Jump to content

לוח ניקוד

  1. MarcNL

    • נקודות

      9

    • הודעות

      171


  2. farkash7

    • נקודות

      7

    • הודעות

      3,867


  3. borsood

    • נקודות

      6

    • הודעות

      606


  4. malcishua

    • נקודות

      5

    • הודעות

      792


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 21/07/20 בכל התחומים

  1. שלום רב, אני עוקב אחר הפורום מזה מספר שנים ומעולם לא כתבתי כאן פוסט אבל חשבתי שיהיה נחמד לשתף על הרכב הראשון שלי, גם אם הוא לא חיה מוטורית כמו שיש לכמה מחברי הפורום האחרים. אתחיל ואומר שאני מתגורר בהולנד ולכן העלויות יהיו ביורו והן רלוונטיות לעלויות המקומיות בלבד. עברתי את רישיון הרכב שלי לפני כשנה ורציתי לרכוש רכב עם תקציב מאוד נמוך לנסועה מאוד נמוכה, לאחר מספר חיפושים מצאתי את הכלה המיועדת, שנת 2005 עם 113 אלף קילומטרים מאומתים תמורת 1,750 יורו. Volkswagen Fox 1.2 דגם של היצרנית הגרמנית שמיוצר בברזיל ומיועד לשווקים מתפתחים, למיטב ידיעתי לא נמכר בארץ אם כי מצאתי כתבה בווינט מ2005 שהשיווק יתחיל אבל אני לא חושב שהרכב נמכר לבסוף בארץ. 2 בעלים קודמים, הרכב עמד למכירה מעל כשנה, לטענת המוכר (מוסך מוכר באיזור), הייתה בעיה עם המנוע שהם תיקנו, לא הבנתי בזמנו יותר מידי ולא חיכיתי לשמוע את הפרטים. נפח מנוע: 1.2 כוחות סוס: 55 כ"ס האצה: 0-100 תוך 16.3 שניות צריכת דלק בכביש המהיר לפי היצרן: 1:18 צריכת דלק בעיר לפי היצרן: 1:13 בכביש המהיר כאשר נסעתי 120-130: 1:14 לפי חישובים שלי. במרץ 2020 הממשלה הורידה את המהירות בכביש המהיר במהלך היום ל100, מאז יש חיסכון מרהיב בדלק, מצליח להשיג כ1:16-1:17 בכביש המהיר (נסועה מעורבת של 90% כביש מהיר-10% עיר). התכנון הראשוני היה לרכוש רכב שיהיה עבור העיר, סידורים-עבודה-בילויים, לא משהו מיוחד ולכן רכשתי רכב עירוני קטן. לצערי או לשמחתי היו מספר שינויים בחיי האישיים שנאלצתי לנסוע הרבה בתוך הולנד ומחוץ להולנד ולכן מנסועה תיאורטית של 5-10 אלף קילומטרים, קפצתי לכ30,000 אלף קילומטרים בשנה אחת, יש לציין ללא תקלות וללא בעיות מיוחדות, הרכב עמד בגבורה בנסיעה של כ650 קילומטרים לפריז ולא מעט נסיעות ארוכות אחרות. בדיעבד הייתי קונה דיזל אבל תמיד הייתה תחושה שאוטוטו אני עובר לנסוע מעט אז משכתי עם הרכב, מה גם, רכב בנזין קטן וחסכוני יחסית לא יקר משמעותית מרכב דיזל (הבדלים באגרה, ביטוח וכו'). אני לא חושב שיש ברכב כזה יותר מידי חווית נהיגה, אין לי הרבה מקום להשוואה אבל כן נהגתי (כמה מאות קילומטרים בכל אחד) ברנו קנגו, אופל אסטרה, במוו סדרה 1 וכו', ובאף אחד מהם לא הרגשתי שיש איזה וואו מטורף שאני מפספס בפוקס, אולי אני לא חובב נהיגה (כן חובב רכב) אבל לא עפתי מהם, סך הכל רכב סטנדרטי לסידורים ומA-B. סך הכל הוא העביר אותי ממקום למקום בנוחות (יחסית). אבזור: הרכב הספציפי שלי הגיע עם מזגן אבל בכך מסתיים האבזור. אני הוספתי מולטימדיה שקיבלתי במתנה מחבר, הוספתי כריות תמיכה לגב במושב ועץ ריחני תקלות וטיפולים: 0 תקלות הרכב אוכל כרגע קצת שמן, אבל גם בנסועה במהירות גבוהה ככה שזה לא מדאיג אותי יותר מידי. הוא נכשל בטסט בפברואר והיה צריך להחליף חלק מהאגזוז שנוצר בו חור, החלק הוחלף והרכב עבר טסט ואת בדיקת זיהום האוויר בהצלחה. מעבר