Jump to content

לוח ניקוד

  1. banji man

    • נקודות

      7

    • הודעות

      1,073


  2. itaimoto

    • נקודות

      5

    • הודעות

      111


  3. aa123

    • נקודות

      5

    • הודעות

      3,891


  4. menir1

    menir1

    אחראי פורום


    • נקודות

      4

    • הודעות

      5,633


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 10/05/20 בכל התחומים

  1. אני עובר בפניה הזאת על בסיס שבועי. עד לתמונה הזאת ראיתי שם שני סוגי כלי רכב שמעורבים בתאונות: 1. בדרך כלל - רכבים נורמלים לחלוטין, בינהן פוקוס הפוכה, סוויפט מרוסקת, ועוד כמה משפחתיות שאני לא זוכר את הדגם שלהן כרגע. 2. אופנועים. וזאת למרות שמסתובבות שם קופרות, GT-R, ברזים ופורשה לרוב. רוצה לומר - לפני שקוטלים את כל בעלי הרכבים הספורטיביים באשר הם ועושים משפט שדה - אני מעריך על סמך סוגי הרכבים הפגועים שראיתי שרוב התאונות שנעשו שם הן של אנשים שלא היו ממוקדים מספיק בכביש (מישהו אמר טלפון?) ואין להם שום קשר לרכבים ספורטיביים. מי שבא לנהוג שם עם רכב ספורטיבי, מנסיוני, בדרך כלל סופר ממוקד בכביש וכן יודע להתאים את עצמו למגבלות הדרך, כולל שדה ראיה ורוחב נתיבים.
    5 נקודות
  2. אני כותב כחובב נהיגה וכמי שמחזיק הוט האץ. לא מטיף. נס הרים זה לא כביש להתגרזנות. יותר מדי סיבובים עיוורים ויותר מדי קטעים עם שוליים צרים. והנה התוצאה. הכלל הראשון בנהיגה מתקדמת זה לא לנהוג ממה ששדה הראיה מאפשר, לדמיין כאילו טרקטור עומד באמצע... יש כבישי נהיגה הרבה יותר כיפיים ובטוחים.
    5 נקודות
  3. מנועי סדרת פרינס זכו מספר פעמים בפרס "מנוע השנה", אך זה לא מנע את העובדה שמשפחת מנועים אלו צברו בישראל מוניטין מפוקפק ביותר, בעיקר הודות למנועי יורו 4 ויורו 5 (THP140/THP150/THP156 ו-VTi 120 האטמוספרי) אשר סבלו מכמות תקלות ובעיות ארוכה מאד מצד אחד, ומחוסר התגובה של היצרן ובא כוחו היבואן מצד שני, מה שהביא לפגיעה משמעותית במוניטין היצרן בארץ (בארץ הפגיעה במוניטין בעיקר של פיז'ו/סיטרואן הייתה קשה יותר מאשר בחו"ל, כיוון שבארץ רוב מכוניות הנוסעים שלהם שווקו עם מנוע THP156 או VTi120, להבדיל מאירופה ששם רב מכירות היו עם מנועי דיזל מוצלחים למדי). פגיעה במוניטין של BMW הייתה הרבה יותר קטנה כיוון שהמנוע המדובר הוצע במספר מצומצם של דגמים ובמשך זמן קצר יחסית, ותגובה טובה יותר של BMW בטיפול בתקלות ובביצוע עידכונים. לטובת הגולשים, אנסה לעשות קצת סדר תוך הסתמכות על ידע של מכונאים בארץ ומקורות ברשת (צרפתיים בעיקר) שהעליתי בחקתי. סדרת המנועים היא תוצר לשת"פ בין קונצרן PSA ל-BMW. המנועים יוצרו במפעלים שונים (לכל יצרן פס ייצור שלו), מה שהשפיע על כך שלא כל התקלות שקרו ב-PSA קרו גם ב-BMW .BMW הגיבו הרבה יותר מהר לבעיות שהתגלו והוציאו עדכונים רבים יותר ומוקדם יותר מהצרפתים. PSA לעומת זאת היו די חרשים לתלונות שהגיעו מהשטח ולא מיהרו לקחת אחריות על הכשלים הרבים (לא רק בארץ, זאת הייתה מדיניות היצרן בכל העולם). מאז 2015, PSA שינו את היחס והחלו לקחת אחריות על סדרת הכשלים, אך במקרים הקשים ביותר הם השתתפו בעלות חלקית של התיקון כל עוד המכונית הרלוונטית הייתה בת פחות מ-5 ועברה פחות מ-100K ק"מ ובתנאי שטופלה במוסכי רשת היבואן. ראשית, סדרת המנועים נחלקת לשלוש קבוצות כדלהלן: מנועים אטמוספרים הזרקה עקיפה עם תזמון שסתומים משתנה וגובה הרמת שסתומים משתנה (1.4VTi 95 EP3-EP3C/1.6VTI 120 EP6-EP6C ) - מנוע 1.4 שווק בסיטרואן C3 פיקאסו, מנוע 1.6 שווק ב-308 דור ראשון, בסיטרואן C4 דור שני, בפיז'ו 207 1.6, בסיטרואן C3 דור שני, וב DS3. מנועי טורבו הזרקה ישירה עם תזמון שסתומים משתנה בשסתומי היניקה בלבד יורו 4 THP140/THP150/THP175 - EP6DT/EP6DTS מנוע THP140 שווק ב C4 דור ראשון החל מ 2008, ב-308 דור ראשון וב C4 פיקאסו דור ראשון במודלים המקדמים. מנוע THP175 שווק ב-207GTi יורו 5 THP156 - EP6CDT מנוע THP156 שווק בפיג'ו 508 דור ראשון, 3008/5008 דור ראשון, סיטרואן C5 דור שני, סיטרואן C4 פיקאסו ו-C4 דור שני, סיטרואן DS3, DS4, DS5 (ייצור עד מודל 2014 כולל), סיטרואן C4 דור שני ופיז'ו 308 דור ראשון. יורו 6.1/6.2 THP165/THP180 מנוע THP165 שווק בפיג'ו 508 דור ראשון לאחר מתיחת הפנים (ייצור החל ממודל 2015), 3008 דור ראשון לאחר מתיחת הפנים, 3008 דור שני (מודל 2017-18), סיטרואן C4 פיקאסו, DS3 מנוע THP180 נכנס לשימוש כדי לעמוד בתקן יורו 6.2 בפיג'ו 3008/5008, 508 דור שני, סיטרואן C5 AirCross מנועי טורבו הזרקה ישירה עם תזמון שסתומים משתנה יניקה/פליטה יורו 5 EP6CDTX THP200 - שווק בפיג'ו RCZ ובפיג'ו 208GTi לפני מתיחת הפנים יורו 6.1 THP208 EP6FDTX/272 EP6FDTR ששווקו בפיג'ו 208GTi לאחר מתיחת הפנים וב-308GTi יורו 6.2 THP225 בפיג'ו 508GT/308GT לא כל מנועי פרינס זכאים למוניטין המפוקפק, ודווקא המנועים החזקים והעדכניים בסדרה - אלו בתקני יורו 6 הם הכי אמינים ומוצלחים. הבעיה הדומיננטית בכל מנועי היורו 4/5 (VTi ו-THP) הייתה קשורה למערכת התזמון. חומר חלש מידי ממנו יוצרה השרשרת גרם להתארכותה ומותחן הידראוולי כושל לא התייצב לעבודה כדי לפצות על ההתארכות. PSA עדכנו את המותחן, השרשרת ומובילי השרשרת מספר פעמים במהלך חיי המנוע. כמו כן, בעיות בראש המנוע - גומיות שסתומים שהתייבשו מהר ואטם מכסה שסתומום נוזל גרמו בין היתר לצריכת שמן מוגברת. התארכות השרשרת גרמה למגוון בעיות עליהן יפורט בהמשך. המנוע הכושל ביותר הוא ה-THP156 שכלל רשימה ארוכה של בעיות, אך גם הוא עבר מספר עדכונים במהלך שנות ייצורו. BMW הפסיקו את השימוש במנועים אלו עם המעבר לתקן 6.1, אולם PSA החליטו להמשיך