Jump to content

לוח ניקוד


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 15/05/20 בכל התחומים

  1. 3 points
    ה S-Max חזק באופן יוצא דופן, אבל עלויות האחזקה שלו גורמות לשירשור על ה DS5 של @lanosforce להיראות עלוב אם אתה מחפש 7 מקומות, אני מאמין שהפיקאסו היא אופציה ראויה מהסיבה ש: 1. היא חסכונית בדלק משמעותית מ- S-max 2. הגיר יפאני 6 הילוכים פלנטרי ולא ידועות בו מחלות כרוניות, הוא נחשב לאמין מאוד. 3. המזגן מצויין, ולאחד דרומי כמוך זה עניין קריטי (ב S-max כולם מתלוננים שהוא עלוב). 4. בשורה תחתונה - המנוע בדגם מ-2014 מראה עד כה אמינות טובה מאוד. נכון, זו לא "בהמה מרושעת טורפת אספלט" כמו שאמר @ST12345 באותו שירשור של @hans, אבל הפיקאסו בפירוש גם לא עגלה. היא נוסעת מצויין והמנוע סופר גמיש (מ 1400 סל"ד אתה בכבר בשיא המומנט - יותר טוב מדיזלים מסויימים...). ההבדלים בתחושות ובביצועים הם לא רק עניין של כוחות סוס (את זה אתה יכול להשיג גם עם צ'יפ בפיקאסו), אלא בעיקר של תיבת ההילוכים (ובוא לא נשכח את המנוע, בכל זאת 2 ליטר טורבו מול 1.6 טורבו - יש הבדלים). בעוד התיבה הפלנטרית בפיקאסו מאוד אמינה ונוחה בפקקים ותנועה עירונית, התיבות כפולות המצמדים מציגות תחושה, צריכת דלק וביצועים טובים יותר (כבר מהקמ"ש הראשון) אבל אמינות פחות טובה באופן דיי ברור ויש הטוענים שגם בתוך העיר היא מעט פחות נעימה. איציק
  2. 2 points
    מעדכן אחרי הנסיעה על הקאמיק: הם התרשמו מהקאמיק מאוד, הישיבה על הכביש גבוהה ממה שהאפשר לנחש כשמסתכלים על הרכב מבחוץ. מנוע ה1.0TSI מרגיש מעולה וזריז בהחלט. מעבר לזה מערכת תיקון סטיה מהנתיב עבדה מצויין וכך גם בקרת השיוט האדפטיבית. אין ספק שהקאמיק מציג חבילה מרשימה מאוד! תכננתי גם שנספיק להגיע לקיה היום כדי להעיף מבט על הנירו אבל לצערי לא הספקנו. שבוע הבא אחרי הנסיעת מבחן ב2008 נקפוץ גם לאופל וגם לקיה Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. 2 points
    לא הייתי מתקרב, יש מספיק מהדגם הזה מליסינג. היה לנו במשפחה בעבר פיאט פונטו שעבר הצפה, זה היה בור ללא תחתית שהתחיל רק כמה שנים לאחר ההצפה.
  4. 2 points
    פיקאסו רכב מצוין, עם תכנון פנימי מ-ב-ר-י-ק בכל הקשור למרחב פנימי. המושבים נפרדים כמו שראוי לאוטו משפחתי (בינינו, כמו שראוי לכל אוטו). בכל הקשור לאמינות ועלויות תחזוקה, כל רכב עדיף על אס מקס, זה מאוד פשוט. מבחינת מנוע / התנהגות / חבילה - אין שום רכב שדומה לאס מקס, כבר כמה שנים טובות! חשוב מאוד לציין שהמוניטין של אס מקס הוא לא אוסף שמועות מקרי, יש לי ידידה שנפטרה באנחת רווחה עצומה מהאס מקס טרנד 2012 שלה אחרי שנתיים ו-30,000₪ של תיקונים. מנועי טורבו מודרניים, דיזל או לא, נהנים ממומנט שמגיע נמוך מאוד, בדיוק כמו באס מקס, כך שבתנאי נהיגה רגילים יש דחף נאה ונוח ואין שום תחושה של עגלתיות. אז מה אם אי אפשר לשייט ב-230 קמש.
  5. 2 points
    לשאלתך מה יותר בטוח, קודנית (או קודן? 🤔) לא תמנע מהרכב שלך להיגנב. בוודאות. תבדוק עם חברת הביטוח שלך מה דרישות המיגון שלה. אני באופן אישי לא אוהב קודנית וככה בחרתי את חברת הביטוח (בלי דרישה לאיתוראן וקודנית לרכב משנת 2014). גם לא רציתי התקנה מיותרת ברכב.
  6. 2 points
    כיוון שיש פה הרבה בילבול וחוסר ידע לגבי איך עובד שוק הדירות למגורים, להלן הסבר מתומצת (כמה שאפשר). חשוב לציין שההסבר הוא לא משהו שהמצאתי על דעתי אלא הקונצנזוס הכלכלי ושל מי שמתעסק בתחום: - מחירי השכירות נקבעים בהתאם להיצע וביקוש באזור כלשהו. ההיצע מושפע מכמות הדירות שעומדות לשכירות והביקוש מושפע מיכולת כלכלית וכמות האנשים שרוצים לשכור דירה באותו אזור. נכון, אזורים משפיעים אחד על השני כי בסופו של דבר רחובות היא אלטרנטיבה ליבנה ונס ציונה וכו'. - מחירי הדירות הם תוצאה של חלוקת שכר הדירה באזור בתשואה המבוקשת על ידי משכירים. למשל, עם שכר הדירה הוא 60 א' ש"ח בשנה והתשואה המבוקשת 3%, מחיר הדירה יהיה בערך 2 מיליון ש"ח. כמו שאמרנו, שכר הדירה נקבע בהתאם להיצע וביקוש. התשואה המבוקשת תלויה בריבית במשק- היא מכתיבה גם את הריבית על משכנתא וגם את התשואה האלטרנטיבית של משקיעים. לכן, ככל שהריבית במשק גבוהה יותר התשואה המבוקשת על דירות תהיה גבוהה יותר, ומכאן המחיר יהיה נמוך יותר, ולהפך. - למה אנחנו מתייחסים רק למשכירים? כי בתכל'ס מדובר בכל השוק. לצורך העניין, אפשר להתייחס למי שרכש דירה למגורים עבור עצמו כמישהו שמשכיר דירה מעצמו. - היזמים (שנהוג לכנות קבלנים, למרות שזה לא תמיד נכון) קונים קרקע, בונים את הבניין ומוכרים את הדירות. בהינתן והם רוצים שיעור רווח מסויים (בערך 15%) ובהינתן ועלות הבניה לא משתנה הרבה, מה שמשתנה כשמחיר הדירות משתנה הוא מחיר הקרקע. למשל, כשמחיר הדירה באזור הוא בערך 20 א' ש"ח למ"ר, זה אומר שהיזם יראה הכנסה של 17 א' ש"ח למ"ר לפני מע"מ. הוא ירצה 15% רווח, בערך 2.5 א' ש"ח למ"ר. עלות הבניה עומדת על בערך 7 א' ש"ח למ"ר. מכאן, מחיר הקרקע יהיה בערך 7.5 א' ש"ח למ"ר. למה? כי אם היזם יציע מחיר נמוך יותר או שבעל הקרקע יבנה בעצמו, או שיזם אחר יהיה מוכן לקנות אותה במחיר הזה. מכאן, כשמחיר הדירות עולה שווי הקרקע עולה בשיעור גבוה יותר, ולהפך.
