הדור החדש של טויוטה פריוס הוא חסכוני יותר מקודמו, על אף הגדלת נפח המנוע. הדבר מתאפשר בזכות תכנון מנוע מאוד מתוחכם ושילוב חכם עם יחידת החשמל החזקה. הביצועים גם הם השתפרו וכעת עומדים בתחרות עם משפחתיות גדולות בעלות מנוע 2.0 ליטר. בפנים היא מעט פחות חדשנית מהדור הקודם, אך עדיין מיוחדת (ועדיין לא מאוד איכותית בחומריה). רמת האבזור טובה למדי ונוחות הנסיעה השתפרה מעט ביחס לעבר, אך התנהגות הכביש נותרה מפוזרת מעט. טויוטה פריוס מרווחת מספיק לחמישה לא גדולים, אך השתפלות הגג מאחור משמעותה שגבוהים לא ייהנו ממרחב ראש גדול במיוחד. גורם המשיכה העיקרי כאן הוא צריכת הדלק, שיכולה לעבור את ה-20 ק"מ לליטר בשימוש עדין.
חסכון בדלק ; הסביבה תגיד לכם תודה
מרווח ראש מאחור ; התנהגות כביש ; איכות חומרים
לא ברמה של משפחתיות גדולות אחרות הנמכרות במחיר דומה. לחסכנים ומודעי-סביבה בלבד.
: להגיע מ-A ל-B במינימום עלויות ומקסימום פרקטיות תת דגם:1.8 היברידי אוטומט GLI
המלצה -
לחיוב - גולת הכותרת היא צריכת הדלק כמובן. לא משנה מה, צריכת הדלק לא יורדת מ-1 ל-20. אני נוהג רגוע ותמיד עם מזגן (קיץ, מה לעשות). אם תקרעו את האוטו אז כמובן שהצריכה תהיה גרועה יותר אבל במבחן החיים האמיתיים זאת הצריכה. אם אני נוסע חסכוני אני עושה צריכה של 1 ל-24. הצריכה הממוצעת שלי מהיום שהפריוס אצלי היא 1 ל-22 באופן קבוע.עם המזגן בפריוס יש מצבים שאני פשוט קופא. כשקנינו אותה התבאסתי שאין פתחי מיזוג לאחור אבל עד היום בחיים לא התלוננו. האוטו הופך למקרר.השליטה מההגה ממש מגניבה, היא מזכירה מסך טאץ' בסמארטפון, אני יכול להעביר את האצבע על הכפתורים בלי ללחוץ ואני אראה את זה בתצוגה הראשית בתלת מימד ובצבעוני מעל התצוגה הרגילה. יש גם הקרנה של המהירות ומצב מצערת על השמשה.המושבים והדיפונים בדלתות הם מקטיפה ומאוד מאוד נעימים למגע וגם מתנקים בקלות.הבגאז' גדול עם פתח הטענה רחב ונוח והמושבים האחוריים מתקפלים למצב שטוח לחלוטין. גם סף ההטענה של הבגאז' שטוח וניתן להוציא למשל שישיית מים ע"י משיכה החוצה בלי צורך להרים עם גב מכופף. יש גם עוד תא נפרד למטה עם הרבה מקום.אני 1.95 מטר על כ-95 ק"ג ויכול להגיד שהאוטו ממש מרווח. בין הרכבים היחידים שאני יכול לשבת בו מאחור בלי להתלונן על מרווח לרגליים, תענוג!יש GPS מובנה, טלויזיה, DVD, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, דיבורית בלוטות', תמיכת גב תחתון חשמלית, בקרת שיוט, שליטה מההגה על הכל כולל המיזוג.מגיעה עם הנעה בכפתור ללא מפתח. השלט לא יוצא לי מהכיס. כשאני מתקרב לאוטו ומניח את היד על הידית הוא נפתח, כשאני יוצא אני פשוט מחליק את האצבע (כמו שחרור נעילה של אייפון) על גבי הידית והאוטו ננעל. חוסך התעסקות מיותרת עם המפתח, חובה בכל רכב. גם הידית הילוכים היא כמו ג'ויסטיק של פלייסטיישן ותמיד חוזרת למרכז לא משנה אם אני ב-D או ב-P.
לשלילה - יש 6 רמקולים באיכות סבירה, הגיעו גם עם 8 רמקולים של JBL, לא יודע אם יש בארץ.המון תאי אחסון בכל האוטו, רק חבל שבדלתות הם לא גדולים יותר.ההגה לא מצופה עור ומרגיש מחוספס מידי, למרות מקדם הגרר הנמוך יש רעשי רוח מורגשים בשיוט על 130 קמ"ש וצפונה, חלק מהפלסטיקה ברמה נמוכה, הכיסוי הנגלל של הבגאז' לא עולה יחד עם הבגאז' בפתיחה של התא מטען, התנהגות כביש (טוב נו, פריוס...).
