בשנת 1971 הגיעה לעולם אלפא סוד, המשפחתית הקומפקטית החדשנית של אלפא. היא הייתה שונה במידה רבה מכל אלפא אחרת שלמדנו להכיר עד אז. היא יוצרה במפעל חדש שהוקם בדרום איטליה, אזור שהיה מוכה אבטלה וייצור המכונית היה אמור לעורר את שוק התעסוקה באזור. היא הייתה בעלת הנעה קדמית ולמעשה הייתה האלפא הראשונה עם הנעה שאינה אחורית. והיא הייתה זולה, גם יחסית להיצע של שאר דגמי אלפא וגם יחסית למתחרותיה. אלפא סוד התקבלה באהדה רבה בשוק בזכות מחירה האטרקטיבי, התנהגות הכביש המהנה שלה ורמת האבזור הטובה בה נמכרה. אבל עד מהרה הגיעו הבעיות ובראשן בעיית החלודה המפורסמת. איכות הפח הייתה גרועה למדי ובמהרה תפסו המכוניות חלודה, אבל גם איכות ההרכבה הייתה נמוכה ורבות מהמכוניות סבלו מבעיות שונות ומשונות. עם השנים שופרה איכות ההרכבה והמרכב הוחלף לאיכותי יותר, אך השם נשמר. המכוניות, אגב, נשמרו קצת פחות וכיום הסוד היא מכונית נדירה למדי על הכבישים. לא רק בישראל, אלא באירופה בכלל;
התנהגות כביש; חדשנות לתקופתה;
איכות הרכבה נמוכה; פח לא איכותי;
אלפא אמיתית, עם אופי אמיתי;
אלפא סוד צ"ל מ 1978 ועד 1983