להשתמש במנועים אלו כיוון שלא היה להם תקציב לפיתוח מנוע בנזין חדש במקביל לפיתוח מנוע 1.2 ומנוע דיזל 1.5. לקראת עדכון המנועים לעמידה בתקני יורו 6, המנועים זכו לשדרוג משמעותי וכ-20% ממכוללי המנוע הוחלפו בחדשים. הרשימה כוללת משאבת הזרקה לחץ גבוה חדשה, מגדש טורבו ומערכת קירור טורבו מעודכנת, תכנון חדש לראש המנוע וכלה במחשב ניהול מנוע מעודכן. המנועים העדכניים (THP165/208/180/225/272) מוצלחים ולא ידועים כשלים סדרתיים. לאחרונה מצאתי סיכום שפורסם במגאזין הצרפתי LaArgus שמכיל את המידע המקיף ביותר על הבעיות השונות האופייניות למנועי יורו4/5 - כתוב בצרפתית אמנם, אך מכיל מידע רב. להלן תמציתו בעברית + מידע נוסף שהצטבר במוסכים מתמחים בארץ: מנוע VTi - מנועים אלו אמנם פחות מוצלחים ממנוע ה-NFU אך בסך הכל האמינות שלהם סבירה, כדאי להעדיף מנועים שיוצרו ממרץ 2013. הבעיה המרכזית במנועים אלו היו סביב מערכת התזמון כתוצאה מכשל תכנוני של המותחן והשרשרת. מתבטא ברעש מכיוון השרשרת בזמןן הנעה קרה. אם השנים, היו מספר עדכוני יצרן: מותחן שרשרת תזמון - מותחן ושרשרת מרוויזיה מעודכנת הותקנו החל החל מ-17/07/2009 אולם רויזיה נוספת יצאה בפברואר 2013. מנועים שיוצרו בין 18/07/2009 ועד 12/09/2011 יצא קמפיין שרות להחלפת בית מסנן שמן ומשאבת וואקום מנועים שיוצרו לאחר 13/09/2011 עודכנה שוב משאבת הוואקום צריכת שמן מוגברת כתוצאה מכשל של אטם מכסה שסתומים או התעוותות מכסה ראש המנוע עצמו - החל מ-20/10/2013 עודכן תהליך הייצור והבעייה נפתרה מערכת קירור - חיישן טמפרטורת נוזל קירור כושל ומשאבת מים כושלת - במנועים שיוצרו החל מ-01/10/2012 הוחלפה משאבת מים בדגם מעודכן. סלילי הצתה בעייתים גרמו להנעות קשות ו-miss fire. מנועים שיוצרו החל מ-01/10/2008 צויידו בסלילי הצתה מעודכנים. ממיר קטליטי - הידלקות נורת זיהום אוויר ללא ירידה בתפוקת המנוע , יכולה להצביע על צורך בהחלפת ממיר. ירידה בכח המנוע מלווה בהודעה על בעיית זיהום אוויר נגרמת לרב משסתום PCV מטונף. ניקוי שלו אמור לפתור את הבעיה מנועי יורו 4 THP140/175- מנוע זה נדיר יחסית בארץ, אך הבעיות שלו משותפות גם למנוע THP156. מנועים שיוצרו עד 14/07/2009 יוצרו עם שרשרת ומותחן מתכנון כושל. כאמור גם הרוויזיה שהוצגה ב-2009 לא הייתה הרוויזיה הסופית ועדכון אחרון יצא בפברואר 2013 (ראו עדכון של מנועי THP156/200). בעיה זאת היא הגורם העיקרי להצטברות פיח על שסתומי היניקה, כיוון שהתארכות השרשרת "דפקה" את התזמון של השסתומים, וגרמה לכך ששסתומי היניקה נותרו פתוחים זמן ארוך מהנדרש בתחילת מהלך הפליטה. הרוויזיה האחרונה של שרשרת התזמון והמותחן שהוצגו ב28/02/2013 פותרים גם את בעיית הצטברות הפיח על השסתומים. משאבת מים - במנועים שיוצרו החל מ-01/10/2012 הוחלפה משאבת מים בדגם מעודכן. צריכת שמן מוגברת, הופעת עשן כחול - בדומה למנועי ה-VTi, נגרת כתוצאה מכשל ייצורי של אטם ראש המנוע ו/או מכסה שסתומים. מנועים שיוצרו החל מ-31/12/2010 כללו תכנון מעודכן. סלילי הצתה תקולים גורמים לגמגומים בנסיעה - מנועי שיוצרו עד 01/09/2012 סבלו מסלילי הצתה בעייתים מנוע THP156 - הנבלה הסרוחה שהוציאה את השם הרע למנועים הנ"ל בארץ. המנוע הזה הופיע עם מספר כשלים תכנונים - אך המסמך של LaArgus מגלה שהמנוע עבר שידרוגים במהלך חייו ומנוע שיוצר במחצית השנייה של 2013 אמור לגלות אמינות סבירה. שרשרת תזמון ומותחן כושל (בעיה משותפת לכל סדרת מנועי פרינס יורו 4/5) שנוטה להתארך תוך מספר קילומטרים קטן יחסית. בעיה זאת היא הגורם העיקרי להצטברות פיח על שסתומי היניקה, כיוון שהתארכות השרשרת "דפקה" את התזמון של השסתומים, וגרמה לכך ששסתומי היניקה נותרו פתוחים בזמן מהלך הפליטה. הרוויזיה האחרונה של שרשרת התזמון והמותחן שהוצגו ב28/02/2013 פותרים גם את בעיית הצטברות הפיח על השסתומים. סלילי הצתה תקולים גורמים לגמגומים בנסיעה - מנועי שיוצרו עד 01/09/2012 סבלו מסלילי הצתה בעייתים. תקלות בטורבו וניהול זרימת האויר. מערכת הקירור של הטורבו סבלה מתכנון כושל שגרם לכך לכך שהקירור החשמלי של הטורבו לא עבד וגרם לקיצור חיים של המגדש. בעיות בפורק לחץ טורבו ושסתום ויסות הטורבו משאבת הזרקה לחץ גבוה שנוטה להחזיר נשמתה, בין היתר בגלל ה"מכות" שהיא חוטפת משרשת התזמון שהתארכה. המשאבה מופעלת ממערכת התזמון. סימפטומים כוללים איבוד כוח והדלקות נורת SERVICE. מסתבר שמנועים שיוצרו החל מ-01/05/2013 כללו משאבה מעודכנת (היצרן נתן כיסוי מלא עד 5 שנים או 100K ק"מ) משאבת מים עם תכנון לקוי שמסיימת את חייה מוקדם יחסית (זהה למנוע VTi שמוכר מעלה) - מנועים שיוצרו החל מ01/10/2012 מצויידים במשאבה משודרגת מחבר של קו הקירור של הטורבו גרם לאיבוד נוזל קירור - מנועים שיוצרו החל מ-28/04/2014 כללו מחבר מתכנון חדש גומיות שסתומים מתייבשים וגורמים לצריכת שמן (טופל בצודלים מאוחרים יותר). תוכנה לניהול מנוע רגישה מאוד ולא סלחנית לשום תקלה וישר נדלקת נורת אזהרה ונכנסים למצב "חירום" גרירה למוסך ואי נעימות תופעה של אורגן אורות בלוח המחוונים במנועים שיוצרו עד 14/04/2014, דרשו החלפה של ריתמת החיווט במכונית... מנוע THP200 - המנוע הכי חזק (ששווק בארץ) הוא המוצלח ביותר ממנועי היורו 5 למנוע זה שרשרת ומותחן שונים מהמנועים עם תזמון משתנה לשסתומי הינקיה בלבד. אולם מסתבר שגם כאן מותחן שרשרת ו/או מובילים של השרשרת תזמון במנועים שיוצרו בין 30/09/2010 עד 28/02/2013 היו בעיתיים. זה רלוונטי לדגמי RCZ בעיקר (שמעטים מהם נמכרו עם מנוע זה), דגם ה-208GTi הגיעה ארצה כבר עם המותחן המעודכן ולכן גם לא סבל מהצטברות פיח ובעיות אחרות שקשורות לשרשרת התזמון. מחבר של קו הקירור של הטורבו גרם לאיבוד נוזל קירור - מנועים שיוצרו החל מ-28/04/2014 כללו מחבר מתכנון חדש בעיה בפורק לחץ של הטורבו (BMW הוציאו פורק משופר) ושסתום ויסות הטורבו משאבת הזרקה לחץ גבוה שנוטה להחזיר נשמתה. סימפטומים כוללים איבוד כוח והדלקות נורת SERVICE. מסתבר שמנועים שיוצרו החל מ-01/05/2013 כללו משאבה מעודכנת (היצרן נתן כיסוי מלא עד 5 שנים או 100K ק"מ) אותה בעייה כתוצאה מריתמת חיווט תקולה שאופיינית למוע THP156 מוזכרת גם המנוע זה, אולם אני לא מכיר תלונות כאלו בארץ (לפחות בקהיליית ה-208GTi) מנוע פרינס עבר אבולוציה ארוכה יחסית וכחלק מהעדכון שהוא עבר כחלק מהעמידה בתקן יורו 6, כאמור הוא עבר שדרוג מהותי. מנועי יורו 6 בשימוש כ-5 שנים ולא מצאתי עדויות לכשלים מהותיים במנועים אלו. PSA_THP_problems.pdf
