Jump to content

לוח ניקוד


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 01/04/20 בכל התחומים

  1. 5 points
    איך נפלו פולנים?! מרד אלור! אז למי שעוקב אחרי סיקורב – מפגר טורבו – הסיקור של הדודג' ניטרו, הרומן הזה הגיע לקיצו בסוף פברואר כאשר גמלה בי ההחלטה שזו השנה האחרונה שלי עם באנדי (הניטרו). אבל הגיע לו יום שישי פנוי ונדיר והחלטתי לקפוץ למגרש טרייד אין ענק בקרבת העבודה שלי – אוטו-דיל לצורך העיניין, סתם בכדי לראות איזה רכבים אפשר לרכוש בסכום שמגיע עד 80 אלף שקלים שזה בעצם התקציב שתכננתי עליו לסיום השנה הקרובה (תחילת 2021). לאמר את האמת מדובר בסוכנות שמוכרת אסטון מרטינים כמו לחמניות ורכבי יוקרה שם זה כמו מים בערך? למצוא שם רכב בטווחי מחיר שנופלים מ80 אלף שקלים אבל כאלו שהם בהחלט מציאה זו גם לא מציאה קלה. אז ראיתי איזו דודג' ראם שהיתה בטווח מחיר – צחקתי המשכתי הלא. ראיתי אאודי A1 מאובזרת ומאוד מעניינת חייב לציין שגרמה לי לחשוב על זה ברצינות בסכום שהיה ממש מפתה (נחטפה תוך שבוע) אבל המשכתי הלאה. ואז פתאום איפשהו בקצה המגרש ראיתי מכונית יפה, שחורה עם פסי כרום ואני מביט במחיר ובחיי 55 אלף שקלים – הרכב נראה ח-ד-ש! מביט בסמל ואני רואה שזה סיטרואן עם תג של DS ואני מבין שאני מביט על DS5 מאוד נדירה. ועשיתי את הטעות הייתי חייב לפתוח את הדלת ולהתיישב בפנים – ואני מתחיל לנסות להבין מה אני רואה וזה פשוט לא נגמר, העיניים לא מצליחות לנוח לרגע! מה זה הסלון המטורף הזה?!? המושבים הם משהו בליגה אחרת! עור משולב עם בד אלקנטרה אפור ואני מביט אחורה ואני פשוט רואה את הילדים שלי יושבים שם מבסוטים על החיים והרכב גדול מבפנים, מרגיש מאוד מרווח. ויש לרכב ריח של חדש. ואני קולט פתאום עד כמה המושב של הנהג נווווח – לא זה מפגר. ואני מביט בחומרים של הדשבורד והדלתות והידיות המתכתיות וכל הגימורים ואז מתחילים להגיע בערך אין סוף כפתורי חלונות בקונסולה המרכזית ואז אני מרים את הראש וקולט שיש קונסולה מרכזית – גם בגג!!! עם מיליון כפתורים!!! ואז אני קולט פתאום שרגע – זה לא גג רגיל יש פה כמה?!? אחד, שניים, שלושה! שלושההההה סאנרופים! מוציא לרגע את הראש מהרכב מביט על הגג ולא רואה פתחים – ואז אני קולט שכל הגג של הדבר הזה – הוא גג זכוכית אחד שלם מהווישרים הקידמיים – עד הווישרים האחורים – וואט דה פאק! אקסקיוז מיי פרנצ' ואחרי שאני קולט את ההלם – מיד חוזר לתוך הרכב, סוגר עליי את הדלת וממלמל לעצמי משהו כמו – לא רוצה לצאת, טוב לי בכסא הזה, אני אשאר לי כאן לישון אולי אבקש מהאשה שתקפיץ לי קצת שימורים. טוב יוצא מהרכב – מביט בתא מטען ופשוט ממשיך להכות בי שהרכב הזה לא נראה בן 6 שנים – הוא נראה אולי למעט סדק אחד בציפוי של אחד ממסגרות החלונות –בן 6 דקות! התא טען נוח, חכם – לא ענק אבל סופר פרקטי. ואני אומר לעצמי לעזעזל 55 אלף שקלים? שאסגור עסקה עכשיו? ואני אומר לעצמי לא אדי, תחשוב! זה מנוע THP ויש לך רכב שהוא טוב לפחות לעוד שנה בחיאת יא פולני תחזור הביתה. וחזרתי הביתה מאוד מבולבל לא סגור על עצמי אז החלטתי לדבר עם הבוס על הנושא והבוס שאלה אם הרכב יעשה צרות – אמרתי לה אני ממש לא אתפלא אם כן אבל יוכל פחות דלק, רכב משפחתי נורמאלי ואז כשהראיתי לה את התמונות היא אמרה לי אוקיי – רוצה רוצה רוצה ההכנות לעסקה בקיצור אמרתי לה שלא נראה לי שזה רכב שיחטפו אותו ולכן במהלך השבוע הקרוב אני אעשה שיעורים אלמד קצת על המנוע ועל הצרות של הרכב, אבדוק באמת את ההיתכנות לגלגל הלוואה ובמידה ויתנו לי הצעה הוגנת על הדודג' – ורק לאחר שאבדוק במקום את הרכב ואקח למכון בדיקה או מוסך – אסגור עסקה. מה הסבירות שזה יקרה? בערך 0.5% נכון? למדתי קצת על הTHP והבנתי שדווקא עיקר הצרות הן בגרסאת ה200 סוסים שלו וגם שאחרי שנת 2013 עשו שם שינויים בשרשרת תזמון ובנושא הצטברות הפיח והחלטתי שיש מצב לגשת לבדוק את הרכב. אז מה באמת קרה? נכנסתי לפאקינג בלק-אווט זה מה שקרה! אקסקיוז מיי פרנצ' וואנס אגאין מרד אלור. נכנס עם האיש מכירות לחדר – בן אדם נחמד מאוד וישיר בשם איתי. שואל אותו על הרכב ועל הנתונים – מראה לי שהרכב עם טסט ל11 חודשים – אני מראה לו שהדודג' בדיוק אותו הדבר. שזה כבר אומר לי שרכב נוסעים בן 6 שהרגע עבר טסט לפחות נבדק בטיחוטית ואין ליקויים (אח"כ תבינו איפה כאן היתה לי טעות אחת – לא נעימה אבל לא נוראית). מתשאל אותי קצת על הדודג' – ניגש לראות את הדודג' חוזרים למשרד והוא אומר לי אתה מקבל מחירון על הדודג' זה רכב שכי... שאט אפ אנד טייק מיי מאני! (זה מה שעבר לי בראש באותה שניה) מחירון על הדודג'?!? זהו נגמר... אני קונה את הDS גם אם היא לא מניעה (שוב מה שעבר לי בראש – או שאולי לא?) ניגשנו לסיטרואן (כן בתמונה אתם תראו את התביעות כף יד שלי – לא, לא מה שאתם חושבים כאן זה קארזפורם לא פורן האב) פתחתי מכסה מנוע, מביט מתחת לרכב הכל יבש! אפס סימן לנזילות. מביט ברדיאטור והכל נראה יבש רק שבמיכל החזרים חסרים מים – לא מודאג במקרה הכי גרוע אכלתי אותה ביישור קו ברדיאטור או צינור או משהו כי אין מיונז בנשם מנוע וגם באמת לא רואה שום סימן ברור לנזילת מים – כנראה שרק חסרים קצת. מניעים את הרכב על מנוע קר – לא שומע טרטור של שרשרת. הבן אדם מפעיל מזגן ואני מתיישב בתוך הרכב לנהוג. הנהיגה הראשונה – רושם ראשוני כאן, כבר בערך מהשני מטר הראשונים הבנתי שזה זה. לא ממש ידעתי מה עובר עליי רק ידעתי שאני אוהב את זה. הרכב שקט, רח ונימוך כמו חמאה מצד אחד. ההגה לא ממש ברור מה רוצה ממני – מרגיש כמו קונסולת משחקים על קפיץ שחוזר למרכז אבל כן מדוייק וכן מרגישים את הצמיגים. הרכב אכן נוקשה בכיול שלו כמו שכותבים כל הסוקרים אבל רחוק מלהיות לא נוח – להפך איכות נסיעה מרשימה מאוד לרכב שבאמת מרגיש שכיילו אותו בכלל להיות ספורטיבי. המנוע לא מפלצת בשום מובן אבל הרכב כן זריז ומשהו במנוע הזה מרגיש הכי לא 1.6 ליטר – יותר הייתי אומר מרגיש כמו איזה 2.5 או אפילו 3 אטמוספרי אם הייתי צריך לנחש מה יש שם. לא מרגיש צעצוע בכלל אלא באמת משהו שמתאים לרכב יוקרה שנועד להיות נוח, זריז אבל הקטע שלו הוא לא להיות מהיר. לא מכון בידקה ולא מוסך – נדפק לי המוח באותו הרגע. ומשם לסגירת העסקה זה היה מהיר מאוד. אפרופו באותו יום שישי הגיעה משפחה – אבא, אשה, וזוג צעיר שאחד מהם הוא הילד או הילדה שלהם – מגיעים באסטון מרטין שלמעט שריטה על אחד הג'אנטים חדשה נוצצת. האבא מצביע על האסטון מרטין שעמדה בעולם תצוגה – הם הניעו אותה – וואו איזו סימפוניה! ואחרי כמה דקות כאילו ורכש שקית עוגיות ביקש לקנות אותה בשבילו ועוד אחת לילדים. מדהים. האשה היתה נראית לי מוכרת – צמרת עסקית או בנקאית לא יודע אבל נראיתה לי מוכרת. בשבת של אותו סופשבוע קפצתי לכפר קסם וקניתי שני גלונים של נוזל קירור מקורי סיטרואן – 70 שקלים סה"כ. מה שאני מעלה עכשיו זה תמונות של הרכב סמוך לביצוע הרכישה ועד הבאתו הביתה. בפוסט הבא אתאר את יישור הקו שהוא עבר ולאחר מכן אגיע לחווד לאחר חודש בעלות וסקירת הרכב עצמו – יש כאן הממווון לכתוב כי יש כאן המון על מה. סטיי טיונד מיי פרנץ'! אפרופו עלויות - המחירון של הדודג' היה 20,200 שקלים המחירון של הDS היה 54 אלף שקלים תמונות
  2. 4 points
    אתה רושם את זה כאילו זה דבר שלילי ... לדעתי זה מאוד חיובי. הגיע הזמן שייצרו מוצרים איכותיים יותר, שמחזיקים ליותר שנים, פחות זיהום לעולם שגם ככה חירבנו עליו ואנחנו נמשיך לחרבן ולשלשל כל יום, פחות סינים מנוצלים\ילדים מנוצלים וכו'. בכיף הייתי משלם 30-50 אחוז יותר על מוצר *איכותי* שמיוצר באמריקה\יפן לדוגמא, מאשר הסיני הבינוני, אבל זה רק אני ואני יודע שאני בעמדת מיעוט.
