Jump to content

לוח ניקוד


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 22/05/20 בכל התחומים

  1. 6 points
    מדהים פשוט מדהים. אתה מיילל כמו חתול רחוב מורעב על כמה אזרחים ישראלים שחוזרים מחו"ל ואולי מביאים את הקורונה ובאותה נשימה תומך באירוע הדבקה המוני שהתרחש אתמול בתל אביב. הכי מכעיס אותי זה הצביעות של התקשורת. אם היה מדובר באירוע של חרדים כל המדינה הייתה עומדת על הראש, אבל כאשר היפסטרים תל אביבים מטומטמים נדחסים, נושמים ומפליצים אחד על השני זה "כמו מופע רוק עצמאות 2020". אם יהיה זינוק בתחלואה בתל אביב חולדאי צריך לעמוד למשפט יחד עם כל המארגנים של המופע הזה.
  2. 3 points
    לא אכפת לי איזה תואר יש לדביל הזה. כשהוא התראיין אתמול הייתי בהלם. הכתב שואל אותו ״באתם כל יום עם הנחיות דרקוניות בידיעה שאתם באים למשא ומתן כדי שיורידו מהרף שהבאתם בלי קשר למה נכון ומה לא״ הטמבל עונה כן. זהו מבחינתי לפטר את הבנאדם הזה ולהעיף לקיבינימט. הבנאדם חושב שזה משחק פה. קובע הנחיות סתם לשם משא ומתן על חשבון עתיד של אנשים. 0 מקצועיות. פשוט 0. לראות את הראיון המלא ולא להאמין ומי שלא ראה לא להגיב. כמה דקות של ראיון שאתה מבין איזה טמבל קיבל את ההחלטות פה.
  3. 3 points
    כמה שווה הרכב? אני בגישה הפוכה, הייתי מברר בביטוח האם מוכנים לוותר על הקודנית.
  4. 3 points
    זה הפגנה זה? ראית איזה במות הרימו שם? ראית איזה תאורה? עזוב שטויות חולדאי ארגן חגיגה לתל אביבים בתחפושת של "הפגנה למען אומנים מסכנים רעבים ללחם". חולדאי פושע חסר אחריות לא פחות ממושל ניו-יורק קומי שאיפשר חגיגות בצ'יינה טאון במרץ 2020. בוא נקווה שלא נסיים במצב דומה. כמה שיורדים על הציבור החרדי ראית מה הולך במרכז בתל אביב? בית זונות אחד גדול. אין מסכות, אין שמירת מרחק יושבים על הדשא כמו כבשים לבושים בסמרטוטים ההיפסטרים שלהם ושותים בירה.
  5. 2 points
    ה1.6 ממש לא עגלה, גם בעליות לירושלים ונסיעה בבין עירוני הרכב לא מרגיש עגלה(אומר לך את זה אחרי שירדתי מקליאו דור 4 1.2 75 כס). המנוע בהחלט עושה את העבודה, הגיר מסרס מאוד את הרכב אך עדיין מספיק לכל הצרכים היום יומיים, בטח אם מדובר ברכב שיסע בתוך העיר. אצלי ה208 בנסיעה שהיא בין עירוני בלבד במוד רגוע(כמובן עם מזגן דולק) הניבה צריכת מדודה במשאבה של 12.4 קמל. בתוואי נסיעה שרובו עירוני,אנחנו עושים סביבות 10 קמ"ל.
  6. 2 points
    זה לא רע. אבל זמינות הכוח בטורבו טובה יותר בסל"ד נמוך. גם הגיר עדיף משמעותית, יאפשר שיוט בסל"ד נמוך יותר, חיסכון בדלק והוא גם אמין יותר מ-AL4.
  7. 2 points
    הגיר מסרס את המנוע. אבל עדיין, בעליות אין בעיה לנסוע מהר.