    3 נקודות
  4. לגבי רעשי הרוח. נתחיל בשריקות. קודם כל אפיון הבעיה. ישנם סוגים שונים של רעשים ושריקות במהירויות שונות ומחלקים שונים ברכב. אצלי השריקה הייתה דומה כפי שדיווחו חלק מבעלי טסלה. זאת דוגמה מצוינת : הבדיקה שנעשתה אצל טסלה לבעיית השריקה הובילה לאזור הפנס ,נייר הדבק הוא פתרון זמני בלבד אבל מאוד מהיר לזיהוי רעשי הרוח. השתמשתי בנייר הדבק עבור ניסויים רבים שערכתי ברכב שלי הפתרון אצלי, התקנת גומיה במרווח שבין הפנס לפגוש ומכסה המנוע: קיבלתי שיפור אבל לא משמעותי בהמשך מצאתי פתרון נוסף מבית מרצדס לאותו הסימפטום, הפעם מאזור הגריל : שאכן אומת לבסוף ע"י חברת מרצדס לתיקון רישמי : אצלי מצאתי מרווח במקום המסומן, האזור לא אטום ומאפשר כניסה של אוויר. בוצעה אטימה בכל היקף הגריל בעזרת דבק והשריקה נעלמה!!! לגבי רעשי רוח כלליים (שאינם שריקות), הוספתי שכבת אטימה נוספת בדלתות ובמכסה המנוע בעזרת ספוג וגומי: רעשי הרוח ירדו בצורה משמעותית והפכו את הנסיעה לשקטה יותר. בנוסף, אטמתי בעזרת ספוג את המרווח שבין הגגון לגג. לא בטוח עד כמה זה משמעותי מבחינת רעשים:
    3 נקודות
  5. כשתהיה מנהל השיווק של היבואן תחליט על התמהיל שנראה לך מתאים.
    2 נקודות
  6. בתוך עמי אנכי יושב. ומתוך מאות החברים שהיו לי בבחרותי (אז הייתי חברותי במיוחד ) רובם נשואים ומאושרים בכיף. גם היום אני משמש בתפקיד בכמה קהילות במקום מגורי ואני רואה בעיניי. עדיין אין לי יכולות רנטגן אבל אוזניים (רגשיות למדיי לצערי) ועיניים ומה שאני רואה שהרוב נהנים ועושים חיים! כמובן שיש כמה שפירקו את החבילה אבל האחוז הוא יחסית נמוך ואחוז הנשואים / תקרא לזה מערכת זוגית משמעותית גבוהה מאוד. השערה גסה למעלה מ90% לגבי שביעות הרצון והרב- בציבור הספרדי והליטאי (שביחד הם רוב של 2/3 לפחות בציבור החרדי על "כל" תתי הקבוצות הקיימות) זה קשקוש מוחלט אף אחד לא "קובע" לך או מחליט לך עם מי להיפגש ועם מי להתחתן ומתי להתגרש. טבעי שבחורים צעירים ממשפחות בריאות נעזרים בהורים שלהם ואו ברבנים שלהם אם יש התלבטות, כמו כל אחד אחר. לגבי ציבורים אחרים אין לי כל כך מושג. וטבעי ובריא עוד יותר שהנישואין נתקלים בבעיה מנסים ככל האפשר לנסות ליישר את ההדורים על ידי בעלי מקצוע. הכי קל בעולם לזרוק בן/ת זוג ולפרק מסגרות על כל שטות. אבל שמבינים את העיקרון ומתכוננים אליו לפני שנישואין זה כיף גדול אבל בית ספר להתפשרות וויתור. והגישה לא מה אני מקבל במערכת הזוגית אלא מה אני נותן. העסק ברוב המקרים באנשים בוגרים ובריאים בנפשם עולה יפה. תראה עברתי את המסלול הזה בעצמי סירבתי לפני ובאמצע תהליך (וגם סירבו לי...) אין לחץ משתי המשפחות ולו מהסיבה שברוב השידוכים אין ממש היכרות מוקדמת בין המשפחות (בציבור הליטאי והספרדי שעליו נסובה הודעתי) כן יש לחץ חברתי לסיים עם זה ביגלאים האלו מה שגורם לאלו שחולמים/חוששים/פילוסופים/ביישנים/מכוערים:) לקפוץ למים. ןלעשות את מה שהם יעשו במקרה הטוב עוד 10 שנים רק עם מבחר רב יותר ופחות קבעון מחשבתי.
    2 נקודות
  7. ^ מסכים משתמש חדש לחלוטין (נרשם המיוחד עבור ההודעה הזו) + חברה לא הכי מוכרת + לינק לאתר של מקומון מאשקלון נראה כמו פרסום לא ממש מוצלח. מנהלים - אני מציע לשקול תקופת חברות של לפחות כמה ימים לפני הרשאה לאוף טופיק.
    2 נקודות
  8. יש רק רכב אחד בתמונה שמותאם לסוג הכבישים האלה, חבל שלא מיצרים כאלו היום.
    2 נקודות
  9. לא רוצה לשפוט אף אחד ולא רוצה להטיף לאף אחד אבל השאלה שעולה לי בראש היא כמה זמן עוד יקח לפני שיפתחו בארץ הזו מספיק מסלולים לנהיגה לא מנהלתית בכדי שנהגים שרוצים לקחת את הרכבים שלהם אל הקצה - מצד אחד יוכלו לעשות זאת וישאירו את הכבישים הציבוריים לנהיגה מנהלתית - מצד שני במידה ולא - ניתן יהיה להחמיר באכיפה\ענישה.
    2 נקודות
  10. נכון שיש זליגה בין המדינות, אבל היא זניחה לעומת התפשטות המגפה בתוך המדינה, בדיוק בגלל שהגבולות סגורים. דרך ההתמודדות עם הסיטואציה משתנה ממדינה למדינה, ולא רק בשיטת הבדיקה - גם במדיניות הסגר, טיפול בחולים ועוד. וכאמור, יש הבדלים נוספים ומשמעותיים - המשאבים העומדים לרשות המדינה, מאפיינים של האוכולוסיה ושל האיזור הגיאוגרפי, ועוד. זו אגב אחת הסיבות שלדעתי ניתוח ארה״ב כמדינה שלמה הוא בעייתי - כל אחת מה-states מתמודדת באופן שונה עם המגפה, וגם מאפייני האוכלוסיה שונים ביניהן. מצד שני הגבולות ביניהן לא באמת סגורים (עד כמה שאני יודע, אני טועה?)... אתה יכול לעשות איזה ניתוח כמותני שאתה רוצה (כבר ראינו את זה כאן..), השאלה היא כמה הוא רלוונטית להבנת האפידימיולוגיה של המגפה. רלוונטיות לדברים אחרים, כמו השפעה כלכלית וכו׳ - יש בהחלט, כמו שכתבתי.
    2 נקודות
  11. ומניין לך שהשידוכים מוצלחים, ושהזוגות שבעי רצון ?
    2 נקודות