  3. 4 points
    גם אני הייתי שם, נהגתי (ואפילו נסעתי בכוונה בתוך פקק - למרות ש-waze הזהיר אותי...) אדלג על מה שכבר כתבו חבריי ואגש ישר לשורש העניין. ה-i10 איננה מכונית למי שמחפש רכב טמפרמנטי עם ביצועים - היא רכב עבור מי שרוצה לנסוע מנקודה א' לב' בנוחות יחסית, ולחסוך בדלק. בנסיעה רגועה לא מרגישים שמדובר בגיר רובוטי, לעומת זאת מי שילחץ על דוושת המאיץ בחוזקה - ירגיש גם ירגיש. לי נראה שרוב האנשים שירכשו את הרכב יסתדרו טוב מאד עם נסיעה רגועה. מי שלא - יש מספיק דגמים אחרים בשוק. אישית אני חושב שמערכות הבטיחות "של גדולים" המגיעות עם הרכב הן נקודת זכות ענקית לזכותו, אם זוג פנסיונר מחפש רכב מיני לתנועה עירונית - הרכב יתאים לו כמו כפפה ליד, גם בגלל הישיבה הגבוהה יחסית, ומפסק הרחב בו נפתחות הדלתות הקידמיות. למודאגים לגבי התחזוקה של הגיר: המצמד זהה למצמד שיש בגירסה של ה-i10 עם הגיר הרגיל - כך שמחיר ההחלפה אם וכאשר יידרש יהיה שפוי. כשאני לוקח רכב לנסיעת מבחן אני אוהב לבדוק את כל הכפתורים/הפיצ'רים שיש ברכב: לא אהבתי את העובדה שהנוסע לא יכול לעזור לנהג לחבר את הסמארטפון ל-Android Auto המערכת פשוט מודיעה שהיא לא מבצעת צימוד כשהרכב בתנועה (אני מבין את הבעיה הבטיחותית בכך שהנהג מבצע את הצימוד תוך כדי נסיעה, אבל אולי אפשר לבטל את זה אם יש נוסע במושב ליד הנהג?...) עוד קוריוז נחמד היה כשלחצתי על כפתור ה-SOS שנמצא בין מגיני השמש ברכב - הייתי בטוח שמדובר בלחצן שמפעיל את ארבעת המאותתים - אבל הופתעתי כשמערכת חייגה למשטרה. וענתה לי: "רוזי משטרה שלום" - בהזדמנות חגיגית זאת - סליחה רוזי. לסיכום: מכוניות מיני אף פעם לא היו "כוס התה" שלי (המכונית הקטנה ביותר שהחזקתי אי פעם היתה טויוטה קורולה), זה לא שאני הולך לרכוש אחת מחר או אפילו בשנה הבאה, אבל כשיבוא מישהו להתייעץ יהיו לי נתונים לתת לו מ"יד ראשונה".
  4. 2 points
    ארבעת הדורות הראשונים של פורד פיאסטה היו מאד פופולריים בישראל אבל עם הצגת הדור החמישי בשנת 2002 משהו התפספס. דלק מוטרוס הציעו אותה בשנים 2003-2004 בלבד, בשנתיים האלו נמכרו משהו כמו 400 יחידות והיבוא הופסק. מ 2005 ועד להצגת הדור השישי ב 2008 לא נמכרה פורד פיאסטה בישראל. בדור החמישי פודד פיאסטה הוצעה כאן ב 3 גירסאות: 1.4 בנזין ידני. 1.4 בנזין רובוטי חד מצמדי (אולי זו הסיבה למכירות הנמוכות?). 1.4 טורבו דיזל ידני, מנוע זהה למנוע של סיטרואן C3 באותם שנים. כך או כך, הדגם שהיה בראש טבלת המכירות באירופה, לא הצליח בארץ. היום נוסעות על כבישי ישראל כ 100 פיאסטות בלבד מהדגם הזה. נפגשתי עם פיאסטה דור 5 לפני כמה שנים בקפריסין, מודל 2007, אחרי מתיחת פנים שעבר הדגם ב 2005. רכב השכרה "מבוגר" מאוד יחסית אבל נראה טוב, מתוחזק, כל המערכות עובדות. לפי הדיווחים בחו"ל מדובר ברכב אמין מאוד. אבל אני מסמיק מבושה...לא יודע אם זה מנוע 1.4 או 1.25. שניהם עם אותו הספרק בערך, 75-80 כ"ס. במקרה צילמתי את ה VIN של האוטו ונסיתי להריץ אותו באתרים השונים אבל המידע סותר. חלק כותבים 1.3, חלק 1.4. אני יודע רק שזה לא 1.3 הישן יותר, הוא נראה אחרת. או 1.25 או 1.4. נוטה לחשוב שזה 1.4, האוטו סחב מעלה עם תאוצה בריאה בהילוכים הנמוכים ומומנט "נורמאלי" שלא אופייני למנועים בנפח קטן. בשתי מילים: "אחלה אוטו". נראה ומרגיש כמו פוקוס מוקטנת. עיצוב פנימי דומה, מרווח, תא מטען סביר. הגה כוח עדיין הידראוולי במשקל נכון, כייפי לנהיגה, נוח יחסית. כמובן שקשה לשחזר את כל הדקויות אחרי השנים שעברו אבל...אהבתי מאוד. מתכון נכון למכונית קטנה אבל לא קטנה מידי, רמת הביצועים היא בדיוק במינון הנכון עבורי, לא רועשת, איכות הרכבה טובה. "באג" משמעותי אחד שלא רלוונטי למכוניות עם הגה בצד שמאל - ליד דוושת הקלאץ' אין מקום להניח את הרגל. רק מתחת לדוושה עצמה, מעצבן מאוד. אפשר לראות מתג אורות זהה לפוקוס, לוח שעונים ומערכת קול כמעט זהים, כפתור עגול ליד ההגה שדומה לכפתור התנעה הוא פתיחת תא מטען חשמלית. כפתורי התנעה לא היו נפוצים עדיין באותה תקופה. אגב אין דרך אחרת לפתוח את תא המטען, רק על ידי הכפתור הזה או עם מפתח. פטנט גרוע במיוחד. מעל הרדיו יש מחזיק מטבעות מצחיק שנראה דומה לסולט לכרטיסי זיכרון המזגן היה תקין וקירר מצויין, הכיסאות נוחים, הגיר הידני עבד טוב. באמת מכונית שלא הייתי מתנגד להחזיק, גם היום. בחלק הפרטים המעניינים, שימו לב שבתא המנוע יש כרטיס שמהווה "ספר טיפולים". אפשר לראות שהרכב טופל כל 10.000. אולי כדאי לאמץ את הרעיון בארץ... בקפריסין לכל רכבי ההשכרה יש לוחיות רישוי אדומות (לבנות למכוניות אחרות). הלוחית האדומה אומרת לנהגים המקומיים - "תזהרו, זה תייר, הוא לא רגיל לנהיגה בצד שמאל". ליד האחות הציערה שבתניים הוחלפה גם היא בדגם חדש שלמרבה הצער שוב לא משווק בישראל. כבר הספקנו לשכוח אבל ממש ממש לא מזמן חבילות גלישה לחו"ל עלו הון, אז השתמשנו ב GPS כזה ענתיקה שהיה צריך להוריד בשבילו מפות לפני כל נסיעה. וסתם אוסף של גרוטאות קפריסאיות. מה המטרה של השירשור? אין. משעמם לשבת בבית, צריך איכשהו להעביר את הזמן.