  8. 2 points
    כל נציג מכירות לומד כיצד לשדרג מכירה. ע"י מכירת מוצר יקר יותר או מכירת תוספות. כשאתה מגיע למאזדה ומתעניין ב-2. טבעי שהמוכרן יזרום איתך לכיוון cx3. כאן המקרה הפוך, ולא סתם. באים 3 אחים שמבררים על מוצר יקר (הכי יקר בהיצע היצרן בארץ) ואז מתחילים להתעניין בדגם שעולה כמאה אלף שקל פחות. וזה לא משנה שהמוכרן הוא זה שהציע. הרי באתם בשביל דגם ספציפי, אמר שאין, למה להמשיך הלאה? אני מניח ששיגעו אותו ולכן התייחס ככה. אולי אני טועה. אני לא חושב שאם היה נפתח כאן דיון שכותרתו "מתלבט בין 2008 פרימיום ל 508gt", מישהו היה מתייחס לשואל ברצינות ומציע מאזדה 3!
  9. 2 points
    בכל רכב שקניתי עד היום, הדבר הראשון שעשיתי ברכב זה ניתוק קודנית וניקוי הרכב מכל התקנה מקומית חוץ אולי מדיבורית.
  10. 2 points
    אני אומר להתחיל ללמוד אתמול, גם אם היה לך כרגע סוזוקי אלטו. כרגע יש לך פחות כלים לדעת מה עדיף לך, מה יותר מהנה אותך, מה יותר תואם את סגנון הנהיגה שלך - כי בגדול אין לך אחד. ברגע שתקבל יותר ידע, תוכל לקבל החלטות יותר מושכלות.
  11. 2 points
    תבדיל בין מוסך מורשה (רוב המוסכים הקיימים בארץ הם כאלה) למורשה יבואן (שחייב לעמוד בסטנדרטים הרבה יותר גבוהים ויש לזה פרמיה) כפי שכבר הבנתם מדבריי אינני שצריך להוציא 50K כדי לקבל "תעודת ביטוח" נגד תקלות. יש היום בשוק הרבה מאד מכוניות צעירות יחסית במחירים מצחיקים. אם נקח את התאומות בין פיג'ו סיטרואן ה-301 וה-C אליזה - אפשר למצוא כאלה בנות 5-6 ב-20K. יש להן מנוע NFU עם אמינות מוכחת, ותיבת הילוכים ותיקה שתוקנו בה כל מחלות הילדות מזמן. אפשר למצוא מאזדה 3 בת 7-8 דגם מאד אמין ונפוץ עם חלפים זולים ובשפע.
  12. 2 points
    באמת השוואת עכשיו פורשה בת 10 לרכב חדש עם 5 שנים אחריות? יודע מה? זורם איתך. אם היו לי 210 אלף ש"ח לקניה של סובארו BRZ הייתי קונה RZR טורבו עם 4 מקומות ב-180 אלף ש"ח. נכון שבקיץ קצת יותר חם אבל התאוצה ל-100 הרבה יותר רצינית...
  13. 2 points
    אמנם אני לא יכול לייעץ בסוגיה המשפחתית היות שהשיקול ה"משפחתי" היחיד שהייתי צריך להתייחס אליו בזמן הרכישה של הברז היה "יהיה נחמד אם החברה תאהב את הצבע", אבל אני חושב שאתה לא צריך להמנע מרכישת ברז רק בגלל שהיא תהיה הרכב הספורטיבי הראשון שלך. היא בהחלט יכולה לנשוך, אבל אם תהיה זהיר מספיק תוכל להנות מעולם חדש ונפלא של הנעה אחורית מבלי לסכן את עצמך ואת הסביבה. מה זה זהיר מספיק? אם 21 אלף ק"מ על הרכב הספורטיבי הראשון שלי מהווים איזשהו מדד, אז אני: נהגתי ב 5000 ק"מ הראשונים בגישה של "הרכב הזה יהרוג אותי" נזפתי בעצמי בכל פעם שבה הבקרה נכנסה לפעולה (זה מאוד מורגש בברז) בכביש או במסלול וביצעתי עם עצמי מיני תחקיר על הסיבה שבגללה זה קרה העזתי לנסות את הבקרה במצב Track הליברלי יותר (לא בקרה מנותקת חלקית. בקרה ליברלית יותר) לראשונה ביום המסלול השלישי שלי ואחרי הדרכה אגב, לפני הברז תרגלתי לא מעט העברות משקל וקווים נכונים עם איביזה 1.0. יש הרבה מידע זמין ברשת, יש הדרכות נהיגה, ואפשר לעשות את זה עם כל רכב. לא צריך לקנות הוט האץ' בשביל זה.
  14. 2 points
    נקווה שחזר לעבוד ושיעבוד הרבה. גם אם אנחנו לא משדרים על אותו גל בהחלט מגיע לבחור להצליח.
