Jump to content

לוח ניקוד


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 02/04/20 בכל התחומים

  1. 23 points
    היי, ימי הקורונה והיותנו מפעל חיוני שעדיין עובד בזמן המגיפה פינו לנו את הזמן לפרויקט הקטן שלנו - שיפוץ מאזדה מיאטה NA שנת 98. קצת רקע: הגיעה אלינו למוסך מאזדה מיאטה NB שנת 2005 שעברה תאונה די קשה ולא היתה כשירה לשיקום או נסיעה. דין ודברים עם בעל הרכב הובילו לרכישה של שרידי הרכב למטרת חלפים. בגלל שהרכב היה מושקע מאוד ומלא בכל טוב, החלטנו שחבל "לבזבז" את החלקים שלו לתרומת איברים. חיפוש קצר מאוד, הרבה מזל וטיימינג טוב הובילו אותנו למיאטה NA שנת 98 במצב... נקרא לזה רעוע. היא היתה במושב במרכז הארץ כמה שנים, בלי טסט, בלי מנוע, בלי גיר, בלי חלקי פלסטיקה פנימית, גג קרוע. אני די בטוח שאם משרד הבריאות יחפש טוב הוא יגלה שהיא הפיצה את הקורונה בעולם ולא העטלף המדובר כידוע, מיאטה NA ומיאטה NB הן בגדול רכב זהה בהרבה מהחלקים וזו בעצם מעין מתיחת פנים של הדגם (וויתור על הפנסים המדהימים 😬). ה-NA נרכשה עם המון חלקי חילוף נוספים שהיו לבעל הרכב במחסן ונגררה למוסך. המטרה היתה לשפץ אותה ולהעביר אליה את המנוע והגיר של ה-NB בלבד. המצב הפנימי של ה-NB גרם לנו להחליט שאנחנו מעבירים ממנה גם את הדשבורד וכל חלקי הפנים. כמובן שזה כולל את כל צמות החוטים (עדיין מחפשים פתרון לפנסים שאין להם את הפונקציה של הפתיחה ברכב החדש יותר). הצבע שהוחלט אחרי הרבה התלבטות הוא הצבע האדום של דגמי המאזדה החדשים (מיאטה ND ליתר דיוק). הוא צבע קשה לצביעה, בעל 3 שכבות + לקה כדי להגיע לגוון המדויק. הפרויקט עדיין בעיצומו, משתף אתכם תמונות מהדרך (הן לא מסודרות כרונולוגית). מי שרוצה לראות אותה תוך כדי עבודה מוזמן לבקר אלכוג'ל וכפפות - עלינו. בסוף, זה יהיה הרכב שלי מהעבודה 😻 מוזמנים לשאול שאלות, עדי
  2. 12 points
    איך נפלו פולנים?! מרד אלור! אז למי שעוקב אחרי סיקורב – מפגר טורבו – הסיקור של הדודג' ניטרו, הרומן הזה הגיע לקיצו בסוף פברואר כאשר גמלה בי ההחלטה שזו השנה האחרונה שלי עם באנדי (הניטרו). אבל הגיע לו יום שישי פנוי ונדיר והחלטתי לקפוץ למגרש טרייד אין ענק בקרבת העבודה שלי – אוטו-דיל לצורך העיניין, סתם בכדי לראות איזה רכבים אפשר לרכוש בסכום שמגיע עד 80 אלף שקלים שזה בעצם התקציב שתכננתי עליו לסיום השנה הקרובה (תחילת 2021). לאמר את האמת מדובר בסוכנות שמוכרת אסטון מרטינים כמו לחמניות ורכבי יוקרה שם זה כמו מים בערך? למצוא שם רכב בטווחי מחיר שנופלים מ80 אלף שקלים אבל כאלו שהם בהחלט מציאה זו גם לא מציאה קלה. אז ראיתי איזו דודג' ראם שהיתה בטווח מחיר – צחקתי המשכתי הלא. ראיתי אאודי A1 מאובזרת ומאוד מעניינת חייב לציין שגרמה לי לחשוב על זה ברצינות בסכום שהיה ממש מפתה (נחטפה תוך שבוע) אבל המשכתי הלאה. ואז פתאום איפשהו בקצה המגרש ראיתי מכונית יפה, שחורה עם פסי כרום ואני מביט במחיר ובחיי 55 אלף שקלים – הרכב נראה ח-ד-ש! מביט בסמל ואני רואה שזה סיטרואן עם תג של DS ואני מבין שאני מביט על DS5 מאוד נדירה. ועשיתי את הטעות הייתי חייב לפתוח את הדלת ולהתיישב בפנים – ואני מתחיל לנסות להבין מה אני רואה וזה פשוט לא נגמר, העיניים לא מצליחות לנוח לרגע! מה זה הסלון המטורף הזה?!? המושבים הם משהו בליגה אחרת! עור משולב עם בד אלקנטרה אפור ואני מביט אחורה ואני פשוט רואה את הילדים שלי יושבים שם מבסוטים על החיים והרכב גדול מבפנים, מרגיש מאוד מרווח. ויש לרכב ריח של חדש. ואני קולט פתאום עד כמה המושב של הנהג נווווח – לא זה מפגר. ואני מביט בחומרים של הדשבורד והדלתות והידיות המתכתיות וכל הגימורים ואז מתחילים להגיע בערך אין סוף כפתורי חלונות בקונסולה המרכזית ואז אני מרים את הראש וקולט שיש קונסולה מרכזית – גם בגג!!! עם מיליון כפתורים!!! ואז אני קולט פתאום שרגע – זה לא גג רגיל יש פה כמה?!? אחד, שניים, שלושה! שלושההההה סאנרופים! מוציא לרגע את הראש מהרכב מביט על הגג ולא רואה פתחים – ואז אני קולט שכל הגג של הדבר הזה – הוא גג זכוכית אחד שלם מהווישרים הקידמיים – עד הווישרים האחורים – וואט דה פאק! אקסקיוז מיי פרנצ' ואחרי שאני קולט את ההלם – מיד חוזר לתוך הרכב, סוגר עליי את הדלת וממלמל לעצמי משהו כמו – לא רוצה לצאת, טוב לי בכסא הזה, אני אשאר לי כאן לישון אולי אבקש מהאשה שתקפיץ לי קצת שימורים. טוב יוצא מהרכב – מביט בתא מטען ופשוט ממשיך להכות בי שהרכב הזה לא נראה בן 6 שנים – הוא נראה אולי למעט סדק אחד בציפוי של אחד ממסגרות החלונות –בן 6 דקות! התא טען נוח, חכם – לא ענק אבל סופר פרקטי. ואני אומר לעצמי לעזעזל 55 אלף שקלים? שאסגור עסקה עכשיו? ואני אומר לעצמי לא אדי, תחשוב! זה מנוע THP ויש לך רכב שהוא טוב לפחות לעוד שנה בחיאת יא פולני תחזור הביתה. וחזרתי הביתה מאוד מבולבל לא סגור על עצמי אז החלטתי לדבר עם הבוס על הנושא