  7. 2 points
    קישקוש בגרוש... מדובר על מכוניות חדשות לגמרי - שלא נעשה בהם שימוש. מה זה משנה היכן הן עמדו? ואגב אי אפשר למכור מכוניות שיוצרו ב-2018 כחדשות בכל מקרה. ואגב סביר להניח שקרן הפנסיה שלך מחזיקה אג"ח של אחת מחברות הליסינג הללו - אז זה גם לטובתך.
  8. 1 point
    בעקרון אני מקפיד על תעתיק מדויק מערבית. ברוב הכתיבה האקדמית שלי (ולשעבר, גם במערכת הבטחון) אפילו לא דורשים ניקוד, ואז זה בכלל נראה מבלבל...
  9. 1 point
    קבוצות רישוי עצמון לא מתעדכנות, רכב שהיה קבוצה 7 כשהיה חדש, ישאר קבוצה 7 כל הזמן. אבל אגרת רישוי שנתית בתוך אותה קבוצת רישוי כן מוזלת כל 3 שנים, עד שהרכב מגיע ל 10 שנים על הכביש. אחרי 10 שנים האגרה נשארת קבועה ולא מוזלת יותר.
  10. 1 point
    אתר מעולה שמרכז את כל קריאות התיקון, תלונות הצרכנים והTSB לפי שנים ויצרניות רכב. *TSB - Technical Service Bulletins האתר מוגבל רק לשוק האמריקאי אבל עדיין מכיל מידע שימושי. https://www.aboutautomobile.com/Consumer-Complaint בחיפוש קליל מצאתי מספר תלונות וקריאות תיקון שגם רלוונטיות לרכבים המשווקים בארץ. דוגמה לכשל בשרשרת התזמון בVAG כפי שאנו מכירים אצלנו: https://www.aboutautomobile.com/Consumer-Complaint/2013/Volkswagen/Golf/10956189
  11. 1 point
    בגלל אי אילו אילוצים (הצפה, מעבר דירה, קרנולה...) הטיפול השנתי נדחה מעט, אבל גם ככה הרכב לא היה ממש בשימוש. הטיפול האחרון היה ב43 אלף קמ, היום הרכב עם 53 אלף קמ (בקושי נסע מפברואר) החלפתי.... שמן ופילטר ברקסים דורשים החלפה בקרוב פילטר אוויר מזגן ונוזל בלמים בטיפול הבא. צריכת דלק 1 ל12 וזהו.. אין מה להוסיף, רכב משעמם ואמין
  12. 1 point
    אני גם בדעה שתחפש המלצות למישהו שמתמחה בpdr ותקבל חוות דעת אם ניתן ומה התוצאה הסופית. לדעתי, הצעה של 14000 מרגישה לי קצת מוגזמת ביחס לנזק הנראה בתמונות, גם אם לא ניתן לתקן בpdr, הייתי מבקש הצעה נוספת מעוד מקום או שניים Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
  13. 1 point
    הוא התכוון לסעיף 4 בהודעת הכונס
  14. 1 point
    מי שרוכש AMG 63 בדרך כלל לא נוהג רגוע - ולהלן התוצאות. אישית לו הייתי מעוניין ברכב הייתי לוקח למוסך שמתמחה במרצדס שיחווה דעתו, רוב הדברים נראים כסת"ח. קשה לי לראות איך אפשר לראות "צריכת שמן מבלאי" אם היה כתוב סמני שריפת שמן - ניחא. כמו כן יש לבדוק אם בוצע טיפול שנתי כל שנה או שהרכב נוסע על שמן ישן. עוד ממצא מעניין: תוקף רישיון הרכב פג ב-28/06/2019 ולא חודש, האם הוא עומד במגרש תקופה ארוכה, ומחכה לקונים? זה יכול להסביר חוסר בשמן/מים. גם הסטוריה ביטוחית כדאי לבדוק, כלי רכב כאלה מועדים לתאונות.
  15. 1 point
    לדעתי לא בשום מחיר - ולא משנה מה גודל ההנחה. צרות מקבלים בחנם - לא קונים 😝
  16. 1 point
    אולי לא קשור לרכב שלך, אבל לפני 3 שנים הזמנתי סט שטיחי גומי מחו"ל ( כי ברכב שלי שטיחי בד מקוריים די מהר פגשו "הפתעות" על הנעליים של ילדים - זה הספיק לי ). קיבלתי שטיחונים מסריחים ביותר. פשוט תליתי אותם על חבל כביסה לשבוע, ורק אחר כך הכנסתי אותם לרכב.
  17. 1 point
    זאת שיטה מצויינת שניתן להשתמש בה להרבה מערכות: משאבת דלק, כויל, מתח למחשב והשמיים זה הגבול. לפני כ 15 שנים הכנתי לרכב סורר כזאת קופסה עם כמה נורות שהתחברו למספר מערכות וזה עזר מאוד באבחון אבל בשביל זה צריך לקוח שמשתף פעולה ומנגד יודע לדייק בנתונים. Sent from my LG-H815 using Tapatalk
  18. 1 point
    הבן אדם הזה כל כך הזוי שלא צריך אפילו לעשות עליו פארודיה בארץ נהדרת, הוא כבר פארודיה. מי היה מאמין שבן אדם שתקע לשותף שלו סכין בגב בשביל הבטחה לתפקיד בממשלה, יעשה אותו דבר בדיוק לשותפים הבאים שלו.
  19. 1 point
    עדיין לא הבנתי למה הנירו ירדה, נשמעת תפורה בול לבקשות...
  20. 1 point
    ממש לא צריך את המסלול כדי להנות מהמגאן,זה מה שיפה שאתה נהנה מכל דקה של נהיגה ברכב,גם בנהיגה מנהלתית. הרכבים של VAG מהירים בקו ישר ויש להם פוטנציאל לשיפורים גדול אבל,ובמחילה, מי שבאמת רוצה להנות מנהיגה לא יקנה VAG{אלא אם כן זה R8 או למבורגיני} ולא משנה כמה סוסים יש לו.
  21. 1 point
    תפקידך לסנן מהם את סוכן המכירות . החתונה הרי לא איתו . הוא החלק השולי ביותר בעסקה.
  22. 1 point
    זה לא שכלמוביל מזניחים את שיווק ה-i30. לאיוניק יש יתרון גדול בצורת הטבות מס, ונכון להיום אין ביקוש ל-i30 בציי הרכב.
  23. 1 point
    ובכלל עוד 3 שנים יבוא וירוס Y שיגרום למשבר כלכלי קשה וכל חישובי ירידת ערך יגרסו . קח לדוגמא פה בפורום: כבר מעל חודשיים מישהו מנסה למכור מזדה cx5 מדוגמת ואין קונה.