: לדעתי פחות טוב מהדור הקודם, אבל עדיין עדיף על כל רכב אחר תת דגם:1.8 היברידי אוטומט GLI
המלצה -קניתי את הרכב יד שניה ממגרש רכבים בנתניה תמורת הפריוס 2005 הקודמת שלי . לאחר שאחרי 6 שנים של בעלות מאושרת שבקה הסוללה הראשית חיים. ( 7500 ₪ תיקון )
לחיוב - אז הרכב מעט שיפר דברים שהיו בסדר בשנתון הקודם, משענת לגב חשמלית, כל החלונות עם פתיחה וסגירה אוטומטים כמו בדלת הנהג, חיבור חשמל ואוזניות בתוך תא האכסון ליד הנהג. סכ"ה כל השאר מרגיש אותו דבר . אחיזת כביש כח הנעה וכד'
לשלילה - מיד הבחנתי שהרמקולים ברכב זה הרבה פחות טובים מהפריוס 2005. ובכלל מערכת האודיו מלאה בכפתורים שמפוזרים על כל הדשבורד ומבלבלים את העין בעיקר בזמן נסיעה. בפריוס הקודמת הכל היה טאץ ברור ונח ושליטה נוספת מההגה. ועוד יותר הפיזור של הכפתורים של המזגן, אם קודם זה היה רק ללחוץ ולהפעיל דרך ההגה , עכשיו אני מרגיש שאני לקודד מחשב כדי שהמזגן יפעל כמו שאני רוצה . יש גם מקום רק לכוס שתיה אחת פתאום . מה שאומר שמי שלידך פתאום לא מוצא מה לעשות עם הכוס שלו . המתקן אכסון ליד הנהג נפתח עכשיו בשני שלבים חצי פתיחה אחורה ופתיחה מלאה למעלה . כנראה כדי לתת מקום לבקבוק שתייה ליד הנהג ( בנוסף למקום לכוס ) מראות הצד מגיעות הגדלה בקצה, אותי אישית זה מבלבל מבחינת התמצאות במרחב.
: פשוט מעולה תת דגם:1.8 היברידי אוטומט GLI
המלצה -אוטו הכי טוב שהיה לי. ממליץ בחום.
לחיוב - חיסכון בדלק נסיעה שקטה אמינות.
לשלילה - חבל שלא קניתי קודם.
גולת הכותרת היא צריכת הדלק כמובן. לא משנה מה, צריכת הדלק לא יורדת מ-1 ל-20. אני נוהג רגוע ותמיד עם מזגן (קיץ, מה לעשות). אם תקרעו את האוטו אז כמובן שהצריכה תהיה גרועה יותר אבל במבחן החיים האמיתיים זאת הצריכה. אם אני נוסע חסכוני אני עושה צריכה של 1 ל-24. הצריכה הממוצעת שלי מהיום שהפריוס אצלי היא 1 ל-22 באופן קבוע.עם המזגן בפריוס יש מצבים שאני פשוט קופא. כשקנינו אותה התבאסתי שאין פתחי מיזוג לאחור אבל עד היום בחיים לא התלוננו. האוטו הופך למקרר.השליטה מההגה ממש מגניבה, היא מזכירה מסך טאץ' בסמארטפון, אני יכול להעביר את האצבע על הכפתורים בלי ללחוץ ואני אראה את זה בתצוגה הראשית בתלת מימד ובצבעוני מעל התצוגה הרגילה. יש גם הקרנה של המהירות ומצב מצערת על השמשה.המושבים והדיפונים בדלתות הם מקטיפה ומאוד מאוד נעימים למגע וגם מתנקים בקלות.הבגאז' גדול עם פתח הטענה רחב ונוח והמושבים האחוריים מתקפלים למצב שטוח לחלוטין. גם סף ההטענה של הבגאז' שטוח וניתן להוציא למשל שישיית מים ע"י משיכה החוצה בלי צורך להרים עם גב מכופף. יש גם עוד תא נפרד למטה עם הרבה מקום.אני 1.95 מטר על כ-95 ק"ג ויכול להגיד שהאוטו ממש מרווח. בין הרכבים היחידים שאני יכול לשבת בו מאחור בלי להתלונן על מרווח לרגליים, תענוג!יש GPS מובנה, טלויזיה, DVD, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, דיבורית בלוטות', תמיכת גב תחתון חשמלית, בקרת שיוט, שליטה מההגה על הכל כולל המיזוג.מגיעה עם הנעה בכפתור ללא מפתח. השלט לא יוצא לי מהכיס. כשאני מתקרב לאוטו ומניח את היד על הידית הוא נפתח, כשאני יוצא אני פשוט מחליק את האצבע (כמו שחרור נעילה של אייפון) על גבי הידית והאוטו ננעל. חוסך התעסקות מיותרת עם המפתח, חובה בכל רכב. גם הידית הילוכים היא כמו ג'ויסטיק של פלייסטיישן ותמיד חוזרת למרכז לא משנה אם אני ב-D או ב-P.
