Jump to content

לוח ניקוד


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 26/04/20 בכל התחומים

  1. 20 points
    שנות ה 60 של המאה הקודמת. חלפו כבר 20 שנה אחרי המלחמה הקשה וההרסנית בהסטוריה של האנושות. רוסיה שיקמה את הערים ההרוסות, את התעשיה הכבדה, רדיפות שהיו בתקופת סטאלין הופסקו ואזרחי המדינה הקומוניסטית התחילו לראות קצת אור בקצה המנהרה. חלק מהם אפילו הצליחו לחסוך כסף. במדינה אז פעלו איזה 2 וחצי מפעלי רכב שיצרו מעט מאוד מכוניות פרטית. הדעה הרווחת בהנהגה הקומוניסטית אז גרסה שהאזרח הסובייטי לא צריך רכב פרטי. את כל דרישות התחבורה שלו ימלאו אוטובוסים, חשמליות, רכבות, ספינות, מוניות ועד אמצעי תחבורה ציבורית. אבל למרות מסך הברזל, נתק מהמערב לא היה מוחלט ובשנות ה 60 התחילו להישמע קולות שאמרו "חברה', אי אפשר ככה. צריך להתחיל לייצר מכוניות בכמויות ולמכור לאזרחים. יקבלו קצת חופש, ייסעו לטייל, יהיו מבסוטים יותר. זה לא בהכרח נוגד את הרעיון הקומוניסטי". אנחנו כמדינה נצליח באמצעות מכירת המכוניות האלו לשאוב מהאזרחים כסף שאנחנו כל כך זקוקים לו. יותר מזה, חלק מהמכוניות נייצא ונקבל מטבע זר לו אנחנו זקוקים עוד יותר. דיונים, דיבורים, נפלה החלטה לבנות מפעל ענק לייצור מכונית. על מנת שיהיה מהר, זול, יעיל ותחרותי בשווקי הייצוא, נפלה עוד החלטה - ליצור שת"פ עם יצרן רכב מערבי ולקנות ממנו את הטכנלוגיה. למבחני התאמה הגיעו הדגמים הבאים - פורד טאונוס 12М, פיז'ו 204, פיאט 124, רנו 16, מוריס 1100, סקודה MB1000, קודם לכן בדקו גם את אוטביאנקי פרימולה ופיאט 1500. לקו הגמר הגיעה פיאט 124, מכונית במבנה קלאסי: סדאן, מנוע קידמי והנעה אחורית ורנו 16 - מכונית במבנה מודרני וחדשני לתקופה: הצ'בק 5 דלתות והנעה קידמית. בסיכום הנקודות והעדפות צוות הבוחנים הרנו הובילה על הפיאט, אבל חלק מהצוות היו סבורים שהיא חדשנית מידי ופחות תתאים לתנאים המקומיים. את הטסטים סיכמו הפוליטיקאים: האיטלקים יותר קרובים אלינו אידאולוגית מאשר הצרפתיים, הולכים על פיאט. נקודה. חופשי, אפשר להתפזר. בפיאט היו מבסוטים עד מעל הראש. אחלה עסקה שבעולם. ים כסף בהשקעה יחסית נמוכה מצדם וכמו במקרים אחרים בהסטוריה של פיאט...החברה על סף קריסה והעסקה הזו תעמיד אותה על הרגליים. שר תעשיית הרכב הרוסי טאראסוב נוסע לאיטליה ושם בשנת 1966 בטקס חגיגי חותם עם נשיא פיאט ויטוריו וולטה, הבעלים של החברה ג'ובאני אנלי ומהנדס ראשי דאנטה ג'אקוזה על הסכם השת"פ. מהות ההסכם: האיטלקים בונים מפעל, מספקים ומתקינים בו מכונות ייצור, מכשירים את העובדים, מוכרים טכנולוגיה עבור ספקי המשנה, מתניעים את התהליך ומלווים בהתחלה וזהו. עוזבים. הרוסים משלמים את מה שסוכם והאיטלקים מתחייבם בנוסף לרכוש בשנים הבאות כך וכך תוצרת של התעשיה הרוסית. האיטלקים לא מקבלים אחוזים בבעלות על המפעל או אחוזים מכל רכב שנמכר. הרוסים רשאים לייצא את הרכב ולהתחרות איתו בפיאט עצמה. הספק המפעל המתוכנן 660.000 מכוניות בשנה. זה בערך מה שיצרה פולקסווגן גולף בשנת 2012 אבל זה היה לפני 50 שנה. בשנת 67 פיאט שלחו 35 מכוניות למבדקי התאמה לתנאים המקומיים. הרוסים בדקו באופן יסודי. אחרי נסיעה בכביש אבנים משולבות "לדוגמא" שני פיאטים הוחזרו עם סדקים במרכב. האיטלקים ביצעו חיזוקי מרכב. אחרי זה גילו שבלמי דיסק האחוריים נשחקים תוך כמה מאות ק"מ בגלל נתזי חול מהכביש. האיטלקים התרעמו "אלה ברקסים מצויינים של לוקאס". בסוף נכנעו והחליפו לבלמי תוף רגילים מאחורה. מקדימה נשארו בלמי דיסק עם קליפר קבוע שתי בוכנות והם באמת מעולים. הגדילו מרווח גחון, חיזקו מתלים, בס"כ ערכו כ 800 שינויים רובם לשיפור העמידות וחלק קטן למטרת הוזלה ומבנה פשוט יותר. נשארה בעיה אחת. המנוע. זה היה מנוע ברזל OHV - גל זיזים תחתון. מבנה שכבר אז נחשב מיושן. הפוליטיקאים לא הבינו שיש בעיה אבל מהנדס רכב בכיר שהיה צריך לתת את ה OK הסופי להתאמות, התעקש. לא רוצה את המנוע הענתיקה, תביאו משהו מודרני. משהו מודרני לא הביאו, את אותו המנוע הסבו ל OHC - גל זיזים עליון וטיימינג שרשרת כמו שמקובל היום וזה היה השינוי הגדול ביותר בין לאדה לפיאט. וכך, לפני 50 שנה בדיוק, ב 19.04.1970, בעיר Tolyatty (שמה ההסטורי של העיר שונה לשם של קומוניסט איטלקי במיוחד לקראת בניית המפעל) ירדו מפס הייצור הלאדות הראשונות, תחת פיקוח צמוד של האיטלקים. המכוניות הזאת בדיוק עם מספר עידכונים ומתיחת פנים משמעותית אחת יוצרה עד שנת 2012 ואם מסכמים את כמות היחידות שיוצרו ממנה עם כמות היחידות של פיאט 124 המקרוית, מקבלים קרוב ל 21 מיליון יחידות. מקום שני מכובד אחרי פולקסווגן חיפושית מבחינת מספר יחדות שיוצרו מאותו דגם. טוב, זה כבר ארוך מידי את החלק השני אעלה בהודעה נפרדת.
