Jump to content

לוח ניקוד

  1. mightybear

    • נקודות

      22

    • הודעות

      129


  2. איציק נ.

    איציק נ.

    אחראי ראשי


    • נקודות

      8

    • הודעות

      15,234


  3. ניקו פ.

    • נקודות

      8

    • הודעות

      7,743


  4. m3x7r3m3

    • נקודות

      8

    • הודעות

      8,854


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 13/10/20 בכל התחומים

  1. מעשה שהיה כך היה. לקראת אמצע שנה שעברה החלטתי למכור את הפוקוס ולהתחדש ברכב בשביל הנשמה אבל גם בשביל המשפחה. התקציב של הרכב נע סביב ה 80-100K. בהיותי חובב רכב ובעל משפחה הדרישות היו: משפחתי, מנוע חזק, איכות פנים גבוהה, אבזור, ייחודי יחסית על הכביש ושיראה טוב. וכן, אם אפשר אמין. כל הדרישות שנאמרו הינם יחסיות. יחסיות למה? לפוקוס שהייתה לי. היו מספר מתמודדות: Volvo V40 2.0T, Audi A3 1.8, Mazda 3 2.0, Guilietta QV, Leon 1.8, BMW 118i. מטרת הפוסט היא איננה הבחירה, אז אני לא ארד יותר מדי לפרטים אבל בכל זאת אתן את נקודות המפתח. המאזדה 3, אמינות זה שם המפתח, גיר פלנטרי, אבזור בשפע ולא חסר כוח. אבל? רואים יותר מדי על הכביש, לי אישית זה הפריע וגם ה165 כ"ס הם של סוסים רזים. האאודי A3, נראת טוב חיצונית ופנימית עם עיצוב פנים מינימליסטי שאהבתי, מנוע נהדר, ייחודית יחסית על הכביש ועם 'הסמל הנכון'. אבל? גיר הDQ200. נכון - הקונצרן תיקן כבר את הכל. אבל לא קונה את זה. הלאון 1.8 נפל מסיבה דומה (כמובן שהוא שונה מאוד מהאאודי באופי ה'צעיר' שלו שמשפיעים על הפי'צרים של הרכב, כמו תאורת אווירה אדומה, סמלי FR מפוזרים וכדומה). ארצה אולי להתעכב מעט על הנושא של האמינות. למרות היותי בעל פוקוס, לא יצא לי להכוות מהנושא של הגיר, אבל זה בהחלט היווה גורם מזרז למכירה. יש משהו בתחושה של 'שעון מתקתק' שמרחף שגורם לאי שקט. זה מתעצם לאור העובדה שאתה רוכש רכב יד2 אינך יודע כיצד באמת בעלי הרכבים הקודמים נהגו בו, מה שמשפיע על אריכות חיי הגיר. נמשיך. הגוילייטה. מושלמת. איטלקית, תוצרת שאני אוהב. נראה טוב (לפחות אם לא מסתכלים לה בול בפנים, סורי). ובתקציב יכלו להכנס כמה QV נחמדות, שזה בכלל משדרג את כל החווית הנהיגה. עם 240 כ"ס וגיר TCT זריז אפשר לייצר פאן. אבל? הTCT הרובוטי פחות הטריד אותי מאשר הDSG אבל פנים הרכב קצת מבאס. החל מדשבורד מתנפח, ידיות דלתות בעלות 'פירוק מהיר', הגה בולבוסי (לטעמי), לוח שעונים מתחילת העשור - ובכלל, הכל מרגיש שם קצת עייף. העיצוב הנאה והקימורים של הדשבורד קצת מפצים וגם הכסאות המעולים בQV. אבל... לא עשה. על הV40 - למרות הכיוון הצעיר שאליו נראה שוולוו הלכה איתו היא עדיין וולוו במלוא מובן המילה. עבורי היא הייתה - אבהית מדי (למרות שאני בעצמי אבא ). אז נשארנו עם ה... BMW 118i. פה יקפצו החבר'ה יצקצקו בלשונם ויגידו - 'הנה זה הלין על אמינות תיבת הDSG וכרגע הוא שם את יהבו במנועי Prince הידועים לבוצה?' ואכן, ה118i F20 שאני רציתי היא בעלת מנוע N13B16. לא אכנס לפרטים יותר מדי אבל ישנם עדויות על בעיות בפועל עם המנועים האלה. לאחר שחפרתי בפורומים שונים באינטרנט - החשש קצת פחת אבל לא נעלם. עד שראיתי אותה: רכב שמבחינתי היה נדיר. גם 118i (השוק מוצף ב116i). גם רמת גימור Luxury (חבילת Business ממש ענייה). גם חבילת M Package (הגה, חצאיות, ספוילר, ליף קדמי, גלגלי 17", ומושבים עם תפירות... תענוג) . וגם הצבע... Estoril Blue שמאוד מאוד מחמיא לרכב (לטעמי). בנוסף, גיר פלנטרי ZF8 מעולה, מושבים נוחים ותומכים, הגה ספורטיבי, איכות הרכבה מעולה, מבודד רעשים יש מיזוג מאחור, מערכת מולטימדיה מאוד נוחה לשליטה, מצב Sport + שעושה שמח וכמובן... הנעה אחורית. לרכב גם דברים שלא אהבתי כמו העובדה שאין הזרמת אודיו בBT 🤦‍♂️, צמיגי Runflat, לוח מכוונים מעט מיושן (אבל מאוד ברור לעין) וגם קצת חסר סאונד ודרמה שקצת לוחצים. ראיתי וקניתי. למרות שהרכב היה יד גבוה (אני יד רביעית). שנת 2015. BMW 118i כחולה... שלי. הגענו למחציתו של סיפורנו. עבדכם הנאמן היה מאושר באדם. לאחר חיפוש קדחתני מצא רכב שמתאים גם ליום יום, למשפחה וגם פאן. האומנם? הרכב אכן חזק. 170 כ"ס הנעה אחורית. המספרים הם אחד לאחד כמו הפוקוס, רק שהפוקוס האטמוספרית סיפקה את המומנט הצנוע של 20.6 קג"מ ב4500, והבימרית סיפקה נתון מכובד יותר של 25.5 ב1500. יחד עם הילוכים שעוברים מהר מאוד אפשר לייצר קצב נסיעה מהיר. אבל אין פאן. כמו שרבים וטובים אמרו לפני לכוח מהר מאוד מתרגלים. אבל היה לי משהו קצת חסר. נו שויין - צרות של עשירים. קפצנו קדימה בזמן. ינואר 2020. טרום קורונה. עבדכם הנאמן מתחיל לשאול את עצמו שאלות. נכנסתי בלי מזיד ערב אחד של שעמום למחירון לוי יצחק - וחשכו עיני. הייתי מודע לירידת מחירים אגרסיבית יותר מצד מכוניות היוקרה, אבל לוי יצחק פשוט רצח את המחירון של סידרה 1. אולי זה היה מכיוון שהסדרה 1 החדשה נכנסה. אלוהים יודע. אני ידעתי שאין משמעות באמת למחירון למי שלא מתכוון למכור. אבל הלב התכווץ קצת. ואז