והבוס שאלה אם הרכב יעשה צרות – אמרתי לה אני ממש לא אתפלא אם כן אבל יוכל פחות דלק, רכב משפחתי נורמאלי ואז כשהראיתי לה את התמונות היא אמרה לי אוקיי – רוצה רוצה רוצה ההכנות לעסקה בקיצור אמרתי לה שלא נראה לי שזה רכב שיחטפו אותו ולכן במהלך השבוע הקרוב אני אעשה שיעורים אלמד קצת על המנוע ועל הצרות של הרכב, אבדוק באמת את ההיתכנות לגלגל הלוואה ובמידה ויתנו לי הצעה הוגנת על הדודג' – ורק לאחר שאבדוק במקום את הרכב ואקח למכון בדיקה או מוסך – אסגור עסקה. מה הסבירות שזה יקרה? בערך 0.5% נכון? למדתי קצת על הTHP והבנתי שדווקא עיקר הצרות הן בגרסאת ה200 סוסים שלו וגם שאחרי שנת 2013 עשו שם שינויים בשרשרת תזמון ובנושא הצטברות הפיח והחלטתי שיש מצב לגשת לבדוק את הרכב. אז מה באמת קרה? נכנסתי לפאקינג בלק-אווט זה מה שקרה! אקסקיוז מיי פרנצ' וואנס אגאין מרד אלור. נכנס עם האיש מכירות לחדר – בן אדם נחמד מאוד וישיר בשם איתי. שואל אותו על הרכב ועל הנתונים – מראה לי שהרכב עם טסט ל11 חודשים – אני מראה לו שהדודג' בדיוק אותו הדבר. שזה כבר אומר לי שרכב נוסעים בן 6 שהרגע עבר טסט לפחות נבדק בטיחוטית ואין ליקויים (אח"כ תבינו איפה כאן היתה לי טעות אחת – לא נעימה אבל לא נוראית). מתשאל אותי קצת על הדודג' – ניגש לראות את הדודג' חוזרים למשרד והוא אומר לי אתה מקבל מחירון על הדודג' זה רכב שכי... שאט אפ אנד טייק מיי מאני! (זה מה שעבר לי בראש באותה שניה) מחירון על הדודג'?!? זהו נגמר... אני קונה את הDS גם אם היא לא מניעה (שוב מה שעבר לי בראש – או שאולי לא?) ניגשנו לסיטרואן (כן בתמונה אתם תראו את התביעות כף יד שלי – לא, לא מה שאתם חושבים כאן זה קארזפורם לא פורן האב) פתחתי מכסה מנוע, מביט מתחת לרכב הכל יבש! אפס סימן לנזילות. מביט ברדיאטור והכל נראה יבש רק שבמיכל החזרים חסרים מים – לא מודאג במקרה הכי גרוע אכלתי אותה ביישור קו ברדיאטור או צינור או משהו כי אין מיונז בנשם מנוע וגם באמת לא רואה שום סימן ברור לנזילת מים – כנראה שרק חסרים קצת. מניעים את הרכב על מנוע קר – לא שומע טרטור של שרשרת. הבן אדם מפעיל מזגן ואני מתיישב בתוך הרכב לנהוג. הנהיגה הראשונה – רושם ראשוני כאן, כבר בערך מהשני מטר הראשונים הבנתי שזה זה. לא ממש ידעתי מה עובר עליי רק ידעתי שאני אוהב את זה. הרכב שקט, רח ונימוך כמו חמאה מצד אחד. ההגה לא ממש ברור מה רוצה ממני – מרגיש כמו קונסולת משחקים על קפיץ שחוזר למרכז אבל כן מדוייק וכן מרגישים את הצמיגים. הרכב אכן נוקשה בכיול שלו כמו שכותבים כל הסוקרים אבל רחוק מלהיות לא נוח – להפך איכות נסיעה מרשימה מאוד לרכב שבאמת מרגיש שכיילו אותו בכלל להיות ספורטיבי. המנוע לא מפלצת בשום מובן אבל הרכב כן זריז ומשהו במנוע הזה מרגיש הכי לא 1.6 ליטר – יותר הייתי אומר מרגיש כמו איזה 2.5 או אפילו 3 אטמוספרי אם הייתי צריך לנחש מה יש שם. לא מרגיש צעצוע בכלל אלא באמת משהו שמתאים לרכב יוקרה שנועד להיות נוח, זריז אבל הקטע שלו הוא לא להיות מהיר. לא מכון בידקה ולא מוסך – נדפק לי המוח באותו הרגע. ומשם לסגירת העסקה זה היה מהיר מאוד. אפרופו באותו יום שישי הגיעה משפחה – אבא, אשה, וזוג צעיר שאחד מהם הוא הילד או הילדה שלהם – מגיעים באסטון מרטין שלמעט שריטה על אחד הג'אנטים חדשה נוצצת. האבא מצביע על האסטון מרטין שעמדה בעולם תצוגה – הם הניעו אותה – וואו איזו סימפוניה! ואחרי כמה דקות כאילו ורכש שקית עוגיות ביקש לקנות אותה בשבילו ועוד אחת לילדים. מדהים. האשה היתה נראית לי מוכרת – צמרת עסקית או בנקאית לא יודע אבל נראיתה לי מוכרת. בשבת של אותו סופשבוע קפצתי לכפר קסם וקניתי שני גלונים של נוזל קירור מקורי סיטרואן – 70 שקלים סה"כ. מה שאני מעלה עכשיו זה תמונות של הרכב סמוך לביצוע הרכישה ועד הבאתו הביתה. בפוסט הבא אתאר את יישור הקו שהוא עבר ולאחר מכן אגיע לחווד לאחר חודש בעלות וסקירת הרכב עצמו – יש כאן הממווון לכתוב כי יש כאן המון על מה. סטיי טיונד מיי פרנץ'! אפרופו עלויות - המחירון של הדודג' היה 20,200 שקלים המחירון של הDS היה 54 אלף שקלים תמונות
  3. 4 points
    אין מה לדבר על שוק חופשי כשחקלאים מחוייבים לרכוש רשיון למכסות ולהשמיד תוצרת כשעוברים את המכסה. האבסורד הוא שכל מיני גופים ולוביסטים שלכאורה "בעד" החקלאות המקומית גרמו לכך שיהיה יותר משתלם לייבא תבואה במקום לגדל פה.
  4. 4 points
    גם זה, אבל בעיקר כי הפוקוס הכלכלי הפך לשאיפה להגיע ל-100% יעילות ומיקסום רווחים עבור 1% מהאוכלוסיה במקום לדאוג לעמידות המערכת במשברים. תראה את ארה"ב המעצמה הגדולה בעולם נתפסה במשבר בלי יכולת לייצר תרופות, בלי יכולת לייצר מסכות רפואיות, בלי יכולת לייצר חלק גדול מהמזון תלויה בחסדים של סין ובשרשראות אספקה גלובליות. בשנים הקרובות אנחנו נהיה עדים למותה של הגלובליזציה כפי שאנו מכירים אותה היום. כנראה לא מוות מוחלט, אבל שינוי מגמה משמעותי בדרך.