  2. 8 points
    היי לכולם, אציג את עצמי, אני המון זמן קורא שקט כאן, מגיב פה ושם, האמת, העדפתי בעבר פחות להגיב, בעיקר בגלל שאני מאמין שלהגיב ללא ידע צבור או ניסיון כל שהוא, בתחום כל כך מגוון, הוא חסר תועלת, אז צברתי קצת ניסיון, נכנסתי לתחום הרכב ולמדתי המון, הקשבתי, התפתחתי, השכלתי. אני אתחיל במשפט קטן שלמדתי בתקופה הזאת גם עם מנוע קטן והגה מדיוק, אפשר להעלות חיוך בכל פנייה, תהליך הרכישה, חפשתי רכב במסגרת תקציב מסויים, דרישות עיקריות, אמינות, בטיחות, הגה קטן ומדוייק, אבזור, שמירת ערך כספי, יכלתי לרכוש רכב יד 2 ישן יותר, משנתון 2015, עם קילומטרז' גבוה יותר, אבל ספורטיבי, עם ערך מוסף, כוח ופאן. רציתי רכב שיתן לי שקט, לא לרוץ למוסכים ואחריות יצרן, אני בתקופה ראשונה של עיצוב העתיד, כך, שלא רציתי "להסתכן" ברכב שההוצאות שלו יהיו מאוד מכבידות, את הפיקנטו GT Line הכרתי במקרה בנסיעה עם מכר שרכש אחת שכזאת לעצמו, הרושם היה די טוב, מבחינת האבזור, ריפודי דמוי עור, גג, גאנטים וצמיג עם חתך נמוך, מסך עם AA ו-AP, הגה Dcut מצופה דמוי עור עם תפירה אדומה, חלונות מושחרים, ידיות ניקלים, מצלמת רוורס, חיישנים מקוריים, הכל מגיע מהמפעל, ללא שום התקנת צד ג'. התיישבות מאחור, מפתיע, הרכב לא כזה קטן יחסית למיני והאמת, ממש לא סבלתי לשבת מאחור (ארחיב על כך בהמשך), החיפושים התמקדו באחת משנת 2019, חדשה ככל האפשר ועם ק"מ נמוך פרטית, אחרי חודש וחצי של חיפושים, נמצאה אחת, שנת 2019, עם 10,000 שעלתה לכביש בחודש אפריל 2019, הרכב נבדק במכון בדיקה, הבחור היה בגילי, פדנט, אחד שלא עישן ברכב וחשוב, שטף את הרכב בביתו ידני בלבד, אחרי הבדיקה, נכתב זכרון דברים ומספר ימים לאחר מכן, ניגשתי להעביר בעלות על הרכב (המוכר היה עסוק במבחנים, לכן השאיר את תעודת הזהות שלו וביקש שאעביר בעצמי עם יפויי כוח מצידו). ביום הרכישה: רושם ראשוני + נסיעה ראשונה לאחר הרכישה שהייתה בחודש אוקטובר 2019, לקחתי את הרכב לנסיעה הראשונה, סוג של ״מבחן דרכים״ שאני עושה המון זמן, בתור אחד שחובב נסיעות ארוכות, נופים והמון מוזיקה Chill music לצד רוק ומוזיקה קלאסית, הנסיעה מתחילה בשישי בצהריים (שעה 13:00 בערך) מכיוון נס הרים, מלמעלה עד למטה, ממשיכה בנסיעה על כביש 6 לכיוון צפון ונסגרת בחיפה, ממש בהרים שמאחורי ״גלמ׳ה״, שם שותה קפה, אוכל איזה חטיף קטן ומשקיף על הנוף, נותן לי סוג של ״שחרור נפשי״. בנסיעה הזאת, שכוללת כביש מישורי, הררי, סיבובים חדשים, עליות, ירידות, נסיעה על מהירות שיוט, האצות, המון עבודת ברקסים, המון משחק עם ההגה (בעיקר בנס הרים/חיפה), אפשר לגלות הרבה על הרכב, -בנסיעה מישורית, הרכב לא חזק, לא אשקר, לא מדובר כאן ברכב ספורט ולא אעשה לו ״פרסום״/אכתוב שקר כל שהוא על משהו שהוא לא נכון, הרכב נראה ספורטיבי מאוד, נכון, אבל, מבחינת כוח, לא מדובר ברכב ספורט, אך אני יכול לציין, שהוא עושה את מה שנדרש ממנו, ללא שום היסוס, לחיצה על הגז והרכב נוסע, עוקף, לא גורם לך לקלל אותו, לא גורם לך לזחול, אבל, לא מאיץ אותך מ-0 ל-100 ב-5 שניות, אלא ב-11.5 (מדידה שלי). רעשי רוח מתחילים במהירות של 130 קמ״ש, לא בלתי נסבל, הכיסא מאוד נוח ובשילוב עם זה שהרכב ״זורם״ הנסיעה מאוד לא מעייפת. המזגן לא מאט את פעולת המנוע והשיוט מרגיש נהדר וללא שום היסוס או ״פחד״, יצא לי לעקוף כמה ג’יפים ואפילו משאיות, ללא חשש מרוחות צד עקב גדולו של הרכב - בקיצור, אם זוכרים שלא מדובר ברכב ספורט, הנסיעה מרגישה נהדר. - כביש הררי, נס הרים, חיפה - פה התחלתי להתלהב קצת מהרכב, בזמנו עברתי קורס נהיגה שלימד איך להפיק ״חיוך״ מכל רכב שהוא ״בנוי נכון״ לנהיגה קצת יותר ״מחודדת״. ההגה מסוג Dcut, קטן ביד, להפתעתי מאוד מדוייק ועקב הגודל, מרגיש כמו משחק מחשב, נסיעה במהירות של 60 קמ״ש, כניסה לעיקול בכביש ואוו, לרגע חששתי שאולי הרכב לא יאחוז, אך, רגל על הברקס וכניסה לעיקול והרכב אוחז גם אוחז, ללא שום חשש וללא שום היסוס מצידו. ממשיך בירידות, הרכב מפתיע, הוא נכנס לעיקולים בצורה חדה, יש הרגשה שההגה מתקשר והגב? הגב לא סובל יותר מדיי, חישוקים קלים 16’’, אבל הגב לא נשבר, המושב אוחז יפה עד כמה שאפשר והחיוך לאט לאט עולה, גם הבחור שנסע מאחורי עם גולף GTI חדשה, שאל אותי למטה בסוף נס הרים, על האוטו, אמר שמאוד חמוד ושישמח לעשות סיבוב בהזדמנות. אך שוב, חשוב לזכור, חשובה הכרת הרכב וגבולותיו. לימים יצא לי לעשות את נס הרים עם פיקנטו אחרת, לא מהדגם שלי, גם חדשה, אך עם גאנט אחר, הגה אחר וצמיגים אחרים עם חתך גבוה יותר ולהפתעתי, עם הרכב הזה, הביטחון נעלם והרכב לא ממש אהב את מה שעשיתי (או לא עשיתי) איתו וכאן הדרכים נפרדו וחזרתי לרכב שלי. הרים הרים הרים, בבדיקה הזאת, הפעלתי מזגן על העוצמה הגבוה ביותר והתחלתי לעלות, לחיצות קלות, הרכב לא מתקשה, לא נחנק, אנשים לא מצפצפים ואפילו עקפתי רכב שזחל מלפנים. הילוך נוסף היה מאוד מקל, כיוון שהרכב בהילוך רביעי, אוהב סל״ד של 3000 וזה קצת פחות נעים. הנסיעה נגמרת, הדלק 1:14 בערך (רגל כבדה ונסיעה ארוכה מאוד). ברקסים - נהדרים. בדרך על כביש 6 יצא לי גם להכיר את מערכת הבלימה האוטונומית שלו, כאשר רכב החליט לכנס לנתיב שלי ולבלום, הרכב שלי בהיסח דעת שהייתי בו, הציל את המצב, בלימה חזקה מאוד, צפצוף והתערבות שלי ונמנעה תאונה. עלויות אחזקה מבחינת עלויות, ביטוח לרכב הנ״ל היה יחסית יקר, לטענת חברות הביטוח מדובר ברכב גניב, הגיל שלי (23), לא תרם הרבה לסיטואציה, הביטוח נסגר בחברת GO, של הכשרה. טיפול שנתי (14,333 ק״מ) - 580 ש״ח. נעשה בקיה פלמחים, חייב לציין, שירות אדיב, לבקשתי, הרכב לא נשטף (מכונה), העוגיות טריות, מכונת הקפה נהדרת וחדר ההמתנה (בתחילת תקופת הקורונה) היה מרגיע, נקי, מסודר ונעים לשהייה, הטיפול לקח כשלוש שעות (יחסית זמן ארוך), אך הרכב חזר כפי שהתקבל, נקי, מסודר ומריח טוב. צמיג שסיים את חייב עקב "מפתח" שבור בדופן הצמיג, הוחלף בחדש מאותו דגם ואותו קוד מהירות ואיזון. דטיילינג החלק הכפי, נרכש גרניק Bosch EasyAquatak 110, אני גר בבניין, קשה נורא להשתמש בגרניק, אבל צינור ארוך מהבית עד לחנייה ואפשר לעבוד, שטיפה ראשונה של הרכב, נעשתה עם חומרים של CG, סבון קצת יותר חזק מסוג Citrus wash & Gloss, חומר לגנטים של Sonax, וניגוב עם מטליות מיקרופייבר ויבוש על ידי אוויר, את התהליך מסיים עם Wet Wax של CG וניגוב עדין. שטיפה שנייה, רצינית יותר ולאחר 5,000, נעשתה בשני שלב, שלב ראשון, הרכב הועלה על בוקים, פורקו הגלגלים, סבון לחלק הפנימי של הגלגלים, קרצוף עם מברשת יעודיית, לאחר מכן, חומר לגנטים להורדת כל ״אבקת הברקסים״ בכמות מאוד מזערית (החומר) על מנת לא לפגוע בגאנטים ולאחר מכן, שטיפה קלה עם מים. שלב שני, רציתי מאוד לנסות השטיפה בכפר סבא (שטיפה עצמית), אני מהמרכז כך שזה פחות אידיאלי בעוברי כשטיפה שבועית, אז נסעתי על מנת לנסות, הרכב עבר שטיפה עם הסבון של CG ה-Citrus כמובן, נוגב בעדינות ולאחר מכן עבר שימוש במוצר שמאוד רציתי לנסות CG Butter wet wax. קצת תמונות מהתהליך הוונטילים כמובן נגנבו אך, לאחר הניקיון הוחזרו חדשים, לגנב רציתי רק להביא את הוונטיל האחרון שהשאיר על הרכב. ה-Butter, סופי, לאחר 3 שעות עבודה, סה"כ מרוצה מהשטיפה, אך פעם הבאה, אעשה אותה קצת יותר ארוכה, למרות שירדתי לפרטים מאוד קטנים (אפילו האגזוז עבר ניקוי יסודי עם מטלית קטנה וקצת סבון). לסיכום, הרכב חמוד מאוד, אפשר להפיק ממנו פאן, אך חשוב לדעת את המגבלות שלו, לשם מה הוא נועד ולהבין שמדובר סה"כ ברכב מיני, נכון, עם קצת סטייל, נכון, העיצוב קצת "ספורטיבי", אך מדובר במנוע וגיר שנועדו לסוג מסויים של נהיגה, לא מדובר ברכב ספורט, או רכב חזק, אבל, למטרות שלו, הוא נהדר והאמת קצת מפתיע. אגב בחול הוא מגיע עם מנוע 1T, לא יודע למה טלקאר לא מביאים את הדגם הנ"ל, בחו"ל יש כמה חבר'ה שאני מדבר איתם בפורומים אחרים, שאפילו העבירו את מנוע ה-1T, סטייג ומדובר ברכב שמתנהג בצורה אחרת. אבל בישראל, כישראל, המנועים החלשים מגיעים, אין הסבר הגיוני מצד טלקאר, אולי עלות? לא ידוע, אבל כיום רכב כזה, יקר בלי שום קשר לסוג המנוע, כחדש הוא עולה 86,000 אלף ש"ח, אומנם יש המון אבזור, אבל מדובר בסופו של יום, במיני. תמונות פנים ששכחתי להוסיף,
  3. 5 points
    אין דבר כזה כפיה חילונית. אף חילוני לא כפה על דתי לא לשמור מצוותיו. הדתיים הם אלה שכופים על חילונים לשמור מצוות יחד עמם.
  4. 4 points
    זה מתכון בטוח להרוג את האתר. למה שאני, בתור אורח, ארצה להירשם לאתר הזה אם אני בכלל לא רואה מה כתוב בו? איזו מוטיבציה יש לי? אני פשוט אקרא את המידע במקום אחר. באופן אירוני זה בדיוק קרה לי עכשיו כשחיפשתי מידע בנוגע לאחד הפיצ'רים פה שאני רוצה להפעיל. נכנסתי לאתר ובכל הודעה היה כתוב "הירשם או התחבר כדי לקרוא את התוכן". סגרתי, וחזרתי לגוגל להמשך חיפוש.
  5. 4 points
    הפרגון למקבלי ההחלטות במדינה לא כל כך מגיע. הם היו צריכים לפעול כבר בתחילת פבואר ולעשות בדיקות לתסמיני קורונה לכל אדם שנוחת בארץ, ולבודד את מי שצריך מהנוחתים מחו"ל בכפייה באיזה מתקן צבאי מאולתר בתחומי נתבג . ואז היינו עוצרים את הקורונה מבכלל להתפשט כאן מכתחילה, וחוסכים מליארדים לכלכלה, ולכיס של האזרח. כמו גם את ה200 מתים והעשרת אלפים חולים. מצד שני, לצערי אף מדינה בעולם לא עשתה צעדי מנע כאלה, כולם טמנו את ראשם בחול עד שזה התפוצץ להם בפנים. עצוב. פשוט לא ברור לי למה אף מדינה לא עצרה את זה כבר בשערי שדה התעופה, בהינתן שהמידע שהגיע מסין כבר הגיע בתחילת ינואר.
  6. 4 points
    אני שם רגע בצד את המצב העולמי בכל מה שקשור לרכבים חשמליים, כי מה שקורה שם לא בהכרח קורה פה, אז תרשו לי להתייחס כרגע רק למצב בארץ. מעבר לרכב חשמלי טומן בחובו שינוי הרגלים מהותי נכון להיום. הישראלי הממוצע לא חושב כל כך על מרחק הנסיעה כשהוא יוצא עם הרכב לנסיעה (לא מתייחס כרגע לצריכת דלק). למה? כי הוא יודע שיש תחנת דלק בכל מקום אפשרי, ואם נדלקה הנורה הוא פשוט יילך לתחנת הדלק הקרובה, יבלה שם בערך 5 דקות וימשיך בדרכו. הדבר הזה בלתי אפשרי כרגע עם הסוללות הקיימות ועם תחנות הטעינה הנוכחיות. כשלקוח מגיע לרכוש רכב חשמלי, או אפילו פלאג-אין הייבריד, אחת השאלות הראשונות אם לא הראשונה היא "מה טווח הנסיעה החשמלי?". מניסיון. את בעיית טווח הנסיעה כבר פתרו (יחסית). הבעיה לא קיימת כל כך ברכבים חשמליים גדולים כי יש מקום לסוללה רצינית, אבל היא כן עדיין קיימת ברכבים קטנים יחסית ולכן רכבים חשמליים קטנים כרגע בעיקר משווקים כרכב עירוני. זה ייפתר בשלב מסוים כמובן ונגיע גם למצב שבו אפילו לרכב בגודל של טויוטה אייגו יש טווח נסיעה חשמלי של 700 ק"מ. הבעיה השנייה היא כאמור התדלוק, או הטעינה בעצם, וליתר דיוק הזמן שזה לוקח. תדלוק רכב בעל מנוע בעירה פנימית לוקח 5 דקות גם אם מיכל הדלק היה ריק כמו הראש של תומכי קונספירצית ה-5G. לצורך העניין טווח הנסיעה עולה מ-0 ל100 אחוז בדקות ספורות. טעינה של רכב חשמלי לוקחת הרבה יותר זמן מזה. הרכב בעל הטעינה המהירה ביותר בעולם כיום זה הפורשה טייקאן וזמן הטעינה עומד על 22.5 דקות מ-5% טעינה ל-80%, לסוללה בנפח 93.4 קילו-וואט. אז לא רק שאתה לא באמת מקבל את מלוא הטווח, זה גם לוקח 22.5 דקות, וגם זה כמובן רק בתנאים אופטימאליים ובאמצעות המטען הרלוונטי שכמובן לא באמת אפשר להתקין בכל בית כי זה דורש תשתית פסיכית בכל קנה מידה והעלות של זה היא אסטרונומית (מיליונים). כאשר טעינת רכב חשמלי תיקח 5-7 דקות מ-0 ל-100, נגיע לנחלה. למה? כי אז אנשים לא יצטרכו לשנות הרגלים ואז נראה שינוי.
