אלפא 147 הוצגה בתחילת שנות ה-2000 ומיד התקבלה בשוק באהדה רבה, בעיקר בשל העיצוב החיצוני הנהדר שנשאר ייחודי ומעניין עד היום. את העיצוב הנאה מגבה התנהגות כביש טובה ומהנה וביצועים מרשימים למדי (לפחות בגרסאות החזקות). לארץ היא הגיעה בשתי גרסאות עיקריות - 1.6 ליטר בשתי רמות הספק ו-2.0 ליטרים ידני או סלספיד (גיר רובוטי). האחרון זכה ללא מעט תלונות על אופי פעולתו והוא דורש הסתגלות מסוימת. רמת האמינות של אלפא 147 טובה בסך הכל אם כי לא מצוינת והמכונית דורשת עין קפדנית ויד מיומנת של מכונאי. אהה, כן, יש גם כמה רכבים מגרסת ה-GTA המרשימה על 250 סוסיה.
התנהגות כביש; עיצוב;
ירידת ערך; אמינות בינונית;
ספורטיבית לאנשים שלא מפחדים מקצת תקלות;
amiger: רכב קטן ושובב תת דגם:2.0 סלהספיד
המלצה -
לחיוב - הנאה מנהיגה. אמינות יוצאת דופן. אבזור גבוה לשנתון. אלפא אמיתית.
לשלילה - העברת הילוכים בסלספיד.
וולטר דה סילבה, המעצב הראשי בקבוצת פולקסווגן עוזב את הקונצרן לאחר 17 שנים בקבוצה. אלו חמש המכוניות שלו שאהבנו ועדיין אוהבים