  5. 4 points
    חייב לציין שגם אני צחקתי מזה בקול - אחרי שהילדים ירדמו יהיה לי קצת זמן לשבת עם עצמי ולהקליד כאן - הרבה, אולי המון - אולי יותר מידי. אז מה קרה? איך הגענו עד הלום? האם זו היתה "טעות"? האם אני מתחרט או מצטער? זה היה כדאי? איפשהו במהלך ינואר עברתי טסט אבל זה עלה לי, ביוקר! בערך חודש לפני הטסט החלפתי רביעיית צמיגים ואז על הדרך לקראת הטסט החלפתי משולשים עליונים, נאבות קדמיות, ריענון נוזל הגה ועוד כמה דברים שהסתכמו הכל ביחד כולל הצמיגים והקולר גיר שהתקנתי בקירוב לעשיריה. והרעיון של אולי לנעול את הסרן האחורי של הרכב כבר ירד מהפרק באותו רגע. גם בגלל שבטסט פסלו לי את קיט ההגבהה בהתחלה ורק אחרי שהראיתי להם שהוא רשום ברישיון העבירו – וזה לבד כבר גרם לי להזיע שם לא מעט. וגם בגלל שבכלל להעביר רכב זקן טסט זו חוויה לא נעימה. אבל עברתי את הטסט והרכב תכלס נסע חלום! ואמרתי לעצמי טוב – נמכור את הדודג' אחרי שנעשה את חוצה ישראל ממש לקראת הטסט הקרוב. אבל אז אבא שלי ביקר אותנו ערב אחד ושאל אותי אם לא הייתי מעדיף למכור את הרכב כשהוא עוד במצב טוב ואולי יחסית יהיה לי קל למכור אותו? באותו רגע הייתי ממש נגד. וכמה ימים אחרי זה התחלתי לשמוע איזשהו רעש של חריקה מכוון הסרן האחורי בכל פעם שהרכב פשוט מתדרדר לו בלי שאגע בגז כשאני במורד כלשהוא. ותוך כדי גם שמתי לב שמתחילה לה נזילת מים מינורית מכוון משאבת המים – שזו מחלה ידועה בכל הקונצרן תכלס ולא מדובר בעבודה קשה במיוחד – אז הזמנתי משאבת מים, טרמוסטט ובית טרמוסטט וצינור עליון שגם כבר היה נראה לי קצת עייף – ואכן הם הגיעו אחרי שבועיים בערך. אבל מה ששמתי לב זה... שכבר אין לי כוח וגם לא חשק להתחיל להתעסק עם זה כל כך מוקדם מהצפוי. ואז בעצם הגיע המסמר פחות או יותר האחרון בארון הקבורה – קם בבוקר, בא להניע ואין כלום... לא סטרטר, לא משאבה סוויץ'? מצבר? סוגר אזעקה מכניס קודנית והופס מניע בנגיעה – עכשיו... אחרי כמה ימים זה שוב חזר רק שהפעם לא קודנית ולא נעילה של האזעקה אלא פשוט הוצאתי הכנסתי מפתח והניע בנגיעה – אז זה אימובלייזר? זה סוויץ'? ללכת עכשיו ולהתחיל לאבחן משהו שיש במסלול שלו לפחות ארבעה חמישה גורמים? הייתי כבר עייף מזה ודי מותש כי כשאיתרתי את הבעיות במערכת המיזוג אמנם עליתי בסופו של דבר שזה היה מנוע המפוח ולא הנגד אבל אח"כ גם גיליתי שהיה לי שם ממסר סורר שהיה מתרחב בחום גבוה ואחרי ניתוק לא היה מצליח להסגר יותר – אבל יכלתי להניע את הרכב. אז כבר הבנתי שגם אם זו השנה האחרונה שלי עם באנדי – גם היא לא הולכת לעבור שקט ככל הנראה או די בטוח... לבינתיים נהניתי לי מהתוספת של המידבאסים 8 אינטש בדלתות – זה לפחות היה כיף גדול וכמובן הכוח של הרכב, ההתנהגות הברוטאלית של המנוע שלו והישיבה הגבוהה – לפחות זה לא השתנה ובאמת בכל פעם שנהגתי בדודג' – זה היה עם חיוך אדיר על הפנים! אז איך הגעתי להחלטה שהגיע הזמן? פשוט מאוד – ראיתי שאני לא ממש יוצא לשטח. התחלתי להשתמש ברכבת בכדי להגיע לעבודה בכדי לחסוך דלק וזמן. ואני הולך לאכול עוד צרור של תקלות ואני עייף – פיזית ומנטלית – יותר נכון, מותש! אמרתי די – והתחלתי להביט על וובלו S60 מדגם T5 זו היתה המטרה שלי והכוונה היתה באמת למשוך עם הרכב בערך שלושה חודשים לפני הטסט ואז לחפש לי וולבו שכזו. ואז הגיע איזה יום שישי פנוי שאמרתי לעצמי וואלה בא לי לקפוץ למגרש רכב שאני מאוד אוהב לראות בו את הרכבים שלהם – וחזרתי הביתה קצת מבולבל... אבל את זה אני אשאיר לבלוג שאפתח על הDS ומה ואיך זה קרה. ואחרי שבוע נוסף ניגשתי לשם – עשיתי נסיעת מבחן ושכחתי פחות או יותר מהכל. במהלך הסופשבוע פירקתי מהרכב את המערכת סטריאו השארתי רק את הHU והשמונה אינטשים ובמהלך השבוע שלאחר מכן הושלמה העסקה – פרטי העסקה אציין בבלוג על הDS כי גם זה היה תהליך מפגר ומבדר. וזהו מסרתי את באנדי לשלום עם נשיקת פרידה ודמעה קטנה בעין. אבל הקלה אדירה! אין לי כבר גב וברכיים כמו שהיו לי כמה שנים אחורה, אני עייף ואני לא זקוק לעודף המשימות הזה – וגם התחביב שאני מעדיף להשאר איתו זה סטריאו ולא שטח – בשלב הנוכחי. זה יפנה לי זמן ובתקווה שגם קצת ממון לדברים שאני רוצה יותר כרגע וגם צריך יותר כרגע. איך היתה חווית הבעלות – האם זו היתה טעות שאני מצר עליה? ממש לא! ואם הייתי יכול הייתי עושה זאת שוב! למען האמת מכל הרכבים שלי – עד היום זה הרכב שאני הכי אהבתי להיות הבעלים ולראות בחניה. סוג של שכרון של כוח – נכון, רק 205 סוסים על 30+ קג"מ אבל זה הגיע מחובר למנוע V6 עם הנאה אחורית על מרכב גבוה עם סרן אחורי חי ועיצוב קרבי ומטמטם, כל נהיגה היתה יציאה למשימה, חוויה כיפית וההגעה לחניה היתה כזו שהיתה משאירה בי את הרצון לנהגיה הבאה. זה הגיע בזמן הנכון כשהכי הייתי זקוק לזה ואני לא אתנגד בכלל, בעתיד מתישהו לראות איזה רוביקון קצר בחניה או רנגלר ספורט – או לסירוגין,ג'ימני. ואיזה חוצה ישראל איזה – חוצה סלון במקרה הטוב במצב הנוכחי. אז המון תודה לקרייזלר – מופאר – דודג' – וואטאבר והמון תודה לכל העוקבים בשרשור! שנעבור את התקופה הזו בבריאות, תשמרו על עצמכם ועל יקיריכם.
  6. 3 points
    אין דבר כזה "חוסר תלות" מזון בישראל, כל תעשיית המזון מבוססת על מכונות, דלק, וחומרים שלא מיוצרים פה, במקרה של מצור דמיוני יהיה חוסר ללא קשר, שוק החלב והביצים מתנהל בצורה סובייטית, ופירות וירקות, עם כל הכבוד, הם לא מזון הכרחי שאי אפשר לתת לשוק לעשות את העבודה שלו, דגנים וקטניות מגדלים פה, אבל מעט ממה שצורכים. בארה"ב אין מאגרי תבואה לא כי הם מסתמכים על יבוא, אלא כי הם יצואנים גדולים ואין חשש למחסור, כשיתחילו להסתמך על יבוא תתחיל לראות את מיכליות הסויה והתירס הענקיות בשטחים העצומים של ארה"ב מומרים לאגירת תבואה.