  24. 1 point
    מעשה בסיפור הזוי שקרה לי היום; מגיע למכון טסטים כבכל שנה, לאחר שהרכב נועל צמיגים חדשים וטריים, מחייך ובטוח בעצמי שאני יוצא מפה בעוד 5 דקות כרגיל, נכנס למסלול - בדיקת נורות, בלמים, הכל פיקס. מגיע לעמדה שבה בודקים את תחתית הרכב, וברגע שהבודק מתחיל לבדוק מה שהוא בודק שם למטה - נדלקת לי נורת מנוע כתומה 😮, משהו לא מסתדר לי.. הרכב מטופל כמו שעון במורשה, נוסע כ40 ק"מ ביום רגיל בלי שום בעיה, הכל פיקס, וברגע שהבחור בודק נדלקת נורת מנוע?? לא הגיוני. יצאתי משם עם תיק שבחיים לא חוויתי לאחר טסט לרכב - נכשל בזיהום אוויר + החלפת לוחית רישוי (היתה באמת שרופה לגמרי אז החלפתי בשמחה) + נורות לא חוקיות (?!) * מסתבר שPhilips H7 Racing Vision +150% אינן חוקיות כי הציפוי שלהן כחול.. משהו לא מסתדר לי, הולך לדבר עם מנהל המכון, מתלונן שהנורות הללו בעלות תקן ועברתי איתן טסט מאז ומתמיד, הוא אומר "אתה יודע מה, בסדר, בוא אני אוותר לך על נושא הנורות ואעביר אותך", אבל אז העליתי את נושא מבחן הזיהום, שאלתי אותו אולי הוא מכיר את התופעה, הוא מאוד נחמד ומציע לי לקפוץ אולי לאיזה מוסך שאני מכיר רק כדי שיראו. עדיין, לא נראה לי בכלל ואני בטוח ב101% שהעובד שם למטה נגע בחיישן כלשהו שגרם לתקלת מנוע ובהתאם - לתערובת שגרמה לכישלון בבדיקת הזיהום. נוסע לעבודה, 5 דקות נסיעה מהמקום, לוקח את הלפטופ, חוזר לאוטו, מחבר ELM עם יכולות מתקדמות לרכבי פורד, ואכן רואה את התקלה - חיישן חמצן תקול\רטוב\לא מחובר. מאפס את התקלה, נוסע 5 דקות, לא חוזרת. חוזר למכון, עובר בדיקת זיהום בהצלחה ומקבל מדבקה. רק שם את זה כאן, למקרה שקרה למישהו משהו דומה.. אין לי מושג מה עשה העובד מתחת לרכב, אם בזדון או בטעות, אבל הוא בוודאות ניתק\הזיז את חיישן החמצן שגרם לתקלה, ואנשים אחרים היו מבזבזים עוד שעות\ימים ואי אלו סכומי כסף כדי "לתקן" רכב תקין לגמרי.
  25. 1 point
    זה מרגיש שהקטינו את ההגה והורידו אותו למטה כדי שניתן יהיה לראות את לוח המחוונים כולו מבלי שמשהו יסתיר, כנראה בשביל הקטע של התלת מימד שבאמת זה פיצ'ר מדליק, אבל לא יותר מזה, בטח לא כשזה פוגע באופן הכניסה והיציאה מהרכב. ביקשתי אפילו מאיש המכירות להיכנס ולהרגיש בעצמו והוא התאמץ נורא, כמובן שהוא לא הודה בזה. לכן אני אומר, אין כמו מראה עיניים ומגע ידיים, המבחני רכב האלה לא מרגישים לי אוביקטיביים. הרכב בנוי במן תצורת קופה כזאת מה שמכביד על שדה הראיה וגורם להרגשה קלסטרופובית מאחור, מה גם שהמושבים באיזשהו שלב מציקים. מקום לרגליים יש מספיק, אבל לא מרגיש שהמושב רחב דיו וזה מה שמציק וגורם לאוירה לא נעימה. אם נשווה את ASX לעומתו שעליה עשיתי נסיעת מבחן, היא הרבה יותר מרווחת. אני כבר חודשיים מחפש רכב ועושה נסיעות מבחן כך שיש לי עם מה להשוות כשמדובר כמובן על אותו סגמנט פחות או יותר, הבעיה שASX לטעמי רכב עתיק עם כמה שהוא מרווח ומאובזר, אם תא הנוסעים לא היה משנות ה-2000 והמנוע לא היה עתיק זו הייתה אופציה מעולה לדעתי. בינתיים ממשיך לחפש.
  26. 1 point
    [mention]Mike808 [/mention] פספסתי איכשהו את ההמלצות הנוספות שלך. לצערי פולקסווגן לא בא בחשבון מבחינתם, למרות שהסברתי שסקודה = פולקסווגן הם לא מוכנים לנסוע ברכב מהתוצרת. בנוגע לאופל, פסלתי מראש בגלל נושא ירידת הערך, אני מאמין שיקח למותג עוד כמה שנים להתאושש, מעבר לזה שאם אני לא טועה חסרות קצת מערכות בטיחות בקרוסלנד. Sent from my iPhone using Tapatalk
  27. 1 point
    תבדוק שוב את החשבון שלך. רק קרקע במקומות הזולים עוברת את ה 300,000 ליחידת דיור ובערים הגדולות עוברת את המיליון. ומה עם עלויות שיווק, תכנון, אישןרים ומימון וכל זה לפני ששמת בלוק אחד. אל תשכח שמהרגע שאתה שם מיליון שקל ליחידת דיור עד סיש דירה אתנ משכיב את הכסף שלך לכ 8 שנים.
  28. 1 point
    אז גם אני אצטט אותך משום מה, מסעדה נתפסת כעסק שקל להקים, לנהל ולתחזק. הרי לא צריך תואר מיוחד, כל אחד בטוח שלמקום שלו יהיה קטע שיעיף את העיר ו"תראה איך כל המקומות מפוצצים" עם בורגר ב-80₪. בפועל, זה סוג העסק עם הכי הרבה סיכויים להיסגר ובהכי פחות זמן. למה? כי כל אידיוט פותח, אנשים עם אפס זיקה לתחום, עבדו חצי שעה כמלצרים ובטוחים שהם פיצחו את השיטה. אז השיטה לרוב מנצחת. והעלויות פה גבוהות גם ככה. והרגולציה מייאשת. זה עסק קשה ומורכב, הפחת גדול, כוח אדם בא והולך, הרשויות חוגגות עליך.
  29. 1 point
    זאת בדיוק הסיבה למה "מסעדות צצו כפטריות אחרי הגשם " (וגם נסגרו כמשפחה רוסית שהלכה ללקט פטריות אחרי הגשם). קשה לך להאמין, קשה לכולם להאמין, עד ששמים מאות אלפי שקלים, ואז מסתכלים בחשבון בנק - ומתחילים להאמין.
  30. 1 point
    עשו את השיקולים שלהם והבינו שאסון כלכלי יהיה יותר גרוע מהאסון הרפואי. מה נכון יותר? יכול להיות שאף פעם לא נדע...