לכך, רק טיפולים שוטפים (לאחר הקנייה: פילטר אוויר, פילטר מזגן, שמן, פילטר שמן ופלאגים), לאחר 15,000 אחרי הטיפול הראשון: שמן+פילטר שמן ועוד כשבוע אבצע טיפול גדול מחדש. סיכום עלויות: רכישה ראשונית: 1,750€ רביעיית צמיגים: 220€ טיפולים שוטפים: כ100 יורו עבור טיפול קטן וטיפול גדול (ביצעתי לבד) תיקונים: החלפת חלק מהאגזוז שנוצר בו חור בכדי לעבור את בדיקת זיהום האוויר בטסט, במוסך רצו 400 יורו, ביצעתי את ההחלפה עם חבר מכונאי תמורת כ90 יורו. ביטוח: אני נהג צעיר (בן 23) וחדש ולכן העלויות גבוהות יחסית, על המקבילה המקומית לביטוח חובה+צד ג', אני משלם כ600 יורו בשנה. אגרה: האגרה בהולנד נגבית על בסיס רבעוני להעלות משתנה ביחס לדלק (בנזין, גפמ או דיזל), איזור מגורים בהולנד (האגרה משתנה בכמה אחוזים לפי האיזור) משקל הרכב והספק הרכב. מהבחינה הזו הרכב יחסית חסכוני ועולה כ105 יורו לרבעון, עבור שנה שלמה 420 יורו. רק כדי לסבר את האוזן, דגם מקביל בדיזל, האגרה קופצת ל240 יורו לרבעון ואם מסתכלים על רכב משפחתי כדוגמת גולף בדיזל, האגרה קופצת ל330 יורו לרבעון. דלק: מחירי הדלק נעים גם לפי מדינות (בגרמניה ובלגיה זול משמעותית לעומת הולנד לדוגמא) אבל בממוצע הייתי אומר שתדלקתי ב1.4 יורו לליטר בשנה האחרונה. אם מחשבים את זה בצריכה ממוצעת של 1:16 נגיע לכ2,600 יורו עבור דלק. סה"כ עלויות עבור שנה שלמה/30,000 קילומטרים (לא כולל רכישה ראשונית): כ4,055 יורו (כ16 אלף שקלים). מה הלאה? עד לפני הקורונה התכנון היה למכור את הרכב ולרכוש פורד פוקוס דיזל בן 7-9 (2011-2013 בערך) אבל כרגע בעקבות המצב עם הקורונה הנסועה ירדה משמעותית, גם אישית עברתי לעבוד בחצי משרה לטובת לימודים ולכן לא נשתדרג עם הרכב אבל ברגע שיתאפשר, הכיוון הוא רכב דיזל משפחתי אבל עדיין בודק אפשרויות, לא דחוף במיוחד. נ.ב - מצטער אם שכחתי להוסיף פרטים חשובים, פעם ראשונה שאני כותב בפורום הזה ומעל כמה שנים מאז שכתבתי בפורום.
    9 נקודות
  2. אם הרכב מטופל הוא יכול לשרת אותך עוד לא מעט זמן. כמובן שבסוף יהיו תקלות, אבל העובדה שירידת הרך של הרכב הנוכחי נמוכה מפצה על עלות התקלות האלו. מה שמביא אותי לטעות (המאוד נפוצה) שאתה מבצע: הרכב כבר לא שווה הרבה. ככל שתיסע איתו יותר ככה תרוויח יותר (כי לא נשאר הרבה ערך שירד). לדוגמה: אם תקנה עכשיו רכב חדש, תפסיד כל שנה בשנתיים הבאות 15-20K(נניח) ש"ח. אם תישאר עם הרכב הנוכחי, תפסיד כל שנה (נניח) 7K ש"ח. בהנחה שההפרש בטיפולים נמוך יותר ממהפרש בירידת הערך, אתה מוציא כל שנה פיחות כסף על הרכב הישן (וקח בחשבון שגם הביטוח והטסט שלו מעט זולים יותר). לגבי הוודאות במקום העבודה, הניחוש שלך יהיה כנראה טוב יותר משל כולנו. אם אתה קונה רכב בהלוואה שאין לך איך לשלם אם אתה מפוטר, כנראה שהדבר הנכון כרגע יהיה להמשיך להשתמש ברכב הנוכחי.
    3 נקודות
  3. תלונה חוזרת במשטרה על הונאה (כצעד פורמאלי, האפסים האלה לא באמת עושים משהו), תביעה בבית משפט לתביעות קטנות - אל תדבר איתו יותר וממליץ להיוועץ בעו"ד. הסמרטוט רצפה הזה שקורא לעצמו מכונאי צריך להירקב ברחוב. חותם שאתה לא הראשון ולא האחרון שהוא זימבר. תעדכן גם את רשות המיסים על עניין המע"מ והחשבונית.
    3 נקודות