  5. 2 points
    מפת ישראל (2019.12)
  6. 2 points
    חייב לציין שגם אני צחקתי מזה בקול - אחרי שהילדים ירדמו יהיה לי קצת זמן לשבת עם עצמי ולהקליד כאן - הרבה, אולי המון - אולי יותר מידי. אז מה קרה? איך הגענו עד הלום? האם זו היתה "טעות"? האם אני מתחרט או מצטער? זה היה כדאי? איפשהו במהלך ינואר עברתי טסט אבל זה עלה לי, ביוקר! בערך חודש לפני הטסט החלפתי רביעיית צמיגים ואז על הדרך לקראת הטסט החלפתי משולשים עליונים, נאבות קדמיות, ריענון נוזל הגה ועוד כמה דברים שהסתכמו הכל ביחד כולל הצמיגים והקולר גיר שהתקנתי בקירוב לעשיריה. והרעיון של אולי לנעול את הסרן האחורי של הרכב כבר ירד מהפרק באותו רגע. גם בגלל שבטסט פסלו לי את קיט ההגבהה בהתחלה ורק אחרי שהראיתי להם שהוא רשום ברישיון העבירו – וזה לבד כבר גרם לי להזיע שם לא מעט. וגם בגלל שבכלל להעביר רכב זקן טסט זו חוויה לא נעימה. אבל עברתי את הטסט והרכב תכלס נסע חלום! ואמרתי לעצמי טוב – נמכור את הדודג' אחרי שנעשה את חוצה ישראל ממש לקראת הטסט הקרוב. אבל אז אבא שלי ביקר אותנו ערב אחד ושאל אותי אם לא הייתי מעדיף למכור את הרכב כשהוא עוד במצב טוב ואולי יחסית יהיה לי קל למכור אותו? באותו רגע הייתי ממש נגד. וכמה ימים אחרי זה התחלתי לשמוע איזשהו רעש של חריקה מכוון הסרן האחורי בכל פעם שהרכב פשוט מתדרדר לו בלי שאגע בגז כשאני במורד כלשהוא. ותוך כדי גם שמתי לב שמתחילה לה נזילת מים מינורית מכוון משאבת המים – שזו מחלה ידועה בכל הקונצרן תכלס ולא מדובר בעבודה קשה במיוחד – אז הזמנתי משאבת מים, טרמוסטט ובית טרמוסטט וצינור עליון שגם כבר היה נראה לי קצת עייף – ואכן הם הגיעו אחרי שבועיים בערך. אבל מה ששמתי לב זה... שכבר אין לי כוח וגם לא חשק להתחיל להתעסק עם זה כל כך מוקדם מהצפוי. ואז בעצם הגיע המסמר פחות או יותר האחרון בארון הקבורה – קם בבוקר, בא להניע ואין כלום... לא סטרטר, לא משאבה סוויץ'? מצבר? סוגר אזעקה מכניס קודנית והופס מניע בנגיעה – עכשיו... אחרי כמה ימים זה שוב חזר רק שהפעם לא קודנית ולא נעילה של האזעקה אלא פשוט הוצאתי הכנסתי מפתח והניע בנגיעה – אז זה אימובלייזר? זה סוויץ'? ללכת עכשיו ולהתחיל לאבחן משהו שיש במסלול שלו לפחות ארבעה חמישה גורמים? הייתי כבר עייף מזה ודי מותש כי כשאיתרתי את הבעיות במערכת המיזוג אמנם עליתי בסופו של דבר שזה היה מנוע המפוח ולא הנגד אבל אח"כ גם גיליתי שהיה לי שם ממסר סורר שהיה מתרחב בחום גבוה ואחרי ניתוק לא היה מצליח להסגר יותר – אבל יכלתי להניע את הרכב. אז כבר הבנתי שגם אם זו השנה האחרונה שלי עם באנדי – גם היא לא הולכת לעבור שקט ככל הנראה או די בטוח... לבינתיים נהניתי לי מהתוספת של המידבאסים 8 אינטש בדלתות – זה לפחות היה כיף גדול וכמובן הכוח של הרכב, ההתנהגות הברוטאלית של המנוע שלו והישיבה הגבוהה – לפחות זה לא השתנה ובאמת בכל פעם שנהגתי בדודג' – זה היה עם חיוך אדיר על הפנים! אז איך הגעתי להחלטה שהגיע הזמן? פשוט מאוד – ראיתי שאני לא ממש יוצא לשטח. התחלתי להשתמש ברכבת בכדי להגיע לעבודה בכדי לחסוך דלק וזמן. ואני הולך לאכול עוד צרור של תקלות ואני עייף – פיזית ומנטלית – יותר נכון, מותש! אמרתי די – והתחלתי להביט על וובלו S60 מדגם T5 זו היתה המטרה שלי והכוונה היתה באמת למשוך עם הרכב בערך שלושה חודשים לפני הטסט ואז לחפש לי וולבו שכזו. ואז הגיע איזה יום שישי פנוי שאמרתי לעצמי וואלה בא לי לקפוץ למגרש רכב שאני מאוד אוהב לראות בו את הרכבים שלהם – וחזרתי הביתה קצת מבולבל... אבל את זה אני אשאיר לבלוג שאפתח על הDS ומה ואיך זה קרה. ואחרי שבוע נוסף ניגשתי לשם – עשיתי נסיעת מבחן ושכחתי פחות או יותר מהכל. במהלך הסופשבוע פירקתי מהרכב את המערכת סטריאו השארתי רק את הHU והשמונה אינטשים ובמהלך השבוע שלאחר מכן הושלמה העסקה – פרטי העסקה אציין בבלוג על הDS כי גם זה היה תהליך מפגר ומבדר. וזהו מסרתי את באנדי לשלום עם נשיקת פרידה ודמעה קטנה בעין. אבל הקלה אדירה! אין לי כבר גב וברכיים כמו שהיו לי כמה שנים אחורה, אני עייף ואני לא זקוק לעודף המשימות הזה – וגם התחביב שאני מעדיף להשאר איתו זה סטריאו ולא שטח – בשלב הנוכחי. זה יפנה לי זמן ובתקווה שגם קצת ממון לדברים שאני רוצה יותר כרגע וגם צריך יותר כרגע. איך היתה חווית הבעלות – האם זו היתה טעות שאני מצר עליה? ממש לא! ואם הייתי יכול הייתי עושה זאת שוב! למען האמת מכל הרכבים שלי – עד היום זה הרכב שאני הכי אהבתי להיות הבעלים ולראות בחניה. סוג של שכרון של כוח – נכון, רק 205 סוסים על 30+ קג"מ אבל זה הגיע מחובר למנוע V6 עם הנאה אחורית על מרכב גבוה עם סרן אחורי חי ועיצוב קרבי ומטמטם, כל נהיגה היתה יציאה למשימה, חוויה כיפית וההגעה לחניה היתה כזו שהיתה משאירה בי את הרצון לנהגיה הבאה. זה הגיע בזמן הנכון כשהכי הייתי זקוק לזה ואני לא אתנגד בכלל, בעתיד מתישהו לראות איזה רוביקון קצר בחניה או רנגלר ספורט – או לסירוגין,ג'ימני. ואיזה חוצה ישראל איזה – חוצה סלון במקרה הטוב במצב הנוכחי. אז המון תודה לקרייזלר – מופאר – דודג' – וואטאבר והמון תודה לכל העוקבים בשרשור! שנעבור את התקופה הזו בבריאות, תשמרו על עצמכם ועל יקיריכם.
  7. 2 points
    השיומי החדש שהוכרז השבוע יקר פי 2 מקודמו. לא יודע אם זה קשור לקורונה או לא, אבל זו עובדה מוגמרת.
  8. 2 points
    אני בטוח שיש מקומות שיותר ראויים למענק. עם קסטרו זה מרגיש כמו לתת מענק לבלוקבאסטר. הרשת גם ככה הייתה בדרך לקרוס, ואותם 5000 עובדים היו בדרך החוצה. קורונה רק האיצה את התהליך.
  9. 2 points
    אני חושב שמראות מאיטליה/ספרד/צרפת וכנראה בקרוב גם מבריטניה וארה"ב מוכיחים שהוירוס יכול להשפיע על כמות מספיק גדולה של אנשים בשביל למוטט את מערכת הבריאות. כל הויכוחים אם מתים 4% אחוז או 1% זה התעסקות בניואנסים בשלב זה. אני מבין מה אתה אומר, אבל גם אם יפתחו את המשק אנשים לא יחזרו לשגרה כל כך מהר. אני לא רואה בני אדם חוזרים להצטופף בפאבים או טסים לחו"ל (לאן בדיוק?) או חוזרים לעבוד באופן ספייס עם עוד 30 עובדים שיושבים אחד ליד השני, נושמים אחד על השני, מתעטשים ומשתעלים. זו פנטזיה מאוד חביבה של כלכלנים שכנראה יושבים יותר מידי זמן במשרד מול אקסלים ושכחו כיצד מתנהלים בני אדם במציאות.
