Jump to content

לוח ניקוד


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 16/05/20 בכל התחומים

  1. 3 points
  2. 3 points
    1. ראשית כל, אני חושב שהשוק יצא לגמרי מאיזון בעשור האחרון. מצד אחד מחירי נכסים (נדל"ן וחברות) בשמיים ומצד שני משקיעים ומנהלי חברות שבטוחים ב-100% שהפד יציל אותם בכל מחיר. בנתיים אגב - הם צודקים לגמרי. 2. השקעה נכונה. בזמן אינפלציה יהיו נכסים שכנראה יעלו בצורה משמעותית מאוד (זהב ושאר Commodities). ידידי, רק פרופסורים זכאים להביע דעה כלכלית? זכותך המלאה להגיב לגופם של דברים, ולהסביר לחברי הפורום מדוע אני כותב שטויות, אבל אני באמת לא מאמין שיש כאן מישהו שמוצא ערך בתגובה הנוכחית שלך.
  3. 2 points
    אז רכשתי אבארט 500 בגירסת הקבריו, ירדתי מסיאט לאון fr ידנית שנמכרה לחבר פורום אני נוהג עליה סה"כ כשבועיים לכן התייחס בעיקר לתחושות, ויש לא מעט כאלה נתחיל בזה שהרכב בצביעה הנ"ל פשוט סקסי, ממש ממתק על גלגלים ! אין מקום שהייתי בו בשבועיים האחרונים שהרכב לא ייצר שיח, מבחורות שלא מבינות מה זו הפיאט 500 המוזרה הזאת, ועד גברים בגיל של סבא שלי שנזכרים באוטוביאנקי. הרכב יוצר המון המון דרמה, במיוחד עם הזוג מפלטי מונזה שיוצרים תחושה כאילו אתה נוסע מינימום בפרארי, שלל פיצוצים וסימפוניות שלא מביישות רכבים אקזוטיים, החיוך לא יורד מהפנים הרכב לא פרקטי, בגאז קטנטן שמספיק לתיק גדול של צבא בלבד, פלסטיקה די זולה, קירקושים מעצבנים שצריך לעבודה עליהם, מערכת די עלובה אבל כל זה מתגמד כאשר מסובבים את הסוויץ' הגג הנפתח זו גם חוויה, אחרי שהשמש שוקעת בים, זה פרייסלס ! קצת נתונים יבשים: - ידנית - שנת 2015 - 180 כ"ס (תוכנה) - אני יד שלישית - 53 אלף קילומטר בלבד כרגע מבצע לה יישור קטן: - הוחלפו 4 צמיגים חדשים pirelli p zero nero - צינור מגדש שנמצא פגום בבדיקה הלאה: - החלפת קלאצ (מפריד גבוהה) אך לא מחליק - שדרוג מערכת הבלימה - פתרון בעיית הקירקושים יש לה קסם, אני מודה התאהבתי.
  4. 2 points
    התשובה פשוטה - טרייד אין הוא שירות שמתאים לאנשים שלא מעוניינים להתעסק במכירת רכב מ3 קטגוריות: 1. מי שמתעצל. 2. מי שחושש שכישורי המכירה\הבנה ברכב שלו יגרמו לו להפסד כלכלי\נפשי. 3. מי שהזמן שלו יקר מהזמן שידרש להשקיע במכירת הרכב.
  5. 2 points
    ^ מה זה קשור? הדבר היחיד שהמדינה אשמה בו בהקשר של מטומטמת עם שבעה ילדים, זה שהיא תמכה באופן אקטיבי בהשרצה חסרת רסן. לא צריך לתת לאף אחד למות מרעב. צריך לחנך אנשים מטומטמים לשים קונדום, לקחת גלולות, לקשור את החצוצרות או כל דבר אחר. כותבים מאות פוסטים על חסרי אחריות שקונים רכב בהלוואת בלון. מה זה רווק עם רכב ב100,000 אל מול זוג מפגרים שגוזרים עוני וחיים מתרומות על ילדים, כי הם לא מסוגלים לצאת מימי הביניים?!
  6. 2 points
    כי צרפתי זה חרא ואם מישהו קנה יפני ויש לו תקלות, אין מצב שהוא יספר על זה, כי הוא יצא פראייר. וד"ר האוס אמר, אנשים משקרים.
  7. 2 points
    אישית הייתי ממתין קצת עם הצטרפות לחדר כושר - לראות האם בשבועות הקרובים תהיה התפרצות של הקורונה בעקבות הסרת הסגר והתנהגות הקהל, וגם כיוון שהמלתחות סגורות, כך שאיני יכול להתאמן לפני יום העבודה. בינתיים הקפאתי את המנוי שלי (להולמס בגרנ קניון) וממה שאני שומע מחברים הוא כמעט ריק. אם הפרופיט איני מכיר. את ההולמס בקניון חיפה אני לא אוהב כיוון שאינו נוח ובמיוחד המלתחה שלו צפופה ולא נוחה. כמוכן שעות העבודה שלו לא מתאימות לי, הוא נפתח ב-6 בבוקר רק 2-3 ימים בשבוע, וזה לא מתאים לי (למרות שמחינת קרבה לבית הוא הקרוב ביותר). צריך להביא בחשבון שחדרי כושר נפתחים ונסגרים כל הזמן, אני לא בטוח מה יעלה בגורל חדרי כושר פרטיים לאחר משבר הקורונה. הסבירות שההולמס פלייס יתמוטט יותר קטנה, אם כי גם זה יכול להתרחש.