גם קרו 2 דברים: אחד, הזדמנות עסקית שדרשה ממני מזומן מיידי והשני - מחשבה שלמרות איכויותיו של הרכב - הרי בסוף הוא לא קלע למשבצת שאותה רציתי למלא - רכב לנשמה. מפה לשם, מודעה הגיעה ליד2, מבול של מבלבלי שכל - אבל עם קונה אחד רציני שהבין, הכיר וחיפש אחרי הרכב (הוא זוכר את הרכב מהבעלים הקודמים). בלעתי את הצפרדע, ומכרתי את הרכב עם שכר לימוד / שכר השכרה תקופתי בדמות ירידת ערך של חצי שנה (חצי שנה... לא היה טיפול ולא טסט). בעל הרכב (יד חמישית) ממשיך להנות מהרכב עד עצם היום הזה. עכשיו מה עושים? יש רכב נוסף במשפחה - אבל אני צריך רכב. זול. אבל כזה שהוא בסדר. שלא יבאס חובב רכב יותר מדי. נפל הפור על פיאט בראבו. שנת 2010. רמת גימור דיינמיק. הבראבו בשעתו קצת כיכבה פה בפורום. חבילה משתלמת של מנוע Tjet אמין וזריז מרחב פנים סביר ליושבים מאחור (יש גם מיזוג), גיר רובוטי חד מצמדי שאפשר לחיות איתו בשלום. ומחיר שווה לכל נפש. קניתי. ישר אחרי הרכישה, החלפתי את הצמיגים והגלגלים ל15" של מיטו (ברישיון), ככה לעשות קצת נחמד על הלב (לא באמת הייתי יכול לנהוג עם רכב בעל טאסות פור גוד סייק). וזהו. יש חיישנים. צריך להחליף מערכת. הרכב עושה את עבודתו נאמנה. קצת מרעיש, קצת קופצני - אבל בסה"כ בסדר. השתנמכתי - אבל עם מטרה. לחזור בעתיד לחיפוש אחרי אותו 'רכב לנשמה'. עוד קפיצה קטנה בזמן. ספטמבר 2020. קורונה בחוץ. ימי טרום סגר חגי תשרי. עבדכם הנאמן חורש את המרחב הדיגיטלי והפיסי בחיפושו אחרי רכב נוסף. והפרמטר הראשון 'משפחתי' - עף מהחלון. ברגע שזה עף מהחלון, חשבתי למה לעצור בחלון? למה לא להעיף גם את הגג. נעיף את הגג. אז עכשיו אני מסתכל על קבריולט. אבל רגע? קבריולט זה עדיין לא שם. מה אני מחפש בעצם... המילה היא - רודסטר. משהו עדיין חסר - אהה כן - חובה גיר ידני. התקציב? העודף מהמכירת הבימרית וקניית הבראבו. והגענו למתמודדות: מאזדה MX5 NC. 😌Miata is always the answer הרי זוהי הבחירה הכי 'רציונלית' לא? התנהגות כביש מושחזת (לפחות בNC לא סטוק), מכלולים אמינים יחסית, טיפולים זולים, המון המון פאן, סחירות טובה מאוד (אולי קצת פחות בתקופה האחרונה) ומחירון שיורד באיטיות ואף עולה. אז נכון, היא מיושנת והיא קצת דומה לנקניקייה - אבל מיאטה זה אגדה, בחייאת! אז נכון, יש לה רק 160 כ"ס ומומנט של 19.2 קג"מ - אבל מיאטה קלה, בחייאת! ראיתי, נסעתי ונהגתי על מספר מיאטות. מבין על מה ולמה אוהבים אותם. אני... פחות. מה חסר לי? כוח. המיאטה מאוד ייחודית על הכביש, אבל לא ממש התחברתי לעיצוב של הדור הזה (דווקא אוהב את המראה של הדור הרביעי והראשון). חיפשתי משהו עם מקדם ייחודיות גבוה יותר וגם אחד שידע לקחת אותי קצת יותר מהר ל100. אתם עדיין כאן? מעולה. כי עכשיו הגיע הזמן להגיד ששקלתי פורשה. ליתר דיוק Boxster 987.1 ידנית, שחורה, 2007, שמורה, ק"מ נמוך,יד נמוכה, מטופלת אצל כדורי, אחרי החלפת קלאצ' ומנוע גג. שחורה. פורשה. צריך להגיד יותר? כן. צריך להגיד משהו על בעיית המנוע הIMS שיכולה להשבית את המנוע ביום בהיר אחד. נפגשתי עם בעל הרכב. בן אדם מדהים. התחברנו. היה לפני טרייד אין על S5. היה מוכן לרדת למחיר מאוד אטרקטיבי (סדר גודל של יונדאי i20 חדשה). ישר רצתי לעשות שיעורי בית על המנוע - ועל בעיות - ועל מה הסיכוי שאמצא את עצמי על צד הדרך מתבונן בערמת ברזל מעשנת ומתקתקת? עד שסיימתי לעשות את שיעורי הבית - ההזדמנות נגוזה. הרכב נמכר. לטובה? אולי... אבל נשארתי עם תחושה של החמצה. התחושה הזאת התחלפה מאוד מהר ברגע שהעברתי בעלות על הרכב הזה: BMW Z4 E85 3.0i ידנית. יצא הגורל ומצאתי את הרכב הזה, פורסם בערך לדקה וחצי ביד2 ואז ירד, המוכר התנדנד (לא מאשים אותו) בהאם למכור או לא למכור. בסוף הגענו לעמק השווה, הרכב נמכר. מבחינת נתונים יבשים, 230 כ"ס עם מומנט של 30 קג"מ שמגיע ב3500 סל"ד. מנוע הM54 בעל שישה צילנדרים טורי. הנעה אחורית (כמובן). גיר ידני 6 הילוכים של ZF. גג חשמלי. הרכב היה מטופל ביד אוהבת (קשה שלא עם רכבים כאלה). והוא באמת - רכב לנשמה. מהמעט שנסעתי איתו (ארור יהיה הסגר הזה) - מרגיש חיבור לרכב שלא הרגשתי עד עכשיו. התמכרתי לצליל של המנוע. התחושה הקליקית של ההילוכים, המשחק עם הקלא'צ - הרכב דורש ממך להיות יותר מעורב. הוא קשיח, יושב נמוך על הכביש והצמיגים לא אוהבים יותר מידי מהמורות וצריך לנהוג מאוד בזהירות על באמפרים. אבל כשאין באמפרים? חגיגה. אז מה עכשיו? מאוד רוצה להמקצע על הרכב ועל הנהיגה בו. מקווה לזכות בהרבה סופי שבוע איתו, טיולי נהיגה ומפגשים (אוף, שיחזור כבר). ימי מסלול בהחלט על הכוונת, וגם יום נהיגה אולי עם מדריך מקצועי בהחלט יכול לעזור. אם החזקתם עד עכשיו, רוצה לסכם ולאמר שאם יש משהו שאתם באמת רוצים - תשיגו אותו. זה שווה את זה. נכון, מהצד זה נראה ברדק (מכירה-קנייה-מכירה-קנייה-קנייה), אבל אם אתם אנשים שיודעים להתנהל בצורה כלכלית - ויש לכם קצת זמן זה שווה את זה. נכון, להחזיק 2 רכבים זה לא כמו להחזיק אחד (כפל ביטוח וטסט) קצת יותר כאב ראש אבל לטעמי שווה את זה. החיפושים היו החלק הכייפי - אבל לא כמו הרכישה ולהרגיש בעלות על רכב מיוחד. בשלב זה ארצה להגיד תודה ענקית ללא מעט חברי פורום יקרים שעזרו לי בפרטי לגבי התלבטויות שהיו לי, קצרה היריעה מלפרט 🙏
