Jump to content

לוח ניקוד


תכנים פופולרים

תכנים שצברו את הניקוד הגבוה ביותר בתאריך 23/03/20 בכל התחומים

  1. 12 points
    תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין. השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו. אז ספרו לנו על עצמכם: מי אתם מה שם העסק מה תחום העיסוק איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק) מה שעות הפעילות מה טווח המחירים איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק) האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו) כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת. *משתמשים שאינם עסקים, ורוצים לפרגן על היוזמה או לכתוב תגובה לעסק, השתמשו בתגובות (תודה, אהבתי וכו'). בואו נימנע - רק הפעם - מפיתוח דיון פורה וניתן את הבמה לאלו שצריכים אותה באמת. אם אתם רוצים לעזור (ואנחנו רוצים שתעזרו) פרסמנו פוסט בפייסבוק ואתם מוזמנים לשתף אותו.
  2. 8 points
    החלפת רפידות בלם (דיסק) אחוריות בסיטרואן ברלינגו, דגם B9 שנים 2008-2019. כלים נדרשים: 1. סטנד (בוק) 2. מפתח מד פיתול עם טווח 30-110Nm. 3. כלי להחזרת בוכנות קליפר בסיבוב. 4. מפתח פתוח 15. 5. ידית ראצ'ט 1/2 6. בוקסה 13 7. מברג שטוח. 8. מברשת פלדה. 9. מפתח גלגלים וג'יק. חומרי עזר - תרסיס לניקוי בלמים, סמרטוטים. חלפים - סט רפידות אחוריות. במקרה זה החלטתי לעבוד לפי הוראות היצרן כלשונן, לבצע בדיוק את מה שרשום ולא לבצע את מה שלא רשום... מכיוון שהעבודה מתבצעת עם בלם יש משוחרר, הרכב חייב להחנות במשטח ישר, נוסף על כך יש לאבטח את הרכב במקום על יד שילוב להילוך ראשון בגיר והצבת בלוקים לפני ואחורי הגלגים הקידמיים. 1. בדוק מפלס נוזל בלמים בכוסית בתא המנוע. במידה והמפלס לא קרוב למקסימום, המשך לשלב הבא. במידה והמפלס במקסימום, תשאב עם מזרק מעט נוזל על מנת להביא את המפלס לאמצע בין המינימום למקסימום. 2. שחרר מעט את ברגי הגלגל האחורי. שחרר בלם יד. הרם את הגלגל, הצב סטנד אבטחה. פרק את הגלגל. 3. מדוד את עובי הדיסק האחורי. דיסק חדש מגיע בעובי 12 מ"מ, עובי מינימלי מותר 10 מ"מ. יש למדוד את הדיסק עם מיקרומטר, דיברתי על זה בשירשורים אחרים לכן לא אחזור על זה. אם הוא קרוב ל 10 מ"מ, צריך להחלף את הדיסק. אצלי היה מעט פחות מ 11 מ"מ. כמו כן יש לבחון את פני שטח העבודה של הדיסק. אם יש גלים, חריצים והבדלי גבהים, יש לשלוח את שני הדיסקים לחריטה. 4. פתו את הבורג העליון של מוביל הקליפר תוך שימוש בבוקסה 13. את המוביל יש להחזיק (לתת קונטרה) עם מפתח פתוח 15, אחרת הוא יסתובב ולא ניתן יהיה לפתוח את הבורג שלו. 5. באותו אופן פתח את הבורג התחתון של מוביל הקליפר. 6. משוך את הקליפר הצידה והזז אותו מהדיסק, שלוף את הרפידות הישנות. 7. שלוף את הקפיצים (קפיצים למניעת רעשים) של הרפידות ממסגרת הקליפר תוך שימוש במברג שטוח. 8. נקה את הקליפו ואת המסגרת שלו מלכלוך תוך שימוש בספריי ניקוי בלמים ומברשת פלדה. בדוק שהמובילים זזים חופשי. אני מעדיף, אם המובילים זזים חופשי להשאיר את הגריז המקורי ולא להוציא, לנקות ולגרז אותם מחדש. 9. הרכב את הכלי להחזרת הבוכנה על הקליפר והחזר את הבוכנה למצב התחלתי. בשום פנים ואופן לא להשתמש בשום כלי אחר להחזרת הבוכנה. הבוכנה חייבת לחזור רק בסיבוב + לחיצה, בשום אופן לא בלחיצה בלבד. במהלך החזרת הבוכנה מומלץ לעקוב אחרי מפלס נוזל הבלמים בכוסית ולשאוב מעט נוזל ממנה אם המפלס מתקרב לפתח המילוי. בוכנת הקליפר לאחר החזרה למצב התחלתי. לשים לב לשלמות גומיית האבק מסביב לבוכנה. בסיום ההחזרה הבוכנה צרכה לעמוד במצב המצולם, החריצים בשעות 3 ו 9. 10. הרכב קפיצים חדשים על מסגרת הקליפר, הקפיצים מגיעים עם סט רפידות. 11. התקן את הרפידות החדשות למקום. 12. הורד את מדבקת המגן מהרפידות. שתי הרפידות מותקנות. 13. החזר את הקליפר למקום והדק את שני הברגים. יש להשתמש בברגים חדשים שמגיעים עם סט רפידות. מומנט הידוק 35Nm. 14. הקליפר מורכב. וודא ניתוב נכון של צינור הבלם. 15. החזר את הגלגל, הדק חלקית את ברגי הגלגל. הורד את הרכב. הדק את ברגי הגלגל ל 110Nm בהצלבה. חזור על כל הפעולת בגלגל האחורי השני. תניע את המנוע. לחץ מספר לחיצות מלאות על דוושת הבלם. הרם והורד בלם יד מספר פעמים. לחץ שוב מספר לחיצות על דוושת הבלם. בדוק מפלס נוזל בלמים. אם מעל המקסימום, שאב עודפים. רפידות פרודו, מחיר 180 ש"ח. תודה.
  3. 6 points
    אני כבר שנה וחצי עם הרכב, סיאט לאון FR ידנית שנת 2014 מנוע 1.4 122 כ"ס והחלטתי לעשות סיקור קצר. הרכב עכשיו עם 82K ק"מ, רכשתי אותו באוקטובר 2018 עם 52K. הרכב משרת אותי בצורה נאמנה ביותר, כל נהיגה בו היא תענוג, שילוב של מנוע 1.4T ותיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים הוא שילוב מוצלח ביותר, לא חסר כוח, מומנט יחסית גבוה בסל"ד נמוך, אף פעם לא חוויתי שלאוטו קשה והרכב מרגיש זריז וחזק, נסעתי 3 פעמים לאילת, האוטו לא אוכל טיפה אחת של שמן ולא מתחמם בכלל. הרכב מאובזר מאוד, ריפודי עור חצי אלקנטרה, גג סאנרוף, צמיגים בקוטר 18", מערכת מולטימדיה מקורית אומנם קטנה ומהדגם הישן אבל לפחות הכל עובד בה ואין בעיות התקנה של גיל קאר, מראות מתקפלות, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה למושב אחורי, תאורת לד קדמית ואחורית, 4 מצבי נהיגה, תאורת אווירה בדלתות ותאורת רגליים, יש משענת יד ויחסית הרבה מקומות אחסון, 2 נוסעים מאחורה יוכלו לשבת באופן מרווח, 3 זה כבר לא מומלץ. רמת הגימור הזו בשנתון הזה מגיע רק במרכב של 3 דלתות, נראה מעולה אך דורש הסתגלות בהתחלה. איכות החומרים מרגישה מצוינת, האוטו כבר בן 6 שנים ובינתיים אין סימני הזדקנות מלבד פגיעות אבנים במכסה מנוע. המערכת שמע ברכב סבבה, לא אגיד שהיא וואו אבל היא עושה את העבודה על לווליום מסוים שאחריו כבר יש זיופים. אוטו ממש כיפי לנהיגה, העברת הילוכים חלקה ומהירה, מנוע TSI אומנם מנוע רק 1400 טורבו ומפיק רק 122 כ"ס לעומת הדגמים החדשים יותר שמפיקים 150 כ"ס אבל אני