  31. 1 point
    מסעדנות זה חרא תחום. זה הדבר המרכזי. מאוד קשה להצליח בתור מסעדה ומתוך אלה שכן מצליחים - לא כולם שמים כסף בצד. גם תחשוב שאנשים זרקו לפח מלאי של אוכל ושתיה. פשוט לפח. אי אפשר למכור, אתה לא יכול לאכול כמויות כאלה בבית, וזה מתקלקל - זה לא נעליים ולא מכשירי כושר. ולמסעדות יש סכומים יפים שיושבים במקרר עם שעון מתקתק. כול מיני מסעדות בתוך קניונים אכלו זין עצום (אין דרך אחרת לתאר את זה), כי אם מסעדות אחרות יכולות לעבוד במתכונת מצומצמת של משלוחים או טייקאווי - אלה לא יכולים לעשות כלום. ובכלליות, אנשים לא יושבים עם בוכטות בצד.
  32. 1 point
    פספסת אותי. יש הוצאות קבועות ויש משתנות. כשעסק מתמחר את השחרותים שלו הוא מעריך נפח עבודה חודשי(לא כספית אלא פיזית. חומרים, עובדים וכו'), מחשב מה ההוצאות שלו כדי לייצר את הנפח הזה, מוסיף את הקבועות ולפי זה מתמחר את השירות שלו. יכול להיות שהחומרים הם 80% והקבועות 20 ויכול להיות שהקבועות 90% והחומרים 10. כשהעבודה נעצרת בפתאומיות עדיין יש חשבונות, שכירות, אגרות ועוד שממשיכים לשלם וזה יכול להגיע למאות אלפים בחודש. מאיפה נשלמים את זה בלי הכנסות וכמה קזרבות יש לאנשים?
  33. 1 point
    הסלט והאבטיח בחינם. אתה משלם על המקום, המוזיקה, העובדים והשילוט. הוצאות של עסק אפילו ריק ונעול זה עשרות ומאות אלפי שקלים בחודש.
  34. 1 point
    זה לא כ״כ נכון. יש לאומים. אבל הם לא תמיד סובבים סביב דת או אתניות. אתה לא חייב להגדיר את עצמך כיהודי. אם בכל מקום בעולם זה יצליח לך? לא. אבל היסטורית אנחנו יודעים הרבה על מי שבחר להשאר יהודי, לא על מי שלא. ועד היום לא הצלחתי לקבל תשובה מאנשים לא דתיים מה מטרת הלאומיות היהודית בעולם ועל מה היא עדיפה על התבוללות מוחלטת. (וכן, תמיד אפשר לדבר על שואה אם רוצים דטרמיניזם הסטורי ולמה הפסקת הגדרה עצמית כיהודי לא אפשרית בכלל).
  35. 1 point
    לא, לא מוזר. חלאס עם ההשוואה הזו בשקל. אף אחד חוץ מאולי חברים בארגוני שמאל מאוד קיצוניים לא מתכחש לבעיות שיש עם הערבים. זו הסיבה שבגללה בשמאל, למשל, לא רוצים לספח. ההבדל ה״קטן״ בין החרדים לערבים הוא שהחרדים נתפסים כשותפים לגיטימיים, טבעים, אצל כולם. אף אחד לא צריך להתכחש לדילים עם החרדים שמחריבים את המדינה הזו. אף אחד לא נתפס כ״בוגד״ רק מעצם זה שהוא מעלה את הרעיון הזה. לכולם פחות יותר ברור כמה הם מחוברים לצינורות הזרמת הכספים משאר הציבור. ואני אפילו לא מתחיל לדבר על זה שאזרח ישראלי ערבי שהולך ללמוד הנדסת תוכנה או רפואה יתרום למדינה קצת יותר, למרות שלא שירת בצבא, מאזרח חרדי, שגם לא שירת בצבא וגם אין לו שום מקצוע והוא נאלץ לסגת מזה מאז ועד היום. לדעתי לטווח הרחוק אין ולא תהייה דרך לתקן את המדינה הזו שלא דרך יצירת בסיס משותף לכל מי שרוצה לחיות כאן. דמוגרפית זה יהיה מאוד קשה כל עוד לחרדים יש 15 מנדטים או יותר שהם בממשלה על אוטומט. יכול להיות שזה ימאס גם על ימניים מתישהו. מקווה שכן. מבחינתי אמורות להיות להם שתי אופציות: או יישור קו מוחלט למערכת חינוך ממלכתית, שתאפשר להם לרכוש גם מקצוע אמיתי - לא לימודי תורה למתקדמים. או ניתוק מוחלט מכל תקציב במדינה. אם אלוהים משגיח עליהם, יסתדרו גם בלעדינו.
  36. 1 point
    המטרה של שטיפת הפנסים היא פשוט לנקות אותם מאבק. כל רכב עם פנסים בעוצמה של מעל ל-2000 Luman חייב על פי חוק במערכת שטיפת פנסים. ללא השטיפה ועם הצטברות של אבק, פנסים בעוצמה כזו יכולים יכולים לגרום לסינוור של נהגים אחרים בכביש. לא יודע מהיכן המצאת את נושא המספת השלג, נורות LED "קרות" יותר מכל הלוגן והם לא מחויבים במערכת שטיפה.
  37. 1 point
    המצב בקטע הזה היום הכי גרוע. הצבא מוציא הון תועפות על שילוב חרדים, ומצד שני הון תועפות על ניהול נושא הפטורים, רדיפת עריקים וכליאה וכו'. רגל פה ורגל שם, הבעיה שזה גם כיס פה וכיס שם.
  38. 1 point
    שי, בקצרה, השכונות האלה מתוכננות במיוחד לשימוש ברכב פרטי וזה מתבטא בין היתר ברחובות לא נעימים להולכי רגל וחוסר במוקדי תעסוקה ועניין בתוך השכונות. מצד אחד זה לא פרבר שקט ופסטורלי כי אנשים גרים במגדלים עם המון דירות ומצד שני זה לא סביבה עירונית כי חוץ מבית ספר, מכולת, פארק שעטמד שומם ברוב שעות היום ומגרשי חניה בין המגדלים אין שם כלום. נכתב על זה לא מעט בפורום.
  39. 1 point
    איך אפשר לדבר על כוחות השוק כשהמדינה מחזיקה בכמעט 100% מהקרקעות ומוכרת אותן למרבה במחיר? זה לא כוחות השוק זה כשל שוק. המדינה היא מונופול בתחום הקרקעות ומחיר הקרקע מהווה בערך חצי ממחיר הדירה הסופי בפעם האחרונה שבדקתי. משמע הדרכים האפקטיביות אולי היחידות להוריד את מחירי הנדל"ן הן בידי הממשלה. לא קניתי בוגבו אלא "רק" Cam שעלתה 2700 כולל אמבטיה וסלקל (מה שהביא לקניית כיסא בטיחות בגיל כמעט שנה). אגב אני דיי בטוח שבוגבו לא עולה 7 אלף אבל לא עניין אותי מספיק אז כדי לבדוק. ואם העשירון העליון ייקח בגדים מהבנדוד ממי העשירונים הנמוכים יותר ייקחו בגדים? מנקודות איסוף? שוב צריך להסתכל על העשירון העליון כמוביל שוק, אם הוא יגור בירוחם, עשירון 6 יגור בחורה, 3 בפזורה הבדואית, אין איך להתחמק מהמתמטיקה הזו. זה יכול להיות Soft Reset אם באמת יקרה. לא בטוח שזה המצב, מכיר סטודנט אחד, ששכר יחידת פח אשפה בתל אביב, שילם עד אמצע אפריל (כל חודשיים תשלום והארכת חוזה), לא היה בדירה מתחילת מרץ בערך, חזר להורים שלו לתקופת הקורונה, עברו שבועיים ובעלת הדירה התקשרה ושאלה אם הוא רוצה לחזור במחיר מופחת באיזה 300 שקל לחודש. פאקינג תל אביב כן?