  12. אני עובר סבב נוסף של בידוד וזמן רב בבית מאפשר לי לכתוב סיכום ביניים לאחר 4 חודשים ו 9000 ק"מ מאז ההחלפה של ה V40 הראשונה לשניה. להזכירכם, בצעתי מהלך סופר מהיר של החלפת V40 T4 יד ראשונה משנת 2018 ב V40 T5 4X4 יד שניה משנת 2019. הרכב עומד היום על 26000 ק"מ. הסיפור המלא פה : אומנם עברו רק ארבעה חודשים אבל הספקתי לא מעט. למי שאין זמן להגיע לשורה האחרונה כבר עכשיו אני אסכם שהרכב מדהים אבל ממש לא חף מבעיות וחבלי לידה. נתחיל בדברים הפחות טובים: זה לא קשור לרכב עצמו. יותר לעובדה שהרכב הוא יד שניה. התרגלתי לפינוק של רכבים חדשים מהסוכנות כבר שנים רבות. לקח לי זמן להתרגל לעובדה שמישהו אחר נהג ברכב לפני, אני מדבר על דברים קטנים ולא משמעותיים כגון שריטות חיצוניות כתמים בתוך הרכב, ואפילו הריח שיש תוך הרכב. שלא תבינו לא נכון. קיבלתי רכב במצב מצוין לאחר ישור קו פנימי וחיצוני. הבעלים הקודמים לא עישנו ברכב ולא מדובר במקרה המפורסם של סיינפלד. עדיין, רק לאחר מספר שטיפות וטיפולי פנים שאני עשיתי, התחלתי להרגיש בבית ולא כאילו אני משאיל ממישהו אחר את הרכב שלו. רעשי נסיעה: הרכב נקנה בינואר בזמנים של מזג אוויר סוער והדבר הורגש היטב בתוך הרכב מבחינת רעשי רוח. הייתי בטוח שלאחר שמזג האוויר ירגע אקבל רכב שקט ולפחות ברמה של ה V40 הקודמת. לצערי לא חל שיפור גם במזג אוויר רגוע. קיבלתי שרות מצוין מחברת מאיר, הגעתי פעמיים למרכז השרות. בפעם הראשונה בוצע איטום למסגרת החלון הקדמי ובפעם השניה הוחלפה מסגרת איטום חיצונית של דלת הנהג שנמצאה פגומה. עדיין לא הייתי מרוצה ובמיוחד משריקה מוזרה שנכנסה לתא הנהג מעבר למהירות של 100 קמ"ש. הרעשים לא היו חזקים כלל וכלל אבל מספיק חזקים כדי לשגע אותי. אחת מהסברות היא שהרכב החדש אמור להיות רועש יותר מהרכב הקודם בשל צמיגים גדולים יותר וגגון מקורי שמותקן לאורך הגג. הייתה לי האפשרות להמשיך את הפינג פונג עם מוסך מאיר אבל החלטתי להפסיק בנקודה הזאת. זה נראה לי חסר טעם כיוון שנראה שאמת המידה שלנו לרעשי רוח לא הגיעו לעמק השווה. אין לי תלונות. יש דברים מסוימים שבהם אני סופר פדנט וחפרן מעבר ללקוח הממוצע. כשמשהו מפריע לי אני משקיע משאבים רבים, לפעמים חסרי פרופורציות עד שאני פותר את הפער ונרגע. אני חושב שבשלב כל שהוא גם מכירת הרכב עמדה על הפרק. השריקות לא נתנו לי מנוח והחלטתי לפתור את הרעשים באופן עצמאי לפני שאני מרים ידיים. למזלי, יש לי כשרון מסוים וסבלנות לבצע חיפושי עומק בעולם התוכן האין סופי הווירטואלי. צפיתי באין ספור סרטונים, קראתי מאמרים ונכנסתי להמון פורומים של יצרני רכב שונים. לא התמקדתי רק בדגם שלי. הרשת מלאה בתכנים רבים. רובם לא קשורים לבעיה הספציפית שלי. למדתי את הנושא לעומק במשך זמן רב. לאחר תהליך מאד מאוד ארוך של ניסויים ופתרונות שונים ומשונים הצלחתי לפתור את בעיית רעשי הרוח לחלוטין! ההשקעה הכספית לתיקון מזערית, חומרי האטימה הוזמנו מAMAZON. היום הרכב נוסע בצורה חרישית. הרבה יותר שקט מהרכב הקודם. גם בזכות פתרונות האטימה וגם בזכות תוספת של שני הילוכים שמאפשרים שיוט של 120 קמ"ש מתחת ל2000 סל"ד. בגדול, בצעתי אטימה נוספת סביב הדלתות, הפנסים, מכסה המנוע והגריל. אם תהיה דרישה אכנס לעומקם של הדברים בפוסט נפרד. מזגן: באופן לא מפתיע המזגן הפסיק לקרר בסרק ובזמן נסיעה נדרשו דקות ארכות כדי לקרר את הרכב. לוולוו יש מזגן חזק. הוא אמור לקרר את הרכב במהירות ללא מאמץ גם בימי שרב קיצונים. למה לא הופתעתי מתקלת המזגן? הדבר כבר עלה בהיסטורית התיקונים של של הבעלים הקודמים. חששתי שהתקלה תחזור. לצערי מקור הדליפה עדיין לא נמצא והרכב עבר מילוי גז בלבד במוסך. הגעתי לתיקון בזמן השיא של הקורונה כשהמוסך עבד במתוקנת מצומצמת. לא נראה לי סביר להתעקש באותו הזמן על מציאת הדליפה. רציתי לצאת משם במהירות. המזגן מקפיא כרגע. אבקש לבדוק זאת שוב בטיפול הבא במסגרת האחריות כמובן. פס קישוט סביב החלון הקדמי החל להתקלף. עניין קוסמטי קטן שהוחלף תוך חצי שעה במסגרת האחריות. רגישות לבורות, באופן מפתיע למרות מעבר מגלגל 17 וחתך 45 לגלגל 19 וחתך 40 הרכב נוח יותר. כנראה בגלל כיול שונה של המתלים. הבעיה היא בבורות ושקעים עמוקים בכביש. מפגש מהיר מדי גורם לחבטה קשה אל מרכב הרכב. נראה שהצמיג סוגר מהלך ומעביר את מלא החבטה לחישוק. למזלי עדיין לא איבדתי צמיג. כמובן שאין רק מגרעות. לאחר חבלי הלידה הגעתי לנקודה שאני סוף סוף נהנה מהרכב ללא שום כוכביות. רכב מושלם לתפור מספר גדול מאוד של ק"מ בנוחות מקסימלית. הרכב והנהיגה בו מספקים לי הנאה רבה. הרכב מפוצץ בכל תוספת אפשרית, כל המערכות משודרגות לרמת הטופ של היצרן - מערכות ההינע, הבטיחות האקטיבית, התאורה, הסאונד, הנוחות והנראות משודרגות. למדתי להנות מכל התוספות. יהיה לי קשה ללכת אחורה. אני חושב שמדובר בחבילה נדירה מבחינת התמורה יחסית לעלות הרכב ובגלל שמדובר בשנה האחרונה שהרכב נמכר אני מאוד מרוצה מהמהלך שבצעתי. תוספות שלי: ההיתרון במעבר לרכב חדש מאותו הסוג הוא באפשרות להעביר בצורה חלקה את כל התוספות שכבר נקנו לרכב הקודם: המצלמה הקדמית והאחורית יחד עם מערכת הגיבוי שנמצאת בתא הכפפות ומאפשרת צילום חניה של שעות רבות. גלאי IROAD מסך OBD חיצוני טלפון קבוע ברכב בתושבת ברודיט (סים כפול) תוספות מיוחדות שנקנו לרכב הזה: משענת מרופדת ליד ולצוואר מחזיק כוסות בגוון בהיר גגון טולה מקורי לרכיבות השטח. הגגון של הרכב הקודם לא מתאים. מדבקות הגנה לדלתות בשל קרבה לקיר בחניה הפרטית שלי. ואיך אפשר בלי תמונות הנוכחית מימין עם האקסית: תוספת המשענות : גגון טולה יעודי לאופניים: בחניה:
    2 נקודות
  13. בכסופה כן... קצת נגע בסעפת יניקה ופליטה זה העלה לרכב איזה כמה כוחות סוס, בנוסף לתוכנה... המנוע 2.7 עם 190 סוסים בבסיס.
    1 נקודה אחת
  14. הבנתי. מסכים איתך! נחיה ונראה.