מבטיח לכם שהוא עדיין נותן בראש ומרגיש הרבה יותר בשילוב עם התיבה הידנית, אפשר לצרוב תוכנת ניהול מנוע כמו APR ולהעלות קצת את הסוסים והקג"מ אבל בשבילי זה מספיק כרגע. במהלך השנה וחצי שלי עם האוטו היו הרבה הוצאות תחזוקה רובן חד פעמיות ואני לא צופה עוד הוצאות חוץ מטיפולים. עשיתי 4 טיפולים סה"כ כולל החלפת פלאגים, צלחות ורפידות ושמן גיר (2150 ש"ח), הוחלפה רצועת טיימינג (1800 ש"ח), הוחלף מצמד השבוע (2700 ש"ח), מצבר - מקורי החזיק 5 שנים (700 ש"ח), 2 פנצ'רים (90 ש"ח). ג'אנטים - (2500 ש"ח), רביעיית מישליין פיילוט ספורט 4 מידה 225\40\18" - צמיגים מקוריים החזיקו 5 שנים ו60K ק"מ (2700 ש"ח). עלות הביטוח בשנה הראשונה הייתה 7400 ש"ח, בשנה השנייה ירד ל 6100, נהג צעיר בן 23 ללא עבר. אגרת הטסט 1600 ש"ח, עבר פעמיים ללא בעיות. צריכת דלק ממוצעת נוסע משולב עירוני ובינעירוני 1:14.5 מדוד משאבה בנסיעה רגילה, אפשר להגיע ליותר מזה בנסיעה רגועה מאוד באזור 1:16-17 , בבינעירוני בלבד אפשר להגיע לנתונים כמו 1:17-18 ממש ממש בקלות ואפילו מעבר לזה, הגעתי ל 1:22 בנסיעה בינעירונית בלבד. במהלך הזמן שהרכב אצלי הקפדתי תמיד לשטוף אותו רק ידני ורק אני נגעתי בו, אין שפשופים, יש מעט שריטות קטנות ופגיעות אבנים במכסה מנוע אבל לא יותר מדי נראה לעין. תפרתי כיסוי הגה שהזמנתי באינטרנט, התקנתי עורות ערפל LED, שמתי תמוכות הידראוליות במכסה מנוע, ועשיתי מעט קידודים (פנסי ערפל עוקבי פנייה, קיפול מראות עם נעילת הרכב בלחיצה קצרה, צפצוף בפתיחה וסגירה שזה אופציונלי, מחוגים שעולים ויורדים בפתיחת סוויץ' ואיתות לד מתחלף). אני מרוצה מאוד מהרכב למרות האחזקה המעט יקרה שלו אבל אני מאוד נהנה ממנו והוא משרת אותי כמו שצריך, כיף לנהוג בו והוא נראה ממש טוב ומושך הרבה מבטים. למרות שהרכב בן 6 הוא במצב מצוין ולא אחליף אותו בשנים הקרובות. מומלץ ביותר לצעירים אבל לא כרכב ראשון.
  4. 4 points
    ובגלל זה בדיוק צריך להפסיק עם הקיטש הדבילי הזה. לא כל ישראלי שיצא לטייל בעולם, ונכלא על עבירת סמים, או סתם נתקע שם במגפה כי לא התחשק לו לחזור לפני שבועיים, הוא גיבור ישראל.
  5. 3 points
    צודק , הערכה שגוייה, אבל עדיין שניתנה ההערכה היינו רק עם 3 מונשמים. עלייה מ 3 ל 24 או מ 3 ל 100 היא שגיאה סטיסטית לא גדולה מתעסקים עם גידול אקספוננצאלי. בשאר המספרים הערכה שלי הייתה בחסר. בטבלה שלי רשום ב 23/3 נהיה עם 1037 חולים ורק מחר ב 24/3 נהיה עם 1244 כרגע נראה שמשרד הבריאות משתמש באותם מודלים שלי, סימן טוב מעריך שבליל הסדר יהיו 1000 חולים חדשים ביום. גם הטבלה לי מלפני כמה ימים מעריכה באיזור ה 1000 חולים בשבוע של ליל הסדר. חפשו מה קורה בהונג קונג - הם חשבו שנפתרו מהקורונה, מתחילים לשחרחר והופ שום פעם חוזר להם. שוב לצערי כל המשחקים של סגר/הסגר/בידוד - כל המטרה זה רק ברקסים על רכב שמדרדר במדרון עם גז לחוץ. כולנו יושבים ברכב וכולנו תלויים זה בזה. אני את שלי אמרתי - כל אחד יכול להחליט מה הוא עושה עם המידע הזה
  6. 2 points
    שלום לכולם מי שהצליח לשים לב, כמעט כל שרשור שיזמתי בשנה-שנתיים (ואולי יותר) האחרונות היה קשור לחיפוש אחר הרכב הבא. אז כן, חיפשתי די הרבה. אז במשך קרוב ל5 שנים התניידתי עם מיצובישי לנסר ספורטבק 2011 שהייתי מרוצה ממנה מאוד (ועדיין חושב שזאת הייתה קנייה טובה), אבל תמיד היה חסר לי משהו אחד - כוח. לא שהלנסר ספורטבק זה רכב מאוד חלש, בכל התקופה הראשונה שנהגתי בו הרגשתי שזה רכב חזק ומספק לרוב הנסיעות, כמובן אפשר לדבר עד מחר על התחושה האנמית של הגיר הרציף (שדי אהבתי את היתרונות של הגיר באיזשהו מקום), פשוט עם הזמן מתרגלים, ובטבע שלנו (או רק שלי?) תמיד נרצה יותר. ואז התחלתי להשתעשע עם הרעיון של קניית ראליארט, שזאת בעצם גרסת ביניים בין הלנסר הרגילה לאיבו המשוגעת. מכיוון שיש או היו רק 5 כאלו בארץ (ומצאתי את כולן אגב), לא היה קל לשים את היד על אחת במצב מדהים. בסוף בסוף מצאתי, אבל זה סיפור ארוך שלא ממש רלוונטי לסיפור הזה מאז הג'וק לא יצא מהראש (לא, לא של ניסאן) אז החלטתי לחפש חלופה, והקריטריונים היו: אוטומט בלבד ביצועי מנוע ברמה גבוהה, לא רק תאוצה מ0 ל100. גם מומנט היה חשוב כאן. תקשורת עם הנהג. התנהגות כביש חדה פחות דיבר אליי, הנסיעות שלי הן מנהלתיות. אני לא עושה טיולי נהיגה, מסלולים וכו'... אבל רציתי שלפחות תהיה תקשורת, הגה בעל משקל וכו'.. אמינות כמה שניתן. תקלות קורות, אבל מחלות ידועות מראש - לא בא בחשבון. לא לנקר עיניים. כמה שפחות סמל - ככה יותר טוב. אבזור - לא מתפנק, אבל אני אוהב אבזור ולפחות שיהיה בקרת שיוט ובקרת אקלים. חובה אצלי מכאן התחילו החיפושים הלא נגמרים. נשבע לכם שלא תמצאו רכב שלא חשבתי עליו. לא דילגתי על אחד. לא פסלתי שנתונים, לא פסלתי עיצוב, לרגעים הייתי מוכן לוותר על קריטריון אחד או שניים, אבל בכל פעם זה לא היה זה ולא התפשרתי. באופציות היו המון המון סוגים: רכבי הוט האץ', סתם סופר מיני חזקות, מנהלים עממיות, מנהלים יוקרתיות, אמריקאיות, משפחתיות יותר "סטנדרטיות" אבל עם פאנץ' של מנוע חזק, הרבה מאוד ואגיות, רכבי דיזל, אפילו ג'יפונים שלא חשבתי שאלך לשם, בקיצור, מה לא?! בכל מקרה... לא מצאתי... או שזה היה רחוק מהקריטריונים, או שאני בעייתי. אז חידדתי קצת את הקריטריונים: רק מנוע טורבו, בלי תיבות רובוטיות על שלל גווניהם ורצוי קצת שונה מהנוף בכבישי ישראל. וננעלתי על וולוו C30 T5 מעולם לא חשבתי שאלך על וולוו, זה למבוגרים לא? אז זהו שלא ממש... היא גם ענתה לי על כל הקריטריונים פחות או יותר, אז התחלתי בחיפושים. ראיתי לא מעט. חלקן היו במצב סביר, והיו גם כאלה שלא הבנתי איך יש להן טסט. הבעיה היא שאין הרבה כאלו בארץ, אמנם אם מצאתי 5 מתוך 5 ראליארטים שיש בארץ, מה הבעיה למצוא רכב שיש בערך 50 כאלו בארץ? מסתבר שלא בעיה, הבעיה היא למצוא אחת נורמלית. התחלתי להתפשר על נתונים יבשים העיקר שאמצא אחת במצב מכאני סביר, ומצאתי. התחלתי תהליך מכירה של הלנסר ספורטבק שהיה מהיר וקל ממה