  8. 2 points
    פרט לעניין הקטן שכרגע אתה מחוייב לעשות את זה לפי חוק. נכון שבמצב שלך הסיכון מינימלי, אבל עדיף לא לתת לאנמשים שיקול דעת. אם כשהם חייבים חצי הולכים בלי מסיכה, אם היה שיקול דעת זה היה אפילו פחות. אני לא מבין למה אין אכיפה מאסיבית בנושא הזה, במיוחד באזורים עמוסים באנשים. הממשלה יכולה להרוויח ערמות של כסף בקלות.
  9. 2 points
    להגיד לך את האמת ? לא כל-כך מעניין אותי מה יהיה ערך הרכב בעוד שנתיים שלוש, קניתי את הרכב כדי להנות כאן ועכשיו לדעתי הלא מלומדת הערך יהיה עדיין גבוהה באופן יחסי משום שמדובר ברכב נישה, מיוחד. הרכב שלי טופל אך ורק במוסך המרכזי - מרכז שירות אמיר אני מתכוון לטפל באוטו איטליה על פי ההמלצות שקבלתי. יציאה מהמקום ? לא מדדתי אבל מרגיש מהר.. הרכב הזה יותר לפניות ופיתולים בולמי קוני fsd שמדביקים אותה לכביש.
  10. 2 points
    הבעיה היא שאי עטית מסיכה כמעט לא מסכנת את בעל הפנים הגלויים. אבל בהחלט מסכנת את סביבתו. יש כאן חוסר הבנה מוחלט למצב, או, מה שמתאים לישראלים של השנים האחרונת, אני ואפסי עוד.
  11. 2 points
    הבעיה היא שאתה מניח שהאנשים שיושבים בפד ומקבלים את ההחלטות יודעים מה הם עושים. יותר מזה אתה מניח שההחלטות שהם מקבלים משרתים את האינטרסים של הרוב ולא נניח את האינטרסים האישיים שלהם ושל החברים שלהם. פלוס יכול להיות שהם בסך הכל פקידים עם טייטל מפוצץ ואחלה משכורת, פחד על הכיסא ובוס שנמצא בשנת בחירות ויעשה הכל בשביל להיבחר מחדש. אז אתה יודע זה מורכב.
  12. 2 points
    אם יש חשד שמדובר בסוחר רכבים אני הייתי מתרחק וזאת בנוסף לכל האורות האדומים ברכב הזה. אבא שלי פעם בשביל להמנע מכל הסוחרים היה מתקשר למספר שמופיע במודעה ושכעונים לו הוא היה אומר ״שלום זה בקשר לרכב״ ואם היו עונים לו ״כן, איזה רכב?״ ישר היה מנתק, שיטה מצחיקה אבל אולי עובדת עד היום [emoji23]
  13. 2 points
    S001 היו לנו בלאון FR. היו בסדר גמור כחדשים. אחרי שימוש של כמה אלפי ק"מ בודדים כבר הפכו הרבה פחות מוצלחים. ה-PS4 הוא פשרה טובה מאוד. אוחז יפה מאוד ביבש וברטוב, יחסית שקט, יחסית נוח והשחיקה שלו די טובה. הקליאו נעלה סט כזה מצרפת, הוא החזיק אצלנו 30,000 ק"מ (שכללו 2 ימי מסלול והרבה כביש). לא רע בכלל! ה-PSS צמיג די בעייתי, ותיק ופחות אמליץ עליו. הצמיג סובל מנטייה להתפרקות דפנות - קרה לכמה מחברי קבוצת הקליאו בארץ ובחו"ל. אם נהנת מה-ASY3, יש את ה-ASY5 (שכיביכול מקבילים ל-PS4). הביקורות עליהם מחמיאות בהחלט. שדרוג גדול מה-ASY3. צמיג שפחות מוכר בארץ (וחבל) הוא הגודייר F1 SuperSport, המקביל ל-PS4S, עם תג מחיר נמוך יותר (גם מה-PS4). המתנתי כמה חודשים לסט כזה עבור הקליאו (זה הצמיג הכי דביק שיש במידה של הטרופי) והשיפור על פני ה-PS4 הוא מהותי. ברגעים בהם ה-PS4 התחילו לוותר על אחיזתם, ה-F1 SS לא מתרגשים בכלל ורחוקים מלצייץ. הדופן של ה-SS מחוזקת וקשיחה להפליא (בקושי נשחקת - אל מול מרכז הסולייה), הטרן אין השתפר וגם התחושות בהגה. ברטוב הם לא מאכזבים ושומרים על אחיזה גבוה למדי, כיאה לגודייר. אותה הדופן המוחזקת והקשיחה פוגמת לא מעט בנוחות הנסיעה (שגם ככה לא הצד החזק של הטרופי...) והם רועשים יותר מה-PS4.