  15. 2 points
    דיי ניקנקו אותך. 180 זה מה ששילמתי פעם אחרונה בבורשטיין Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
  16. 2 points
    הכל מובן חוץ מהסאב, אין לו מספיק עוצמה... 125RMS לא אמור לתת כלום התכנון הוא 2 כאלה אולי? שים לב שה-V 8 HELIX יותר נחות מה-PSIX כמעט בכל פרמטר, הפרוססור שלו בכלל אחר, קח את זה בחשבון. לא סתם ה-8 ערוצים יותר זול מה-6. שוקל גם לעלות אשכול על המערכת שלי לכיף. פשוט המיד שלי נאבד איפשהו בדרך כרגע והכל תקוע.
  17. 2 points
    את מוזמנת לפנות אלי בפרטי עם כול פרטי המקרה וחשבונית מקורית עם פרטי העסק ואני העביר את המידע לחבר שהינו עורך דין מומחה בתחום של תביעות מסוג זה לשם קבלת חוות דעת חינם אין כסף.
  18. 1 point
    אני מרוצה כי הרכב עונה לכל הצרכים שלי. רכב שני במשפחה שנדיר מאוד שיצא מהעיר,שיהיה מרווח בטוח ונוח לנסיעה וחניה בעיר צפופה. קניתי אותו במחיר טוב,השקעתי עליו ביישור קו ייסודי ועכשיו אני צופה לשנים של שקט(צופה ומקווה). לכן לא מעניין אותי הצריכת דלק שלו,או גיר שמסרס את המנוע. בתור אחד שעושה 100 קמ ביום בבין עירוני עם 308 1.2, חד משמעית לא הייתי עושה את זה על בסיס יומי עם ה208 שלי, לא כי הוא לא יכול לעמוד בזה אלא כי זה פשוט פחות כיף ויעלה לי יותר בדלק ובבלאי. לכן אם מדובר ברכב יחידי, ואתה גם ככה מתכנן להוציא סביבות 35 אלף על הקניה-הקפיצה בין ה1.6 ל1.2 היא משמעותית מאוד בכל תחום שאפשר לחשוב עליו. ולכן בהחלט שווה להוסיף עוד כמה אלפים במעמד הקניה והיישור קו. עשיתי נסיעת מבחן על ה208 טורבו ומאוד מאוד נהנתי מהרכב(אך מצאתי 308 במחיר זהה והחלטתי ללכת עליו).
  19. 1 point
    תסלח לי שאני אומר את זה איתמר גרוטו לא אמר שום דבר לאורך כל המשבר, הוא היה הדובר של בר סימן טוב לא שמעתי ממנו שום ניתוח , שום הסבר, שום דבר כשדחקו אותו לפינה הוא תמיד התחמק, אמר שהם לא מדברים על זה כרגע, לא יכולים להסביר, חרטא אחרת אני לא באמת חושב שלבנאדם הזה יש ידע פרופסור ברבש שאמר הרבה שטויות לטעמי לפחות ידע להסביר את העמדה שלו, לנמק גרוטו לא עשה ולא נימק שום דבר. "לא יהיה פה כדורגל בשנת 2020" למה? "ככה אין אפשרות" זה בדיחה מה זה משנה מה מיוחד? כולם חוזרים ואומרים שלא מכירים את הנגיף אז בוא נשלים עם זה שאולי זה המזג אוויר, אולי האוכל שאנחנו אוכלים, אולי הגילאים של האנשים כאן אף אחד לא מבין מה גורם לזה אבל זאת עובדה אז מספיק להשוות אותנו למדינות שחוו את המחלה בצורה הכי גרועה שיש
  20. 1 point
    דווקא בתור אחד כזה אני יכול להגיד שנדמה ששוק הרכב יתאושש הרבה יותר מהר ממה שנדמה לכולם.