שציפיתי, ואז בזמן שאני בלי רכב התחלתי קצת להתלבט מחדש על הC30 שראיתי, גם הבעלים לא ממש שיתפו פעולה ומרחו אותי כשרציתי לראות תיעוד כלשהו על הטיפולים וכו'.. בנוסף לכל זה נפלה עליי הוצאה יחסית כבדה, שיכולתי להתגבר עליה, אבל ירד לי כל האוויר והרגשתי שזה פשוט לא הזמן. אז התחלתי במסע חדש של חיפושים על רכב זמני, בכמה שפחות כסף, כמה שיותר אמין, שאוכל למכור כמה שיותר מהר ובכמה שפחות הפסד במידה ואמצא C30 T5 ראויה. קניתי זמנית מאזדה 6 משנת 2008 (דור 2) כשבועיים אחרי שקניתי אותה, התפרסמה לה C30 T5 חמודה במאיר טרייד, עם נתונים שעוברים אצלי, אבל היו כאן שתי בעיות, הראשונה: זה היה לי קצת צפוף לקנייה של המאזדה, הבעיה השנייה - כשהתקשרתי לברר, אמרו לי שהיא נמכרה. מכאן פשוט ניסיתי כל דרך אפשרית כדי למצוא C30 T5, ושוב, גם כשמצאתי, הן לא היו במצב קנייה לדעתי, ובנוסף על כל זה? הרבה מעל המחירון ללא הצדקה. מה נסגר?! אז מחודש מאי 2019 הייתי עם המאזדה ששירתה מעולה, וכשהתקרבנו לפברואר 2020 ואיתו היום הולדת שלי, החלטתי שזהו, מגיעה לי מתנה, אני מגדיל את התקציב... וקניתי וולוו S60 T5 ברמת גימור R-DESING PLUS משנת 2015 קניתי אותה ממאיר טרייד, במצב מעולה ועם נתונים טובים מאוד, יד 1 פרטית ו-45K ק"מ. אז איך היא? הרבה מעבר לציפיות שהיו לי, חזקה מאוד, מתקשרת ברמה שרציתי, איכותית, נוחה (במיוחד המושבים!), מאובזרת ברמה גבוהה מאוד ומבחינת עיצוב זה גם בול כמו שאני אוהב, הS60 בבסיסה נראת מאוד סולידית, אבל עם האבזור של ה-R-Desing מתקבל שילוב של ספורטיביות עם הסולידיות הזאת. ככה שהיא לא מכובדת ורשמית מדי כמו אאודי A4 או מרצדס C קלאס, אבל גם לא מוחצנת וצעקנית כמו לקסוס IS300h למשל. כמובן שזה עניין של טעם אבל זאת נקודת המבט שלי. אפרופו מתחרות, ברגע שהתקציב עלה, לא ננעלתי על וולוו מלכתחילה כמו שזה נראה. בדקתי את כל האופציות שיש ועדיין לא מצאתי משהו שהתאים יותר, מה גם שכאן התמורה לכסף היא הגבוהה ביותר. בנוסף להכל ממה שבדקתי רמת האמינות טובה, האחזקה יחסית שפויה, הביטוח יותר זול לי מהמון רכבים אחרים, אפילו מהלנסר ספורטבק שהייתה שווה שליש, כנראה בין היתר בזכות המערכות בטיחות. מעבר לכך אני מרוצה מכל תהליך הקנייה ממאיר טרייד, קיבלתי שם שירות מעולה. אפשר גם לציין שבמהלך הקנייה של הוולוו התחלתי תהליך קניית רכב נוסף עם הבת זוג שלי (בשבילה) ממחלקת טרייד אין של יבואן אחר, וההתרשמות שלנו היא שרמת השירות שם הייתה מבישה, מזלזלת ומתסכלת ברמות, ככה שזה לא מובן מאליו. בנוסף להכל גיליתי שיש לי בעיה בתדלוק של הרכב, ידית התדלוק כל הזמן הייתה במהלך קופצת והתדלוק היה מעצבן וארוך. קפצתי למוסך מאיר ואמרו לי שם שתיקון יכול לעלות באזור ה-2,700 ש"ח. אמרתי להם שמדובר בקנייה ממש טרייה מהטרייד אין שלהם, בדקו לי את העניין ותיקנו לי את התקלה ללא עלות כלל. סך הכל אני מאוד מרוצה, לא ציפיתי שזה מה שאעשה בסוף, אבל קפצתי כמה רמות קדימה, כמובן אעדכן כאן בהמשך לגבי החווית אחזקה של הרכב, ואני מקווה שאשב בשקט ב3-4 שנים הקרובות, עד הג'וק הבא (לא, לא של ניסאן!)
  7. 2 points
    טוב, עברו קצת יותר מ-3 ימים וטבלאות האקסל שלך טועות בגדול וגם הנבואות של ד"ר אירית לקסר, שגויות לחלוטיין ואני שמח על כך. אין מאות מונשמים ואפילו לא הגענו ל-100 מונשמים אלא ל-24 מונשמים. בקיצור צריך להתחיל לסנן פרסומים באינטרנט של אנשים וגם רופאים בכירים ולהפעיל קצת שיקול דעת לפני שיוצאים בהצהרות מגוכחות. ייתכן מאוד שזה יקרה אבל לא בצורה מעריכית או לוגריתמית. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5698276,00.html?utm_source=Taboola_internal&utm_medium=organic
  8. 2 points
    אני חולק על דעתך. רחובות תל אביב, לפחות רחובות בהם אני הולך, שוממים כמו ביום כיפור ב-7 בבוקר. כמעט הכל סגור. מסעדות עושות רק take away אף אחד לא יושב בפנים. הרבה אנשים הולכים עם מסכות ומאוד מפתיע אותי לראות המון, המון צעירים הולכים עם מסכות N95 וכפפות חד פעמיות. לדעתי בהחלט ניתן לראות שהציבור הישראלי מתורגל למצבי חירום ומסתגל די מהר לסיטואציה. בקיצור תקשיב פחות לתקשורת ישראלית אלה רק מחפשים לייצר כתבות clickbait.
  9. 2 points
    https://updates.mct.co.il/services/ באתר של מאיר את שם מספר טלפון ומספר רכב ואז בוחר את הטיפול ומביאים לך הצעה מדוייקת של מה כולל בטיפול. בהונדה זה טיפולים כל 15K, אז 105K
  10. 2 points
    אחלה חוויה ותודה על השיתוף. גם אני הייתי ב-exotic כמו misterb אבל בווגאס, לפני כמעט שנה. לקחתי מקלארן 570, פרארי 488 ודווקא קיימן שלא במפתיע היתה הכי מהנה ושהכי ניתן למצות אותה על המסלול. בזמן שהסופרקארס הן סקס עילאי, אתה תמיד תהיה קטן מהן, בטח מהמקלארן המופרעת. עם הפורשה זה יותר פיטים והיא גם פחות מאיימת. אוי, כמה שהאוטו הזה תענוג. העדפתי לעשות חבילה של פחות מכוניות ויותר הקפות פר רכב, יצא 7 הקפות לכל אחת וכולל תיעוד וידאו משובח יצא בערך 1100 דולר, עם מדריכים מתירנים, ברגע שהם קולטים שאתה לא מהווה סכנה לציבור.
  11. 2 points
    פעם אחר פעם המדינה הזאת מתגמלת ראש קטן, חוסר אחריות ובכיינות. כל כך מכעיס. עכשיו הולכים לחץ בכיינים מהודו, בכיינים מאוסטרליה, בכיינים מכל חור בעולם. למה מה קרה?! שיפתחו את הארנק וימצאו דרך לחזור לישראל. היה להם כסף לטוס לפרו ואם יש להם יותר משני תאים אפורים מתפקדים בו זמנית אמור להם להיות ביטוח נסיעות לחו"ל. מי שהיה תקוע עם הראש שלו בתחת בשלושת החודשים האחרונים ולא ראה את הגבולות בכל העולם נסגרים בעיה שלהם. שישארו איפה שהם חצי שנה - שנה עד שהגבולות יפתחו עוד הפעם. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5699904,00.html#autoplay חולצו מפרו - וסירבו להתחייב לבידוד
  12. 1 point
    לאור ההודעה האחרונה על איסור יציאה מהבית שלא לשם קניית אספקה ביתית(אוכל, תרופות וכיוצ"ב), החל ממחר ה-20.03.2020 מכוני הרישוי יהיו סגורים לקהל ולא יתבצעו מבחנים תקופתיים(טסט).