  14. 2 points
    שלום חברים. רכשתי בפברואר 2020 סקודה קאמיק אמבישן 1.5 TSI. זאת לאחר שני רכבי ייטי שהאחרון היה 1.4TSI 4X4. מאוד נהנתי מהייטים. לאחר הפסקת ייצורו החלטתי להשתדרג ורכשתי כאמור את הקאמיק. לדעתי קאמיק הינו רכב מעולה שקט, מאובזר באביזרי בטיחות מתקדמים ביותר כולל בדגם אמבישן, נוח לנהיגה, מנוע חסכוני, מרווח גם לנוסעים מאחור, עיצוב חדשני. צורת הישיבה אינה כמו בייטי(לדעתי חסרון) אך זה בגלל צורת מבנה הרכב והמחיר נראה די אטרקטיבי. חברים. מבלי להוריד מכבודם של הרכבים היפנים או הדרום קוריאנים רכבי סקודה/פולקסוואגן בנויים מסבית יותר. השיקולים לקניית רכב צריכים להיות בהתאם לדרישות. יום נעים אפי
  15. 1 point
    כמובן כאשר הצמיג קר יחסית. עם מזג האוויר בימים אלו, או בכל מקרה לאחר נסיעה ממושכת על האספלט החם צריך להביא זאת בחשבון (למלא כ-2 psi יותר) Sent using Tapatalk
  16. 1 point
    אם אהבת את זה אתה בטוח תאהב Little Nightmares
  17. 1 point
    היד הראשונה היה חבר הפורום וחבר טוב. שמר על הרכב היטב. רק תיקון קל - מוסך אמיר אינו המוסך המרכזי של סמל"ת. מניסיוני מרכז שירות אמיר הוא המוסך המומלץ ביותר לאבארתים. החבר'ה שם מכירים את הרכבים הללו לעומק והשירות שלהם אדיב ומקצועי ביותר. גם אוטואיטליה (גיא) מומלץ בהחלט.
  18. 1 point
    ^ סיכום מצוין. יש מי שמוכן לשלם יותר בשביל שירות שנותן [הכנס יתרונות כאן].
  19. 1 point
    שנה נוספת עברה, הרכב עומד על קצת פחות מ-16 אלף ק"מ והגיע הזמן לבצע טיפול שנתי. הטיפול כלל השנה שמן מנוע, מסמן שמן מנוע, נוזל בלמים, מסנן אוויר למזגן ונוזל מצמד הידראולי למנוע. סה"כ עלות 1200 ש"ח. השנה ליברה ירדו מהעץ וביטלו את הדרישה למיגון ומחיר הביטוח נשאר על 2700 ש"ח (לא המשכנו עם go כי רצו להעלות את המחיר ל-3500). הביטוח עבור כל נהג מעל גיל 30, נהג עיקרי מעל גיל 50, הגבלת ק"מ ל-8000 ק"מ.
  20. 1 point
    זה לא טריק. זה שירות שעלותו היא בערך ₪8000-10000 לעסקה (אחרי מו"מ) וזה חוסך לך כאב ראש. הם הרי לא מלכ"ר. זה פשוט לא מופיע כשורה נפרדת בעסקה. בדיוק כמו שמימון מלא הוא שירות שעולה כסף אקסטרא. בדיוק כמו לקנות יורו בבנק הדואר. העמלה מגולמת לתוך העסקה הכוללת . אף אחד לא עומד עם אקדח שתקנה אותו.
  21. 1 point
    שמן מנוע 5W-30 בתקן API SN או ACEA A5. החלפה כל 15 אלף ק"מ או שנה, מה שמגיע קודם. שימוש עירוני נטו עם עומסי תנועה או למרחקים קצרים, ממליץ החלפה כל 10 אלף ק"מ. מסנן שמן מקורי בלבד. בנוסף מחליפים מסנן מזגן בכל טיפול. בכל טיפול שלישי (45 אלף) להחליף מסנן אוויר, בכל טיפול רביעי (60 אלף) להחליף מצתים. נוזל קירור מקורי של קיה/יונדאי, החלפה ראשונה אחרי 10 שנים.
  22. 1 point
    מאזדה CX30 אפרורי? נו באמת. עיצוב זה לגמרי עניין של טעם אבל הדבר האחרון שאפשר להגיד על הרכב הזה זה שהוא אפרורי. חוץ מזה שיקולי ירידת ערך וסחירות בסוף התקופה הם לגמרי רלוונטיים. אף אחד לא אוהב להפסיד סתם כסף ואם יש אפשרות לרכוש מוצר ששומר טוב יותר על ערכו אז לגמרי כדאי להוסיף את זה לרשימת השיקולים. אהבתי מאוד את הצבע הזה על הקאמיק עוד בהשקה. נראה מצויין.