    21 נקודות
  2. לא יכול שלא להסכים. הקורונה רק מעצימה את מה שקיים פה שנים - חוסר אחריות אישית, אי יכולת לראות מעבר לקצה האף שלך ומגזר ציבורי מיושן ולא מתפקד.
    5 נקודות
  3. בינתיים ביפן - מדינה שלא מאמינה בפחים ברחובות, דבר היוצר רחובות מאוד נקיים (סחוב את הזבל שלך איתך הביתה או שתקבל קנס עצום) - מציבים הרבה פחים חכמים בטוקיו. הפח מופעל עם היד או הרגל (כי קורונה), הוא יודע לדחוס את הזבל שבפנים ובכך מגדיל את תכולתו שלו עצמו ב-80% ויש בתוכו חיישן שמאותת אלקטרונית לחברת האחזקה ברגע שהפח מלא כך שיוכלו לבוא ולרוקן אותו. החיישן גם אוסף נתוני צבירת זבל בכדי לראות באילו מקומות נפח זריקת הזבל הגבוה ביותר וכך ניתן למקם את הפחים במקומות בהם הם דרושים הכי הרבה. זה פח. פאקינג פח זבל. ותראו כמה מחשבה ותכנון מושקעים בו. בלי שום קשר לפסקה שלעיל, קחו נתון אחר ולא רלוונטי למה שכתבתי: ישראל מדורגת במקום ה-6 והמפוקפק בעולם במספר מקרי קורונה פר מיליון תושבים עם 32,078 מקרים למיליון תושבים. יפן עם 707 מקרים למיליון תושבים. זה הכל במנטליות: של האזרחים, של הממשלה - מנטליות של אחריות, אחריותיות ומחשבה קדימה.
    5 נקודות
  4. על סמך התמונה - הבוקסות שלך היו פיקס. החלפה מיותרת. בנוגע למשאבת מים - היה חסר נוזל קירור ? אם זה טיפה פעם באף פעם - לא מחליפים. "חור הדמעות" של המשאבה משחרר מידי פעם כמה טיפות וזה נורמלי לגמרי (אם האוטו היה באחריות, היצרן לא היה מאפשר החלפה של כזה דבר). לא רוצה לומר סתם מילה רעה על המוסך שלך, אבל נראה לי שהוא השחיל אותך. לי זה נראה שהוא מנסה לשחק אותה צדיק ושולח לך תמונות של כל דבר ושואל אותך - רק הבעיה היא שאתה לא מבין בזה כלום ואומר לו כן (בקיצור, הוא תפס את הטריק איך לעשות את זה "חוקי"). איציק
    4 נקודות
  5. הכנה לטסט זה בלוף. להבא - שלח את האוטו לטסט ובמידה ויש ליקויים תתקן אותם יחד עם הטיפול, ולא להפך.
    4 נקודות
  6. לא ברור מה אתה רוצה. אם לא נבחרי הציבור יחליטו איך לנהל את המדינה אז מי יחליט?
    3 נקודות
  7. אז ככה. יש לי יונדאי איוניק 2018 ליסינג מהעבודה. רק מה - אני משלם על זה 2900 שקל מהברוטו, פלוס שווי שימוש פוגע בהפרשות מעסיק לפנסיה. כשלקחתי את הרכב, לפני שנתיים ומשהו, זה השתלם לי, כי הייתי נוסע 100 ק"מ ביום, אחר כך עברתי לגור קרוב לעבודה (5-7 ק"מ לכיוון), אבל עדיין המשכתי להחזיק ברכב ליסינג, כי אמרתי שגם אין זמן להתעסק עם האוטו, וגם יש קנס. ככה המשיכה שנה, ואז קרתה קורונה, והיום אני במצב שהאוטו עומד 99.9999% אחוז מהזמן, אני לרוב עובד מהבית, וטנק דלק מספיק לי לחודשיים. כבר הרבה זמן אני רוצה להיפטר מהליסינג, וחשבתי בכמה כיוונים. או לחכות לסיום חוזה ולקנות את האיוניק. או לקנות משהו ב40-50 אש"ח, דוגמת קורולה/אוריס/קיה פורטה/יונדאי אלנטרה. או - קיצוניות אחרת - לקנות אוטו ישן וזול, ולנסוע בו עד שימות, כי אין לי כל כך הרבה נסועה גם ככה. חשבתי בכיוון דאצ'יה סנדרו ידנית 2016, כי אתה מקבל הכי הרבה שנתון לשקל, או, מיצובישי לנסר קלאסיק 2008-9, הכי הרבה אמינות לשקל. היום בבוקר הלכתי ברחוב, ואני רואה הונדה סיויק ישנה, עם 230 אלף ק"מ, ומה שקרץ לי זה הרשום "יד ראשונה". התקשרתי לבן אדם, קבעתי איתו לשעה 12:30. בשעה 12:15 הוא מתקשר ואומר שלא יכול, עוד כמה שעות. אוקיי, התקשרתי אחרי שלוש שעות, אמר לי לבוא. באתי, והוא בדיוק בא עם עוד מישהו, ואומר - תשמע, קנו את האוטו לפניך. אמרתי טוב, שיהיה, מה שקרה, קרה. בחצי דרך הביתה (כל זה קרה מרחק של קילומטר מהבית) המוכר מתקשר אליי, ואומר לי שלקונה לא הסתדר עם העברת בעלות, ואם אני רוצה, זה עדיין רלוונטי. אוקיי, באתי, עשיתי סיבוב באוטו, ומה שקנה אותי זה שהוא בכלל לא מרגיש כמו אוטו בן 18. ז"א חיצונית נראה לא להיט, עם צבע שמתחיל לדהות, אבל פנימית הוא מרגיש שמור, בלי פלסטיקים שבורים (אם כי מטונף). אבל בנסיעה - לא מרגיש רעידות, חבטות, או רעשים מוזרים. כיאה למקרר יפני, הוא נוסע טוב. המנוע מניע בנגיעה, הילוכים עוברים חלק, אין חופשים או משיכות בהגה, אין רעידות במהירות גבוהה, מרגיש חדש. מזגן, חימום, הכל עובד בצורה תקינה. המוכר דרש 6500 ש"ח, שילמתי בלי להתווכח ולקחתי את הרכב. לא לקחתי אותו לבדיקה, כי זה אוטו זול, ואני לא אפשוט רגל גם אם הוא ימות מחר. הרכב טופל במוסך רקורד כפר סבא, בימים הקרובים אפנה אליהם להוציא את ההסטוריית טיפולים, בעיקרון נעשה טיפול כל שנה לפני טסט. יש כמה תופעות מוזרות ברכב: א) מכסה מנוע לא נפתח. אומנם זה הונדה והכל, אבל לי זה מציק. מצאתי את הפתרון הזה, הולך לבדוק מחר: ב) אורות מצוקה מתחילים להבהב מעצמם, כאילו אזעקה פועלת. החשד שלי הוא שהתקינו מתישהו אזעקה באוטו, והיא עושה את הבעיה. צריך למצוא דרך להעיף אותה. אולי יש למישהו עוד רעיון? בינתיים מצאתי את זה: https://www.civinfo.com/threads/lights-flashing-indicators-randomly.36161/