  4. יש לא מעט שכירים שמסוגלים להיות עצמאים ולא רוצים לעשת את זה, ומצד שני יש הרבה ״עצמאיים״ שלא באמת יודעים איך לייצר כסף בעצמם (ולכן בסופו של דבר כושלים). הדבר היחיד שיש לכל עצמאי ואין לאף שכיר זו הנכונות לקחת סיכון. והקורונה מראה לנו שלהרבה מאוד מהם אין באמת הבנה של משמעות הסיכון הזה. יותר כמו שילוב של ג׳וקר ויועץ מס.
    3 נקודות
  5. אתה חייב לצאת מהסרט, ועל הדרך ללכת לאיזה טיפול שקצת יעזור לך להתאפס. עצה חברית. ותפסיק לקרוא את שיר של אש וקרח.
    3 נקודות
  6. בשעה טובה הרכב יצא היום מעילית קאר אודיו - יוסי אלפיין! אני רוצה לאמר לאיש היקר תודה! על הנאמנות שלו ללקוחות ועל המסירות שלו. על המקצועיות שלו על איך שהוא גם מכבד את רצון הלקוח. אנחנו מכירים כבר שנים ויש בינינו דיעות שונות על דברים מסויימים אבל זה בחברות ובכבוד הדדי עצום גם לבן אדם עצמו וגם כבעל מקצוע. לגבי ההתקנה - תשמעו זה יצא פשוט - וואו! אין מילים לתאר איך הרכב נראה ומרגיש עכשיו ולמעט אולי המושבים שלא הגיעו מרמת האבזור הגבוהה יותר הרכב עכשיו תכלס מאובזר טוב יותר מהרמה הגבוהה. וגם נראה טוב יותר! הפודים לא יושבים על העמודים הכדוריים שהם הגיעו איתם בקיט אלא ישירות אל המשטחים והם מכוונים בול! ונראים מדהים ביחד במשחקי הזוויות השונות האלו שכל כך מתאימות לשלל הצורות ההנדסיות והזוויות השונות של הפריטים המקוריים של הרכב. המסך נראה פשוט אינטגרלי והשלט של האודיסון - SPOT ON התושבת המגנטית לטלפון יפהיפיה ואפילו חרוט עליה הסמל DS - היצרן לא היה מבין על מה הוא מביט ובודק מי מהמהנדסים עשה עבודה לא רשומה או לא מתועדת. פשוט מדהים. רג'קטים - משום מה החוט רימוט של יחידת הראש לא מוציא מתח - אני חושד שאני אשם בזה, בזמן המודל הטכני היה חוט חשוף שלרגע קיצר - אני חושש שזה הנזק. חיברנו לסוויץ' של הרכב והכל טוב - אפילו יותר טוב כי הצרפתים האלה פשוט עשו את החשמל מוזר - בכל פעם שפותחים את דלת תא המטען למשל - הרדיו נדלק גם אם הסוויץ' כבוי וזה רק הרדיו! למשל המגברים שמחוברים אחרי הסוויץ' נשארים כבויים - לו היו מחוברים לרימוט של הרדיו - היו נשארים דלוקים לחמש דקות... אז יצא טוב יותר שכך. והרג'קט השני הוא שמשום מה מצלמת הרוורס - קו הכוח שלה מקרטע קצת (לא חיברנו דרך הקאן באס) בשביל זה בשלב מאוחר יותר אחזור בשביל לתת ליוסי לחזק שם את העניינים - סה"כ מבסוט והכל בסדר. מעבר לזה הייתי צריך לאתחל מחדש את הפרימה כי שכחתי לאפשר את יציאה 9 לערוץ של הסאב - 10 דקות וזה היה מאחוריי. סאונד ורושם ראשוני מהJOYING והרמקולים סה"כ הגדרתי כרגע נקודות חיתוך ראשוניות וTC כללי לכל צד שמאל לקבל תחושה של מרכז וטיפה הנמכה למידריינג'ים. והתוצאה הראשונית מבחינתי מפתיעה מאוד לטובה! אני כבר אוהב את זה וטוב לי - שזה לא ממש קורה לי בד"כ ישר על ההתחלה - אולי הניסיון, לא יודע. הפרימה חלש סה"כ ובנמוכים אין לו טווח דינמי אבל מווליום סביר והלאה (הווליום בהחלט סביר אבל עוד לא מעז להביא אותו לאפס הנחתה לפני שאני מגיע לנקודת איזון טובה לכל אלמנט ואחרי ששמעתי מוזיקת רפרנס). אבל זה טוב - סה"כ אני אוהב את התוצאה כבר מהרגע הראשון והופתעתי לטובה מהשמע והעוצמה. העאלק סאב וופר - יש לו פאנץ יפה מאוד - חזק! מדוייק ומהיר! חסמתי אותו כרגע ב40 הרץ אבל יכול להיות שלהעלות אותו עוד קצת קצת למעלה - יעשה לו טוב. אבל זה פשוט נשמע כמו חלק מהסט הקידמי והוא גם ממוקם