    1 נקודה אחת
  15. ~ בחייאת, תן לנוכחים פה קצת קרדיט שגם הם עשו שיעורי בית והעבירו את הפרופילים שלהם מספר איטרציות לפני שהרימו ידיים. אתה כבר מספיק זמן בפורום והשתתפת במספיק דיונים בנושא כדי לראות שבגדול מדובר באותם אנשים שעסקו במלאכה לאורך שנים ושאי אפשר להאשים אותם בעצלנות או בחוסר יסודיות. כמגיא סורק אקסלים לפרנסתו ומוצא טעויות של פסיק בחישובים של מיליוני דולרים, אני חושב שהוא מסוגל לקרוא מדריך עם המלצות ברשת ולצלם תמונה או לנסח טקסט מוצלח. כמו כן, מה עוזר הפרופיל הכי טוב בעולם כשאתה מוקף ב'אוהבות את החיים' למיניהן, או המקבילה האירופאית/אמריקאית שלהן - love traveling. אני מסכים שחשוב לקחת אחריות, אבל איכשהו הדיונים בנושא הזה תמיד גולשים להלקאה עצמית וזה לא לעניין. חלאס עם זה, גם הבחורות באתרים ובאפליקציות האלה הן לא הסחורה הכי איכותית (או לפחות לא מיוצגות כך), קל וחומר אם אתה לא גר בת"א חיפה או ירושלים. על זה בין היתר דיברתי כשהזכרתי את מגבלות הפורמט. זה נהדר שהחבר שלך הצליח, אבל שוב, על כל אחד כזה...
    1 נקודה אחת
  16. צודק, אני מתנצל, חשבתי שזה משהו שאתה כתבת. החישוב שלו של ה- 1,200 לגמרי מצוץ מהאצבע:
    1 נקודה אחת
  17. יכול להיות שזה יעבוד, אבל לא בטוח שזו התשובה. זכור לי שאתה בשנות ה-30? אז אלא אם אתה מגיע למסלול ערב (אז יש אנשים מטווחי גילאים יותר גדולים מכיוון שרובם עובדים), קח בחשבון שרוב הסטודנטים יהיו בשנות העשרים המוקדמות שלהם ולא בטוח שיהיו באותו הראש שלך (זה נכון לאוניברסיטת ת"א לפחות, בחוג לכלכלה). אישית לא הייתי הולך ללימודים כשזו אחת המטרות הראשיות שלי, אבל for each his own. אנקדוטה בנושא - בזמן הלימודים יצאתי עם מספר בחורות מהאוניברסיטה, ובאופן מצחיק, את רובן ככולן הכרתי דרך אפליקציה (אפילו כאלו שאשכרה למדו איתי את אותו התואר). היתה רק אחת שלא היתה דרך אפליקציה שהכרתי מקורס משותף. והוזכר העניין של התשלום, פרופיל, לייקים וכו' - אני יכול להיכנס לניתוחים טכנים של הפיצ'רים של כל אפליקציה, הניסיון שלי בהן כבר שווה ערך לתואר ראשון (סתם דוגמה - ל-OKCupid אין שום סיבה לשלם כי התשלום לא נותן שום ערך מוסף, לטינדר לעומת זאת - כן), אבל אסכם את זה ככה: הכל מתחיל ונגמר בפרופיל. אם הפרופיל גרוע, שום פיצ'ר בתשלום ("בוסטים" לדוגמה) לא יעזרו, כי 0 כפול X עדיין יתן 0. ולעשות פרופיל טוב, שכולל גם תמונות טובות ותיאור שלא מסתכם ב"אוהב את החיים" על שלל סוגיו - זו "תורה" שלמה, ופריווילגיה ששמורה רק לנשים (וגם אז, לא לכולן). ההבדל שתמונת פרופיל אחת, או תמונה נוספת אחת לא במקום, או משפט אחד בתיאור יכול לעשות - הוא עצום (!!!!). ואנשים לא מבינים את זה (כי יותר קל לא לקחת אחריות, כמובן). מה שאני מנסה להגיד הוא שלפתוח פרופיל, לזרוק שתי תמונות ולכתוב איזה משהו לצאת ידי חובה ואז להגיד "זה חרא זה לא עובד" - אז כן, ככה זה באמת לא עובד. גם אני עברתי את התהליך הזה שלקח לא מעט זמן, עד שהגעתי לפרופיל עם אחוזי הצלחה גבוהים ("הצלחה" אני מגדיר כהגעה לדייט). ונראיתי בדיוק אותו דבר, ובכלליות הייתי אותו בנאדם, לא הפכתי יפה יותר או עשיר יותר או מוצלח יותר, אבל הפרופיל עצמו השתנה לא פעם ולא פעמיים ועבר הרבה מקצי שיפורים. ואפשר להמשיך את זה גם לחלק של החלפת ההודעות באפליקציה ואחריה (עד הדייט, כי מרגע הדייט כבר אין שום קשר לדרך בה נעשתה ההיכרות וזה נושא אחר לגמרי). יש לי חבר שעשה בדיוק את הנ"ל, ובמשך שנה חווה רק אכזבות והתעקש לא לקבל עזרה. בסוף הוא נכנע ונתן לי לעזור. היום הוא מצפה לילד עם אשתו שהכיר ב-OKCupid (וזה באופן ישיר מהעזרה שהוא קיבל). ולמען הסר ספק, אני לא מדבר על כל מיני שיטות "פיקאפ" מצחיקות, אלא על פילוסופיה מסויימת שרלוונטית לעולם ההיכרויות אונליין, שהרבה רוב אנשים מפספסים, שאימוץ שלה יכול לשפר את אחוזי ההצלחה פלאים. בקיצור - תהליך לא פשוט, לא קל, דורש השקעה לא מעטה ומחוייבות בשביל להצליח ולא מתאים לכל אחד, במיוחד כשהכי קל להרים ידיים ולהתייאש (גם אני עברתי את זה). אבל לא אפשרי? סיכויים אפסיים? סליחה, מי שאומר את זה, מדבר שטויות. ואני אשמח להרחיב ו/או לעזור למי שצריך עזרה בנושא, עדיף בפרטי, כי זה סוטה מנושא השרשור המקורי (למרות ש"תהליך לא פשוט, לא קל, דורש השקעה לא מעטה ומחוייבות בשביל להצליח ולא מתאים לכל אחד, במיוחד כשהכי קל להרים ידיים ולהתייאש" מתאים לכל דבר בחיים).
    1 נקודה אחת
  18. בעברי, כחשמלאי רכב, במקרים דומים הייתי מחבר נורת בקורת קטנה מחוט הפיקוד למתנע (סטרטר) כך שבכל התנעה הנהג היה יכול לראות את הנורה נדלקת והוא עצמו היה רואה, בזמן התקלה, אם הנורה דולקת כרגיל או לא וכך צמצמנו אפשרויות עד הגעה מדויקת למקור הבעיה. לפעמים בצעדים נוספים, נורת הבקורת הייתה מתחברת למתג ההנעה עצמו וכו'. לפעמים, בשיטה זאת איתרתי במדויק את גורם הבעיה ושנאתי להחליף סתם חלפים. בברכה - רפי לין
    1 נקודה אחת
  19. וואלה, פספסתי. העובדה שסופר פארם ממוקמת מעל אמזון כנראה בלבלה אותי.
    1 נקודה אחת
  20. אתם שוכחים שהרבה אנשים מזמינים ממקום העבודה דרך תן-ביס והרבה פעמים הם יתאגדו כדי להזמין ביחד, אז תמיד יגיעו למינימום בלי בעיה.
    1 נקודה אחת
  21. 'הרבה' זה מושג יחסי ומעורפל. יותר נכון לומר שלמבורגיני עולה 4.5 מליון ש"ח כי זה התמחור שממנו אפשר להרוויח אחרי כל ההוצאות הנלוות. כמו שמינימום הזמנה 190 שח זה כנראה המחיר ההגיוני ששווה בשבילו לעשות משלוחים. אם המינימום היה 50 שקל אז כל אחד שמתחשק לו פיצה אישית היה עושה משלוח- השליחים לא היו עומדים בעומס, ואלה שעושים הזמנה ב200 שח היו מתבאסים כי האוכל היה מגיע קר/לא בזמן/עם טעויות בהזנמה וכו'. ואם אתה לא מבין למה בעל עסק יעדיף לשמור על הלקוחות הגדולים מרוצים גם אם לצערו זה יבוא על חשבון הלקוחות הקטנים אז אין מה להמשיך את ההסבר.