  40. 1 point
    אני לא יודע מי מכם שם לב לזה, אבל לפני קצת יותר משבועיים, הופיע בדף הבית ריבוע קטן וחדש עם הכותרת "מאמרי משתמשים". עכשיו (כאילו, לא עכשיו עכשיו, אלא כשהראשון יתפרסם) יתווסף ליד הריבוע הזה ריבוע נוסף - בלוגים. חלק מהמטרות שלי עם כניסתי לתפקיד לפני 3 וחצי שנים היה לתת יותר קרדיט לתכנים יותר מושקעים שלכם ויותר "כבוד" לתכנים של משתמשים שמפיקים הרבה תכנים (שזה סוג של מפלצת שמאכילה את עצמה. לא, מאמי, לא את...). ניסינו את זה באמצעות פרסום התכנים האלה (הטיולים של Kingikra, המיני מבחנים של יוליאן, הסקירות ההיסטוריות של חן פרחי, וסיכומי האחזקה של רבים ממובילי הדעה) במגזין, אבל התהליך המסורבל והארוך - בעיקר בגללי - הפך את זה להרבה פחות כיפי עבור אותם יצרני התוכן. זה לא פשוט לשלוח תוכן ארוך ומושקע שישבת וארגנת וכתבת במשך לפעמים שבועות, רק כדי שהוא ישב בתיבת המייל של "העורך" עוד אלוהים יודע כמה זמן עד שהוא מתפנה לערוך את זה, אחר כך לקבל את זה שוב, לשלוח שוב, להיזכר שצריך תמונות ביחס גובה|רוחב ספציפי, ועוד כל מיני מכשולים, עד שזה מתפרסם אחרי חודשיים-שלושה. כך יצא, שעד שהתוכן עולה לאוויר, יצאה לכל המשתתפים כבר הנשמה וכל התשוקה שהובילה לכתיבת התוכן הזה מלכתחילה - נעלמה. בקיצור, אתם יכולים - ככה בין השורות - לקרוא שזה לא בדיוק היה אופטימלי. דיסקליימר לפני שממשיכים: שפת המקור של המערכת בה אנחנו משתמשים היא אנגלית ולמעט הפורומים עצמם, את כל התרגומים אנחנו עושים בעצמנו. לכן ייתכן מצב של תרגומים חסרים, לא ברורים או סתם אידיוטיים. כל זה אשמתי, ואם אתם נתקלים במשהו כזה - בבקשה שלחו לי הודעה פרטית. למה עשינו את זה? חלק מהמעבר לפלטפורמה החדשה בעצם הובל ע"י הרצון לשפר את החוויה שלכם בפרסום תכנים משמעותיים (מבלי חלילה לזלזל בשרשורים) ולהקל עליכם לחשוף את ההגיגים או החוויות שלכם לקהל הגולשים העצום של האתר. איך אנחנו (אנחנו=אתם) עושים את זה? בניגוד לפלטפורמה הקודמת (להלן VB), זו החדשה (להלן IPS) שמה דגש על העמדת תוכן המשתמשים המשמעותי במרכז הבמה והיא עושה את זה באמצעות כמה כלים מאוד חזקים. חלקם עדיין לא פעיל, חלקם כבר רץ (נושאים פופולריים) ובשניים מהם נתמקד היום. מאמרי משתמשים ובלוגים. אוקיי, נשמע מגניב, מה עושים? מאמרי משתמשים: כמו שאתם יכולים להבין, מדובר במערכת ניהול תוכן ל....ובכן, מאמרים, שנכתבו ע"י חברי הקהילה. המערכת כרגע פתוחה רק עבור חברי קבוצת מובילי הדעה, אבל אם אתם רוצים לפרסם שם מאמר, תשמחו לדעת שיש לה אפשרות מאוד מגניבה. היא יכולה להפוך שרשורים קיימים למאמרים. אז כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפרסם שרשור, ולשלוח לי הודעה פרטית עם קישור אליו והסבר למה לדעתכם הקהילה תרוויח מהמאמר הזה. אני אעבור על השרשור/מאמר (זריז, מבטיח) ואם התוכן יהיה מתאים, אני אעביר אותו לפורמט של מאמר ללא תשלום נוסף. היתרון - בינתיים אנשים יוכלו לקרוא ולהגיב, ואם אכן השרשור יהפוך למאמר, גם התגובות יועתקו יחד איתו. החסרון - איך שהולכת להיראות תיבת ההודעות הפרטיות שלי, כנראה (זה היה רמז שאני רוצה שתשלחו לי מלא מאמרים). מאוחר יותר נחליט על פרמטרים מסוימים שיכניסו אתכם אוטומטית לקבוצת בעלי ההרשאה לפרסם מאמרים. למה בכלל להעלות מאמר ולא לפתוח שרשור? 1. מאמרים מקבלים מקום מיוחד בעמוד הבית, מה ששם הרבה יותר עיניים על התוכן שלכם מאשר "עוד שרשוור" בתוך רשימה של עשרות אלפי שרשורים שמתעדכנים כל דקה פחות או יותר. 2. פרסום אוטומטי בפייסבוק. זה כרגע עדיין לא עובד, אבל ברגע שנצליח להפעיל את זה, מאמרי משתמשים ישותפו אוטומטית בעמוד הפייסבוק של קארספורום, ואת התוכן שלכם יוכלו לקרוא גם אלפי העוקבים שלנו. ואם תשתפו אותו גם אתם, יוכלו לקרוא אותו גם כל החברים שלכם. 3. בעתיד הלא רחוק, חברי פורום שיקחו חלק פעיל בפרסום מאמרי משתמשים יכנסו לקבוצת מובילי הדעה, שתתן להם גישה להעלות תכנים למגזין של האתר, להגיע לימי מובילים, להצטרף למבחנים, לבחון מכוניות בעצמם, ומי יודע, אולי בעתיד גם לטוס לחו"ל להשקות (זה הרבה פחות כיף ממה שזה נשמע, אבל להבנתי יש אנשים שאשכרה נהנים מזה...). 