    2 נקודות
  8. אתה חייב סאב עם הרמקולים הללו, אין להם באס בכלל...
    2 נקודות
  9. זוכרים איך בחסות המלך התחילו לספר שמפגינים אחראים לתחלואה, נכנסנו פה לחישובים מתמטים, הסתברויות וחגיגות? בשבועות האחרונים בערך בכל דיון פוליטי סביב המגפה שנתקלתי בו, הטענה כאילו ההפגנות והמפגינים הם אחראים על העליה בתחלואה הפכו לעובדה מדעית אצל רבים וטובים. ובכן, המדינה הודתה היום, דרך עורך הדין ששלחה לבגצ, שזה בולשיט, ואין למקבלי ההחלטות מושג. מי היה מאמין?!
    2 נקודות
  10. אנשים מיחסים יותר מידי לשנתון היום, כשאני אומר לעמיתי שהרכב בבית הוא שנת 2013 - מרימים גבה בדעה שזה רכב מתיישן. אני חי בגישה שרכב המטופל כנדרש, יגלה אמינות סבירה מאוד גם בגיל 20, ולא באמת יפריע לי לנהוג ברכב כזה. העניין היחידי שמהווה פקטור מבחינתי כסיבה לא לקנות רכב ישן הוא נושא הבטיחות. (2 כ.א? וואלה מפחיד). כלכלית בוצעה פה עסקה חכמה שתפנה לך כמה זוזים חודשיים לדברים אחרים / חסכון / השקעות וכו - לדעתי הרכב יחזיק כמה שתצטרך בטיפול הנכון, הסיבה היחידה שלא הייתי יוצא עם רכב כזה לטיולים ארוכים היא לא הפחד שיתקע, אלא אך ורק הפחד מתאונה קלה עם רכב מודרני שתרגיש פחות "קלה" כשיתנגש בך.
    2 נקודות
  11. תושבות בולם+בוקסות משולשים - האם היו חופשים או רעידות מהמתלה הקדמי? מה שכן - מקווה שהחלקים החלופיים שהרכיבו לך זה לא זבל סיני או טורקי, כי זה פשוט לזרוק כסף לפח. בחלקי מתלה או תושבות למיניהם, בעיקר איפה שמדובר בגומי - חייבים יצרן אמיתי, לא בהכרח מקורי, אבל כן אירופאי - במקרה של פאביה יש לך את SWAG למשל שהם יצרן OEM.
    2 נקודות
  12. אני לא מסכים, גם כי זה כבר קרה כמה וכמה פעמים (מהזמן האחרון אני זוכר את ה-V60 ואת הפוקוס) וגם כי המחירים של ה-208 (לדעתי, כן?) באמת חצו איזה רף WTF בדומה למה שקרה עם הסיוויק וה-145K כשהיא הושקה. נכון שה-208 מאובזרת מאוד, אבל מעבר לעובדה שיש כאן אביזרים שכבר קיימים במחסן החלפים של היצרן (כן, אני מבין שצריך לבצע התאמות), וחומרים באיכות בינונית-גבוהה, אני לא רואה פה משהו שמצדיק את המחירים האלה. כאן, או בכל אחת מהסופר-מיני'ז הסטנדרטיות שהושקו כאן בחודשים האחרונים. וזה כולל את הקורסה (גם הגרסה הזולה), את המאזדה2, המיקרה ועוד. במכוניות היברידיות כמו ג'אז או יאריס אני עוד יכול איכשהו לקבל את זה, אבל באחרות? לא ממש. אני לא איזה חיב"ס שלא משנה מה המחיר בו מכונית מושקת התגובה האינסטינקטיבית שלי תהיה "אם זה היה זול ב-10K היא תעוף" כי זה ברור לכולם שזה משפט מטומטם. אבל אני באמת לא חושב שסופר מיני צריכה לעלות כל כך קרוב למשפחתית (ולא, זה לא תירוץ להעלות את המחירים של המשפחתיות). לדעתי צריך להיות פער של 25-30% בין גרסת כניסה של סופר מיני לגרסת כניסה של משפחתית, וזה לא משנה כמה מאובזרות גרסאות הכניסה האלה. אנחנו כחובבים אולי יכולים להיכנס לקונפיגורטור האנגלי ולראות שוואלה הגרסאות שנמכרות כאן הן ממש מאובזרות אז המחיר הגיוני, אבל "גברת כהן מחדרה" כנראה לא תעשה את זה, והיא רואה פער מחירים קטן, ומחירים מאוד גבוהים בפלח הסופר מיני וזהו. למען הסר ספק, אני מדבר לא רק (גם אם בעיקר) על ה-208, אלא על כל הסופרמיניז שהושקו בתקופה האחרונה. חוץ מאשר האיביזה והקליאו הבסיסית, כמעט כל סופרמיני שהושקה בשנה-שנתיים האחרונות, קיבלה מחיר גבוה מדי ברמה הולכת וגוברת, כשהראשונות (פולו) היו קצת יקרות מדי, והאחרונה (208) כבר ממש יקרה מדי. הסטנדרטים עולים מכורח המציאות והתקדמות הטכנולוגיה, אבל גם המחירים של האביזרים האלה יורדים, אז אני מאוד מתקשה לקבל את זה כהסבר הגיוני. הסטנדרטים עולים לא רק במכוניות, הם עולים גם בנדל"ן, במחשבים, טלוויזיות ומקררים, ועדיין - חוץ מאשר בתחום הסמארטפונים (שם זה מובל ע"י יצרנית אחת והאחרות פשוט הולכות אחריה), אני לא רואה את המחירים מטפסים בכזה קצב, אם בכלל. זה שהיצרנים מנצלים את העובדה שיש לוח שעונים דיגיטלי (שיותר זול ברוב המקרים מאחד אנלוגי) להעלות את המחיר זה לא בסדר וזה תפקידם של היבואנים להחזיר את היצרן לקרקע. הפרקטיקה הישראלית הזו של גלגול העלויות לצרכן הקצה (שוב, לא רק ב-208, לא רק בפיג'ו, ובכלל לא בתחום הרכב) היא לדעתי התנהלות גרועה. אבל היי, אנשים ממשיכים לקנות בארגזים, אז תכלס כל מה שאני אומר לא רלוונטי. אתה כנראה לא ממש מבין איך עובד מיתוג, על אחת כמה וכמה מיתוג מחדש. יש שתי דרכים לעשות מיתוג מחדש מעממי לפרימיום. הראשונה היא לשפר את המוצר עוד ועוד מבלי להעלות את המחיר, וכשאתה מגיע למצב שאתה עדיין מוכר אותן כמויות אבל נגמר לך המלאי, אתה יכול להתחיל להעלות את המחיר. כאן אתה מייצר מצב של ביקוש שגדול מההיצע - ואתה ממותג כמשהו אקסקלוסיבי, רוצה לקנות את האוטו? תבוא יותר מוקדם. הדרך השניה היא להעלות את המחיר מבלי לשנות את האיכות ומבלי לחכות למצב שהשוק רואה אותך כמשהו אקסקלוסיבי. זה בסדר כשאתה היצרן, אבל כשאתה היבואן ואתה עובד על מלאי קיים, אתה מוצא את עצמך פולט את שאריות המלאי שלא קנית ל-0 ק"מ בהנחות מפליגות ואתה מייצר מיתוג של "תחכו להנחות". מוצר יקר, אפילו אם הוא פצצה לא אוטומטית הופך אותו לפרימיום.