  10. 1 point
    זה עוד שירשור שמבוסס על זכרונות ילדות... מדי פעם, בדרך לבית הספר או ליד אתרי בנייה הייתי רואה את המשאיות האלו: וכל פעם שברתי את הראש: מדוע בחלק מהן הגלגלים עומדים עקום. זאת אומרת עם קאמבר חיובי גדול מאוד שאפשר לראות בעין. חשבתי וחשבת על זה ולא מצאתי תשובה. הרי ידעתי איך הסרנים (בכל משאית) בנויים - סרן חי מאחורה, סרן קשיח מקדימה. הם לא מאפשרים לגלגים לעמוד בצורת / \ אי אפשר. זה לא אפשרי טכנית... בהמשך התחלתי לשים לב שהתופעה הזו של גלגלים "עקומים" קיימת רק במשאית שנוסעת ריקה. במשאית עמוסה כל הגלגלים עומדים ישר כמו שצריך. פה כבר התבלבלתי לגמרי. טטרה. Tatra. יצרן צ'כי בין הוותיקים בעולם, ייצר מכוניות נוסעים משנת 1897 ומשאיות מ 1898. ייצרן יחודי ששמר על אותם מאפיינים טכנולוגיים לאורך עשרות שנים (בעצם כמעט 100 שנה) ורק שיפר ושכלל אותם. המאפיין העיקרי של משאית טטרה הוא שילדת צינור מרכזי Backbone tube frame. רעיון של דר' הנס לדווינקה שהפך לסימן היכר של טטרה. זה של טטרה 111 משנות ה 40-50. זה בהמשך: וזה היום: המבנה הזה שרד את השנים ולא השתנה. כל מכלולי ההנעה נמצאים בתוך אותו צינור מרכזי שהוא גם הרכיב שנושא בעומס. המבנה מאפשר מודולריות - יכולת לייצר מגוון תצורות הנעה: 6X4, 6X6, 8X8 וכדומה, וגם מעניק גמישות וחוזק גבוהים מאוד. ייעוד המשאיות הוא בעיקר לעבודת שטח. לכל גלגל מתלה נפרד המאפשר לו לנוע מעלה - מטה. זו התשובה לשאלה שבכותרת... המאפיין השני שלא השתנה עד לשנים האחרונות ממש הוא מנוע דיזל קירור אוויר. היום משתמשים גם במנועים קנויים עם קירור נוזל ואין כבר "בלעדיות" לקירור אוויר, אבל המשאית שפגשתי בדרך לבית הספר הייתה עם קירור אוויר, כמו גם מספר דורות לפניה ואחריה. קירור אוויר "זה טוב" כי זה יותר פשוט, יותר אמין, לא צריך לרוקן את מערכת הקירור בלילה חורפי כשמשתמיש במים אבל...המשאיות היו מתחממות בנסיעה איטית בעומס גבוה. אפשר היה לראות אותן לפעמים נוסעות עם גריל מפורק לשיפור הקירור. האגדה מספרת שהוזמנו מהנדסים מצ'כיה לבדוק את הבעיה. בדקו, עשו סיבוב ואמרו לנהגים הרוסים - ההההא...הכל תקין. אין שום בעיה, אתם פשוט נוהגים לאט מידי ובטורים נמיכים. תנו גז. סעו יותר מהר ותמשכו יותר בכל הילוך והכל יהיה בסדר. המשאית הזו היא Tatra 148. דגם שיוצר בין השנים 1972-1982, מנוע V8 קירור אוויר בהספקים עד 212 כ"ס, נפח 12.6 ליטר. הנעה 6X6 עם נעילה דיפרנציאליים (רוחבית ואורכית) פנאוומטית, גיר ידני 5 הילוכים + "חצאים" זאת אומרת 10 הילוכים, כושר העמסה 16 טון. הן נחשבו מאוד אמינות ועמידות, "סוסי עבודה" שעבדו במקומת הכי קשים ונשארו בשימוש במשך 20-30 שנה. לפניה היה דגם דומה 138, אותו אני לא בטוח שזוכר. ואחריה, דגם 815, משאית "ללא אף" וחוץ מזה עם אותו מבנה מסורתי. הסדרה הזו מיוצרת עד היום עם כמה שינויים. משנת 2011 מיוצרת Tatra Phoenix, עם קבינה של DAF אבל השילדה ומערכת ההנעה נשארו מסורתיים. הפניקס מיובאת לארץ: בנוסף טטרה מייצרת כלים צבאיים (יש בצה"ל משאיות שטח של טטרה), בעברה יצרה מכונות נוסעים (גם ייחודיות ולא דומות לשום דבר אחר), קרונות, חשמליות. היום זה יצרן משאיות קטן, פונה לנישה ספציפית מאוד ולא מתחרה ביצרנים הגדולים.
  11. 1 point
    אני יכול להזדהות איתך ב 100% כי זה בדיוק מה שהרגשתי ב 2019 עם ה C4. אוטו מזדקן זה לא דבר רע, אבל לפעמים הצרות באות בצרורות וזה באמת יכול להיות מתיש (באופן כללי, כשהסערה מתחילה וזה מתחיל להיות מתיש - תחזיק חזק, כי בסופו של דבר הסערה נרגעת). הגיר תיסכל אותי במשך חודשים אבל המזגן היה המסמר האחרון בארון הקבורה (שבסופו של דבר, תיקנתי והוא עובד *טיל* עד לרגע זה). זה בדיוק מה שדירבן אותי לקנות את הפיקאסו עם דגש על: כמה שיותר חדש\צעיר, כמה שפחות קילומטרים, ושהיה במצב *חדש*. בנוגע לתחזוקת ה THP156 - כמה אנקדוטות שאספתי במרוצת השנים גם באמצעות שיחות עם חברי פורום יקרים וגם ברחבי האינטרנט: 1. השרשרת והמותחן עברו אין ספור עידכונים ושיפורים. אם לא בוצעה אצלך החלפה בשנה-שנתיים האחרונות - כדאי לך להתקין את הסט החדש ביותר (השרשרת החדשה משופרת הן מבחינת החוזק והן מבחינת יכולת השימון -> היא מכילה חרירים קטנים בכל חלק לצורך חדירה של שמן פנימה). 2. מכסה שסתומים - כשמתקלקל - כדאי לבדוק הזמנה מחו"ל ו/או להחליף יזום. למיטב זכרוני בדגם הזה כבר קיים מק"ט מחליף משופר (יחד עם עוד איזה צינור סיחרור אדי שמן). 3. בהמשך לסעיף 1 - יש גם GUIDES\מובילים חדשים עם מק"ט חדש (משופר) לשרשרת עצמה. כמדומני יש גם גלגלות קאמשאפט עם מק"ט אחר לדגם שלך, תבדוק הכל לפני אם אתה נכנס לפרוייקט כזה. 4. עיקר בעיות הפיח הן תוצר של התארכות השרשרת. הסיבה שב 165 כ"ס יש פחות בעיות היא *גם* בגלל מכסה שסתומים שונה וגם בגלל שהשרשרת שם כבר היתה ברביזיה המי-יודע-כמה יותר חדשה מאלו הראשונות שהיו ב 156 כ"ס. בדגמי ה 200+ כ"ס יש שרשרת שונה לחלוטין ושם *אין* בעיות שכיחות של פיח בשסתומים מהסיבה הפשוטה שהשרשרת לא מתארכת (!) ואין איתה בעיות. 5. פלאגים מחליפים כל 40K ק"מ אבל אפשר להחמיר אפילו ל 30K ק"מ (המחיר בארץ נפל לשפל, אל תקנה מחו"ל ותסתכן בחלקים מזוייפים. סט של מצתי איריודיום זה עניין של 300 שח, לא נורא בכלל). 6. משאבת דלק לחץ גבוה ידועה כבעייתית בדגמי ה 156 כ"ס. כמדומני גם כאן יצא כבר דיי מזמן מק"ט חדש משופר. בדגמי ה 165 כ"ס מדובר במשאבת דלק שונה לגמרי וחזקה יותר (אין איתה בעיות). 7. עכשיו כשאתה עם טורבו, יש סיכוי שתתמכר ולא תוכל לחזור אחורה. ראה הוזהרת. 1600 עם טורבו זה סטייל אחר לגמרי ממנוע מגודל - שלא לדבר על צריכת דלק שפויה בהרבה ממה שהורגלת עד היום (אם אתה לא לוחץ עד הברזל) וזמינות כח אגדית. 8. עדיין לא מאמין שחזרת לצרפתיה - אבל לאור העובדה שבעברך רנו מגאן 2008, כמו שאני מכיר אותך, אצלך הכל יכול להיות... תתחדש ! איציק
  12. 1 point
    מצטער, זה מה שהשגתי. לגבי הקבצים שלא השגתי, הייתי שמח לשיתוף פעולה מצד אלו שעדכנו את האפליקציה שלהם. המפה פורסמה בקטגורית "אוף טופיק", כנראה שאין לך הרשאות כתיבה שם.
  13. 1 point
  14. 1 point
    הגעתי לאתר דרך האתר של בוש, שטוען שניתן לשים 55 אמפר. https://www.buycarparts.co.uk/hyundai/trajet-fo/15377/10142/battery?sort_categories[0]=1 דעתכם?
  15. 1 point
    לפחות לג'אז החדשה. While most manufacturers are moving to touchscreen controls, identifying smartphone use as their inspiration - most recently seen in Audi’s latest A3 - Honda has decided to reintroduce heating and air conditioning controls via a dial rather than touchscreen, as in the previous-generation Jazz. Jazz project leader Takeki Tanaka explained: “The reason is quite simple - we wanted to minimise driver disruption for operation, in particular, for the heater and air conditioning.“We changed it from touchscreen to dial operation, as we received customer feedback that it was difficult to operate intuitively. You had to look at the screen to change the heater seating, therefore, we changed it so one can operate it without looking, giving more confidence while driving.”