  23. 1 point
    אני גם עזבתי את חדר הכושר בגלל הקורונה. עברתי לאימונים באפליקציית freeletics ואני ממש מבסוט ממנה ומהתוצאות. אימוני משקל גוף. מה שכן ממליץ שיהיה בבית מתח או לעשות את האימון בפארק ליד הבית איפה שיש מתקנים שיכולים לשמש כמתח וכו'. בנוסף לאימונים באפליקציה אני מוסיף ריצות כמה פעמים בשבוע וקפיצה בחבל כמה פעמים בשבוע (לפעמים גם וגם). מעבר לזה שאני מאוד מבסוט מתצורת האימונים החדשה, ברגע שחדרי הכושר חזרו השבוע הם דורשים (אצלנו) להירשם מראש באפליקציה לאימונים ואי אפשר ללכת ספונטנית כשנוח לי. שזה עוד מינוס רציני. עם האימונים הנוכחיים אני פשוט מתפנה כשנוח לי, או אפילו בין פגישות (כי כרגע עובד מהבית). בקיצור, ממליץ.
  24. 1 point
    מספרית היו בחוץ הרבה פחות אנשים, ובעיקר התגודדו פחות. עכשיו השילוב של מזג האויר, פתיחת האתרים והתרת הרצועה (הפחתת אכיפה) וכמובן האופי הישראלי שרבים מדברים בו גורמים להתנהגות הזו. אני מעריך שאנשים שחולים בצורה קלה נמנעים מלהבדק כדי להמנע מבידוד ממושך (מי שאובחן כחולה קורונה יכנס לבידוד למינימום 15 יום, וזה יכול בקלות להיות כפול), אז נמנעים מלהבדק. זה יכול להסביר חלק מהפחתת מספר המאובחנים.
  25. 1 point
    כבר לפני שבועיים אנשים שמו זין והסתובבו בלי מסיכות. אני אישית גם פחדתי מזה, אבל עובדתית לא עלו כמויות החולים. כניראה שעלו על רוב המוחלט של החולים והם נמצאים בבידוד. אחרת אין הסבר אחר לזה. לא שאני מצדיק את ההתנהלות של רוב האנשים, זה ממש התגלמות התפיסה האגוטיסטית שלא רואה ממטר אף אחד חוץ מהאדם עצמו. אבל כניראה שזה יותר מזל משכל, כמו שקורה הרבה במדינת ישראל לצערי
  26. 1 point
    יש לזה חריג - בעת עיסוק בספורט אין חובה לעטות מסיכה. כאשר אני יוצא להליכה היומית (כמובן, לא ב-40 מעלות) אני נושא מסיכה ועוטה אותה רק כאשר אני נאלץ לעבור בקרבת אחרים ואין לי אפשרות להתרחק מהם. הסיכון להדבקה אינו גדול כאשר אתה באויר הפתוח, יש רוח (אפילו קלה) והקרבה לאחרים קצרה מאד. הבעיה היא שאנשים יושבים בחבורות בלי לשמור מרחק ובלי מסיכות, וזה כבר מתכון להדבקה.
  27. 1 point
    הפסיקו את שיווק הפורטה אבל כלמוביל ממשיכים למכור אלנטרה, אבל מצד שני כלמוביל לא מביאים את ה-i30 סטיישן וטלקאר ממשיכים לייבא את הסיד סטיישן (כנראה בגלל שוק המוניות). הסיבה לירידה במכירות הסטיישן היא בעיקר בגלל הקרוסאוברים.
  28. 1 point
    לרב ברכב התצוגה באולם, הלקוח האחרון ש"מדד" את המכונית, השאיר את זוויות הכוונון שמתאימות לו, כך שאתה מצפה שהנציגים באולם יעשו ריסטארט לכיוונוני ההגה והמושב לאחר כל לקוח? לא הגיוני. פשוט, כל לקוח, צריך ל"מדוד" את המכונית בעצמו ולמידותיו, גם אם לפניו ישב גמד/ענק. במקרה של פיג'ו, תנוחת הישיבה לא סטנדרטית ולכן תמיד יהיה אותו לקוח/ה שלהם שום כיוונון לא יהיה אופטימלי. Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  29. 1 point
    יש המון אי הבנה בתחום, וממנה צצים הרבה תאוריות קונספירציה והרבה הנחות פעולה שגויות שמשווקות ע"י בלוגים פיננסיים (אגירת מתכות יקרות, דחיפת אנשים לקחת חובות כי תהיה אינפלציה), כמו כל תחום אחר בחיים, יש הרבה בורים ועוד יותר שרלטנים, אבל, המדיניות המוניטרית של 10 השנים האחרונות של השחקנים הגדולים (פד ECB PBOC ו BOJ ) היא הגורם הכי משמעותי בשבריריות המשק.
  30. 1 point
    אישית אני לא יודע מה כל התיאוריות הכלכליות האלה שוות. תסתכל על ארה"ב 40 מיליון מובטלים ובורסה צבועה בירוק. הנאסד"ק היום נמצא במצב יותר טוב ממה שהוא היה לפני הקורונה. שוב, לא מבין כלום בכלכלה (באמת), אבל יש דברים שאני כל הזמן שואל את עצמי "איך זה יכול להיות".