  7. 3 points
    עבורי זה פחות רלוונטי, אבל להורים שלי זה גן עדן. למי שמעדיף תוכן ברוסית (הר של סרטים וסדרות), זה בשבילו. זה מיועד לAndroidTV, אולי עובד גם אנדרואיד רגיל, מוזמנים לנסות. אז מה צריך? או סמארט טיוי עם מערכת הפעלה אנדרואיד טיוי או סטרימר בסגנון MiBox. USB להורדת האפליקציה מורידים את הAPK הבא: https://bit.ly/2JW2Pjb מעבירים לUSB ומחברים לטלוויזיה\סטרימר. מורידים את האפליקציה File Commander מהחנות אפליקציות. במקביל מורידים נגן ווידאו, המוכרים הם MX Player ו-VLC, אני אישית מעדיף את VLC, אם יש לכם כבר אז לדלג. נכנסים לUSB דרך הFile Commander ומתקינים את הAPK ששמנו, אם הוא מבקש הרשאה להתקין "אפליקציה לא מוכרת", לתת לו. אחרי ההתקנה אפשר להסיר את File Commander. מפעילים את הHD VideoBox ופשוט נהנים יש אפשרות לחפש תוכן, גם בעזרת החיפוש הקולי של גוגל. אפשר להיכנס להגדרות ולהגדיר נגן וידאו מועדף מאלה שמותקנים. אפשר לבחור מאיפה "ישאב" התוכן, כרגע יש רק filmix ו-rezka. שניהם מלאים בכל טוב. תהנו =]
  8. 3 points
    החלקים מגיעים מהיצרן בצבע יסוד. יש לצבוע אותם בצבע הרכב. ככה זה אצל כל היצרנים.
  9. 3 points
    כי שפעת היא בעלת מקדם הדבקה נמוך מאוד לעומת הקורונה. כי לשפעת העונתית יש קוקטייל חיסונים יעיל (עבור רוב הזנים והמוטציות שלהן), כך שאוכלוסיות בסיכון סובלות ממנה פחות לעומת הקורונה. כי לזני שפעת מסויימים יש תרופות. כי את השפעת מכירים היטב בעולם הרפואה, ויודעים להתמודד עם התפרצויות שלה. כי את השפעת חוקרים, מנטרים ומרפאים כבר הרבה זמן. שום דבר מאלה, אי אפשר להגיד על הקורונה.
  10. 3 points
    ננסה עוד פעם. לפני 7 שנים התנהגנו כרגיל ומתו 700 משפעת היום אנחנו סגורים כבר חודש וחצי ומתו 200. שוודיה אותו גודל כמונו - מתו 2000 בלגיה מתו 7000 ניו יורק (רק כפולה מאיתנו ) מתו 22,000 . ברור לך שאם היינו מתנהגים כרגיל - כמו לפני 7 שנים אז גם פה היו מתים כמה אלפים.
  11. 2 points
    הפיכת סמארטפון אנדרואיד למצלמת אינטרנט. כמי שמתמחה באינטגרציה ותמיכה במערכות מחשוב, מיד בתחילת משבר הקורונה ופריצת הזום לכל בית קיבלתי לא מעט שיחות טלפון או וואצאפ בשאלות האם יש לי במלאי ו/או האם אני יכול להמליץ על מצלמות אינטרנט המתאימות לזום/סקייפ/ווב-אקס ודומיהם. כמעט מיד עם פרוס הבידוד במקומותינו אזל המלאי של המצלמות (עד כדי הורדה מהאתרים) בכל החנויות הגדולות והקטנות, ואפילו מלאים עם פגמים ו/או באיכות נמוכה נמכרו ואזלו כמעט ברגע הפרסום. העניין הוא שלרובינו יש מצלמות אינטרנט ואפילו איכותיות מאד – במכשירים הסלולריים אתם (כמעט) כל אחד מאיתנו מסתובב. בפוסט הבא אסביר כיצד ניתן לחבר את מצלמת האינטרנט של המכשיר הסלולרי למחשב נטול מצלמה, הפרוצדורה מתאימה גם (ואולי בעיקר) לסמראטפונים ישנים (ובלבד שהמצלמה הקדמית או האחורית תקינה, וניתן להתקין עליהם אפליקציה) ללא צורך בסים אלא בחיבור Wifi בלבד לאותה רשת בה נמצא המחשב הנייח אליו רוצים לחבר את הטלפון בתור מצלמה. להלן התהליך: 1. יש לחבר את הסמארטפון לאותה רשת בה מחובר המחשב שהוא ישמש בתור מצלמה עבורו. 2. יש להתקין את האפליקציה IP Webcam על המכשיר הסלולרי (להלן קישור לאפליקציה https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pas.webcam) 3. עם סיום התקנת האפליקציה יש להפעיל אותה. 4. יפתח לכם המסך הבא: יש לגלול את המסך למטה – ואז יוצג המסך הבא: יש לבחור Start Server (מסומן באדום בתמונה) פעולה זאת מפעילה את המצלמה ומקבלים את המסך הבא: שימו לב לכתובת ה-IP בתחתית המסך. זאת כתובת ה-IP של המצלמה של הטלפון ברשת הביתית, רשמו את הכתובת המופיעה אצלכם במכשיר (שברוב המכריע של המקרים תהיה שונה ממה שמופיע בתמונה כאן) 5. פיתחו דפדפן במחשב אליו אתם רוצים לחבר את המצלמה של הטלפון ובשורת הכתובת הקלידו את הכתובת שהופיעה במכשיר שלכם. יפתח לכם המסך הבא: המסך הזה הוא לוח הבקרה של המצלמה, ומאפשר שליטה על תכונות רבות במצלמה. קצרה היריעה מלדון פה בקשת הרחבה של התכונות ומשמעותן נזכיר רק את השליטה באיזה מצלמה (אחורית או קדמית) נשתמש. לחיצה על הלחצן (בתמונה מוקף באדום) מאפשרת להשתמש במצלמה הקדמית או האחורית. 6. נתקין את התוכנה (דרייבר) של המצלמה על המחשב על מנת שהמחשב "יכיר" את המצלמה ויוכל התחבר אליה. נוריד את התוכנה בקישור הבא: http://ip-webcam.appspot.com/static/IPCamAdapter_x64.msi נתקין את התוכנה ע"י לחיצה על הקובץ שהורד על המחשב יותקו יישום הנקרא Configure IP Camera Adapter נקליד בחיפוש IP Camera ונפעיל את היישום שהתקנו – יפתח המסך הבא: בשורה Camera feed URL החליפו את כתובת ה-IP לכתובת של המצלמה שלכם, הפקידו להשאיר /videofeed בסוף. לסיום לחצו על הכפתור AutoDetect. אם הכל תקין תקבלו את ההודעה הבאה: כעת המצלמה מחוברת למחשב. 7. בדיקה ב-Zoom (אם עדיין לא מותקן לכם Zoom תוכלו להוריד ולהתקין אותו בקישור הבא https://www.zoom.us/download) נקליד בחיפוש Zoom ונפעיל אותו – יפתח המסך הבא: נבחר New Meeting לפתיחת פגישה חדשה, נקבל את המסך הבא: לוחצים על החץ מימין ל-Stop Video ובוחרים מהתפריט MJPEG Camera. אם הכל בסדר, תראו על המסך מה שהמצלמה מצלמת, אם מופיע על המסך כיתוב Connecting Camera בידקו שהיישום IP Webcam מופעל במכשיר, ושהכתובת בדרייבר זהה לזאת שבמצלמה. שימו לב – שלמסך של הטלפון אין שום משעות בשימוש של המכשיר כמצלמה אלא רק למצלמה בה אתם בחרתם להשתמש (קדמית או אחורית) כך שגם מכשיר עם מסך שבור (ובלבד שתוכלו להתקין ולהפעיל את האפליקציה של המצלמה) – יצלח למשימה זהו – נותר לכם רק להנות מהשימוש! תודה למפתח האפליקציה Pavel Khlebovich שאפשר את כל הטוב הזה.
