש לך מלא אירועים ועבודה. שבעלי חתונות מוכנים לשלם את הקנס של ה-5000 ש"ח וימשיכו לעשות חתונות בניגוד להנחיות. אז מה אתה מתפלא שגם במגזרים אחרים עושים זאת?
    2 נקודות
  15. חליל זה לא אותו עומס, חולה שפעת קשה לא דורש אות אותם משאבים כמו חולה קורונה קשה. אז אל תערבב בין סוגי העומסים. אתה באמת חושב שבכל העולם משתפים פעולה וכל בתי החולים בעולם בוכים ביחד על עומסים חריגים? בנתיים שברנו עוד שיא במספר המאובחנים - 10021 !!! כל הכבוד.. בקיצור , בדיוק כמו בבריטניה , המוטציה הבריטית חזקה יותר מהסגר ואנחנו מתחילים לראות את ההשפעה של הדומיננטיות שלה. אבל , מספר החולים קשה החדשים אתמול היה רק 144 (רק שלא יתקנו רטרואקטיבית). זה יכול להעיד על שינוי בתמהיל המאובחנים, אומנם יש 10,000 אבל רובם צעירים שלא מגיעים למצב של חולים קשה. והמקדמים אכן יורדים , אבל אם רואים סימנים לשליטה של המוטציה הבריטית הם יתחילו לעלות שוב עד שהחיסונים יהיו אפקטיבים מבחינת היקף האוכלוסייה
    2 נקודות
  16. סליחה שאני עונה במקומו, אבל גם משאיות הם רכבים, וגם אותן אפשר "לחבב" (מלשון חובב רכב). 🙂 אגב, גם אני לא מתחבר לתפלצות הללו (למרות שתמיד אשמח לנהוג בכל דבר, החל מלמבורגיני וכלה בסקאניה), אבל אני חושב שאפשר להבין את המשיכה שלהן. זה בדיוק כמו שכתבת- "לך" זה לא עושה את זה. אגב, כשעוד @oryo היה פעיל פה, הוא הראה את הצד השני של חובבי הרכב באמריקה, הנמוך (קרוב לקרקע). To each his own ...
    2 נקודות
  17. אצלי התשובה מתחלקת לכמה חלקים; הרכב הראשון שנהגתי בכוחות עצמי היה השברולט סייאטיישן של אבא, וזה היה בכלל בגיל 13. הנה, אפילו יש תמונה שלו עם הרכב (נקנה משומש מהשכרה): אבא לקח אותי למנחת עין שמר, לשם נהגנו להגיע ולצפות בטיסנים שפעלו בשבתות, ואז התקדמנו לאיזור נטוש של המנחת- ונהגתי, עם כרית כדי שאראה לאן אני נוסע. אבל, (כנראה) כמו רוב הזקנים פה, כמובן ש"נהגתי" גם רכבים מוקדמים יותר של אבא כמו הדודג' דארט 1971 והקורטינה 1976, כשאני יושב על ברכיו ואוחז בהגה- אל תדאגו, זה היה רק בעיר... (שנות השבעים, you had to be there). אח"כ למדתי נהיגה על סובארו DL, בתפר שבין 1989 לשנת 1990 (את הרשיון עצמו קיבלתי ממש בתחילת 90). כזה: והרכב הראשון שנהגתי?, זה מעניין שיש לי תמונה של שלושת הראשונים: אבא היה הראשון בחדרה להזמין ולקבל מיצובישי לאנסר חדשה (באופן כללי, זה היה הרכב הראשון החדש שלו אחרי עשרות שנים של קניית רכבים משומשים). אז היא הייתה הרכב הראשון שהתחלתי לנהוג בו לאחר קבלת הרשיון. אבא לא סבל את הלאנסר, אחרי שהיה רגיל למכוניות גדולות, והשתכנע לרכוש פיג'ו 405 1.9 SR (ה"מפואר"). הוא קיבל את הרכב, שהיה מודל 1992, בסוף 1991, וכאן רואים אותו לפני שנפטר מהמיצובישי. אבל מה שכמובן יעניין את רובכם הוא הפיירבירד שנת 1974, שהיה הרכב שלי. כחייל תפרן, התעקשתי לקנות אותו למרות שהיה בעל ששה צילינדרים, מרקיב ומלא תקלות, שזה כמובן צפוי לגרוטאה שכזו. ואני זוכר שהמוסכניק של אבא אפילו מצא עבורי מכוניות מעניינות, כמו אודי כזו, שאלוהים יודע איך הגיעה לישראל: אבל לפחות תיחזקתי את הפיירבירד כראוי- הנה, בתמונה אני מבצע איטום לגג בעזרת סיליקון לאמבטיה (דווקא החזיק יפה לחודשיים...).