ממש מתחת למושב הנוסע - שזה אומר שממש לא צריך לעשות השהיית זמנים כלשהיא לסט הקידמי. המידריינג'ים של מוראל - נעימיייים! אלמנט קלאסי של מוראל - מיד חזק וברור וחם - ממש אוהב אותם ובנפח של הפודים האלה הם נשמעים מצויין. המידבאסים בדלתות - חזקים, בועטים יפה מאוד כרגע חסומים ב80 הרץ - נבדוק בהמשך איך הם מתפקדים על 60. הטוויטרים - בחלשים הם אכן עדינים מידי - 8 אוהם על ערוץ של 35 וואט - טווח דינמי כמו שאמרתי אבל ברגע שהווליום נהיה סביר - 90 דיבי ומעלה הם מתעוררים ונשמעים נהדר - ממש אוהב אותם, לא רואה להם תחליף ראוי בשביל המקום האפסי שהם לוקחים וכמה שהם עלו לי. הJOYING - המכשיר מרשים! הנקודה החלשה שלו היא ההספק הנמוך של המגבר שהוא שודך אליו בעיקר אבל זה ידוע מראש - זה פשוט מה שרציתי - להכנס לאותו, לתת סוויצ' - לנסוע! בום הכל עובד כולל דיבורית כולל הכל ותוך כדי מה שיוצא לפרוססור זה בכלל SPDIF. אני תוהה לעצמי אם היה פשוט נכון לחבר אותו על סט קידמי 2 חלקים ישירות ולצאת ממנו לסאב ופשוט להשתמש בDSP שלו - בטח הייתי מבסוט גם. אבל אכן הוא כבר נופל באיכות הבניה שלו מיחידה מערבית - הרימוט לא מוציא שום דבר וזה לא עניין של הגדרות - שוב, יתכן ואני אשם אבל יתכן מאוד ולא. תמונות - תהנו!
    2 נקודות
  7. גברים מנהלים את המדינה. קח כל מספר שהם מוציאים מהפה חלק ב-3 זו האמת. 3000 מונשמים? כנראה 1000 או פחות. 7500 מענק? כנראה 2500 או פחות. שנה וחצי רוטציה? כנראה חצי שנה ואז בחירות או פחות. ...
    2 נקודות
  8. תשמע אין טיסות עכשיו. המצב קשה. מזוודות הכסף מארה"ב מתעכבות, גם לפני זה הן היו נתפסות במכס מדי פעם, עכשיו הבעיה החריפה, המצב קטסטרופה.
    2 נקודות
  9. הוא היה סוג של שר אוצר/אחראי תקציבים. אני נמצא בפורום רק בשביל לזקק את הדעות שלי/לפלוט את הרעל/לשחרר עצבים. במציאות אני לא מתנהג ככה.
    2 נקודות
  10. צ'מגיא, אני לא יודע אם יתחיל סמסטר נורמלי עוד כמה חודשים ותלך לקמפוס, אבל אם כן והמטרה שלך זה להכיר בנות זוג - אני מאוד מקווה בשבילך שאתה מבין שאת סיפורי הג'וקר החמודים עדיף לשמור לפורום.
    2 נקודות
  11. סיימתי השבוע לצפות בתוכנית בערוץ ההסטוריה על ג'ורג' וושינגטון. כשהוא בנה את הכוורת שלו לא היו שם רק אנשים שהסכימו איתו בהכל, ולא היו שם רק אנשים שלא יכלו להפוך ליריבים פוטנציאליים בעתיד. היו שם אנשים שהוא כיבד, והם כיבדו אותו ונתנו לכוורת הזו ערך מוסף כל אחד בתחומו. הסירוס הבלתי נגמר שאדון ביבי מבצע בכל דמות פוליטית שעלולה בעתיד לצבור פופולאריות היא אחת הסיבות לכך שהתפקוד שלו עצמו הוא ברמה כל כך נמוכה. כמו שאמרת אין לו אנשים שהוא סומך עליהם ואין לו אנשים להתייעץ איתם כי את כולם הוא סירס. הוא עסוק בהשרדות ושמירה על כוחו יותר מהכל, בדיוק ההפך מאחת המסקנות על מנהיגות מהסדרה על וושינגטון ואחת מהתכונות של וושינגטון.
    2 נקודות
  12. די בוודאות שמי שמבין במה מדובר, וערך קצת שב על ההיברידיות לא יקנה רכב ללא אחריות על הסוללה. אומר לך עליי, הדבר הזה הוא ברייק דיל לקניית רכב ומכירת רכב, לאחר שמכרתי את 3 ההיברידיות שהיו לי במהלך ה 8 שנים האחרונות. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
    2 נקודות