  21. 1 point
    במחסן שלי אני עובד לבד או עם עובדים, ובתקופה ההיא שמרנו על מרחק, היום פחות מן הסתם לצורך העניין לך אין מה לעשות במחסן שלי, אין סיבה שתהיה שם ותדבק ורק בשביל הפרוטוקול- עד היום יותר מחודשיים לא לקחתי טייקאווי או משלוח משום מסעדה. בכל התקופה הזאת אני קונה חומרי גלם ומכין הכל בבית שוב בוא נחדד את העניינים חופי הים פתוחים - אין שום סיבה שצארלס קלור יהיה בעיה להגיד ים כן וצארלס קלור לא, זה כמו להגיד חוף ירושלים כן, גורדון לא. הבעיה הגדולה תהיה מקומות סגורים סטייל קניון וכו' אף אחד לא באמת אוכף את כמות האנשים בקניון ובחנויות ושם תהיה הבעיה אם בכלל עובדתית כולנו בריאים נכון לתאריך זה תבדוק במפה של הקורונה, אף אחד בשכונת פארק צמרת לא נדבק לא מעניין אותי מה היה בבית שמש, כי לא נפגשתי עם אנשים משם בתקופה הזאת
  22. 1 point
    מדהים שאתם עדיין משקיעים אנרגיה בדיון העקר הזה. התכלית של המשתמש הזה בפורום היא שופוני (מרומז ולא). כל הודעה "אני אמרתי" "כמו שאמרתי" "כמו שהצעתי" ואני ואני ואני. תפסיקו להאכיל את הטרול
  23. 1 point
    סיפור מעניין לגבי ה159- לפני שנה בערך עמדה לידי ברמזור 159 מודל 2012 למכירה, קפץ לי בראש שהמחיר בהחלט בהישג ידי ודיברתי עם הנהג שהייתה לו סבלנות אלי בצורה מעוררת כבוד, אלפיסט מושבע וחובב רכב ונהיגה כמו בספר, בסוף הסתכל על הכסאות תינוק מאחור אצלי באוטו ואמר לי "אתה בחור עשר הייתי מוכר לך בכיף את האוטו אבל הוא לא בשבילך, תרד מההרפתקאה הזאת היא שייכת למי שיש לו זמן וכיסים עמוקים" הודאתי לו על הסבלנות ולקחתי איתי את העצה שלו...
  24. 1 point
    הגיע אינסטלטור מטעם וועד הבית. טיפל במשהו במערכת שעל הגג, אומרים שניקה פילטרים. לא ראיתי בעצמי. לא נגע בדוד ובצנרת שבתוך הדירה אבל כעת הצנרת בכניסה וביציאה למחליף חום של הדוד כולל הפיצול שבתמונה בהודעה מספר 30, חמה. זאת אומרת המערכת עובדת. איך במצב הקודם היו מים חמים לחלק מהשכנים, אין לי מושג.
  25. 1 point
    ברוב המערכות של ג'וניג או איך שלא כותבים את זה יש תואמי מקור שממש מתלבשים על המסגרת המקורית מה שכן בדרך כלל יש את הבקר הקטן שמתחבר למערכת ומאפשר cunbus לעבוד רגיל (לפחות במאזדה וvag) השאלה אם פה זה אפשרי וככה לא תוותר על החיישנים המקורים Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  26. 1 point
    בגוינג' (מצטער על העברית) אין אופציה לחיישני רוורס? כי אם כן תקנה סט להתקנה פנימית (כמו חיישנים מקוריים) ותסגור סיפור תכלס עם מצלמה אני לא מוצא צורך מיוחד בחיישנים
  27. 1 point
    לא, אבל שומעים את הרעש יותר כאשר הרכב עומד במקום. בנסיעה תופתע מאוד מבידוד רעשי מנוע ברכב דיזל חדשני.
  28. 1 point
    שאלו את השאלה הזאת כמה וכמה פעמים בתקופה האחרונה. להבא תעשה חיפוש וגם תעבור על הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני . ננעל.
  29. 1 point
    ובדיזל יש צורך מעת לעת בנסיעה ביעירונית רציפה ומשמעותית כדי שהרכב יבצע תהליך רגנרציה של מסנן החלקיקים.
  30. 1 point
    אתה נותן להם יותר מידי קרדיט. זו בדיוק הצביעות והדו-פרצופיות של התקשורת שאני מדבר עליה. זה נובע מאותה סיבה שדיאטות נכשלות, הולכים לחדר כושר 2-3 פעמים ומזניחים, מתחילים לעשות משהו וזורקים באמצע לאנשים אין משמעת עצמית ויכולת להתמיד בשינוי הרגלים גם כאשר שינוי הרגלים הזה משפיע ישירות על הבריאות שלהם. במקום לחזור לשגרה לאט ובזהירות רצים למופע המחורבן הזה בחוף צ'ארלס כאילו מי ישמע זה מה שיסדר אותם בחיים. מי יודע אולי בסופו של דבר סינים צודקים בני אדם מבינים רק כאשר מרביצים להם עם מקל בראש.