    2 נקודות
  13. כששואלים כמה עלו הדגמים הקודמים כדאי גם לזכור מה הם הציעו. בדור הקודם התלהבנו ממערכת מולטימדיה מקורית עם שליטה מההגה וכיוון מראות חשמלי. בינתיים המנועים התחזקו, נוספו מערכות בטיחות מתקדמות, תאורת לד הפכה כבר לסטנדרט, קוקפיט דיגיטלי ועוד המון אבזור שלא היה מובן מאליו אפילו לפני 3 שנים. הסטנדרטים עולים ואיתם גם המחירים. היצרנים לא פילנתרופים , כשהם מכניסים חידושים הם מעלים את המחירים של המוצרים שלהם. אצלנו העליה מתורגמת כפול (כי יש את העליה במחיר רכישת הרכב ויש את המס שצריך לשלם למדינה). זה תהליך טבעי. במקרה של ה208 ספציפית, כמו שכבר נאמר, כנראה שההקצאות נמוכות אז אין טעם לייצר ביקוש עודף שלא יעמדו בו ע"י גרסת כניסה זולה, אלא מתרכזים בגרסאות המאובזרות יותר. לא כל רכב נולד כדי לכבוש את פסגת הסגמנט, כל דגם לגופו.
    2 נקודות
  14. טרם נולד הרכב שבעת ההשקה שלו גולשי קארספורום יכתבו "וואו!!! מחיר בנזונה! אפילו היו מוסיפים כמה אלפים ועדיין היו מעיפים אלפי יחידות". לא נולד הרכב. אבל זו ההשקה של דגם מחליף לדגם שאיתנו מ 2012? 2013? שבע / שמונה שנים כאלה? אז ברור שמחירי ההשקה גבוהים, ולאט לאט הם יירדו. תוסיפו לזה שההקצאות לשוק הישראלי קטנות מאוד, שאין רמות גימור 'ליסינג' וקיבלתם שתי רמות גימור גבוהות שמתומחרות בהתאם. רוצים 208 זולה - קנו קורסה. אצלכם בבית ב 99,990 ש"ח. ישירות מהיבואן. רוצים רכב שנראה כמו ה 208 החדשה, חכו כמה חודשים.
    2 נקודות
  15. לאחר התייעצות בפורום קיניתי קורקינט חשמלי שיואמי M365. מחיר 1390 ש"ח, נקנה בשופרסל אונליין, יבוא של אחד היבואנים המקבילים. זה קורקינט בסיסי מאוד וזול מאוד. משקל 14 קילו, טווח מוצהר 30 ק"מ, זמן טעינה 5 שעות. מהירות 25 קמ"ש - לפי התקנות בארץ זו המהירות המקסימלית המותרת לכלים חשמליים שלא דורשים רישוי. הספק 250W - כנ"ל, לפני התקנות זה ההספק המותר. לאחר הוצאתו מהאריזה צריך להרכיב את הכידון עם 4 ברגים באמצעות מברג אלן המצורף. עוד באריזה 2 צמיגים עם פנימית ספייר ומתאם לניפוח צמיגים. לוח שעונים (מפורט מאוד...) כולל נורות שמציגות את רמת הטעינה - 4 נורות דולקות - 100%, 3 דולקות והרבעית מהבהבת - 90%, 3 דולקות - 80% וכן האלה. נורה תחתונה דולקת בירוק מציינת מצב ECO בו המהירות מוגבלת ל 15 קמ"ש ותגובת המצערת כהה יותר. המצערת לא מגיבה כשהקורקינט במצב עמידה, בשביל להתחיל בתנועה צריך "לתת פוש" עם הרגל עד למהירות 5 קמ"ש ומשם לעבור למצערת. זה לא אומר שאין מצערת בכלל מתחת ל 5 קמ"ש. אם הקורקינט בתנועה ומאטים אפילו להמירות 1 קמ"ש או לכל מהירות שהיא לא עצירה מוחלטת, המצערת מגיבה ואפשר להאיץ. מצערת עד העצר ולאחר כמה שניות בכביש שטוח לגמרי הכלי מגיע למהירות המוצהרת של 25 קמ"ש אפילו עם המשקל שלי (משהו כמו 115 קילו...) אבל בעליות קשה לו, הוא בפירוש לא מתאים לנסיעה בעליות. כל עליה מאטה אותו מאוד והחל משיפוע מסויים (שתלוי במשקל הרוכב) הוא לא סוחב, צריך לעזור לו עם הרגל. יש בקרת שיוט (לא אדפטיבית ). מצערת קבועה למשך יותר מ 5 שניות נועלת את הבקרת שיוט לאותה מהירות. לחיצה נוספת על המצערת או על הבלם מבטלת אותה. אפשר לבטל אותה לגמרי בהגדרות. המנוע ממוקם בתוך הגלגל הקידמי. ברקס דיסק מופעל כבל יש רק מאחורה, מנוף הברקס ממוקם על הכידון משמאל כמו בקטנועים ולא כמו באופניים. (קטנוע - ברקס קידמי כידון ימין, ברקס אחורי כידון שמאל, אופניים - הפוך). מערכת הבלימה פועלת כך: בעזיבת המצערת מופעלת בלימה רגנרטיבית שטוענת את הסוללה, ניתן דרך האפליקציה להגדיר אחת מתוך 3 רמות עוצמה. לחיצה על מנוף הבלם מפעילה את הדיסק האחורי וגם בולמת באמצעות המנוע על ידי חיבור זרם הפוך, מה שצורך חשמל מהסוללה. דיסק בלם ברוב הכלים האלו (קראתי המון ביקורות מהארץ ומחו"ל) מגיע קצת עקום ובגדול עוצמת הבלימה בינונית מאוד. מתחתי את הכבל וזה השתפר מעט. הגלגלים הם 8.5 אינץ', מתלים אין, ניפחתי את הצמיגים ללחץ גבוה בהתאם למשקל שלי - 50PSI קדימה, 60 אחורה. התוצאה היא שיכוך שכמעט ולא קיים. הקורקינט רועד בנסיעה על אבנים משולבות. אחד ה"שיפורים" הנפוצים הוא החלפת צמיגים לצמיגים מלאים כדי להימנע מפנצ'רים. צמיגים מלאים יבטלו את מעט השיכוך שיש ולכן אני לא ממליץ. מלאתי בפנימיות חומר של Joe's למניעת פנצרים. ה"בורד" מעט צר ולא נוח להניח עליו את הרגליים. יש פנס קידמי LED שמאיר די טוב למרחק 5-6 מטר, יש פנס אחרי שאפשר להשאיר דולק קבוע או במקביל לקידמי, בעת בלימה הפנס האחורי מהבהב. מנגנון הקיפול. המנגנון הזה הוא נקודת תורפה של הכלי, בהרבה מקרים שן הנעילה נשברת בנסיעה. השן נשברת עקב חופש שנוצר במנגנון. הידוק הבורג פעם בכמה זמן ושימוש בספייסר במקום זה (את הספייסר אפשר לקנות בכמה גורשים) אמורים למנוע את התקלה. מצב מקופל. בניגוד לקורקינטים יקרים יותר, ידיות הכידון אינן מתקפלות ולכן מימד הרוחב נשאר גדול, מה שמפריע לעבור במקומות צרים תוך נשיאת הכלי ביד ודורש יותר מקום לאחסון. עם המשקל שלי הטווח הריאלי הוא לא 30 ק"מ אלא באיזור 20, עדיין מספיק לחלוטין לשימוש שלי. הגדרות הכלי, הצגת המהירות, קילומטרז', מצב סוללה ועוד - דרך האפליקציה היעודית של שיואמי, שמתחברת ב Bluetooth. החיבור שלה מהיר מאוד. לסיכום - בסיסי מאוד ומלא חסרונות אבל עדיין מגניב ושווה את המחיר המאוד נמוך.