  13. Leo Ruiz שטוף עם שמפו טוב, שטיפה נכונה זה המרכיב הכי חשוב לשמירה על הצבע והברק, אך לא כולם מבינים זאת. שטיפה נכונה זה אומר תהליך יסודי כמו שצריך בלי זלזול באף שלב, שזה אומר: שטיפה ראשונה עם מים להורדת האבק, לאחר מכן Prewash עם מקציף(שיוריד את הלכלוך), לאחר מכן שטיפה עם שמפו איכותי, לך על CarPro/Gyeon, ובאוטם צבע אני אישית משתמש בCarPro Reload ומרוצה ממנו מאוד, נותן ברק מטורף וכמובן גם הגנה המשלבת הידרופוביות מדהימה. על אחת כמה וכמה כשיש לך ציפוי נאנו על הרכב. (רד לגמרי מהעניין של הגלייז, זה כבר פאסה)
    2 נקודות
  14. המסקנה שלך שגויה לחלוטין וגם ההשוואה, ראשית אתה מניח שלרכב היברידי ירידת ערך גבוהה יותר בהכרח, זאת אומרת שהמחירון של ההיברידית ושל הרגילה במקרה הזה זהות, זה לא נכון. מבדיקה קצרה במחירון יד 2 יש הבדל של כמעט 5 אלף ש"ח לטובת ההיברידית משנתון 2012 ולפי לוי יצחק ההפרש הוא 20 אלף לטובת ההיברידית! (נשמע קצת מוזר אבל זה מה שמופיע). דבר נוסף אתה מסתכל על מקרה יחיד מלפני כמעט עשור, כיום מחירי ההיברידיות כמעט ואינם שונים מרכב רגיל, לדגומה טויוטה קורולה ההפרש של ההיברידי באותה רמת גימור הוא 3000 ש"ח (איזה הגיון יש לקחת את הרגילה?), יונדאי איוניוק עולה כמו כל משפחתית אחרת. ההפרש בדלק הוא קצת יותר מ-30 אחוז ממה שנאמר כאן בעיקר במשפחתיות רגילות למול היברדיות. מחירי הרישוי והביטוח זהים, אין משהו מיוחד בהיברידיות בקטע הזה. כן יש הבדל בקצב החלפת הרפידות, חלק מהבלימה בהיברידיות נשען על התנגדות וטעינה חשמלית ולכן חוסך ברפידות, לאורך זמן זה גם משמעותי. בשורה התחתונה אם היה נעשה לרכב המדובר ביטוח סוללה שמוצע בטיוטה אז בהחלט העניין הלא נעים הזה היה נמנע.
    2 נקודות
  15. לא. מבנים קלים מתבלים במהירות. למגרש שהוא נמצא בו - כן.
    2 נקודות
  16. יש את השולחן מאיקאה גם בגודל 150×75. אכן שורה תחתונה זה יוצא גרושים... עוד לא הרכבתי כך שאיני יכול לחוות דעה (מחכים שיגיע קודם ארון חדש שכניראה היה עדיף לקחת גם מאיקאה כי כבר שבועיים אנחנו מחכים שיבואו להתקין. שירות ace פשוט זוועה) כשהייתי שם התלבטתי וחשבתי בדיוק על מה שליביו רשם - עומק 60 מאוד מאוד גבולי לעבודה (לתלמיד זה כניראה אחלה) ולבסוף בחרתי בעומק 75 (אם היה 120×75 זה היה מדהים, אבל אין). שים לב שכל עם ישראל גם קונה אותם (כשהייתי בראשון המדפים היו כמעט ריקים), כדאי לוודא אולי אפילו בטלפון שיש במלאי (אני לקחתי רגליים שלא תכננתי כי את המתכווננות ועגולות פשוטות בצבע לבן לא היה במלאי). + בימי הקורונה, אני ממליץ להוציא מהאתר את המיקומים המדוייקים במחסן ובכניסה לאיקאה לגשת ישר למחסן. הייתי שם פעמיים, פעם ראשונה שרצינו לראות כמה דברים וברחנו משם מהר בגלל כמות האנשים. פעם שניה באנו מכווני מטרה עם מיקומים במחסן, היה תהליך מהיר אבל עדיין היו המון אנשים (פחות נורא במחסן כי באמת מרווח יותר).
    2 נקודות
  17. אתה מציע לואדים להיות כוכבת פופ? אני חושב שעלית על משהו. על כל סרטון של נועה קירל ואדים יעלה את אותו הסרטון, אבל בכיכובו. כל קליפ, כל טיקטוק. יכול להיות להיט. נמתג אותו 'הצל של קירל'. היא תעשה פרסומת ל yes, ואדים יעשה אותה הפרסומת לאל ג'זירה למשל.
    2 נקודות
  18. רכב ללא סיוע בלימת חרום (בלימה אוטונומית). בפעם האחרונה שהייתי צריך ולא היה לי הבנתי שזה נכון שבזמן חרום אין לחיצה חזקה מספיק על הבלם.