  31. 1 point
    קודם כל גם בלי לבדוק אם אני צודק, אתה רואה לבד מה קורה בחוץ תראה את התמונה הזאת ותספור לבד כמה אנשים עם מסכות מה ההבדל בין זה לבין אירוע? ברור שיהיו אנשים שלא רוצים להוציא כסף אז יגידו שהם לא מגיעים בגלל הקורונה אבל הרוב מתים כבר לחזור זה גם עניין של כמה אתה קרוב למי שמתחתן, וזוגות שיש להם המון חברים החברים פשוט יגיעו ולא יאכזבו לגבי מופעים אני יכול להחתייב כאן שכל מופע טוב יהיה סולד אאוט, אין לי ספק להגיד לך שאני בעצמי מוכן להתערבב עם הקהל ? התשובה היא לא עניין של אופי, אני לא יודע מי הבנאדם ומה אופי האירוע ראיתי אנשים שהתפשרו ועשו חתונה של 50 איש כשברור לכולם שעוד חודש יוכלו לעשות 100 אם לא פי 3 יש אנשים שמנצלים את ההזדמנות כדי לעשות משהו פשוט ולא מחייב, לקנות שמלה וחליפה ב 1000 שח במקום ב 20,000 להביא שף ברביקיו שיקח להם 150 לראש במקום אולם שיקח 350-400-500 (כי כשאתה מביא רק 50 איש המחירים חייבים להיות הרבה יותר גבוהים) למצוא דיג'יי שמוכן לבוא ב 1500 שח ופשוט לחסוך המון עלויות כמו שאמרתי גם אני דחיתי את כל התאריכים עד יולי יש לי כמה תאריכים בודדים ביוני. הייתי שמח לדחות אותם ולקבל מענק במקום בסופו של דבר דחיה זה לא ביטול, ואם אתה מקבל מענק במקום אתה מרוויח פעם וחצי
  32. 1 point
    מבחינה כלכלית עדיף לרכוש יד ראשונה פרטית משומשת בת שנה, דהיינו שנת 2019, על פני יד ראשונה חדשה אפס ק"מ שנת 2020, מאחר וברכב שנת 2019 אתה חוסך את ירידת הערך הגדולה של השנה הראשונה של רכב שנת 2020. עכשיו ברכב יד ראשונה אפס ק"מ שנת 2020 שתרכוש בהנחה של 12 אלף ₪, אתה חוסך רק חלק קטן מירידת הערך הזאת, נניח שמחיר הרכב לאחר 5 שנים יהיה שווה כ- 70 אלף ₪ (כ- 50 אחוז ירידה), תצטרך להוריד מזה 13 אחוז הפחתה (אחוז ההפחתה הנדרש ירד מ- 14 אחוז ל- 13 אחוז לפי מה שראיתי), תגיע להפחתה של 9,000 ₪. הרווחת רק 3,000 ₪ מההנחה המקורית. בסופו של דבר ירידת הערך על רכב שנת 2019 משומש תהיה קטנה יותר באופן משמעותי מרכב שנת 2020 יד ראשונה אפס ק"מ. בנוסף לכל ברכב יד ראשונה אפס ק"מ שנת 2020 מדובר ברמת האבזור הנמוכה (ספייס במקום ספייס פלוס) שההבדל במחיר המחירון שלה כחדשה לעומת הספייס פלוס הוא רק 2,000 ₪, הבדל נמוך מדי לאור ניפוח המחיר של גירסת הספייס זאת כדי לתת הנחות לחברות הליסינג. היתרון ברכישת יד ראשונה אפס ק"מ הוא שמדובר ברכב חדש שלא נהגו בו כלל.
  33. 1 point
    אין שום בעיה לחבר סאב בקוטביות הפוכה. יותר מזה, בכל רדיו דיסק בסיסי אתה יכול להפוך את הקוטביות מתוך התפריט עבור כיוונים בהתאם לסט אפ שיש לך ואיך שהבאס נשמע טוב יותר במושב הנהג.
  34. 1 point
    אין לי שום בעיה עם הבאת דעה כלכלית באופן כללי (לדוגמה, להגיד שהעליה באבטלה תשפיע על יכולת רוכשי הדירות לקנות דירה ויכולה להביא לירידת מחירים). יש לי בעיה עם טיעון שבו ברור שהכותב נמצא בפסגת אפקט דאנינג קרוגר אבל לא מודע לזה- טיוענים מורכבים במאקרו כלכלה בהחלט נכנסים לקטגוריה הזאת. המשפט שכתבת אולי פשוט אבל כדי להבין את המנגנונים הכלכליים שקשורים אליו צריך להכיר לעומק כמה מודלים מאקרו כלכליים, משהו שתואר ראשון (או סירטונים ביו טיוב) ממש לא מספיק בשבילו. אין לי מה להסביר שזה שטויות כי אני לא יודע אם זה שטויות- באמת, יכול להיות שאתה צודק; אבל ברור לי שגם לך אין את הכלים לבחון אותו (לא מנסה להעליב או משהו, כאמור, גם לי עם תואר ראשון בכלכלה אין). זה כמו שמישהו עם תואר ראשון בפיזיקה יתן ניבוי על סמך תורת המיתרים- אין לו את הכלים לעשות את זה, לא חייבים לנסות להפריך את הטיעון שלו כדי להראות שאין לו מושג על מה הוא מדבר. פלוס, במקרה הנ"ל, אתה טוען משהו שהפוך למה שחושבים בכירי הפד (אחרת כנראה היו מתווים מדיניות אחרת), שהם כן פרופסורים למאקרו. הערך בתגובה שלי הוא להזכיר למי שקורא את התגובה שלך שאתה, כאמור, נמצא בפסגת אפקט דאנינג קרוגר ושאין לך מושג על מה אתה מדבר.