  7. 3 points
    ישראל היא מדינה סופר דופר פרוטקציוניסטית. המחסורים בביצים וחמאה מלמדים על זה. וגם המחירים הלא ממש נמוכים של הירקות. בוא, תן לי להיות קצת ציניקן על הבוקר: כתבת לפני עמוד שאתה נוהג לטוס 4-5 פעמים לחול בשנה. ובכן, אני רוצה להרשות לעצמי לטוס פעם אחת. בלי להיות עובד במגזר הציבורי. השוק החופשי הלא עובד מאפשר לי את זה. מה גם שלא מדובר במושג בינארי. בסקנדינביה השווקים הרבה יותר חופשיים מישראל.
  8. 3 points
    כך גם אצלנו. המירוץ ל"הורדת יוקר המחיה" פגע קשות החקלאות הישראלית וגורם לתלות במקורות חיצוניים. כנראה שצריך לשנות את ההתייחסות לאמצעים חיוניים, גם אםזה לא תואם לתיאוריות השוק החופשי (שחלק נכבד מהן מופרכות, בלי קשר למשברהנוכחי). שדות חיטה לא פחות חשובים הימחים של השריון.
  9. 3 points
    מדובר על קבל הבנוי למעשה מ-3 קבלים. 2 קבלים מחוברים בטור+קבל נוסף המחובר אליהם במקביל. בכדי לבדוק את הקבל עלייך להצטייד רב מודד שיכול למדוד קיבוליות ברזולוציה של 1 ננו-פאראד לפחות. ערך הקבל כפי שמודפס עליו הוא: 0.15 מיקרו-פאראד=150 ננו-פאראד. + 2 קבלים של 2700 פיקו-פאראד=2.7 ננו-פאראד. * ביו 2 החוטים השחורים הערך שצריך להיות הוא: 0.15 מיקרו-פארד. בין כול חוט שחור לחוט הלבן (האמצעי) צריך להיות 2700 פיקו-פאראד=0.0027 מיקרו-פאראד. לדעתי קבל שווה ערך תוכל לרכוש אצל דובין בחולון (יש לו גם מכשיר מדידה מתאים).
  10. 2 points
    זה אגב מאוד ברור. מאותה הסיבה שמתו יותר מ-60 רופאים באיטליה. הרופא הזה ואחרים עבדו בסביבות עם עומס נגיפי מאוד גבוהה. הסיכוי של הגוף שלך להלחם ולהחלים מהמחלה תלוי מאוד בכמה נגיפים קיבלת על ההתחלה. אף אחד לא יחלה או ימות מכמות נגיפים מאוד קטנה בחשיפה בודדת. אבל רופאים וכוח עזר שחשופים בצורה יומיומית לכמות נגיפים גבוהה נמצאים בסיכון גבוהה הרבה יותר. אפשר לחשוב על זה כמו על חשיפה לקרינה מייננת. צילום רנטגן אחד לא יזיק. עשרות צילומים ביום כן.
  11. 2 points
    ד.ל.ב מוטוספורט - יבואנית פולריס לישאל מרכז החברה ממוקם בשורק, ראשון לציון ד.ל.ב מוטוספורט ומותג פולריס פועלים למען החקלאים. בימים האחרונים מתרבים הדיווחים מהשטח על חקלאים שנאצלים לנטוש שדות ולהשמיד גידולים ותוצרת בגלל אי יכולת לשווק. לכן, החברה פונה אל החקלאים שזקוקים לעזרה, ולהציע להם שירותי פרסום בחינם כמובן לסייע במכירת התוצרת שלהם כדי שזו לא תתבזבז ותסב פגיעה כלכלית בחלקאים. החקלאים מוזמנים לפנות לד.ל.ב מוטוספורט בקישור הבא: https://www.facebook.com/watch/?v=644733072757169
  12. 2 points
    https://www.israelhayom.co.il/article/586201 תקרא על ה 500 מטילות של רפי דיין, הוא לא גנב כלום. קנה 500 אפרוחים , גידל אותם במשק אורגני ורצה לחלק חינם ביצים אורגניות לחברים והשכנים. משרד החלקאות בחסות בית המשפט הגיע יום אחד לפנות בוקר. התפרצו לו למשק , אספו את כל התרנגולות והשמידו אותם. ככה מועצת הלול מתנהגת, כמו קרטל במדינות הכי אפלות שקיימות https://www.mako.co.il/news-israel/2020_q1/Article-8811c35ff53cf61027.htm וכל זה קרה ב 20/1/2020 ... חודשיים אחרי זה מועצת הלול מספרת שהיא הגדילה את מכסות היבוא מספרד ופורטוגל כמו כל שנה לפני הפסח. הזוי לחלוטין מהמועצה לענף הלול נמסר בתגובה: "רפי דיין החזיק מטילות בניגוד לחוק ולתקנות המועצה לענף הלול ותוך הפרה בוטה של הכרעת בג"צ שהתקבלה בעניינו. המועצה לענף הלול פועלת על פי חוק ותמשיך לפעול על מנת לפנות מטילות מלולים בלתי חוקיים".
  13. 2 points
    זה בדיוק מה שלא הגיוני. הסגר על ווהאן הוטל ב-23 לינואר. הרופא המפורסם שהיה הראשון (*) לזהות את המגיפה, דיווח על כך ב-30 לדצמבר. אתה מבין שהדבר הזה התפשט בכל רחבי סין, ללא הגבלה, במשך לפחות שלושה שבועות? (*) - לקחתי פה את התאריך הרשמי הכי מאוחר שידוע לנו, יש דיווחים שהחולים הראשונים הופיעו כבר בנובמבר. אז תסלח לי שאני מטיל בספק שבמדינה שיש בה פי 3 יותר אנשים מארה"ב, איטליה וספרד ביחד, מתו רק 3,000 אנשים.
  14. 2 points
    קח, תיקנתי לך. בסין יש כ-80 אלף חולים מאובחנים וכ-4% תמותה, מה פה בדיוק לא הגיוני? כל מי שטוען שהמספרים "נמוכים מדי" מתעלם מהצעדים הדרקוניים שהשלטונות שם נקטו.
  15. 2 points
    נשמע כמו שירות ישראלי סטנדרטי... למה שזה ישתפר בתקופת הקורונה?
  16. 2 points
    אבל בגלל הפרוטקציוניסטיות משמידים תוצרת חקלאית כדי לעמוד במכסות, ובגלל זה נוצר מצב שמסתמכים על ייבוא. אתה לא רואה את האבסורד?
  17. 2 points
    בסדר, אתה מעדיף לחיות בברה"מ כי העולם מורכב או מרעבים באמריקה, או מפרוטקציוניזם סוציאליסטי, וכי אתה כמראה לא מבין שיוקר מחיה משפיע גם עליך. בוא נחזור לפוסט המקורי שלך: אולי אתה לא מודע לזה, אבל המרוץ להורדת יוקר המחיה (איזו חוצפה! אנשים רוצים לשלם פחות על עגבניה, או לקנות חמאה בסופר גם כשיצרן המקומי נתקע) מאפשר לך לטוס חול בזול הרבה יורת מהוותק שלך ואישתך. בעולם הספריאלי לא היית יושב מול סקייסקנר לברור לאן ואיפה יותר זול לך לטוס, כי לא היה לך כלום מאלעל, ולא היית יכול לספר על השוואת מחירים בין סופרים, כי לא היה לך כלום חוץ מהצרכניה. וכמה שנים אתה או אישתך עובדים בתחומים שלכם לא רלוונטי. לדעתי - ואתה לא מספר אם יש לך פרקטיקה פרטית או לא - שוק חופשי נשמע לך כקללה נוראית כ"כ, בעיקר כי אתה משום מה לא מצליח להבין שיש חיים מחוץ למגזר הציבורי, בדיוק כמו שאתה נכנס למגננה קיצונית בכל פעם כשמדברים על הצורך לקצץ שם (כנראה זו גם חוצפה של המבקשים להוריד את יוקר המחייה. למה עובדים אם לא בשביל לשלם מס?). ואני אפילו לא נכנס פה *בכלל* למורכבות של סבסוד חלקאים (שקיים גם באמריקה), ומה הדרך לעשות אותו (שימור רמת מחירים, חסימת יבוא, תשלום ישיר לחקלאים, כל דבר אחר), כי אני לא כלכלן ולא מבין בזה מספיק.
