טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
173,209 נושאים בפורום הזה
-
היינס ל-205
מאת yozi- 8 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
מחפש היינס ל-205 :0544565629
הודעה אחרונה מאת suzu, -
תצרוכת דלק
מאת yonatanl-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
האוטו שלי צורך בעיר פחות מ-8 לליטר לפעמים עם מזגן לפעמים בלי מחוץ לעיר בנסיעה מנהלתית הרכב צורך בין 12 ל14 ק"מ לליטר הרכב אימפרזה 95 אוטו הצריכה הבין-עירונית לדעתי יותר מבסדר אך מה לגבי הצריכה העירונית? תודה חג שמח
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
היום לאחר שאני מניע את האוטו מתחיל את הנסיעה - לאחר 3 4 דקות נדלקת לי נורית בלוח שעונים בצבע כתום. (גולף 2001 אוטומט).. חבל שלא צילמתי את זה אבל זה נראה ככה (כמו בתמונה המצורפת) מה זה יכול להיות ? רפידות ברקסים אולי? כי אין לי את הספר של הרכב - ואני לא יכול לבדוק אני אשאל בחברה מחר אבל מתאר לעצמי שמישהו בטח יודע את התשובהה........
הודעה אחרונה מאת BMW_525_89, -
- 4 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
השאלה נמצאת בכותרת. בנוסף מצאתי שמו של רוייל פרפל 10W40 סנטטי מלא במחיר 37.5 ש"ח לליטר. האם כדאי לעבור לשמן הנ"ל בלנטיס שלי?
הודעה אחרונה מאת jenia269, -
- 10 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכולם, העברתי היום את הרכב (אונו 70SL שנת 89) טסט, הכשילו אותי על מסרק הגה חופש וגומיות, תפוח סרן פין מרכזי (תחתון שמאלי), וכוון גלגלים. אני אשמח אם תוכלו להסביר לי במה מדובר וכמה תיקון שלהם אמור לעלות לי אם יש למשהו מוסך מומלץ בירושלים לאונו שלי, מאוד אודה לו אם יגיד לי. תודה מראש
הודעה אחרונה מאת naga, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
צהריים טובים לכולם, אחרי שהאוטו שלי עמד שבועיים, באתי וגיליתי שלולית שמן מתחתיו. הנזילה נראית לי די רצינית וכאילו שנמשכה לא מעט זמן (שמן גיר הוחלף לפני חצי שנה). לדעתי הנזילה מגיעה מהחיבור של ציריה השמאלית לגיר. מצורפות תמונות של האיזור אחרי ניקוי חלקי. 1. האם אני צודק בקשר למקור של הנזילה? 2. מה דרך הטיפול בזה ? (מחר האוטו נכנס למוסך) תודה יוחאי תמונות: 1.מבט כללי על האיזור של הנזילה (כל האיזורים הנקיים היו מכוסים בשכבה עבה של שמן ולכלוך). 2.מבט מלמטה - החץ מצביע על הציריה והעיגול על הבורג ניקוז שמן. 3.מבט מכיוון הגלגל על האיזור של הציריה. 4.עוד מבט מהגלגל, אפשר לראות את האיזורים שאליהם נזל השמן. 5.מבט על האיזור שמעל הציריה, גם…
הודעה אחרונה מאת YH, -
-
- 5 תגובות
- 940 צפיות
האוטו נוסע מצויין אבל כשמגיעים לעליה קשה בהתחלה הוא מפעיל את הטורבו ולאחר מכן במהירות 100 קמ"ש הוא פתאום מוריד את המהירות ל60 כאילו שהפסקתי לתת גז ובמהירות 60 הוא מייצב אותה. מישהוא יודע מה עושים??
הודעה אחרונה מאת איציק ט, -
- 12 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שלום! לאחר גלישה במספר אתרי רכב ודפדוף בדפי פרסום של כל מיני התקנים מוזרים שאמורים במחיר סמלי לשפר את הרכב לרמות מטורפות (לדוגמא ה-TURBONATOR שב-69.95$ מוסיף כ-40 כ"ס נוספים, לדברי המפרסם. נשמע כמו סוג של הונאת אינטרנט) עלתה במוחי המחשבה: אם יניקת האוויר כ"כ משמעותית ומגדילה את ההספק, אי אפשר לבנות התקן שמתחבר לפולי ע"י רצועה ומניע מאוורר קטן ש"זורק" אוויר לסעפת היניקה? האם דבר כזה בר-ישום ואכן יתן שיפור ניכר בביצועים? (לא שאני מתכוון לבנות דבר כזה, שואל מתוך סקרנות ורצון ללמוד ולדעת). תודה רבה! יניב.