  35. 1 point
    כל אחד רשאי להסיק איזה מסקנות שהוא רוצה מהעבר. אתה יכול גם באופן דומה להגיע למסקנה שאנחנו צריכים שואה נוספת, כי הראשונה דחפה להקמתה של מדינה יהודית. אבל זה הסקה ברמה של הטרלה, או מאמץ מיותר להציג איזו "חשיבה עצמאית". יש פער עצום בין מחקר היסטורי שיספר על עלייה ברמת החיים אחרי מלחמה או מגפה, לבין ההסקה שצריך כאלו מדי פעם. גם כי הסטוריונים עוסקים בעבר, ולא בדטרמיניזם על העתיד, או אמונה היסטוריוציסטית בכך שלהכל יש כיוון ומטרה. זו תמצית הגישה הרדיקלית שכתבתי עליה גם קודם. דיאלקטיקה של "חייבים שיהיה רע כדי שבסוף יהיה טוב". לא מתחבר לזה, מצטער. שוב, בכל כמה תגובות מתפרץ לך ה"עולם ישן נחריב, ונבנה עולם חדש". דוגמאת היסטוריות? יכול להיות שאתה לא מבין את זה כשהקלפים נטרפים גם צמ'גאיים עלולים להפגע. יכול להיות שאתה מספר לעצמך שלא איכפת לך למות או להיות נכה למען עתיד טוב יותר - אני לא יודע. אבל אני מתקשה, ברצינות, להשוות את הסבל של צ'מגיא מאכילה יומיומית של שניצלים וקריירה בתחום שמאפשר לו להשקיע אלפי שקלים בתחביב כמו צילום, לסבלם של איכרים רוסיים במאה ה-19, מחוסרי המכנסיים בפריז של לפני המהפכה הגדולה, עבדים שחורים באמריקה, וכו'. החיים זה לא משחק ב-civilization או age of empires, איפה שאתה שולח חיילים לשדה הקרב, עוד איזו עיר נהרסת, עוד כמה מתים ומתבונן בהכל מלמעלה ב-god mode. וגם למי שבאמת סובל - קריסה קיצונית ומהפכה לא מבטיחות שיפור אוטומטי בחיים רק מעצם זה שהן מתרחשות.
  36. 1 point
    בסדרת הפח זבל כן. בספרים לא.
  37. 1 point
    כן, בהגדרות רכב במולטימדיה. אבל זה מחזיק עד ההתנעה הבאה, כלומר זה מתאפס בכל כיבוי של הרכב וחוזר לברירת מחדל של כיבוי בעמידה - לחיסכון בדלק. וידיאו כאן
  38. 1 point
    הקורולה סטיישן היברידית עדיפה כמעט בכל פרמטר על הקורולה סדאן מהדור הקודם, אין מה להשוות, ההרגשה היא של רכב פרימיום לעומת רכב עממי, עד כדי כך. תא המטען בסטיישן גדול ושימושי בהרבה, הרכב שקט הרבה יותר ויש הרבה יותר כוח זמין, חומרי הפנים איכותיים יותר, התכנון הפנימי מודרני משמעותית, חסכונית משמעותית בדלק, הפלטפורמה חדשה לחלוטין ויש יותר מערכות בטיחות דבר שיביא לבטיחות גבוהה יותר. מרווח פנים זהו הפרמטר היחיד שיש עדיפות קלה של הקורולה סדאן מהדור הקודם על פני הדגם החדש. ההבדל המשמעותי הוא במרווח הצידי בגובה הראש שבקורולה החדש מצומצם יותר. כמו כן הדשבורד מול הנוסע ליד הנהג בולט יותר קדימה. אדם בגובה מעל הממוצע יצטרך להזיז את מושב הנוסע אחורה דבר שיצמצם את מרווח הרגליים במושב מאחוריו. בדרך כלל במושב הנוסע יושבת אישה כך שלא צפויה בעיה. רכב חדש מאבד הרבה מאד כסף בשנה הראשונה וככל שאתה רוכש אותו בשלב מתקדם יותר של השנה אחרי ינואר אתה מפסיד עוד יותר כסף כי המחירון העתידי של הרכב יצריך שיקלול של תוספת חודשי עליה לכביש שלא מפצה באופן מלא וגם קשה לקבל אותו. הקורולה סטיישן לא חפה מההליך הזה ודגם שנת 2019 ירד גם כן חזק במחיר. החל מהשנה השניה קצב ירידת הערך מתמתן מאד וההבדל הצפוי בירידת הערך בין קורולה סטיישן שנת 2019 לקורולה סדאן 2018, 2017 יהיה קטן. יש מקרים שבהם ניתנות הנחות יפות על רכבים חדשים דבר שיכול לשנות בצורה מסויימת את התמונה, אבל ההנחות בטיוטה נמוכות (על ידי היבואן הרשמי, שרק הוא מייבא את הסטיישן). החסכון בדלק של הקורולה סטיישן ההיברידית שנת 2019 יקזז אפילו את ההבדל הזה בירידת הערך ואולי אפילו תשאר בעודף של חסכון בעלויות. לכן אני ממליץ לך לחפש קורולה סטיישן שנת 2019 משומשת. יש כמה כאלה למכירה משומשות באתר יד 2 (יש אפילו במחירים מאד נמוכים, הרבה מתחת למחיר המחירון אפילו, כמובן צריך לבצע בדיקה שהרכבים תקינים).