  31. 1 point
    אין לי כח לחפש עכשיו את הסיקור שעשו בערוץ 12 למדורות ל"ג בעומר של הציבור החרדי. ולהשוואת לסיקור של ההופעה הזאת. מבחינתי אין שום הבדל, מדובר ב-2 מגזרים שרוצים חזור לשיגרה שלהם , הבעיה שמגזר אחד פחות מתוחכם וקרא לאירוע שלו ל"ג בעומר. והמגזר השני יותר מתוחכם וקרא לאירוע שלו הפגנה, תרבות וכדומה באירוע הראשון התקשורת זעקה וגרמו לביבי לבקש מהמשטרה לאכוף ולפזר את האירועים עם סילוני מים על ילדים קטנים (לא בוצע כי השוטרים היו בני אדם). האירוע השני , התקשורת חגגה את החזרה לשיגרה. מה שמצחיק הוא שמדובר התהלילך שסופו ידוע מראש, אנחנו משחקים בקיקי, כאילו יש לנו שליטה על מה שקורה. בחייאת - עזבו אותנו . תראו את העולם . הטילו סגרים מסביב לעולם- כמות הנדבקים נותרה קבועה פחות או יותר, התחילו לשחרר סגרים והמספרים מתחילים לעלות שוב. 3 ימים אחרונים עולמית - 94,000 , 100,000 ו 107,000 .. רק ב 24/4 היו מעל 100,000 נדבקים חדשים ביום וגם אז היו 104,000. ברור לי שיש פה כאלה שחושבים שאנחנו לא קשורים לעולם - אבל עד שהאירוע העולמי לא יסתיים זה לא יגמר אצלנו.
  32. 1 point
    תגיד היית נוכח בכול המקומות האלה ?
  33. 1 point
    התשובה אינה חד משמעית כיון שהיא תלויה בהרבה גורמים אישיים. אני מבין שאתה עצמאי. לכן ממליץ לך להתייעץ עם רואה החשבון שלך. שיקולי תזרים ושיקולי מס עשויים להיות משמעותיים. אם אתה רוכש פרטי אני מעדיף את ההלוואה הבנקאית, שכן היא אינהמגבילה אותך למשך החזקת הרכב. עסקות ליסינג מוגבלות בזמן ובדרך כלל אתה חייב לקבל החלטה כעבור כ-3 שנים (או זמן אחר שנכתב בחוזה), שלא בהכרח הזמן המתאים לך מסיבות אחרות. בהלוואה בנקאית הרכב שלך ואתה עושה בו כרצונך, כל עוד אתה עומד בפרעון ההלוואה, כך שאם אתה נזקק לכך אתה יכול להחזיק את הרכב 5 או 7 או 10 שנים, וגם להפך, למכור אותו קודם (כמובן, בתנאי שאתה פורע את ההלוואה או מעמיד בטוחה אחרת). לגבי בחירת הרכב - זרקת שם של דגם אבל לא כתבת שום דבר לגבי הדרישות, חוץ מהנסועה הגבוהה. יתכן מאד שדווקא דקם אחר יתאים יותר לצרכיך. אבל, כאמור, הם לא ברורים מהפוסט, אז כל המלצה תהיה לא מבוססת.
  34. 1 point
    יכול להיות שפיספסתי שהוא כבר קנה... מצטער. היה די מאוחר. בכל אופן, למי שלא ממש צריך את תוספת הכח, אני לא הייתי שם תוכנה ברכב חדש. בסבירות מסויימת זה עלול להוביל לתקלות לא זולות, ובכלל נותן ליבואן סיבה (מוצדקת) לא לתקן תקלות שלא קשורות לתוכנה, אם יהיו. בטח ברכב שלא ממש סובל ממחסור בכח, כמו הקליאו.