  16. 1 point
    הקדימו אותי, זה הגה בדיוק כמו שיש לי בפיקאסו ובכלל האינטריור רחוק מלהיות דודג'... מייד שמתי לב (אמריקאית מזדקנת עם הגה קטום בחלק התחתון?? אין מצב).
  17. 1 point
    צחקתי בקול, מעניין כמה מפה יבינו את זה
  18. 1 point
    תתחדש! האמת שה-DS5 תפסה את עיני מהרגע שראיתי אותה פעם ראשונה. זכור לי שסביב 2012 ראיתי אחת באיזור ברצלונה ומאוד התלהבתי. לדעתי סיטרואן שיחקו אותה עם העיצוב של הדגם הזה, קשה בעידן המודרני לייצר רכב ייחודי והם ללא ספק הצליחו פה בגדול. מחכה בקוצר רוח לתמונות ועדכונים
  19. 1 point
  20. 1 point
    טוב, אז מדובר בסיטרואן DS5 - הייתי בטוח שחובבי הרכב כאן יזהו תוך שניה בערך סלון רכב כל כך חריג. מדובר בשנת 2014 שזו גם השנה האחרונה בה DS היו עדיין חלק מסיטרואן ולא מותג נפרד. וגם התאריך היום הוא הראשון לאפריל - אז קודם כל תודה לבוקי על שיתוף הפעולה שכן הרכב נרכש בכלל בתחילת מרץ בעסקת טרייד אין תמורת באנדי. הייתי יכול להמשיך עם הקטע אבל אני חושב שעד כאן יספיק. כן, באנדי ואני החלטנו להפרד בתחילת החודש לאחר שהגעתי להבנה שזה חלק מיותר בחיי - אז כל הסיפור על ההכנסה למוסך והריפוד בדיה אמנם אבל הרכישה של הDS איננה - היום בערב אסכם את חווית הבעלות הקצרה והמדהימה של הדודג' ואם אספיק גם אפתח שרשור על הDS - אמנם באיחור של חודש מטורף (חסר שפיות לחלוטין) אחורה אבל עדיין - החלופה כאן היא רכב ייחודי אחד באחר ואני מבטיח לכם שהDS מאוד מעניינת!
  21. 1 point
    נראה מדהים! תתחדש. אבל רגע, איזה רכב זה? בתמונות שהעלית זה ממש לא נראה הניטרו ולא הסובארו...
  22. 1 point
    בזה הרגע תיארת בערך 75% מכח העבודה בעולם, או 95% מעובדי התאגידים והחברות הממשלתיות.
  23. 1 point
  24. 1 point
    לפני מספר שבועות ניסיתי לעשות לאשתי תיאום דרך האתר, זה לא פעל כיוון שהיא פנסיונרית. אני מניח שמבחינת רשויות המס זו הדרךצהעדיפה. מעניין לדעת מה זמן התגובה, לאור צמצום כוח האדם וחופשת הפסח. לגבי שנים קודמות - לדעתי אתה מתכוון להגשת דוח שנתי. בוא נמתין ל- @ChemGuy85
  25. 1 point
    זה הניטרו או ה B4? חשבתי שהספי דלת בצבע בורדו, עשית גם צפוי לדיפוני הדלתות? 😕
  26. 1 point
    אתה מדבר על המצלמה במחלף קוממיות בת ים? המקטע הזה לא נחשב מהיר (נראה לי עניין זמני שנמשך שנים) בניגוד למקטע ממול (דרומה) שכן נחשב מהיר אבל מוגבל ל-90 קמ"ש (איפה שלא "נפלו" שלטי ההגבלה). מנסיון והגיון המצלמה הזאת לא מצלמת עד 90 קמ"ש ואולי יותר אבל אנשים מאטים שם בפתאומיות מה שגורם להאטה משמעותית יותר (ופקקים בעומס) למהירות פחותה מ-70 קמ"ש. המצלמות על הנתיב השמאלי הן מצלמות אכיפה לנתיב תחבורה ציבורית שהיה שם עד שהפך לנתיב 3+.
  27. 1 point
    הפוך גוטה, הפוך. כמה כבר נפסיד פחות?
  28. 1 point
    כבר כתבתי - אתה טיפוס אופטימי, אני טיפוס פסימי. אבל הארוע הזה הוא לא שתי מסעדות שקנו בשר פיגולים. זה ארוע שהכניס 3-4 מיליארד בי אדם לסגר לא קצר וחיסל תעשיות שלמות. להערכתי לתעשיית התיירות ייקח כמה שנים להתאושש. אפילו אםד כמוני, שמזה מספר שנים נהג לצאת ל-4-5 חופשות בחו"ל כל שנה, יחשוב 15 פעם לפני הנסיעה הבאה, ויבחר את היעד בזהירות רבה. אני לא יודע איך תשתנה תרבות השופוני הישראלית. אישית אני סולד ממנה. בניגוד אליך, אני בכלל לא בטוח שהזוגות הצעירים, שיקלטו עד כמה הסיכון הכלכלי גדול, ירוצו כל כך מהר לסגור חתונה ברבע מיליון ש"ח (סכום שאליו אתה מתייחס כצנוע. אני לא יודע, לזוג צעיר לוקח אי אילו שנים לצבור סכום כזה). עריכה - פיקה, אני לא בטוח שתעשיית התיירות תתאושש כל כך מהר. קודם כל, לא מעט חברות תעופה יקרסו. שנית - האנשים יחששו מהצפיפות במטוסים, ברכבות ובאוטובוסים וכמובן בטרמינלים. יהיה הרבה יותר קשה לשכנע אנשים לטוס במושבים של "28. אז אנשי עסקים ימשיכו לטוס ב-J, וזה, יחד עם הובלת מטענים בבטן המטוס, גם יחזיק את חברות התעופה המסורתיות, אבל אני מעריך שדווקא חברות ה-LC, שבנויות על צפיפות גבוהה של נוסעים, ייפגעו מאד. מעבר לפגיעה האנושה שספגו דווקא חמשת יעדי התיירות הפופולריים ביותר (ספרד, צרפת, ארה"ב, סין ואיטליה).
  29. 1 point
    רק פעם אחת וכנוסע באיזה מפגש לפני שנה +, לא יותר מדי אבל הרכב הרגיש נוח נעים וחזק מלבד רעש מוזר בקבינה שהבנתי שזה ככה בדגם הנ"ל, מעבר לזה קשה לי לעשות השוואה מדויקת, בפועל מדובר במנוע 1.6 ו 200 כ"ס אז יש משמעות לזה בעיקר בקו הישר, טיפה פחות אוחזת בסיבובים אבל גם כן רכב כיפי. אבל רק אחד לי נאמר מהיבואן שלא קיים בכלל בארץ והאמת מתוך ה 5-6 שיצא לי לראות לא היו בהן מושבים כאלו, יהיה מפתיע אם אראה כאלו כאן אבל כן זהו בערך הסכום כ 10K תוספת, 2500 יורו באירופה. אגב באירופה היא מגיעה גם עם חניה אוטומטית, תאורה נדלקת אוטומטית חיישני גשם וכו' וחימום מושבים והגה, פה בארץ לא, חבל שלא השאירו כאופציה בתשלום אולי הייתי שוקל. רכב כיפי מאוד, מהתנסות בעיקר אצל חבר שהחזיק 2 כאלו, בסופו של דבר מכר אותן בגלל בעיות אמינות בעיקר אבל מבחינת פאן לגמרי פאן טהור, תבדוק אותן טוב לפני בד"כ נוטים להתגרזן על הרכבים האלו וזה למה ירדתי גם מיד 2 כשחיפשתי כזו ולא מעט זמן. אם אתה עם לאון 1.4 תעשה פשוט תוכנה ומערכת פליטה ואתה כנראה לא תרצה להחליף את הלאון
  30. 1 point
    אז חיפשתי ספורטיבית קטנה וכיפית, לשימוש יומיומי, ומצאתי, נכון לעכשיו עברנו יחד 47000 ק"מ. כחודש לפני שהזמנתי את האדם, הוזמנה אבארט 595 (145 כ"ס) כי אפשר לומר שזו הסיבה שהתחלתי לאהוב את הרכבים הקטנים והשובבים האלו בגלל חבר קרוב שהחזיק 2 כאלו (וגם צילם את רוב התמונות שהוספתי), אבל הפרשי המחירים היו כמעט 30 אלף ₪ לרכב שעמד בתצוגה וקצת קפצתי מעל הפופיק אז העדפתי שלא להכנס להרפתקאות, כמו כן התחזוקה והאחזקה שלה הייתה ועודנה יקרה לעומת האדם כמעט בפי 2! הן בטיפולים והן בביטוח ועוד כ- 1000 ש"ח לטסט השנתי. לאחר הרבה מחשבות פתאום נתקלתי במודעה על האדם S, לאחר סיבוב קטן באולם התצוגה והתלהבות מפגרת אפשר לומר מהיופי החיצוני שהיה בול לטעמי, להוסיף לזה את המחיר - ביטלתי את ההזמנה והחלטתי ללכת על האדם, ובתאריך 14/3/2017 עלתה לכביש הגברת הנכבדה. פנים/חוץ הרכב ומסביב: מבחוץ לא יותר מדי, צבע לבן מבריק עם גג ומראות אדומים, סמלון בצד החלונות האחוריים בכיתוב ADAM S יפים, ג'אנט 