  12. 2 points
    אני לא ממש מבין איך עבודה בתור מתכנת קשורה לפטיש בראש שנקרא אינפי, לינארית ושאר ירקות של שנה ראשונה. אנשים פורשים בגלל סיבה אחת, התואר מאוד מאוד קשה. מבלי חלילה לזלזל במכללה שאתה לומד בה, אבל באוניברסיטה המתמטיקה ברמה כזאת שגם אנשים עם 100 ב5 יחידות בתיכון דופקים את הראש בשולחן בתרגילי בית.
  13. 2 points
    בסיום התיקון, ורק לאחר שהוא בוצע לשביעות רצונך המלאה, אתה משלם למוסך בהמחאה שלך, דחויה ל90 יום. במקביל, אתה מגיש (באמצעות סוכן הביטוח שלך, או פקיד תביעות של המוסך, אם יש כזה), תביעה לתשלום לחברת הביטוח של הפוגע. יש להם טופס שתצטרך למלא (פרטי התאונה, מה קרה, מה הנזק... לא סיפור). בנוסף, אתה מצרף את דו"ח השמאי וקבלות על התיקון. אתה רשאי לצרף הוצאות נוספות שהיו לך (קודם כל שכ"ט השמאי, אבל גם נסיעות, הפסד ימי עבודה וכו'. כמובן שהם לא אוהבים/נוהגים לשלם את זה, אבל אם חלילה זה יגרר לבסוף לבית המשפט (מסיבה כלשהיא), השופט כן יחייב אותם לשלם לך סכומים נוספים, אם דרשת אותם מלכתחילה, ואם הם הוגנים). זו מעין "תעודת ביטוח" שלך, שתגרום להם שהם יעדיפו "לסגור" איתך על הנזק+ שמאי ולא לגרור אותך יותר מידי. במצב עניינים תקין (פוגע שמודה באשמה, חברת ביטוח הוגנת ותביעה שלא נראית מופרזת ומנופחת) אתה אמור לקבל את הפיצוי לפני שההמחאות שלך מגיעות לפדיון.
  14. 2 points
    שיטה מצוינת לבדיקת רעשי אלטרנטור ע"י הרצתו במהירות גבוהה:מסירים את רצועת האלטרנטור.לוקחים חוט חשמל באורך של כמטר ומלפפים אותו על גלגלת (פולי) האלטרנטור.אוחזים בקצה חוט החשמל ומושכים אותו בבת אחת וחזק (כמו בהנעת פק פק עם חבל) ואז האלטרנטור מסתובב במהירות גבוהה וניתן לשמוע בקלות אם הוא רועש או שקט. בברכה - רפי לין
  15. 2 points
    לא הישראלים צריכים דירות או בתי חולים. אפילו לא יהודים ישראלים. אפילו לא יהודים ישראלים דתיים. חרדים צריכים דירות או בתי חולים. זה אפילו כבר לא מחליא. פשוט מוכיח בצורה הכי בוטה וישירה את מה שאני אומר פה: החרדים היו ונשארו אומה נפרדת כאן. רק האל שבשמיים יודע למה אנחנו צריכים להמשיך ולממנם.
  16. 2 points
    כן, אנחנו עם מלכלך. הסיבה? או הו. יש הרבה אם נתחיל לנתח ולהתפלסף, אבל אני תמיד מתמצת את הנושא במילה אחת: תרבות. אנחנו מלכלכים ברחוב ובטבע בדיוק מאותה הסיבה שאנחנו נוהגים בכביש כפי שאנחנו נוהגים, מאותה הסיבה שאם יש תור מסודר וממושמע בבנק/דואר/סופר וכו', תמיד אבל תמיד יהיה זה (או זאת) שינסה לעקוף את כולם. מאותה הסיבה שהורה יגיד לילד שלו "עזוב ת'מורה המפגרת הזאת, מה היא יודעת" (משהו ששמעתי במו אוזניי לפני שנים ועד היום זוכר). מאותה הסיבה ששם למעלה, בשלטון שלנו, אין מספיק שיניים לכל החוקים שיש לנו, שבסה"כ די מיושרים עם החוקים הנהוגים במדינות מערביות מפותחות, מאותה הסיבה שהחינוך שלנו ניראה כפי שהוא ניראה, שמסגרות הבריאות שלנו ניראות כפי שהן ניראות. מאותה הסיבה שמאשרים לסלול כאן כבישים תוך התעלמות מוחלטת מכוווול המחקרים שהוזמנו בכסף רב הטוענים את ההיפך, רק בכדי שעד מספר שנים גם הכבישים הללו יהיו סתומים ופקוקים, מאותה הסיבה שהתחב"צ שלנו ניראית כפי שהיא ניראית. שימו לב שאני לא בוכה ומיילל כללית על כל הרעות שיש במדינה שלנו, שהיא אגב מקום מעולה לגור בו, ובחיים לא הייתי מחליף אותה עם מדינה אחרת (למרות שיש לי דרכון שוויצרי). אני לא מיילל על כול הרעות אלא רק על אלה הקשורות ישירות או בעקיפין לתרבות של המדינה שלנו. תרבותית לא כל כך איכפת לנושאי המשרה בשלטון מכל מיני תיקים עליהם הם מופקדים, אלא יותר חשוב להם להיות עם כיסא בכנסת. תרבות, חברים. תרבות. הכל מתחיל בחינוך שמקבלים בבית. בסבלנות שיש ללמוד מבית, בלקבל את השונה ממך, בלכבד את האחר ואת המבוגרים/זקנים, והכי חשוב - בלקבל אחריות ולהבין שלכל מעשה שאנחנו עושים - יש השלכה או השפעה, ולכן האחריות שלנו. לא כל האנשים בארץ יודעים לחיות בחברה, ביחד.
  17. 2 points
    בשוודיה יש פי 11 יותר גופות מישראל ואותו גודל אוכלוסיה. התרבות השוודיה שומרת על social distancing בשוטף, משפחות קטנות, ילודה אפסית, תרבות עבודה מהבית מאוד מפותחת ועוד הבדלים. אתה משווה את זה לתרבות העדר הישראלית של להידחף לתחת אחד של השני, לנשום אחד על השני בסופר, ברכבת, באוטובוס, בקניון ובכל מקום שרק ניתן לעלות על הדעת, משפחות ענקיות, ילודה הכי גבוהה במערב, תרבות של חגיגות המוניות (300 - 500 מוזמנים לחתונה) ובכלל אהבה להתקהלות וצפיפות? אנחנו הרבה יותר קרובים לשכנים שלו במדינות מזרח התיכון מאשר למדינה כמו שוודיה או דנמרק. ישנן הוכחות חד משמעיות שסגר עוזר לשטח את העקומה. אין מה להתווכח על זה בכלל. זה כמו שתתווכח שקרח קר. כאילו duh... בקיצור שחרר. דגמית נוגדנים ב-NYC חסרת משמעות אתה לא יודע מה הם דגמו, איפה, כמה, למה ומה המשמעות של הנוגדנים האלה. האם נוכחות של נוגדנים בדמם של הנבדקים מונעת הדבקה חוזרת? לא ידוע. אם כן כמה זמן מונעת הדבקה חוזרת? גם לא ידוע. מה יקרה כאשר יתחילו להסיר את הסגרים בכל העולם אף אחד לא יודע. מה יקרה בחורף הקרוב אף אחד לא יודע. בקיצור עדיין הלא ידוע עולה על הידוע ובפער ניכר.