  35. 1 point
    @mcshmupi שלא תבין לא נכון, אני ממש לא מנסה להוריד אותך מהקניה של ברז. מה שאני אומר, זה פשוט חבל על כל דקה, ובזמן שאתה מתלבט מה לקנות, ברז או אולי הוטהץ' כלשהיא, תנצל את הזמן ללימוד עם מה שיש לך. ויש לך אחלה רכב לנהוג בו. גם ככה במידה ותקנה ברז או כל רכב חזק אחר, סביר להניח שבהתחלה תפחד ממנו ותסע בקצב שהוא רחוק מאוד ממה שהרכב הנוכחי שלך יודע לעמוד בו. אגב, אתה תופתע לראות באיזה קצב מאזדה 3 דור ראשון 1.6 אוטומט יודעת לעמוד במסלולים בארץ (רמז - עושה פאדיחות לגדולים וחזקים ממנה בהרבה). בסופו של דבר זה לא הרכב, זה מי שנוהג בו.
  36. 1 point
    ממליץ לעשות מאמץ לגיחה אצל מוסך גבע בתל אביב. יאבחנו לך את הבעיה ברכב בצוגה מקצועית .
  37. 1 point
    שים לב שלאחר השיכבה הראשונה, יתרוממו להם סיבים (המילה הנכונה והיפה: יתקרזלו...). כך שאם חשקה נפשך בגימור חלק, תצטרך ללטש לאחר השכבה הראשונה. המהדרין עושים זאת גם לאחר השניה, ורק אז ממשיכים לצבע הבסיס או הסופי.
  38. 1 point
    רנו קפצ'ור חדש לא מביאים יותר לארץ? אני מעדכן שחייב להיות חדש אפס ק"מ.
  39. 1 point
    את החישוב עשיתי לפני שבועיים, תנבור בהודעות אחורה, הזכרתי אותו. וכתבתי שאני צופה ש2020 תעבור את 2018 כשהזכרתי אותו.
  40. 1 point
    רוב המכירות באמזון מגיעות ממוצרים שיושבים במחסנים של אמזון. אתם צריכים לשלוח סחורה למחסנים שלהם בכמויות בשביל למכור. זה ממש לא משחק ילדים לזמן הפנוי שלכם. המומחים הכי גדולים במסחר אינטרנטי עובדים באמזון. זה הרבה קורסים ולעבוד עם צוות מקצועי. איביי זה אתר למכירת סחורה סינית, מי שמציע את המחיר הנמוך ביותר מוכר אם אתם רוצים למכור עבודות יד יש את Etsy ששם אפשר למכור כמה אלפי דולרים בחודש
  41. 1 point
    רוב הפנצ'רים שהיו לי מדובר בירידת אויר יחסית איטית,מכיוון שאני שונא להחליף גלגל ולא רואה טעם בכל המאמץ אני מחזיק ברכב משאבה חשמלית ומנפח את הגלגל ונוסע לפנצ'ריה לתקן.
  42. 1 point
    עכשיו אני מבין למה טרנספורטר לא מגיב פה, הוא עובד לא יודע. יש לך נתונים?
  43. 1 point
    ^ אני יודע, וברור שבתמונת הפנים זה שברולט- ההגה שמאלי... כוונתי שבמקור, זה הולדן- תוכנן ואפילו יוצר באוסטרליה (ה"שברולטים" יוצאו משם לארה"ב, וגם לבריטניה כווקסהול VXR8). לא יודע אם הייתה לרכב תיבה ידנית לו במקור הוא היה אמריקאי. בכל זאת זה לא קורבט (אני עדיין הייתי לוקח אחד כזה בשתי ידיים על פני כל קורבט שבעולם).
  44. 1 point
    לא הבנתי המערכת של ג'וינג תחליף את המערכת המקורית לחלוטין. ממש עם התאמה פיזית? מה אתה עושה עם כל האופציות שבמסך (אצלי בפיקאסו 2015 המסך זה בערך כל הרכב:)). או שאתה מתכוון להקרין את הג'וינג "גם" במסך הראשי אם כן אשמח לדעת איך אתה עושה את זה.
  45. 1 point
    פותש, למה אתה חושב שבשביל ללמוד נהיגה ספורטיבית בהכרח חייבים רכב ספורטיבי? אתה חושב שכל הנהגים הטובים בעולם התחילו עם רכבים של 200 אלף? יש לך אחלה רכב להתחיל איתו, עקרונות נהיגה בסיסיים נכונים בכל רכב. גם באוטו של 8 אלף.