  13. 1 point
    לא ברור מתי תושק בהתחשב במצב הסורר במדינה, אבל יש נתונים שכבר הגיעו אלי: בשלב ראשון היא תגיע לכאן בשתי רמות גימור Active ו-Premium. ל-Active הנמוכה שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית, ובקרת סטיה מנתיב מקוריות מהיצרן. ל-Premium הגבוהה שמונה כריות אוויר, ובנוסף גם בקרת שיוט אדםטיבית. בשתיהן יגיע מנוע הבנזין 1.2 המוכר עם 130 כ"ס משודך לגיר אוטומטי שמונה הילוכים. מחיר צפוי? 125K-130K לגירסת הכניסה, ועוד כ-5K לגירסה המאובזרת יותר. בוודאות תגיע גירסת חשמלית בהמשך, ואולי גם דיזל אוטומטית עם חטיבת הכח המוכרת מ-3008. גירסה מעניינת נוספת שקיימת אבל ספק אם תגיע היא גירסת הבנזין עם מנוע 1.2 ו-155 כ"ס שגם משודכת לגיר האוטומטי 8 מהירויות.
  14. 1 point
    שמע, אני לא יודע אם אתה צודק או לא בנבאות שלך, שוב, זה לא מעניין אותי לאונן על כמות מתים פוטנציאלית שמימלא אין לי מה לעשות איתה, או לספר מה קורה בערים שאני לא חי בהן (אתה טועה. המצב בתל אביב מאוד השתנה: לדוגמא, שלושת בתי הקפה שאני נוהג לקנות בהם בסגירה ואחד וחצי מוכרים טייק אוואי בשעות ספציפיות מאוד). אני בפורום 8 שנים. יש פה מגיבים שונים, חלק מתנשאים יותר, חלק פחות. אתה שברת שיא. יפה.
  15. 1 point
  16. 1 point
    שיקול אישי של כל אחד ואחת מאיתנו. חיסון לא יהיה לפני 2021. חיסון ב-2020 זה wishful thinking. כנ"ל תרופה עד שיפתחו משהו, יוודאו שהתרופה באמת עובדת ויעבירו אותה את כל המסלול הרגולטורי יקח מינימום שנה. אם אינני טועה oxycontin מחזיקה בשיא זמן אישור הכי קצר בהיסטוריה של FDA רק 11 חודשים. שתבינו על איזה פרק זמן אנו מדברים. בתקווה אולי יגלו שתרופה אחרת שכבר נמצאת בשוק וקיבלה את כל האישורים הרגולטוריים יעילה גם נגד קורונה. בינתיים שיעור האבטלה בישראל מתקרב ל-20%. אני לא אופתע אם יחצה את ה-30%. בדיוק היום הלכתי ברחובות תל אביב בדרך למשרד ולראשונה חשבתי על האפשרות שעוד חודש - חודשיים אפחד לעשות את המסלול הזה ברגל מחשש שישדדו אותי.
  17. 1 point
    משחקים של סגר/פתיחה נועדו רק לווסת מספר נדבקים בשביל לא להציף את מערכת הבריאות. בסופו של דבר רובנו נצטרך לעבור את הקורונה או יפתחו חיסון המוקדם מבין השניים. בכל מקרה הקורונה כאן להישאר עד 2021 - 2022. אני, אישית, לא מחפש להידבק בכוח ואני עושה המון בשביל לצמצם מגע עם הסביבה (נוסע ברכב בלבד, עולה במדרגות במקום במעלית, שוטף ידיים, אלכוג'ל ועוד) אבל תישמע אם להידבק אז עכשיו גם בשביל לסיים עם זה וגם אם יהיו סיבוכים אני אגיע לבתי חולים לא מוצפים. בחזית הכלכלית הבורסה האמריקאית ממשיכה בצניחה לא אתפלא אם ה-Dow Jones ירד מתחת ל-18,000 עד סוף היום.
  18. 1 point
    המערך שתיארת מכיל מידע שגוי או כפילות. אתה ממקם את העבודה וכחול לבן במיקום יותר שמאלי מהליכוד. אז או שהמידע שלך שגוי, כנראה שאם מפלגת העבודה הייתה בשלטון הם היו כבר משטחים את עזה. או שיש לך כפילות, אתה יכול למקם את העבודה, כחול לבן והליכוד באותו תא. זה בפן המדיני ביטחוני. אתה חושב שאני טועה? שפוט את המהלכים של הליכוד בראי ההסטוריה אל מול מפלגת העבודה. הליכוד החזיר שטחים בהסכם שלום, הליכוד פינה שטחים בשביל חתירה להסכם שלום (חברון למשל), הליכוד פינה שטחים סתם (ההתנתקות). זה היה ליכוד להזכירך, זה ששרון הקים מפלגה אחרת לא סותרת את העובדה שהיא הוקמה ע״י אנשי וסמלי ליכוד. הליכוד גם יושב בחיבוק ידיים שנים ומעביר דמי פרוטקשן לארגון טרור קיקיוני. אם אתה מתכחש לכך שהליכוד אחראי להתנתקות למשל אז הליכוד גם לא יצא לאף מלחמה מוצלחת בהסטוריה של מדינת ישראל. חומת מגן? זה שרון עשה ושרון שווה קדימה. מלחמת לבנון 2, אולמרט עשה, ואולמרט שווה קדימה. אז משהו לא בסדר אצלך במערך... הייתי מבצע בדיקה של המידע אחת לכמה זמן, כנראה מישהו כותב לשם זבל. זו בדיוק הנקודה שבה תושבי הפריפריה נופלים, הם לא מבצעים בדיקה למערך שתיארת והם לא מבינים שעובדים עליהם.
  19. 1 point
  20. 1 point
    מכתב שנשלח היום. כרגע אין שום שינוי. Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
  21. 1 point
    המאזדה חלשה וצפופה ביחס ליונדאי/קיה, אבל היא נוחה יותר, התנהגות הכביש עדיפה, תא הנוסעים איכותי יותר ויש בלימה אוטונומית עירונית. נסה לחפש מאזדה 3 אקטיב עם מנוע 2 ליטר, לא בטוח שתיכנס בתקציב ונמכרו מעט כאלה, אבל היא מציעה יחידת הנעה עדיפה משמעותית ולא מענישה עם חישוקים גדולים וצמיגים בחתך נמוך.
  22. 1 point
    הנתונים ממשיכים לזרום, והדיזל אכן עבר תקינה ויגיע ברמת גימור הנמוכה (Active) הספק המנוע הוא 130 כ"ס. בהזדמנות זאת אוסיף עוד כמה נתונים: הדגם החדש מציג גידול בכל המימדים: הדגם החדש ארוך ב-15 ס"מ מקודמו (4.30 לעומת 4.15) בסיס הגלגלים גדול ב-7 ס"מ משמעותיים (מ 2.60 לעומת 2.53) מה שמבטיח תא נוסעים מרווח יותר. תא המטען גדל ב-84 ליטר מ-350 ליטר ל-434 ליטר ויכול לאתגר דגמים בסגמנט מעליו.
  23. 1 point
    https://www.mako.co.il/tv-morning-news/articles/Article-1cce5e448150171027.htm למי שעוד לא ראה את הדבילית הראשית שהתקשורת הוציאה מהמשבר הנוכחי... בבקשה. כל עוס אנשים כאלו חיים בעולם שלנו לעולם לא נצליח להפטר מנגיפים כאלו...
  24. 1 point
    אל תדאג מחשב הרכב לא נשרף לך. אם המחשב היה נשרף לך כנראה גם את ההודעה הזו לא היית מקבל. חפש פיוז שרוף.
  25. 1 point
    אתה בטוח? יש לי פוקוס 2007, אין שם שום נתיכים מעל המצבר.