  18. 1 point
    יד ראשונה(00 ברישיון), נהגת יחידה. הוחלפו עכשיו 4 צמיגי מישלין חדשים. עלייה לכביש 8/17, טסט עד אוגוסט. מטופלת במוסכי היבואן כל 15K. עשתה 68,000ק"מ. דיזל פרימיום 1600, חסכונית ומאובזרת מאוד. 112,000ש"ח(גמיש מעט) איציק 054 ארבע שתיים אחת שש שש שבע שבע
  19. 1 point
    Lada wasn't the only car to come out of Soviet Union, there were GAZes, ZAZes, ZIL, Izhzes, hundreds of the goddamn things. ממליץ לראות קטע מטופ גיר על communist cars
  20. 1 point
    השפה הראשונה זה בד"כ C או C++, כי להתחיל ללמוד תכנות מJAVA זה כמו להתחיל ללמוד נהיגה בגיל שנתיים על אוטו עם גלגלים מפונצ'רים בזמן שבועטים בך. לרוב זה C, וזאת לדעתי ה-שפה להתחיל ללמוד תכנות ממנה, כי זאת האמא והאבא של שפות התכנות המודרניות, וגם נמצאת בשימוש נרחב בתעשיה, על אף שהיא יחסית מיושנת. יתרונות נוספים - היא יחסית קלה ללימוד, והיא גם "קרובה לחומרה" ביחס לשאר השפות העיליות.
  21. 1 point
    לגבי מכסה מנוע, תנסה לדבר עם pdr+ יש מצב שהם יוכלו לסדר לך אותו.
  22. 1 point
    דווקא הסיטרואן שהוצעה לך כאן היא המתאימה ביותר להובלה ומבחינת מרחב. אם אתה ממש מתעקב על ג'יפון (למרות שהאאוטלנדר בעיני מכוער ממש) אז תבדוק אולי את הפג'ו 5008, יש אותו (וגם את האחרים למען האמת) באפס קילומטר
  23. 1 point
    אתה גם ככה קונה בפסח ומרכיב בראש השנה, אז כמו שאמר FARKASH7 - תן לזה צ'אנס. נסה לאתר את הרכיבים ולחפש באינטרנט אולי מישהו כבר עשה שידרוג כזה - וככה תוכל לדעת במה זה כרוך. אם אתה צריך מחשב דיאגנוסטיקה לפתוח את האופציות ברדיו - אני כאן אתה יודע... כמה מאות מטרים ממך. איציק
  24. 1 point
    והם גם עושים קומבינה על גבי קומבינה, כדי לגרום למערכת לעבוד בכל מחיר, עובדים שעות מפגרות, ובתור קינוח חפרו לעצמם בור, כי את התפקיד שלהם אף אחד אחר לא יכול לעשות, מה שמונע מהם להתקדם בחברה, כי אם לא הוא, אז מי יעשה את זה? פלוס, אתה לא מקבל שום marketable skills שיכולים לעזור לך מחוץ לתפקידים האלה. במשך שנים הייתי בדיוק כזה (ודים בכל זאת), וזה תקע אותי במקום, שהייתי צריך (ועדיין צריך) להילחם בשיניים בשביל לצאת ממנו, כי אחרים (כולל מהנדסים) שוברים את הראש במשך ימים על משהו שאני יודע לפתור בשלוף. לגבי הערכה - כן, מעריכים אותי, אבל אני עדיין תקוע בתקרת זכוכית מבחינת משכורת, אפילו שאני יודע לתפעל חצי חברה. תודה, אבל אני מעדיף להיות במקום שבו טכנאים/אינטגרטורים מחכים להוראות ממהנדסים, ואז עובדים לפי ההוראות, ולא מגדילים, ראש כי למדו מאבא לתקן את הז׳יגולי. ככה גם יש לך ממשק מסודר בין שכבות שונות, ואתה יכול להיות בטוח שטכנאים שונים יעשו עבודה זהה, במקום שיהיה אחד שפיץ על, ואחר חצי קלאץ׳. עדיף שיהיו בינוניים (אין שום בעיה בלהיות בינוני לדעתי), אבל שיהיה קונסיסטנטי. במקום כל הזמן להמציא קומבינות כדי לתקן את הז׳יגולי, אני מעדיף לנסוע על קורולה, שלא תצטרך קומבינות מלכתחילה, כי היא תוכננה נכון.
  25. 1 point
    כי לדעתי סיטרואן זה דיי פח? וגם מכוער? אני מעדיף CROSSOVER + אני מתעוון לקנות ב CAPITAL MOTORS, ואני לא רואה שם את הדגם הזה בכלל..
  26. 1 point
    זה אולי פחות מוכר, אבל העולים האנגלו-סאקסים המבוססים שעלו מאנגליה וארצות הברית בשנות ה-80 וה-90 גם פתחו פעוטונים משלהם, ממשיכים לדבר אנגלית וכ״ו. אבל, בגלל שזה אנגלית זה לא נשמע זר ומוזר לאוכלוסיית ארץ הקודש. מציע להסתובב קצת במקומות שלהם כמו חלקים ברעננה, אבן יהודה וכ״ו
  27. 1 point
    במקרה השגתי לעצמי קונסולה באופן זמני לתקופת הקורונה, ולמרות שאני סובל מקואורדינציה איומה, סדרת uncharted היא ללא ספק כיף טהור. איך שהוא יצא לי לקנות אותה שבוע לפני שסוני שיחררה אותה בחינם, כל אחד והמזל שלו...
  28. 1 point
    שמאי הרכב צודק בהחלט. הנזקים במכסה המנוע ובפגוש קטנים וניתנים לתיקון וממילא צריך אח"כ לצבוע אותם. גם מכסה מנוע ופגוש חדשים צריכים לצבוע, כי הם מגיעים ללא צבע הרכב, כך שעדיף שישארו מכסה המנוע והפגוש הקיימים. ברור שאת הכנף והפנס יש להחליף. שמור אצלך את התמונות האלו וכך בעתיד, כשתרצה למכור הרכב, תוכל להראות במדויק מה היו הפגיעות. בברכה - רפי לין
  29. 1 point
    זה אך ורק עניין של זיכרון היסטורי. אם תפרוץ עוד מגיפה בעשור הקרוב - בוודאי, היא תזכה לתגובה מעולה. אם זה יקרה בעוד 50 שנה ומעלה - כלום, נאדה, הכול מהתחלה, בדיוק כמו השפעת הספרדית. נשכח הכול.
  30. 1 point
    בגלל זה הצעתי כי המוסך יבצע זאת, שלא יגרם נזק עקב קצר ולא בעל הרכב.
  31. 1 point
    אמונה זה הכי חשוב, רק שוב, תספר לי איך אתה מונע כניסה של מגיפה לפני שאתה יודע שיש מגיפה? לך תבדוק בינואר כמה אזרחים ישראלים היו בחו"ל - כמה יעלה לאכלס את כולם ל 14 יום במתקן בידוד כמו שאתה מציע? לך תבדוק בינואר לכמה אזרחים ישראלים היו כבר כרטיסים טיסה לחופשה בחו"ל - אם אתה מונע מהם לצאת, אתה חייב להחזיר להם את העלות. עכשיו תחשב כמה עולה פעולת המנע שלך? האם היא באמת מונעת נזק לכלכלה ? אולי ימשיכו ללכת לים , ולהסתובב הרחובות , אבל גם פעולה דרסטית כזאת תפגע בכלכלכה.