  46. 1 point
    הולדן קומדור (VF) ושברולט SS הן אותה מכונית, והיא נמכרה עם גיר ידני גם בארה"ב. בתמונת הפנים ש-Pecan אפשר אפילו לראות את הסמל של שברולט על ההגה.
  47. 1 point
    אני אתן את שתי האגורות שלי לעניין. לגבי בחינת מכוניות: 1. קודם כל דבר עם הנציגים באולם ותגיד שאתה מאוד מתלבט בין X, Y ו-Z ושהיית שמח לעשות נסיעה שתהיה יותר מאשר סיבוב סביב אולם התצוגה בהילוכים 1-2-3. אולי, כמו מורנינגסטאר, לקחת את הרכב ל-overnight או לפחות לשעה. ואם זה רק שעה, תדאג שאתה מגיע לאולם שנמצא מקסימום רבע שעה נסיעה מכביש שיאפשר לך לבחון את המכונית כמו שצריך (כדי להשאיר לעצמך חצי שעה של נהיגה ב"סביבה הטבעית"). 2. אל תתן להם להפריע לך. תבדוק את כל מה שאתה יכול לבדוק סטטית באולם התצוגה. אבל הכל(!). מושבים, מרווח, תא מטען, מולטימדיה, תא מנוע, אחיזה של המושב, נוחות של תנוחת הישיבה (שאגב - צריכה להיות כמו שרומן ציין: קרוב ככל האפשר למרכז הכובד של הרכב - בתנאי שאתה עדיין רואה החוצה כמובן. אין צורך לראות את מכסה המנוע, פשוט לומדים עם הזמן איפה הוא נמצא). את נסיעת המבחן תשמור בדיוק לזה - נסיעה. בדרך לכביש המעניין תבדוק נוחות, בידוד, רעידות ורעשים, ובכביש עצמו פשוט תתמסר לנהיגה ותראה אם אתה מתחבר לאופי של האוטו. 3. מבחינת זמן - ויש מצב שאני קצת יורה לעצמי פה ברגל - כדי להבין את המהות של אוטו (לא ירידה לפרטים או גילוי דברים מעצבנים ושאר דברים שמגלים רק אחרי חודש), חצי שעה עד שעה נהיגה נטו מספיקים עד מעל הראש. גם לכבישים עירוניים עם קצת פקק, גם כביש מהיר וגם כביש מפותל. כל מה שמעבר לזה, גם יום שלם לא יעזור לך. מה שמביא אותנו לבחירת הרכב עצמו: מההודעות שלך (ומהשיחות ביננו) עולה שאין לך הרבה ניסיון בנהיגה ספורטיבית או עם מכוניות ספורטיביות, אז כל מה שאתה עושה כאן זה להפריע לעצמך עם דברים שלא יהיו לך רלוונטיים עוד הרבה מאוד זמן. אתה לא פשוט "תבין" מתי הברז יוצאת לתת היגוי אחרי 10 פניות, צריך או לקבל הדרכות (כן, ברבים) או לנהוג הרבה מאוד זמן ולהיות בנאדם עם יכולת הסקת מסקנות די טובה ולא מעט הבנה בפיזיקה ומכניקה כדי להבין מה גורם למה ומה קורה כשעושים א או ב. המון (יותר מדי) אנשים יכולים לנהוג על מכוניות סופר ספורטיביות ומתקשרות עשרות שנים ועדיין אין להם שמץ מה הם עושים. כשמחברים את זה להקרבות שהברז דורשת, המסקנה המתבקשת היא שזה כנראה לא הרכב הנכון עבורך בשלב הזה של החיים. ברז זו לא מכונית שקונים "ואז אולי אני אצליח להשתלט עליה". זו מכונית שקונים כי רוצים ויודעים איך לנצל אותה. כן, למרות שיש לה רק 4 וחצי כ"ס ולוקח לה שבועיים להגיע ל-100. באחת הפעמים שהייתה אצלי ברז, נסעתי לעבודה ובאחד הכיכרות, במהירות של באמת לא מעל 18 קמ"ש, היא פשוט זרקה תחת. בלי שום פרובוקציה, בלי מכת גז או ניתוק בקרות. לא יודע, אולי האספלט שם חלק, אולי היה טוויץ' בשריר, אלוהים יודע. בנאדם שלא יודע מה הוא עושה (או יותר גרוע - כזה שחושב שהוא יודע כי "קניתי אוטו ספורט!") כנראה היה מסיים עם טלפון מביך לגרריסט. וזה לא נאמר כאיזו דפיקה על החזה, אלא כדי להראות שמכוניות קלות עם הנעה אחורית וצמיגים מחורבנים (בכוונה, כן, אני יודע) יכולות להפתיע אותך גם סתם בנסיעה למכולת. היא לא יודעת מתי אתה מגרזן ונמצא בפול פוקוס, ומתי אתה רק מנסה לשרוד את הנסיעה למשרד אחרי לילה עם 3.1 שעות שינה. מצד שני, חוסר הניסיון הזה הוא גם היתרון הכי גדול שלך. כי אתה עכשיו תלך ותקנה איזו הוט האץ' מהכיפיות יותר (i30, 308, סיוויק) והיא תספק אותך מעל ומעבר ולרגע אפילו לא תחשוב על מה חסר לך. כי המכוניות האלה מעולות, כל אחת ואחת מהן. ואם אתה לא יודע מה אתה יכולת לעשות עם הנעה אחורית, כל שנשאר לך לעשות הוא להנות ממה שיש, ובמכוניות האלה יש המון ממה להנות.
