לנצ'יה דדרה הגיעה לעולם בסוף שנות ה-80, כאחות הקטנה ומעט פחות יקרה של התמא. כמו לא מעט מהרכבים האיטלקיים בתקופתה גם היא תוכננה על בסיס פלטפורמת הפיאט טיפו, פלטפורמה ששימשה שלל דגמים של פיאט, אלפא-רומאו ולנצ'יה. אך בניגוד לאחרות, הלנצ'יה הייתה היוקרתית ביותר. היא הוצעה ברמת אבזור גבוהה במיוחד שכללה כבר בדגמי הבסיס פריטי אבזור כמו בקרת אקלים מפוצלת או מפשיר אדים למראות הצד. בכלל, מדובר במכונית מפנתקת למדי שמציעה נוחות נסיעה גבוהה והתנהגות כביש רהוטה. היצע המנועים כולל מנועי 1.6, 1.8 ו-2.0 ליטר, כאשר המנוע החזק הוצע כאופציה עם גיר אוטומטי. המומלץ ביותר הוא המנוע הקטן יותר (1.6), כיוון שהוא משותף עם דגמים אחרים של פיאט ונהנה מזמינות חלפים טובה יותר. הביצועים, לעומת זאת, טובים משמעותית בדגמי ה-1.8 ליטר הידניים אבל אלו יקרים יותר לאחזקה שוטפת. ואם כבר אחזקה שוטפת, אז זו כמובן נקודת התורפה העיקרית של לנצ'יה דדרה. מדובר במכונית איטלקית טיפוסית, שדורשת המון תשומת לב והמון אהבה. זמינות החלקים גבולית כיום וגם זמינות המכונאים שעוד יש להם ידע או סבלנות למכוניות הללו.
התנהגות כביש; אבזור;
עלויות אחזקה; זמינות חלפים;
משפחתית יוקרתית מאובזרת ומפנקת, אך כזו שגם דורשת פינוקים;
לפני רכישת לנצ'יה דדרה - מה לבדוק? תקלות אופייניות?
עלויות אחזקה, טיפולים תקופתיים, וחלקים.
סיכום ופירוט אודות לנצ'יה דדרה
טעינת יתר במצבר