  26. 1 point
    בעוד שהנזק שאדם עושה לעצמו בד"כ (להוציא פיגועי התאבדות) לא פוגע באוכלוסייה מסביב, המטיילים הללו (אלו שצולמו ותועדו) מעוררים בי שאט נפש (חבל להשתמש במילים פחות זוהרות ולקבל אזהרה). אני עוד יכול להבין שגופים פרטיים מימנו את המטוסים, ואולי איכשהו (בקושי) יכול להבין את ההשתתפות של המדינה, אבל אני לא מעכל את חוסר כפיות הטובה והאנוכיות שהם הציגו. מתחבקים ומתנשקים כאילו אין מגיפה. עכשיו גם אם נניח והקורונה לא פוגעת חזק בצעירים (וזה כנראה לא נכון), איך אדם לוקח על עצמו את הסיכון להידבק ולהיות נשא(!). הרי המפגש הבא עם אדם בקבוצת סיכון (קבוצה די גדולה) הוא עלול להדביק וחלילה להביא (בעקיפין) למותו. מה זה הח*א הזה 😕
  27. 1 point
    [למען הסר ספק אין לי כל קשר לעסק המוזכר או למי מטעמו] אחרי השרשור של @oryo נזכרתי שכבר כמה זמן רציתי לכתוב פוסט על הגשמת חלום משלי, ועם הקורונה אין הרבה מה לעשות בכל מקרה. בעוד אנחנו מתארגנים לטיול בחוף המערבי, החליטה זוגתי להגשים לי חלום שאמנם קשה להגשים בארץ הקודש אך זמין יותר במדינת היעד. אחרי שבחרנו את היום, את שאר הסידורים היא עשתה בעצמה. אמנם בחרתי את הרכבים מרשימה אך לא היה עוד מידע על המקום. מתקדמים לעבר היום המיוחל, ואני לא כל כך מצליח להירדם באותו הלילה למרות הטיול הארוך שעשינו באותו היום. בתור ילד שגדל עם הפוסטר של הקונטאש על הקיר ההתרגשות היתה בשיאה. קמים בבוקר, ורק אז אני מקבל את המיקום, speed vegas בפאתי לאס ווגס. מדובר במסלול לא ארוך במיוחד כ-2.4 ק"מ, 12 פניות והדובדבן - ללא הגבלת מהירות. עבור חבוב ללא ניסיון מסלול משמעותי מדובר במשהו שהוא כמה מידות מעליי. ובטח ובטח ברכבים בקאליבר הזה. מצד שני, זו סביבה יחסית סטרילית ובטוחה לנהוג במפלצות הללו. כל הנסיעה למקום אני לא מרוכז במיוחד, ובלי הרבה זיכרון על איך הגענו, רק את הרגע בו חנינו. הגענו מוקדם, הרכבים והמדריכים עושים מקצה חימום. הרעש שמגיע מהמסלול מטמטם. רישום זריז, חתימה על waiver גנרי ומקבלים תג. מבקשים לחכות בכניסה לחדר הדרכה. בנתיים אפשרו לצאת לחניה ולראות את הרכבים שסיימו את הסיבוב הראשון שלהם לבוקר. אני כמו ילד קטן אחוז אמוק ממהר לצאת ולהתרשם. לא התאכזבתי. בחניה עצמה: ההוראקן ממבט קרוב (וחדי העין כבר שמו לב לעוד אחת ירוקה מאחור): הפורשה: חוזרים חזרה ונכנסים להדרכה. סרטון ראשון חצי תדמית חצי הסברתי וממשיכים להסבר על כללי הבטיחות, על הקונוסים המפוזרים ברחבי המסלול ועל קווים אדומים מבחינת המדריכים. הנסיעה מתבצעת עם מדריך, כאשר יש לו דוושת בלם כדי למנוע התרסקות יקרה. כל עוד יודעים מה עושים, הם לא מתערבים. במהלך הסיבוב המדריכים עוזרים בסגנון ראלי. פקודות גז, הילוך מעלה, מטה, בלימה ופניה מועברות דרך הקסדה לאורך כל הנהיגה. מאוד עוזר ושומר על קצב גבוה. לפני שעוזבים את החדר, מוציאים את התרשים של המסלול ועוברים על הפניות השונות, את הקונוסים המפוזרים, כאלו המיועדים לבלימה, לאייפקסים ולהאצה. סה"כ מדובר בנקודות שמתאימות כנראה לאיזה ממוצע של האנשים הפוקדים את המסלול ואת הרכבים השונים ביכולות. זה עוזר כדי לקבל כיוון, כמובן שאפשר לטייב כל נקודה בהתאם לנהג ולרכב. עוד נגיע לזה. בסוף ההדרכה מחלקים כל אחד והרכב שהוזמן לפי כמות הסיבובים ומפנים למדריך הרלוונטי. משם מקבלים קסדה ויוצאים לדרך. שלום-שלום עם המדריך ומניעים. הרכב הראשון הוא ה-GT3 RS. הדלת עוד פתוחה, ולרכב יש נהמה בשרנית ותחושה קרבית במיוחד. סוגרים את הדלת. רגע, מה זה? איפה הרעש של המנוע? פתאום הבחוץ השתתק ואני מרגיש מנותק. קצת מבאס. המדריך מוודא שאני חגור היטב, הבקרות דלוקות, מכוונים למצב ספורט ויוצאים לדרך. הדופק על 200. אין זמן להעריך את האינטריור, המדריך צועק "גז" ואני מאיץ. הרכב מזנק קדימה ומדביק את הבטן ואת הצאוור חזק אחורה. מעלה הילוך עם המשוט. נזכר שחסר לי הגיר הידני, המוט הילוכים והקלאץ'. המדריך שוב גוער בי, הפעם כדי לבלום, הרחק אחרי הקונוס הייעודי. לוחץ על הדוושה והפורשה כאילו כלום. כמו במשחק מחשב. הכל מתבצע באופן מדוייק, בלי דרמות ובלי לחץ. פונים באייפקס, ואני רק מחכה שמשהו יקרה. מסיימים את הפניה הראשונה וחוזרים לגז, הפעם אני בפוקוס ומנסה לבצע יותר טוב. מסתכל קדימה ומנסה לתזמן. פנייה שניה מבצע יותר טוב. והיא? לא מתרגשת. עוד כמה פניות ומגיעים לישורת ואני מחכה לראות כמה מהר נגיע לסופה. אני מופתע מכמה חזק היא מאיצה, אני עוד יותר מופתע מכמה מהר היא בולמת. והאחיזה, כאילו אינסופית, דבר לא מזיז לה. עוד שלושה סיבובים, ואני כבר מתחיל להרגיש קצת יותר בנוח. בסיבוב האחרון כבר הרשתי לעצמי לבלום יותר מאוחר, ובכלל לנסוע יותר מהר ולהישאר מדוייק. החוויה היתה מהנה מאוד, בלי דרמות, בלי היסטריה אבל מעט מנותק. יוצא מהרכב ומנסה להבין מה עבר עליי כרגע. עוד לפני שאני מספיק לעכל, המדריך חוזר עם המפתחות של הלמבו. חיוך מצד לצד נמתח על פניי ואני כמו ילדה עם קוקיות "איזו מהן?". הוא מצביע על השחורה ואני בלב צועק "הבאטמוביל!". נכנס, או יותר נכון נופל, לתוך הכיסא. אם בפורשה היה לי צפוף, פה כבר קלסטרופובי. חוגר ומרים את הראש לכוון את הכיסא וההגה. מקבל מכה מהתקרה. נכון אני עם קסדה, אבל עדיין - כמה נמוך הרכב הזה? המדריך מריץ דאחקה שהרכב בנוי לאיטלקים קטנים. אחרי הסיבובים על הפורשה הידיים כבר מזיעות והגוף קצת עייף, אבל אחרי ההנעה כאילו הכל מתפצוץ לחיים. מה-זה-המנוע הזה? הכל רועד והיא כאילו אומרת "באתי לטרוף!". המדריך שם איזה מצב ספורט (לא שמתי לב עד הסוף), זכור לי איזה כפתור אדום ו"זהו דוקטור, יותר אני לא זוכר כלום". מתחילים להתגלגל, לוחץ על הגז ולא מבין איך אני כבר עמוק בתוך הכיסא. מרוב לחץ משחרר אותו מיד. ואז הגברת מתחילה לנפוח, לפצפץ ועוד שלל סופרלטיבים על רעם אגזוזים ממכר. משהו בתגובה הזו חילחל עמוק וגרם לי להחזיק את ההגה חזק יותר, בסוג של תקווה שהיא לא תקרע אותי לגזרים. מיד בעליה על המסלול ברור לי שזו מכונה מסוג אחר. הרבה פחות גרמנית (מה שזה לא אומר), והרבה יותר מטורלל. פשוט מטורלל. החירפלוצים מהאגזוז בכל עזיבה של הגז, הבלמים שמפתיעים לנוכח המשקל והעוצמה חסרת הרסן של המנוע הזה משאירים טעם של עוד. גם כאן, אחיזה נדמה היא איזה מדד לא רלוונטי. תחושה של רכבת על מסילה, מגהצת פניה אחרי פניה