הדור השני של מרצדס E קלאס (שם קוד W210) זכה בישראל להצלחה אדירה, בעיקר בשוק המוניות. אך בעולם הוא זכה להצלחה גדולה לא פחות גם בשוק הפרטי, בין היתר בזכות אותם מנועי דיזל מודרניים שתרמו להצלחתו בשוק המוניות הישראלי. הדור הזה של ה-E קלאס מיצב עד היום את תדמיתה של המכונית כפורצת דרך טכנולוגית, כשהציע לראשונה פריטים כמו טיפטרוניק (תפעול ידני לתיבת ההילוכים) או פנסי קסנון עם כיוון גובה אוטומטי. היצע המנועים, כרגיל אצל מרצדס, רחב מאוד וכולל שלל מנועי 4, 6 ואפילו 8 צילינדרים בתצורה טורית או V. הגרסה הבכירה, E420, צוידה במנוע V8 בנפח 4.2 ליטר שהפיק כ-290 כוחות סוס. אך הדור הזה של מרצדס E קלאס ייזכר כאמור בעיקר בשל מנועי הדיזל, שהוצאו גם הם בשלל נפחים, ובשל שלל פריטי האבזור הנדיבים איתם הוצע כאופציה.
מנועים; רמת אבזור; נוחות נסיעה;
יקרה לאחזקה; עיצוב חיצוני לא מרהיב;
אחת מהמכוניות הטובות לזמנה;
מעוניין ב-E240 וחשוב לי לדעת מהם עלויות אחזקתה