    2 נקודות
  18. המערכת הנ״ל נקראת Ecall ) emergency call) והיא מערכת חובה בכל רכב המבקש תקינה אירופאית מאפריל 2018 הכוונה לכל דגם חדש מהמועד הנ״ל, המערכת היא מחשב רכב בעלת יכולת סלולארית וGPS שמחוברת לרשת הcanbus לרמקולים ולקרופון ובאצם משמשת כטלפון סלולארי לשעת חרום כאשר הנהג לוחץ על הכפתור או שהמערכת מזהה שהרכב עבר תאונה נפתחת שיחה מול מוקד חרום (המערכת מחייגת 112 ומשרד התקשורת מפנה למד״א או באזורים מסויימים למשטרה) Sent from my iPhone using Tapatalk
    2 נקודות
  19. יש מיזם מדהים בארץ שהוליד קבוצה שהולכת וגדלה מיום ליום - תשאלו כנופצון (אני חבר בה כשנתיים, איך שהזמן טס כשנהנים) הרעיון פשוט - בקבוצה קיימים חבר'ה מקצועיים בעולם המכונאות וחבר'ה שלומדים מהם במפגשי טיפולים מאורגנים. הכלים שאתה מחפש נמצאים ברשות חלק מחברי הקבוצה, עם הזמן גם אתה תצטייד בכלים ותוכל לעזור לאחרים. תריץ חיפוש בפייסבוק על שם הקבוצה ותצטרף. בנוסף, יש קבוצות ווצאפ בפריסה גאוגרפית ארצית שנפתחו. אם אתה מעוניין להצטרף תכתוב לי בפרטי מאיזה אזור בארץ אתה ואבדוק לך לינק הצטרפות. בהצלחה ! נ.ב הזכרת מיכל איסוף שמנים, בטיפולים שתעשה חשוב להקפיד לא להשליך את השמן הישן לזבל אלא בצוברים יעודיים לזה (המעטים שקיימים בארץ לצערנו) למען שמירה על הסביבה
    2 נקודות
  20. למה שהרכב יתחמם כתוצאה מגרירה? רכב שמתחמם, זה רכב לא תקין, בין אם יש לו וו, או אין לו וו. נוסף על כך, יש תקנות לגבי גרירה והגבלות משקל לכמה מותר לרכב לגרור. בכל אופן, קבל דוגמא: יש לי וו גרירה ברכב, אני גורר עגלה (160 ק"ג) ואופנוע שטח (102 ק"ג) סה"כ אני גורר 262 ק"ג. קח נניח משפחה ממוצעת, שני הורים (האישה 65 קילו ממוצע, לא סופר את הנהג), שלושה ילדים מתבגרים (כ60 ק"ג כל אחד), הרכב סוחב 245 ק"ג. אני סוחב את העגלה בסופי שבוע, וגם לא תמיד. המשפחה נוסעת ברכב 7 ימים בשבוע. מי עובד קשה יותר הרכב עם הוו או בלי הוו? יורד לסוף דעתי? אל תפסול בגלל הוו. לפעמים הוא סחב אופניים, לפעמים עגלה עם אופנוע, לעיתים אחרות אופנוע ים (פחות נפוץ ברכבים פרטיים, לרוב נפוץ ל4x4) רכב פרטי לא גורר קרוואן או משקלים כבדים למדי לרוב.
    2 נקודות
  21. לא הבנתי, בכוח אתה מנסה לריב עם מישהו / להדליק אותו? גלגל לעצמך איזה משהו קטן קורולה, תירגע.