  18. 2 points
    התשובה הישראלית לריצ'רד רולינגס. גם בלבנט אפשר לבנות כלי רכב ברמה גבוהה. שאפו.😍
  19. 2 points
    מרשה לעצמי להמר שה-1.9 וה-2.2 סלספיד ימכרו נמוך פשוט כי הן נפוצות יותר וגם וואלה, פחות מעניינות. ה-3.2 זה לאמיצים. לעומת זאת, 2.2 ידנית נדירה יחסית ואנשים עדיין יסמכו על אטמוספירי וידני יותר מאשר על טורבו או רובוטי. ה-1.8 טורבו שתיארתי, גם עלו 79-80 רכבים סה"כ וגם מבוקשת יחסית, רמת גימור גבוהה, מנוע מעולה. המשותף הוא שרכב שתוחזק ככה ככה, ע"י בנאדם שלא מבין שצריך לדקדק שם עם כל חלק וסוג שמן, יעלה לא מעט כסף לבעלים הבא בתור.
  20. 2 points
    עודדת אותי להעלות אותו בבקשה:
  21. 2 points
    אקסקיוז מיי פרנצ'.... אתה חולה נפש! (אבל משעשע) תתחדש, נחזיק לך אצבעות שלא תעוף לך איזה בוכנה דרך הגג שמש. אגב, אתה כישרון מבוזבז בכתיבה!
  22. 2 points
    אליקו אמר נכון. אין דבר כזה. יותר מדיי כוח. יש לא מספיק כוח. יצא לי לדבר עם חבר (סאונדמן תותח.) הוא עשה לאיזה מוזיאון. מערכת של מורל. והמגבר היה. מגבר בהמה ! למען ההסבר המגבר נותן ב 8 אום סביב ה 700W RMS אמיתיים ונקיים. מגבר אנלוגי כבד. עם שנאי בריא (מגבר של 40 קילו). כמובן עם פרוססיה מתאימה וכייונים. אבל הסאונד היה פשוט מדהים. ולגבי העניין של שילוב אלמנטים. זה שיצרן מביא לך רמקול שכתוב עליו (לדוגמא ) DLS (זה אומר שהמדבקה היא של DLS) זה אומר שהמהנדסים של DLS שמעו והתאימו אותו לצרכים שלהם. זה יכול להיות באותה מידה אלמנט של מורל / FOCAL / סקאנ ספיק. והמדבקה של DLS וקבעו שזאת שהתוצאה שהם רוצים. ברמקולים מקצועיים. זה מעוד נפוץ למצוא אלמנטים של חברות שונות בתוך תיבה של חברה אחרת. כמובן שהאלמנטים (לרוב עברו התאמות ושינויים. והם לפי הדרישות של המותג של התיבה) לדוגמא. turbosound floodlight (טופ) -רמקול עליון - כולל # אלמנט -LOW MID 12 אינטש. # אלמנט - HI MID 6.5 אינטש. #אלמנט -טיווטר 1 אינטש. זה רמקול שהוצג בשנת 1994. והוא 3 WAY אקטיבי! דורש 3 מגברים) יש בתוכו אלמנטים של כמה חברות שונות. (לפי זכרוני) טיווטר של B&C . ה HI MID של FANE. והLOW MID של פרסיזן דיווס. וזה עד היום נחשב לאחד הרמקולים הכי כייפים ומבוקשים למסיבות טבע / טראנס / ועוד. (למי שמכיר. זה המערכת שיש במועדון הבלוק בתל אביב. ) לגבי אלמנט צר. מה הבעיה. בשביל זה יש מצד אחד וופר שמנגן ומהצד השני טיווטר. ולגבי חוסר כוח. באלמנט תבדוק כיוונים. ויכול להיות שהוא פשוט לא מספיק כוחני (צועק / נציל ) ביחס לאלמנטים האחרים במערכת. הCDM מיד נהדר. יש לו סאונד שמן. נפוח. וממש לא צווחני. כן הייתי בודק לגבי הסקאנספיק. או CDT מי שכתב לגבי רמקול מוניטור. כל אלמנט מבליט משהוא. אין רמקול שטוח לגמרי באמת. וזה הטעם שלנו. רמקול מוניטור (אולפני) לרוב יתן סאונד יחסית שטוח. אבל בעיקר מפורט יותר. וללא הדגשות בולטות. בשונה לדוגמא מרמקולים מוניטוריים של PA. ששם לכל חברה יש ממש צבע לסאונד והדגשות וחיתוכים. אני כן הייתי עושה ניסוי. של אלמנטים שונים. אגב אני שנים נסעתי עם וופרים של פוקל אוטופיה וטווטרים של מורל / מקרום / אינפיניטי והיום יש לי וופרים של לגטיה וטיווטר של חברה אחרת (ברח מהראש)
  23. 1 point
    אני רוצה לפרוק מעט על עסקים שממשיכים לעבוד בזמן קורונה. בגלל הגבלות הקורונה לאחרונה התחלתי להזמין מוצרים רבים אל ביתי (במקום לקנות בחנות). כאדם שחי במדינה אני מודע לכך שלעסקים קשה לפעול לאחרונה, אך עם זאת אני רוצה למחות על כל שישנם בעלי עסקים שפשוט מרשים לעצמם לזרוק על הלקוח בתירוצי הקורונה. להלן 2 דוגמאות המתקופה האחרונה: 1. KSP: הוזמנו אוזניות וציוד כושר, כאשר זמן האספקה הוא עד 8 ימי עסקים. נכון להיום עברו כבר 9 ימי עסקים. אני מבין ומכיל את הקושי בביצוע שילוחים אך עם זאת סטטוס ההזמנה לא השתנה כבר למעלה משבוע, אפילו לא בוצע הליקוט במחסן. שירות לקוחות לא קיים, וזאת מכיוון שבטלפון ישנה הודעה של "תתקשר בזמן אחר" (בכל שעה ביום...), והפניה דרך האתר גם היא כבר לא עובדת. גם כאשר הפניות דרך האתר עבדו קיבלתי תשובה אוטמטית שמראה שהם אפילו לא קוראים מה הלקוח רושם להם. מיותר לציין שהחיוב עצמו ירד מהשאראי בסמיכות לביצוע העסקה... 2. anipet: הזמנתי שק אוכל לכלב שלי. לאחר כחמישה ימים בהם לא פנו אלי לתיאום משלוח התקשרתי אליהם והם אומרים לי "אה, הפננו את ההזמנה שלך לסניף XXX". אני מתקשר לסניף ואין להם מושג על מה אני מדבר. באופן זה התחילו לעשות בי פינגפונג בין הסניף המקומי למוקד הארצי עם הבטחות כל פעם שיחזרו אלי - וכמובן אף אחד לא חוזר ולא מטפל בבעיה. רק אחרי יומיים כאלה (ושבוע מהרגע שהזמנתי) הם נזכרו להגיד לי שהם כבר בכלל לא מחזיקים את האוכל מהסוג שהזמנתי!!! ולמען הסר ספק, עד עצם רגע זה הם לא הורידו את סוג האוכל הזה מהאתר שלהם... כמובן כגם כאן החיובים מהאשראי יורדים מידית בהזמנה. מובן לי שיש עומס על עסקים בזמן זה, אך בחיאת, אם אתם לא מסוגלים לעמוד בעוד הזמנות - פשוט אל תקחו אותן!!! ההתנהלות הזו מגעילה ופוגעת בצרכן. אם יש בעיות אז תגידו אותם כבר ברגע ההזמנה או מיד אחרי - אל תתנו ללקוח את החרא בפרצוף רק אחרי שבוע או יותר.