  39. 1 point
    תוריד את הפוקוס מהרשימה. בין היונדאי ובקיה, תבחר במה שתמצא במצב טוב יותר, שניהן אמינות. Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
  40. 1 point
    למה אתה חושב שיש רגע כזה שהם לא יכולים להדפיס עוד כספים? עם קצת רצון וקצת יכולת גם פיל יכול לXXXין תרנגולת. יכולות יש להם , הם צריכים קצת רצון , בתכלס רק אינפלציה מטורפת יכולה לחלץ את ארה"ב מהחובות שלה. אין להם כבר מה להפסיד צודק גם ב-1 וגם ב -2 . אבל אינפלציה בדולר לא מחייבת אינפלציה בשקל או ביורו. לא בטוח שכולם יכנסו למלחמת מטבעות. וכן, תתרגל , אם אתה כותב בשירשור הזה את דעתך אתה חייב תואר פרופסור בתחום , אחרת זה לא נחשב. ואם אין לך תואר כזה, אתה חייב להגיד שאתה לא יודע כלום ואין לך מושג מה יקרה.
  41. 1 point
    המון! מעסיקים זה בטוח לא, אתה הראשון בחיי שאני שומע שמיישמים עליו חובה מרושעת שכזאת - זה דריסה של זכויות העובד(האוטו עומד אצלך בחנייה ואתה משלם עליו דמי שימוש אבל אסור לך לנהוג עליו?! זה נשמע היגוני?) אתה רוצה להיות צדיק תהיה צדיק, אל תכפה על אחרים ובטח שלא על עובדיך את המנהגים שלך. לא יודע מה חוקי אם חוקי או לא אבל זה לא נשמע מקום שהייתי מוכן לעבוד בו. לי יצא חשבון של נסועה שנתית של 25-30 הקו בין ליסינג בשווי שימוש בלבד ללא הוא גבולי - נשמע שאתה עושה פחות מזה, במקומך הייתי לוקח רכב פרטי.
  42. 1 point
    סופסוף הגעתי לבדיקה של המתמר לחץ MAP. ההוראות יצרן מצינות שיש לבדוק אותו כאשר מתקבל קוד השגיאה של מערכת הEGR. המתמר מחוזק עם ברקט לסעפת יניקה ועם צינורית שמתחברת בהברגה לסעפת עצמה. המתמר נראה כך: הפין הימני בתמונה הוא הקוטב השלילי והשמאלי הקוטב החיובי. הפין האמצעי הוא הסיגנל שאותו מודדים ביחס לקוטב השלילי. מתח הפעלה: 4.5-5.5V לפי הוראות יצרן מגובה 0-600 מטר סיגנל תקין (כאשר המתמר מפורק) הוא 3.1-3.6V. כאשר נדרש גם לבדוק שהמתח סיגנל יורד עם הפעלת וואקום (לא יתר מ400 ממ כספית). אני השתמשתי במשאבת נוזל ברקסים כדי לבדוק את המתמר: הבדיקה העלתה שהמתמר תקין. כמו שכתבתי, אני נמנע מפירוק של הספעת פליטה עצמה. האם מישהו מכיר מיכשור זמין שיכול לפתוח ולסגור את השסתום בצורה מבוקרת תוך כדי פעולה של הרכב? לחילופין, האם מישהו יכול לתאר את החיבור הדרוש כדי לפתוח ולסגור את הEGR כאשר המנוע דולק ואני מנתק את הקונקטור שלו, כאשר המחברים נראים ככה:
  43. 1 point
    חייב לציין שקראתי בשקיקה את העמודים הרבים על נושא הדיור. אני בן 27, הייטקיסט שנכנסתי לאחרונה למשרה מלאה לאחר שעבדתי במשרת סטודנט במהלך הלימודים. אני רואה את עצמי כבעל חשיבה כלכלית נבונה לעומת המון חברים שלי ועדיין אני לא רואה סיכוי שבמהלך השנים הקרובות אני הולך לקנות דירה בגלל שזה באמת נראה רחוק מהשגה. נוסיף לזה את העובדה שאני כן ארצה ילדים החל מעוד שלוש שנים ולכן הדירה תתרחק ממני עוד יותר (גם אם אמצא בת זוג עם משכורת מכובדת). קצת קשה להאשים את הצעירים שרובם לא הייטקיסטים ומבזבזים על חופשות בחו"ל,בילויים ופלאפונים -הכל נעשה במחשבה שגם ככה אין סיכוי לדירה אז למה לא להינות מהרגע ולהרוויח חוויות להמשך החיים? אי אפשר להכחיש שהדור שלי נדפק מאוד מאוד חזק והרוב בלי תקווה. הרי מה זה משנה אם תקנה פלאפון חדש כל שנתיים ב-3 אלף שקל? זה כלום לעומת דירה ב1.8 מיליון. זה הלך הרוח בקרב רובם של הצעירים. הרבה