  32. 1 point
    השאלה מה אתה מחפש ואם אתה מחפש לייעל. האמת ממה שאני מבין, מעטים האנשים שירצו להשקיע בשביל עצמם. יותר בעלים של חברות / משרדים ירצו לשפר את העובדים. לשפר את היכולת להקליד יכולה משמעותית לקצץ זמן מבוזבז של מטופל אצל רופא, יכולה משמעותית לייעל את סדר היום של מספר מקצועות, ממה שאני ראיתי. הבליטות הן משהו מזערי. יש שיטות טובות יותר לשפר את ההקלדה שלך. ואגב שינוי מזערי זה לא. כי גם אם תשפר ב-10/20 אחוז את ההספק שלך אתה יכול לייעל את העבודה שלך. הנס אני יודע שהיית מתמלל, דרך מודעה שאתה פרסמת פה נכנסתי לתחום ב-2013. 🤓
  33. 1 point
    אבא שלי רופא, רוב היום מקליד על המחשב. משתמש בשתי אצבעות ואגודל אחד ביום טוב. דוגרי, לא רואה אותו מנסה להשקיע בזה...
  34. 1 point
    יכול להיות שזה היה עניין של קאש, שיחקתי עם זה די הרבה אתמול ויכול להיות שאצלך הוא "נתקע" על אחד ממצבי הביניים שהיו.
  35. 1 point
    לי זה הזכיר את גריז
  36. 1 point
    יש מצב שאם תשלח את זה לחברה באיטליה הם יקנו ממנו את הרכב יפרקו אותו וינסו להבין איפה הם נכשלו.
  37. 1 point
    צריך לחסום את הפתחים עם רשתות ולמנוע מהיונים מלגשת לשם, להבנתי זוהי הדרך האפקטיבית היחידה.
  38. 1 point
    אנחנו ממש טוחנים מים. הנקודה שאתה ממשיך להתעלם ממנה היא שמדובר במחלה קשה גם לצעירים שלא מתים אבל כנראה נשארים עם נזק לריאות וכליות. זהו עד כאן. סיימתי. אני פורש מהדיון עד שיהיה משהו חדש ומעניין.
  39. 1 point
    אין קשר ישיר בין מלוכלך ומלכלך. לא נדיר לראות בארץ בתים מצוחצחים מבפנים אבל בחוץ הכל זבל. זה עניין של תפיסת עולם תרבותית. בתרבות כאן (ובעוד מקומות), מה שלא רכוש פרטי שלי == לא של אף אחד (כלומר הפקר). לעומת זאת בתרבויות רבות, לא שלי == של כולם (ציבורי). בישראל ראיתי הרבה יותר מנקי רחוב ופחים מבכל מקום אחר שהייתי בו (שזה בגדול בעיקר מדינות צפון-מערב אירופה וכן ארה"ב). גם רכב איסוף גזם ורכב איסוף גרוטאות מהרחוב זה משהו שלא קיים בהרבה מקומות. רוצה להפטר מגזם או גרוטאות כלשהן? בבקשה תפנה בכוחות עצמך (מי שגר בבית פרטי מחזיק נגרר גם למטרה זו) או תזמין פינוי בכוחות עצמך. יש תחנות פינוי ומחזור מסודרות לכל סוגי הפסולת. תזרוק קרש אחד מחוץ לבניין, תקבל קנס כבד מייד.
  40. 1 point
    בשכונה שאני גר בה וזה בושה להשאיר זבל מאחור, אף אחד לא משאיר מאחוריו כלום. לא להרים קקי של כלב זה דבר שיכולים לעשות לך שיימינג אכזרי בקבוצה של השכונה בפייסבוק. היה לנו שכן או שכנה שפרסמו וידאו מצלמת אבטחה של אחד הבתים שהוא או היא לא הרימו קקי.
  41. 1 point
    אין ספק שצריך לשחרר את הסגר, אבל בצורה מדורגת ומתוכננת, כולל נקודות החלטה קבועות מראש מבחינת לוח זמנים והישגים נדרשים. מה שקורה כרגע זה שחרור אגרסיבי מאד בשליפה, בלי שום תכנון להמשך. אז יהי לנו כאן הרבה גאז-ברקס, במקום מסלול מדורג אבל חלק עם סיכוי טוב למעט רברסים. @יבגניפ - החשד הוא שההגיון מאחורי הפתיחה של איקאה פוליטי. הבעלים הם תורמים של נתניהו וליצמן. כמו שנתניהו היסס להטיל בידוד על מי ששב מארה"ב מחשש לתגובת טראמפ.
  42. 1 point
    טרנספורטר, אני לא חושב שצריך להמשיך סגר מלא לעד. להגיד לך שאני חושב שעכשיו זה יהיה חכם ללכת לשבת בפאב ליד הבית, גם אם יפתח מחדש עוד כמה ימים? לא. אם הייתי הולך עכשיו להופעה של איירון מיידן? לא. אם הייתי טס לחול? לא. ואני גם לא מבין את ההגיון מאחורי הפתיחה של איקאה.
  43. 1 point
    אמרת יורם לס אמרת הכל. כמובן גם התעלמת מהפערים התרבותיים והגיאוגרפיים האדירים בין שוודיה לישראל ונצמדת רק להבדל בגיל הממוצע. להתווכח על יעילות של סגר בהקטנת הדבקה זה כמו להתווכח על יעילות של קונדום בהקטנת היריון לא רצוי. זה עובד. חבל על הויכוח בכלל. אם תנעל את כולם בבית כמו בסין במשך 21 יום תסיים עם הוירוס באותו הרגע. אין ויכוח בכלל. אפשר לטעון שסגר מוחלט מקטין את ההדבקה מהוירוס, אבל יוצרים נזקים אחרים קשים יותר. זה טיעון לגיטימי. זה כמו לנסוע ברכב במהירות 150 קמ"ש ולדפוק ברקס מלחמה כאשר הנוסעים לא חגורים. מצד אחד מונעים תאונה, אבל מצד שני כולם דופקים את הראש בחלונות. כל שאר הדברים אין לי מושג.
  44. 1 point
    היי על שמן שילמת הרבה ,היה ניתן לרכוש שמן מוטול 5w40 שעומד בתקן רנו RN710 C3 ,במחיר של 125 שקל .
  45. 1 point
    לשלם בתשלומים זה מימון. מה שאני ארשום עכשיו זאת הכללה, זה בגדול, אין כלל בלי יוצא וכו' - 1. מבחינת מבחר רכבים ורמות אבזור - בשוק הפרטי בד"כ הדגם הוא מאובזר יותר להבדיל מהליסינג. 2. מבחינת טיפולים - בד"כ חברות הליסינג מטפלות במוסכים שאינם מורשים בחלפים מוזלים להבדיל מרכבים חדשים פרטיים שמטופלים לרוב במוסכים מורשי יבואן עם חלפים מקוריים. 3. בדרך כלל רכבי הליסינג יעברו חיים קשים יותר. תשמע, אני לא אומר שאם תמצא מליסינג רכב שמור ומטופל = תפסול. אבל בד"כ ההיצע שלהם הוא לא מדהים בלשון המעטה. אלו רכבים עם הרבה ק"מ ועם בלאי שלא הולם את הגיל שלהם. בנוסף לכך התמחור שלהם גבוהה מהמחירון לא פעם. יש להם נטייה להציג לך מחירון לא משוקלל ולהגיד לך שאתה קונה בפחות שבפועל אתה משלם יותר מאשר המחיר אחרי הורדת ליסינג וק"מ. אני חושב שלמצוא רכב פרטי שמור ומטופל זאת הדרך. אם אתה לא רוצה, לפחות קח לבדיקה מטעמך ואל תסתמך על הבדיקה של חברת הליסינג. האחריות היא מאוד מוגבלת. תקרא את האותיות הקטנות. הסיכוי שלרכב 2016 עם 60 אלף קילומטר יילך המנוע הוא אפסי. כל חלק שהוא מתבלה או אפשר להגדיר אותו ככזה מוחרג. אבל בכל מקרה, מה שמרגיש לך נכון - תעשה.