    2 נקודות
  19. המקום היחיד בו הצלחה היא לפני עבודה היא במילון אבן שושן
    2 נקודות
  20. למה? ממתי הם כבר לא סוכנות מכוניות לים התיכון בע"ם? זה השם שלהם עוד מהזמן שקראו לסמלת סרג'נט(ית)
    2 נקודות
  21. התשובה חיובית. אפילו אם אוכב אופניים יתנגש ברכב ויפצע אתה עלול להתבע. אז אפילו אם בסופו של תהליך לא יחייבו אותך, וזה לא מובטח, למה להכנס לצרה הזו, בגלל 1500 ש"ח בשנה? אם אתה לא רוצה הוצאות מכור את הרכב או הדבת אותו ושלח לגריטה. עד אז השאר ביטוחי חובה וצד ג בתוקף.
    2 נקודות
  22. זהו, שיש מצב שהרכב ישאר אצלי ללא עלות. טסט מתקרב, ותיקון המשולש יביאו את הבעלים להגיד לי קח תרכב בוא נעשה העברת בעלות. רכבים לא חסר לו ויש לו לב רחב. אדם נדיר שיש ממון בכיסו והוא מקפיד לחלק בשמחה רבה לנצרכים. טוב שם משמן טוב ומזגן אני לא צריך \ רוצה \ מעוניין. לא בריא לי לפסוריאזיס בכלל. אני אוכל 43 מעלות חום בים המלח בלי כלום. 18 שנות נסיון
    2 נקודות
  23. אז תשב. אני ביצעתי את הבדיקה מול פיקאסו 5 מושבים וספורטאז' 1.6 של חבר. כמו כן גם הבאתי תמונות של פיקאסו 5 מושבים מול ספורטאז' 1.6. התמונה שהבאת היא של פיקאסו 7 מושבים. אין לי מושג מה רמת החלוקה והמיקום של המושבים שם, ואין לי מושג מה מיקום המושב הקדמי וזווית המשענת ביחס לישיבה נורמלית ברכב. ייתכן ובכל רכב שם היצרן מסילות שמאפשרות מרחק תנועה שונה, כך שלקחת את מושב הנוסע\נהג אחורה עד הסוף לא בהכרח תואם למצב מציאותי אם הרכב מרווח. מציע שתבדוק בעצמך את המצב, אם מצאת שהוא פחות מרווח - אשריך.
    2 נקודות
  24. קודם כל בתצורה בה הוא מגיע - הוא מאובזר מעל ומעבר. משפחה אמידה שרוצה 7 או 8 מקומות מרווחים - אין לה מה לחפש באודי / פורשה / ב.מ.וו. המרווח הרבה יותר חשוב להם מהסמל (הסמל אפילו אולי מהווה מגרעת) משפחה אמריקאית אמידה מרעננה או מהשכונות האמידות של ירושלים - וגם מתנחלים אמידים יעדיפו את ה-GMC על פני האופציות שהזכרת. ואתה לא תבין את זה כי מדובר במנטליות אחרת לגמרי מזאת שלך.
    2 נקודות
  25. לא ממש תורם לשרשור. רק תוהה - כמה דלק/כסף חסכה הסוללה במהלך 8 שנים, בקיזוז 8000 ש"ח? כמו מנורות לד שחוסכות חשמל אבל עולות ביוקר, או מזגני אינוורטר שחוסכים בצריכת החשמל, אבל תיקונם יקר.
    2 נקודות
  26. פששש...נאאאייייסססס ! מה עם איזה טרק לשים לנו? Ace of Base? אייל ברקן - המיטב של תנו צ'אנס לטראנס?
    1 נקודה אחת
  27. כן יש אותה בשני גדלים, קניתי אחת קטנה לניסיון, אחרי שניסיתי אותה ממש אהבתי, קניתי את הגדולה והקטנה נשארה לפנישים וחלונות.
    1 נקודה אחת
  28. שלום אתה מחליף פילטר דלק כולל אטמים ובית פילטר דלק, זה קיט שרץ בכמה דגמים של סיויק, תראה את החלקים במציאות ותבין שההחלפה לא כל כך פשוטה, במוסכים לא של היבואן לא אוהבים להתעסק בזה.
    1 נקודה אחת
  29. מרים ידיים. הדבר היחידי שאני מצטער עליו זה שגרמת לי להראות כאילו אני תומך מפאי.
    1 נקודה אחת
  30. בדקת? המשכורת השנתית גבוהה אבל זה אפשרי
    1 נקודה אחת
  31. @om2 לפי הקובץ הזה, כבל 1.5 ממ"ר מורשה להעביר עד 17A.
    1 נקודה אחת
  32. ואני אשאל , איפה הצוותים שהיו אמורים לטפל ב 3000 מונשמים? איך יכול להיות שפתאום 750 חולים קשה זה הגבול החדש? אשכרה עבדו עלינו בענק בגל הראשון , חנקו את המשק כי הם ידעו טוב מאוד שהם לא יכולים לטפל במספרים הרבה יותר קטנים ממה שהם שידרו.