יש 6 רמקולים באיכות סבירה, הגיעו גם עם 8 רמקולים של JBL, לא יודע אם יש בארץ.המון תאי אחסון בכל האוטו, רק חבל שבדלתות הם לא גדולים יותר.ההגה לא מצופה עור ומרגיש מחוספס מידי, למרות מקדם הגרר הנמוך יש רעשי רוח מורגשים בשיוט על 130 קמ"ש וצפונה, חלק מהפלסטיקה ברמה נמוכה, הכיסוי הנגלל של הבגאז' לא עולה יחד עם הבגאז' בפתיחה של התא מטען, התנהגות כביש (טוב נו, פריוס...).
קניתי את הרכב יד שניה ממגרש רכבים בנתניה תמורת הפריוס 2005 הקודמת שלי . לאחר שאחרי 6 שנים של בעלות מאושרת שבקה הסוללה הראשית חיים. ( 7500 ₪ תיקון )
אז הרכב מעט שיפר דברים שהיו בסדר בשנתון הקודם, משענת לגב חשמלית, כל החלונות עם פתיחה וסגירה אוטומטים כמו בדלת הנהג, חיבור חשמל ואוזניות בתוך תא האכסון ליד הנהג. סכ"ה כל השאר מרגיש אותו דבר . אחיזת כביש כח הנעה וכד'
מיד הבחנתי שהרמקולים ברכב זה הרבה פחות טובים מהפריוס 2005. ובכלל מערכת האודיו מלאה בכפתורים שמפוזרים על כל הדשבורד ומבלבלים את העין בעיקר בזמן נסיעה. בפריוס הקודמת הכל היה טאץ ברור ונח ושליטה נוספת מההגה. ועוד יותר הפיזור של הכפתורים של המזגן, אם קודם זה היה רק ללחוץ ולהפעיל דרך ההגה , עכשיו אני מרגיש שאני לקודד מחשב כדי שהמזגן יפעל כמו שאני רוצה . יש גם מקום רק לכוס שתיה אחת פתאום . מה שאומר שמי שלידך פתאום לא מוצא מה לעשות עם הכוס שלו . המתקן אכסון ליד הנהג נפתח עכשיו בשני שלבים חצי פתיחה אחורה ופתיחה מלאה למעלה . כנראה כדי לתת מקום לבקבוק שתייה ליד הנהג ( בנוסף למקום לכוס ) מראות הצד מגיעות הגדלה בקצה, אותי אישית זה מבלבל מבחינת התמצאות במרחב.
שינוי מדרגות המס הירוק וההטבות על אבזור בטיחותי, הובילו בניגוד להרבה מאוד השערות באשר להתייקרות עתידית, לכך שהמחירים של מרבית דגמי טויוטה דווקא נשארו ללא שינוי
בטויוטה לקחו את הפריוס ההיברידית שלהם ויצאו לקבוע שיא חדש בנורבורינג הגרמני. לא עוד המכונית המהירה ביותר, אלא המכונית החסכונית ביותר!
יוניון מוטורס מוזילה את מחירי שניים מהדגמים ההיברידיים שהיא מייבאת ארצה - לקסוס CT200h וטויוטה פריוס פלאג אין.
טויוטה משיקה בישראל את הפריוס פלאג אין - היברידית עם אפשרות לטעינה משקע החשמל וטווח נסיעה חשמלי של 25 קילומטרים.
טויוטה פריוס סוגרת את הרבעון הראשון של 2012 כמכונית הנמכרת ביותר בעולם. ומי במקום השני?
קארספורום בודק איזו מכוניות החסכוניות היא באמת הזולה ביותר לאחזקה. תגידו שלום למכונית המשפחתית הסטנדרטית שלכם.
ההיברידית הקומפקטית של טיוטה מקבלת עדכונים קלים בעיצוב, באבזור ובמרכב. שיווקה יחל בקיץ הקרוב.
טיוטה תציג בתערוכת הרכב של טוקיו רכב היברידי קומפקטי בשם פריוס C עם הבטחה לצריכת דלק של 40 קילומטרים לליטר.
מתוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך ה-IIHS עולה כי המכוניות הקטנות החדשות בטוחות יותר מעבר.