הודעה אחרונה מאת Arilou, -
שלום לכולם. שלשום הכנסתי את רכבי החדש (אימפרזה WRX 2001) לטיפול 100K במוסך. במסגרת הטיפול החליפו שמנים וטיימינג. אתמול הוצאתי אותו מהטיפול, והאוטו נוסע משמעותית פחות טוב. אין לו כבר את התאוצה החזקה והוא כאילו "מת" כזה. אני יודע שבטיפול של 100K באימפרזה צריך להחליף פלגים, והם לא החליפו. האם זו יכולה להיות הבעייה ? דווקא ציפיתי שאחרי הטיפול האוטו יסע טוב יותר, אבל זה קרה בדיוק להיפך. מצפה לתגובותיכם ובמיוחד מאלו שמבינים באימפרזות.
הודעה אחרונה מאת אייל, -
החלפתי גיר אוטומטי 1 2
מאת לולי-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 16 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
יופי שהחלפתי, יש לי שאלות : החלפת הילוכים עובדת פרט לD , בD הוא נוסע על הילוך ראשון מה יכולה להיות הסיבה? כל שאר ההילוכים עובדים רברס ראשון שני ניוטרל (שזה בעצם לא הילוך) אמרו לי שיכולה להיות בעיה בגובר שהוא החלק האחראי על ההילוכים(?) נשמע לי תמוה, מישהו מבין??? אגב: מדובר בגיר אוטומט שנת 86 סובארו.
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 19 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
טויוטה קרינה שנת 97. פתאום ראיתי שהיא התחממה, הוספתי מיים ואחרי נסיעה ראיתי את מה שצילמתי. האם אפשר לתקן עם כל חומרי האפוקסי למינהם? (ואם אפשר המלצה איזה ואיפה) או שצריך ללכת למוסך רדיאטורים. כמו כן אם אפשר המלצות על מקומות לתיקון הרדיאטור (במידה ואחליט) באזור דרום תל אביב חולון או בת ים. תודה מראש וחג שמח אייל
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 4.7 אלף צפיות
שלום לכולם. רציתי לשאול, האם שמן בלמים שנשפך על הרכב, יכול לגרום נזק לצבע ולפח? ומה בנוגע לצמיגים? ולחישוקי סגסוגת? בתודה, איתמר.
הודעה אחרונה מאת XOFIRX, -
- עוקב אחד
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אנשים מה הוא המקום המתאים למיקום המטף ברכב או לחליפין איפה אתם מיקמתם את המטף שלכם?
הודעה אחרונה מאת נהגת שודים, -
- 2 תגובות
- 861 צפיות
אז כמו שהכתורת אומרת,הייתי מעוניין לדעת מה נפח תא המטען בקליאו B . חיפשתי באינטרנט ולא מצאתי תשובה. תושה לעונים
הודעה אחרונה מאת E.L, -
שינוי חתך צמיג
מאת dirk- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום חברים ! יש לי שאלה ! האקסנט שלי יושבת על 175/70/13 השאלה שלי היא איזה חתך נמוך יותר אני יכול למצוא ולשים על מידה 13''? והאם צריך להחליף את המגנזיום שלי בגלל חתך יותר נמוך שאני אשים? וצריך לאשר את שינוי החתך ברשיון נכון? איך עושים את זה?