4. מוניטין. תסובבו את זה איך שאתם רוצים, אבל תוכן שאנשים רואים, אנשים קוראים, ואם התוכן טוב, אנשים עושים לו "תודה". והתודה הזאת נספרת לכם בסך המוניטין. ותסובבו גם את זה איך שאתם רוצים, אבל מוניטין גבוה עושה לכולנו נעימי בלב. אוקיי, שכנעת. איך עושים את זה? תפעול המערכת פשוט מאוד ודומה מאוד לפתיחת שרשור: מרחפים (או לוחצים אם אתם במובייל - למטיבי הקלדת אגודלים בלבד) על "קהילה" בתפריט הראשי, ולוחצים על "מאמרי משתמשים": ברגע שהגעתם, לוחצים על "הוסף מאמר" (מסומן באדום). אין לכם? שלחו הודעה לחבר הפורום "פבל" שמעתי שהוא מקושר למקבלי ההחלטות (מסומן בירוק). עכשיו הגענו ל"בשר" של האופרציה. נותנים כותרת (אין צורך לעדכן את ה-URL. המערכת עושה את זה לבד). זכרו לתת כותרת אינפורמטיבית, אך גם מסקרנת. אל תגלשו למחוזות הקליקבייט, אנשים לא אוהבים את זה. מצד שני, זכרו שזה גם לא מאמר אקדמי, אז לא צריך להיות יאבשים. רעיון טוב: המפלצת החדשה של מרצדס חזקה יותר מויירון! רעיון בינוני: הרכב החדש של מרצדס מפיק 1700 כוחות סוס רעיון גרוע: לא תאמינו כמה כוח הכלי של היצרנית הזאת מייצר!!!!!!111 מוסיפים תגיות. תגיות הן לא חובה אבל חלק חשוב כי אתם רוצים שיהיה קל למצוא את המאמרים שלכם. לכן, חשוב גם לזכור לשייך תגיות רלוונטיות. אם ניקח את הכותרת שנתנו, תגיות טובות יהיו: "מרצדס" "שיא כוח". תגיות.... אמ... פחות טובות יהיו "מפלצת" "מאמר" "רכב חדש". עכשיו אנחנו מזינים את התוכן (בדיוק כמו בשרשור רגיל, כולל העלאת ומיקום תמונות כרגיל). טיפים לכתיבת מאמר יכולים לסתום לעמוס את כל הארון אז אני לא אכנס לזה פה, ואגע רק בכמה דברים שלדעתי הם החשובים ביותר. 1. שמרו על הטקסט קריא. אנחנו יודעים למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו קוראים את מה שאנחנו כותבים. אבל חשוב לזכור שאנשים אחרים לא מכירים את הניואנסים של הדיבור שלנו, את הטונים של המחשבות שהובילו לבחירה בטקסט כזה או אחר או המשמעות מאחורי מילת סלנג שייחודית ל"חאבורה" שלנו. לכן חשוב לנסות לכתוב את הטסקט תוך שמירה על משפטים קצרים וברורים, רצף מחשבות כרונולוגי (לא לקפוץ מדבר אחד לשני ואז לחזור להתחלה) ושפה מקובלת (נניח "סבבה" זה סבבה, "לג'נרט" או "ואגיסטים" - קצת פחות). 2. השאירו את הקורא ללא שאלות מהותיות בסוף הקריאה. החלטתם לפתוח את המאמר עם שאלה? פאקינג תענו עליה! אתם בטח יודעים כמה מעצבן זה להיכנס למאמר שמדבר על "הדגם החדש של טויוטה שהולך לשבור את השוק" ולא למצוא את המחיר שלו בכל המאמר, נכון? אז תעשו טובה, תימנעו מזה. התחלתם לספר לנו על המנוע המטורף שהתקינו במפלצת החדשה של פרארי? תנו לנו את הנתונים החשובים שלו - הספק, מומנט, תאוצה, מהירות מרבית. דברים כמו כמות מחזיקי כוסות היא קצת פחות קריטית כאן. מאידך, אם המאמר שלכם הוא על "איך, דה-פאק, חיים עם פרארי ביומיום", התייחסות לכמות מחזיקי הכוסות היא הרבה יותר חשובה. 3. תקלילו, כפרות. אתם לא כותבים מדריך טכני להפעלת תותח לייזרים. בסופו של דבר, את המאמרים האלה קוראים אנשים והם קוראים אותם כי מעניין אותם לדעת את מה שכתבתם. אבל אף אחד לא אוהב לקבל אינפורמציה מרובוטים שמתבטאים כמו גליון אקסל או, ובכן, רובוט (סליחה מאלמנתו של סטיבן הוקינג). נסו לכתוב בצורה דומה יותר לאופי בו אתם מדברים. זכרו לבטא את טון הדיבור שלכם ע"י סימני פיסוק (כן, שלוש נקודות זה גם סימן פיסוק). אבל אם אתם לא בטוחים, תעשו לעצמכם טובה ותבדקו קודם מה הם אומרים (לפסיק ולנקודה, למשל, יש שימושים שונים לגמרי. סוגריים ומקף, מאידך, יכולים לשמש כמעט לאותם דברים). 4. שימו על כולם כ-ז-ה ז' וכתבו עבור עצמכם. נכון החלק הראשון של הטיפה הראשון? אז הוא עדיין תופס, אבל אל תיסחפו. חשוב לזכור שהתכנים האלה מכוונים לאנשים אם תחומי עניין די דומים לאלו שלכם. והתכנים שאתם קוראים, ומעניינים אתכם, דומים מאוד לתכנים שקוראים האנשים האחרים. גם בתוכן וגם באופי. אל תנסו להתייפייף יותר מדי או לפנות לקהל קוראים רחב מדי. אתם תאבדו את האופי הייחודי שלכם ומהר מאוד תגיעו להתבטאויות כבדות, משפטים ארוכים ולא מובנים, שאלות שיאשרו פתוחות ובאופן כללי - תוכן די מעפן. החליטו אם אתם רוצים לקבל התראות על תגובות וביקורות (הסבר על זה מאוחר יותר). כאילו, ברור שאתם רוצים, אבל אם מישהו מוזר... אז אני מניח שהוא יכול לכבות את זה... עכשיו בוחרים תמונת כותרת ראשית למאמר. זה חשוב מאוד (אפילו כתוב "חובה" בסוגריים. זה לא סתם) כי היא תופיע בעמוד המאמרים הראשי. אני לא יודע מה יקרה אם אלא תבחרו תמונה. יכול להיות שהאינטרנט יפסיק להתקיים. בואו לא ננסה את זה. לוחצים על "פרסם" וזהו. אתם בהיכל התהילה של "מאמרי משתמשים" לנצח נצחי נצחים. בלוגים אחד הדברים הכי מעניינים בקארספורום, וייחודיים לנו בנוף הישראלי (גם בעולם לא נתקלתי בכזה דבר, אבל זה לא אומר הרבה) הם שרשורי האחזקה המתגלגלים שמעלים חברי הפורום. אך - כמו שאמר סוקרטיס - אליה וקוץ בה. התוכן מרתק, ההמתנה לעדכונים מורטת עצבים, והדרמות סוחטות דמעות (1200 שקל לפילטר שמן?! מה? איך?!?!?). אבל הפורמט של דיון פורומי פשוט לא ממש מתאים לזה. בטח עכשיו עם מערכת ההתראות. אני אפילו לא יכול לדמיין לעצמי את רכבת ההרים הרגשית של לקבל התראה על תוכן חדש, לראות פות"ש של שרשור אחזקה שאני עוקב אחריו פרסם הודעה חדשה, להיכנס ולגלות שהוא ענה "1+" למישהו שכתב לו "אחלה אוטו אחי". וואו. אני מזיע רק