    1 נקודה אחת
  22. מבחינתי אני מאוד מרוצה ממנו, אני חיפשתי בכוונה מכשיר קטן מימדים(יחסית), כי אני ממש לא אוהב את אופנת המקררים בכיס. הוא מהיר מספיק , הטאצ' מאוד מדוייק מול הרבה מכשירים אחרים, אין שום תלונות על GPS, שמע בזמן שיחה, קליטה ואפילו זמן הסוללה לא רע בכלל ביחס לנפח. אני אישית לא אוהב מכשירים של שיאומי(וכניראה מכשירים אחרים של "תמורה לשקל" אם כי לא ניסיתי אותם) כי אתה תמיד מקבל את האלמנט במוזרויות קטנות ומרגיזות- מנגנון רטט בשקל וחצי, באגים, הנדסת אנוש בעייתית לעיתים, ושאר דברים). בפיקסל אין שום דבר מהשטויות האלה. אתה מקבל איכות של מכשיר דגל - רק עם חסרונות של מה שידוע לך - מעבד חלש יותר, גוף פלסטיק, ומסך פחות בהיר באור יום(והכול אתה יודע מהמפרט) אין הפתעות שנסתרות. אבל אתה משלם על זה- המכשיר לא זול. בטח שלא עם המחיר בארץ. לי היה חשוב מאוד לקנות אותו כי אני ממש סולד ממכשירים גדולים וקנו לי אותו באילת. קשה לי להמליץ על מכשיר באופן כללי, כי לשיאומי אני לא מתקרב(מספיק לי בקשות לתפעול וסידור מוזרויות שאני מקבל על הרדמי 8 פרו ועל המי 9 של אנשים בעבודה ) ואין ממש מכשירים שאני יכול להמליץ עליהם בטווח המחיר שביקשת. מה שכן, אם גודל זה בונוס גדול מאוד מבחינתך , בהחלט הייתי שוקל את הפיקסל( אבל באיזה מחיר מבצע טוב לרגל היציאה של הפיקסל 4A) או את האייפון SE החדש.
    1 נקודה אחת
  23. https://www.itech-store.co.il/items/2700988-Google-Pixel-3a-64GB 1300, ואולי אפילו יותר זול כי האתר לא מועדכן לגמרי. אין לי קשר לחנות
    1 נקודה אחת
  24. אני רק מקווה שאתה ביחסים טובים עם השכנים. פתיחת דלת מהירה ולא מתחשבת של הבחור שחונה ליד תהפוך את הרכב שלך על הגג. נראה כמו pickup אמריקאי עם דלת מאוד גדולה.
    1 נקודה אחת
  25. לא. אבל הנקודה שלי עדיין עומדת בעינה. אפשר להביע חוסר שביעות רצון עם החלטה שהתקבלה ברוב קולות מבלי להיות אליטיסט. זה גם עקרון דמוקרטי: היכולת להכיל חוסר הסכמה. וכמו ש@יבגניפ העיר, מותר גם להיות אליטיסט. אני אולי לא אוהב את זה, אבל זה לגמרי מותר. עניין של חופש ביטוי.
    1 נקודה אחת
  26. הביקורת שלי על הפיקסל 3A שברשותי, כבר נבלעה מזמן באחד העמודים. בכול מקרה, ההבדל העיקרי מבחינתי בפיקסל מעבר למה שציינת של צילום לילה טוב, זה העובדה שזאת מצלמה שמפספסת משמעותית פחות מכול מצלמה אחרת שהייתה לי. כשאין לך תנאים אידיאלים או שהאובייקט זז או שאתה ממש צריך לצלם משהו מהר- היא עושה את העבודה בצורה הכי טובה שראיתי בסמארטפון(ולחברה שלי יש גלקסי S10 כרפרנס). בכול מכשיר שהיה לי, שמתי את המצלמה של גוגל, ואכן היא שיפרה את איכות התמונה, אבל ליכולות שציינתי מקודם, זה עדיין לא הגיע. ופה לדעתי הגדולה האמיתי של הפיקסל. פחות באיכות בצילומים סטטיים באור יום עם יד יציבה, שגם מכשיר ב-600 שקל יכול לצלם ברמה מספקת.
    1 נקודה אחת
  27. אפשר לא להסכים עם החלטה שהתקבלה ברוב קולות גם מבלי להיות אליטיסט ולא-דמוקרטי.
    1 נקודה אחת
  28. אם זה רפידות תחליפיות אז יש סיכוי, זה קורה בד"כ מאיכות פחות טובה של רפידות. אולי שחיקה לא אחידה בין הרפידה הפנימית לחיצונית
    1 נקודה אחת
  29. לדעתי הוא עשה שלוש טעויות הראשונה שהוא ניסה להצדיק את המחיר שלו, השנייה שהוא נתן לגברת הנחה והשלישית שהוא נכנס למשחק שלה. אם הוא היה מתעלם ממנה תוך חצי יום כולם היו שוכחים מזה בכלל. אנחנו דור של הפערות קשב וריכוז. כל דקה יש גירוי חדש.
    1 נקודה אחת
  30. אתמול חגגנו את זה שהוא טעה....
    1 נקודה אחת
  31. אני לא יודע כלום על השיטה השוויצרית, אבל למשאלי עם יש את הבעייתיות שלהם. הרעיון מאחורי מינוי נבחרים הוא שאנחנו חיים בעולם מורכב, ואין לאף אחד את היכולת להתעמק במיליוני הסוגיות שאנחנו צריכים לפתור. לכן אנחנו ממנים אנשים שיקבלו החלטות עבורנו, כי הם התמקצעו והתמחו והבינו את הנושא. לפחות בתיאוריה...
    1 נקודה אחת
  32. ההבדל העיקרי הוא בטעינה, הNOTE נטען יותר לאט. כמו כן גודל מסך, ב9T המסך הרגיש לי יותר גדול, למרות שהמכשירים כמעט באותו גודל. אני חושב גם שהמצלמה של ה9T היתה יותר טובה, אבל אני לא מומחה לצילום. הNOTE אצלי משהו כמו שלושה ימים, אפילו וייז לא הפעלתי עליו.. אם יהיה רלוונטי אסקור הבדלים עוד כחודש.
    1 נקודה אחת
  33. כרגע המשלוחים מאמזון לישראל הם אקספרס בלבד, לכן תג המחיר הגבוה.
    1 נקודה אחת
  34. גם ההרשעה נקבעת ע"י "פקידים". הציבור לא בחר בהם. באותה מידה, אפשר גם להגיד שהציבור מעדיף את היכולות של אדם כזה או אחר כראש ממשלה ע"פ טוהר המידות שלו, גם אחרי שהורשע, ואפשר גם לחוקק חוקי יסוד שלא ימנעו מאדם שהורשע לכהן כראש ממשלה. זה רק עניין של איפה אתה מותח את הקו. הבעיה היא כמובן לא במערכת; הבעיה היא בציבור שבוחר את אותו אדם להיות ראש ממשלה. כנגד זה אין מה לעשות. וזה מה שכל כך מפריע לי פה.
    1 נקודה אחת
  35. יש לך טעות בסיסית, שאתה לא מבין שהמודעות והאינטיליגנציה שלנו היא גם מנגנון הישרדותי, ומאוד מאוד מוצלח. הרבה יותר מוצלח מהדחפים הקדומים יותר. אין לנו גם "מוח אבולוציוני", יש לנו איזורים במוח שהם קדומים יותר, אבולוציונית, ומערכות תפקוד שאפשר למצוא אפילו בפרוקי רגליים (למשל, סרטן שהובס בקרב עם סרטן אחר, אם תזריק לו סרטונין, הוא יתאושש מהר יותר), ויש שיותר "חדשים". העובדה שכולם קיימים מוכיחה שהם מנגנונים אבולוציונים מוצלחים. שרידות דור ההמשך שלי תלויה בכישורים החברתיים שלי, באלו שהנחלתי לילדי, בהמשך קיום התרבות אליה הוכשרו ועוד. מעגלים הולכים ומתרחבים של ציוויליזציה, שגם היא תוצר אבולוציוני, מרמת הפרט, דרך המשפחה, החברה הקרובה, והחברה בכללותה. זה תיאור לגמרי מומצא של איך להקת זאבים מתפקדת... התנהגות זאבים היא עניין מאוד מאוד מורכב. https://www.wolf.org/wp-content/uploads/2013/09/267alphastatus_english.pdf ועל התנהגות זכר האלפא אצל שימפנזים:
    1 נקודה אחת
  36. המספר לא השתנה, קנו 2 או 2.4 מיליון, עכשיו רוצים לבזבז 100,000 על סקר אוכלסייה אקראי. לפי הנתונים יש כ-16 אלף חולים על אוכלוסייה של 9 מיליון, שזה בערך 2 על כל 1000. אז השאלה האם בדיקה של 100 אלף אנשים תניב לי עוד 200 חולים שלא ידעו שהיו חולים? או רק 50? או 1000 ? המספר הזה 50 או 1000 יאפשר לך לחשב את כמות המתים הצפויה על מנת לעבור את המחלה. אם תגלה מעל 1000 , זאת אומר שיותר מ 1% מהאכלוסייה עברה את זה, וספגת 200 מתים. אז אם כולם יעברו את זה יהיו לך 20,000 מתים. וזה אומר שחוזרים לחתונות ענק כבר בקיץ.
    1 נקודה אחת
  37. אם הלחצנים מעבירים 12V וסביר להניח שהם כן, כי הם אפטרמרקט. אז יש פיח. מנקים עם מברג.
    1 נקודה אחת
  38. ומה אתה מציע? שיהיה אסור למכוניות מדגמים מסויימים לנוע בכבישים מסויימים? אין לזה סוף. זכותו של כל אחד לטייל עם המכונית שלו איפה שהוא רוצה. גם נהג למבורגיני בכביש 386. ויש שם משטרות ועוד איך. וזאת כן הייתה אוונטדור.
    1 נקודה אחת
  39. רכב מופלא ומוזר. אחד השילובים הלא-ממש-רגילים-על-גבול-ההזויים שקיימים. תמשיך להנות!
    1 נקודה אחת
  40. למה דיל ברייקר? הLCD של אפל ידוע כמאוד איכותי. מעבר לכך, הרבה יותר זול להחליף מסך LCD לא מבין מה ההתלהבות מOLED? טכנולגיה עדיין מאוד צעירה עם לא מעט חבלי לידה (BURN IN)
    1 נקודה אחת
  41. עברו 3 שנים. לצערי, הטבלאות שהשתמשתי בהן בעבר לעדכונים נדפקו - נו, שיהיה, הייתי צריך להאזין לתחושת הבטן ולהישאר עם טקסט רגיל ופשוט מהיום הראשון... ק״מ: 109,000 תיאור: טיפול תקופתי + החלפת ריפוד מכסה מנוע עלות: 1780 + 715 = 2495 ש״ח ביצוע: שי-לי, אור יהודה עקב המגיפה וכו׳, הנסועה בחורף הייתה פשוט אומללה, הרכב התייבש בחנייה. זה לא אומר שצריכים להזניח הטיפול כלל שמן, כל המסננים האפשריים - כולל מסנן המזגן האומלל שתחוב לו מאחורי דוושת הגז - ומצתים, שלפי הרישומים הוחלפו לאחרונה לפני 5 שנים. הריפוד שנמצא מעל למנוע (יענו, מוצמד מתחת למכסה המנוע) התפורר בהדרגה עקב אותו שפריצר ארור שהתפרק בקיץ שעבר, וגרם להצפה חוזרת ונשנית שלו. מדובר בחלק יקר אחול שקשוקה (~715) ואפשר היה ״להסתדר גם בלי״ אבל משום-מה התחשק לי להיות פדנט וביקשתי באופן יזום להחליף אותו. באופן הזוי-משהו, אותו שפריצר שתוקן בזמנו על ידי הדבקה עדיין מחזיק! תחזיקו לו ולי אצבעות, העלות של שפריצר לאס-מקס היא, כמו שאר החלפים ברכב הזה, פסיכית (לא יכלו לתחוב שם שפריצר סטנדרטי, לאאאאא פורד, לאאאאא). = = = = = = = = = = = = = = = = אין לי שום תובנות מיוחדות להוסיף מעבר למה שכבר כתבתי בעבר, הכול נמצא בשרשור. למרות העלויות הגבוהות, עדיין מדובר בכלי רכב ייחודי שלא דומה לשום דבר על הכביש - מכונית gt חובבת מהירויות בלתי שפויות עם אחיזה טובה ו... 7 מושבים. אני עדיין נהנה (מאוד!) להתיישב מאחורי ההגה של הבהמה, וזה מסכם הכול, כנראה. נ.ב. אני חייב להוסיף לרשימת היכולות של היצור המוזר הזה גם יכולות הובלת מטען - תשמעו, זה לא נורמלי. עזרתי לכל מיני חברים להוביל כל מיני רהיטים שלא נכנסים בשום רכב אחר, בלי שום משחקים של זוויות או קשירות או דלת אחורית פתוחה. כלום! משטיח מושבים, תוחב ארון במידות של 120x205x80, סוגר דלת...
    1 נקודה אחת
  42. אתה לא רואה שום מיתון? אנחנו עוד לא קרובים להרגיש את ההשלכות של הקורונה. היום כתב כאן מישהו שעסק שעובד איתו הודיע לו שאם לא יהיה שינוי מהותי בהכנסות הוא מתקפל אנשים רק עכשיו חוזרים לעבודה, יקלטו שיש להם יותר מדי עובדים, יתחילו לפטר יהיו יותר מפוטרים -> יהיו פחות צרכנים -> פחות הכנסות בדיוק היום בבוקר הייתי בסידורים בדירה שקבלתי, הקבלן אומר סיפר לי שבהמשך הרחוב קנו השבוע דירת גן ב 3.5מ והכל כרגיל זה לא אומר כלום ושום דבר. אם לאותו קונה יש אבא שהוריש לו דירה ששווה 4 מליון, אין לו בעיה לעשות קניה כזו יש גם אנשים מאוד מבוססים שהמשבר הזה פחות השפיע עליהם ויש אנשים שלוקחים התחייבויות ועוד שנה יגלו שזה כבד להם הכאפה של הקורונה עוד לפנינו
    1 נקודה אחת
  43. כמו איזה? אין כמעט תוכנות בחלונות שמשתמשות במסך מגע - זה דבר מאוד איזוטרי. וכמחברת זה לא מוצלח באמת. הייתי לגמרי מוותר על מסך מגע. זה יוצר המון פשרות אחרות.
    1 נקודה אחת
  44. פשוט לא נכון כל עוד לא חם מדי, איזה סיבה יש לי לעמוד עם מנוע דלוק ברמזור? לא חבל על הרעש/דלק/ויברציות? בעיני זו אחלה מערכת ואני משתמש בה המון
    1 נקודה אחת
  45. לא מבין מה כיף לנהוג 120 קילומטרים לשעה בקו ישר במקום 110.
    1 נקודה אחת