    1 נקודה אחת
  33. בפורום לא מפגינים דפיקות, ישר הולכים לפחות או pdr.
    1 נקודה אחת
  34. ניתן לטעון להטעיה, מכיוון שהנורמה היא לצבוע את אבני השפה בכחול לבן. בנוסף בהנחיות הצבת תמרורים ישנם שני תנאים לפטור מסימון כחול לבן (אם כי אלה הנחיות ולאו דווקא מחייבות):
    1 נקודה אחת
  35. חייב לציין שיש לנו 3 שנים אחד של miele ללא פאנל מקדימה - אפילו עם הילדים שמתעסקים וכו - אף פעם לא השפריץ אפילו טיפה כשנפתח באמצע (ויוצא לי לא מעט להוסיף / להתחיל מחדש כמה דקות לתוך הפעולה כי מצאתי איזה כוס סוררת בבית אחרי שהפעלתי). חששתי - אבל מסתבר שהחשש היה לא מוצדק (ד״א - מדיחים מעולים .. אבל כמו כל דבר של miele - יקר ...)
    1 נקודה אחת
  36. לא ובודאי שגם לא הוא לפני שידע מה הבעיה. בברכה - רפי לין
    1 נקודה אחת
  37. אתה צודק, גם אני נפלתי קורבן לכותרת, זה בדרך כלל לא קורה.
    1 נקודה אחת
  38. כנ"ל, ולכן בגלל זה לעולם לא אקנה טויוטה יאריס. טרם נתקלתי ברכב שהיה לי כ"כ לא נוח כמו יאריס 2017. שום תנוחה או כיוון שניסיתי לא עזר. הדבר היחיד שעזר זה להחליף לרכב ליסינג אחר (רנו קליאו במקרה שלי).
    1 נקודה אחת
  39. בכוונה לקחתי אותו רכב (אחרי הכול ההבדלים הם בעיקר בסמל שמודבק לרכב ומעט שוני בעיצוב), אבל סביר להניח שאם תשאל אנשים שלא מבינים ולא יודעים שזה אותו רכב, תקבל תשובות שהטויוטה מצוינת ואמינה ושהפג'ו והסיטרואן זה זבל צרפתי ולא אמין. מעבר לזה שהמחירון של הטויוטה גבוה יותר כמה שזכור לי, מעניין אותי לראות אם יש הבדלים בשרידות שלהם בעקבות המחיר. מבחינת אמינות הן צריכות להיות זהות כי זה אותו רכב.
    1 נקודה אחת
  40. אחרי נסיעה לים המלח בלי מזגן עוד יש לך כוח לכתוב סקירה? תעשה לעצמך טובה וחפש איזו סי 4 באותו הגיל בחצי מחיר או רכב קטן חדש יותר. תקבל אוטו תקין, נוח, בטיחותי ועם מחירי אחזקה שפויים.
    1 נקודה אחת
  41. פות"ש - התשובה קצת יותר רחבה: ביטוח חובה - כשמו כן הוא. הביטוח נועד לכסות נזקי גוף כתוצאה מהשימוש ברכב. תביא בחשבון שכל פגיעה גופנית באדם יכולה לגרור עלויות גבוהות לצורך טיפול רפואי (ואני מדבר על סכומים בני 6 ספרות ואף יותר), ואם יש נזק לטווח ארוך - גם פיצוי, למשל, על אבדן הכנסה, מה שיכול להגיע לעשרות אלפי ש"ח לחודש, לעתים לאורך כל חייו של אדם. או פיצוי למשפחה על פציעה קשה או הריגת המפרנס, זה יכול להגיע למיליוני שקלים. בנוסף קיימים עוד סוגי ביטוח, שעל אחד מהם מומלץ מאד לא לוותר, וזה ביטוח צד ג'. הוא נועד לפצות בעל רכוש אחר שגרמת לו נזק. תחשוב על כך שהשבתת איזה מרצדס די חדשה. תתבע לשלם כמה מאות אלפי שקלים. האם יש לך הסכום לצורך זה? אם אתה מתלבט לגבי 1500 ש"ח לשנה שעולה ביטח החובה כנראה שלא, לכן מומלץ מאד לרכוש ביטוח כזה. אין מה לעשות, החזקת רכב עולה כסף. עדיף לא להמר על מאות אלפי ומיליוני שקלים.
    1 נקודה אחת
  42. בסוף, תחנות עבודה עדיפות לטעמי בגלל איכויות ההרכבה שאמורות להיות טובות יותר. אני בספק אם תתאכזב. תוכל לבצע stress tests עם מעקב על טמפ' ומהירות שעון ולבדוק האם באמת ישנה אמיתית בפינוי חום. יתכן ואפילו משטח קירור ישפר פלאים את הבעיות אם קיימות בכל מקרה תתחדש ותהנה