    1 נקודה אחת
  16. חברים יקרים, חלקכם מבלים זמן רב על הכביש. יש שבוחרים לשמוע מוסיקה בזמן הזה ויש שבוחרים להאזין לפודקסטים. למי שלא יודע פודקסטים הם בד״כ שיחות ודיונים מוקלטים שבהם יש מראיין ומרואיין - דומה מאוד לפאנלים של רדיו. בהתחלה הייתי סקפטי לגבי זה אבל ככל שהזמן עובר אני מאוד נהנה להאזין להם בזמן הנסיעה לעבודה. אז אשמח אם חברי הפורום יחלקו פה את הפודקסטים האהובים עליהם יחד עם פירוט קצר. כרגע האוהבים עלי הם: The Joe Rogan podcast - המגיש לשעבר של Fear Factor, קומקאי ושדרן מפורסם של האבקות. מראיין אנשים מעניינים מאוד ובכללי איש שיחה חזק עם חוש הומור מאוד מאוד מפותח. אחד הראיונות המפורסמים שלו היה עם אילון מאסק שבו הם עישנו מריחואנה יחד. Bigger pockets - עוסק בהשקעות נדל״ן בארה״ב. בד״כ מראיינים אנשים שהתחילו מכלום ולאט לאט בנו פורטפוליו מרשים של נדלן. למי שרוצה להתחיל בהשקעות נדל״ן בארהב זה פודקסט מעולה. במיוחד לאור העובדה שגם אם אתם מאזינים לו היום בלי ידע קודם כלל תוכלו ללמוד הרבה. Motley Fool - עוסק בעיקר בהשקעות בחברות בבורסה.
    1 נקודה אחת
  17. בספר הרכב רשום שצריך תקן WSS-M2C913-C או WSS-M2C946-A ובנוסף תקן ACEA A5B5
    1 נקודה אחת
  18. אותי רק מצחיק שאתם קוראים "פקידים" למנכ"לים, נגידים ומנהלים שלרובם יותר שנים של ניסיון מהגיל שלכם. לגמרי אסור שתהיה להם דעה. בשביל מה הם למדו וחקרו, כדי שאיזה קבלן קולות יקבל את ההחלטות לחלק את הכסף לחברים שלו: https://13news.co.il/item/news/domestic/education-society/chasdei-aryeh-1140652/ אבל היי, נו מה אני מבין... אני רק פקיד של המנהל שלי. וחס וחלילה שאביע את דעתי או שאכנס לאיזה סכסוך איתו. Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk
    1 נקודה אחת
  19. אני מסרב להאמין שבכל רחובחת אין שווארמיה שעושה משלוחים. זו אמנם לא תל -אביב, אבל בוא, רחובות לא כפר צועני בהרי הקווקז.
    1 נקודה אחת
  20. צריך "שניים" לטנגו. או, אני מסכים איתך, אבל לא חושב שהציבור חף מביקורת. אם כולם היו מקפידים על מסיכות וריחוק כנראה שמצבנו היה הרבה יותר טוב.
    1 נקודה אחת
  21. אם אתה מחפש צמיגים שקטים, תשקיע ב Michelin Primacy4. אין להם מתחרים בנוחות ושקט. במקום השנים Goodyear Efficient Grip perfomance. פאלקן ze310 בין הרועשים, בכל המבחנים השוואתיים. דנלופ FM800 רועשים מאוד גם כן.
    1 נקודה אחת
  22. אני שואל שאלה לגיטימית לחלוטין. למה בשאלון מופיעות שאלות מתי הלכת לסופר, האם הולכת למשרד ממשלתי כזה או אחר, איפה הילדים שלך לומדים ואם יש לך מנקה בבית, אבל לא אם היית בפאקינג הפגנה, כלומר באירוע המוני? ויותר חמור מזה, האם היעדר ספציפית השאלה הזו מצביע על כוונת מכוון ובהתאם לכך אינטרס של מישהו לא לדעת? לצורך העניין אגב זה לא חייב להיות דיפ סטייט למרות שכך רמזתי בהודעה הקודמת, אולי ההחלטה היא של שר בכיר או של ראש ממשלה, שבהיעדר מידע יכול לומר מה שבא לו ואי אפשר להוכיח אחרת? נכון, זה פחות סביר, אבל עדיין אפשרי
    1 נקודה אחת
  23. ובתקנות האלה תמיד השול מימין, חוץ מ-69א' שהיא תקנה ישנה, ויתכן שניסוחה לא עודכן מסיבה כלשהי, והיא עוסקת בשטח שמעבר לשוליים. מכל מקום, גם אם בהגדרת השול(יים) לא מצויין הצד הרי שהסימון (803 לעומת 807) מגדיר מתי או אסור לצאת משטח הכביש.
    1 נקודה אחת
  24. נראה מעולה! לא נעלב, אני חושב שכל אחד יעשה מה שטוב לו. המערכת שלך נראית כמו אלטרנטיבה מעולה, פשוט נסיוני לימד אותי שאין כמו החלקים המקוריים ברכב.
    1 נקודה אחת
  25. במכתב שלך תכתוב אפור כהה, לא חושב שברישום של משרד התחבורה כתוב אפור עכבר. לא יתייחסו תבקש להישפט ותדבר עם התובע, התובע ידבר איתך לפני הכניסה למשפט. הסיטרואן צריך להיות במרחק משמעותי מאוד ממך בשביל הפעלה מדויקת! +- קילומטר, נניח אפילו 700 מטרים בהגזמה, הסיטואציה שאתה מתאר (עקיפה ועקיפה חזרה) לא מתאימה לתנאים כאלה אפילו של 500 מטרים הבדל. כן, אבל כלי הטיס צריכים להיות בגובה של עד 50 מטר שזה פחות סביר 😆 תנועה בכיוון ההפוך צריכים 50 מטרים נקיים (כמו הצדדים) ולא רכב בודד (כי זו מדידה מהאנטנה הקדמית ולא האחורית). כשבמדידה יש 2 רכבים באותו כיוון נסיעה (כלומר אותה אנטנה למדידה) יש מדידה מדויקת, אבל השוטר לא יודע מי משני הרכבים הוא הנמדד (זו בעצם הבעיה שמצריכה רכב בודד) עניין ה-50 מטרים מסביב קצת קשור לזה, שלמרות שהאנטנה היא כיוונית (ולכן מגבירה את כיוון האנטנה משמעותית