הדור הראשון של פיג'ו פרטנר היה תואם כמעט זהה לסיטרואן ברלינגו. שני הטנדרונים הקטנים האלו נחשבים לפורצי דרך ולסיפורי הצלחה אדירים. תעיד על כך העובדה שהם נשארו בייצור במשך למעלה משני עשורים ולאורך כל הדרך זכו להצלחה גדולה. למעשה, מה שהפסיק את שיווקם היה העדרה של מערכת בקרת יציבות, אחרת סביר להניח שעוד הייתם רואים פה פרטנרים דור ראשון חדשים על הכביש. למרות שמדובר ברכב עם אורנטצייה מסחרית ברורה, מציע פיג'ו פרטנר איכות חיים סבירה לחלוטין. תא הנוסעים מבוסס על מכלולים שהושאלו מדגמים אחרים של פיג'ו וסיטרואן וככה מציע סביבת מחייה סבירה. היצע המנועים כלל בתחילה את מנוע ה-1.9 ליטר דיזל החלש, שהוחלף בהמשך במנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל (HDI) חזק יותר וגמיש יותר. פה ושם יש גם כמה דגמי בנזין עם מנוע ה-1.4 ליטר הוותיק של פיג'ו וכן גרסאות 2.0 ליטר HDI שהגיעו בעיקר בדגמים ה"מפוארים". בסך הכל מציע הפרטנר נוחות נסיעה טובה, רמת שימושיות גבוהה לאנשי העבודה ושרידות גבוהה לאורך השנים;
נוחות; אמינות;
ביצועים ב-1.9 ליטר דיזל; מיושן;
עם הצלחה לא מתווכחים;