הודעה אחרונה מאת francis.r, -
- 3 תגובות
- 985 צפיות
יש לי קוואליר וכאשר אני עולה על פסי האטה יש רעש - חריקות מקידצת הרכב נראה כמו מהקפיצים האם זה בעיה בקפיצים ? איך פותרים את הבעיה ? וכמה זה יכול לעלות ? תודה לכל העונים
הודעה אחרונה מאת kompy, -
שלום כל החלפת שמן פעם בשישה חודשים אני מחליף גם את הפילטר(באוטודיפו)-עד היום ללא בעיות. מעולם לא ראיתי איזשהו סימן על הפילטר לגבי טיבו ,תכונותיו וכו'. ניסיון לחפש בגוגל את החברה המייצרת את הפילטרים(IP-זה מה שמצוין עליו) העלו חרס. קראתי במקומות שונים שישנם סוגים של פילטרים עם חומרים מסננים שונים וכן דרגות סינון שונות אשר נעות בין 40 מיקרון ל-10 מיקרון. כמו כן קראתי כי הדרגה ה"סטנדרטית" של פילטר רגיל גנרי היא 40-45 מיקרון. קראתי באיזה שהוא מקום שככל שדרגת הסינון גבוהה יותר,הדבר יאריך את חיי המנוע ואף יכפיל אותם ויותר. איך ניתן לדעת במה להשתמש ואם הפילטר הוא בדרגת סינון כזו או אחרת. מצפה לתשובת המבינים בנושא. תודה ניצן
הודעה אחרונה מאת Shmulik_Miata, -
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
איפה יושב הבורג שצריך לפתוח ע"מ לנקז אוויר ממערכת קרור בלנטיס? ומה צריך לעשות לפני ואחרי? תודה
הודעה אחרונה מאת jenia269, -
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
כידוע לחלק מחברי הפורום יש ברשותי סיאט איביזה 95 ולאחר כמה שירשורים שעלו פה לאחרונה בקשר לטרמוסטט ושעון חום שמתי לב שגם אצלי השעון חום לא משנה את מיקומו ונשאר תמיד בהתחלה של השעון. השעון עצמו תקין כי ברגע שאני מניע את האוטו המחוג עולה לקו הראשון ונשאר שם כל הנסיעה לא משנה מה האורך שלה. ולשאלתי, איך אני מוצא את הטרמוסטט תחת מיכסה המנוע של האיביזה? היכן הוא צריך להיות ומה יעזור לי לזהות אותו? תודה
הודעה אחרונה מאת ami123, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום רב! היום ביצעתי טיפול קטן ברכב שלי- סיאט קורדובה 2001. תוך כדי הזדחלות תחת הליפט ראיתי שבאזור המכסה (אצלי ירוק עם סמל פולק') שישנו מאחורי הגלגל הקדמי שמאלי צמוד למקום בו ממוקם המנוף של הקלאץ - ישנו כתם שמן המעיד על נזילה. ניקיתי האזור- ואכן ישנה נזילה לא רצינית של שמן מהמכסה הנ"ל. שאלתי אליכם- ממה יכול הדבר לנבוע? מחזיר שמן? ומה ההשלכות? האם האזור הנ"ל לא אמור להיות יבש משמן? אשמח לקבל עזרתכם, תודה! וחג-שמח!
הודעה אחרונה מאת omri_t, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 17.2 אלף צפיות
בעקבות נזילת שמן ממכסה שסתומים,ובגלל שלא היה לי שמן 10/40W שאני ממלא בדר"כ נאלצתי להוסיף כק"ג של שמן 15/40W (שני השמנים אינם של אותו יצרן). האם יכול להגרם איזו שהוא נזק מערבוב שני סוגי שמנים ? יוסי.
הודעה אחרונה מאת pasparto, -
-
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
היום בדקתי מזדה 121, הכל היה סבבה, המנוע מניע בנגיעה ועובד חלק מההתחלה, שמן נקי, אין חלודה ברדיאטור, הברקסים טובים, ואפילו יש צפצפה טובה ... אבל האוטו מיתחמם... מיד עם ההנעה (אחרי דקה או שתיים שהוא עומד) הוא מגיע לשני שליש מחוג, ושם הוא נישאר גם בנסיעה או בעמידה עם מזגן או בלי... היות ובמזדה אין שנתות אלא L ו H קשה להבין איפה אתה חיי. יכול להיות שככה סוג הזה של האוטו? מישהו שהיה לו כזה יכול לאשר, או לתת עצה? אחרי נסיעה לא שומעים קולות של "פריקה" ממערכת הקרור, הצינורות לא נפוחים מידי, ואין סימנים של נזילות קודמות... גילי
הודעה אחרונה מאת Moti - Miata R, -
-
- 11 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
היום קניתי את הרכב ואני מעונין להחליף את הידית גיר {לא את כל הידית רק את התפוח} איך מפרקים אותו .. והאם בפזי'ו זה מתברג כמו בשאר הרכבים .. בתודה נתי
הודעה אחרונה מאת -Galant-, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 958 צפיות
מחפש מוסך לפיג'ו 406 שלי. אני גר במודיעין, כך שמוסך באזור רמלה, ירושלים ואפילו תל-אביב באים בחשבון. אני מניח שעדיף לי מוסך מורשה. אשמח לקבל המלצות. תודה!