    1 נקודה אחת
  22. אני לא בטוח שצריך לאשר בכנסת, תלוי איך הגדירו את זה. אבל בשלבים האלה לא סביר שלא יצליחו לאשר את זה. פרופ' ברבש לא היה אופטימי בערוץ 12 היום, הוא אפילו דיבר על הידוק עוד יותר של הסגר אם נמשיך לראות בימים הקרובים עלייה במספרים. מצב אחד אני מאמין שהמוטציה הבריטית תכה אותנו קשה אבל, אני גם מאמין בחיסונים, אני מאמין שגם אם נמשיך לראות זחילה כלפי מעלה במספרים. בסופו של דבר ההגנה של החיסונים תתחיל להשפיע אולי עוד השבוע ואולי שבוע הבא, אבל בטוח תהיה השפעה כלשהי. אבל אני לא אופטימי כמו טרנספורטר שחושב במאי יתחילו חתונות ענק ... המקסימום לדעתי יהיו חתונות של 100 או 200 ביולי אוגוסט. וטיסות לחו"ל של אנשים מחוסנים זה הכי גרוע.. זה מתכון בטוח להחזיר לארץ מוטציה עמידה לחיסון. תחשבו על ישראלי מחוסן טס לברזיל/דרום אפריקה. הוא מחוסן לוירוסים הרגילים .. אז הוא מסתובב חופשי , מסביבו מדגרת וירוסים עם מוטציות שונות הוירוס היחיד שהוא יכול לתפוס זה וירוס עמיד לחיסון.. כלומר אם יש איפהשהו בעולם מוטציה עמידה לחיסונים אפילו אם היא בהיקף קטן ולא מורגש. ברגע שנשלח ישראלים מחוסנים לחו"ל הם יחזירו לנו מוטיצה עמידה לחיסון.
    1 נקודה אחת
  23. בגלל שב 2009 היה גם וגם שידע שהפלנטרית עדיפה מבחינת אמינות ואיכות נסיעה. היתרון של הרובוטית-היא קצת יותר חסכונית בדלק.
    1 נקודה אחת
  24. כן,איש נדיר ועניו. כיף לתת פרנסה לכאלו. יש לך וולוו? תירשום מספר של פירוקיה רק של וולוו בראשון לציון. 0542161825
    1 נקודה אחת
  25. ברור שמצאו את המוטציה - לוקח לה זמן לצבור תאוצה ולדחוק את הוירוס המקורי. גם את זה korola הסביר. אתה רואה ירידה כללית, אבל התמהיל של הוירוסים משתנה לטובת המוטציה היותר מדבקת.
    1 נקודה אחת
  26. מעבר לגיר אין לרכב בעיות מיוחדות, דווקא המנוע 1600 אטמוספרי יצא אמין יותר ממנוע האקובוסט שהגיע אחריו, הרכב מאוד מהנה לנהיגה עם היגוי חד ומדוייקת והרבה פידבק לנהג מההגה. הגיר לעומת זאת היה בעייתי והמשיך להיות כך וימשיך להיות כך גם אחרי ההחלפה, אם הסיכון שווה את הכסף זה כבר עניין שלך, אישית אני הייתי נמנע (ונמנעתי בעבר כששקלתי לקנות אחת) בגלל הגיר הזה כיוון שתקיעה זה עניין של מזל ואיך אומרים- מרפי מגיע בדיוק כשאתה לא מצפה לו או בתרגום לשפת בעלי רכבים הגיר ילך בדרך לאילת בכביש הערבה כש40 מעלות בחוץ עם ילדים חסרי סבלנות ואשה עוד יותר... מצד שני אם באמת הוחלף הגיר לפני שבוע אני מאמין שיש לך תקופה ארוכה של שקט, המושב האחורי נחשב צפוף לקטגוריה אבל עדיין מדובר במכונת נהיגה משובחת ואחת המשפחתיות המשובחות לנסוע איתה בכבישים מפותלים.