בסוג של "מה אתה נוב?". אני לא מספיק למצמץ ואנחנו מגיעים לישורת בפעם הראשונה, מתוך סה"כ 3, המדריך גוער בי "גז!!" ובלי לשים לב אנחנו כבר (שוב) אחרי הקונוס המציין לבלום ועל הצג מופיע 197 קמ"ש (122 מייל), ואני מתפוצץ מצחוק. סוחט את הבלמים, והיא מוכיחה שאני לא קרוב בשום צורה כדי לנצל את היכולות שלה. היא מצידה מכוונת את החרטום לאיפה שכיוונתי וממשיכה בלי דרמות. מסיימים את המקצה ויורדים מהמסלול. מזדחל מהרכב בקושי ומנסה להבין מה עברתי. מודה למדריך, מחזיר את התג ביציאה ובכניסה לרכב השכור מגיע למסקנה אחת - אני מעדיף דרמה ורגש על פני דיוק וביצועים עילאיים. חשוב להבין שהרפרנס היחיד שיש לי מרכבי על הוא ווייפר קשישה, גם על מסלול, רק שאז הייתי מוגבל ל-70 קמ"ש (אאל"ט). לא היתה אז איזו יומרה ספורטיבית אלא בעיקר חוויה, אך התרשמתי מאוד מהדרמה, הרעש, הריח, הגיר הידני של פעם, הקלאץ' וההגה בלי תגבור. כאן קיבלתי טעימה מרכבים מודרניים, הרבה (הרבה) יותר חזקים ועם הרבה יותר בקרות ואלקטרוניקה. אני כמובן לא בר סמכא להעביר ביקורת אובייקטיבית ובעיקר כתבתי מ"הבטן". אם אני צריך לסכם, הייתי לוקח את הלמבו בכל יום, פשוט כי היא "עשתה" לי את זה הרבה יותר מהפורשה הקרבית. הרכבים מהסוג הזה ואחרים בקאליבר הזה הם בעיקר חלום, ואני קצת יותר מאושר אחרי שהגשמתי חלום לנהוג בתפלצות כאלו. ולסיום, עוד כמה גבירות: מוסטאנג 5.0 עטופה עבור דריפטים (עטיפה קצת מרושלת למען האמת) R8 V10 GT3 "רגילה" וקיימן 718
  28. 1 point
    אל תהיה תמים החברות ירשמו את ההוצאה כתרומה ויקבלו הטבות מס. המטוס הרביעי כן שולם מכספי משלם המיסים. איך שלא תסובב את זה משלם המיסים משלם על החילוץ שלהם. בנוסף זה לא פוטר את הסטלנים האלה מאחריות שבזמן שכל העולם עובר ל-Red Alert הם נזרקו בטרק שלהם בפרו.
  29. 1 point
    בדיוק. בכיינים חסרי אחריות. הנה קטע מתוך פוסט פייסבוק של עובדת ביקורת גבולות בנושא: "כולם מדברים על הטסים חזרה מפרו, אף אחד לא מדבר על- מטר הקללות שחטפנו היום. הריבים. הצעקות. הויכוחים. חוסר המוכנות שלהם להתחייב באתר משרד הבריאות על התחייבות לבידוד. על זה שחיכו להם סלסלאות שי ומשלוחי מנות שבכיף יכלו להשלח לצוותים הרפואיים. על זה שחלקם הודו בפנינו שהיום הם נוסעים להורים ומחר למקום אחר ל- "בידוד". על זה שהם השכירו דירות יחד בתל אביב והם הולכים לחגוג שם. שלא לדבר על זה שהם השתעלו "בצחוק" על האנשים שהכניסו אותם לארץ. אבל לא, גיבורי ישראל... בני טובים..."
  30. 1 point
    המחשב במכשיר מספיק חכם. מאפשר להשאיר מחובר כל הזמן . למרות זאת אני הייתי שם צלצול בטלפון להטעין פעם בחודש עד הסוף וזהו. לא בטוח שזה באמת משנה. למשל אלפסק טוען קבוע אצלי ואחרי כ 3 שנים המצבר גמור. זמן ממוצע לחלוטין
  31. 1 point
    קודם כל תתחדש על הרכב , נראה מעולה !!! זה רק אני או שבתקופה האחרונה נוצרה התעוררות (לפחות על גבי הפורום) לגבי רכבי וולוו יד שניה ? לפני כחודשיים הייתי בבוסטון עם S60 T6 חדשה, בחוץ מינוס 10 מעלות, החימום במושבים היה מאוד שימושי ל 3 דקות הראשונות ולמרות שניתן לשחק עם העוצמה, בפועל אם לא רוצים לטגן את העכוז צריך לכבות אותו. ד''א במושב האחורי האמצעי אין חימום. בארץ, לטעמי מיותר לחלוטין, וטוב שהיבואן בחר להוריד אותו מהמפרט ולשמור על מחיר אטרטיבי ביחס למתחרות. לולא הקורונה הייתי מציע להרים איזה מפגש וולוו , נראה שהיה יכול להיות מאוד נחמד !
  32. 1 point
    שלום אני מבין שאתה עובד בהונדה ומכאן ההגנה על המותג, מעניין שבסין עצרו את מכירת הסיויק 1500 בגלל בעיית דילול השמן. מעניין שבבדיקה פיזית של איכות השמן במנוע 1500 בארץ השמן משנה את הרכבו וריחו ותכונות השימון שלו עקב עירבוב עם אחוז גבוה של דלק. כל מנועי הזרקת דלק בלחץ גבוה מערבבים דלק עם שמן, אך בהונדה 1000/1500 זה מוגזם בגלל שתכונות השמן נהרסות בחצי מהק"מ הממוצע להחלפה. נכון שמנועי 1500 עמידים יותר ורק 3 מנועי 1000 הוחלפו בארץ עקב סתימת צינור קירור שמן של הטורבו. אך לאורך זמן או 3 שנות אחריות יבואן , יתכן בלאי מואץ למנוע בעל שמן מקולקל לאורך אלפי ק"מ. היבואן אוהב לקוחות שלא מבינים חצי דבר ברכב שהם קונים. אבל הכל בסדר כי זה הונדה. האם כבודו שמע על יונדאי i 30 2019/2020 שהגיר שלה התחמם בזמן נסיעה? או שהכל רק במבחן דרכים של רכב עם גיר דומה ומנוע חזק יותר , שננהג בצורה פראית כמו שכתבי רכב יודעים, כי הרי זה לא שלהם , מה אכפת להם.
  33. 1 point
    אי אפשר לדעת. קיים סיכוי טוב שאם יחליטו לבצע סגר צבאי לא יודיעו מראש, כיוון שאם יודיעו מראש עשרות אלפי אזרחים יפשטו על הסופרמרקטים לפני הסגר ויהיה כאוס. להבנתי מדברים על סגרים באזורים מסויימים בהם ישנם הרבה נדבקים. לבצע סגר מוחלט זה סיוט לוגיסטי לרשויות המדינה ולדעתי ימנעו ממנו ככל האפשר. אפילו באיטליה ובצרפת, שם כבר קיים סגר מוחלט באזורים מסויימים, אנשים יכולים לצאת כל כמה ימים להצטייד - כך שאני מעריך שאין לך מה לחשוש.
  34. 1 point
    הפער (בקוטר) בין המידות עומד על פחות מ-2%. מדובר בפער קביל במרבית המקרים. ב-100 קמ"ש על המד מהירות, בפועל תהיה 102 קמ"ש (קצת פחות). וגם ככה ברוב המקרים מד המהירות מראה קצת יותר גבוה מבפועל.
  35. 1 point
    כרגע אתה יכול לנסוע חופשי, יש כל כך הרבה רכבים על הכביש יחסית לכל הבלאגן כך שאני לא רואה מצב שניידת עוצרת אותך. לגבי התראה מראש, לרוב בשעות הערב ערוצי החדשות מקבלים מראש הנחיות שיצאו בהמשך הלילה. מה יהיה בעוד יום-יומיים? כנראה שסגר מלא ואז זה כבר סיפור אחר. התחילו כבר לחלק אישורי תנועה למקומות חיוניים.
  36. 1 point
    לא יצא לי כ״כ לנהוג על הלאון עם לוחית רישוי ישראלית - אבל בלוחיות זרות יצא לי לנהוג ב3 כאלו. 1.לאון סטיישן אקסלנס 1.5tsi ידנית רמת גימור בשוויץ 2.לאון 1.5tsi fr ידנית באירלנד. 3.לאון אקסלנס האצ׳בק 1.0tsi ידנית מהניילונים(הראשון שקיבל אתה בהשכרה) בגראן קנריה(ספרד). בתאלכס, יכול להבין מאוד את הבחירה שלך - תמיד שמח לקבל רכב כמו הלאון בהשכרה: תנוחת הנהיגה מעולה, ההגה נוח ונעים, הנדסת האנוש פשוט מעולה, ומדובר ברכב שקט וב1.5 לא חסר כוח(אם כי הוא קצת משעמם , ה1.4 כמו שיש לך ויש לי בגולף יותר מהנה). גם העיצוב שלה לא רע - בעיקר הכחול הכהה יושב עליה ממש טוב.