הודעה אחרונה מאת נהגת שודים, -
-
-
- אחראי פורום
- 34 תגובות
- 5.2 אלף צפיות
לכתבה המלאה (בתוספת האיור) מאתר מגזין 'אוטו'. אשמח לתגובותיכם בעניין פיתוח זה. דובר כאן לא פעם על מע' תזמון שסתומים שכזו, שתאפשר תזמון דינמי מדוייק של פתיחת וסגירת השסתומים בביקור מחשב, ממש כמו הצתה אלקטרונית, אך אני מניח שצוות מפתחים זה הוא היחידי אשר הצליח ליישם את החזון. יום טוב, שחף בן צבי.
הודעה אחרונה מאת mongoose, -
-
- 11 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שבוע טוב.! יש לבן דודה שלי 106 XSI שנת 93' 1600 סמ"ק.. הרכב מושקע,מטופל. החליט לעשות בעיות..תמיד משכתי תרכב *** תרכב = את הרכב *** ל-7 סל"ד בכיף. אך מאתמול איך שאני מגיע ל-4 סל"ד ומנסה לעבור אותו,הרכב מתאמץ ורועד(כמין רטט). אם יש מישו שמבין או שמוכרת לו הבעיה אשמח לשמוע מה הבעיה,ופתרון,כולל סכום כספי. תודה מראש
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
- 1 תגובות
- 819 צפיות
לאחר שבעבר הטורים ברכבי(סיוויק 95) לא היו יציבים ,סתמתי את הצינור שמושך אוויר בשסתום הקניסטר והבעיה נפתרה ,הטורים ירדו והתייצבו לגמריי. היום בבואי לשים קץ ל"קומבינה" עם השסתום קניתי שסתום קניסטר אחד חדש ולאחר ההרכבה הסל"ד חזר להיות גבוהה ולסרוגין גם לא יציב , למרות זאת המנורה של בדיקת מנוע נכבתה . האם מישהו יודע מה יכולה להיות הבעיה ?
הודעה אחרונה מאת Supakilla, -
על פי פרסום כל 200ליברות משקל גורעות בערך מייל לגלון מצריכת הדלק ! אם נניח צריבת דלק של 11ק"מ לליטר נקבל כ4% בניסוח אחר: כל 10 קילו מיותרים בתא המטען בערך חצי אחוז עלייה בצריכת הדלק (אלו וודאי הכללות גורפות אבל המגמה נכונה)
הודעה אחרונה מאת SagiLo, -
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
יש לי כמה חבילות פלאגים חדשים של DENSO ו BERU יש לי את הדגם שלהם לדוגמא הדנסו זה W16EPR-U וגם W20EPR-U עכשיו אני רוצה את הרשימת מכוניות שזה מתאים להם (עדיף רק אירופאיות כי יפני ואמריקאי לא מעניין ) חרשתי את הרשת ולא מצאתי עד שפרחה סבלנותי
הודעה אחרונה מאת gsi16v, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אני מאיזור המרכז. כמו כן, מה אמור להיות המחיר של בולמ"ז כאלה ? כמו כן, אני מתכוון להחליף לבד. 1. האם צריך להחליף עוד מכלולים על הדרך ? 2. האם צריך לעשות כיוון כל שהוא ? (פרונט) ?
הודעה אחרונה מאת BigMak, -
-
מי מחובר 11 משתמשים רשומים, 1 אנונימיים, 78 אורחים (הצג רשימה מלאה)