    1 נקודה אחת
  27. רכב לימוד נהיגה ראשון BMW 316 ידני, שנת דגם 1987 למייטב זיכרוני. (צבע זהב מיטאלי מהמם את זה אני זוכר הייטב). סיפור מוזר, לכל המורים בקריות היה אז סובארו, ואותו מורה הבין שהוא צריך ייתרון שיווקי, במקרה שלי השיקול שלו היה נכון, נלכדתי ברשת שלו. (; רכב נהיגה ראשון, האוטו של אבא , רנו 5 GTL ידני מנוע 1400 שנת דגם 1989, חדש מהניילון , אבא החזיק בו 23 שנים ברצף, עד לגריטה בתוכנית ע"ח המדינה. מהר מאוד התברר שלא נוכל לחלוק רכב משותף , גם רציתי רכב משלי אחרי הצבא , לכן מיד קניתי ווספה, ואחרי שנתיים מינימיינור שנת 1978 מנוע 1000 גיר ידני. 🙂
    1 נקודה אחת
  28. אתם מכלילים דיעות על מותגים, לטוב ולרע. ללנובו, לדל ול-HP יש סדרות commercial וסדרות consumer. הסדרות האלו מפותחות במקומות שונים בעולם, מכילות רכיבים שונים וחלקן אפילו מתוכננות ומיוצרות מחוץ לחברה (על ידי ה ODM שמייצר בפועל). אז אחד סיפר על הלנובו T שלו שהיה אמין ועמיד, מול זה שסיפר על ה IDEAPAD המתפרק, אחד היה מבסוט מה HP ELITEBOOK ואחר לא יגע ב HP בחיים. חוץ מהלוגו על המכסה, אין קשר בין המחשבים האלו. לאסוס ACER וכו' אין סדרות מסחריות.
    1 נקודה אחת
  29. מגבר הוא 85 ואט לערוץ, רמקול הוא 100 ואט Continuous Power, אני הייתי מחפש מגבר חזק יותר
    1 נקודה אחת
  30. בקומפרסור נייד לרכב אין שסתום בצד הקומפרסור. אם מפעילים את הקומפרסור על ריק, לא מחובר לכלום, הוא מוציא אוויר. יש בקצה הפיה שלו "ברזל" שלוחץ על השסתום שבגלגל.
    1 נקודה אחת
  31. נראה לי שלא הבנת אותו הוא רוצה לדעת מה העובי שצריך לבקש מהקצב כדי שיוכל לעשות מדיום אז בטח שיש עובי מומלץ ופחות מומלץ כמו שהסברתי לו. אם יקח חצי סמ עובי יהיה לו קשה להוציא מדיום אם יקח 2 אצבעות לפחות יהיה יותר קל.. Sent from my SM-G975F using Tapatalk
    1 נקודה אחת
  32. @korolaאנלוגיה יפה, צריך להפיץ אותה לעולם. רק תיקון קטן - אנחנו בבלימה, אבל עדיין לא בהאטה, שהיא כאשר R<1. דרך אגב ידוע מי יביא שניצלים, אם רק יצא מהמחבוא. @SchnitzelLova.
    1 נקודה אחת
  33. אני כבר כמה שנים קונה חלפים אצל שי לי, כי הוא מציע בדרך כלל את המחיר והשירות מכירה הכי טוב לחלפים מקוריים.
    1 נקודה אחת
  34. איזה ז'ופה, התערבתי עם מישהו לפני יותר מחצי שנה שלא נגיע ל10000. לפחות בשאר הסעיפים צדקתי (אמר שלא יהיה עוד סגר, פחחחח, ושיהיה חיסון עדר לפני שיגיע חיסון, פחחחחפחחחח) אפילו נתתי תחזית די מדוייקת לחיסון (בין חצי שנה לשנה, נכון לסוף יוני).
    1 נקודה אחת
  35. לדעתי רעיון מצויין ויעיל! אין עלייך עדי
    1 נקודה אחת
  36. אי שם במזרח הרחוק של רוסיה בגיל מאוד קטן
    1 נקודה אחת
  37. בוקר טוב, עשיתי בסדר הבא: 1. ביטלתי עדכוני תכנה אוטומטים ואז נכנסתי לישומי הטלפון 2. נכנסתי לאפליקציה שיש לי שכרגע לא עובדת מאחר והיא שודרגה, ואז: 3. נכנסתי לאחסון (ראה תמונה) 4. ניקיתי נתונים ומטמון (גם תמונה) שים לב שהסקרין-שוט ששמתי כאן הוא כבר עם הגרסה המשונמכת, אז לא להתבלבל. 5. רק אז הסרתי את האפליקציה 6. הורדתי את האפליקציה החדשה (גרסה קודמת) מהקישור ששמו פה של APK שמתאימה למכשיר הישן שלי (גם תמונה). https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-5-9-6046-release/#downloads 7. הלכתי לאוטו לעשות צימוד מחדש, לקח לי 3 נסיונות עד שזה נקלט.