  37. 1 point
    אם אני לא טועה, טיימינג חמש שנים או 120 אלך קילומטר. התחדשתי לפני שבועיים גם [emoji3060] Sent from my SM-N950F using Tapatalk
  38. 1 point
    מצאת נקודה חלשה בידע של הישראלי חובב הרכב הממוצע. מהינדרה בולרו בגרסת טנדר.
  39. 1 point
    כמה הערות, כל שנה אני נוסע לטיול נהיגה באירופה, בנורברגרינג הייתי 5 פעמים, הטיול שעשיתם הוא צפוף מאוד בזמנים ופחות הייתי ממליץ לעשות את כל המסלול שעשיתם על כל כך מעט ימים, אני מבין לפי הכתוב שהתקציב היה אצלכם משמעותי מאוד. המלצות: 1. לנורברגרינג להקדיש מינימום 3 ימים, לא פחות, מתחילים להכיר ולזכור את המסלול רק בהקפה השישית בערך, האווירה במקום היא מדהימה למי שחובב מכוניות, החל מהמסלול, החניות, המסעדות, המלונות, חובה!!!!!!! לישון בעיירה NURBURG לא בעיירות ליד, העיירה מכניסה אותך לאווירה הנכונה (מומלץ לישון במלון של ההורים של סבין שמיט, שגם מדי גם נמצאת שם ונחמדה מאוד, במלון יש גם מסעדת בשרים מצויינת עם אחלה אווירה) 2. המזג האוויר שם כל השנה קר ויורד המון גשם, אני ממליץ לא לעלות על המסלול שהוא רטוב כי בשנייה אתה מחליק וזה יכול לעלות המון (אלפי יורו) כל פגיעה בגדר של המסלול עולה המון כסף והמרשלים רואים הכל. 3. מי שנוסע לשם פעם ראשונה מומלץ לנסוע עם מישהו שמכיר את המסלול, יש הרבה פניות שזורקות אותך החוצה מהמסלול/מחליקות וכדאי בהקפות הראשונות שיהיה מישהו שיזהיר בזמן את הנהג. 4. ימי ראשון ברוב השנה מ11 בבוקר המסלול מפוצץ וזה לא כיף/מסוכן, ביום ראשון עדיף להתייצב על הבוקר ומ11 בבוקר עדיף לטייל באיזור 5. המוזיאון שיש שם נחמד מאוד, הקרטינג חובה!!!!!!. 6. השכרת רכב: להשכיר רכב רק במסלול!!!,להשכיר כל החברה ביחד רכב אחד עם מספר נהגים, זה מוזיל את המחיר משמעותי ואפשר לבקש הנחה. לא להכנס עם רכב שלא השכרתם במסלול כי אין ביטוח. יש המון חברות במסלול, אני משכיר בדרך כלל מ RENT4RING. 7. אף אחד לא שומאכר, תנהגו בזהירות, תלמדו את המסלול ותגבירו קצב לאט לאט. הנורברגרינג הוא מקום ממכר, ברגע שנוסעים פעם אחת אתה כבר חושב על הפעם הבאה......תהנו.
  40. 1 point
    בס"ד בעקבות ההמלצות כאן בפורום נסעתי למוסך רון בתל אביב כבר בטלפון רון אמר לי " לא נראה לי שהלך הטורבו". כשהגעתי מיד רון בדק את הרכב ואמר לי ניתן לבצע כיול יעלה לך כחמש מאות ש"ח כולל מעמ. זה פחות מעשירית מהחלפת הטורבו. רון אמר לחשמלאי שלו אלכס לקבל פיקוד על התקלה ובאמת לאחר כשעתיים וחצי יצאתי מהמקום עם טורבו תקין חזרה לירושלים הרכב נוסע כמו חדש והנורה לא נדלקת. תודה להמלצות שלכם כאן ותודה למוסך רון על המקצועיות והשרות המהיר והיעיל.
  41. 1 point
    היבואן פרסם בפייסבוק אירוע השקה בתחילת אפריל שאני מתאר לעצמי מבוטל. ה 2008 צריך להיות מאוד איכותי. נקווה שיבאו את החשמלי ולא יביאו דיזל, הגיע הזמן שיפסיקו למכור דיזל.
  42. 1 point
    נהנתי לקרוא גם לי יש אחת זהה בצבע תכלת עם קצת חמוצים כוח לא חסר לה ! בשילוב הגיר בכלל תענוג ע"פ הגדרות יצרן מתי נדרש להחליף טיימינג ? לא ראיתי בספר רכב שלי מבציר 14 עם 67 אלף קילומטר על השעון
  43. 1 point
    באביב לפני 83 שנה תמה תקופת ספינות האוויר (צפלינים) האזרחיות, אחרי אירוע שמופיע בעטיפת אלבום הבכורה של לד זפלין. * ספינת אוויר היא כלי טייס ממונע אשר משקלו קל יותר ממשקל האוויר, הוא צף באוויר בדומה לאונייה במים. אחרי 5 שנות עבודה ב 1936 הושלמה בגרמניה בניה של ספינת האוויר הגדולה ביותר לאותה תקופה (ובכלל) שכונתה LZ129 Hindenburg, על שם קנצלר גרמניה פאול פון הינדנבורג שנפטר תקופה קצרה קודם לכן. הינדנבורג היה מדהים בגודלו. אורכו 245 מטר, שזה רק כמה עשרות מטרים פחות מאורכה של טיטאניק. הוא היה צפלין קשיח זאת אומרת גוף בעל שלד אלומינים ששומר על צורתו גם ללא גז, בניגוד לגוף רך בצפלינים קטנים. הונע באמצעות 4 מנועי דיזל תעופתיים 16 צילינדרים של מרצדס, 900 כ"ס כל אחד. המנועים מוקמו מחוץ לגוף בחופות נפרדות. לכל חופה מוביל גשר שרות ולכל מנוע צמוד מכונאי מוטס שמשגיח על העבודה שלו. המנועים מפעילים פרופלורים מעץ בקוטר 6 מטר, דרך תמסורת הפחתה. מהירות עד 135 קמ"ש, במיכלים 60.000 ליטר סולר שמאפשרים טווח של 14.000 ק"מ. תהליך הבניה: כך הוא נראה. על הסיפון היו 25 תאים לנוסעים עם 2 מקומות בכל אחד (בהמשך מספר הנוסעים הוגדל מ 50 ל 72), מסעדה, ספריה, מטבח וסאלון מפואר. רוב פרטי הריהוט והאיבזור היו עשויים מאלומינים כלי לחסוך במשקל. צוות ספינת האוויר כלל 54 אנשים בהתחלה ועם הגדלת כמות הנוסעים נוספו עוד 6 אנשי צוות. בתוך אחד התאים: בסאלון. תאי הנוסעים מוקמו בחלקו התחתון של גוף הספינה, מעל תא הפיקוד הזה. לא היו בתאים חלונות. לפי התכנון המקורי, הינדנבורג היה אמור להיות ממולא בגז הליום, גז בטוח ולא נפיץ. באותם שנים רק לארה"ב הייתה יכולת להפיק הליום ומתכנני הספנה בנו על כך שתהיה להם אפשרות לקנות את הגז מארה"ב, אבל ארה"ב הטילו אמברגו. לא היו מוכנים למכור הליום לגרמניה כי כבר אז התחילו לחשוש מהמשטר הגרמני. עקב כך ומחוסר ברירה הוסב הינדנבורג למילוי בגז מימן, גז דליק מאוד. שימוש במימן חייב יישום כללי בטיחות אש נוקשים - כל הנוסעים בעליה על הסיפון נדרשו להפקיד גפרורים, מצתים, סיגריות וכדומה, אנשי הצוות לבשו מדים מבד אנטיסטטי ונעלים עם סוליה מבודדת ועוד. יחד עם זאת, היה על הסיפון תא עישון אחד עם מצית חשמלי ובידוד אסבסט לקירות. בתא העישון נשמר לחץ גבוה במעט מהאטמוספרי על מנת לשלול כל אפשרות של חדירת מימן לתוך התא. הינדנבורג ביצע בהצלחה מספר רב של טיסות בתוך אירופה ומספר טיסות טרנסאטלנטיות לצפן ולדרום אמריקה, סה"כ 63 טיסות. טיסה מגרמניה