מלחשוב על זה. כל זה נכון גם לגבי פרויקטים של שחזור רכבי אספנות, שיפוץ מוסך, תהליך בחירת רכב לקניה או כל "סיפור בהמשכים אחר". וגם אם זה לא סיפור אחד אלא סתם רצון לחפור לנו על שטויות (פעילות שאנחנו מעודדים בקנאות, אגב) בתדירות גבוהה יחסית ולשמור הכל במקום אחד מרוכז, כמו גם לקבל יותר פוקוס על התוכן שלי מאשר על התגובות (בקשה לגיטימית לגמרי) ולאפשר לעדת המעריצים שלי לקרוא את כל הגיגיי אחד אחרי השני. בקיצור.... בלוג. אנחנו כולנו חנונים. אתם לא צריכים שאני אסביר לכם מה זה. כרגע, האפשרות לפתוח בלוג פתוחה לכל חברי הפורום. בעתיד הקרוב היא תוגבל למשתמשים מעט פעילים יותר (עניין של כמה עשרות הודעות) אבל אנחנו יכולים בקלות לכבות אותה לאנשים בודדים או לקבוצות משתמשים שלמות אם נראה שיש חברי פורום שמנצלים את האפשרות הזו לרעה. בין אם זה לפרסום העסק שלהם, לפרסום תוכן זבל או כל דבר אחר שנחליט שלא עומד בכללים שאנחנו נחליט מה הם. או במילים אחרות, בכפוף למה-שפאקינג-בא-לנו. סבבה? אז בואו נעשה טובה כולנו לכולנו, ונשתדל להפיק תוכן איכותי. למה לפתוח בלוג? או - מה ההבדל בין בלוג לשרשור למאמר? בלוגים דומים למאמרים בפן אחד משמעותי: הפוקוס הוא על התוכן של פות"ש (פות"ב? פות"מ?) ולא על הדיון והויכוחים שמגיעים אחר כך (אלפא. זה. פרימיום. חלאס!). הוא גם דומה לשרשור בפן אחד משמעותי: דיון עדיין יכול להתפתח באיזור התגובות והכותב עדיין יכול לענות למגיבים שלו. מאידך, בלוג גם שונה מאוד ממאמר. הוא פחות רציני וטכני, יותר קליל, יותר אישי, והוא לא "חי בוואקום". הוא סיפור בהמשכים. למאמר יש התחלה, אמצע וסוף, בלוג יכול להימשך לנצח (כאילו, טכנית לא כי תמותו מתישהו, אבל הבנתם את הקטע). בלוג גם שונה משרשור באותו פן שהוא דומה למאמר (שניה, רגע, זה נהיה מבלבל...) בכך שהפוקוס הוא על התוכן המקורי ולא על הדיון. אז איך פותחים בלוג? גם כאן, התהליך מאוד פשוט. אבל בניגוד לשרשור או מאמר, כולל שני שלבים. פתיחת הבלוג עצמו, ופרסום פוסט. פתיחת בלוג: מרחפים (או לוחצים אם אתם במובייל. שוב, למטיבי הקלדה בלבד) על "קהילה" בתפריט הראשי ולוחצים על "בלוגים" (זה יזוז למקום יותר מרכזי). לוחצים על "בלוג חדש": ממלאים את ההוראות: נותנים לו שם (אני לא יודע אם אפשר לערוך אותו אח"כ. אז תנו לו שם רציני ולא משהו אידיוטי שתתחרטו עליו): תיאור: בוחרים אם אתם רוצים להציג "תפריט צד מותאם אישית" (באמת שאין לי מושג למה זה טוב. זה סתם טקסט וכבר יש לכם את התיאור כדי להכניס טקסט... אם מישהו רוצה לנסות את זה, אני אשמח שתדווחו לי אם אתם מוצאים לזה עוד איזה שימוש נוסף). בוחרים מי יכול לקרוא את הבלוג שלכם: והאם לאפשר פיד RSS (אם אתם חיים בשנות ה-90 או מתי שזה לא יהיה ש-RSS נחשב למגניב): לוחצים על "המשך": וזהו. הבלוג שלכם עכשיו באוויר. הוא גם יופיע בעמוד הבית של הבלוגים: אותו יכול כל אחד מכם לסדר לפי מה שהוא מעדיף: רשימת בלוגים או רשימת פוסטים אחרונים: יופי, אחלה. אבל מה עוזר לי בלוג בלי פוסטים? או. שמח ששאלתם. כדי להגיע לעמוד פרסום הפוסט אתם יכולים לבחור באחת מתוך בערך 39 דרכים שונות שראיתי בדקות שאני מתעסק עם זה. אני בטוח שיש לפחות עוד 40-50 דרכים נוספות. אפשר ללחוץ על "תוכן חדש" בתפריט העליון (ליד סימן ההתראות שלכם), להיכנס לפרופיל שלכם ולבחור בטאב "בלוגים" שיופיע ברגע שתפתחו את הבלוג הראשון שלכם, דרך עמוד הבלוגים הראשי ועוד ועוד ועוד. כאן התהליך מאוד מאוד דומה לזה של מאמר, אבל קיימת גם אופציה לפתוח סקר. נתחיל בפוסט רגיל. בוחרים כותרת: תגיות: בוחרים לקבל התראות כשמתקבלת תגובה (כי אנחנו לא מוזרים...) חופרים חופרים חופרים חופרים: ופה נהיה מעניין: פיצ'ר ייחודי בבלוגים הוא היכולת לצרף לכל פוסט אלבום מסוים שהעלנו מבעוד מועד ולהציג אותו לצד התוכן. שימו לב שהחלק של האלבומים עדיין לא תורגם, אז הוא - בגדול - כולו באנגלית. אתם יכולים להשתמש בו, אבל קחו את זה בחשבון. אם החלטתם לעשות את זה, בוחרים את האלבום מתוך הרשימה: בוחרים תמונה: עוד פיצ'ר מעניין הוא התזמון. אם הבלוג שלכם הוא "סיפור בהמשכים", אתם יכולים טכנית לכתוב את כל הפוסטים באותו יום, ורק לתזמן אותם גם שיתפרסמו וייחשפו לקהל הקוראים בזמנים שונים. לדוגמה אם אתם מפרסמים שרשור שיפוץ, אתם יכולים לכתוב את כל התהליך אחרי שכר סיימתם, ולפרסם "פרק" בסיפור פעם בשבוע. אפשר כמובן להתעלם מכל מה שכתבתי כרגע ולבחור ב"עכשיו". אתם יכולים גם לבטל את ה"פרסם" ואז הפוסט פשוט יישמר מבלי להתפרסם - זה טוב אם אתם מאבדים את המוזה במהלך הכתיבה או רוצים לעשות הפסקה בכתיבה מבלי לאבד את התוכן או להצטרך להעביר אותו לוורד או תוכנה חיצונית אחרת. מכאן, "אישור הפוסט" והפוסט יפורסם (או יישמר להמשך עבודה מאוחר יותר): בפוסט הבא: מערכת התגובות והביקורות.