חושבים שאוטו הוא מותרות, אבל אני חושב שאוטו במדינה שלנו הוא מוצר צריכה בסיסי, אחרי שנסעתי תמיד באוטובוסים וברכבות (עדיין לא מחזיק אוטו משלי אבל נוסע על האוטו של ההורים. לא צריך להרחיב על מצב התחב"צ בארץ. אני גר בבת ים ועובד בבאר יעקב. נסיעה באוטו היא כרבע שעה ובתחב"צ כ-80 דקות בממוצע לכיוון ! לא נעים בכלל. מרגיש בר מזל שיש שאני עם טרמפים מהבית לעבודה (עם אנשים אחרים) - אני חוסך לא מעט כסף אבל מצד שני אני מפסיד את העצמאות שלי ולהיות תלוי באנשים אחרים כל הזמן. אני עדיין גר עם ההורים אבל כבר מרגיש שאני צריך את העצמאות מהבחינה הזו- עוד הוצאה כספית גדולה אבל יש גבול לכמה אפשר לחיות על חשבון ההורים ולנסות לחסוך
  44. 1 point
    זה אסור. אם מוציאים לחופשה מרוכזת ולעובד אין ימי חופש אז המעביד אמור לספוג את זה.
  45. 1 point
    ההמלצה שלי היא להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום עבודה -> מאחר ויש כל מיני דקויות וניואנסים שלא ניתן לפרט בפורום, ועליהן תביעה יכולה לקום או ליפול.
  46. 1 point
    תנסה את זה: 1. סגור סוויץ'. 2. הכנס קוד קיים + * כרגיל. 3. פתח סוויץ', אל תניע את המנוע. 4. הכנס קוד חדש + * (נורה מהבהבת פעם אחת). 5. הכנס שוב את הקוד החדש + * (נורה מהבהבת פעמיים). 6. סגור סוייץ'. הקוד צריך להיות באורך של 4 עד 6 ספרות, לא ניתן להכניס קודים כמו 1111, 2222 וכו'. פתיחת סוויץ' - העברת מפתח התנעה ממצב כבוי (OFF) למצב RUN - כלומר מצב בו הוא נמצא במהלך נסיעה (לא מצב התנעת המנוע). סגירת סוויץ'- העברת מפתח התנעה ממצב RUN למצב OFF.
  47. 1 point
    עשו את השיקולים שלהם והבינו שאסון כלכלי יהיה יותר גרוע מהאסון הרפואי. מה נכון יותר? יכול להיות שאף פעם לא נדע...
  48. 1 point
    הגולף דור חדש לא רלוונטית לך, היא מגיעה לשווקים בחו"ל רק בסוף 2021, אתה קולט מתי בכלל תהיה בארץ? אז מה רק בגלל שהוכרז על דור חדש תחכה לו שנתיים? הדור הנוכחי הוא מצויין, בשל, מאוד מאובזר, אתה לא נהג הארדקור, מה כבר חסר לך שם? יש בה כל מה שאתה צריך, לך עליו בכיף ותנסה להוציא הנחה יפה. עזוב את האובססיה לדבר הבא, אין לזה סוף ולא תמיד יש לזה תכלית. גם אתה לא יכול לדעת אילו בעיות יצוצו בדור חדש ועד כמה תהיה איכותית (כן קורה שדור חדש הולך צעד אחורה לעומת הקודם) ומה יהיה המחיר בארץ וכו'. כל כך הרבה סימני שאלה, לא שווה בכלל להתעסק בזה. אם הדור החדש יסמל את בוא המשיח אז תהנה מהרכב שלך עוד שנה - שנתיים, תראה שאין בעיות אמינות כלשהן עם הדור החדש ותעשה טרייד אין, אני בטוח שתקבל מחיר טוב והמעבר יהיה טבעי עבורך.
  49. 1 point
    עדיף שיגיד לו שהוא דרוזי, אם יש משהו שהערבים בחיפה/צפון לא רוצים זה להתעסק עם הדרוזים... וברצינות, תתחילו לשגע את בעלת הדירה, תתקשר אליה כל יום 200 פעם, אל תתן לה לחיות. על כל עבירה שהוא עושה בשטח משותף תגיש תלונה נגד בעלת הדירה, כי היא נושאת באחריות. ככה עד שזה כן יתחיל לעניין אותה.
  50. 1 point
    אתה מנסה כאילו בכוח לשדר שהכול בסדר. יש בעיה, אנשים נתקלו בבעיה ואתה מדבר כאילו הכול בסדר. יש מסםיק רכבים ללא בעיות ידועות. אני בעצמי נוסע על רכב צרפתי, אבא שלי מחזיק ברכב צרפתי, לפני כן היה לי רכב איטלקי אז סטגימה אין פה. Sent from my SM-G975F using Tapatalk
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • Create New...