  24. 1 point
    היבואנית לוביסקי הכריזה ביון על תחילת השיווק של פיג'ו 2008. carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/3484/חדשות/לא-עוצרת--פיג'ו-2008-החדש-בישראל להלן המחירים: דגם: 1.2 ליטר בנזין "אקטיב": 128,00 ש"ח. דגם: 1.2 ליטר בנזין "פרימיום": 135,000 ש"ח. דגם 1.5 ליטר דיזל "אקטיב": 130,000 ש"ח. לאלו שיזמינו באתר העדכני של היבואן תינתן הנחה בסכום: 5,000 ש"ח או טרייד אין במחיר מחירון. מפרט טכני ואבזור - https://www.carsforum.co.il/cars/Uploads/motori/4-2020/3484/gallery//פיגו-2008-2020-מפרט.pdf פיגו-2008-2020-מפרט.pdf
  25. 1 point
    זה מה שכתבתי, דחו בחודשיים. היה אמור להיות 31/5 ונדחה ל 30/7 תמיד יש גם חודש גרייס, כי מקבלים קנס רק על חודש מלא של איחור, פעם היית לי בעיה, אז ביקשתי דחייה של חודש, ענו לי שעד חודש איחור לא צריך לבקש. הלינק ששלחתי הוא של כל זכות, הוא מרכז את כל ההודעות שקשורות למצב ולרשות המיסים, ביטוח לאומי, מע"מ והכל
  26. 1 point
    אז לפני שאני נופל מהכסא מרוב עייפות - רגע לפני שאדבר קצת על דיטיילינג כבר בפוסט הזה קודם כל שוב תודה לכל המגיבים. אייל זוכר - רק לא זוכר מה זה דיסקים - בשמחה וכן זה היה על GTI לבנה. אור - אני לא חושב שזה עניין של הייטרס - מילה, מושא קצת קשה עליי "שנאה" - זו מילה קטלנית שאני ממעט להשתמש בה - אני חושב שזה יותר מכיוון של ההוויה הישראלית להתפס לשמועות וסטטיסטיקה מבלי לבדוק דברים לעומק - בכל זאת זה דגם שנת 2014 ולא תחילת הדרך של הTHP. וגם אם כן - אני לא חושב שזה כזה נורא. היתה לי רנו מגאן שנת 2008 במשך למעלה משנתיים וחוץ מבלאי של תושבת גיר - כלום. לאבא של אשתי היתה רנו מגאן 2007 במשך שנים ארוכות והתקלה היחידה שהיתה לו איתה זה שסתומי לחץ בגיר שסודרו בעד 2500 שקלים - תכלס אם היה קונה טויוטה קורולה והיו לו אפס תקלות - הוא עדיין היה משלם יותר על הקורולה וכנראה שגם נהנה הרבה פחות כי המגאן שלו היתה הדגם המאובזר! אז עניין של השקפת עולם. הדודג' היתה באמת סוג של מזוכיזם תחזוקתי מצד שני הייתי חוזר על זה עשר פעמים! לפני שהייתי קונה ליסינגמטית אחת משעממת וחי איתה בשלום ובשעמום מוחלט. ואל תדאג אני גם אפתח שרשור על מערכת סטריאו ואשים כאן לינק - הצרפתים האלה - יאו כמה הם חייבים לסבך הכל. לרגע כבר שאלתי את עצמי אם אתה מדבר על הדודג' 🤣 וכן המידת צמיגים הזויה משהו - אגיע לזה בסיקור נהיגה. אכן - אני לא בן אדם נורמטיבי - מעולם לא הייתי ולעולם אהיה. לא אוהב עדרים אבל דואג להביט עליהם מהצד בכדי לדעת לאן לא ללכת. טוב... בוא נדבר קצת דיטיילינג? (והDS מקבלת את השם שלה רשמית) אז בשבת האחרונה ירדתי למטה עם המיכל שטיפה (מקלחת שדה 8 ליטר) כשבפנים יש תמהיל של שמפו אולטימייט ווש של מגוואייר שמכיל ווקס קרנובה בפנים - לדעתי זה יותר טוב מNOR או מה שנקרא אינסטנט דיטיילר. לשכן מהדירת גינה יש צינור (אוי... זה נשמע רע! בכל פעם שמתחילים לדבר דיטיילינג זה נהיה פשוט מצעד - לא רוצה לאמר איזה - אחד גדול) ארוך וגם הוא בדיוק השפריץ, אה ז"א התיז - כלומר שטף כן שטף זה מה רציתי לאמר את הרכבים שלו. אויה ברוך איך אני יוצא מזה. ואז עשיתי שטיפה לשני הרכבים - מיד לאחר מכן עם חומר סיכה (אוי ויי..) מי סבון כלומר ומגבת פלסטלינה - שפשפתי ממש אבל ממש חזק (טוב די נו) את אופטימוס (הסובארו שלי ראבאק אופטימוס זה השם שלו) ואז אותו הדבר לקרוקומבוש (זהו - זה השם של הDS מעכשיו - הקרוקומבוש!!!) ואז לאחר ניגוב של כל הלכלוך (ג'יזס איי אמ סטיל ווקינג דאון ד'אט אלי) - שכבת גלייז של CG (אפילו לא מתכוון לרשום את שם החברה בעברית - יתבעו אותי בסוף) מסוג BLACK LIGHT שיש בה סוג של נצנצים סגולים כאלו - דווקא על הסובארו זה נותן אפקט מדהים. ואז - על הסובארו עשיתי ציפוי של אופטימום - אופטי סיל שאני מחדש פעם ברבעון. ועל הקרוקומבוש השתמשתי הפעם בJET SEAL ובעוד שלושה חודשים אשתמש באופטי סיל. אבל רק על דבר אחד בקרוקומבוש כן השתמשתי בג'ט סיל וזה מכסה המנוע - מצב הלקה שלו פחות טובה וקצת יותר דהוי משאר הרכב. כנראה שאם במהלך השנים הקרובות אטפל בצבע זה יהיה במכסה המנוע. מה שכיף ממש בלעבוד על הDS - זה שכל הגג זכוכית! אז זה חוסך ממני תכלס את המשטח שהכי קשה לעשות לו דיטיילינג והמון שטח עבודה נחסך ממני - לוקח בערך חצי מהזמן לעשות את הקרוקומבוש מאשר את אופטימוס - בחיי - אז גם הצבע השחור כאן הופך לקצת פחות נורא כי גג זכוכית נשטף מה זה בקלות! אבל כן - אם שטפתם רכב שחור לפני ארוחה משפחתית - לא בטוח שתצליחו להגיע נקיים בכל מזג אוויר - לא חדש לי, היתה לנו קורולה 2001 בצבע כחול NAVY פעם. דיטיילינג פנים יש חומר אחד שאני ממש אוהב להשתמש בו על פלסטיקה של סלון הרכב וזה G6 של CG - פשוט חומר מדהים! ומעבר לזה תכשיר לעור של סאנו - בסובארו יש מעט מאוד חלקי עור אבל בקרוקומבוש זה לא מעט בכלל. מעבר לזה עשיתי קצת APC במושבים של הסובארו וחומר להסרת אבק של מגוואיירס ממושבי הבד של הסובארו. כיף לשהות ברכבים שבכלל לא נראים בני גילם. וזה עוד יותר כיף כשהרכב נוצץ יותר מיהלום בתחת של עיזה (ריצ'רד רולינס) ונעבור לתמונות. אה כן - וגם התקנתי מגנט אחד לטלפון על התריס של המזגן ואחד עם התקן לחריץ של הCD.