יותר מהצד), 50 מטרים זה קרוב מדי ורכב בתנועה בטווח הזה עלול להימדד (כי העוצמה שלו חזקה בגלל שהוא קרוב) למרות שהוא לא בכיווניות של האנטנה (קוראים לזה "עקום הקרינה" בשפה מקצועית) הוא עלול להגיע בעוצמה חזקה יותר מרכב שכן בכיווניות אבל נמצא רחוק יותר. ולכן בכיוון התנועה שלך צריך "רכב בודד", ובכיוונים אחרים צריך 50 מטרים נקיים. לפי מה שהוא מתאר, יש סיטרואן ויש אותו מאחוריה, הוא עוקף הסיטרואן, ננעל, מסמנים לו לעצור, עוצר לפני הניידת, לפני שמספיק לעצור הסיטרואן עוקפת אותו. רוצה לחשב האם זה נותן לנו טווח של קילומטר בינו ובין הסיטרואן? על רגל אחת אני דיי בטוח שלא. לדעתי הכשלים מספיקים, ואם בסרטון רואים רכב נוסף זה אמור לזכות אותך באופן מלא. הבעיה העיקרית היא שבשביל בקשת המרה לאזהרה אתה מודה בעבירה. אז אתה מתחיל טיפה בעמדת נחיתות.
    1 נקודה אחת
  26. "ידיעה" שהמקום הראוי לה הוא מדור רכילות. הנה כתבה שslow ride התכוון אליה https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5269547,00.html
    1 נקודה אחת
  27. טוב לראות שגם הקורונה לא מונעת ממשרד ראש הממשלה לעסוק דברים החשובים באמת, כמו רכב ממוגן לשר החשוב ביותר, שר-ה נתניהו. נותר רק לתהות איך אישיות בקנה מידה כזה הסכימה להסתפק בסופרב, בעוד שממלאי תפקידים אחרים, חשובים פחות (כמו נשיא המדינה או בעלה של אשתו של רה"מ) נוסעים להם באאודי, אך מן הידוע הוא שמדובר באישה אירופאית עדינה ומאופקת, שהסתפקות במועט היא אחת מתכונותיה המוכרות.
    1 נקודה אחת
  28. 1. נכון, אבל אם הייתה מצלמת רכב לא הייתה שאלה. בנוסף הפס"ד בנושא אמינות נכתב כך: אתה מתאר שהיה רכב סיטרואן C4 פיקאסו (זוכר צבע?) שאתה עקפת ולאחר מכן הוא עקף אותך. לדעתי זה אמור להספיק בשביל ספק סביר. 2. עזוב קילומטר, אתה מתאר עקיפה ואחרי זה עקיפה נגדית בטווח המדידה של הדבורה, על זה הייתי מנגן. 3. כן, דרך מפנ"א. בגדול הייתי מתחיל משליחת פנייה למפנ"א, עם תיאור שהשוטר כתב רכב בודד, בעוד אתה עקפת ונעקפת ע"י רכב מסוג סיטרואן C4 פיקאסו בצבע X בתוך טווח המדידה של הניידת עם ה"דבורה". מכיוון שכך אתה מבקש לבטל את הדו"ח, בנוסף ומבלי לגרוע מטענה 1 אתה מבקש את הסרטון. אגב קילומטר זה נגזר +- מטווח ההפעלה של המכשיר, בפס"ד זה מופיע ככה:
    1 נקודה אחת
  29. יש בעיות שהן מעבר לבעיית צינור מים שקורס והיה עליו ריקול. תראה למשל בקבוצה הזאת בפייסבוק, זה כולל את כל מנועי האקובוסט, הרבה שם נלחמו מול פורד על מנועים שהלכו ובסוף קיבלו פיצוי מלא (יש להם אפילו נוסח מכתב מוכן לכל מי שזה קורה לו, עם כל רשימת המכותבים) : https://www.facebook.com/groups/FordEcoboostNightmare/
    1 נקודה אחת
  30. שול יכול להיות רק מצד ימין, מצד שמאל יש קו הפרדת נתיבים, שוב, אלא אם אתה סופר את השול שמעבר לנתיב הנגדי. היום גם בדרכים חד סטריות מסמנים מצד שמאל של הנתיב ראה למשל בהנחיות להצבת תמרורים: שים לב למילה "שול", לא בלשון רבים אלא בלשון יחיד. הדגשת המילים "ימני" על הטיותיו במקור. בכביש חד סטרי (הדגשתי לכם) יש לסמן מצד שמאל של הנתיב השמאלי ביותר סימון 803 ולא 807! וזה לגבי 807: בצידו הימני
    1 נקודה אחת
  31. בהחלט. אפילו מטען מקורי זהה לחלוטין בתכונות אבל מרויזיה שונה יכול לעשות צרות צרורות, מנסיון.
    1 נקודה אחת
  32. היום הכנסתי את האוטו ליישור קו כולל החלפת שמן, פילטרים, פלאגים, טיימינג ומחזירי שמן ,רצועת אביזרים, אישור בלמים וטסט. אפרט אחרי הסיום. ניקיתי את הרכב מבפנים, כי אני עדיין רוסי מדי בשביל לנסוע באוטו שנראה כמו דיר חזירים. מעבר לטינופת והאבק, הריפודים המצב חדש, כל הפלסטיקים במקום, אין חורים של קידוחים והתקנות, גם לא של השילוש הקדוש (קודנית, דיבורית וחיישנים). רמקולים אחוריים לא עובדים, יש חיבור קרוע לאחד מהם, כנראה שזאת הסיבה. אם לא אצליח להלחים, אקנה חדש. הרדיודיסק גם יוחלף לאחד שזרוק אצלי, שיש לו BT. להלן התמונות (עדיין לא יצא לי לשטוף מבחוץ):
    1 נקודה אחת
  33. X80.6 חברתי רק את הוופרים אקטיבי על הערוצים של ה150 רמס ב-4 אום לזוג ערוצים והיה חלש, אפשר למצוא מדידות שלו ברשת שהוא אובר רייטד קצת...
    1 נקודה אחת
  34. לעבודה נקותית פוליש ידני הוא אפשרות טובה, לא הייתי ניגש בתור התחלה לעבודה עם נייר שיוף מכיוון שזו אוצפיה ששומרים למקרה ודברים מתונים יותר לא עבדו.
    1 נקודה אחת
  35. גם אני מחזיק יפנית בת 17, אמנם לא הגיעה עדיין ל-200K ק"מ לא חושש בכלל ליסוע איתה לאילת.
    1 נקודה אחת
  36. איך לא פתחת שרשור על הפיאסטה? אנחנו אומנם מיעוט פה אבל עם המון ידע על הרכב הספציפי הזה 😅
    1 נקודה אחת
  37. מפעיל את הבויילר: אחר שעה נכנס להתקלח-אפס מים חמים בודק: הולך לראות השעון חשמל כאשר הבויילר דלוק- עייף- לא מסתובב. מתארגן על פלאנץ+טרמוסטט ועולה לגג. עברו 3 שנים מההחלפה האחרונה. שימו לב שיש ממש מעט אבנית על הגוף חימום - כנראה זה נכון הפירסומות- החור הגדול בתרמיל השחור אכן פיזר את האבנית בתחתית הדוד. שיצאה עם המון חול. הבעיה הייתה בטרמוסטט שחוט אחד שלו התפחם. חורף חם ונעים לכולם.