  48. 1 point
    כולם אוספים להם תירוצים מסביב ולא מדברים לעניין. בפרקליטות רוצים שנתניהו יתייצב בשביל הפוטו אופ וההשפלה, שהרי המטרה הסופית היא להשליט את הפקידים מעל נבחרי הציבור (הנבער), ראה ערך הספר של דינה זילבר. ולכן המטרה הנוכחית היא שהפקידים בפרקליטות יחליטו, ויראו שזה ההחלטה שלהם למרות הטענות של נתניהו, במילים אחרות "רק אני קובע פה". אצל נתניהו המטרה הרבה יותר גלויה, מן הסתם הוא מעוניין כמה שפחות להיות מובך ומושפל, אבל לא רוצה לומר זאת בפה מלא, ולכן בורח לטיעוני בובע מייסעס כמו עלות אבטחה וכאלה. אבל יודע מה? הוא במו ידיו במשך עשור גידל את הערוגה הזאת של בג"צ, ומעבר לכביש גידל את הערוגה של הפרקליטות ונתן להם יד חופשית, השקה אותם, ועכשיו יש איזה עץ מהערוגה הזו שהחליט לדפוק לו כאפה עם ענף. אז מגיע לו. זה בכלל לא הנקודה, או שזה בסדר לכולם, או שזה שחיתות לכולם, אי אפשר לומר שזה שחיתות כשהליכוד ממנה מנכ"ל משרד מקורב, או כשמחליפים מנכ"ל כשהשר מתחלף והשר הוא ימני, אבל הכל תקין כשמי שעושה את זה שייך לכחול לבן (גם אם הוא סמן ימני שם). 😆 אבל תשמע גם לי יש ציצי כזה בערך, ואני לא מתאמן בכלל
  49. 1 point
    אני מכיר את השיטה של לגשת למוסך גבע ולדעת בדיוק מה הבעיה. ממליץ לך
  50. 1 point
    אני רוצה רגע להבהיר משהו שאני חושב שפורש לא נכון. ויש מצב שגם לא ניסחתי הכי טוב. לצאת עם בחורה ששופטת אותך לפי כמה האוטו שלך חדש או יקר, זה מטומטם. לצאת עם בחורה ששופטת אותך על פי האוטו שלך זה אחלה. נגיד אם היא צוחקת עלייך שמיאטה זה של ספרים, או שואלת על מה אתה מפצה כי כולם יודעים שמוסטנג זה לילדים בני 18 עם בולבול קטן, אבל גם כזאת שיודעת להעריך אוטו כמו מאזדה 3 כי הוא מתנהג אחלה אבל כשצריך תהיה מסוגלת לבקר את העברת ההילוכים האיטית שלו או את רצועת המומנט הקצרה שלה, להגיד לך שמתי כבר תקנה אוטו נורמלי עם הנעה אחורית כי ביניכם הנעה קדמית אחרי שהורדת את השלט נהג חדש זה קצת סבתא שלה, וזה מה-זה לא עושה לה את זה. כזאת בחורה זה אחלה.
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • Create New...