    1 נקודה אחת
  38. הf350 זאת חיה אחרת לגמרי. זה חיית עבודה בעוד שהסילברדו שלי היא משפחתית עם בנפיטס
    1 נקודה אחת
  39. חיישן 1 נמצא לפני הממיר.
    1 נקודה אחת
  40. דה ז'ה וו מלפני כמה חודשים, לא רואה פה איזו קטסטרופה. כל נבואות הזעם לא התגשמו בסוף.
    1 נקודה אחת
  41. הרכב הזה מדהים אותי, אני מסתכל על הרכב הזה בעמודים של יד 2 והמחיר שלו במקום לרדת, רק עולה.
    1 נקודה אחת
  42. נוזל קירור אתה תחליף משמעותית פחות משמן, לדעתי תשקיע
    1 נקודה אחת
  43. א - סטודיבייקר לארק ב- גיפ סיור ב 73
    1 נקודה אחת
  44. למדתי על סובארו ליאונה GLF שהייתה אז רבת מכר בארץ. זהו גם הרכב שהיה להורי וצברתי עליו קילומטרים רבים. בכסף שחסכתי קניתי חיפושית רקובה שלא החזיקה מעמד זמן רב. בזמן השרות הצבאי קניתי סוג של חלום - אלפא סוד שנת 79 עם מנוע 1.5. הרכב היה כיפי אבל הפגין רמת אמינות ירודה מבחינת מערכת הבלמים ומערכת הקירור.
    1 נקודה אחת
  45. 1. זה בול תזרים. במקום לשלם 80% עבור 4 ימי עבודה, שילם 100% במזומן, כאן, ועכשיו, כסף שיצא לו מהכיס למרות שלא היה צריך לצאת כרגע. 2. חל"ת זה לא 75% משכורת, יש תקרות [תלוי גיל ורמת הכנסה]. רק לשם ההמחשה, שכר של 20K ברוטו = 50% מביטוח לאומי. 3. זה לא "ללא עלות למעסיק", הוא ממשיך לשלם ביטוח לאומי ומס בריאות בחודשיים הראשונים.
    1 נקודה אחת
  46. נטפליקס באמת הפכה להיות פח אשפה. בקושי יש שם תכנים ראויים למבוגרים, אנחנו שומרים את המנוי בעיקר בשביל הילד. אני בעיקר רואה אמזון שעולה גרושים, כ 5דולר בחודש. וטורנטים. יש אתר מעולה לטורנטים 1337x ותירגום יש מוויזדום סאבס שיש שם תרגום בעברית כמעט לכל דבר שמשודר. אני לפעמים סתם נכנס לשם רק בשביל לראות איזה דברים חדשים יצאו.
    1 נקודה אחת
  47. לכל אלו שאמרו "תתכלבו" "תחסכו כפול"... אתם צעירים, ואחרי שיהיו לכם ילדים יהיה פחות זמן לפנאי. אני כן בעד לחסוך, אבל לא להתכלב. כי זו תקופה יפה וצריך גם ליהנות. בלי קשר, משגע אותי שאנשים עם משכורות שהם לא משכורות רעב מתכלבים וחיים כמו תפרנים כדי לקנות דירה במחיר מופקע. שבוע טוב לכולם. נכון שצריך לחשוב על העתיד ולא לחיות רק את הרגע, אבל כמו כל דבר בחיים - המינון חשוב.
    1 נקודה אחת
  48. בנושא סוכנויות, אני חושב שסוכנויות טרייד-אין מיבואנים אמינות יותר מחברות הליסינג או מגרשים פרטיים. לדוגמא אוטו סנטר, טרייד מוביל, כלמוביל טרייד אין
    1 נקודה אחת
  49. גם לא למשומשת. להבנתי, צריך הון עצמי בדיוק כפול ממה שיש לפות"ש. אלא אם קונים דירת 2 וחצי חדרים בת 70 ביד התשעה/נווה ישראל...
    1 נקודה אחת
  50. אתר יד 2 וה Marketplace של פייסבוק אלה שני המקומות הכי פופלאריים היום. יש עוד המון לוחות נוספים אבל 99 אחוז מהרכבים שתמצא שם, מופיעים כנראה גם באתר יד 2 או בפייסבוק. יש גם קבוצות פייסבוק מאוד גדולות של מכירות רכב יד שניה, כמו פשפשוק לדוגמא.
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...