הדור השני של הפוקוס הרבה יותר מיושב מקודמו הצעיר והמקורי. וזה לא נאמר בהכרח לשלילה, כיוון שמדובר במכונית בוגרת ובעלת איכויות רבות. היא עדיין נאה מאוד בחוץ ובפנים, איכות החומרים טובה ורמות האבזור ראויות בהחלט, כמו גם רמת הבטיחות. המרווח לנוסעים ולמטען רב והם יהנו מנוחות נסיעה מצוינת. הנהג יהנה מהתנהגות כביש משובחת ומשרה בטחון, אך ילין על ביצועי המנוע והתיבה, במיוחד במנוע ה-1.6 ליטר העצל (ה-2.0 כבר הרבה יותר טוב, אבל סובל גם הוא מהתיבה המיושנת). ב-2009 החל שיווק גרסת הסטיישן השימושית במחיר דומה לשל ה-1.6 הרגילה. ב-2010 הוחל בשיווק גרסת ה-2.0 ליטר של הסטיישן במחיר זול משמעותית משל המתחרות.
בטיחות ; מרווח ; נוחות ; התנהגות
ביצועים ; צריכת דלק
מהמשפחתיות הטובות ביותר בשוק, גם אם לא מהמהירות שבהן...
: עגלה אך נוח. תת דגם:1.6 אוטומט Trend
המלצה -כמו רכב אמריקאי רחב , מרווח אך נפח מנוע קטן עם צריכת דלק לא משהו וביצועים על הפנים.
לחיוב - נוח , מרווח , גדול , מזגן מקפיא , מערכת מולטימדיה מצויינת , מאוד מאוד אמין (הרכב אצלנו משנת 2009 ועד עכשיו רק הוחלף לו מצבר ), נראה טוב יחסית לשנה , זול, יכול לנסוע על כורכר כי הוא גבוה אך מגיב בחוסר שליטה מוחלט.
לשלילה - הביצועים לפחות במנוע ה1600 הם על הפנים האוטו מאוד מתאמץ, אין הילוך ספורט שיכפר על העניין. האבזור לא משהו כלומר יש כפתור AUX אך אין חיבור AUX ועוד חסרונות טכנולוגים , לא הכי חסכוני אוכל 1 ל 10 בעירוני , לא הכי טוב בפניות , יכול לנסוע על כורכר כי הוא גבוה אך מגיב בחוסר שליטה מוחלט.
: רכב נוח, מרווח, מהנה לנהיגה ואמין. תת דגם:1.6 אוטומט Trend
המלצה -מדובר ברכב שנותן חבילה לא רעה ביחס למתחרות בטווח מחיר דומה. הרכב נוח ומהנה לנהיגה ביחס לסגמנט. צריכת הדלק סבירה. בסיטואציות מסויימות הרכב מרגיש קצת עצל, אבל אם צריך ולוחצים עליו הוא יבצע את העבודה. הדבר היחיד שמפריע לי זה רעשי הכביש המורגשים בנסיעה.
לחיוב - נוחות ישיבה ונסיעה, מרווח, היגוי, אמינות, עלויות אחזקה.
לשלילה - ביצועים, בידוד רעשים.
: רכב משפחתי בטוח ונוח תת דגם:1.6 אוטומט Trend
המלצה -אין תקלות ברוך השם, לנוסעים רגוע מאוד מומלץ. עושה את העבודה כמו שצריך.
לחיוב - למשפחתי זה מעולה. תא מטען גדול במיוחד, (זהירות לא להפוך למחסן) נוח ויציב ובטוח.
לשלילה - צריכת הדלק, וזה לא רכב ספורט למי שמחפש כזה.
כמו רכב אמריקאי רחב , מרווח אך נפח מנוע קטן עם צריכת דלק לא משהו וביצועים על הפנים.
נוח , מרווח , גדול , מזגן מקפיא , מערכת מולטימדיה מצויינת , מאוד מאוד אמין (הרכב אצלנו משנת 2009 ועד עכשיו רק הוחלף לו מצבר ), נראה טוב יחסית לשנה , זול, יכול לנסוע על כורכר כי הוא גבוה אך מגיב בחוסר שליטה מוחלט.
הביצועים לפחות במנוע ה1600 הם על הפנים האוטו מאוד מתאמץ, אין הילוך ספורט שיכפר על העניין. האבזור לא משהו כלומר יש כפתור AUX אך אין חיבור AUX ועוד חסרונות טכנולוגים , לא הכי חסכוני אוכל 1 ל 10 בעירוני , לא הכי טוב בפניות , יכול לנסוע על כורכר כי הוא גבוה אך מגיב בחוסר שליטה מוחלט.
מדובר ברכב שנותן חבילה לא רעה ביחס למתחרות בטווח מחיר דומה. הרכב נוח ומהנה לנהיגה ביחס לסגמנט. צריכת הדלק סבירה. בסיטואציות מסויימות הרכב מרגיש קצת עצל, אבל אם צריך ולוחצים עליו הוא יבצע את העבודה. הדבר היחיד שמפריע לי זה רעשי הכביש המורגשים בנסיעה.
נוחות ישיבה ונסיעה, מרווח, היגוי, אמינות, עלויות אחזקה.
ביצועים, בידוד רעשים.
אין תקלות ברוך השם, לנוסעים רגוע מאוד מומלץ. עושה את העבודה כמו שצריך.
למשפחתי זה מעולה. תא מטען גדול במיוחד, (זהירות לא להפוך למחסן) נוח ויציב ובטוח.
צריכת הדלק, וזה לא רכב ספורט למי שמחפש כזה.
ארגון הבטיחות e-NCAP בוחן שישה כלי רכב נוספים – פורד פוקוס, פיג'ו 508, וולו V60, לקסוס CT200h, ניסאן ליף וסיטרואן DS4.
הטרנד החשמלי ממשיך לתפוס תאוצה, עם הצגתה של הפוקוס החשמלית.