18' על חתך 35 אפור בחיתוך יהלום וקאליפרים אדומים, ספוילר חמוד למרות שאני לרוב אנטי אבל במקרה הזה זה הוסיף, חצאיות מקיפות את תחתית כל הרכב ודיפיוזר שחור עם סופית אגזוז אחת, שפו יש פספוס כי חבל שלא עשו פה יציאה כפולה, היה מוסיף בהרבה וייתכן שאעשה זאת בעתיד. פנים הרכב יפה מזמין ודיי לעניין, אין יותר מדי קשקושים לשמחתי ולא מורגש שהוא "מת" או משעמם, סמל ה S טבוע על הדשבורד בזווית בצבע אדום לבן בצד הנוסע, הגה מצופה עור חצי שחור חצי אדום (מגיע במכוון בהתאם לגג מהיצרן) מתכוונן עומק וגובה, ידית ההילוכים במקום נוח ליד. חסרה לי משענת ליד שניתן לקנות בצורה חיצונית מהיבואן (לא מובן למה זה לא מגיע בסטנדרט) בתוספת תשלום נכבדה – או באיביי ולהרכיב עצמאית, לא מפריעה למהלך ההילוך או ליד, אבל יקר סביב 150 יורו. רמת הגימור נחמדה פלוס, הפלסטיקה לא מרגישה זולה מדי מלבד הגימור שמסביב למערכת מולטימדיה בגימור PIANO מה שאני לא סובל, לדעתי צריך לעקור את החומר הזה מרכבים, מספיק שאתה מתעטש על זה ויש עליו שריטות עדינות. תאורת הפנים משתנה וגם באיזור הרגליים בצד הנוסע ובדיפונים ורוב החלקים הנ"ל מכוסים במעין עור כלשהו נחמד ועמיד, מושבים נוחים מאוד חצי בד חצי עור, תמיכה טובה לגב ולרגליים בצדדים מרגיש שאתה "מוקף" במושב, כיוון הכיסא מתבצע ידנית ולא בצורה חשמלית. בגרמניה יש אופציה להביא את הדגם עם מושבי RECARO, בארץ משום מה – לא, למרות שהתחננתי אם ניתן לעשות משהו בנדון, לא הסכימו בסוכנות, אנשים קשים, מה שגם המחיר יקר (2500 יורו תוספת!) העור שמגיע על ההגה והידית הילוכים נחמד אבל לא הכי איכותי, דיי עדין. הייתי מעדיף לקבל את ההגה והידיות ללא הצבע האדום אלא שחור בנאלי וזהו או אפילו ידית הילוכים ממתכת אבל לא היתה אופציה מהיבואן שהביא רק שילובים קבועים, לכן בסטנדרט צבע הגג תואם את הצבע החלקי על ההגה + ידית הילוכים + בלם יד. מזגן דיי חזק וטוב, מקרר יחסית מהר את הרכב, מגיע עם בקרת אקלים (בדגמים הפשוטים מגיע ללא בקרת אקלים). מאחור מושבים קטנים כיאה לרכב עם 4 מקומות, לא נשמעו תלונות מנוסעים גם לאחר נסיעות ארוכות וקופצניות. יש גם אופציה ל ISO FIX בשני הכיסאות שזה אחלה, רק שתא המטען לא יספיק אפילו לרבע עגלה כשיש שם נפח של בקבוק קולה, אבל אני לא מהמעמיסים גם ככה. הדבר שכן הציק לי זה מסך התצוגה בלוח השעונים ה LCD, האדום המיושן שלדעתי הורס את המראה. מה היה כ"כ קשה לשים מסך קצת יותר מתקדם? גם ככה לוח השעונים יפה, כיערו אותו עם המסך הזה. חבל שסמל ה S בלוח השעונים לא מואר, רק מחזיר קצת אור בחושך או שיש תאורה על הכיוון. מערכת המולטימדיה: מדובר ב Intellilink 4.0, היא דיי מוגבלת וללא אפשרויות או תוספות כלשהן מלבד Android Auto וגם Apple Car. אפשר להתקין מערכת אפטרמרקט ANDROID אבל זה מצריך לא מעט עבודה והתעסקויות, כמו כן למצוא מתאם שיעבוד עם שליטה בהגה וזה עולה המון סביב 200-250 דולר. שליטה על המערכות של הרכב מתבצעת דרך מסך הדרך, כל מה שקשור לנעילות בתחילת נסיעה / סאונד והתראות כלשהן וכדומה. ישנם 6 רמקולים שהם 4 בעצם ועוד זוג טוויטרים כמדומני, אבל איכות הסאונד סבירה, רק במהירויות גבוהות עם חלון פתוח תהיה בעיה לאחד כמוני שאוהב לנהוג ככה, אין יותר מדי פקודות שליטה בסאונד וזה מסתכם ב MID / BASS / TRIBLE וזהו, התפרעו שם. גיר, מנוע וביצועים: דיי גמיש וחזק באופן יחסי בסופו של דבר, לא חסר כוח – היא אמנם לא ה OPCאו 208GTI , אבל לא כזה הפרש מטורף שגרם לי להתחרט, נסעתי גם כן בפיאסטה ST והרכבים הרגישו דיי דומה מבחינת תאוצה, אולי זה הסאונד שמוסיף או שאולי זה פסיכולוגי, אבל כן לא הייתי מתנגד לעוד איזה 20-30 סוסים (שמגיעים בתוכנה אצל הסדנאות המוכרות). הרכב מאיץ חזק ויפה מהילוך שלישי + רביעי (בעיקר בין 60-120 קמ"ש) שמקל מאוד על עקיפות. אין רעשי דרך מוזרים או מציקים יותר מדי, ואני אחד שכל רעש מציק לו משום מה אני שומע רעשים שאף אחד אחר לא, לטוב ולרע. המנוע מגיע עם 150 כ"ס 1.4 טורבו Garret 1446, (למיטב הבנתי), רוב הכוח מגיע מאיזור ה 2700-3000 סל"ד עד ה 4500 בערך, למרות שאפשר לזחול יפה גם באיזור ה 2000 אבל כל לחיצה בגז לא תועיל ועדיף מאוד להוריד הילוך כדי לקבל את הכוח שצריך. התאוצה - היצרן מעיד על 8.5 שניות ל- 100 אבל לאחר נסיון בדיקה שלי עם GPS בטורק פרו ושעון, הרכב עושה זאת באיזור ה 7-7.5 במישור ללא שיפורים ברכב (הוספתי סרטון בשביל הכיף) ואני מתדלק רק 98 - המלצת היצרן בחו"ל, רוב מבחני הרכב "אכזבו" מעט עם התאוצה אבל מסתבר שאף אחד מהם לא טרח לבטל את בקרת האחיזה TC / ESP (שמתנתק לגמרי אגב בלחיצה ארוכה כפתור ה TC) ונותנת לך להיות הרבה יותר עצמאי, הרכב יוצא מהמקום הרבה יותר טוב (וגם לא שובר את הגב עם ה ABS הזה) ולא מגביל במיוחד ביציאה מסיבוב חזק, אבל זה קצת יותר מסוכן ואני נוטה מאוד שלא לעשות זאת, אולי אחרי קורס נהיגה מקצועית. האחיזה זה מה שעושה את הרכב למהנה בעיקר, השלדה והצמיגים הרחבים, לשלב את זה עם כבישים מפותלים והיציאה מהסיבוב שמעלה חיוך מפתיעה אותי בכל בכל פעם. לקח לי זמן בהתחלה להבין עד כמה הרכב פונה טוב ואפשר לומר "טורף" את הסיבוב, כל זה במהירות גבוהה ממה שאני רגיל ללא בריחה מוגזמת או תת היגוי מוגזם, בקושי מתחתי גבולות לרכב, לדעתי ההיגוי פה עושה את כל הכיף, הוא פחות נותן לך לברוח ויותר עושה את הסיבוב ומסיים אותו בצורה חלקה. זה לא רכב לזריקת זנב אלא ליותר דיוק, ואמנם לקח זמן אבל אני יכול לומר שלמדתי לסמוך על הרכב לגמרי בפניות חדות ובכל פעם להתלהב מהתוצאה, סתם לדוגמא, היציאה בכביש 6 לאשדוד כשמגיעים מכיוון דרום לצפון, יש את החצי ספירלה שביציאה, הרכב עושה את זה סביב 80 קמ"ש ללא כל צליל מהצמיגים ויש סיכוי שאפשר יותר, אני לא רציתי לבדוק זאת. הרכב דיי נוח עד שמתחילים שיבושים בכבישים (בכל זאת 225/35/18), אבל זה מפוצה ע"י האחיזה המעולה שלהם על הכביש (פחות על המחיר של הצמיגים). הגיר הוא 6 הילוכים קצרים יחסית אז אני מוצא את עצמי משחק עם ההילוכים לא מעט בעיר, ההילוך הראשון קצר וקצת מעצבן שזה כך, אני מוצא את עצמי מחליף הילוך באיזור ה 20-25 קמ"ש לכל היותר. ברוב הזמן זה כיף כי הגיר עצמו קליקי וכיפי למשחק, מצד שני בימים שאני קם לעבודה אחרי שעתיים שינה זה לא כזה כיף 😛 . איכשהו כאן אני מוצא את האבארט עליה התנסיתי בעיקר כהשוואה יותר נוחה