לחוף המזרחי של ארה"ב ארכה כ 3 ימים, זמן שיא יחסית לשבועיים שהיה לוקח לאונייות לעשות את המסלול הזה. ב 3.5.1937 בפרנקפורט, 36 נוסעים, רובם אנשי עסקים, עלו על סיפון הינדנבורג בדרכם לארה"ב. הקברניט היה מקס פרוס, טייס מנוסה בעל מספר רב של שעות טיסה על צפלינים עוד מתקופת מלחמת העולם הראשונה. הטיסה הייתה אמורה לקחת כיומיים וחצי אבל מעל האוקיינוס האטלנטי נשבה רוח חזקה לכיוון מזרח שהורידה את המהירות והינדנבורג מעט איחר את הל"ז. פרוס היה לחוץ כי בדרך חזרה הוא היה צריך להטיס לאירופה אורחי VIP לטקס הכתרה של מלך בריטניה. איחור פירושו פגיעה במוניטין של החברה וירידה בהכנסות. עדיין בשל תנאי מזג האוויר הסוערים, כבר קרוב לחופי ארה"ב ב 6 למאי פרוס נאלץ לסטות מהמסלול המתוכנן. אחרי זה הוא הנמיך טוס מעל מנהטן כדי לתת לנוסעים להנות מהנוף והמשיך לכיוון בסיס חייל האוויר בלייקהרסט, שם היה מגדל עגינה היעודי לו. הינדנבורג הגיע לאיזור הבסיס בשעה 16:00 אך כיוון שהסערה טרם הסתיימה לא קיבל אישור נחיתה. רק ב 18:12 התקבל האישור לנחות וצוות הצפלין החל לבצע תמרוני נחיתה שכללו סיבוב גדול על מנת למקם את גוף הספינה נכון מבחינת כיוון הרוח. שעה אחרי זה, ב 19:11 הידנבורג נעמד בגובה 180 מטר מעל מגדל העגינה במקום נכחו מספר עיתונאים שהסריטו את הנחיתה, אחד מהם שידר אותה בשידור חי. ב 19:14 פרוס נותן פקודה להעביר את המנועים לרוורס על מנת לבלום את הספינה לגמרי, וקצין המשנה לאמן נותן פקודה לשחרר מימן על מנת לרדת נמוך יותר ולא לבזבז עוד זמן על תמרונים. ב 19:21 בגובה 90 מטר הורדו חבלי הנחיתה. צוות קרקע של 250 איש היה אמור למשוך את הינדנבורג אל המגדל באמצעות החבלים האלו. באותו רגע נשמע "בום", סביב גוף הספינה הופיעה "הילה" בצבע כחול שמהר מאוד שינתה את הצבע לכתום ותוך מספר שניות הופיעו להבות אש. לאחר עוד מספר שניות כל גוף הספינה הפך לכדור אש ואחרי 34 שנות הספינה התפרקה באוויר ונפלה על הקרקע כערמת ברזלים. כשהאש הגיעה לאיזור תאי הנוסעים, הצפלין היה בגובה 50 מטר, חלק מהנוסעים שברו חלונות וקפצו, חלק הסתגרו בתאים, חלק המתינו להזדמנות לקפוץ מגובה הגיוני יותר. אנשי צוות קרקע ברחו תחילה למקום בטוח אבל מפקדיהם הורו להם לחזור לעזור לניצולים ולכבות את השריפה. מתוך 97 נוסעים ואנשי צוות 62 ניצלו, כולל הקברניט פרוס. בהתחלה דובר על חבלה מכוונת אך בתחקיר שבוצע האפשרות הזו נשללה. הסיבה להתפתחות הדלקה - דליפת מימן פנימה לחללים הטכניים בתוך גוף הספינה מאחד הבלונים שניזוק בתמרוני נחיתה הגסים יחסית. שיחרור המימן בהוראת הקצין לאמן לא היה מנוגד להוראות. ההוראות אסרו על פעולה זו רק בעת סופת רעמים שהסתיימה נכון לשעת הנחיתה. אבל אחרי טיסה בסערה גוף הספינה נטען בחשמל סטטי שבדיוק נפרק לקרקע דרך חבלי הנחיתה ובמגע עם מימן גרם לאותה הילה כחולה ולהצתת המימן. כאמור, כל האירוע הוסרט והועבר בשידור חי. החל מאותה נקודת זמן הפופלריות של הצפלינים ירדה לקרשים, שימוש בהם למטרות אזרחיות הופסק ושני צפילנים זהים להינדנבורג (אחד מוכן ואחד בתהליך בנייה), נגרטו. תקופת הצפלינים הסתיימה. בעיר Friedrichshafen בגרמניה פועל מוזיאון הצפלינים שמוקדש בחלקו הגדול לאירוע הזה כולל פרגמנטים משוחזרים של הינדנבורג. לא ביקרתי, אולי מתישהו בעתיד. תמונות מהאינטרנט, קרדיט לצלמים.
  44. 1 point
    שמע, הביקורתיות על אלו שחיים על הלוואת עולה פה פעם בשבוע, גם כשאין מגפה. אשמח לדעת מי האנשים האלו וכמה אחוזים הם מהאוכלוסיה בישראל. כמו שנכתב מעלי, יש כאן כאלו שכנראה במקרה לגמרי לא חטפו כאפה מהמשבר, או כאלו שחיים בשנות ה70 מבחינה מנטלית. זה אולי כיף לצחוק על מי שנדפק, כמו שעושה מזנתרופ הפורום צ'מגיא, אבל אין בזה תכלית. *ביקורת על משכנאות ברמה של "יש להם 250,000 ולקחו מיליון משכנתא" היא ילדותית, אני לא מתכוון לזה ולא מתכוון להתייחס לזה.
  45. 1 point
    זה לא "חודש בלי עבודה"... רוב משפרי הדיור, קודם רוכשים דירה ואז מתחילים למכור את הדירה הנוכחית. במצב של שוק שנכנס לירידות, הם עלולים למצוא את עצמם נתקעים עם תשלומים על הדירה החדשה וקושי במכירת הדירה הישנה (או שיאלצו למכור במחיר נמוך ממה שתכננו). טבעי שאנשים כאלו ינסו לצאת מחוזה רכישה. ויש עוד תרחישים נפוצים.
  46. 1 point
    בגלל זה הצעתי לה דבר ראשון cx30. גיפון מוגבה טיפה באורך 4.40 מטרים. אבל בסוף רק היא תקבע. הייתי נמנע מרכב עם גיר רובוטי לנסיעה עירונית צפופה בין תל אביב לרמת גן. עניין של זמן והוא לא עובד חלק. מכיר את זה מוואגיות ומקוראניות. גם מנוע צנום עם טורבו גדול לא יתן לה שום יתרון . עלמה בגילה מחפשת שקט נפשי ונסיעה רגועה. לא לפרפר גלגלים.
  47. 1 point
    שמע, מפתיע באמת שאנשים קנו דירה ולא חשבו על נגיף עולמי שפוטנציאלית יכול להחזיר אותנו ל-1929. בסך הכל הגיוני לתכנן את החיים על פי התרחיש הגרוע והבלתי צפוי ביותר שיכול להיות, ולכן אנשים חכמים אוכלים כל יום רק פרוסת לחם עם מלח ושותים רק מים מהברז, ואת הכסף שומרים בתחתונים. איך, איך איך לא נמאס לכם לפחות לפעמים מהטפות לאחרים איך צריך לחיות ולהתנהל?
  48. 1 point
    תמלא מחדש ותעקוב על מפלס. תחזור אחר כך לצמיגות 5W40 זה הכי טוב לאקלים שלנו לרכב שלך. תקן API SM ומעלה ACEA A3
  49. 1 point
    למה שילד בן 8 ישב מקדימה? ילד בן 8 לא צריך שום יחס רגעי שהוא לא יכול להתאפק כמה דקות עד שתוכל לעצור בצורה בטוחה בצד הדרך. ילד בן 8 צריך לשבת מאחור.
  50. 1 point
    למה? למרות ההרמה להנחתה, יש פה חוות דעת שונות, לא מתלהמות ולא לגופו של כותב אלא לגופו של רכב. לגיטימי.
לוח הניקוד מוצג לפי אזור זמן ירושלים/GMT+03:00
×
×
  • Create New...