    1 נקודה אחת
  38. תעלה את הקבלה של הטיפול עם צנזור פרטייך ופרטי המוסך שנדע עלויות. אגב, לא בושה לבקש הצעת מחיר לפני שמתחילים לעבוד.
    1 נקודה אחת
  39. איזה יופי שעזרתי, תמיד שמח הג'אנט 14 הרחב שאתה מדבר עליו זה ממה שאני הבאתי לך? מוזר לשמוע הפונטו שלך תופסת צורה ונראית מעולה! תוכל לשלוח לי קישור לשטיחונים המותאמים שווה לי לבדוק...
    1 נקודה אחת
  40. אם אתה מוציא 1 ל-8-10 מסיוויק 2016, אז או שיש לך רגל כבדה מאוד או שיש בעיה ברכב. יש לי חבר עם אותו רכב, גם נוסע 50-50, מעולם לא קיבל פחות מ-1 ל-12.5 והוא ממש לא נוהג כמו סבא. הייתי מציע לך לברר קודם אם ישנה איזה אולי בעיה ברכב. כי במצב תקין כול ההחלפות לרכב דיזל יעלו לך בירידת ערך סביב ה-20 אלף יותר לעומת ההונדה שלך, ויחסכו לך 150-200 שקל בחודש על דלק.
    1 נקודה אחת
  41. רק אני או שזאת בעצם אאודי A1?
    1 נקודה אחת
  42. מסכים איתך לגמרי. רק מציין ש״ניסיון לשפר מה שיש כרגע״, זאת לגמרי אפשרות במידה והשוק במצב לא טוב. זה יכול להיות אפילו שינויים שנראים מטופשים לגמרי כמו: - להעביר את השולחן במשרד למקום אחר בחדר. - לסדר את השולחן. - לקשט את המשרד (אני רציני!) - ליצור תהליך של ״איך ניגשים אליי עם בקשות״. - להוסיף אוטומציה בדברים טריוויאליים (ברמה של - בנקודה הזאת בחדר תמיד צריך להיות עיפרון זמין וכיו״ב). - ליצור רשימה של ״ממה אני בוחר לא להיעלב״ ולדבוק בה. - וכיו״ב. שוב, זה נראה ^ כמו הטרלה אבל במידה וכן נשארים באותו מקום, יש דרכים לשפר. רציני לגמרי.
    1 נקודה אחת
  43. אם לא תצא לרחוב לצרוח סיסמאות לא תהיה לנו מדינה? Wat? תתרחק מהתקהלויות מיותרות ותפסיק להתנהג כמו איזה חרדי קיצוני שחושב שבלי התפילה במניין שלו העולם יתפוצץ.
    1 נקודה אחת
  44. ההתקנה ברכב החלטתי למקם את הצג בפתח האוורור שנמצע משמאל להגה, בעיקר בגלל הקרבה למחבר ה-OBD שברכב שלי נמצא באיזור הדוושות. חיפוש ביוטיוב הראה שכדי לפרק את פתח האוורור מהדשבורד צריך כלי בצורת וו ( hook) אותו משחילים דרך פתח האוורור עד שנתפסים על חלקו האחורי ומושכים... בפועל זה לא היה כזה פשוט (יתכן והכלי שהיה לי לא היה מתאים) ובסופו של דבר נאלצתי לפרק את פתח האוורור על ידי פירוק של הכיסוי החיצוני שלו ורק אז התאפשר לי להוציא אותו מהדשבורד. כאן שווה לציין את איכות הפלסטיקה והסנאפים שהשקיעו ברכב הזה, הכל ממש יצוק למקום וגם הפעלת כוח ניכר על הפלסטיקים לא שוברת אותם או מעווטת אותם, מרשים! (לאחר פירוק פתח האוורור) בשלב הזה פירקתי את הכיסוי של תיבת הפיוזים וגם את כיסוי הפלסטיק שנמצא באיזור הדוושות (הכל מחובר בעזרת סנאפים) למזלי היה פשוט יחסית להשחיל את הכבל דרך הדשבורד, ותודות לשחרור שביצעתי בפלסטיקה בחלקו האחורי של פתח האוורור הכבל נכנס בין תעלת האוורור לפתח האוורור בקלות והכל נסגר במקום יפה (כבל ה-USB מושחל דרך פתח האוורור לאחר ההרכבה) ועכשיו לתוצר הסופי: (בלילה, ניתן להגדיר את הצבעים של המסך כדי שיתאימו לרכב)
    1 נקודה אחת
  45. הוצאתי מידע על רכב בן שנתיים שלדברי בעליו עבר תאונה קטנה שכללת החלפת פלסטיקים. הוא הבטיח שישלח את פרטי התאונה שלדבריו גרמה לירידת ערך של 3% ובינתיים העביר לי את רישיון הרכב, זה הספיק להיכנס להוצאת מידע מהמסלקה והתברר שהייתה תביעה על סך 56 אלף שקל על רכב שעולה חדש 160 אלף. טוב שאפשר להוציא את המידע הזה (בתשלום של 10 שקל וצריך צילום של רישיון הרכב)
    1 נקודה אחת
  46. התושבות של הכסאות היו מעט חלודות, אז שייפתי וצבעתי הבפנים מתחיל לקבל צורה קצת גם מתחת למצבר היה חלוד אז שייפתי וצבעתי. הבלאגן בחשמל שמה לא ישאר ככה אבל לזה עוד לא הגעתי. בארץ לא מצאתי שום פונטו לפירוק בשביל פלסטיקה. אבל באיביי מצאתי כמעט כל מה שרציתי ובמחירים סבבה לגמרי (הרוב פחות מ100 שקל). כל כמה ימים הפתעה חדשה בדואר. הידית הילוכים היתה כמובן של ערסים. גם יש דבר מקורי שממש לא אוהב בפונטו וזה כל הפלסטיק המגושם שיושב מתחת לידית הילוכים בין הקונסולה מרכזית להנדברקס. אז מצאתי באיביי ידית הילוכים עם פלסטיק מינימלאי שבאה עם דגם פשוט יותר: נראה לי שבגדול פה נעצרתי בקוסמטיקה. אני עדיין צריך להשיג 4 דיפונים או לתקן את הנוכחיים (הקדמיים עם חורי רמקולים, האחוריים מישהו ריפד בשחור) צריך מראות חדשות (לא מתאים של פונטו 5 דלתות), צריך לנקות את הכסא האחורי ולרפד את החלק העליון שלו (זה חתיכה נפרדת) אולי עוד דברים קטנים פה ושם אבל כבר לא משהו נוראי, הפנים של הפונטו עכשיו נראה סבבה יחסית. כבר קניתי רדיאטור חימום חדש, מתישהו ארכיב אותו ביחד עם דשבורד בלי קדיחות. לבחוץ אני כמובן אלך על המראה המקורי, אני רוצה מעבר ללצבוע מחדש אחרי שהאוטו יסע, לדאוג שיהיה שחור כל מה שצריך להיות שחור, להשיג פגוש קדמי מתאים ולא זה של הדגם הבסיסי שיש אצלי. גג חדש.. ג'נטים 14 במקום ה13 הנוכחיים.
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...