מבחינת הילוכים ארוכים ופחות משחקים עם הקלאץ', והסאונד שמגיע כסטנדרט מאגזוז מקורי מהחברה וחבל שלא היה מענה לזה מאופל, שכן סאונד המנוע זה אחד הגורמים היותר מושכים מבחינתי ובטח מבחינת הרבה אחרים, הסאונד שמגיע פה כסטנדרט עדין לחלוטין ולא נשמע כיאה לדגם "S", ולכן לאחר כמה חודשים קיבלתי סיבוב וביקרתי אצל אור פאב שאצלו הורדתי את הרזונטור/משתיק, מה שנתן סאונד יותר בשרני ונעים, לא קודח בשיוט כלל ופה ושם פיצוצים קטנים, עשה עבודה מעולה ונשמע מקורי לחלוטין (הוספתי סרטון להמחשה). הבלמים טובים, מדובר בסט קדמי בגודל 308 מ"מ ואחורי 264 מ"מ, נותנים נשיכה חזקה ועושים עבודה מצוינת, מדובר בסט שנמצא על ה- OPC הסטנדרטית מבית ATE. אני איתם עד היום (47000 ק"מ מזכיר), עם הסט הראשון ועדיין יש כמעט חצי רפידה, זה גם כי אני נוהג רגוע בסה"כ ולא קורע את הרכב בכלל, אני מאלו שיש להם ערך סנטימנטלי לרכבים ומעבר לזה שקשה לי למכור אותם גם קשה לי מאוד להתעלל בהם. בקרת שיוט נחמדה ומגיבה טוב החל מ 30 קמ"ש, מערכת StartStop שאני דואג לבטל בתחילת כל נסיעה, זה מעצבן בטירוף. מערכת לסיוע בזינוק עובדת טוב אבל בזווית גבוהה בלבד. עלויות אחזקה, אמינות ונקודות כלליות: * אני מעל גיל 30 לכן כנראה יש השפעה קטנה במחיר, אבל הרכב נקנה כשהייתי עדיין בן 29, הביטוח מלכתחילה היה דיי נמוך ועלה לי 3600 מקיף + חובה, היום יוצא לי קצת פחות סביב 3500+-. * טסט שנתי סביב 1500 ש"ח אם אני לא טועה. * היצרן ממליץ טיפול אחת לשנה או 15000 ק"מ, אני מקצר טיפולים ושלי נכנסת כל 10-12 אלף ק"מ. * מחירי טיפול רגיל שנתי במוסך היבואן עולה לי 650-750 ש"ח, לא מעט, החלפים לא כאלו יקרים, מה שכן מחליפים פילטר אוויר מסתבר כל 60,000 ק"מ, ממליץ לחתוך בחצי או לכל טיפול, החלפתי בעצמי לאחר שגיליתי שהמחיר לא כולל פילטר אוויר למנוע כי אלו ההנחיות עאלק. * טיפול "גדול" של 60,000 ק"מ עולה סביב 1200 ש"ח. * לצערי לא מצאתי מספיק מוסכים טובים שיודעים לטפל באופל, מלבד מוסך קמק בהרצליה שם החבר'ה תותחים מבינים אדיבים ונחמדים ממש, להפתעתי וניסיוני הלא כל כך טוב עם כמה מוסכים אחרים. * רפידות ובלמים - עדיף לקנות בחוץ ולהביא ולהתקין במוסך, לא עולים הרבה בכלל, ולטיפול הבא כנראה שאביא איתי גם את החלפים שכן זה כבר מחוץ לתקופת האחריות. * תקלות שהיו זה חיישן דלק שזייף, מחלה ידועה בכל דגמי אופל, דיי מציק אבל ברגע שמחליפים את הצמה העניין נפתר, חצי שעה עבודה במוסך. * פנסים משום מה נוטים לקבל "צריבה" קלה (פתחתי שרשור על זה בזמנו) בחלק עליון שמשתקף עם הכרום/ניקל שבפנים, כנראה שזה ה HOT SPOT של שילוב השמש והחום וזה גורם לצריבה פנימית של הבקלית, בהתחלה סרבו לכך בטענה שזה ככה בכל הרכבים האלו, לא קיבלתי זאת ולאחר דין ודברים מול יבואן אופל הוסכמה החלפה ללא עלות. * חיישן PCV או שסתום purge valve התחיל לעשות רעשי תקתוק מעצבנים, הוחלף באחריות, נמסר לי שזה תקין אבל אני לא קיבלתי את זה לכן הוחלף. הרעש היה מציק. * אין רעשי פלסטיקה מקרקשת ובזה אני שמח ביותר. * צמיגים יקרים עקב המידה (למרות שיש מבצעים טובים מדי פעם והשגתי צמיגים ב 600 ש"ח ליחידה). * נוחות הנסיעה היא +-, שוב בגלל הצמיגים. מעבר לצמיג Eagle F1 Asymmetric 3 עשו פלאים לנוחות, וממליץ עליהם מכל הלב מעבר לזה שהם צמיגים בכללי מעולים. * קלאץ' קצת קשה, מתרגלים (סיבה לעשות דדליפטים ולהתחטב, יא בטטות). * צריכת דלק ממוצעת בעיר עם רגל סבירה - סביב ה 10 ק"מ לליטר. * צריכה משולבת עירונית בין עירונית סביב 14-16 ק"מ לליטר, אפשר גם להוציא יותר מהרכב הזה כל עוד נוהגים רגוע, קצת קשה מאז שהורדתי את המשתיק זה מדרבן לעוד קצת גז. * הרכב מגיע ללא תאורת LED ראשית רק יום, מה שמבאס אותי בהחלט, כמובן שניתן לפתור את הבעיה בהתקנה מקומית וכיוון הפנסים כלפי מטה כדי לא לסנוור אף אחד, אבל עדיין חסרון בעיני. * הרכב מגיע ללא מערכות בטיחות, ביקשו ממני אם אני רוצה להוסיף, העדפתי שלא להתעסק עם התקנות מקומיות. * חיישני רוורס כן הותקנו בארץ, חשבתי שזה מגיע ככה מהיצרן אבל מסתבר שלא ואם הייתי יודע לא היתי מרכיב אותם, חיישנים מעפנים שהותקנו אצל גיל כמדומני. גם ההתקנה מעפנה. במילים אחרונות - אני שמח מהבחירה שלי, אוהב את הרכב ומקווה להשאר איתו עוד איזו שנה שנתיים. תודה למי ששרד עד פה VID_341630121_203647_662.mp4
  31. 1 point
    עדכון – סלון עור! טוב בד משולב עור. וואלה לא ציפיתי לכזאת תקופה קשה והאמת אולי יש לי יותר מזל משכל. בקיצור לא מזמן עברתי טסט עם באנדי ובגדול – יש לי שקט לעוד שנה, אבל היתה משימה אחת שעוד הייתי צריך לעשות לתחזוקה שלה וזה החלפת שמן גיר. מפה לשם אני כבר מתחיל לקלוט שיש לי נזילת מים ממש מינורית – קניתי קצת אחרי הטסט משאבת מים, טרמוסטט, צינור מים עליון, בית טרמוסטט מראש ואמרתי נעשה את הכל לעבד. רצה הגורל והתאפשר לי ממש בזמן למכור אופציות שהיו לי מלפני ארבע שנים ואמרתי לעצמי ראבאק – יש לי כבר רכב שהוא חלום מוטורי, תמיד רציתי סלון עור – למה שלא נגשים את זה סוף סוף? כשעשיתי את ההגבהה זה היה במוסך בקסם אצל בחור צעיר, מאוד מוכשר שנושם רכבי שטח בעיקר קרייזלר. אבא שלו במקרה רפד רכב... וראיתי עבודות של הבן אדם באמת יש לו ידיים טובות. ביקשתי בזמנו הצעת מחיר לסלון עור משולב בד. בצדדים עור באמצע בד -בכל זאת, לא רוצה להזיע כמו חמור בקיץ. נתן לי הצעה שאי אפשר היה לסרב לה – מדבר אתכם על 3K שקלים לסלון עור משולב בד שמתבצע במקום שנוח לי להשאיר בו את הרכב וע"י בעל מקצוע עם המון שנות ניסיון – למה לא? בקיצור השארתי כבר את הרכב לכל עבודות המוסך שרשמתי מעלה ולריפוד מחדש של הסלון. ואז הסרט התחיל. פתאום מדברים לי על סגר מלא, אישורי מעבר והופס אני כבר בסרטים של איך לכל הרוחות אני מביא את הרכב מכפר קסם הביתה? בקיצור הבן של הרפד שמטפל בצד המוסכניקי נקרא לזה ככה שואל אותי – אפשר להביא לך אותה דרך השטח? אני שואל אותו באמת זה אפשרי? יש מעבר מקסם לראש העין דרך השטח? אומר לי בטח – תשאיר את זה לי. שמעו – אין לי מילים עד כמה הבן אדם יצא תותח אבל בסוף נסעתי עם שכן שלי שיש לו אישור מעבר והבאנו את הרכב, אם כי לא נתקלנו בכלל בבעיות רציניות להכנס ולצאת אבל ליתר בטחון. מכאן לשם – הגיע הזמן לקצת תמונות – קבלו את יצרית הפאר!!! בחיי שהלסת שלי נפלה מהמקום כשראיתי את פאר היצירה. בום שאקאלק!!!