  27. 1 point
    תתחדש! החזקנו DS3 sport chic ששירתה את הגברת והייתה הרכב העיקרי שלנו במשך שנתיים (עברה אצלנו 75 אלף ק"מ או יותר) האוטו שיקי בטירוף - פחות שיקי משלך אבל יותר ספורטיבי, הוא היה ידני עם מנוע ה-156 סוסים המפורסם. כמעט לכל מקום שפניתי קיבלתי פרצופים חמוצים מאנשים שמבינים במכוניות ומבטי הערכה מכאלו שלא - אוטו מיוחד ויפה. כיום - אחרי המכירה, אני חושב שזו היתה קניה מעולה. גם בDS3 המושבים הם פשוט הכי נוחים שפגשתי, הפאר העיצוב ותחושת האיכות נותנות בקלות פייט לאודי, מרצדס ובמוו מאותו ז'אנר (גם חדשות יותר), התנהגות הכביש תענוג - דומה מאוד לזו של 208GTI. רכב מלא אופי שהפך כל נסיעה לתענוג. יש מוניטין אמינות והוא אפילו די מוצדק - אכן חטפנו פעמיים מכות של הוצאות בסדר גודל של 3,000 ש"ח. אבל הצד השני של המטבע הוא שהשוק יודע את זה והרכבים האלו נמכרים בנזיד עדשים לעומת מה שהם מציעים. כל עוד אני קונה רכב בתקציב הגיוני, אותי מעניינת בעיקר ההוצאה על הרכב: ירידת ערך, תחזוקה וטיפולים. לפי האקסל שלי הוצאנו על הרכב קצת פחות מ-10,000 ש"ח לשנה (שלושת הגורמים המדוברים). אפשר היה לקנות יונדאי I30 או משהו כזה ולאבד בערך אותו דבר בעיקר על ירידת ערך אבל אין להשוות אין כמות הפאן. תתחדש, תהנה, בחירה מגניבה ביותר ושים פס על המומחים. מה שכן, בלי בדיקה במוסך גם מאזדה לא הייתי קונה.
  28. 1 point
    מצטער שאני מנפץ את הבועה/מנגנון הדחקה שבנית. 1. מחקר מדעי מבוסס על נתונים סינים = פייק ניוז 2. נתונים סינים 3. נתונים סינים בתי חולים מרוסקים זו מציאות שמתרחשת כרגע בכל מדינות מערב אירופה. שוב, מצטער על ניפוץ הבועה. באיטליה/ספרד/צרפת עוד שנייה חופרים בורות עם בולדוזרים וזורקים לשם גופות ואתם קונים את הבולשיט שמכרה לכם המפלגה הקומוניסטית של סין. אם אתם לא רואים את המציאות מתפוצצת בפנים אין כבר מה להגיד. התעייפתי.
  29. 1 point
    מצטער שנתונים אופטימיים מבאסים אותך, באמת לא רוצה להוריד לך מהמצב רוח אבל אולי יש כאלה שכן מתעודדים. 1. מחקר מדעי מבוסס = פייק ניוז. 2. אמת. אבל הרבה פחות מסוכנת ממה שאתה חושב. 3. זה מאוד עושה נעים בלב, בגלל א. כי הרבה פחות אנשים ימותו.. וזה סיבה מספקת לדעתי. ב. כי מספיקים הרבה פחות מכונות הנשמה בשביל להשתלט על המצב. ג. כיון שמס' החולים הסופי עד לחיסון עדר נמוך, וזה אומר שאפשר בארץ תוך כמה חודשים להדביק את כל האוכלוסיה ולהתמודד בכל רגע נתון עם כמות חולים ומכונות הנשמה - שווים. בכלל אני לא מסכים עם "מרסקת את מערכת הבריאות בכל מדינה מערבית", יש עוד כמה מח' חוץ מטיפול נמרץ והנשמה, ובתי חולים ורופאים מטפלים וימשיכו לטפל בהרבה בעיות נוספות גם אם הבעיה הזו ספציפית לא בשליטה. אולי זה חלק מהסרט שאנשים מריצים בראש, כאילו ממחר בתי חולים מתפוצצים כמו מגדלי התאומים, רופאים מדביקים חולים וההיפך, תרופות מעבירות מחלות וחיסונים גורמים לאוטיזים... יאלה בלאגן, סוף העולם.
  30. 1 point
    לאחר כמה שעות של התעסקות, כמה תובנות לגבי המפה החדשה (2019.12). התוכנה iGO8 שעובדת על מערכת הפעלה WINce, לא עובדת עם המפה החדשה. חזרה למפה הקודמת (2019.07), והתכנה עובדת באופן תקין. התוכנה Primo 2.4 על מערכת הפעלה WINce עובדת באופן תקין עם המפה החדשה (2019.12). התוכנה Primo NextGen באנדרואיד עובדת באופן תקין עם המפה החדשה (2019.12). מעניין מה במפה יכול לא להתאים לתוכנה, מה גם שסוג המפה נשאר זהה, עם סיומת fbl.
  31. 1 point
    ^ קורולה הקדמת אותי, בדיוק רציתי לכתוב שהלוואי והוא צודק ואחוז התמותה אפסי. אגב מחקר חדש (מדעי, לא בלוגרים שצ'מגיא אוהב) שהתפרסם היום מאריך שאחוז התמותה האמיתי הוא 0.66% https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.mako.co.il/health-illnesses-and-medicines/illnesses-the_novel_coronavirus/Article-3d00c23fb4a3171026.htm&ved=2ahUKEwjH4qrK68noAhXSUxUIHUn1C3QQFjABegQICBAH&usg=AOvVaw0jXDt5ToAketwpCa736Zbn&cshid=1585833945501
  32. 1 point
    ממש לא נכון. אם הבוחן היה רואה - היה פוסל מיידית
  33. 1 point
    מגניב לגמרי,תתחדש. מחירון תמורת מחירון? ככה זה הולך במגרשים האלה?
  34. 1 point
    קודם כל תתחדש. הרכב נראה מעולה. לדעתי העובדה שהרכב מיוחד ולא נפוץ במיוחד נותן ערך מוסף רב בנוסף לעיצוב הפנימי והחיצוני. יש הטוענים שהרכב מעיד על בעליו אז כנראה שאתה אדם מיוחד. [emoji6] לגבי הטסט, הוא לא מעיד על מצבו של הרכב. יש חוסר אחידות גדול ברמה המקצועית של הבוחנים וההתיחסות שלהם לבדיקה. מוסך מורשה שמכיר את הרכב יכול לתת לך חוות דעת אמיתית לגבי מצבו. מקווה שכל נבואות הזעם ידלגו על הרכב שלך ותזכה להנות מהרכב שנים רבות.