    1 נקודה אחת
  43. בהינתן התקציב הנתון אני גם חושב שהגרנלנד הכי מתאימה ובעיקר כי היא דיזל. רק ציינתי שכאלטרנטיבה ראויה בתקציב הנתון הוא יכול לקחת איוניק, אין שום בעיה לאיוניק לעשות קילומטראז גבוה וצריכת הדלק מאד קרובה לדיזל. בנוסף אתה מקבל מערכת מולטימדיה טובה ואת כל המערכות בטיחות שאתה צריך בהפרש של 20K פחות מהגרנלנד ב 0 קילומטר. (וזה מאד משמעותי)
    1 נקודה אחת
  44. מפירוק הייתי רוכש רק אם מדובר בדגם חדש יחסית (ואני לא יודע אם הסוללה מתאימה) לרכוש סוללה שיצאה מרכב בשנתון דומה לזה של פות"ש - זה לרכוש צרות של מישהו אחר.
    1 נקודה אחת
  45. וואו איזה יופי של התאמה, יש פה גם סוג של סגירת מעגל כי יוסי לא פרגן לגוינג בכלל בזמנו בפוסט אחר, עכשיו הבאת לו אותם לסדנא 😂
    1 נקודה אחת
  46. הבנאדם הזה פשוט אומן. שמעתי עליו המון המון דברים טובים, וגם ראיתי כמה עבודות, אבל הייתי סקפטי (כמו שאני תמיד) עד שלא הייתי אצלו וראיתי את הניצוץ בעיניים. כשהוא שלף מהאוטו של אשתי כפתור ריק וחרט בו (עם המחרטה מהסרטון השני), בדיוק של מאיות מילימטר פתח עבור שקע ה-USB של המערכת שהוא התקין, ולאחר מכן כשהוא הכין מסגרת פלסטיק שנכנסה מסביב למסך של המערכת, הבנתי על מה כולם מדברים. הוא לא "מתקין מערכות", הוא מה שנקרא .Master craftsman. אחד מאנשי המקצוע היחידים שיצא לי להכיר שאני יכול להשאיר אצלם את האוטו וללכת בלי לחשוב פעמיים.
    1 נקודה אחת
  47. אולי, רק אולי - תשאירו את הדיון על כמה הDSG חרא לשרשור אחר? אפשר שאיזה מנהל ינקה פה קצת? לעניין השאלה המקורית, הנה מידע: https://www.etuners.gr/dsg7-dsg6-conversion-skoda-octavia-a7-1-8-tsi-gen3mqb/ https://www.drive2.ru/l/5290336/ (ברוסית, תעזר בטרנסליית) נראה שתצטרך גיר, מכטרוניק, סטארטר, ציריות, בורר ואת הכבלים שלו ותושבות גיר. שים לב שיהיה צורך לכייל את הגיר אם יגיע ממנוע אחר, דיזל או בנזין חלש יותר למשל כדי שיעביר הילוכים בזמן הנכון ויתזמן את ניתוק ההצתה וסל"ד שילוב המצמד וכו'.
    1 נקודה אחת
  48. רכב שחסרה לו דוושה. כל השאר הולך.
    1 נקודה אחת
  49. זאת שאלה טובה. לדעתי זה תלוי בנאדם: ייתכן שלאחד ישתלם להשקיע זמן, למידה וסכום כסף כלשהו בכלים כי יש לו ידיים טובות וזמן פנוי לשם כך, וייתכן אדם שעל מנת לטפל ברכב יתקשה מאוד לפנות זמן ואף עלול לגרום לנזק. במצב כזה עדיף שיסע למוסך ומקסימום יקנה את החלקים מבעוד מועד כדי לחסוך עלויות. שיקול נוסף לדעתי הוא תדירות הטיפולים, אם התפרן נוסע הרבה (לצערו, כנראה) ועליו לעשות כמה טיפולים בשנה (לצערו בטוח), ישתלם לו יותר לטפל בעצמו מאשר תפרן אחר שמטפל פעם-פעמיים בשנה מקסימום. לא עשיתי טיפולים לרכבים שלי, כן תיקנתי דברים בעצמי אבל לא דברים משמעותיים ממש. כשאחליף לרכב הבא שלי אני מתכנן להתחמש בכלים, לקרוא מדריכים ולטפל בעצמי. (כמה שניתן)
    1 נקודה אחת
  50. צמיגים זבל. אין לי מושג לפי מה אתה נותן חוות דעת, אבל כנראה שאתה לא מאמץ את הרכב או שהמידה גדולה ומפצה על איכות הצמיגים. השיפור ברעש הגיוני ביחס לצמיגים בני 3. כל השאר.. תן להם חצי שנה. ומה המידה שלך? מחירים יקרים היום לצמיגים לרכבים חדשים. ואני חשבתי ש 390 לאפיגריפ פרפורמנס זה מוגזם במידה שלי..
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...