  32. 1 point
    תודה רבה. אעביר את זה הלאה. מכירים, זה בטיפול. אתם אוהבים לעשות לי עבודה קשה? קשה לשים לינק? 😀 במקרה הספציפי הזה אני חושב ש"מבאס" יכול להתאים. יש שלוש תגובות נייטרליות (כמופרט פה😞 זו אותה בעיה שציין XVSTI, אנחנו בודקים את הנושא.
  33. 1 point
    תנסו מקדחה רוטטת ותבדקו, יש בהחלט רטט לא בכיוון רצוי. זה מורגש יותר בלי ידית אחיזה, אבל עדיין מורגש עם ידית אחיזה. וזה אכן יכול לגרום לחורים מעוותים וגדולים מהרצוי. למעשה כשאני קודח עם ה-B&D אני תמיד לוקח מקדח קטן במידה אחת מהדיבל המתוכנן. אחרי שיש חור אם הדיבל עדיין לא נכנס אני מרחיב את החור עם המקדח במידה המתאימה, כשהמקדח כבר לא יכול לברוח הצידה כי הוא גדול רק במ"מ (לכל היותר) בודד מהחור הקיים.
  34. 1 point
    לא ביטלתי כלום. מתחזק את הרכב מבחינת ניקיון קבוע כל פעם משהו אחר. נוסע פעם בשבוע לעשות קניות וזה מספיק. אבל אין לי ביטוח מקיף, אז יכול להיות שזה שונה מבחינת עלות כוללת.
  35. 1 point
    הקפאתי ביטוח לכל הרכבים בבית. רכב עבודה נשאר אצלי (לא ליסינג. רכב צמוד. אין משמעות להעמיד בחצר של מקום העבודה). Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
  36. 1 point
    רק מחדד: אל תיכנס לעניין ה"רכות\קשות" כי רפידה מכילה תרכובת של חומרים ויש רפידות רכות שבולמות מצויין ורפידות קשות שבולמות גרוע (אבל מחזיקות נצח) וכמובן להפך. איציק
  37. 1 point
    האמת שהתשובה מחולקת לשתיים. התשובה המכלילה היא כנראה שלא עבר מספיק זמן. אבולוציה אורכת זמן. יש תכונות שמשתנות במהרה ויש כאלו שלאט. אני מניח שאם לא היה ניתוח קיסרי עוד X שנים, בסופו של דבר הנשים האלו היו נכחדות. התשובה השנייה היא שיש עדויות ל"ניתוחים" שנשים היו עוברות, כדי להציל את היילוד והאישה הייתה מתה בלידה בימי מאוד קדומים. זה קצת יותר היסטוריה שאני לא בקיא בה, אבל יש עדויות כאלו מהרבה לפני שהייתה רפואה במתכונת שאנו מכירים אותה כיום. כלומר, יש עדויות לכך שהשרידו את התינוקות של הנשים הללו (לא תמיד בהצלחה). מה שהנס אמר נכון ולכן כשכתבתי "אמורה" שמתי גרשיים. בביולוגיה שואלים מה היתרון של תכונה ולא מה הצורך. הדוגמה הכי רלוונטית היא נגיפים: אין להם צורך לעבור מוטציות, זה לא תהליך מתוכנן. זה פשוט טעויות שקורות כשהם עושים מה שהם עושים עם הדנא שלהם. לעתים זו מוטציה בעלת השפעה שלילית (הנגיף מת, או מאבד יתרון כל שהוא) ולעתים זו מוטציה חיובית (נגיף מקבל יכולת שטובה להישרדות שלו, כמו יכולת להיכנס לתוך תא ולשבת שם עשורים מוסתר ממערכת החיסון של המאחסן עד הרגע הנכון להתרבות). זה פשוט קורה, גם אצלנו. דוגמה סביבתית יחסית מהירה ומגניבה היא עשים באנגליה. היו 99% עשים בהירים שהוסתרו היטב על גזעי עצים בהירים מפני טורפים. בעקבות מהפכה תעשייתית הצבעים של העצים הפכו לכהים (פיח וכו'). העשים הבהירים הפכו בולטים ופתאום היחס בינם לבין עשים כהים (שכעת היו מוסתרים מפני טורפים) התהפך ופתאום רוב האנשים הפכו בהירים. הרבה שנים קדימה עלתה המודעות לסביבה והעצים חזרו להיות בהירים ותוך כמה שנים מספר העשים הבהירים חזר להיות הדומיננטי.
  38. 1 point
    רכב כיפי !! אני פוזל בזמן האחרון להחליף את הלאון באבארט
  39. 1 point
    אאל"ט הריקארו היו תוספת אופציונאלית תמורת 10K. סיכום נהדר ותענוג של רכב,מוסיף קצת צבע לנוף המוטורי המשמים בארץ.
  40. 1 point
    ה GWS 7-115 היא המשחזת האהובה עליי (למרות שכרגע יש לי WORX והיא באמת אחלה, נראה כמה זמן תחזיק). ברוב המקרים מדובר בתקלות חשמל שמשביתות את המכשיר כליל (מנוע שרוף \ נתק בסלילים \ וכד'). דווקא המכאניקה שורדת היטב (זרקתי כבר כמה כאלה לפח, אם הייתי יודע שזה מעסיק אותך, הייתי מעיף את זה ישר אליך ). באמת, אבל באמת, אל תתעסק בזה... זה ממש לא שווה את זה אפילו שזה מעסיק אותך. איציק
  41. 1 point
    נתקלתי בזה היום,נראה מתאים לכאן 😉
  42. 1 point
    עדכון: ראדיאטור הלך -1000 שקל טיפול למערכת הגז- החלפת פילטר והחלפה של כמה צינוריות קטנות -150 שקל שמן מנוע {מוטול} + פילטר שמן מקורי- 160 שקל מצתים -450 שקל של אירודיום למרות שחיפשתי תחליפי לא מצאתי ולא השכלתי להזמין מאמזון- על טעויות משלמים. כבלי הצתה - 6 כבלים ב140 שקל.לא סיני. החלפתי על הדרך. - 300 שקל עבודה כי צריך לפרק סעפת בכדי להגיע ל3 פלאגים הראשונים - מנוע V6 טיימניג - רצועה 400 עבודה 500 {קניתי גם משאבת מים ורצועת אביזרים- לא היה צורך להחליף. היו חדשות} 2 צמיגים אחוריים של חברת פלקון - 500 שקל לזוג *מזל טוב! מכל הרכבים שהיו לי זה הרכב עם הכי הרבה הוצאות!!!* כרגע יש איזה מותחן מרגיז שעושה רעש. שנחזור לעבוד נטפל כרגע הרכב ישן לו בחנייה.
  43. 1 point
    התנסית ב 208GTI? איך אתה ממקם את הרכב שלך מול ה 208 מבחינת התנהגות, כיף וכו?
  44. 1 point
    הטנדר הסיני הזה נקרא - Foton Terracota. בשווקים מסוימים הוא גם נקרא - Tunland. מנוע קאמינס ט"ד 2.8 ליטר. כאן מצאתי..... https://www.autoguide.com/auto-news/2015/08/what-is-this-chinese-pickup-truck-doing-testing-in-america-.html
  45. 1 point
    יש ערך מוסף מבחינת עקיבה על פני השטח ואבטחת מגע רצוף של הצמיגים בקרקע.
  46. 1 point
    איזה כיף! שאפו בימים אלה בעיצומו של פרוייקט שיפוץ למיאטה ישנה, אז מבין מאוד לליבך עדי
  47. 1 point
    ד''ש. ראיתי השבוע 2 מוביליות מלאות ברכבים משומשים בעלי לוחית רישוי גרמנית בכביש 443 מזרח, ככל הנראה מנמל אשדוד לירדן. הייתי כמעט סולו בכביש בגלל הקורונה וחימם לי את הלב שיש את מי לעקוף....
  48. 1 point
    אני דווקא לא מסכים איתך ברגע שמדובר בDSG 6/7 הרטובים ומנועי 2 ליטר החיים הרבה יותר יפים. Sent from my iPhone using Tapatalk
  49. 1 point
    נכון מאוד - אנחנו צריכים גם להזהיר, שהשגעון אינו מתאים לכל אחד ושיש לו מחיר (יקר מאוד לפעמים) אבל אני חושב שיש כאן פה גם חברים שקראו ו"נפגעו" ( = נדבקו בשגעון ולא בצורה זמנית כמו בשימוש באותו שמן חמניות...) כשכל המידע הזה היה מונח פה לפניהם. ברור שזה לא מתאים לכל אחד.
  50. 1 point
    כנראה שלהוריד את הראש, לאכול כאפות ולהסתגל בתנאים קשים זה גנטי בעם הזה.
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • Create New...