  46. טיפה אופטופיק. אני גולש בפורום כבת תקופה , זבוב על הקיר , אבל הפוסט הזה והדיון שנוצר פה חייב אותי להגיב ולחלוק ולשם כך לייצר סוף סוף משתמש. הידד .(מתנצל מראש על החפירה) לנושא: אז ככה , לא לכולם עבודה זה החיים . ולא כולם חיים בשביל לעבוד . בהרבה מקומות עבודה אתה תראה ותמצא את האנשים מלאי התשוקה ומלאי המרץ, ואתה להאללה ששם , שעושים את מה שצריך שיכנס המשכורת והכול יהיה בסדר. הראשונים בדרך כלל ירצו להתקדם , ירצו לזוז , יגרדו להם האצבעות לעשות דברים , הסוג השני יכול להשאר באותו תפקיד עשור ולא אכפת להם. יש אנשים שנלקעים למקומות עבודה בגלל מגבלות פיזיות , מגבלות שפה , מגבלות זמן , מתבאסים שהם שם , אבל מוצאים אור בדברים אחרים , הילדים, הנכדים , האחיינים , המירוצים, המשחקי מחשב , הטיולי שלט , הרחפנים YOU NAME IT . בחורות מחפשות כמו שכמה חברה אמרו "רעל בעיניים" ואת היציבות לאורך השנים , בנאדם שלא יושב במקום עכשיו , כנראה לא ישב במקום גם מחר , בן אדם שאין לו שאיפות היום ,חבל לחכות למחר אם אפשר לחפש מישהו אחר . זה ממש לא עיניין של כסף אפילו. אני אישית מכיר זוג , שהיא משתכרת יותר מפי 2 ממנו , היא עם תואר שני, ולו בקושי יש תעודת בגרות, היא עבדה וחסכה , והוא לקח הלוואות בלון וקנה רכבים שהיו ממממממשששש מחוץ לתקציב שלו . אחרי שהם הכירו , והתחתנו , היא שלחה אותו ללמוד מקצוע, כי הוא רצה, וכי הוא היה צמא לזה. וגם הפעם הבאה ש"היה צריך לשדרג אוטו" - זה נגמר בזה שהוא נשאר עם האוטו בן ה3 שלו (אוייי מסכן) והם עברו לשכור דירה משלהם וחושבים על עתיד וילדים. אני מסכים פה עם הבחור שדיבר על עבודות פיסיות שיכול להיות בעלות עיניין , כמו CNC . הייתי חושב גם על משהו כמו לנסות באמת להיות עוזר נגר , או משהו שאפשר להתמקצע ולהיות טוב בו . אני חושב שאולי פשוט לא היה לך משהו שעשית, ועשית ועשית ועשית עד שנהיית ממש טוב , אז אתה לא רואה מוטיבציה ללמוד לעשות דברים , כי אין לך את ההרגשה של ה היי שאתה למעלה ואתה טוב במה שאתה עושה . אתה לא חייב להיות הכי טוב בעולם , אבל אתה פשוט טוב ומסביבך מעריכים את זה ,וזה פשוט נותן הרגשה טובה . אקדמיה , DONT GET ME EVEN STARTED . יש תארים בולשיט , יש מוסדות בולשיט , ויש סטודנטים בולשיט. לא לכל דבר צריך תואר . תואר לא מחייב הצלחה במקצוע ,ותואר לא מחייב קידמה בשום דבר . אני מכיר חברים לספסל הלימודים שלי (למדתי הנדסת תוכנה במכללה אם זה משהו) שעובדים בעבודות פח שכואב לי על זה שמהנדס תוכנה מאייש מקום כזה , אני מכיר אנשים שסיימו את התואר ולא מצאו משהו יותר טוב מלהמשיך לעבוד בפיראט האדום או בהובלות... תארים זה משהו שלא ברור למה החברה עדיין כל כך סובבת סביב זה , ולא ברור למה דוחפים לנו את זה מגיל קטן . זה לא מתכון להצליח זה מתכון להשיג עבודה טובה שתכניס ל 2X ולא X , וגם זה לא תמיד נכון , וגם מזה לוקחים יותר מידי מיסים. לא כל מי שמתחיל תואר מסיים, אנשים נושרים , אנשים מעיפים אותם , אנשים מחליפים כיוון . גם פה , בשביל לסיים באקדמיה צריך ממש לאוהב את זה , או לפחות ללמוד לבלוע את הגלולה ולשרוד את זה . כסף? כמו שאמרו מעליי, יש כאלה ש4 מספיק להם , יש כאלה ש20 לא . להגיד ש"כולם צריכים להרוויח 20" זה לא נכון , כל אחד מרוויח בהאתאם לערך הכלכלי שהוא מייצר למעסיק,(או הניהול האפקטיבי כמעסיק.) , מרוויח מעט מידי ? או שאתה לא מייצר מספיק ערך, או שאתה צריך לרענן למקום עבודה שיוכל לשלם לך בהתאם לערך המוסף שאתה מביא איתך לחברה . וגם , בואו נודה באמת, משכורת של 20 לא שונה בהרבה ממשכורת של 10, זה בקושי 5 אלף שקל נטו בחודש , משמע , ה5אלף האלה , לא יקנו לך פורש , או אי משלך , לא יאכטה ,אולי בקושי שאכטה.... אז תוכל לגור טיפה יותר במרכז , ועדיין לחסוך עוד קצת, יאי. אבל עם מחשבה ש"אתה מרווח 20K" באה גם המחשבה שאתה יכול להרשות לעצמך יותר , ומפה לשם, אתה מוצא את עצמך מרוויח יותר , ונשאר עם פחות בסוף החודש. הכול בולשיט. החיים מורכבים , ויש זה אינסוף אספקטים .these were my 2 cents .
    1 נקודה אחת
  47. אכן המודעה ביד 2 שלי. החלטתי שזה לא בדיוק זה ולמרות שאפשר "לדייק" את הרכב, אני מעדיף ויכול לעבור לדברים אחרים (ראש פתוח כרגע, אבל יש כמה כיוונים ו-M2 היא אחד מהם) - אז החלטתי שאני משחרר. הרכב עדיין מושלם בדיוק כמו שקניתי אותו, מרגיש קצת "לא בסדר" להתחיל להתעסק איתו. אגב, אני חושב שברכב הזה עניין הגיר ידני מול אוטומטי פחות רלוונטי - האוטומט מאד מתאים לאופי של הרכב והתיבה לא מושלמת אולי בשבילי, אבל שוב, לאופי של הרכב היא מצויינת. עם זאת, ראיתי שיש בטרייד של במוו אחת ידנית למכירה במחיר טוב - שווה לבדוק אם אתה סגור על ידנית. יש לי כמובן עוד כמה תובנות, אבל עוד איזה שבועיים יהיו לי יותר (מתוכנן טיול קטן וגם ביקור בפצאל) ולדעתי זה יהיה יחד עם סגירת שנה - אז נסכם בקרוב שנה עם הרכב. בנתיים אני יכול לעדכן עלות טיפולים. אני יכול לומר שאם עושים את זה בחוכמה, זה לא ממש יקר: טיפול קטן: שמן + פילטר קניתי לבד באוטוסטור, כמובן על פי התקן הספציפי של במוו - 356 ש"ח באוטוסטור. עבודה במרכזי של במוו בניר צבי (אחלה שירות!) - 420 ש"ח. בקיצור, פחות מ-800 ש"ח לחלקים + טיפול של במוו אורגינל. לדעתי לא נורא בכלל. (ונשארו כמו ליטרים של שמן...) אגב, נראה דיי פשוט לעשות לבד למי שיש זוג ידים טובות וקצת סבלנות ואהבה לתחום, אז בכלל העליות מצטמקות. עוד עידכונים בהמשך (אלא אם יבוא הקונה המאושר ויקנה את הרכב :))
    1 נקודה אחת
  48. המשפט המצוטט מסביר את כל התגובה שלך. אתה מדבר מחוסר ניסיון ומחוסר ידע. 140 זאת לא מהירות ראויה לציון מיוחד, על אחת כמה וכמה בכביש 6. אין שום רדיוס פניה בכביש 6 שלא תוכל להשתלט עליו במהירות 140 בכל רכב שיוצר ב-30 השנה האחרונות. אין שום רכב שנמכר בארץ, פרט אולי לדו"גים צנומי נפח, שלא יכול לנסוע במהירות הזאת כל יום כל היום. אתה פוחד מהלא ידוע לך, ומשליך מכך על הכלל, טועה ומטעה. מהירות היא לא ערך מוחלט אלא יחסי. כי זה לא הגדיל את המהירות בפועל, אלא קירב את המהירות המותרת לזו הנהוגה ממילא. גם עליה למהירות מותרת 140 בכביש 6 לא תביא לעליה, כי היא פשוט תשווה את המהירות המותרת לזו הנהוגה, בדיוק כמו 130 בכביש 2 או בכביש 1 וכדומה.
    1 נקודה אחת
  49. פחחחחחחחחחחח אישה בעולם המודרני יכולה לרסק חיים של גבר ב-5 דקות שיחה טלפון.
    1 נקודה אחת
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • תוכן חדש...