  41. 1 point
    הפחד הכי גדול שלהם זה שאנשים יבינו כמה דופקים אותם ויתחילו לשבת על הכסף. הכלכלה תתרסק לכל הרוחות תוך שנה. לכן הם חייבים להמשיך לתדלק את הטירוף הצרכני שמשתולל כאן.
  42. 1 point
    אי אפשר להתעלם מהעובדה שבשנות ה-90 ירדו מהמטוס מיליון בני אדם מהגוש הקומוניסטי לשעבר ללא נכסים וללא חסכונות והצליחו לקנות כאן נכסים וגידלו ילדים. מצד שני ילדים של אותם עולים עובדים מהבוקר עד הערב, מרוויחים הרבה יותר כסף מהוריהם ולא רואים את עצמם מתקרבים לבעלות על דירה. להכחיש כזה דבר זה 100% אטימות.
  43. 1 point
    פספסתי את המשק בית. לא את הברוטו. מ 25 אפשר לשים 8 ועדיין לחיות טוב. ותכנית חיסכון היא השקעה אם יש תשואה. לא אם אתה משלם הלוואה.
  44. 1 point
    מישהו פה הזכיר פתח תקווה תנו לי לתאר לכם זו"צ התחתנו בגיל 21, בלי השכלה, בלי מקצוע, בלי שקל עזרה מההורים במקום להתבכיין הלכו לגור בכפר נוער (תוך כדי עבודה במקום כמובן), במהלך השנים חסכו פרוטה לפרוטה ורכשו בפ"ת לפני 5 שנים דירת 3 חדרים ב1m ש"ח, ושדרגו לפני שנה לדירת 4 חדרים ב1.4M ש"ח, המשכנתא הנוכחית סביב ה550,000 אחרי רכישת הדירה כבר יכלו לשדרג את הפונטו 99 ל2008, וכשנולד הילד הרביעי כבר גדלו לסנטה-פה נחמדה באיזה 70K הם לא עשירון עליון, גם לא שישי הם פשוט התנהלו נכון
  45. 1 point
    לגבי שכירות, הדיירת שלי ביקשה ממני להפחית את שכר הדירה ב-1000 ש״ח במרץ ואפריל. היא דיירת טובה שעובדת קשה ונמצאת כבר שנתיים וחצי בדירה ללא אף בעיה. גם שומרת מאוד על הנכס. ואני יודע שברגע שהיא תחזור לעבוד היא גם תחזיר את הכסף. אז לא היה לי בעיה לאפשר לה את זה ואני גם הולך להאריך איתה את החוזה בעוד שנה. ואתם יודעים מה, לפעמים גם רק ההרגשה שעזרת למישהו כשקשה לו שווה את זה.
  46. 1 point
    פתח תקווה. בתור עשירון עליון אני חושב שזה הגיוני שאני אוכל לקנות דירה ברדיוס של שעה נסיעה מהעבודה לא? חדרה זה במקרה הטוב שעה ו-45 דקות (נניח דרך כביש 6, ייקח לי 45 דקות להגיע למחלף קסם, היום לוקח לי מהבית לשם 10 דקות, ועוד 50 דקות משם למשרד). הסינון לא עובד אגב, הוא פשוט מציג הכל. אין לי רצון להגיע לת"א, אני נמצא בת"א פעמים בודדות בשנה במקרה הגרוע (כשמבחינתי כמה שיותר = יותר גרוע) אבל ברצינות שואל, אם לא עשירון עליון, מי יקנה כאן דירות חדשות? מי יקנה כאן דירות בכלל? לא בדיוק, כי הוא יגלה שהעתודה הכלכלית של עוד 10-15 שנה לא נמצאת פה, ולא משלמת מיסים פה, ובשביל לחם עם חמאה הוא צריך להנזיל את החסכונות שלו. לא סתם אמרתי, בלי הדור הזה וספציפית העשירונים העליונים של הדור הזה, קצבת הזיקנה תהיה שקל ותשעים. כן, אבל כל אלה לא העתודה הכלכלית של עוד 10-15 שנה, בעוד 10-15 שנה המאיון העליון יישאר מאיון, משמע לא חלק גדול מהאוכלוסיה (ולכן גם אם ממוסה באופן כבד, זה לא מניב הרבה מיסים אבסולוטית). משפרי הדיור של היום בעוד 10-15 שנה הם בני 50-60 ואפילו יותר. כי חוזר לשאלה, ומוסיף שנים, בעוד 20 שנה מי יקנה דירות? אם עשירון 9-10 לא יכולים לקנות אז מי כן? אם קניית דירה בטווח נניח של גדרה-נתניה לא אפשרית לעשירון 9-10 אז למי כן? לאלפיון העליון? ומה הם יעשו ישכירו את כל הדירות הללו? כולנו נהיה דיירים של האלפיון העליון? ובאמת נראה לך שזה יחזיק מים? איך נראית כלכלה כזו?
  47. 1 point
    החרדים הרגילים הם אפילו לא ליצמן. בחלוקה לחסידויות (או כתות) יש כאלה ויש כאלה, יש כאלה שהם ציונים, יש כאלה שהם אדישים לציונות, יש כאלה שהם לא ציונים ויש כאלה שהם אנטי ציונים אולי יש גם עוד דרגות בדרך, אלה לפחות ממה שאני מכיר בעצמי. לא הבנת את הקונספט? שחס וחלילה הוא לא יקרא משהו שסותר את השקפת העולם שלו בצורה מנומקת עם לינקים והוכחות הוא מתעלם מקיומם של אנשים 🤣 אל תדאג, את מה שלא ילמד ממני ילמד מהמציאות בדרך כזו או אחרת.
  48. 1 point
    כל דייר שמיני לא שילם את מלוא דמי השכירות בחודש אפריל 2020. מחקר שכלל 1,525 שוכרים מצא שהקורונה פגעה משמעותית ביכולת לשלם שכירות באפריל. בין השיקולים שהשפיעו על ההחלטה אם לשלם וכמה: רמת ההיכרות עם בעל הדירה ומצבו הפיננסי https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3821791,00.html?ref=ynet
  49. 1 point
    היום קיבלתי את ההודעה הבאה לטלפון : "קיץ שמח גולשים ומתרחצים יקרים! בימים האחרונים אנחנו עדים לעלייה משמעותית בגניבת רכבים בחופי הים. על מנת שזה לא יקרה גם לכם...חובה להשאיר את מפתח הרכב תחת השגחה מלאה ובשום אופן לא על הגלגל/אגזוז. הגנבים מתוחכמים ומתצפתים עליכם. יום טוב ובריא לכולם. קבוצת שלמה" עכשיו אני גם מבין מה עומד מאחורי זה.
  50. 1 point
    פיקוח על הבנקים: האשראי הצרכני צנח ב-7 מיליארד שקל תוך חודשיים מדובר בירידה חדה של 4.5% בתוך חודשיים, המשקפת קצב שנתי של ירידה של 27%. לפחות עשור לא נרשמה ירידה חדה כ"כ באשראי הצרכני. https://www.calcalist.co.il/money/articles/0,7340,L-3822033,00.html הבנקים מתחילים להפסיד כסף, הריבית צפויה לעלות ?
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • Create New...