  46. 1 point
    אם חברי הפורום המכובדים התחילו לריב על נושאים פעוטים שכאלו ,כנראה שמצב הבידוד בעקבות הקורונה הולך ומחמיר. אני רק אשאיר את זה כאן כתזכורת.
  47. 1 point
    אתם לגמרי מוזמנים להתפקד למפלגת השמאל החביבה עליכם כדי להצביע בפריימריס. ז"א בהנחה שהחביבה עליכם היא העבודה או מר"צ. בחוסן לישראל או יש עתיד הדרך היא להיות חבר טוב של גנץ או לפיד בהתאמה. נכון, התשובות הן לא רק בצד שלך, מה יעשה הליכוד כשביבי לא יהיה? או שמישהו יתבגר מהר מאוד, או שיהיה חלל זמני. לעניין שלטון החוק, זרום איתי רגע על הסיטואציה (לא אומר שזה מה שקורה עם תיקי ביבי, אבל תיאורטית זה יכול לקרות). אתה עכשיו רוה"מ, אני פרקליט המדינה ששונא אותך, אתה לא בא לי בטוב, אתה עושה דברים שאני לא מרוצה מהם, ובגדול אתה מינית שר משפטים שמבחינתי יותר גרוע, והוא (הבוס של הבוס שלי) עושה לי את המוות. עכשיו אני מחליט להשתמש בקשרים שלי במשטרה כדי שיחקרו אותך, מגיע עם זה שלקחת עט ממשרד רוה"מ למעון בבלפור, מדבר עם חבר בחדשות ערוץ 12, אומר לו שלא תהיה לבוס שלי (היועץ המשפטי לממשלה) ברירה אלא לפתוח בתיק, לאחר מכן הולך לבוס שלי שאין לו ברירה אלא להורות על פתיחת חקירה, יש חוקרים בסוף מגיעים אליי החומרים, אני שוב מדליף שהחומרים חמורים מאוד וליועמ"ש לא תהיה ברירה אלא להגיש כתב אישום על עבירה כזו וכזו, לאחר מכן מגיע לבוס שלי עם החומר, מוגש כתב אישום, ואתה נאלץ להתפטר, למרות שאולי לא לקחת עט ממשרד רוה"מ... במאבק בין הרשויות, אם רשות אחת יכול להיות (במעט!) חזקה מהאחרות היא חייבת להיות הריבון, כלומר בניגוד לשטות שנפלטה פה מתישהו באחד העמודים, הכנסת, זו שנבחרת באופן הכי ישיר על ידי האזרחים. לא רק שאנחנו לא שם, אנחנו מתרחקים משם כל הזמן יותר ויותר. עד כאן תיאוריה, מעשית נכניס למיקס הזה את מיכאל בן יאיר ("אני אתקע את הפשיסט", על יעקב נאמן ז"ל), את רפול ז"ל, את אביגדור קהלני, את מסמך יצחקי, את תפקיד מנדלבליט בתיק הפוטש של אשכנזי, קשרים בין פרקליטים לשופטים ועוד. והמציאות עולה על כל דימיון. לכן אסור שעצם הגשת כתב אישום יגרום להתפטרות או פיטורים של נבחר ציבור, הלכת דרעי-פנחסי גם ככה עברה את הגבול הזה, אם זה יהיה נכון לרוה"מ אפשר לסגור את הבאסטה, אנחנו אפילו לא עושים מראית עין של דמוקרטיה, יש רשות אחת ששולטת - הרשות השופטת, וכל השאר ניצבים בהצגה. כמו שציינתי, אנחנו בדרך ההפוכה בדיוק, אנחנו בדרך לדיקטטורה של ועדה עליונה, במקום האייתוללות תקרא להם שופטי בית המשפט העליון, או בקיצור משפטוקרטיה. מסכים איתך בכל מילה. לא לזה התכוונתי, אלא שכדאי להסתכל על מצב השמאל בקונטקסט נרחב יותר, זיהוי תהליכים אם תרצה. לפחות לי אישית זה לא היה הקש ששבר את גב הגמל, אלא 2 דברים: 1. התעלמות מהיגיון של שמירת מרחק כשפוטנציאלית מסתובב וירוס כזה, קולגה שלא ראיתי literally שנים הגיע למשרד עוד לפני שהביאו את החולים מהדיימונד פרינסס וכולם עבדו כרגיל, לא רק ששמרנו מרחק אלא אפילו לא לחצנו ידיים, היגיון בסיסי שכזה. 2. גם כשהיו כבר הנחיות אז שבירה שלהן, כולל הדבקה של שר הבריאות, וחשיפה של ראש הממשלה ושרים אחרים אליו כשהוא חולה, זה פוטנציאלית פיגוע ביולוגי (גם אם לא במתכוון). פחות או יותר עד גילוי משמעות החיידקים (לואי פסטר +-, 1850) היה יתרון משמעותי מבחינה בריאותית להיות יהודי (משאר הבחינות לא כל כך, היה לך סיכוי סביר לגמור תלוי או משהו). על אחת כמה וכמה תחזור למה שכתבתי למעלה, פשוט תאמר שמבחינתך זה שפקיד כלשהו (בכיר ככל שיהיה, הוא פקיד, לא נבחר) טוען שאתה אשם זה מספיק. הוא לא צריך להוכיח, אתה צריך להוכיח שאין לך אחות. למה לא הכנסת את פוטנציאל הנזק למדינה אם הוא כן יפרוש, וספציפית יותר לאיזון בין הרשויות השלטוניות שגם ככה הופר מזמן? לתקוע את המסמר האחרון בפסאודו דמוקרטיה שלנו? אני בעד אבל בלי מגבלות דת או מקצוע, זה יתפוס לסטודנט ללימודי מגדר כמו אברך, ליהודי כמו למוסלמי ולנוצרי. בליברליזם זה לא רק שאתה לא אמור לממן אותו, אלא שאתה לא צריך (מעשית) לממן אותו - לקריאה יותר מעמיקה - "חופש המימון".
  48. 1 point
    כמו שניכתב אין רצועת טיימינג אצלך אלא שרשרת טיימינג והיא לא קשורה למשאבת המיים. מה שמניע את משאבת המיים אצלך היא רצועת אביזרים ולרצועה הזו הם מיתכוונים. בקשר לחוסר בנוזל קירור תבקש שייבצעו בדיקת לחץ למערת הקירור אל תחליף סתם משאבץ מיים.
  49. 1 point
    תבדוק אם מופעל אצלך מצב חסכון בחשמל. במידה וכן, תבטל אותו והבעיה אמורה להיפתר.
  50. 1 point
    אני אישית מאוד מתחבר לתחושות ולדעות שלו בגיימינג. אני גם אוהב את ההומור והקהילה שלו, אז לי זה מתאים בול. הסרטונים שלו על מבנה משחקים (סטרוקטורה) ועל רמות קושי מבהירות עד כמה הוא יודע ומבין גיימינג מסביב לכל השטויות שלו. עמוק בתוך כל בדיחה טיפשית, יש טיפה של ביקורת על משחק. הוא פשוט מעביר את זה מאוד הומוריסטי. לא התאפקתי וקניתי היום red dead redemption 2. את הראשון חיבבתי. מקווה שהשני נחמד. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • Create New...