  35. 1 point
    אם זה קרה לך אחרי התדלוק תרוקן את הדלק ותתבע את התחנה.
  36. 1 point
    מחמיא הלוואי ויצא ברמה הזו. גם אופנועים יש פה גם בתחום הזה בוצעה רכישה חביבה לאחרונה, אבל היא שמורה לפורום אחר ובהחלט, חיים את זה.
  37. 1 point
    מנסיון עם הרכב 2.2 סלספיד: הגיר הרובוטי ממש אבל ממש לא נח בפקקים הרכב קופץ חלקים יקרים מאוד! ממש לא נסחר במחירון אלא מתחת מצד שני בגרסות אלגנטה מפנק ואיכותי מאוד, מהנה לנהיגה ונוסע לא רע בכלל (מבחינת כח) לדעתי אחת ממכוניות הסדאן היפות על הכביש (גם היום) אבל הגיר ברכב הזה הוא דיל ברייקר
  38. 1 point
    לא יודע, אני לא עף על מנועים ענקיים במיוחד עם תיבה 4 הילוכים עתיקה. אני מתנייד במקביל עם יונדאי טוסון V6 2.7 שאמנם חלש מהנייטרו שהייתה לך אבל גם קל ב-400(!) קילו. והרכב לא חלש אמנם, אבל אין מה להשוות למנועי טורבו עם תיבת הילוכים נורמלית. ועל צריכת הדלק בכלל אין מה לדבר. איפה שמנוע 1.6 עם 6 הילוכים עושה 1 ל-15. הבהמה עושה 1 ל-8.
  39. 1 point
    הI20 נמכרת לא רע בגרת ה0 קלומטר ולכן היא לא בקטגורית מחיר של הVENUE הזה, אני מניח שכמו כל הג'יפונים גם לו יהיו נתוני מכירות לא רעים. לנסיעה עירונית לא חייבים מנוע טורבו...
  40. 1 point
    אחלה רכב מהרבה בחינות אבל במחילה זה רק נוצץ ואני משאיר את ההמלצה של רונן מגבע: "לא לגעת במנוע הזה -156 כ"ס על כל גרסאותיו"
  41. 1 point
    50 + - מחירון ביד 2 . אם אני זוכר נכון, מחירון לוי יצחק היה נמוך יותר, המחיר שסגרתי היה מחיר ממוצע לרכבים שנמכרו ביד 2.
  42. 1 point
    סקירה מעולה עם הכתיבה הקולחת של רומן ודיון מרתק על גבול הפילוסופיה של הנהיגה - תענוג צרוף!!
  43. 1 point
    לא ברור לפי מה עובד המענק ילדים הזה. סתם דוגמא, הייטקיסט שלא יצא לחלת ועובד מהבית מקבל מענק גם 2000 שקל על ארבעת ילדיו, בזמן שאת היחידת דיור שלו הוא משכיר לזוג ללא ילדים ששניהם מובטלים ויצאו לחלת. הוא קיבל עכשיו עוד 2000 שקל, והם בקושי סוגרים את החודש. אני מסכים שכנראה הרבה אנשים צריכים את הכסף הזה אבל לתת לפי ילד זה פשוט דבר מטופש לטעמי. יכלו להעלות את דמי האבטלה יכלו להוריד את הגיל לקבלת דמי אבטלה מרביים (28) כדי לעזור לסטודנטים שמתחת לגיל הזה. אבל ברגע שנותנים מענק שאין לו קשר בכלל לשוק העבודה, אני לא רואה את ההגיון.
  44. 1 point
    תודה רבה על העדכון! רק חבל שהוא לא כולל את קבצי ה- poi 3dc 3dl החדשים שיצאו.
  45. 1 point
    אז יש עוד התקדמויות קטנות פה ושם - קצת לפני תקופת הקורונה וקצת תוך כדי. פרקתי את המזלג לגורמים (כמה שהצלחתי) כדי לצבוע את החלק התחתון (זה ממש מאתמול-היום), וצבעתי את השלדה (באדום) את החישוקים (גם באדום) ואת הזרוע האחורית (בסוג של כסף). בין לבין הגיעו קצת חלקים מחו"ל, כך שיש התקדמות, אבל שום דבר עדיין לא מורכב. כרגע האתגרים שלי הם: 1. הכרום במזלג מעט פגוע, כנראה שאשייף אותו מעט כדי שהמזלג יהיה חלק. זה לא אידאלי, הייתי מעדיף לצפות מחדש בכרום, אבל לא מצאתי איך עושים את זה בארץ, ולהטיס את המזלג לחו"ל כרגע זה סיפור. 2. להכניס את מחזירי השמן התברר כאתגר לא קטן, המחזיר נכנס אבל לא עד הסוף, ואני קצת תקוע עם זה. יתכן ואקח את זה למוסך, אם כי זה קצת מבאס אותי, כי אני רוצה ללמוד מהתהליך. 3. את החלק התחתון של המזלג צבעתי עם ספרי (רגיל, כזה שקונים בחנות חומרי בניין) - קודם פריימר ואז צבע - ואני תוהה אם לצבוע על זה לכה או להשאיר כמו שזה.
  46. 1 point
    מפת ישראל (2019.12)
  47. 1 point
    כולם מנסים למתוח את גבולות השוק למעלה, אם זה אפל, אם זו סמסונג שהתחילה עם ה-NOTE ועכשיו עם ה-S20, ואם זו LG עם סדרת ה-V. כל אחד מחפש איך לגרום לך להוציא +- 1000 דולר על מכשיר דגל.
  48. 1 point
    שלום חברים. מצאתי בשטח. מי יכול לספר לי על זה משהו ? עשוי מתכת. נמצא בעמק החולה. תודה ! Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  49. 1 point
    אני בטוח שיש מקומות שיותר ראויים למענק. עם קסטרו זה מרגיש כמו לתת מענק לבלוקבאסטר. הרשת גם ככה הייתה בדרך לקרוס, ואותם 5000 עובדים היו בדרך החוצה. קורונה רק האיצה את התהליך.
  50. 1 point
    בגדול, ככל שאלמנט אחד ידע לנגן את מירב התדרים ככה תצטרך להתעסק פחות עם חיתוכים, TA, אקוליזציה [בתנאי שהם MATCHED] אבל גם אם לא, פאזות וכולי. קלמנגר, אתה מדבר על תוכנה שתשטח לך את האקולייזר, הכל טוב ויפה אבל זה רק נקודת בסיס לכיוונים שא-ת-ה אוהב. לא כולם אוהבים סאונד קליני וחותך זה בדיוק מה שאדי מדבר עליו עם ה CDM או מה שזה לא יהיה, חתימת סאונד של אלמנט זה גם טעם אישי, אבל זה גם סטייל של חברה. חצוצרה תישמע קצת שונה ברמקולים שונים מן הסתם, אפילו במגברים שונים. שום תוכנה לא תגיד לך מה אתה אוהב במוזיקה. לא יודע אם הרקע שלי עדיין נחשב כאן או לא, אבל שמעתי לא מעט מערכות, כיוונתי לא מעט, שמעתי לפרטי פרטים כל טראק לרמת הרשרושים של הרוק של הזמר\ת אבל עוד לא נתקלתי ב2 אנשים שאוהבים את אותו הסאונד.
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • Create New...